Recenze

9 Majitel

Volkswagen Passat 2.3 V5 125 kW Highline

8,83 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Passat, foto 1
 

Technické info

Přezdívka auta Pasát Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:194000 palivo: benzin počet válců: 5 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2324 výkon [kW]: 125 kroutící moment [Nm]: 220 maximální rychlost [km/h]: 224 počet rychlostí: 5 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9,3

Popis vozu

Passata jsem koupil v roce 2011 jako ojetého s nájezdem skoro přesně 147.000, a to jako náhradu za Felicii z roku 1996.

Výběr novějšího vozidla byl velmi široký, kdy jsem měl v hledáčku i taková auta jako Alfa Romeo GTV, Audi A4 3.0, Fabia 1.4 nebo Ford Mondeo ST220. Nakonec mi však padl do oka tento Passat, a to hlavně kvůli velmi zachovalému stavu. Interiér taky nebyl "vyzdoben" dřevěným dekorem, který je jinak u vyšších výbav takřka pravidlem, a který se mi opravdu mírně řečeno nelíbí.

Přesednutí z Felicie do Passatu bylo jako průchod časovou bránou do budoucnosti. I triviální skutečnosti jako ticho v kabině, loketní opěrka, posilovač řízení nebo elektrické stahování okýnek byly v mé Felicii jenom zbožným přáním.

Passat je vybaven v úrovní Highline, takže nic důležitého nechybí. Rádio s kazeťákem sice nevyužiju, ale měnič na 6 CD už ano, přestože přehrávač neumí mp3. Ve výbavě bylo taky standardně (asi) 8 reproduktorů a 6 airbagů (přední, boční a okenní). Volant je kožený multifunkční (ovládání radia a tempomatu), palubní počítač je s velkým displejem (maxidot). Sedadla jsou polokožená s alcantarou. Klimatizace je digitální climatronic.
V provozu je neocenitelný tempomat, celkem obstojně funguje také senzor deště a úplně parádní jsou bi-xenonová světla. Výbojky byly ale po 10 letech provozu už dost vysvícené, takže byly záhy vyměněny. V zimě přijde vhod vyhřívání předních sedadel. Pro lepší pocit z parkování na sídlišti je vůz vybaven zámkem převodovky Defend Lock.
Z výbavy mi chybí snad jen krátké zablikání blinkrů po krátkém pohybu s jejich ovladačem, kdy tuto funkci novější auta mají. Za nedostatek lze také považovat chybějící výdechy větrání na zadních sedadlech, které třeba Superb ze stejného období produkce má. Vzadu ale nejezdím, takže těžko říct, zda a jak moc to ovlivňuje pohodu při cestování.

Motor je benzinový atomosferický čtyřventilový pětiválec o objemu přesně 2,324 l. Výkon je 125 kW, ale při vysokých 6200 ot/min. Tohoto motoru jsem se při výběru auta celkem bál, protože se u Passatů jedná v záplavě 1,9 TDI o celkem exotickou motorizaci a spolehlivost údajně není z nejvyšších. Diesel jsem ale nechtěl a auto bylo ve velmi dobrém stavu s doloženou historií.
Převodovka je 5ti stupňová automatická, která motor drží v poměrně nízkých otáčkách (při běžné jízdě zhruba kolem 1200 ot/min); zřejmě kvůli vysoké spotřebě ve vyšších otáčkách. Převodovku lze přepnout i do manuálního režimu, ale prodleva od pohybu páky po přeřazení je tak dlouhá, že tento režim žádnou výhodu v praxi nanabízí.

Jízdní vlastnosti jsou pro koncepci s motorem před přední nápravou typické a netřeba je rozebírat. Přestože se auto se hodí spíš na dálniční jízdu, kdy je velmi stabilní, dokáže i zatáčky vykroužit s jistotou. Zadní náprava je jednoduchá, ale při mén stylu jízdy jsem si v tomhle ohledu nevšiml žádných nedostatků. Podvozek je spíš tužší, ale přesto dostatečně pohodlný. Kotoučové brzdy (přední s vnitřním chlazením) na všech kolech brzdí velice dobře.
Řízení mi přijde oproti novějším škodovkám a VW mnohem méně gumové, tedy tužší, ale zároveň citlivější a komunikativnější. Kola jsou obuta do 16" pneu, a to jak letní s litými disky, tak zimní na plecháčích (rozměr 205/55 R16).

Interiér je velmi prostorný, kdy ani člověk vyšší postavy nebude mít na zadních sedadlech problém vměstnat za přední sedadlo nohy a kolena. Zadní sedák je ale poměrně krátký. Zavazadlový prostor je až přakvapivě velký, ale víko kufru samozřejmě neumožní naložení velkých předmětů. Zadní sedadla mají uprostřed za loketní opěrkou průvlak s vakem na lyže, nebo je lze sklopit téměř do roviny s podlahou kufru.

Silné stránky

Silnou stránkou auta je určitě rozsáhlá výbava, velký vnitřní prostor, pohodlný podvozek a výkonný motor.

Slabé stránky

Jako slabší stránku vidím spotřebu paliva, která činí v dlouhodobém průměru 9,3 l/100 km. Jezdím ale převážně kratší trasy ve městě. Poměrně velký atmosférický motor si řekne o své a jezdit pod 10 l na sto chce hodně sebeovládání. Navíc doporučené palivo je natural 98, přestože se dá za cenu snížení výkonu jezdit i na 95ku (nezkoušel jsem). Na druhou stranu ve většině běžných situací výkon nechybí.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Po koupi auta byl proveden servis ve značkovém servise (Porsche Praha), kde byly měněny náplně a rozbité čidlo teploty motoru. S ohledem na cenu ale jinak jezdím do běžného servisu (A.T.U., nyní Best Drive).

Kromě spotřebních dílů (vlnovec) byla měněna zatím (v roce 2013, cca 13.000 km) jen lambda sonda (cca 5.000 Kč). Dále byly preventivně vyměněny oba přední světlomety, které měly popraskaný krycí plast a vysvícené výbojky. Po dvou sezonách byly měněny i letní pneumatiky.

V roce 2017 bylo vyměněno komplet uložení přední nápravy, ramena a přední i zadní tlumiče.

Jinak musím zaklepat, ale auto drží a jezdí v pohodě.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno jako ojeté v Auto Slaný. Prodejce v pohodě, auto předvedl, nechal projet i prohlédnout a při prodeji odkoupil starou Felicii na protiúčet.

Úpravy

Jedinou úpravou oproti standardu bylo pořízení tmavých folií na zadní okna a nezatmavených na přední, které v létě pomáhají udržovat příjemnou teplotu uvnitř auta.

 


Další vozy Volkswagen Passat



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
10
provozní náklady
9
náhradní díly
9
výkon motoru
9
spotřeba
5
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
10

Více o modeluVolkswagen Passat B5/3B, 3BG (1996–2005)
VW Passat Variant Alltrack 2.0 TDI (176 kW) – Dá se boj s SUV vyhrát? VW Passat Variant Alltrack 2.0 TDI (176 kW) – Dá se boj s SUV vyhrát?

Volkswagen nabízí oplastované kombi s pořádným…

VW Golf IV VW Golf IV

Už je to tady, představujeme Vám horkou novinku tohoto…

 





Blesk.cz

Fenka Kiki žila na smetišti, teď patří k týmu zvířecích záchranářů

Fenka Kiki žila na smetišti, teď patří k týmu…

Společně s dalšími sedmi psy žila Kiki mezi odpadky. V pražském bezdomoveckém příbytku s ní živořila ještě další…

Příspěvek na bydlení: Kdo na něj má nárok? Jak ho získat? Radily odbornice na Horké lince Blesku

Příspěvek na bydlení: Kdo na něj má nárok? Jak ho…

Více peněz potřebným, ale také přísnější pravidla! Tak začátkem letošního roku stát nově nastavil pravidla pro…

 

iSport.cz

Barcelona vede ligu. Messi dal gól Vaclíkovi, pak se ošklivě zranil

Barcelona vede ligu. Messi dal gól Vaclíkovi, pak se…

Fotbalisté Realu Madrid neukončili současné trápení ani v generálce na úterní zápas Ligy mistrů s Plzní. V 9.…

Real opět padl, kouč Lopetegui v ohrožení. Přijde na lavičku Conte?

Real opět padl, kouč Lopetegui v ohrožení. Přijde na…

„Bílý balet“ v černém. Real Madrid podlehl doma Levante 1:2 a drží se ho bída. Tři prohry v řadě, páté soutěžní…

 

Reflex.cz

Český projekt chce miliardě lidí na planetě zlepšit zrak. A jde na to překvapivě jednoduše

Český projekt chce miliardě lidí na planetě zlepšit…

Nekorigovaný špatný zrak je v současnosti nejrozšířenějším zdravotním problémem na světě. Valnou většinu potíží…

Českou NASA povede expert na mosty Dolínek. Na Měsíc poletíme dřív, než postavíme lávku v Troji, slibuje

Českou NASA povede expert na mosty Dolínek. Na Měsíc…

Poslanec a dosluhující náměstek pražské primátorky Adriany Krnáčové Petr Dolínek navrhuje vznik Národní kosmické…