Přezdívka auta Alfice Rok výroby 1999 Koupeno ojeté najeto [km]:180000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 5 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 2387 výkon [kW]: 100 kroutící moment [Nm]: 304 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9,9 maximální rychlost [km/h]: 202 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 490 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7,2
Je to Alfa Romeo co k tomu říct.I po letech stále krásná.
Ve své době spadala do vyšší střední třídy, vzhledem k tomu jak auta povyrostla by dnes patřila do střední třídy.
Vyráběla se v letech 1998 - 2007 (v roce 2003 proběhl facelift modelu). Nahradila model 164 a na svého nástupce stále čeká.
výbava:
4x airbag
ABS
automatická klimatizace
imobilizér + centrální zamykání na dálkové ovládání
přední a zadní boční okna na el. ovládání
vyhřívaná, elektricky ovladatelná zpětná zrcátka (bohužel bez el. sklápění)
elektricky ovládaný sklon opěradla předních sedaček
volant v kombinaci kůže a dřeva (výškově a podélně stavitelný)
dřevěná hlavice řadící páky
loketní opěrka a čalounění dveří v šedé kůži
ICS (integrovaný kontrolní systém)
- ovládání klimatizace
- ovládání audio systému
- palubní počítač
- Navigační systém
Podvozek :
I přesto, že není jako nový (zadní náprava už vykazuje určité vůle, čepy předních horních ramen už jsou taky volnější a přední tlumiče už jsou taky trochu slabší) tak stále výborně dělá to na co byl vytvořený. Poskytuje vyvážený poměr mezi komfortem a jízdními vlastnostmi. Dokáže vyžehlit spoustu nerovností našich "silnic". Ale dokáže řidiči dopřát i "sportovní svezení" (je třeba si uvědomit že je to velký sedan). Ostré a přesné řízení dává řidiči jistotu že auto udělá co chce a podvozek ho podrží i v ostře projížděných zatáčkách. Za sebe můžu říct, že jsem se ještě ani zdaleka nepřiblížil k limitům podvozku. Táhlé zatáčky doslova miluje a vrhá se do nich opravdu jako "sporťák", nezalekne se ani ostřejších zatáček, ale je třeba si v nich dávat pozor přecejen má skoro 5 metrů.
Vnitřní prostor :
Měřím 193cm a nejsem žádná sušinka ale polohu za volantem jsem si našel rychle a bez problémů. Poté co jsem nainstaloval plně elektricky nastavitelnou sedačku řidiče, tak se komfort nastavení pozice za volantem výrazně zvýšil. V interiéru je prostor pro 5 osob, ale tvarování sedaček dává jasně znát, že bylo počítáno jen se 4. Pokud jsou na palubě 4 cestující mají všichni dostatek prostoru a pohodlí i při cestách na velké vzdálenosti. V interiéru není mnoho úložných prostorů (aspoň se v nich nemůže hromadit nepořádek, jak už to tak bývá) a držáky nápojů zde také nenajdete (to je přece jasné s Alfou si užíváte cestu a přestávku strávíte v kavárně před kterou zaparkujete a kocháte se pohledem na krásné tvary vašeho vozu).
Pohodlné sedačky :
Sedačky mají dostatečné rozměry i pro větší postavy. Jejich výplně mají tu správnou tuhost (nejsou ani tvrdé ani měkké, prostě akorát, ale boční vedení by mohlo být výraznější) takže ani po dlouhé cestě vás nic nebolí a jste svěží.
Design karosérie :
Karoserie je prostě krásná, nenucené oblé linie, klínovitý profil karoserie a několik decentních chromových doplňků. I v dnešní době nepůsobí nijak zastarale. Design karoserie vznikal pod vedením Waltera de Silvy, na základě modelu 156. Netradičně působí "malé" přední světlomety, ale mě se prostě líbí.
Design interiéru :
Palubní deska která nezabírá velkou část interiéru (jak je u dnešních aut zvykem) nepůsobí ani po letech zastarale. Má v sobě určitý "sportovní" nádech. Nenajdete zde žádné ostré linie ani hranaté přechody. Vše je tak nějak zaoblené a plynule na sebe navazuje. Horní část palubní desky je vyvedena v černé barvě a na plynule na ni navazuje horní část dveří provedených ve stejném materiálu. Spodní část přístrojové desky je šedá (a je z tvrdého plastu) a plynule přechází do kožených výplní dveří, které mají stejný odstín.
Vysoké a široké prahy v kombinaci s níže usazenými sedačkami způsobují to, že se trošku hůře nasedá.
Vzhledem ke karoserii typu sedan je trochu horší přístup do kufru, hlavně do jeho zadní části (není to prostě stěhovák).
Umístění spínače otevírání kufru v přihrádce před spolujezdcem - člověk se musí natáhnout.
Nízko posazený podvozek a hlavně přední nárázník - člověk si musí dávat pozor kam najíždí a nebo hodně couvat.
Výhled zadním oknem je dobrý, ale víko kufru se směrem dozadu snižuje a tak není vidět konec auta.
Servis provádí kluci, kteří italským autům rozumí a také mi Alfu přivezli.
174130tkm - Nové lanovody ruční brzdy
175256tkm - Vstřikovač 4.válce (vyměněno za starší, ale funkční)
177438tkm - Termostat (výměna za nový a auto konečně topí)
180000tkm - První větší servis
Sada rozvodů
Plochý řemen
Motorový olej Shell 10W40 (5l)
Olejový filtr
Vzduchový filtr
Kabinový filtr
Převodový olej (1,89l)
Upevnění krytu motoru
Připevnění hadice sání
Kontrola baterie
Promazání zámku dveří řidiče
Připevnění těsnění zadních oken
Výměna nemrznoucí kapaliny do chladiče
182105 - Palivový filtr
182325 - Další větší servis
Přední horní ramena TRW
Přední spodní ramena FAST
Řemenice klikovky
Napínací kladka plochého řemene
Šusplech pod motor
Vyčištění vstřikovačů ultrazvukem (1,3,4,5)
Klimatizace naplnění+dezinfekce
Denní svícení MagnetiMarelli
Seřízení ruční brzdy
Seřízení světlometů
Nové žárovky pro přední mlhovky
Dovoz z IT což obnášelo i stočený tachometr o 50tkm, ale auto se nekupuje podle kilometrů, ale podle stavu.
Další velký servis
Tak na konci června proběhla další část servisu a opět se chování auta posunulo k ideálnímu stavu. Motor krásně táhne, bez ztráty výkonu kolem 2t ot. jako předtím, z výfuku už neleze kouřová clona a asi i klesla spotřeba. Taky se výměnou předních ramen zlepšili jízdní vlastnosti a to opravdu hodně. Už mi zbývá udělat jen repas zadní nápravy a vše bude tak jak má být.
Diagnostika - výsledek
Takže výsledek diagnostiky v autorizovaném servisu mě nepotěšil.
Jedna jejich diagnostika se s autem ani nespojila a ta druhá co se spojila nic nezjistila.
Vlastně podle diagnostiky je auto v naprostém pořádku :-)
Tak snad něco víc napoví test na přepadech vstřikovačů.
Diagnostika
Stále přetrvává určitý neklid motoru při volnoběžných otáčkách a zátah motoru také není úplně optimální. Na středu je domluvena diagnostika v autorizovaném servisu.
Opět mírně upravena recenze.
Aktualizace
Tak jsem mírně rozšířil recenzi.
Servis
Tak Alfice je v servise, konečně se udělal čas a udělají se důležité věci.Vymění se rozvody, olej v motoru i převodovce, dají se nové filtry a tak.Navíc mi mechoš slíbil, že pročistí vstřikovače tak jsem zvědavý.
Alfa Romeo 166 (2003)
Majitel: mura11
Přidáno: 19.6.2007
119
9 Majitel 9,91 Uživatelé
Alfa Romeo 166 (2004)
Majitel: Chaler
Přidáno: 15.2.2017
2
8 Majitel 7,83 Uživatelé
Alfa Romeo MiTo (2013)
Majitel: michalmarek
Přidáno: 4.9.2013
15
10 Majitel 9,94 Uživatelé
Alfa Romeo 75 (1990)
Majitel: fan.mj
Přidáno: 10.3.2016
4
10 Majitel 9,94 Uživatelé
Alfa Romeo 147 (2001)
Majitel: Tom-Si
Přidáno: 8.4.2008
125
10 Majitel 9,92 Uživatelé
Běžné opotřebení dílů vzhledem k věku a nájezdu.
praktičnostRozhodně to není nejpraktičtější auto na světě, ale kvůli tomu jsem si ji přece nekoupil :-)
prostornostProstor pro posádku je jasně koncipován pro 4 cestující.A při tomto obsazení poskytuje každému dostatek prostoru a pohodlí,A i za ne zrovna konfekčním řidičem jako jsem já (něco přes 190cm a hodně silnou postavou) se člověk průměrné postavy pohodlně usadí
jízdní vlastnostiJízdní vlastnosti jsou velmi dobré.Skrze volant je cítit co se děje pod koly, nekonají se žádné velké náklony a vzhledem k vnějším rozměrům podvozek výborně drží stopu.Přitom je ale stále dostatečnš komfortní.
jízdní komfortMotor je velmi dobře odhlučněn a tak v provozních otáčkách o jeho přítomnosti ani nevíte a i ve vyšších ot. je jeho zvukový projev příjemný.Silně potlačen je i aerodinamcký hluk.Silniční nerovnosti jsou na 17" kolech cítit, nejedná se o nepříjemné rány...
provozní nákladyBěžné provozní náklady. Porovnatelné s jakýmkoliv jiným autem této třídy a stejné doby vzniku.
náhradní dílyND jsou běžně dostupné a ceny odpovídají třídě vozu.Myslím že je to slušný průměr.
výkon motoruPro běžnou a i svižnou jízdu je motor plně dostačující.Výkon 100kW neoslní, ale vše dohání točivým momentem 304Nm a ochota s jakou jde i do vysokých otáček bez výrazného zvadnutí výkonu je velmi příjemná.
spotřebaTak spotřeba v čistě městském provozu s polovičním obsazením je zatím 7,3l/100km při vyjížďkách mimo město s polovičním obsazením se dá dostat i na 5,6l/100km.Měřeno dle tankování ;-) Podle všeho palubní počítač mírně nadměřuje.
hlučnost motoruNa volnoběhu zní motor jako každý jiný diesel - jako traktor.Ale po rozjetí dojde k výrazné změně a zní skoro jako by to byl benziňák.Prostě příjemné překvapení, i když do zvuku šestiválce mu přece jen něco schází.
kvalita sedadelSedadla mají dostatečné rozměry, tuhost výplní i dobré boční vedení jak vepředu tak i vzadu.Kvalita potahových materiálů je také dobré.Mě tyto sedadla vyhovují, ale k dokonalosti jim přece jen trochu schází.
brzdyDokáží auto celkem slušně zpomalit a i přes výrazné ponoření čumáku se dá auto ovládat.Brzdný účinek se dobře dávkuje.Co se týče brzdění při sportovní jízdě, tak to nemohu sloužit.Pro běžný provoz a semtam zablbnutí jsou brzdy plně vyhovující.
zavazadlový prostorKufr má 490l celkem pravidelný tvar a obsahuje plnohodnotnou rezervu.Menší vstupní otvor je klasika u sedanu a do zadní části kufru je potřeba se natáhnout.Musíme si ale uvědomit, že tohle auto není stěhovák.Pro běžné potřeby plně dostačuje.
Od rána probíhá další kolo soudní pře mezi rozvádějícími se manželi Jiřím Paroubkem (65) a Petrou Paroubkovou…
Rakouská policie chtěla uložit pokutu 80 eur (přes 2000 Kč) muži, který na ulici nosil lékaři předepsanou…
Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…
Ve 25. kole fotbalové HET ligy se hodně jiskřilo v nedělním šlágru Liberce se Slavií. Sudí Radek Příhoda rozdal…
Třicetitisícové norské město Ringsaker se dostalo do pozornosti světových médií. Ředitel místního dopravního…
Americký voják zraněný v Afghánistánu na intimních místech při výbuchu bomby dostal novou naději, že jeho…