Přezdívka auta Draco Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:194999 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2959 výkon [kW]: 162 kroutící moment [Nm]: 275 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7,6 maximální rychlost [km/h]: 243 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 490 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 11
Víte co je zvláštní? To auto jsem koupil v dost špatném stavu. Částečně jsem jej opravil sám, částečně servis. Přestože mě servis stál asi tak dvojnásobek toho co jsem očekával, stejně si při každém nastartování řeknu - TOHLE AUTO STOJÍ ZA TO!. Je opravdu veliká rodst jej řídit. Čáslečně pro to pohodlí při svižném dálničným převozu z bodu A do B a hlavně díky agilitě podvozku a skvělého motoru 3.0 V6 Busso. Pokud nejste úplný suchar, tak vám tahle kombinace při každém průjezdů zatáčkovitými okreskami musí vykouzlit úsměv na tváři! A pak se přistihnete jak máte vypnuté rádio a posloucháte jen ten úžasný zvuk motoru v zátahu při výjezdu ze zatáčky! Kdo by to býval byl do poměrně velkého ssedanu s předním náhonem kdy řekl???
Tak jednoduše:
- Duše
- Jízdní vlastnosti
- Výbava
- Torzní tuhost karoserie
- Komfort i na 18" kolech
- Zvuk motoru
- Průběh kroutícího momentu
- Komunita
- Antikorozní ochrana až na....
- Velmi příznivě ceny u nás
... ty se dají odpusti
- Pověst, obecný image značky
- Náročnost některých servisních úkonů
- Méně dílů z druhovýroby
- Nechuť servisů k opravám
- Koroze prahů některých exemplářů
Kde začít?
Je potřeba si uvědomit, že se jednalo o auto s motorem 3.0, manuálem a LPG sotva za cenu montáže LPG. Později jsem zjistil, že se na autě předchozí servis vyřádil. A tedy jedna hlava obsahovala vačkové hřídele z motoru s jiným obsahem a toto servisní inženýři dohnali blbým nastavením rozvodů. Ale ne 100%. Vyřešení tohohle problému mě s rozvody stálo 11k Kč. Další problém byla zadní náprava, která spolknula dalších asi 12k Kč a pak pár drobností jako ložisko kola, nevracející se kulisa řadicí páky, lanovody ruční brzdy, výměna tuning výfuku za originál, zarezlé lanko otevírání kapoty. Nějaký "inteilgent" také měnil přední průžiny, ale z jiné motorizace, takže je předek asi o 2 cm výš než by měl být.
O sofistikovanosti předchozího servisu však svědčí i porucha úplně první - nefunkční blinkry. Servis v Teplicích si prý týden nevěděl rady a naúčtoval si několik tisíc za výměny jednotek světel a blinkrů. Inu zajel jsem za známým a vyměnili jsme relátko. Za 2 minuty byly blinkry funkční :-D.
Co mě ještě čeká je výměna teplotního čidla směšovače LPG a kosmetika - lakování.
Pán vlastnící firmu na reklamní polepy. Auto mě nechal projet samotného a po mých poznámkách k problémům byl ochoten ke smlouvání o ceně. Věřím že o dalších problémech sám nevěděl a nic netajil. jak jsme se domlvili,tak vše proběhlo. Takže za mě naprosto v pořádku. Co jsem chtěl to mám :-D
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.
Alfa Romeo 166 (2003)
Majitel: mura11
Přidáno: 19.6.2007
119
9 Majitel 9,91 Uživatelé
Alfa Romeo 166 (2004)
Majitel: Chaler
Přidáno: 15.2.2017
2
8 Majitel 7,83 Uživatelé
Alfa Romeo 166 (1999)
Majitel: villiersa
Přidáno: 28.3.2014
5
8 Majitel 7,13 Uživatelé
Alfa Romeo MiTo (2013)
Majitel: michalmarek
Přidáno: 4.9.2013
15
10 Majitel 9,94 Uživatelé
Alfa Romeo 75 (1990)
Majitel: fan.mj
Přidáno: 10.3.2016
4
10 Majitel 9,94 Uživatelé
Na autě bylo problémů dost. Některé způsobené stářím a opotřebením a jiné lajdáckým servisem. Přesto jediná neočekávaná věc, je stávkující senzor ABS sadního kola. Pokud se nezanedbá údržba a nešetří se až příliš na dílech, pak je Alfa vcelku spolehlivá
praktičnostNo je to luxusní sedan sportovního charakteru tak koho by zajímala praktičnost?? Není tu odkládací prostor na pití... hmm asi si koupím na benzíně ten nasazovací na tapec. Zadní sedadla jsou nesklopná, ale je tu průchod na lyže. Stačí to.
prostornostNa předních sedadlech je asi tolik místa kolik byste očekávali. Oproti 156 velký krok vpřed. Vzadu to není Superb, místa na kolena je méně, ale já se 185 cm si za sebe sednu pohodlně. Limitní je pro mě vzadu ale výška stropu.
jízdní vlastnostiPokud je podvozek v pořádku, je až neskutečné co si s autem i na mokré silnici můžete dovolit. Říení je přijemně tuhé, strmé a obzvlášť na 17" a 18" kolech poměrně dost komunikativní. Jen málo se naklání. Občas má tendence k přetáčivému smyku.
jízdní komfortKrál podvozků je Citroen XM. Pokud bych měl volit mezi auty bez hydractivu, pak je rozhodně králem Alfa 166. Na tak velké auto působí lehkým , obratným a přesným dojmem, přesto je i na horších silnicích s velkými koly až neuvěřitelně komfortní.
provozní nákladyPneu jsou standardních rozměrů, olejíček Selenia má zhruba průměrné ceny. A celkově jsou ceny většiny dílů krom některých specifických zhruba průměrné.
náhradní dílyTak vyrobilo se jich jen 100 000 ks a s tímhle motorem bych odhadl sotva desetina. Shání se hůř, ale v komunitě je několik servisáků co umí sehnat i celkem lacino. I na vrakovištích jich pár k nalezení je.
výkon motoruJe to asi tolik, kolik stačí na bezpečné předjetí oktávie TDI, kterou řidič drží pod plynem tak, abyste ho "nemohli" předjet :-D. Bez legrace - Můj názor je, že na běžné pojížďky do po okreskách stačí cca 50 kW na tunu. Tohle je ale hračka :)
spotřebaNo při svižné jízdě si pápne. No ale je to Busso!! Na delších cestách se zas přepnutím na LPG dostanu na náklady JTD
hlučnost motoruhlučnost motoru tam je... ale vy ji chete!! Vlastně to není hlučnost, ale od 3500 otáček spíš zpěv! A když vás to začně otravovat, kopnete tam 6ku a cca do dálniční rychlosti o motoru nevíte.
kvalita sedadelMOMO kůže. Neznám moc pohodlnějších! Boční vedení není takové jako u Alfy GT, a do pohodlí Thesise nebo Mercedesu S-Klasse jim malý kousíček chybí,ale k charakteru auta jsou naprosto vhodně zvoleným kompromisem. Inspirace byla ve starším modelu Maserati
brzdyBrembo 4 pístky, za které se Alfa nestydí. Opět naprosto adekvátní volba k motoru a podvozku. Prémiovější značky by se mohly učit.
zavazadlový prostorNesklopná sedadla, jinak těch skoro 500 litrů s velkým vstupním otvorem ... pro rejpaly i na některé typy kočárků stačí.
Od rána probíhá další kolo soudní pře mezi rozvádějícími se manželi Jiřím Paroubkem (65) a Petrou Paroubkovou…
Rakouská policie chtěla uložit pokutu 80 eur (přes 2000 Kč) muži, který na ulici nosil lékaři předepsanou…
Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…
Ve 25. kole fotbalové HET ligy se hodně jiskřilo v nedělním šlágru Liberce se Slavií. Sudí Radek Příhoda rozdal…
Třicetitisícové norské město Ringsaker se dostalo do pozornosti světových médií. Ředitel místního dopravního…
Americký voják zraněný v Afghánistánu na intimních místech při výbuchu bomby dostal novou naději, že jeho…