Recenze

9 Majitel

Mitsubishi Outlander Outlander 2.0 (TDI PD)

5,86 Uživatelé

Hodnoceno: 12× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mitsubishi Outlander, foto 1 Mitsubishi Outlander, foto 2
 

Technické info

Přezdívka auta Outlander Rok výroby 2008 Koupeno nové najeto [km]:9000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 2000 výkon [kW]: 103 / 123 * kroutící moment [Nm]: 310 / 365 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 10,8 maximální rychlost [km/h]: 187 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 8 / 7,8 *

Popis vozu

podle nabidky vyrobce - viz nize

Silné stránky

viz dole

Slabé stránky

viz dole

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatim prumerne. Ukaze se to casem.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Nic moc. V autosalonu mi napriklad spatne namontovali koprocesor Ralytronic. Ale slo o jeden z malych autosalonu, specializujici se ponejvice na Hyundai, takze jsem primhouril oko.

z nabidky vyrobce

Tohle auto (v nejvyssi vybave a s posilenim motoru na 167 koni s koprocesorem Rallyetronic) jsem koupil do firmy, kde mame m.j. take nekolik Passatu a ve srovnani s temi Passaty s nim mam po ujeti 8 tisic km asi nasledujici poznatky:

Nejprve ty kladne:

+ velikosti je ten vuz prave odpovidajici, neni tak maly jako VW Tiguan ani tak zbytecne velky jako Touareg
+ designove je ten vuz celkem povedeny, je vhodne jen predni plastove mrizky zamenit za nerezove, ktere se prodavaji jako doplnek a stejne tak dokoupit nerezovy plech ochrany zadniho narazniku.
+ vozidlo se da koupit s osvedcenym a uspornym motorem VW 2.0 TDI, jehoz dlouhodoba spotreba je okolo 7,8 l/100km (narozdil od dieselu CR PSA, ktery v tomhle voze bere pres 9 litru).

+ Motor od VW s Ralyetronicem ma vykon i kroutici moment vetsi, nez motor PSA. A mensi spotrebu a cenu. A neni francouzsky. Po zkusenost s 407 ve firme, kde byl motor HDI 2.2, bylo rozhodnuti nekoupit auto s francouzskymi komponenty zcela jasne.
+ vuz ma obecne velmi dobre chovani na silnici a velmi dobre brzdy
+ radio ma i dlouhe vlny

a ted ta negativa ( na preskacku, jak si vzpomenu):

- vuz nelze koupit s volitelnou vybavou. To je NAPROSTO NEOMLUVITELNE! Napr. jsem si musel koupit v nejvyssi vybave 3 radu sedadel (bezcenne) a obludny reprak do kufru, ktery pouze
zabira misto (kdo si ho se mnou vymeni za tu skrinku z Outlanderu nizsi vybavy - mam svetly interier?)
- design palubni desky, kde je tachometr a otackomer ulozen v jakychi tubusech ktere vypadaji jak kelimky od jogurtu, mne neoslovuje
- hodiny na palubni desce maji jen 12-ti hodinovy cyklus, nelze je prepnout na 24 hodinovy cyklus. Proc?
- klimatizace je oproti Passatu na mnohem nizsi urovni, stale odnekud neprijemne fouka do obliceje, a regulacni smycka klimatizace ma navic maly zisk, nebot podle vnejsi teploty (jestli sviti slunce, nebo je naopak v noci zima) je zapotrebi stale regulovat teplotu o cca plus minus 3 stupne, abyste se citili ve voze relativne prijemne
- predni sedadla nemaji regulovatelnou bederni operku!!! To je pro moje zada prusvih a po ujeti 500km jsem jak zbity. V Passatu ujedu bez problemu 1000km a zada jsou ok.
- volant nelze regulovat podelne, pouze vyskove. To je velmi negativni a pevne nastaveni nevyhovuje lidem s vyskou nad 185cm (mam 192cm)
- po sklopeni zadnich sedadel bohuzel nevznikne rovna plocha bez prekazek na podlaze, coz je pro prevoz vetsich zvazadel (napr lednicka) zcela nevhodne.
- rucni brzda je umistena na strednim tunelu vpravo a ridic sedici vlevo se k ni musi natahovat
- rozhlasovy prijem na strednich vlnach je rusen impulsy od vstrikovaciho pocitace a nejde zapnout pri vypnutem zapalovani
- vnitrni zpetne zrcatko neni samozatmavovaci ani za priplatek
- palubni pocitac neukazuje dojezd v km, pokud je mensi, nez 50 km!!!
- palubni pocitac neukazuje dlouhodobou prumernou spotrebu a ujety cas
- v pripade, ze neni nainstalovan SW pro denni sviceni, potom pri rozsviceni svetel neni nic videt na displeji radia, naopak pokud se nainstaluje denni sviceni a pohybujete se v zahranici, kde je denni sviceni negativnim jevem, nemate moznost vypnout svetla a musite je jen na obrysovky - a na radiu zase neni videt nic. Pritom reseni by bylo proste - rozsvecovat svetla manualne a podsviceni palubni desky regulovat podle sensoru vnejsiho
osvetleni, ktery na voze je a je vyuzivan pro automaticky rezim rozveceni svetel.
- radio sice prehrava MP3 soubory, ale nema externi vstup pres USB
- zadni brzdova svetla z LED diod jsou na plnem slunecnim svetle a trochu z uhlu spatne videt
- pokud si nechate namontovat zavesne zarizeni (s odnimatelnou kouli), tak vyrazne snizite svetlou vysku vozu i zadni najezdovy uhel
- chovani mezinapravove spojky je pro mne trochu podivne. Nespina se totiz protocenim prednich kol, ale jaksi se vyhodnocuje chovani ridice a to, jak prave slape na plyn. Vysledkem je ne plne predikovatelne chovani vozu zejmena na silnici pokryte vrstvou vody. S Torsenem i Haldexem se citim jistejsi.
- pri vyjezdu ze zatacek pod plynem ma motor snahu strhavat rizeni do primeho smeru. I kdyz se da zvoleny smer pomerne snadno udrzet volantem, je nutno si na takove chovani vozu zvyknout, aby vas neprekvapilo. U Passatu s viceprvkovou predni napravou takovy problem neni.
- kapota motoru nema plynove vzpery, jen tycku jako u lacinych vozu
- mala nadrz - typicky lze dotankovat jen okolo 52 litru, coz je temer o 15 litru mene nez u Passatu 4 motion. Dojezd je v praxi jen okolo 680km oproti 950 km u Passatu.
- vstrikovaci pocitac je jinak naladen, nez u Passatu, prestoze jde o stejny motor. Motor v Outlanderu nema ten znamy brutalni nastup vykonu a krouticiho momentu okolo 1850 otacek, ale
zabira postupne a plny kroutici moment nabira az okolo 2400 otacek. To je velmi neprijemne a vuz je v mestskem provozu subjektivne liny (a ma diky tomuto SW v prumeru take temer o litr
vetsi spotrebu, nez prakticky stejne tezky Passat 4 motion)
- DPF filtr snizuje svetlou vysku vozu na pouhych 17 cm, coz je pro vuz kategorie SUV nekaceptovatelne malo
- vuz nema plnohodnotnou rezervu a vydolovat dojezdove kolo umistene pod vozem pokud je tma, prsi a vy mate na sobe oblek, je kapitola sama pro sebe. Navic pichle kolo neni kam dat - pod vuz na misto nahradniho rezervniho kola se nevejde a pokud mate plny kufr, mate problem. Nepochopim, proc neni vyuzito reseni stejne jak v Passatu, tedy plnohodnotne kolo v prolisu na podlaze.
- pokud nechate otevrene dvere (bocni i zadni) u Outlanderu jakkoli dlouho, nevypne se po nejake case automaticky osvetleni kabiny jako u Passata, ale zustane svitit trvale, coz muze vest k vybiti akumulatoru
- dostupnost nahradnich dilu je v porovnani s VW spatna. Napriklad na viko v zavazadlovem prostoru zakryvajici otvor po demontazi zbytecnych a hloupych zadnich sedacek 3 rady sedadel, jsem cekal mesic...
- vuz je sice dobre odperovany, ale pritom dost citlivy na pricne kratke nerovnosti, ktere vzdy jakoby zarachoti ve vertikalnich vulich rejdovych cepu. Pritom vsechny vule jsou OK a podle zkusenosti lidi, kteri jezdili s ostatnimi vozy Mitsubishi to nikdy nemelo vliv na zivotnost predni napravy (tedy mimo tlumicu - jejichz zivotnost byla u drivejsich verze vozu Mitsubishi vzdy kratsi, nez u VW).
- Prekvapilo mne i to, ze bocni ochranne gumove pasy na dverich jsou narozdil od VW za priplatek a ze dosud nejsou k dispozici takove ty nove uzke sterace s v gume stiratka zalisovanou vyztuzi jako u 5 let stareho Passata. Take mi vadi to, ze celni sklo nema nahore ten kourovy pas a ze umisteni vypinacu na vyhrivani sedadel dole vedle zamku bezpecnostni pasu je nevhodne a vypinace maji jen dve polohy topi malo, nebo hodne, zatimco u Passata je
regulace teploty sedadel - ale to uz jsou asi opravdu detaily.

 

Novinky v recenzi

12.11.2009 09:50

Auto ma 80 tisic km

V uplynulych 30 tisic km doslo k nejakym zmenam - koprocesor Ralietronic byl nahrazen chiptuningem - do vstrikovaciho pocitace Bosch byl instalovan originalni SW pro stejny motor v Passatu, ktery je "naladen" na 125 kW. Auto ziskalo lepsi prubeh krouticiho momentu, zejmena v oblasti pod 2000 rpm a je s nim ted radost jezdit. Na zadni dvere tedy pribyl hrdy nazev TDI.
Asi v 70 tisicich km bylo treba vycistit palivovy filtr a v 80 tisicich nasadit nove brzdove desticky. A to je vsechno - proste to jezdi.

1.2.2009 00:43

Po 40 tis km:

Uz mne take potkala sesmeknuta hadice od turba ;-). Jinak stale bez problemu. Prumerna spotreba cca 7,4/100km pri kombinovanem provozu mesto - venkov - dalnice. Vyse uvedene nedostatky trvaji, zacinam si zvykat... Jeden nedostatek bych ale pridal - radio, ktere ma v pameti napriklad Radiozurnal a ja pri prejezdu do druhe oblasti posloucham CD, hleda stanici podle RDS neumerne dlouho - desitky vterin. Radio u VW si tenhle ukol dava za 2-3 vteriny.

10.10.2008 00:00

Na Outlanderu mam 17 tisic km. Spotreba se ustalila na 7,4 l/100km. Zatim bez poruchy. pripominky vyjadrene vyse trvaji.

2.9.2008 00:00

Zaverem: Outlander rozhodne neni spatne auto, ale az VW nabidne SUV velikosti Passatu, tedy neco mezi Tiguanem a Touaregem, dam jednoznacne prednost VW (i kdyz bohuzel v te dobe uz nebude k dispozici TDI PD ale jen zravy a v oblasti otacek do 1800 RPM take mnohem linejsi CR).
Na rozhodnuti, ktere auto koupit, mela zasadni vliv situace na trhu. Toto je podle mne v soucasne dobe nejlepsi vyber z vozu SUV na trhu. Myslim tim pro nas optimalni kompromis mezi cenou, kvalitou, vybavenim, velikosti, chovanim na silnici, spotrebou atd. Nez VW vyrobi SUVecko velikosti mezi Tiguanem a Touaregem a vychyta ho, tak bude u nas tohle auto ojezdene a bude cas na vymenu. Nez prisel Outlander na trh, chtel jsem koupit Hondu CR-V model 2006 s motorem 2.2, bohuzel to prestali vyrabet, nez jsem se rozhoupal. Nove CR-Vecko je nekde jinde - pro nase potreby je nevhodne a navic velice osklive.
To ze vidim na Outlanderu vedle pozitiv (je jich vice, nez pisu v zahlavi, ale u dnesnich aut za temer milion korun se to jaksi rozumi samosebou) i nejaka ta negativa neznamena, ze si myslim, ze jsem se rozhodl spatne. Jen narozdil od jinych nejsem takovy pokrytec, abych na tom, s cim jezdim, (mimochodem, je to moje ctvrte auto 4x4) nevidel jak klady, tak i urcite nedostatky.
A na konec porovnani s Passatem 4 motion:
VW Passat 4 motion variant
motor
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 103 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 320 / 1750
Provozní vlastnosti:
Pohotovostní hmotnost 1596 kg
Nejvyšší rychlost, 201 km/h
s manuální převodovkou
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.5
Papirova spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 8.4 / 5.3 / 6.4
Reálná dlouhodobá spotřeba: 6,9


Přidat názorDiskuse: Mitsubishi Outlander Outlander 2.0 (TDI PD)

Další vozy Mitsubishi Outlander



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
9
prostornost
9
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
8
provozní náklady
8
náhradní díly
6
výkon motoru
8
spotřeba
7
hlučnost motoru
7
kvalita sedadel
4
brzdy
9
zavazadlový prostor
7

Více o modeluMitsubishi Outlander (2007-dosud)
Mitsubishi Outlander 2.0 MIVEC CVT – Oldschool, co neurazí Mitsubishi Outlander 2.0 MIVEC CVT – Oldschool, co neurazí

Outlander patří k těm „nejsyrovějším“ SUV, jaká dnes…

Svezli jsme se s inovovaným Mitsubishi Outlander. Co přináší modelový rok 2017? Svezli jsme se s inovovaným Mitsubishi Outlander. Co přináší modelový rok 2017?

Outlander se v modelovém roce 2017 zaměřil hlavně na…

 





Blesk.cz

Nahé turistky vzaly Sardinii útokem! V rouše Evině pózují na plážích i pod vodou

Nahé turistky vzaly Sardinii útokem! V rouše Evině…

Italskou Sardinii obsadily nahé turistky! Sexy krásky se na internetu chlubí pikantními snímky s malebným…

Raz, dva, tři a je hotovo: Tři extra rychlé recepty na výborné dobroty

Raz, dva, tři a je hotovo: Tři extra rychlé recepty…

Lámete si hlavu, co rodině nebo přátelům připravit o víkendu k jídlu? Zkuste naše extra rychlé recepty.

 

iSport.cz

Monako přehrálo Méty a má ligový rekord. Výhru vystřelil Falcao

Monako přehrálo Méty a má ligový rekord. Výhru…

Fotbalisté Monaka vyhráli i třetí zápas v novém ročníku francouzské ligy. Na hřišti Met zvítězili 1:0 a…

Ručinský se zastal Nedvěda: Méďovy názory jsem vzal. Nebyla to kritika

Ručinský se zastal Nedvěda: Méďovy názory jsem vzal.…

Z nasvíceného jeviště se po roce a půl stáhl zpět do zákulisí. Martin Ručinský složil funkci generálního…

 

Reflex.cz

V KLDR žádný hlad a bída není, USA jsou hlavní agresor, říká Vrobel

V KLDR žádný hlad a bída není, USA jsou hlavní…

Spojené státy jako hlavní agresor a Korejská lidově demokratická republika coby jeden z posledních suverénních…

Zázrak z Aleppa. Lvice, kterou zachránili z tamní zoo, porodila mládě

Zázrak z Aleppa. Lvice, kterou zachránili z tamní…

Veterináři i zoologové se podivují nad případem lvice, která byla převezena ze zničené zoo v syrském Aleppu…