Recenze

Daaric (muž ) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Škoda Rapid Spaceback Ambition+ 1.2 TSI

8,22 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Rapid, foto 1 Škoda Rapid, foto 2 Škoda Rapid, foto 3 Škoda Rapid, foto 3 Škoda Rapid, foto 4 Škoda Rapid, foto 5 Škoda Rapid, foto 6 Škoda Rapid, foto 7
Škoda Rapid, foto 8 Škoda Rapid, foto 9 Škoda Rapid, foto 10
 

Technické info

Přezdívka auta Zatím si žádnou nevysloužil Rok výroby 2016 Koupeno ojeté najeto [km]:7500 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1197 výkon [kW]: 81 kroutící moment [Nm]: 175 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5,6

Popis vozu

Blížil se konec STK na mé více než plnoleté Felicii. Nutné opravy již daleko převýšily míru rentability, ve s krátce lze říct že bylo potřeba vyměnit úplně všechno, včetně auta...
Začal jsem tedy hledat její náhradu. Původně jsem koukal po inzerátech a bazarech a vybíral ojetinu za pár desítek tisíc, která by vydržela asi 5 let bez toho abych ji musel po každé zimě kus zamést, měla klimatizaci a vešlo by se tam mých 186cm. Další podmínkou byl benzín, jelikož se většinou courám kolem komína 15km do práce a pak zpátky.
Pokukoval jsem tak především po první Octávii nebo čtvrtém Golfu. Koncernový výběr především kvůli servisní u zázemí v mém okolí, po zkušenostech s 1.6 a 1.8t jsem už hledal jenom 1.8t.
Při hledání mi štěstí moc nepřálo, Golfů je jako šafránu a ještě k tomu skoro stejně starý jako moje Felicie. Octávií je sice víc, ale taky to není žádná hitpráda, a ty hezčí stojí majland, nebo byly zrovna na druhý straně republiky. K tomu mě nahlodával táta, jestli si nechci koupit nový auto. Měl jsem zrovna odjíždět na 3 týdny na služebku, ale před odjezdem jsem se ještě stavil v Autostopu Rakovník. Ukázali mi hned 3 auta, dvě stříbrný/béžový Fabie, předváčečky, prakticky v plný palbě, krátkou a kombi, a jednoho ježděného bílého Spacebacka, v trochu chudší výbavě, všechny s 1,2 TSI 81KW, za +-20 tisíc stejnou cenu. I když se mi o něco bohatší výbava ve Fabii líbila, pro cestující vpředu se lišila jenom o výhřev sedaček a automatickou klimu, ale vzadu jsem narazil na trošku větší problém. Když jsem si seřídil sedačku na sebe, už by se za mě vešla jenom pátnáctiletá třicetikilová korejka… I když vzadu málokdy někoho vozím, jsem radši, když se za mě vejde a nestrká mi kolena do lopatek, a když si bude chtít otevřít okno, hold bude muset použít švihadla.
Takže můj Rapid Spaceback: výbava Ambition+ a nějaké ty příplatky asi byly taky, katalogy v hlavě nenosím a ani jsem se po nich nepídil. Vepředu mi vlastně nic nechybí. Elektrické stahování oken, automatické dojezdy nahoru i dolu jenom u řidiče(dá se s tím žít), manuální klima, rádio Swing s BT handsfree, AUX a USB, multifunkční volant, maxidot, loketní opěrka a tempomat. Vepředu jsou halogeny a mlhovky s LED denním svícením. Auto je na 15" pětipaprskáčích s původními letními Nexxeny, kotoučové brzdy vpředu i vzadu.
Vzadu je výbava trochu chudší, chybí tam repráky, okýnka fungují pomocí švihadel. Bohužel chybí i průlez do kufru.
Jízda s autem je hodně příjemná, motor má na asi tunové auto dostatek síly i v plném obsazení a plným kufrem, nemá problém udržet dálníční tempo a pokud je člověk dost rebel na to, aby neuposlechl ekokecala do řazení, i hodně živé. Jenom je potřeba ho trochu vytočit, motor sice oficiálně zvládne zatáhnout už od asi 1500 otáček, ale nejvíc se mu líbí někde výš než 2000 otáček. Má i o něco příjemnější zvuk. Motor je jinak hodně tichý, až tak že lidé na parkovišti u obchoďáku kolikrát odmítají a nestíhají uskakovat :)
Podvozek mi přijde nastavený tak akorát, auto se nenaklání, v zatáčkách sedí, ale nevyklepe z vás duši ani na D1. Občas v zatáčce, když se v kufru rozhodne nějaký byť jen lehce těžší náklad, že na druhé straně kufru mu bude líp, je docela cítít ten jeho kopance, ale auto to nerozhodí. Horší je to s nerovnostmi a roletou v zatáčkách, to je potom přesně cítit, že zadní jednoduchá náprava dělá, co může, ale přesto jste přišli o zadní vnitřní kolo a veškerá váha se opírá o vnější.
V interiéru je hodně znát, že Rapid za těch několik let od uvedení na trh hodně dospěl. Soused má jednoho z prvních kousků, v porovnáním s mým vypadá asi jako Fabia Junior… A to stačil jenom jiný dekor palubky a malinko chromu navíc. Místa pro posádku je vcelku dost, daleko víc než ve fabii, hlavně na dél, pro zadní cestující víc než v první Octavii. Palubka je řešena celkem inteligentně, aneb je přesně tam kde nejsem já, tudíž mi nepřekáží, ale všechno je v dosahu. Ve dveřích je dost prostorná schránka, s tvarováním na lahev, ideálně tak na 1l, větší už se troch kinklá a nepůsobí úplně stabilně, menší má zase moc prostoru okolo sebe, ale nevypadne.

Silné stránky

Motor - dostatek síly na tohle auto, nízká spotřeba kolem 5,5l/100km, tichý
Převodovka - 6 kvalt, nízké otáčky i ve 130km/h okolo 2700
Prostornost - malé auto s dostatečným prostorem uvnitř
Tempomat - oceňuji hlavně po tom, co jsem jel kolečko po republice asi 700km s první Octávií , v pravé noze křeč od držení plynu, v levé tiky od popojíždění v kolonách

Slabé stránky

Polohování opěradla páčkou - zlaté kolečko, je to nepřesné
Daná výbava při koupi - líbil by se mi aspoň ten průvlak na lyže
Stahování oken jenom při zapnutém zapalování - vždycky zapomenu, pak zase lovím klíček
Start-stop - rozptyluje, reálný přínos na spotřebu zanedbatelný, místo něj bych uvítal elektrookna a repráky vzadu…
Pár dalších drobností - chybějící repro vzadu, vyhřívání zrcátek by se mohlo spouštět s vyhříváním zadního okna (zapomínám vypínat), při připojení telefonu k rádiu kabelem nefunguje handsfree

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem koupil v Autostop Rakovník, máme od nich v rodině už několik aut, všechny kupované nové. Úžasný přístup, vzhledem k tomu, že jsem odjel na služebku na 3 týdny, domů jsem se vracel jenom na víkend, kupoval jsem v podstatě po telefonu a e-mailu ze vzdálenosti asi 300km. Se vším jsme se domluvili, ke vzájemné spokojenosti obou stran a pak už jsem si jenom přijel pro auto. Prostě skvělý a osobní přístup, vážně můžu jenom doporučit.

Plánované úpravy

Nehodlám se pouštět do nějakých větších akcí, vzhled auta se mi líbí tak jak je, takže se spíš bude jednat o některé funkční doplňky:
- přední a zadní zástěrky
- gumový koberec do kufru a gumové koberečky na zimu
- černá 16" kola s pneu 215/45 - po dojetí současných Nexxenů, současná kola si nechám na zimu
- ochrana laku - na parkovišti u sídliště si nemůžu dovolit půl dne běhat kolem auta a blýskat ho, v práci se dostanu maximálně na chvíli k vapu, takže uvažuju o ochraně typu nanonesmysl (ta bílá vypadá krásně, ale strášně se špiní a ptáci ji používají jako terč)

 

Novinky v recenzi

6.2.2018 22:30

My čekali zimu...

S blížící se zimou jsem začal řešit hlavně dvě věci. Jako přišla na řadu ochrana laku a mytí auta vůbec, nejlépe tak aby bílá bílou dlouho byla... Ke kartáčové myčce mám při nejmenším odpor. Krom obavy o zmrskání laku kartáči pochybné kvality taky okolo mě nejsou žádné které by auto opravdu umyly. Na samoobslužné myčce mi vadí, že v tom kartáči nemám cit a třeba umytí rozpláclého čmeláka ze zrcátka bylo prostě nemožné. Asi za to může i ta bílá barva, na Felicii mi takové prkotiny nevadily, schovali se mezi rzí a matným černým plastem.

Nejradši bych si auto stejně myl sám, jenže bydlím v paneláku. Pak se naskytla možnost umýt auto u přítelkyně na zahradě za domem. Jenže otravujte tam každý měsíc, když musí vyjet z průjezdu dvě auta... Takže velké mytí tam ano, ale co mezi tím? A v zimě? Jasně, v zimě se auto nemeje, aspoň dokud se dá ještě nastoupit a nebýt jako prase. Inu, koupil jsem pár kouzelných lahviček namíchaných v USA a pustil jsem se do toho.
Po chmelové sezoně to bylo opravdu potřeba, prach a chmel úplně všude, i z kabinového filtru jsem vyfoukával lupínka... Práce na jedno odpoledne a znovu jsem viděl původní bílou, jak hezky svítila. Na závěr ještě dokrmit sealantem a navoskovat.. Nejsem žádný autodetailista, co by každý týden pucoval a blýskal auto, spíš mi jde o ochranu laku a choulostivých míst, hlavně před všemi sajrajty na zimních silnicích. A na zimu jsem pořídil další lektvar jménem Ecosmart na mytí bez vody. Z počátku se musím přiznat že jsem byl poněkud skeptický, takže jsem nejdříve objednal menšíl lahvičku a vyzkoušel ji na kole od bahna. Pak jsem hned běžel k autu a "umyl" i auto. A jak jsem byl překvapen. Práce na 20-30 minut, stačí nastříkat a utřít hadrem a výsledek srovnatelný s půldenní prací... Samozřejmě člověk nesmí být vemeno, chce to nějaké chlupaté mikroutěrky a nešmudlat to jedním špinavým hadrem. Ten je okamžitě černý, končí v něm veškerá špína z auta. (Bílé tričko a úzká mezera mezi auty taky není zrovna ideální... :D) Prodávají i koncentrát a při spotřebě necelého půl litru rozředěného lektvaru na auto to vychází asi na 50Kč/mytí a 3-5 hadrů.

Podstatnou věcí na zimu jsou tak trochu i zimní gumy. Po chvilce vybírání a zkoumání jsem byl rozhodnutý pro Nokiany WR D4. Slyšel jsem na ně hodně chvály, a je to severská značka, takže by aspoň mohli tušit jak vypadá zima a sníh. Od táty jsem z garáže dostal jím již nepoužívané disky původem z Octávie Tour. Než jsem jel za gumařem, radši jsem zkusil jestli sedí a nebylo to od věci. Sice seděly, ale gumař už měl na dílně dvě sady, které čekaly na nové disky. Oba majitelé Rapiďáci s disky z Octávie. Prý se nevešly přes brzdiče.
Zima u nás zatím moc neudeřila, tak jsem vyrazil na hory. Sněhu tam zrovna taky moc nebylo, zato ledu před chatou dost a ještě k tomu výjezd do kopce a sem tam sprchlo, natálo, zase přimrzlo. Auto vyjelo bez jediného uklouznutí, škobrtnutí, škytnutí... Zato já si rozbil hubu hned jak jsem vystoupil a nemohl jsem se udržet na nohou. Možná na těch gumách fakt něco je.
Cestou na hory jsem si stýskal po průchodu na lyže. Složené sedačky, moje dvoumetrové lyže mírně šikmo, auto najednou třímístné a naložené až po střechu... Začal jsem přemýšlet o rakvi, i když bych ji použil 1 do roka.

S nájezdem 17tis. km jsem vyrazil na svou první garančku. Měl jsem 2 požadavky: změnit servisní interval z 30000km/2roky na pevný 15000km/1rok s příslušným olejem a namontovat přední zástěrky. Zadní jsem zvládnul sám, pro přední zapomněli inženýři vyvrtat dírku v podběhu... (Asi úspora 0,05Kč/auto). Ve změně olejového intervalu mě utvrdil i přijímací technik slovy "Dobře děláte..." Ne že bych nevěřil, že vývoj olejů ušel dlouhou cestu, ale představa stavu dvouletého oleje s natočenými 30k km ve mně moc důvěry nevyvolává. Zvlášť v přímovstřiku. LL olej (tuším, že dávají 5w-30) vystřídal obyčejný 5w40 a za rok půjde zase ven. Beztak na servisní prohlídku musím teď jezdit každý rok, takže se nějaká časová úspora a prodloužení mezi prohlídkami stejně nekoná.

S příchodem zimy ještě několik postřehů. Spotřeba se od začátku zimy zvedla asi o 0,5 litru. Není to moc a přičítám to odlišným provozním podmínkám a drobným změnám stylu jízdy, motor se déle zahřívá na provozní teplotu, občas běží na místě než oškrábu skla atd. Zimní gumy na to pravděpodobně nemají žádný vliv. I se zimákama jsem schopen za příznivých teplot dojet 15km do práce a svítí na mě i celkem obvyklých 4,5l/100km.(Zpátky 6,5… Je to do kopce a domů se vždycky víc spěchá :-D)
K rozmrazování ještě dodám, že výdechy topení na čelní sklo jsou šikovně orientované. Stěrače rozmrzají jako první, asi pod nimi vede přívod pro ofuky. Takže ráno nastartuju, zapálím si a začínám škrábat odzadu dopředu. Než se dostanu k čelnímu sklu, mám minimálně stěrače odmrzlé a nemusím se bát, že je násilným odtržením zničím. Pokud nejsou pod 3cm ledu a zmrzlého sněhu.

17.6.2017 21:47

3500km a záťežová zkouška na Slovensko

Od koupě najeto něco okolo 3500km a Rapid absolvoval výlet na Slovensko. Celkem 1100km přes D1, Hrozenkov a hurá do hor. Čtyři pasažéři, plný kufr, na tempomatu 130, zapnutá klima a se spotřebou 5,7/100… :)
I při skoro plném zatížení z nás podvozek nevyklepal duši a jízda byla překvapivě komfortní. Zapnutá klima nemá žádný vliv na spotřebu nebo na výkon. Šestka je s tempomatem na dálnici skvělá, akorát nemá moc cenu po ní chtít nějaký vehementní zrychlení. Turbo neturbo, pořád je to prťavej benzín a musí se trochu točit a sem tam zakvedlat fofrklackem. Konec konců, od toho tam taky je. I na dálnici tak občas přijde ke slovu i čtyřka. Třeba když čekáte až se dva experti jedoucí 80 a 81 konečně předjedou a v zrcátku se nebezpečně přibližuje medvěd…


Další vozy Škoda Rapid



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Více o modeluŠkoda Rapid SK251 (od 2012)
Škoda Rapid Spaceback 1.0 TSI 70 kW – Základu se nebojte, ale… Škoda Rapid Spaceback 1.0 TSI 70 kW – Základu se nebojte, ale…

Škoda Rapid Spaceback dostala v rámci modernizace…

Škoda Rapid prošla modernizací. Tenhle facelift ale u nás nekoupíte! Škoda Rapid prošla modernizací. Tenhle facelift ale u nás nekoupíte!

Modernizace kompaktu mladoboleslavské značky přináší nově…

 





Blesk.cz

A je to oficiální! Microsoft za GitHub zaplatí 7,5 miliard dolarů v akciích

A je to oficiální! Microsoft za GitHub zaplatí 7,5…

Z dopolední šuškandy se stala realita. Microsoft opravdu koupil GitHub, za který zaplatil pohádkových 7,5…

„Už s tou ženou nemůžu pracovat.“ Merkelové se otřásá koalice kvůli migrantům

„Už s tou ženou nemůžu pracovat.“ Merkelové se…

V Německu se dál vyostřuje spor o vracení běženců z hranic. Ministr vnitra Horst Seehofer podle listu Welt am…

 

iSport.cz

Koller o Ronaldovi: Geniální chlap! Všimněte si, že i nesobecky pracuje

Koller o Ronaldovi: Geniální chlap! Všimněte si, že…

Sám v tom má jasno. „Když se mě někdo zeptá, tak říkám, že Ronaldo je víc než Messi," říká kanonýr Jan Koller.…

Německo - Mexiko 0:1. Obhájce titulu padl, rozhodl střelec Lozano

Německo - Mexiko 0:1. Obhájce titulu padl, rozhodl…

Fotbalisté Německa zahájili obhajobu titulu mistrů světa překvapivou porážkou 0:1 s Mexikem. Ve svém úvodním…

 

Reflex.cz

Zemanovi všichni ustupují, jeho zásahy do vznikající vlády by však měl zarazit Ústavní soud

Zemanovi všichni ustupují, jeho zásahy do vznikající…

Druhá vláda Andreje Babiše ještě ani fakticky nevznikla a na obzoru už se rýsuje černý mrak, který může celé…

Jak se dělá tunel: Češi v akci na Islandu

Jak se dělá tunel: Češi v akci na Islandu

Tunel je skvělý vynález. Spojuje dvě místa nejčastěji na opačných stranách horského masivu, ale i pod řekou,…