reklama


Recenze

9 Majitel

BMW řada 3 325d E92

9,88 Uživatelé

Hodnoceno: 23× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 3, foto 1 BMW řada 3, foto 2 BMW řada 3, foto 3 BMW řada 3, foto 4 BMW řada 3, foto 5 BMW řada 3, foto 6 BMW řada 3, foto 7 BMW řada 3, foto 8
BMW řada 3, foto 9 BMW řada 3, foto 10 BMW řada 3, foto 11 BMW řada 3, foto 12 BMW řada 3, foto 13 BMW řada 3, foto 14 BMW řada 3, foto 15 BMW řada 3, foto 16 BMW řada 3, foto 17 BMW řada 3, foto 18
 

Technické info

Přezdívka auta Bavka Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:35000 palivo: nafta počet válců: 6 výkon [kW]: 150 kroutící moment [Nm]: 450 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 7,6

Popis vozu

Od začátku tedy. Vlastním více aut - dodávky a manželka má SUV, takže nový vůz nemusel splňovat vše naráz, tedy být sporťákem a osobákem a offroadem a kombíkem a stěhovákem. Původně jsem chtěl Audi, vyhlídl jsem si A5 sportback, což byl nový model s praktickými zadními dveřmi a atraktivním vzhledem. Prodejce na Porsche Smíchov byl velmi ochotný a i cenové podmínky lahodili mé židovské nátuře. Benzínové motory vypadali atraktivně jak parametry, tak cenou, ale následný prodej v ČR by byl problematický a chtěl jsem si užít nízké spotřeby nafty, které hoduje většina národa. Audi se mi líbí designem i provedením, ale čekal jsem, že se svezu a bude rozhodnuto. Ale nebylo. Zkoušel jsem dvoulitr v naftě, auto bylo poměrně nedotáčivé, výkonově nepřesvědčivé a nad 160 kmh totálně umřelo.
Třílitr quattro se vzduchovým podvozkem a s-tronicem mělo pěknou charakteristiku výkonu, ale ten těžký motor vpředu je neskutečně cítit, jak tam leží a to auto táhne kupředu, no nic moc. Řekl bych, že je to vhodné tak pro jízdu kupředu na dálnici. Chtěl jsem se nadchnout ale nešlo to. Audi jsou ale bezesporu výborná auta a hlavně interiéry jsou parádní. Podobnost A5 Sportback např. s Passatem CC je zjevná, akorát že ve stejné výbavě stojí Audi o 300 tisíc víc. To naštve.

Cestou domů jsem jel kolem BMW a řekl jsem si, že když se svezu pro srovnání v trojce, nic tím neskazím. Jenže to změnilo všechno. Svezl jsem se v sedanu s novým naftovým dvoulitrem a ZF automatem, a už jsem nic jiné nechtěl. Jak to auto sedí jako přikované (toto mělo M podvozek) a vynáší do zatáček, a ten automat lze řídit plynem... Paradox je, že jsem si trojku chtěl koupit již v roce 2006. Nicméně jsem se ponořil do ceníků a nabídek a při pracovní návštěvě Brna jsem vyzkoušel skladové 325d coupé po faceliftu. A to už bylo vše rozhodnuto. Bude to šestiválec a bez zadních dveří a po faceliftu. Chtěl jsem jinou výbavu, tak jsem si auto objednal do výroby. Také se mi líbí, že trojky se vyrábí přímo v centru Mnichova, v té "staré" továrně. Po 3 měsících bylo doma. Teď ho mám rok a píšu sem proto, abych přispěl případným zájemcům informacemi k rozhodování, který vůz si koupit. Pokud jste řidič a srdcař, musíte prostě mít zadokolku. Co se výbavy týče, dopřál jsem si sportovní dofukovací sedačky, černý strop, M volant, ambietní osvětlení, natáčecí xenony, atd... Bohužel, s BMW by se základní výbavě jezdit dalo, ale auto pak moc nepotěší.
Nakonec jsem M podvozek nevolil, protože myslím, že je na české silnice nevhodný. Standartní podvozek je pro mě dobrým kompromisem sportovnosti a pohodlí. Ještě jsem si do výbavy dopřál bezklíčkové otevírání a startování a to nemůžu vynachválit. Kufr má na danou třídu pro mě dostačující rozměry a při absenci rezervy je v něm velmi praktická prohlubeň, do které si dáte tašku a ta tam pak nelítá.

Původně jsem si sliboval, že další auto bude automat, není to tak. Steptronic je vynikající převodovka, dá se řadit plynem a řadí pěkně, ale měl jsem obavu, že nebudu mít zábavku pro pravou ruku a budu se u řízení nudit. Fakt je, že manuální převodovka je tuhá a zařadit jedničku a pak dvojku bez cukání je trochu oříšek. Také přenos vibrací do páky není úplně ideál, ale člověka to upozorní, že jí nemá držet :-) Musím se pozastavit nad úrovní zpracování auta a detaily, které člověka prostě těší. Podívám se na podvozek, krásně oplastovaný, chráněný motor, takřka rovný spodek vozu, v motorovém prostoru hezky vyřešené detaily, prostě to není odfláknuté, to auto si svou cenovou kategorii dost obhajuje. Nevykukují v něm laciní bubáci. Výborné je i to, že do nádržky ostrikovače se vejde až 5 litrů tekutiny. Výborné je také naprogramování funkcí vozu. Majitelé znají, že když podrží odemykání nebo zamykání, otevřou se okna, dále lze nastavovat automatické funkce světel, odemykání, větrání vozu v létě atd. Oproti japoncům (zkušenost s Toyotou), které mi mnohdy přijdou, že to vymyslel tatar mi to velmi vyhovuje. Je to vše programováno a přednastaveno pro evro-amerického řidiče a jeho logiku uvažování.

Motor má supr zvuk, pro mě se 4válcem nesrovnatelný. Má 204 koní a je tam cítit výkonová rezerva, která by se po upravách z něho dala vyždímat. Jednak jsou tuneři co z něho udělají cca 280 koní (remap a odstranění filtru pevných částí) a pak BMW samo upravuje tento třílitr a ždíme z něj mnohem více ve svých 335d 535d 40d a pod, samozřejmě s jinými turby... Jak píšu, výkon je poddimenzován a dnešní 4válce dávají podobné výkony, ale svezení (a zvuk) je to jiné.
Auto mi "žere" 7,6l, ale jezdím buď skoro pořád 150-180 km/h, což je taková příjemná cestovní rychlost, ve které se cítíte ok. Při této rychlosti točí do 3000 otáček a auto je velmi tiché. Pak jezdím po Praze. Uváděná spotřeba kolem 5l mi přijde sci-fi. Možná by to nějaká babička dala.
Motor lze vytáčet až do skoro 5000 otáček, ale nejvyšší výkony dává kolem 3000 ot. Nástup výkonu je plynulý, za doprovodu hřmotu 6ti válce, který proniká do kabiny utlumený "tak akorát". Dá se říct, že auto je uvnitř hlučné takřka stejně když stojí i když jede. Při stojícím volnoběhu podle zvuku nafťák poznáte, při jízdě je projev podobný benzínu a mě se při zrychlení velmi líbí. Měl jsem možnost před koupí vyzkoušet i 325i, jehož motor je o poznání tišší a kultivovanější, ve mě však vzbuzuje více emocí můj 450Nm produkující agregát. Pro závodění je určitě lepší koupit benzín, ale pro 95% praktických jízd je nafta ideál. Za dané peníze šlo třeba koupit novou a větší (a usedlejší) 520d, to ale nebyla volba mého srdce.

Měl jsem možnost srovnání s vozem 320d xdrive sedan 130kw (ročník 2010). Čekal jsem, že to budou auta takřka identická. Není tomu tak. Xdrive ničí to čím Vás může BMW nejvíc bavit. 4válec má slušný výkon, ale máte pocit, že ho trápíte, plus ten zvuk, to je brácha traktoru. Podvozek je jiný, možná i o chlup jakoby komfortnější, ale celkově vůz, i když byl ve vizuálním M-paketu na mě působil staře a laciněji.

Pokud máte dotazy, ptejte se v diskusi.

Silné stránky

6tivál zadohrab v chrochtáku s fialkama
Ergonomický interiér bez zbytečných displayů a navigací. Geniální M volant.
Na coupé slušný kufr 450l.
Nízká spotřeba, dobrý dojezd.

Slabé stránky

Kvalita laku - základní černé, kdybych to věděl, koupím metalízu. Barva se leskne se hezky, ale je náchylná na oděrky, musím ji chránít voskováním atd. Je to asi daň vodouředitelným ekobarvám...

Chtělo by to 19tky kola, ale naše cesty mě od toho ňák odrazují.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Renocar Praha.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Renocar Brno.

 
reklama

Novinky v recenzi

27.5.2014 11:20

Performance 19

I když je auto již dva roky prodané, přidal jsem fotky s orig. BMW Perofrmance 19 kolama.


Přidat názorDiskuse: BMW řada 3 325d E92

Další vozy BMW řada 3


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
8
prostornost
9

Ač se to nezdá, místa je tam dost. Je ale lepší nemít 2 metry a víc a 120 kg a víc.

jízdní vlastnosti
10

Zadokolka

jízdní komfort
9

Je to kupé, není to s-kláda

provozní náklady
10

Pokud se nic nekazí, nic to nestojí, ale už sama značka BMW je past na peněženku, rozhodně vetší než Škodivka, i když, jak se to vezme...

náhradní díly
10
výkon motoru
9

Viz text

spotřeba
10

Na můj styl jízdy bomba.

hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
10

Na typ vozu velmi dobrý.


Více o modeluBMW řada 3 E90/E91/E92/E93 (2006-2012)
BMW 340i – Vzpomínka na E46 BMW 340i – Vzpomínka na E46

BMW 3 řady F30 prošlo v první polovině letošního roku…

Facelift BMW 3 GT znamená jemné retuše vzhledu a nové motory Facelift BMW 3 GT znamená jemné retuše vzhledu a nové motory

S prodeji liftbacku střední třídy je BMW zatím spokojeno.…

 

reklama





Blesk.cz

Opuštěná věznice nahání strach! Zemřelo tu 30 dozorců, posledním popraveným byl sériový vrah

Opuštěná věznice nahání strach! Zemřelo tu 30…

Kdysi tu pykalo přes tisíc trestanců, dnes legendární věznice Joliet v americkém Illinois zeje prázdnotou. Po…

YouTube letos zaplatil hudebnímu průmyslu 25 miliard korun. Ten žádá víc

YouTube letos zaplatil hudebnímu průmyslu 25 miliard…

V dnešní době je jasné, že prodeje fyzických CD téměř nic nevydělávají. Příjem hudebního průmyslu pochází z…

 

iSport.cz

Mrtvý hokejista Marek Svatoš (†34): Řídil opilý, byl obviněn z týrání dítěte

Mrtvý hokejista Marek Svatoš (†34): Řídil opilý, byl…

Jeden šok za druhým! Sotva hokejoví fanoušci vstřebali nečekanou informaci, že v krvi slovenského hokejisty…

Kauza HC Polanský zná první verdikt. Končí Marek, vystřídá ho Peterek

Kauza HC Polanský zná první verdikt. Končí Marek,…

AKTUALIZOVÁNO 10.45 | V kauze "HC Polanský" padl v Třinci první verdikt. Dozorčí rada HC Oceláři odvolala…

 

Reflex.cz

Alkoholici i opuštění staří lidé: Pro které skupiny obyvatel se stávají Vánoce svátky neštěstí?

Alkoholici i opuštění staří lidé: Pro které skupiny…

Dlouho se tradovalo, že jsou Vánoce – svátky klidu a míru – nejtěžší pro lidi trpící depresemi. Dnes už však…

50 důkazů krásy i krutosti na Zemi. National Geographic zveřejnil nejlepší fotky uplynulého roku

50 důkazů krásy i krutosti na Zemi. National…

Křehký život v divočině i krutost pytláků. Výběr fotografií, které vždy na konci roku vybere časopis National…

 
 
reklama