Renault Clio (2013)
13.10.2013Nové Clio R.S. je kontroverzní auto. V testu tady na auto.cz schytalo jen dvě hvězdičky z pěti, ve srovnávacích testech stabilně prohrává s Fiestou ST a…
Renault Clio (Borek B.)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Borek B. 09.02.14 12:42
« Re: Re: Re: Re: Třešnička na dortu
No vzhledem k tomu, že máš ve výběru i GT86, je tvůj rozptyl skutečně trochu větší :-) Pro mě už by Golf byl finančně mimo, protože když si zaškrám takový rozumný základ, je z toho ceníkovka 750 tisíc, a to bych to auto ještě považoval za trochu podvybavené (žádné xenony, lepší navigace, DCC atd.). Nevíš, nakolik jsou aktuálně ve VW ochotni poskytovat na jejich ikonu slevy? U Fordu se mi např. stalo, že na Fiestu jsem dostal slevu 0, slovy nula, procent (čímž se stala prakticky stejně drahou jako Clio). -
woody-alien 09.02.14 08:30
« Re: Re: Třešnička na dortu
Nové CRS za sebou hlavně vláčí železnou kouli pověsti předchůdců. Kdo se dokáže od toho odstřihnout (jako zrovna C.Harris) a bere nové CRS prostě jako nový model - ten ho většinou chválí. Prostě lidi nesnášej změny - u filmů, u hudebních skupin, stejně jako u aut. -
pogo26 09.02.14 01:27
« Re: Třešnička na dortu
Clio RS to schytává hlavně německovlivovém regionu a od redaktorů, kteří testy berou dost povrchně. Třeba v Británii, kde jsou HH hodně populární se Clio RS pod 4 hvězdy nedostalo. Navíc Borkova recenze celkem odpovídá tomu, jak Clio RS vidí např. redaktoři EVO nebo Chris Harris, známý hlavně s testů supersportů. -
Borek B. 07.02.14 12:28
« Re: Třešnička na dortu
Díky, to o tom "nevinen" moc hezky napsáno :-) Nic se nevyrovná osobní zkušenosti za volantem, ale jak jsem tak četl jednu negativní recenzi na Clio za druhou, chtěl jsem, aby byla online i jakási protiváha.
Mimochodem, při hledání jsem zkoušel i SSS, Fiestu ST a další a postupně jako updaty přidám důvody, proč to nevyhrálo to či ono auto. To by tě potenciálně mohlo zajímat. -
fletino1 29.11.13 14:57
« nadherne auticko
Nevím zatím, jak u Clia, ale v Meganovi lze nastavit, kdy se má pípnutí ozvat. Jde tak tedy ''vypnout'', pokud se nastaví až na omezovač. Ale souhlasím s tím, že je to problém hlavně těch, kteří zrovna neřídí - nezaměstnávají tolik vjemů jako řidič, kterému to na první dva rychlostní stupně příjde určitě vhod.
Mno a klasické téma spolehlivosti - kazí se všechny značky. Za dobu 14 let, co máme doma Renaulty, s nimi nebylo nic zavažného. Ano, na 1.6 16V odešla jednou/dvakrát cívka, ale jinak musím zaklepat, motorově nebyl problém. Na současném Grand Scenicu nám odešel startér a jedna xenonová výbojka. To si nemyslím, že je špatný na 14 let zkušeností. Od roku 2008/09 bych řekl, že to jsou spíše ta kvalitněji postavená auta, která mi prošla rukama. Ale jak jsem psal v úvodu, žádná značka není bezporuchová, záleží i na údržbě a špetce štěstí. -
Borek B. 29.11.13 11:20
« Re: nadherne auticko
Díky.
Co se pádel týče, nepoužitelné bych je nenazval, přeci jen i řada jiných, daleko sportovnějších aut to tak má také, ale to řešení určitě není ideální, na tom se shodneme.
Pípnutí jsem myslel, že mě bude štvát, ale v praxi mi kupodivu vůbec nevadí. V režimu Normal je deaktivované a ve sportovnějších režimech buďto člověk jede tak nějak normálně svižně, nedrtí to do omezovače a tím pádem k pípnutí nedojde, nebo jede do poslední špetky výkonu a tam je to upozornění na omezovač vítané. Mají to navíc udělané chytře - elektronika se jakoby snaží předvídat, za jak dlouho se ručička omezovače dotkne, což je třeba u jedničky dříve než u pátého převodového stupně, takže u jedničky k pípnutí dojde už třeba v 5500rpm, zatímco v pětce klidně i za hranicí 6000rpm. Celkově vzato, to pípnutí se zdá jako větší problém ve videích na YouTube než v reálu, tam to člověk nevnímá jako něco, co by vadilo, často spíš naopak. -
Lucaslegend 28.11.13 12:20
« nadherne auticko
Cau. Chvalim recenziu, je super.
Dizajn auta z vonku je super, zvnutri som nesedel, tak neviem posudit aky dojem by na mna urobilo.
To s tymi padlami pod volantom, ze sa neotacaju spolu s volantom, to podla mna dost posrali a musi to byt nepouzitelne pri sportovej jazde....
Takisto nechapem preco sa neda vypnut to otravne pipnutie pri prekroceni 6000ot...
Dalsie vyhrady nemam a verim ze sa snim dobre jazdi a verim ze je aj spolahlive, na rozdiel od meganov a lagun.... Clia boli vzdy najspolahlivejsie z renaultov totizto...
-
Borek B. 15.10.13 16:04
« Re: Re: Konečně
Ergonomie byla opravdu velkým překvapením, co se tam obvykle kritizuje? Moc příležitostí k tomu skutečně nevidím a u základních verzí možná i odpadá hlavní výtka vůči tempomatu, protože ho nejspíš lze mít neustále zapnutý (to v R.S.u nejde, protože pak nejdou aktivovat sportovní režimy). -
woody-alien 15.10.13 10:18
« Re: Re: Radiaca paka
Tohle není jen záležitost koncernu. Jakej guláš třeba vznikl u prakticky totožného motoru v Mondeu, P508 a C5 (2.2 TDCI/HDI) ve spojení s 6.st. HDM automatem Aisin. Mondeo i P508 v sekvenčním režimu podřazují dopředu a na vyšší stupeň řadí dozadu. Souhlasím s tebou, i mně tenhle způsob vyhovuje víc. Ovšem C5, snad aby si nezadala >:D , to má i se stejnou technikou obráceně. Podřazuješ dozadu a na vyšší stupeň dáváš dopředu. -
honzamo 15.10.13 09:38
« Re: Radiaca paka
Uspořádání sekvenčního řazení v závodních autech má logiku pro sportovní jízdu. Při brždění tě tlačí odstředivá síla dopředu a podřazuje se směrem dopředu. Při akceleraci tě to naopak tlačí do sedačky a proto i stupně nahoru se řadí dozadu.
Mě osobně tenhle styl vyhovuje mnohem víc, když už na automatu přepínám na manuální režim, tak je to kvůli sportovnější jízdě. I veškeré nové převodovky od BMW, co jsem měl možnost vyzkoušet to tak mají.
Koncern si asi holt myslel, že by tohle průměrný řidič nepochopil a proto vymyslel řazení stupňů nahoru pohybem páky dopředu... -
roox 14.10.13 22:18
« na Renolta dost dobrý :-)
... až tak, že musím dát plnou palbu, ikdyž mé srdce víc než Francii tíhne k Itálii ;-). Né fakt, recenze je perfektní a ta kára je pěkná + otvírání 2. dveří je jak na AR156, což jsem vždycky miloval (ok, bylo to i na AR 147 a Setu Leonovi ;-)). Tož ať nalítá kupu kiláků bez nehod :-)