Diskuse

Škoda Octavia (2014)

29.6.2014

Důvodem pro koupi auta bylo nadcházející narození potomka. Škoda Felicia už nebyla podle našeho názoru dostatečně bezpečným autem, i když mně osobně by…

 

Škoda Octavia (AdamPHBR)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto Ozzman

    Ozzman 03.07.14  19:20

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Děkuji za příspěvky

    Můžeš se podívat ke mne do profilu, kde mám na MPI recenzi, TSI je vyfoceno u recenze na Mondeo, tam sem se ještě k recenzi nedostal... Pokud bydlíš v Praze či okolí, rád ti je přivezu ukázat naživo :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Ozzman

    Ozzman 03.07.14  14:35

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Děkuji za příspěvky

    [odkaz]

    Tady je to TSI.... od 3 tisíc padá, MPI vrcholí kolem 4 tisíc, což tak odpovídá těm 120km/h
  • « 00 Reagovat !

    foto Bertold

    Bertold 03.07.14  13:48

    « Re: Re: Re: Re: Re: Děkuji za příspěvky

  • 00 Reagovat !

    foto AdamPHBR

    AdamPHBR 01.07.14  16:42

    « Děkuji za příspěvky

    Dobrý den,

    překvapilo mě, jakou přímo „ohnivou diskusi“ moje review vyvolalo. Děkuji všem za příspěvky, odlišné názory respektuji. Zaznamenal jsem některé dotazy a výtky. K nim si dovolím v souhrnu reagovat:

    1) Diskuse k nápravám a podvozku. Z mnou testovaných aut byl nejlepší focus (ten byl fakt podvozkově nejlepší, pak dlouho nic), ostatní auta pak byla z mého pohledu svým projevem zcela srovnatelná (město, okreska, dálnice) bez ohledu na to, jaká byla konstrukce nápravy. Jen Peugeot 308 SW a auta s dieslem byla trochu těžší a hůř ovladatelná.

    2) Maximálka a motor. 200km/h se dá jet v úseku D1 mezi Vyškovem a Kroměříží, kde v zásadě nikdy nejezdí žádná auta. Možná na těch 180 to šlo lépe, od 180-200 už o něco hůř, ale stejně to netrvalo dlouho. Mám srovnání s OII 1.6 TDI a OIII 1.2 TSI je opravdu svižnější. Není to žádné „dělo“, ale ty 200 auto dá a motor rozhodně není poddimenzovaný. OIII je hodně lehké auto. Je to asi o pocitu, nejlepší je projet se v tom.

    Pro srovnání, jel jsem ještě ve fokusu 1.6 ecoboost, to je objektivně lepší motor. Nicméně 1.2 TSI je fakt dobrý. Když vezmu OIII 1.6 diesel 5 kvalt, nehaním ho, je to dobrý silný motor (bratránek s ním má v OIII průměr 4.8 l) a auto na dálnici jede rychle a je stabilní, ale pocitově je 1.2 TSI agilnější kvůli menší hmotnosti a 6tce. My ale nemáme nijak velký nájezd, i když paradoxně nejvíc najedeme po dálnici, a diesel by se nám nevyplatil.

    Vím, že litrový ekobůstek se montuje i do jiných aut fordu, než je středový panel, ale jsou to jiné typy aut, než jsem chtěl, takže proto můj (možná lehce ironický) závěr o neexistenci konkurence, bylo to myšleno pro můj účel.

    3) Jaká třída je OIII, výbava, soudnost, názory, srovnání s fauvé, seatem, peugeotem atp. Mně jako uživateli je v zásadě jedno, kam OIII spadá nebo co si o ní nebo mě kdo myslí, přičemž základem mého sebevědomí není značka auta, které vlastním. Článek má sloužit jako vodítko pro ty, kdo jsou ve stejné situaci jako já. Musím říct, že mě pobavilo množství reakcí i jejich intenzita (v některých případech:-)

    Kdybych měl vybírat dle papírových předpokladů, nevyberu dobře (asi bych měl tendenci si koupit fokuse a pak bych toho litoval + asi bych ani nesedl do civicu, který se ukázal být z mého pohledu překvapivě dobrým autem). Proto jsem ve všech autech, která mi přišla zajímavá, jel, a to dokonce několikrát a v různých motorizacích, abych porovnal pro mě důležité parametry. Jako uživatel neřeším, jak škoda dociluje toho, že po důkladném projetí všech aut uvedených v review se mi OIII prostě zdála a stále zdá nejlepší. Měli jsme nějaké praktické požadavky, OIII je perfektně splňuje a proto jsem s autem opravdu spokojen.

  • 00 Reagovat !

    foto 508

    508 01.07.14  16:22

    « Předražený mladoboleslavský stroj průměrné kvality.

    Jen blbec se směje a považuje za mimózní řeč čísel, přemýšlí totiž podle svého subjektivního vidění světa. Ještě k tomu Peugeotu 508, jeho ceník je v této výši už cca 2 roky, kdy byl facelift v nedohlednu. Dokonce před devalvací koruny byla 508 hluboko pod úrovní 500tis. Kč. Navíc si nemyslím, že dojde po uvedení facelitu ke zdražení. No uvidíme..
  • « 00 Reagovat !

    foto Bertold

    Bertold 01.07.14  15:38

    « Re: Výhodná kupě Škoda Ochcávia

    OK. Jedná sa o výpredaj skladových vozidiel pred príchodom faceliftu, ktorý už bol predstavený verejnosti. Všetky automobilky dávajú zľavy na výbehové modely. Keď zverejnia ceny faceliftovanej verzie potom porovnaj.

    A tak mimochodom, nie som škodovkár. Len mi vadí, keď má niekto tmu pred očami len preto, že sa jedná o najpredávanejšiu značku na trhu. A kope a kope a kope a nerozmýšľa. Keď to toľko ľudí kupuje na relatívne ekonomicky slabom trhu ako CZ a SK, tak asi to má nejaký dôvod. A ten treba hľadať. Nie kopať.
  • « 00 Reagovat !

    foto smoula-nesika

    šmoula nešika 01.07.14  10:22

    « Re: Fotka

    No když pominu ty známky v pravém sloupci a další výstřely kamsi, je aspoň dobře, že jsi k takhle obsáhlé recenzi dodal nějakou fotku. I když tě při současném známkování asi nemá cenu hodnotit, dokaď nevložíš ještě další fotky z "venčení".
  • « 00 Reagovat !

    foto Bertold

    Bertold 01.07.14  08:12

    « Re: Škoda-nejlepší vůz Evropy

    Díky za odpoveď. :-)

    Na rázvore pridaj zopár centimetrov. Vieš aký je rozdiel medzi pevnou nápravou a polonezávislým zavesením kolies so skrutnou (poddajnou) priečkou? Lešenárska trubka má od skrutnej priečky dosť ďaleko.
  • 00 Reagovat !

    foto 508

    508 01.07.14  01:26

    « Škoda-nejlepší vůz Evropy

    Ano, torzka lze naladit, dokonce perfektně (např. Peugeot RCZ). Myslím, že žádné dnešní auto nemá má torzku při délce téměř 4,7m, jen Schade Octavia. VW Golf je ikona, je fakt nesoudnost ho srovnávat s Octávkou. Škoda bude vždy horší než VW, dostává starší technologie a němečtí manažéři mají povolení z centrály VW nešetřit plechem :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Bertold

    Bertold 30.06.14  22:22

    « Re: Re: Re: Re: Fotka

    Čo sa týka pruženia (mäkké, tvrdé), to priamo ovplyvňuje náklony karosérie v zákrute. Čím mäkšie, tým sú samozrejme náklony väčšie. V súvislosti s nápravami typu torzka a viacprvok sa dá povedať, že s mäkkým komfortným pružením si oveľa lepšie poradí viacprvok ako torzka (z hľadiska jazdnej stability v zákrute).

    Torzka- veľký náklon, veľký pozitívny odklon vonkajšieho kolesa, tým pádom veľké skrátenie vzdialenosti medzi ťažiskom auta a bodom dotyku vonkajšej pneumatiky s vozovkou. Dochádza k výrazne veľkému rozdielu zaťaženia medzi vonkajším a vnútorným kolesom, pri neoptimálnom postavení vonkajšieho kolesa vzhľadom k vozovke.

    Viacprvok- veľký náklon, vonkajšie koleso sa dostáva do negatívneho odklonu, tým pádom menšie skrátenie vzdialenosti medzi ťažiskom auta a bodom styku vonkajšej pneumatiky s vozovkou. Dochádza k menšiemu rozdielu zaťaženia medzi vonkajším a vnútorným kolesom, pri optimálnom postavení vonkajšieho kolesa vzhľadom k vozovke.

    Pri tvrdšom pružení dochádza k menším náklonom karosérie, takže výhody viacprvku sa postupne stierajú. Napríklad na základe toho ako popisujú novinári rozdiely v charaktere jazdy pri Octavii III viacprvok-plavnejšia jazda, torzka-tuhší podvozok, dalo by sa takto teoreticky povedať, že konštruktéri vďaka viacprvku ponúkli pasažierom viac komfortu pri cca. rovnako stabilnej jazde v zákrutách.

    Napríklad ja mám skúsenosť s Octaviou III-torzka, Jetta- viacprvok obe autá tvrdšie pruženie a v medziach toho, čo je ešte ako tak akceptovateľné v bežnej premávke, rozdiel by som nespoznal, alebo spoznal len veľmi ťažko.

    Každé auto na nerovnosti uskočí. Rozdiel je len v tom, akú veľkú nerovnosť na to potrebuje. Kostitras má rovnomernejšie zaťažené kolesá v zákrute, takže ak jedna strana nabehne na nerovnosť, druhá strana viac podrží. Ak kostitras odskočí, tak sa zas rýchlo chytí. Pri nestabilite si žiada okamžitú kontru. Mäkké pruženie v prípade nestability nie je také náročné na rýchlosť reakcie vodiča. Má však tendenciu pri prejazde nerovnosťou v zákrute sa rozkývať, dochádza k rozdielom medzi zaťažením predných a zadných kolies a v najhoršom prípade k ťažko zvládnuteľnému šmyku.
  • « 00 Reagovat !

    foto ikoptak

    ikoptak 30.06.14  20:24

    « Re: Re: Re: Nejlepší vůz, nad všemi vozy.

    No proti Vašemu favoritu samosebou nic, každý má své.
    Ale pravdu říct osobně nevidím jediný důvod si svojhe auta fotit. Proboha proč, když vzpomínám např. jak to vlastně vypadalo v žigulu, tak dost fotek vždy najdu a fakt se v ničem nelišil. Snad jen kdybych měl nějaké vytuněné auto lišící se od série tak bych si pár fotek na památku udělal.
  • « 00 Reagovat !

    foto Toky1

    Toky1 30.06.14  13:04

    « Re: Re: Re: Fotka

    No tak ak je ten viacprvok dôležitý len pre rýchlejší prejazd zákrutami a to o pár desatín, tak asi fakt nemá zmysel. Každopádne ďakujem za vysvetlenie. Ešte potom je snáď viac zaujímavé pruženie a tlmiče, tvrdšie je kostitras ale sedí lepšie, mäkké je plavné ale má tendenciu viac uskočiť. Či? Na mojej corolle sedane s torzkou sa mi vidí istejší podvozok keď mám naložený kufor alebo syna vzadu ako keď sa veziem sám. Stále sa bavíme o rýchlejšom prejazde zákrutami, na rovinke je to rozdiel nula nula prd.
  • « 00 Reagovat !

    foto AdamPHBR

    AdamPHBR 30.06.14  11:16

    « Re: Re: Fotka

    Mně se v tom Civicu (krátká verze - ne kombi)fakt sedělo dobře, ale je pravda, že jsem možná neseděl úplně rovně, resp. nijak jsem se na zadních sedaldech nerovnal. Podle mě je ale civic opravdu dobré auto.

    Nejsem moc rally driver, spíš jezdím na spotřebu a otáčky pořád nízko, asi bych byl ten poslední, kdo by auto dostával na hranici možností. Nicméně cca při 150 na dálnici nepociťuju žádný problém s kontrolou auta.

    U té maximálky cca 200 bylo trochu znát, že auto se o něco hůř ovládalo, ale tohle není moje cestovní rychlost a asi je to přirozené i u jiných podobných aut.

    Jak jsem psal, pro mě je rozhodující to, že auto je opravdu praktické a bezpečné, zatím fakt spokojenost.
  • « 00 Reagovat !

    foto Bertold

    Bertold 30.06.14  10:58

    « Re: Re: Fotka

    K tej zadnej náprave- viacprvková versus kľuková s prepojenými ramenami

    -samozrejme že viacprvková je z hľadiska naháňania desatín sekundy lepšia.

    - zásadná výhoda nie je ani tak v tom, že ľavé a pravé koleso sú pri viacprvku nezávislé. Pri viacprvku je tu napríklad priečny stabilizátor, ktorý ľavé a pravé koleso tiež prepája (samozrejme, že to nie je ekvivalentné s kľukovou nápravou, ale kolesá sa tiež ovlyvňujú)

    -pri kľukovej náprave je medzi ramenami priečka, ktorá je pružná, takže kolesá sa neovplyvňujú až tak, že keď poskočí ľavé, tak rovnako poskočí aj pravé. Tak je to pri pevných nápravách, ktoré majú ľavé a pravé koleso spojené fakt na fest.

    -hlavná výhoda a tá najpodstatnejšia viacprvku je v odklone vonkajšieho kolesa pri prejazde zatáčkou. Pri kľukovej náprave sa naklonením karosérie dostane vonkajšie koleso do pozitívneho odklonu (čo je zle- menšia vzdialenosť medzi ťažiskom auta a bodu styku vonkajšej pneumatiky s vozovkou). Pri viacprvku sa koleso v zákrute dostane do negatívneho odklonu (čo je dobre- väčšia vzdialenosť medzi ťažiskom auta a bodu styku vonkajšej pneumatiky s vozovkou) Až táto vlastnosť je naozaj kľúčovým rozdielom týchto dvoch druhov náprav. V bežnej cestnej premávke je rozdiel často krát nepozorovateľný. Ak chce niekto rozdiel pozorovať, tak najlepšie so stopkami v rukách.
  • « 00 Reagovat !

    foto Bertold

    Bertold 30.06.14  10:23

    « Re: Re: Re: Nejlepší vůz, nad všemi vozy.

    S tvojim výberom by som problém nemal. ;-)

    Len nejaké poznámky na okraj-
    Rodine, ktorá potrebuje väčší kufor (najväčší problém kočík) je konkurentom Octavie len Golf Variant a to je oproti krátkemu Golfu hneď cca. 1000 Euro naviac. Pri výške AdamaPHBR 190 cm je miesto na zadných sedadlách Octavie veľké plus. Ja si s mojimi 198 cm v Octavii sadnem za seba s nohami do "I", v Golfe mám nohy do "V". (ale dá sa to vydržať)
    Jetta má pre mnohých nevýhodu karosérie typu sedan. A mnohí sa boja staršej verzie TSI. (Naša Jetta (r.v. 2011) po roku absolvovala aktualizáciu rozvodov a teraz má niečo vyšše 170 000 km a v pohode.) Pri facelifte čo príde onedlho by Jetta vraj už mala dostať nové verzie TSI. Výhodou pri Jette je pre mňa aj fakt, že vďaka slušným pukliciam nevyzerá zle ani na plechových diskoch a tým ušetríš nezanedbateľných 500 Euro.
    A v Čechách Jettu pre slabý záujem stiahli z predaja.
    Tak toľko na okraj.
  • « 00 Reagovat !

    foto Toky1

    Toky1 30.06.14  10:15

    « Re: Fotka

    Ad fotky - tie, asi ako ty, nejako neriešim. Vzťah chlapa a auta zvýraznený fotkou mi nejako nič nevraví. Nieže by to nebola pekná bodka za recenziou, ale proste neriešim. Fotky by možno skôr mali vystihnúť nedotiahnutý detail na aute alebo práve premakaný, toto sú dôležité veci. Môj názor, nesnažím sa ho ale nikomu vnútiť.
    Ad Focus - absolútny súhlas s tvojim názorom na nedostatok priestoru. WTF?? Ford palec dolu, príliš do priestoru posunutá palubka jednoducho dramaticky uberá priestor v kabíne. V predchádzajúcich modeloch Focusu som s tým problém nemal.
    Ad Civic - mám 1,87m, na zadnú sedačku som sa nevošiel - málo miesta aj na kolená aj na hlavu. Priestorom rovnako naprd ako Focus. Nechápem, že ty si s Civicom nemal problém. Či si skúšal civic kombi?
    Ad 1,2TSi - mne pocitovo tiež ten motor v oktávke vyhovuje, ale stále si niesom istý spoľahlivosťou.
    Ad viacprvková náprava vs. torzka - je cítiť rozdiel v zákrutách na nerovnostiach, ale pokiaľ máš v tej zákrute rezervu (rozumej nejazdíš na hrane možností), tak s tým nieje problém. Proste ak ti jedno zadné koleso v zákrute vybehne na kopček náprava z princípu pridvihne aj koleso na druhej strane potom má podvozok odstredivou silou snahu uskočiť do strany - pri viacprvku druhá strana sedí na ceste a lepšie auto podrží. Samozrejme ak ten kopček alebo nerovnosť nieje cez celú vozovku a nevybehnú na neho obe strany nápravy naraz. To je môj laický názor, ak sa mýlim rád sa nechám poučiť. Nevýhoda viacprvku je podľa mňa v jeho komplikovanejšej konštrukcii, tým pádom aj cene a predpokladám v jeho vyššej hmotnosti. Ale čo sa týka bezpečnosti určite je to fajnovejší bazmek.
    Oktávok 3 bude za chvíľu na cestách strašne veľa a zlodeji si na ne brúsia zuby ale ak sa ti páči, auto ti sedí a nevadí ti efekt stáda, prečo nie?
  • 00 Reagovat !

    foto AdamPHBR

    AdamPHBR 30.06.14  09:01

    « Fotka

    Ahoj,

    já fakt nemám myšlenky na focení auta, ale dnes přidám fotku z ulice, vyfotím, až půjdu z práce. Včera jsem měl trochu času, tak jsem si řekl, že napíšu review.

    Adam
  • « 00 Reagovat !

    foto SCHROJF

    SCHROJF 30.06.14  08:52

    « Re: Re: Nejlepší vůz, nad všemi vozy.

    U mna je favorit GOLF,a nebranil by som sa ani tvojej JETTE...aspon u nas v SR je SKODA vzdy vybavovo chudsia,ale drahsia ako samotny VW...A co sa tyka tychto novych recenzii,pred asi 5 rokmi,ked som tento portal navstivil prvy krat,sa nove recenzie automaticky objavovali s fotkami,ktore podla mna vystihuju "vztah chlapa k svojmu autu",a nikto tu necaka reprezentativne fotky auta,ale dat sem jednu fotku auta,a este cudzieho,len preto,ze sa majitelovy,ak nim vobec je, nechce ist niekam do pola a fotit...preco ho neodfoti pri tej ceste o vikende cez celu CR a Moravu ako pise? ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Bertold

    Bertold 30.06.14  08:36

    « Re: Nejlepší vůz, nad všemi vozy.

    Kto by bol favorit v tejto triede u teba a preco?
  • « 00 Reagovat !

    foto -awson

    Đawson 30.06.14  04:55

    « Re: Nejlepší vůz, nad všemi vozy.

    A proc si to myslis? Nedavno padl podobny vyber i u nas a vochcavka skoncila v zebricku druha. Vyhral golf. Ono se chce vazne s kazdym autem projet po sobe a srovnat si priority. A ne jen hanit skodovku proto, ze vyrabi dobra lec drazsi auta.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…