Recenze

10 Majitel

Toyota RAV4

9.73 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Toyota RAV4, foto 1 Toyota RAV4, foto 2 Toyota RAV4, foto 3 Toyota RAV4, foto 4 Toyota RAV4, foto 5 Toyota RAV4, foto 6 Toyota RAV4, foto 7 Toyota RAV4, foto 7
Toyota RAV4, foto 8 Toyota RAV4, foto 9 Toyota RAV4, foto 10 Toyota RAV4, foto 11 Toyota RAV4, foto 12 Toyota RAV4, foto 13 Toyota RAV4, foto 14 Toyota RAV4, foto 15 Toyota RAV4, foto 16 Toyota RAV4, foto 17 Toyota RAV4, foto 18 Toyota RAV4, foto 19 Toyota RAV4, foto 20 Toyota RAV4, foto 21 Toyota RAV4, foto 22 Toyota RAV4, foto 23 Toyota RAV4, foto 24 Toyota RAV4, foto 25 Toyota RAV4, foto 26 Toyota RAV4, foto 27 Toyota RAV4, foto 28 Toyota RAV4, foto 29 Toyota RAV4, foto 30 Toyota RAV4, foto 31
 

Technické info

Přezdívka auta Tojka Rok výroby 1999 Koupeno ojeté najeto [km]:165000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 94 kroutící moment [Nm]: 178 maximální rychlost [km/h]: 170 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 9.5

Popis vozu

Zhruba od mých 18-ti let se bavím čtením testů ojetin v ČR. Bavilo mě zkoumat výhody a nevýhody jednotlivých modelů a číst si recenze jejich majitelů. No a dnes je mi 24 a stále mě to baví s tím rozdílem, že už mám ojetinu vlastní.

Jelikož se během roku 2013 sešlo více událostí, rozhodl jsem se pro skutečnou koupi svého prvního auta. Nemám rád stereotyp a líbí se mi auta která nejsou na cestách moc k vidění. Dokážu ocenit ulítlý desing a proto se mi líbí například staré Citroeny, Lancie, Alfy a další výstřední modely jiných výrobců (především pak japonských). Díky tomu při výběru vhodného vozu tedy z výběru okamžitě vypadl celý koncern VW. Chtěl jsem něco mimořádně spolehlivého, nejlépe japonského, s jednoduchým benzinovým motorem... a hlavně neokoukaného. Benzin jsem chtěl z důvodu nízkého kilometrového nájezdu, spotřebu jsem chtěl udržet do těch 10 litrů na sto. Díky známosti s pánem v důchodovém věku jsem dostal tip, že chce prodat svou málo jetou Toyotu RAV4 první generace. Neváhal jsem a na auto jsem se jel podívat. Když jsem ji poprvé uviděl stát v přístřešku čumákem napřed, byla to láska na první pohled. Krásný modrý lak, sympatická přední maska a robustní vzhled, to byly mé první postřehy. Pán s ní jezdil jen v zimě, přes léto "stála" v depozitu. Z toho důvodu má velmi málo najeto, cca 160 000 km, což i odpovídá jejímu stavu. V době koupě byl právě říjen a Toyka tedy stála skoro půl roku bez hnutí, ometli jsme s pánem pavučiny, zkontrolovali olej a dostatek paliva a zkusili nastartovat. Toyka bohužel nechytla, byla úplně vybitá baterie. Po koupi nové však chytla okamžitě. Trochu mě tehdy vylekaly vysoké volnoběžné otáčky (cca 1500-1800 ot./min.), protože jsem tohle neznal z našeho "rodinného" Peugeotu 2.0 HDi. Po chvíli zahřívání ale otáčky klesly a já se následně dozvěděl, že takto je to u starších benzinových Toyot normálka. Prioritou je zkrátka ohřání motoru na provozní teplotu - ne spotřeba. Auto jsem si kompletně prolezl a hledal jakékoli nedostatky, abychom mohli stanovit kupní cenu. Našel jsem akorát nefunkční klimatizaci, jejíž kompresor se ani nesepnul. Dále špatný rozměr pneumatik, vůbec neodpovídaly stanoveným rozměrům v TP, dva ťukance od kamínků v čelním skle, které však projdou technickou kontrolou, přibrzďující pravá přední brzda z důvodu dlouhého stání a naprasklé pravé zadní světlo do kterého při větším dešti zatékalo.

V interiéru se mi na první pohled zalíbilo "limetkové" podsvícení kroužku spínací skříňky, jelikož klíč se do ní dává tak nějak nezvykle kolmo oproti jiným vozům. Detail, který mne nyní při každodenním používání těší. Také jsem si všiml docela malého volantu (menší než v P307) a teleskopické antény umístěné v A sloupku. Tato standardně čouhá nějakých 15 cm, jde ale vysunout na dobrý metr. Celkově to auto působí spíš jako hračka na dálkové ovládání (zvláště s plně vysunutou anténou:)),...no a proto se mi tak zalíbila.
Koupil jsem ji.

Toyotu tedy vlastním od října roku 2013 a jsem velmi rád, že jsem do její koupě šel. Mám model po faceliftu, který ji dodal mladší tvář v podobě čirých světel, lehce pozměněné přední masky, jiných zadních světel a pár drobných změn v interiéru, včetně jiného volantu, digitálního počítadla kilometrů a pod. První generace tohoto vozu se kromě čistě elektrické verze EV vyráběla jen s motorem značeným jako 3S-FE, známým ze starých Avensisů, Carin a pod. Jde o osvědčený motor, kterým konzervativní Toyota věděla do čeho jde. Objem tedy 2 litry, 94kw, manuální převodovka, kombinovaná spotřeba dle TP 9.7 l /100 km. Já spotřebu ještě přesně podle vyjetých nádrží neměřil, ale v zimě zhruba 9.5 l, v létě bez klimatizace možná lehce pod 9 l, jezdím hodně klidně a převážně na krátké trasy okolo 10 km a na zimních pneumatikách.

Ve výbavě pak nechybí:
- stálý pohon 4x4
- elektronická uzávěrka středního diferenciálu
- modrá metalíza
- 2 čelní airbagy
- ABS
- klimatizace (zatím nefunkční)
- elektrická přední okna
- elektrická a vyhřívaná zpětná zrcátka
- zámek zpátečky Defend Lock
- autoalarm SpyBall
- kazetové autorádio Sony
- bezpečnostní šrouby na kolech
- tažné zařízení
- imobilizér
- centrální zamykání
- výškově stavitelný volant
- osvětlení spínací skříňky zeleno-žlutým kroužkem:)

Jízda s autem je velmi příjemná díky větší výšce, poměrně malému volantu, přesnému řazení, krátkému rozvoru, silnému motoru a pohonu 4x4. Oproti moderním autům mi však přijde, že je potřeba více se soustředit na řazení při "správných" otáčkách. Na rovince je nutno točit aspoň na 2200 ot./min., ideálně však 2500 ot./min., aby se motor po přeřazení na vyšší rychlost nedusil. I přes velmi chudou sněhovou nadílku jsem si ji "otestoval" na zasněžených loukách se zhruba 15 cm sněhu, samozřejmě že to zvládla bez jakéhokoli zaváhání, nebo náznaku hrabání. Zkoušel jsem i rozjezd do kopce s uježděným sněhem, kde by 100 % aut s předním pohonem mělo problém se rozjet, byl to neskutečný pocit rozjet se naprosto v pohodě bez nějakého prokluzu kol, jakoby auto bylo na asfaltu. Kdo toto nezažije, tak nikdy nepochopí kouzlo permanentní čtyřkolky.

V autě jezdíme v 90 % maximálně dva, proto nám nevadí ani stísněný prostor na zadních sedadlech, ani malý zavazadelník, který je ideální tak na převoz přepravek s pivem:)

Pokud Vás zajímá něco konkrétního, ptejte se, rád sem dopíší své postřehy.

10.1.2015
Před Vánoci jsem byl Tojku konečně pořádně vyzkoušet na parkovišti. Byl to sám led, ale už aspoň vím, jak se auto chová, oproti klasických předokolkám. Stačilo se jen trochu dostat do smyku a točil jsem se jak na kolotoči. Je to daň za krátký rozvor a stálý pohon všech kol. Do zasněžených zatáček se prostě musí hodně opatrně, protože když se auto dostane do přetáčivého smyku, je téměř neovladatelné. Jinak ale při výjezdech zasněžených kopců nebo u "startů" ze zasněžených křižovatek je to prostě paráda:)

Silné stránky

Spolehlivost (schválně si prostudujte statistiky TUV;-))
Neokoukanost
Výborná manévrovatelnost ve městě
Perfektní trakce v terénu/ na sněhu
Zábavné chování na sněhu
Pohodlné nastupování a vystupování

Slabé stránky

Horší ovladatelnost v zasněžených zatáčkách (tendence udělat hodiny)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Za mého vlastnictví zatím žádné poruchy

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Domluvili jsme se na rozumné ceně, hlavně nešlo o bazar, ani obchodníka, ale o dobrého známého, díky kterému jsem věděl do čeho jdu.

 


Další vozy Toyota RAV4



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Předchozí majitel měnil prasklý klínový řemen k alternátoru. Jinak na autě jsou ještě např. původní brzdy, tlumiče a výfuk. Zatím každou STK zvládlo napoprvé bez jakékoli přípravy.

praktičnost
10

Pro dva mladé lidi naprosto dostačující.

prostornost
9

Měřím lehce přes 180 a za mou sedačkou je ještě dostatek místa pro nohy cestujícího.

jízdní vlastnosti
9

Na malé SUV z 90. let super!

jízdní komfort
6

Krátkost se projevuje skákáním na nerovnostech a horším tlumením nerovností. Mohou se na tom ale podílet původní tlumiče.

provozní náklady
8

Aktuálně se s autem moc nejezdí, takže mne spotřeba netrápí.

náhradní díly
8

Díky stáří už velmi rozumné ceny náhradních dílů.

výkon motoru
9

Je to atmosféra, která potřebuje točit. 94 kW je na cca 1200 kg pohotovostní hmotnosti dostačující.

spotřeba
8

Vysoké, široké zimní pneu, stálý pohon 4x4, krátké trasy, benzín, "dvoulitr", to jsou důvody proč to nejezdí za 5 jako voktáfka:)

hlučnost motoru
9

No tichý úplně není, hlavně po studeném startu, kdy jsou zvýšené otáčky (cca 1500) ale jakmile se zahřeje na provozní teplotu, v interiéru pak o něm nevím.

kvalita sedadel
8

Na žádné delší cestování to asi nebude. Přece jen je to první kompaktní SUV na světě. Ale pro mé potřeby je "pohodlnost" sedadel naprosto dostačující. Sedí se na nich výš, nejsou výškově stavitelná.

brzdy
7

Ujdou, ale je potřeba vyvíjet větší tlak na pedál, než je tomu u moderních aut. Kotouče ve předu, bubny vzadu.

zavazadlový prostor
10

Přesně pro bedny piva!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…