Diskuse

Škoda Octavia (2014)

29.6.2014

Důvodem pro koupi auta bylo nadcházející narození potomka. Škoda Felicia už nebyla podle našeho názoru dostatečně bezpečným autem, i když mně osobně by…

 

Škoda Octavia (AdamPHBR)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto Bertold

    Bertold 01.07.14  15:38

    « Re: Výhodná kupě Škoda Ochcávia

    OK. Jedná sa o výpredaj skladových vozidiel pred príchodom faceliftu, ktorý už bol predstavený verejnosti. Všetky automobilky dávajú zľavy na výbehové modely. Keď zverejnia ceny faceliftovanej verzie potom porovnaj.

    A tak mimochodom, nie som škodovkár. Len mi vadí, keď má niekto tmu pred očami len preto, že sa jedná o najpredávanejšiu značku na trhu. A kope a kope a kope a nerozmýšľa. Keď to toľko ľudí kupuje na relatívne ekonomicky slabom trhu ako CZ a SK, tak asi to má nejaký dôvod. A ten treba hľadať. Nie kopať.
  • 10 Reagovat !

    foto Xylo

    Xylo 01.07.14  15:17

    « Gratulace

    Pěkné auto za skvělou cenu :yes: . Jenom bych polemizoval s tím, že jí mají všichni. Řekl bych, že jí skoro všichni chtějí, takže sem tam nějaký ten plivanec asi budeš muset absolvovat. Kecy o malém motoru a zadní nápravě, to asi není potřeba komentovat. Přečetl jsem si celou tvoji recenzi a plně chápu tvou volbu. Trochu bych možná polemizoval s odsouzením 5-kvaltu - měl jsem ho v Octavii 1,6 TDI i v Passatu 2,0 TDI a vůbec jsem si nestěžoval. JInak pocit z nové oktávky mám obdobný a navíc bych řekl, že je to i moc hezké auto ...
  • « 02 Reagovat !

    foto miromen

    miromen 01.07.14  14:55

    « Výhodná kupě Škoda Ochcávia

    Ty jsi jednoduše k smichu včetně tveho mimozniho blaboleni.
  • 13 Reagovat !

    foto 508

    508 01.07.14  14:03

    « Výhodná kupě Škoda Ochcávia

    Tak dobře milý škodovkáři :-). Dle mého názoru dát do auta dlouhého téměř 4,7m malou upocenou kočičku 1.2 Tsi může jen barbar, který nemá kousek srdce, to je opravdu dobrý motůrek tak maximálně do hatchbacku Peugeotu 308, který neměří ani 4,3m. Teď k cenové politice Škoda Auto. Někdo v diskusi zmínil Peugeot 508, tak srovnám cenu Ochcávky (jiný název si nezaslouží viz. níže) s ním. Dle akčního ceníku Škoda Octavia Fresch Ambition 1.6 Tdi stojí 477tis. Kč. Dle akčního ceníku Peugeot 508 1,6 Hdi 510tis. Kč. U Peugeotu 508 stojí za úvahu přidat 20tis. Kč a pořídit si dvoulitr Hdi za 530tis. Z toho mi vychází, že Ochcávku si za tyhle peníze koupí jen finančně negramotný blb. Chápu české firmy, že kupují ochcávky jak housky na krámě, je třeba své zákazníky přesvědčit, že firma podporuje " český automobilový průmysl". Vyšší management, který rozhoduje o nákupu vozového parku ovšem v ochcávkám moc nejezdí..
  • « 02 Reagovat !

    foto Bertold

    Bertold 01.07.14  11:35

    « Re: Neplnohodnotná střední třída.(Škoda Octavia)

    Nehnevaj sa na mňa, ale kypí v tebe žlč. No bez racionálnych argumentov. Len tak narýchlo.

    Octavia sa nehrá na strednú. Hrá sa na niečo medzi nižšou strednou triedou a strednou triedou. Rozmermi, vnútorným priestorom aj cenou. Budem vychádzať z tvojho nicku. Napríklad Peugeot 508 sa predáva na Slovensku od 24890 Euro (ACTIVE 1,6 THP 115 KW). Octavia BUSINESS (obohatená ELEGANCE) 1,4 TSI 103KW sa predáva za 21460 Euro. Zdá sa ti že Škodovka pokladá Octaviu za plnohodnotné auto strednej triedy?

    Peugeot 308 SW má rázvor 2730 mm a má rovnako vzadu torzku. Octavia má 2686 mm.
    Dĺžka Peugeot 4585mm; Octavia 4659mm rozdiel je 7,5 cm. Je to taký rozdiel že jedno je hodné zatratenia a druhé je hodné vyzdvihovania?

    A to by sa tu dalo ešte kadečo popísať o sprevodovaní 1,2 THP v 308-čke. Ale načo.
  • « 14 Reagovat !

    foto miromen

    miromen 01.07.14  11:28

    « Re: Neplnohodnotná střední třída.(Škoda Octavia)

    Ty budeš pěkne mačo. Hm cena 308 je opravdu "vyborna" .
    Co je na tom že někdo děla rozlišnějši auto než konkurence ? To je snad dobře a navic jak vidět podle prodeju velice dobře a tebe to evidentně znepokojuje.
  • 31 Reagovat !

    foto Svagi

    Švagi 01.07.14  11:11

    « Bezkonkurenční motor 1.2 TSI

    Cituji: ..."Jedinou konkurencí je snad 1.0 ekobůst (1.6 EB je objektivně lepší než 1.2 TSI), ale ten se montuje jen do středových panelů ford, ke kterým se dávají ještě 4 kola (víte, o čem mluvím), takže de facto motor konkurenci nemá"... Montuje se jen do středových panelů >:D tomu se musí jen člověk zasmát. Nemontuje je se náhodou ještě do Mondea, Fiesta ST, C-MAX (uznávám že má stejný interiér jako fokus), KUGA, S-MAX, GALAXY?
    Takže si nemyslím, že se montuje jen do "středového panelu". Autor tohoto článku by si měl první něco přečíst a seznámit se s trhem a pak jsem něco napsat. A nepsat sem nepravdy. Jinak ódy na to jak je O3 nejlepší auto na planetě jsem už slyšel,ale v takové koncentraci jako je tato recenze (např. 13 x 10 bodů)už dlouho ne >:D . O3 je bezesporu kvalitně vyrobené, sestavené auto,ale tohle je fakt sila >:D
  • 21 Reagovat !

    foto Ozzman

    Ozzman 01.07.14  11:05

    « V-max

    Zdravím, píšeš, že rychlost 200 km/h je na autě celkem rychle. Já tedy touto novou nejel, ale II s TSI 77kw mam celkem dost najeto a tohle nemohu potvrdit. Do 150ti to celkem jde, ale pak už dost silně pocítíš absenci většího objemu, protože vytočená jednadvojka netáhne. V takto vysoké rychlosti si lépe poradí starobylé MPI 1.6, protože je akorát tak vytočené a ke 180ti se rozjede.. pak už je to taky bída s nouzí :-)

    Zajímá mne, jestli je tedy nová Octa takhle svižná (nezdá se mi, že by ten motor byl o tolik lepší).. záleží s jak silnými auty srovnáváš :D. Mimochodem bud rád, že tam nemáš to staré TSI... my s nim máme dost problémů :-)
  • 21 Reagovat !

    foto 508

    508 01.07.14  10:47

    « Neplnohodnotná střední třída.(Škoda Octavia)

    Škoda Octavia si hraje na to, na co ani zdaleka nemá a to na střední třídu. Co je na na octávce prosím solidní? Natažená kastle v kombinaci s malým rozvorem, primitivní zadní náprava, cena? Peugeot 308 a jiný zástupci nižší střední si na nic nehrají, je to prostě nižší střední..Když se někdo nechá dobrovolně od Škody Auto ožulit, je to jeho problém. Ochcavia se totiž alespoň v ČR dotýká cenově střední třídy, která je opravdu kvalitou někde jinde a to od jakékoli automobilky.
  • « 00 Reagovat !

    foto smoula-nesika

    šmoula nešika 01.07.14  10:22

    « Re: Fotka

    No když pominu ty známky v pravém sloupci a další výstřely kamsi, je aspoň dobře, že jsi k takhle obsáhlé recenzi dodal nějakou fotku. I když tě při současném známkování asi nemá cenu hodnotit, dokaď nevložíš ještě další fotky z "venčení".
  • « 01 Reagovat !

    foto miromen

    miromen 01.07.14  09:19

    « Škoda-nejlepší vůz Evropy

    Proč by to měl byt paskvil ? OIII je vic než solidni auto sve třidy a např. takova novinka 308 to je zklamani ktera je meně utulna a prakticka a jako protivahu k 1.2 TSI ma svou brumlavou a ne zrovna kultivovanou 1.2 kterou ja bych ve svem autě opravdu nerad.
  • « 00 Reagovat !

    foto Bertold

    Bertold 01.07.14  08:12

    « Re: Škoda-nejlepší vůz Evropy

    Díky za odpoveď. :-)

    Na rázvore pridaj zopár centimetrov. Vieš aký je rozdiel medzi pevnou nápravou a polonezávislým zavesením kolies so skrutnou (poddajnou) priečkou? Lešenárska trubka má od skrutnej priečky dosť ďaleko.
  • 00 Reagovat !

    foto 508

    508 01.07.14  01:26

    « Škoda-nejlepší vůz Evropy

    Ano, torzka lze naladit, dokonce perfektně (např. Peugeot RCZ). Myslím, že žádné dnešní auto nemá má torzku při délce téměř 4,7m, jen Schade Octavia. VW Golf je ikona, je fakt nesoudnost ho srovnávat s Octávkou. Škoda bude vždy horší než VW, dostává starší technologie a němečtí manažéři mají povolení z centrály VW nešetřit plechem :-)
  • « 40 Reagovat !

    foto Verny-2013

    Verny_2013 01.07.14  00:45

    « Re: Trochu soudnosti by neškodilo

    Napsal jsi to naprosto přesně, měl jsem v hlavě to samé zhodnocení koncernové trojky nižší střední. Navíc přidej chaotický systém příplatkových výbav a paketu které se často vylučují, takže správně nakonfigurovat auto dělá problém i "profíkům" v autosalónu, přemrštěná cena, neútulný fádní interiér bez špetky invence to je nová Octa 3. Jeden krok vpřed a dva vzad. Ale co mě na octě opravdu vadí ze všeho nejvíc je naladění podvozku. Čert vem tu torzku i s tou přeci lze naladit podvozek mnohem lépe. Tento je tvrdý, uskákaný a navíc hlučný. Jezdil jsem zatím jen v 1,6 TDi ale bylo to pro mě obrovské zklamání.
  • 10 Reagovat !

    foto 508

    508 01.07.14  00:36

    « Škoda-nejlepší vůz Evropy

    Jaká je alternativa dle mého názoru k ochcávce, Dawsone? Plnohodnotné auto střední třídy! Auto s rozvorem 2,60, celkovou délkou 4,7, lešenářskou trubkou místo zadní nápravy a navíc nasteroidovanou 1.2 TSi mi přijde jak paskvil, pro někoho kdo má hluboko do kapsy a chce honit vodu s ,,velkým autem". Zajímavé je, že žádná jiná automobilka takový paskvil nevyrábí... Škoda Auto vyhmátla díru na trhu a vyrobila skvělý vůz pro nuzáky v západní Evropě, Polsku a hrdé české vlastence co potřebují velký vůz :-).
  • 50 Reagovat !

    foto rohYpnol

    rohYpnol 30.06.14  23:32

    « Trochu soudnosti by neškodilo

    Je mi vcelku jasné, že když někdo za své koupí předraženou Octavii, tak si prostě tu svoji pravdu musí obhájit, ale trocha soudnosti by opravdu neškodila a jak zní v jedné písni - čeho je moc, tak toho je příliš 8-s

    Obecně vzato určitě Octavia není špatná, ale v moném je Octavia III krokem zpět.

    Řeči o zadní nápravě, jak nikdo rozdíl nepozná ... blbost. Úplná blbost, rozdíl pocítí každý. A vůbec nejde o nějakou dynamiku, agilitu či přilnavost, jak je dnes dle testů v módě říkat. I když právě ta přilnavost je s víceprvkem citelně lepší :-!

    Rozdíl je především v komfortu a rozdíl se pocítí právě na horších cestách. Stejně tak tuhost kastle - ne, Octavia opravdu v tééhle disciplíně neexceluje a jsou prostě a jednoduše lepší stejně jako v odhlučnění zadní nápravy a podběhů.

    Právě komfort je to, co Octavii III sráží spíš k průměru. Čím ta Octavia vyniká jinak? Možnost příplatků a velikost kufru a místa vzadu. Nic víc v tom není. Jenže místa vzadu je zbytečně přespříliš, takže kdo chce vozit zbytečné cm?

    Nikdy bych nečekal, že tohle napíšu, ale Octavia III je z koncernové trojky aktuálně nejhorší. Golf je tradičně dotažený, jenže Leon poskočil hodně vysoko. Lépe řešený interiér, lepší sedadla, rozvor přiměřený zbytku, LED technika, kvalita zpracování a použitých materiálů ... I když je Golf "best", tak já bych sáhl právě po Leonu a objektivně vzato Octavia nemá proti Leonu co nabídnout, tedy opět kromě kufrové výhody liftbacku a (zbytečně) prodlouženého rozvoru.

    Řeči o prodejích jsou úplně mimo, Octavií je tolik, protože je to standardizovaný služební fleet a v zahraničí se Octavia prodává slušně vybavená za nízké ceny. Ale Octavia, aby byla (jako u nás) dražší než Golf? Ne, na to opravdu nemá :-!
  • « 00 Reagovat !

    foto Bertold

    Bertold 30.06.14  22:22

    « Re: Re: Re: Re: Fotka

    Čo sa týka pruženia (mäkké, tvrdé), to priamo ovplyvňuje náklony karosérie v zákrute. Čím mäkšie, tým sú samozrejme náklony väčšie. V súvislosti s nápravami typu torzka a viacprvok sa dá povedať, že s mäkkým komfortným pružením si oveľa lepšie poradí viacprvok ako torzka (z hľadiska jazdnej stability v zákrute).

    Torzka- veľký náklon, veľký pozitívny odklon vonkajšieho kolesa, tým pádom veľké skrátenie vzdialenosti medzi ťažiskom auta a bodom dotyku vonkajšej pneumatiky s vozovkou. Dochádza k výrazne veľkému rozdielu zaťaženia medzi vonkajším a vnútorným kolesom, pri neoptimálnom postavení vonkajšieho kolesa vzhľadom k vozovke.

    Viacprvok- veľký náklon, vonkajšie koleso sa dostáva do negatívneho odklonu, tým pádom menšie skrátenie vzdialenosti medzi ťažiskom auta a bodom styku vonkajšej pneumatiky s vozovkou. Dochádza k menšiemu rozdielu zaťaženia medzi vonkajším a vnútorným kolesom, pri optimálnom postavení vonkajšieho kolesa vzhľadom k vozovke.

    Pri tvrdšom pružení dochádza k menším náklonom karosérie, takže výhody viacprvku sa postupne stierajú. Napríklad na základe toho ako popisujú novinári rozdiely v charaktere jazdy pri Octavii III viacprvok-plavnejšia jazda, torzka-tuhší podvozok, dalo by sa takto teoreticky povedať, že konštruktéri vďaka viacprvku ponúkli pasažierom viac komfortu pri cca. rovnako stabilnej jazde v zákrutách.

    Napríklad ja mám skúsenosť s Octaviou III-torzka, Jetta- viacprvok obe autá tvrdšie pruženie a v medziach toho, čo je ešte ako tak akceptovateľné v bežnej premávke, rozdiel by som nespoznal, alebo spoznal len veľmi ťažko.

    Každé auto na nerovnosti uskočí. Rozdiel je len v tom, akú veľkú nerovnosť na to potrebuje. Kostitras má rovnomernejšie zaťažené kolesá v zákrute, takže ak jedna strana nabehne na nerovnosť, druhá strana viac podrží. Ak kostitras odskočí, tak sa zas rýchlo chytí. Pri nestabilite si žiada okamžitú kontru. Mäkké pruženie v prípade nestability nie je také náročné na rýchlosť reakcie vodiča. Má však tendenciu pri prejazde nerovnosťou v zákrute sa rozkývať, dochádza k rozdielom medzi zaťažením predných a zadných kolies a v najhoršom prípade k ťažko zvládnuteľnému šmyku.
  • « 00 Reagovat !

    foto ikoptak

    ikoptak 30.06.14  20:24

    « Re: Re: Re: Nejlepší vůz, nad všemi vozy.

    No proti Vašemu favoritu samosebou nic, každý má své.
    Ale pravdu říct osobně nevidím jediný důvod si svojhe auta fotit. Proboha proč, když vzpomínám např. jak to vlastně vypadalo v žigulu, tak dost fotek vždy najdu a fakt se v ničem nelišil. Snad jen kdybych měl nějaké vytuněné auto lišící se od série tak bych si pár fotek na památku udělal.
  • « 00 Reagovat !

    foto Toky1

    Toky1 30.06.14  13:04

    « Re: Re: Re: Fotka

    No tak ak je ten viacprvok dôležitý len pre rýchlejší prejazd zákrutami a to o pár desatín, tak asi fakt nemá zmysel. Každopádne ďakujem za vysvetlenie. Ešte potom je snáď viac zaujímavé pruženie a tlmiče, tvrdšie je kostitras ale sedí lepšie, mäkké je plavné ale má tendenciu viac uskočiť. Či? Na mojej corolle sedane s torzkou sa mi vidí istejší podvozok keď mám naložený kufor alebo syna vzadu ako keď sa veziem sám. Stále sa bavíme o rýchlejšom prejazde zákrutami, na rovinke je to rozdiel nula nula prd.
  • « 00 Reagovat !

    foto AdamPHBR

    AdamPHBR 30.06.14  11:16

    « Re: Re: Fotka

    Mně se v tom Civicu (krátká verze - ne kombi)fakt sedělo dobře, ale je pravda, že jsem možná neseděl úplně rovně, resp. nijak jsem se na zadních sedaldech nerovnal. Podle mě je ale civic opravdu dobré auto.

    Nejsem moc rally driver, spíš jezdím na spotřebu a otáčky pořád nízko, asi bych byl ten poslední, kdo by auto dostával na hranici možností. Nicméně cca při 150 na dálnici nepociťuju žádný problém s kontrolou auta.

    U té maximálky cca 200 bylo trochu znát, že auto se o něco hůř ovládalo, ale tohle není moje cestovní rychlost a asi je to přirozené i u jiných podobných aut.

    Jak jsem psal, pro mě je rozhodující to, že auto je opravdu praktické a bezpečné, zatím fakt spokojenost.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…