Škoda Octavia (2014)
29.6.2014Důvodem pro koupi auta bylo nadcházející narození potomka. Škoda Felicia už nebyla podle našeho názoru dostatečně bezpečným autem, i když mně osobně by…
Škoda Octavia (AdamPHBR)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
houmr 02.07.14 19:33
« Re: Re: Děkuji za příspěvky
foto Ozzman
Ozzman: pises ze:
Navíc tomu TSI dost nepomáhá sklon vozovky... do kopce mu síla dochází už ve 120-130ti Tam třeba stará šestnácka vytočená zuřivě na 4ku ještě kousek jede Ale zase je otázka za kolik.
Myslis, ze na tom TSI si nemozes podradit ? Len pre info napr. 1,2 TSI 77kW ide na trojku cca 145km/h alebo das stvorku ;-)
1,6 MPI nie je zly motor, v ojazdenom super volba, ale mam skusenost s nim v O2 a poviem ti,ze Leon 3 1,2 TSI 77kW je podstatne zivsi hlavne odspodu a spotrebu radsej ani neporovnam.
-
Verny_2013 01.07.14 16:16
« Re: Bezkonkurenční motor 1.2 TSI
Obrat "Jedinou konkurencí je snad 1.0 ekobůst , ale ten se montuje jen do středových panelů ford, ke kterým se dávají ještě 4 kola " mi naopak přijde naprosto výstižný a s trochou nadsázky přesně vystihuje fordovo designové trápení s naprosto nezvládnutým využitím vnitřního prostoru u fokusu 3. Já bych ještě dodal k této větě do středových panelů ford s obrovským kydancem chaosu místo středového panelu. A vrcholná taškařice byla když byl fordův malý tříhrnek potřetí po sobě vyhlášen motorem roku. A 1,6 Ekoboost, to je fakt výborný motor ale je to bohužel Jenom boost. S Eko nemá nic společného. Ve fokusu se pod 7 l/100 nedostane ani náhodou, S TSi se dá při naprosto normální jízdě dostat pod 6. -
508 01.07.14 14:03
« Výhodná kupě Škoda Ochcávia
Tak dobře milý škodovkáři :-). Dle mého názoru dát do auta dlouhého téměř 4,7m malou upocenou kočičku 1.2 Tsi může jen barbar, který nemá kousek srdce, to je opravdu dobrý motůrek tak maximálně do hatchbacku Peugeotu 308, který neměří ani 4,3m. Teď k cenové politice Škoda Auto. Někdo v diskusi zmínil Peugeot 508, tak srovnám cenu Ochcávky (jiný název si nezaslouží viz. níže) s ním. Dle akčního ceníku Škoda Octavia Fresch Ambition 1.6 Tdi stojí 477tis. Kč. Dle akčního ceníku Peugeot 508 1,6 Hdi 510tis. Kč. U Peugeotu 508 stojí za úvahu přidat 20tis. Kč a pořídit si dvoulitr Hdi za 530tis. Z toho mi vychází, že Ochcávku si za tyhle peníze koupí jen finančně negramotný blb. Chápu české firmy, že kupují ochcávky jak housky na krámě, je třeba své zákazníky přesvědčit, že firma podporuje " český automobilový průmysl". Vyšší management, který rozhoduje o nákupu vozového parku ovšem v ochcávkám moc nejezdí.. -
-
Jakub83 12.07.14 16:12
« Gratuluji
Zdravím a gratuluji k pěknému novému autu za příjemnou cenu. Přiznám se, že mi recenze popisuje můj plán náhrady současného. Má oktávka (rv 2000) už mi přestává vyhovovat (diplomaticky řečeno) a zatím můj vybraný nástupce je snad identický vůz – OIII, 1,2 TSI, 77kw, liftback, Ambition plus. Jako nová je na mne dost drahá, takže z škoda plus s pár tisíci najetými kilometry za 350-370T už OK. Přeji hodně šťastných a hlavně bezproblémových kilometrů.
Děkuji Ti za tuto recenzi. Určitě budu vděčný za další postřehy, názory a zkušenosti. :-) :-) -
miromen 03.07.14 20:50
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Děkuji za příspěvky
No zkus tu mou "efektivnost" tedy přeřaď těsně po 5t otačkach u TSI a uvidiš jestli se to oplatilo. ;-)
Ja ti mužu jen řict ža ja osobně jsem se s TSIčkem sžil velmi rychle a to jsem nikdy před tim žadny jiny turbo motor neměl ani neřidil. Což mě mile překvapilo. Ja dokažu jezdit opravdu velmi svižně a nadlimitně a přitom mit spotřebu cca 7l což mi neni často uvěřeno na jinem foru kde často přispivam kdy popišu podrobněji moji trasu. A to už davno nejezdim podle otačkoměru ale čistě pocitově. A např. pravě u me předchozi atmošky jsem i po několika letech kolikrat vahal kdy přesně přeřadit tak abych byl co nejefektivnějši protože tam byl chrakter motoru takovy že se těžko poznalo kdy už je to dost prostě ta špička byla širši kdežto u TSIčka to krasně poznam. -
Ozzman 03.07.14 20:30
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Děkuji za příspěvky
Já netvrdil, že neznáš atmo motory, ale já mam k dispozici podobně velká auta s těmi motory, proto je porovnávám. Nemusíš jezdit, ale pokud mi nevěříš, neví mimo fotek zde na MACZ jak tě jinak přesvědčit, že si nevymýšlím.
Hele, ještě jinak. Mám úsek, kde jsem to měřil. Když najíždíš z Prahy na R6 tak je mírná pravotočivá do středního kopce (cca 500 metrů max). Začínám akcelerovat z 80ti na kopec, kde u jedné značky kontroluji tachometr.
Jetta MPI 1.6 75kw tam dá 140 a nějakej kousek
Octa kombi TSI 1.2 77kw - 140
Laguna grandtour II Dci 1.9 88kw - 150
Mondeo kombi MKIV 2.0 Tdci 85kw - 160
Ještě sem tam měl Tranzita, ale ten tak zajímavej neni :D
Všude se snažím řadit efektivně, neni to na jednu rychlost :-) -
miromen 03.07.14 20:26
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Děkuji za příspěvky
Ono když už se podivam na ty grafy ktere jste sem hodily tak je tam i krasně vidět jak cca do těch 5t otaček to stare MPI dost vyrazně ztraci a to už za těmi 5t otaček prostě nema šanci dohnat. A to přesně odpovida tomu co jsem psal a k čemu jsem přišel v praxi s timto motorem. Prostě pokud chceš využit maximalni dynamiku TSIčka tak řadiš těsně za 5t otačkama a dle grafu to MPI da za všech situaci.
Jinak ja jsem z opačne strany ČR takže tak jednoduche setkkani by to nebylo. Navic jak jsem ti psal znam atmošky a to řekl bych povedenějši než MPI a to hlavně fordi a oplacke + osobně fordi už sice ne tak povedenou 1.8 ale určitě dynamičtějši než pravě 1.6. Tam byl hlavně problem spotřeba ale to je na jinou debatu. -
Ozzman 03.07.14 20:21
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Děkuji za příspěvky
Jo... možností bude dost, ale to bych to auto musel mít sám a né na sedačce spolujezdce hlídače spotřeby >:-[]
Já mluvil o prvních metrech, kde je ta prodleva na tu "zdechlou" jedničku, 50km/h to nemusí být přesně...... a to, že až turbo netáhne, tak tam právě vyleze výkon toho MPI, protože jede dál o ten kousíček :-) Vždyt píšeš to co sem popsal. Jenže ve 120-130 už oba motory mají svoje nejlepší za zenitem a zrychlují pomaleji, než třeba Turbodízl, nebo silnější benzíny. A tam je ten kousíček navíc lehounce znát u MPI... který motor pojede dřív 200 sem neměřil, ale i to MPI 200 dá :-) -
miromen 03.07.14 20:15
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Děkuji za příspěvky
Ja si ale nemam co rozmyšlet. Ja jen hadam kde je problem protože opravdu pišeš dost divně a pravě tim si nejsem jist čim to je. To že je jednička SW přidušena neznamena že se ta dynamika nedožene o stupeň vyše tedy na 2 ktera ma jak by si mohl tedy vědět zatah opravdu vyrazny vzhledem k parametrum a to se odehrava rozhodně dřive než před dosaženim 50km/h. Zjednodušeně řečeno po krkolomnějši praci na jedničku tam musi jit co nejdřive dvojka. Ja ti to přesně nepopišu protože když chci dělam to tak nějak automaticky ale jestli si vzpomenu zkusim se zaměřit co moje nohy přesně dělaji. Na jinem forum kde chodim se to detailněji rozebiralo jak přesně pracovat ale to bych musel dlouze hledat. A ano ten rozjezd chce trochu cviku a někdo ma s tim problem pořad někomu to sedne po par rozjezdech. A to že atmosfera aby jela se musi točit je znama věc stejně jako to že turbomotory nema cenu tlačit až do omezovače ale to jsou takove obecni a zname věci. Jen např. pravě u těch prvnich TSI je ta hranice vyše než u novych TSI ktere jsou sice o něco uspornějši ale od atmosfer jsou svym charakterem ještě vzdalenějši. Tam je i gradace vykonu vice potlačena. Až někdy budeš mit možnost vyzkoušet sam se o tom přesvědčiš. -
Ozzman 03.07.14 20:10
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Děkuji za příspěvky
Já už nevim, co ti na to napsat >:D Jedine, pojdme se projet :-) Rozdíly jsoui minimální, ale MPI má pořád ještě něco do sebe a to nemluvím o verzi z jedničkovejch Oktávek a Bory, když ještě nebyla udušená EUROnormami :-) -
miromen 03.07.14 19:58
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Děkuji za příspěvky
Ja ale nikde netvrdim že ty rozdily budou značne. Naopak pravě diky vykonu ten rozdil bude maly ale je třeba brat v potaz že je to vlastně nahrada za tento motor a tedy jsou to vlastně konkurenti. A ja tvrdim že prakticky ve všech situacich bude na tom i když ne nějak vyrazně lepe pravě TSI. Jasně pokud nevhodně zařadiš u TSI pak bude na tom huře ale totež plati obraceně. A pravě grafy o pruběhu maji vypovidajici hodnotu jak se to bude pravděpodobně v realu odehravat ale naměřene hodnoty ktere jsem postoval ukazuji realnějši pohled z praxe jak se věci maji. -
Ozzman 03.07.14 19:42
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Děkuji za příspěvky
Jistě, pro normální jízdu jede TSI pohodlněji a hlavně o litr levněji, jen si nemyslím, že znatelně rychleji ( u MPI musíš víc točit a řadit), je to o tom, že s tím motorem nemusíš tolik řadit a cítíš, že táhne, díky turbu, na dálnici má 6tku, což je super. Ale hodnoty zrychlení mají auta na sto skoro stejnou a Vmax taky ( Octavia II kombi TSI 191km/h a Jetta 1.6 MPI 192km/h), možná to někdy přeměřím, ale jak psal miromen, nebude to moc průkazné, protože s TSI asi neumím (jo, nejsem závodník, to přiznávám) :)
Jo, já zapoměl, ja sem si to vlastně vymyslel a těmi auty sem nejel >:D -
Ozzman 03.07.14 19:30
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Děkuji za příspěvky
Neznám ten motor po technické stránce (není to mé hobby, popisuju zkušenost uživatele) a ano, asi sem se dostatečně nesžil, neni to mé auto, ale auto přítelkyně, MPI je auto rodičů. Já vlastním jiný vůz. To, co popisuji jsou zkušenosti po pár tisících km ( s MPI mám najeto více, cca 15 tisíc s TSI cca 5 000 ). Rychlý rozjezd s TSI nás zkoušelo několik (cca 5 lidí na stejném autě, včetně přítelkyně, která není zrovna šnek a na autě najela 50 000) a nikomu se to nepovedlo rychleji, než s MPI na prvních metrech, sám píšeš, že je to omezeno, tak jak mi můžeš tvrdit, že to neznám?
Víš co mi přijde? Ty si snažíš to TSI za každou cenu obhájit ( nejdřív lžu a teď tvrdíš, že s tím neumím jezdit, ale že to je prostě lepší (tak co? lžu, nebo je to špatná vlastnost motoru?), sám si popsal, že s tím i novináři mají problém, ano možné to je, ja to nevylučuji, ale napadat mne, že to neznám... však dole sem ti napsal, že ti ho klidně přivezu ukázat i s reklamačníma protokolama), nevím, jestli ho máš, já ten motor nehaním, kdybys dobře četl, tak vidíš, že sem psal že s tím NAŠÍM byly problémy a nechceš mi snad tvrdit, že v globálu je stará MPI šestnácka méně spolehlivá, že ne?? Tak v čem plivu na TSI???? Popsal sem jeho nesporné výhody. Ty pořád nechápeš, že já mluvim o síle ve vysokých otáčkách, kde přestane právě tlačit turbo a tam je motor hluchý, nejede a jenom řve.. je to pořád jednadvojka, s tim se smiř. A to, že ty motory obecně stály za starou bačkoru netvrdím jen já, jen se podívej i do různých recenzí "odborníků" ( takže asi na tom něco bude žejo )... obhajuj si to do aleluja, ale jaký máš informace ty, mi novou rozvodovou sadu nezaplatí......
Rozhodni se, kde je pravda, buď lžu, nebo s tím neumím správně jezdit, což je možné ( takových nás je hodně co to zkoušeli ), nebo je to taková vlastnost motoru?? A hlavně si přestaň protiřečit.
P.S. U mé recenze na VW Jetta jsem svou zkušenost a jistou konfrontaci s TSI také popsal
[odkaz]
[odkaz]
Jak jde vidět i přes tu teorii a podle jinych jsem měl pravdu. Neni misto kde by dynamicky natož pružně byla na tom 1.2 TSI huře. Naopak všude je na tom lepe.