Škoda Rapid (2018)
3.6.2018Dobrý den, Jednoho parného letního dne jsem si řekl, že další léto už autem bez klimatizace jezdit nehodlám a začal proces výběru nového auta… ÚVOD…
Škoda Rapid (Honza21)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Frinejm 09.06.22 14:50
« Moje skúsenosti s Rapidom
Ahoj. Pekná recenzia, veľmi podrobná. Určite niekomu pomôže pri výbere auta.
Ja som mal 1,2 TSI - 77KW v Ambition - Rok výroby 2013. Bol kúpený ako nový.
Moje postrehy sú:
Auto krásne priestranné. Pre 4 dospelých ako uliate. Priestor na nohy vzadu, taký človek často nenájde ani v omnoho drahších autách. Povedal by som že sa v tomto aspekte podobá na malý superb :). V zadnom rade nie je problém umiestniť otáčateľnú detskú sedačku s nožičkou. Kufor je takmer bezodná diera - 550l.
Motoricky 1,2 TSI - 4valec s príjemným prejavom. Turbodiera tam bola do tých 1700 otáčok sa zbieral neochotne. Spotreba výborná - priemer na úrovni 5,6l za cca 80tisíc km. Prevodovka točila cca 2400 otáčok pri tachometrových 130 km. A dvojka bola naozaj dlhá, dalo sa na nej ísť až do 80tky.
Podvozok - ako je popísané, priečne nerovnosti v zákrutách vedia auto dosť vyviesť z pohody. Šofér cíti odskok zadnej nápravy. Inak auto veľmi tvrdé až nezmyselne a väčšie nerovnosti sa ihneď ozvú buchotom do interiéru. Podvozok teda nie je športový je naladený na pohodovú jazdu. Na druhej strane je dosť slabo odhlučnený. Celé auto totiž už pri 130 - 140km/H pôsobí dosť hlučne. počuť je jak obtekajúci zvuk tak všetko okolo. To je asi daň za úspory na výplniach.
Brzdy - pre mňa kapitola sama o sebe. Považujem ich za podpriemerné. Zadné kotúče rýchlo hrdzaveli a musel som ich vymeniť 2x počas 100 000km
Poznatky zo servisu - ceny náhradných dielov sú neuveriteľne nízke, Auto je jednoduché, a opraviť ho vie každý neznačkový servis. Čo ma na aute dost štvalo bola šuštiaca a bublajúca klimatizácia ako už ste spomínali. A potom voda v dverách - odtokové žliabky boli často zapchaté dverným tesnením a voda pri daždi neodtekala ale kumulovala sa v dverách. Nikdy nezabudnem na ten zvuk prevaľujúcej sa vody keď som to započul prvý krát. Stačilo iba obstrihnúť tesnenie dverí. Novšie ročníky to mali vyriešené iným dverným tesnením s výrezom na odtokový kanálik.
Auto bol môj oblúbenec. Krásna spotreba, výborné ceny náhradných dielov, výborná priestrannosť. Výborné auto ako služobák, alebo do rodiny s detmi, kde je tlak na rozpočet.
No po určitom vyzretí a vyskúšaní iných aj starších áut človek zistí, že podvozok je čistý podpriemer. Tlmenie okolitého hluku veľký podpriemer. A neduhy, ktoré som spomenul začnú dosť otravovať. Brzdy samé o sebe sú tiež slabšie.
Nemôžem si pomôcť ale pre mňa je to sparťan. (Vysekaný chlap zahalený tógou s oštepom v ruke) Auto, ktoré ide, je svižné, vyzerá dobre, ale nečakajte od neho príjemného spoločníka na dlhé cesty ktorý by vás rozmaznával výbavou či komfortom.
Svoj účel ale splní na 100% a určite sa na neho môžete vždy spoľahnúť na 100 %.
Keby som mal opäť kupovať rapidku, tak iba ako živnostník do firmy, alebo ako druhé lacné auto do rodiny.
-
Honza21 19.09.19 18:15
« Re: Super recenze
Zdravím a děkuji.
Ne, nebylo to vůbec náročné. U všech dealerů (Fiat, Kia, Škoda, Toyota) stačilo říct o jaké auto mám zájam a zeptat se jestli by mi ho mohli půjčit na víkend. (S tím, že jsem byl ochotný třeba 14 dní/tři týdny počkat - měli na to kalendář a občas už bylo rozpůjčováno) Samotného by mě to asi nenapadlo, ale první byla Toyota se svojí promo akcí "toyota na víkend", kterou sami inzerovali. A pak už jsem to tak nějak pokládal za standard :-)
Mimo proježděného benzínu za to nikde nic nechtěli (ani zálohu, nic). Limit byl 300km, u Kie myslím 200km. Vyzvednout v pátek před zavírací dobou a vrátit v pondělí hned ráno, aby ho měli k dispozici pro jiné předváděcí jízdy. -
KubikCv 18.09.19 19:02
« Super recenze
Zdravím, dočetl jsem na jeden zátah a jedním slovem super :-)
Rapid se mi už od začátku výroby líbil. Kamarád si pořídil roční bílou 1.2 TSi tak jsem měl možnost si Rapida trochu osahat. Na vnitřní šířce je znát použitá kombinace Fabia/O1 , vzadu mi taky přišel prostornější než vpředu. Navzdory sebevědomé ceně jsou některé úspory až moc znát ( výplně dveří, odhlučnění motoru) . Spotřeba u 1.2 TSi byla skoro na úrovni litru. Ale ten až dieselový hluk od motoru mě překvapil, obzvlášť po výměně oleje.
Pro mě byla a je největším mínusem cena. I teď po boomu Scaly jsou ty ceny liftbacků neskutečný (a to se liftback přestal vyrábět mnohem dřív než Spaceback ).
Oproti tomu byly Toleda levnější a jejich cena padá mnohem víc, i když jde o totožné auto.
PS: Je hodně náročné vyjednat si zápůjčku auta na vyzkoušení? Uvažuji o funglovce,ale rád bych si pár aut vyzkoušel...i když autopůjčovna to jistí >:D -
Honza21 26.11.18 22:14
« PROBLÉM S KOMPRESOREM VYŘEŠEN
Po sledování níže odkazovaného fóra
[odkaz]
mi bylo zřejmé, že někde kompresor vyreklamovat umějí a jinde „neumějí“… Oslovil jsem v říjnu mailem servis AUTO-BRANKA v Praze na Proseku, mailem zaslal videa a popis. Odpověď byla zhruba následující:
„ … Děkuji Vám za zaslaný dotaz. Jsem velmi potěšen, že naše „dobré skutky“ se šíří mezi lidmi. Vámi zmiňovaný hluk jsme skutečně řešili a domnívám se, že jsme schopni pomoci i Vám. Prozatím nic neslibuji, cesta k úspěšnému výsledku není jednoduchá a dopředu ho nelze zajistit. …“
Domluvili jsme se, že jim auto cca za měsíc přivezu a při příležitosti odletu na týdenní dovolenou jim ho nechám v Praze. A skutečně jsem dnes po týdnu přebíral auto s vyměněným kompresorem, vysoušečem, propláchnutým okruhem klimatizace a novou náplní klimatizace… Nový kompresor je Denso 5Q0 816 803 D ...
Tímto děkuji jmenovitě panu Kozovi a panu Vávrovi, za jejich schopnost a ochotu problém řešit a úspěšně vyřešit.
Funkci, resp. bezhlučnost jsem vzhledem k počasí venku nemohl vyzkoušet, ale předpokládám, že problém je vyřešen. Přeji i ostatním, kterým hluk vadí, úspěch při hledání servisu, který chce a umí.
P.S.: Po převzetí auta přestala svítit pravá přední mlhovka (resp. občas fungovala, většinou ale ne). Moje rozborka na parkovišti ukázala částečně vysunutý konektor - po docvaknutí svítí jak má.
-
Honza21 09.09.18 19:08
« Re: Zvuk trojvalcov.
Zvuk motoru - souhlas, i když při delších cestách by člověk ocenil spíše ticho než vrčení.
Převodovka - souhlas, všechny rychlosti jsou dlouhé, těžké.
Dvojku řadím, pokud auto jede minimálně dvacet. (volnoběh na dvojku je myslím 16km/h) Pod dvacet = jednička. Jde tam zařadit dobře, jen to je (byl) nezvyk.
Trojku řadím, pokud auto jede minimálně čtyřicet. (50km/h na trojku je přesně 2000ot).
Další rychlosti už si nepamatuji, ale pod 95km/h už to chce spíše pětku než šestku, tak si to zájemce může rozpočítat.
Na druhou stranu mi tyhle dlouhé rychlosti nevadí. Když chcete, dáte tam nižší rychlost a na dálnici nebo prázdné silnici je příjemné, že auto jede stovkou na dva tisíce otáček, 130 na dva a půl.... Podřadit můžete vždycky, sedmičku si do převodovky nepřiděláte. :-)
-
"-- skrytý --" 09.09.18 15:35
« Zvuk trojvalcov.
Osobne považujem zvuk trojvalcov za zaujímavejší, než u štvorvalcov. Trojvalec pod plynom pekne vrčí, kdežto štvorvalec len hučí.
Otázka k prevodovke: Nezdá sa Ti, že má auto veľmi natiahnuté prevody? Hlavne dvojka, na ktorej sa zvyčajne jazdí po meste, do 90° zákrut, po parkovisku, sa mi zdá byť dosť dlhá, otáčky padajú až k 1000/min a treba podradiť až do jednotky. -
skejpa 06.09.18 09:58
« Krásná recenze
Díky za krásnou recenzi. Rapid mě moc neoslovuje ale tvoje argumenty a postup výběru jsou naprosto racionální a pochopitelné. A s těmi světli nejsi sám. Sám mám doma starší Madzu 6 s halogenama a před čtvrt rokem jsem dostal poprvé služební čtyřokou Octavii, která má LEDky. To je taková paráda, že jsem se zapřísáhl, že další moje auto už bude jedině s nejlepšíma dostupnýma světlama :-) Jo a ještě Android Auto, to je taky fajn věc :-) -
Honza21 26.08.18 21:48
« Re: 3 válec.
Zdravím,
vibrace rozhodně nejsou problém. Když už něco, tak "divný" zvuk, ale to je otázka zvyku a citlivosti každého jedince. Případně hlasitosti rádia či muziky. (Záleží na tom s čím srovnáváte. Pokud jste zvyklý na auta 700tis+, tak je to samozřejmě horší. Ve srovnání s malým dieselem v malém autě je to ale myslím lepší a ve srovnání s 4 válcem je to celkově také akceptovatelné.)
Řekl bych, že ten motor ocení řidiče s trochou citu a schopností ovládat spojku a plyn. Není problém se s tím rozjet jen přes spojku bez plynu, elektronika si sama přidá lehce nad 1000 ot/min (třeba v kolonách). Pokud chcete normální rozjezd a odjezd, pak je ideální udržet nějakých 1 500 ot, tj. abyste po plném puštění spojky neklesl níže - tam to chce právě řidiče, který není úplný začátečník a diletant. Atmosféra jede od 1000otáček, možná i od 900 a je blbuvzdornější.
Minulý týden jsem s tím táhnul malý vozík (150kg?) + cca 330kilo nákladu a všechno v pohodě (včetně rozjezdu na křižovatce do kopce).
Předminulý týden mi kolega sám od sebe řekl "Hele, ten litr je na normální ježdění úplně v pohodě." Což od člověka, který jezdí atmosférický benzín 2.0 115kW 192Nm beru jako docela příjemné hodnocení.
EDIT 6.září: Dneska se mě člověk, který se o auta nezajímá a normálně jezdí Astrou J 2.0 diesel 121kW ptal: "jede to celkem hezky, co je v tom za motor?"
Takže tak. Pokud se oprostíte od předsudků a zaručených pravd, tak je to v pohodě. -
twistedTSD 08.08.18 15:40
« Re: reakce Škody-Auto
Docela zklamání. U mě to dopadlo tak, že po celodenním pozorování v servisu, poslání videí a opakovaném dohadování aneb "závada se neprojevila, ale až se jednou celý Climatronic po*ere, tak ho rádi na záruku opravíme" mi nakonec řekli, ať tam zajedu, když se to bude hodně projevovat.
Protože na to nemám nervy, řeším jiné věci a jezdím jiným autem, tak zatím neřeším. Nicméně pokud něčeho dosáhneš, tak nezapomeň napsat update. :-) -
Honza21 19.07.18 18:06
« reakce Škody-Auto
Původní mail a reakce reakce Škody auto na něj byla po pěti týdnech následující. (jména a VIN jsem nahradil *)
"Dobrý den,
U nového rapidu (5/2018) s automatickou klimatizací slyším při zapnuté klimatizaci pískání/cvrlikání. Klimatizace nejvíce píská/cvrliká při jízdě, v případě, že je venkovní teplota podobná požadované teplotě v interiéru a je zapnuté A/C. Zvuk okamžitě ustane při vypnutí klimatizace. V autě je kompresor Sanden - 5Q0 816 803 F.
Servis i přes předané video s nahraným projevem při jízdě tvrdí, že klimatizace je v pořádku.
Prosím o informaci, jak dále postupovat.
V případě potřeby mě můžete kontaktovat i na telefonu ****.
Děkuji Vám za odpověď
S přáním pěkného dne
Ing. ****
Škoda-Auto:
"Vážený pane ****,
děkujeme Vám za důvěru, se kterou jste se na nás obrátil se svým podnětem ohledně potíží s "cvrlikáním" klimatizace při jízdě, projevujícím se zejména při venkovní teplotě podobné požadované teplotě v interiéru, u Vašeho vozu ŠKODA Rapid, VIN *****.
Po prověření se servisem sdělujeme, že servisu se nepodařilo Vámi popisovanou závadu vyvolat – neprojevila se. Na Vámi dodaném videu technici žádný nestandardní zvuk neslyšeli. Prosíme Vás proto, abyste si domluvil ještě jednou termín kontroly v servisu v době, kdy se bude Vámi popisovaná závada projevovat, a závadu předvedl technikům přímo na místě při zkušební jízdě. Bez toho, aby se závada projevila, bohužel nemůže servis diagnostikovat příčinu potíží. O Vašem případu je informován vedoucí servisu, pan ****.
Věříme, že se uvedeným postupem podaří dořešit celou záležitost k Vaší plné spokojenosti.
S přátelským pozdravem
Mgr. ****, Customer Experience
ŠKODA AUTO a.s., tř. Václava Klementa 869, Mladá Boleslav II, 293 01 Mladá Boleslav, Czech Republic"
Štvou mě. Jde o věc, kde je problém a řešení známé. Navíc se projevuje jen někdy a člověk v té době nemusí být zrovna před otevřeným servisem. Asi si nikdo nechce nechat rozvrtat nové auto jen tak z plezíru, ne?
Problém se projevoval například v pátek navečer, když jsem se vracel ze severu Čech domů po osmé večer. Pilo mi to krev několik hodin, respektive, aby mi pískání nepilo krev, měl jsem puštěné rádio, které jsem mít puštěné nechtěl, protože preferuji v autě ticho.... :-(
Uvidím příští týden, jestli bude "správné počasí", zkusím tam zajet. :-/
Takže tak... Never give up! :-)
-
Petrskr 16.07.18 15:05
« Re: Re: Re: Re: dotaz
No je pravda, že místo ve Fabii vzadu je tristní. Rapidem jsem jel vzadu Uberem, a můžu potvrdit, že jsem si připadal jako minimálně v autě velikosti Octavie.
Na druhou stranu jezdím hlavně sám nebo ve dvou, takže to místo vzadu vlastně neřešim, případně tam jedou nějaké děti jako např. synovci a těm je to jedno.
Je pravda, že Fabia je občas taková nejistá při tom větru nebo tak, ale možná mě to zase na ní baví. Prostě si říkám, že oba mají stejné motory a Fabii musí, už z důvodu, že je menší a lehčí, vyhovovat víc... A když rozdíl v hmotnosti je asi jen 100 kg.
No uvidíme až budou možnosti nakonfigurovat si Fabii, teď ta možnost není. Pokud dostane Fabia nějaký motor s automatem, tak asi půjdu do toho, nevím, proč teď třeba není možnost nakonfigurovat si Rapid s automatem... :-( -
Bobanus 16.07.18 14:27
« Re: Re: Re: dotaz
Ahoj, mám Rapid SB 2016 1.2 TSI a týden jsem měl i Fábii kombi III jako náhradní vůz. Můžu porovnat:
Rapid SB je delší než Fábie kombi, nezdá se to já vím, ale je. Rapid je také vzadu širší cca o 5cm a hlavně má delší rozvor o to snad o 15cm. To vše dělá Rapid mnohem stabilnějším a suverénějším na dálnici a nebo i na okreskách na sněhu.
Pak je tu stísněnost vzadu ve Fa3 kombíku, která je ještě horší než ve Fa2, kterou jsem měl šest let. Opak je vzadu v Rapidu - vzdušnost, a hodně místa na nohy, rovněž větší šířka je orpavdu cítít.
Kufr ve Fa3 kombi je sice větší, ale užší, takže já mám raději 400l širokého kufru než užovku ve Fa3, ale to je věc imdividuální.
A pak je tu něco, co je pro mě o třídu lepší a to palubní deska. Dizajn je v Rapidu nadčasový, líbí se i kamarádům, co nemají Škodu rádi, fakt se povedl.
Volant, pedály, řadící páku, LCD, mají oba vozy stejné, dlé mého i přední sedadla.
Za mě vede jednoznačně Rapid, má sportovnější kukuč, vzadu důstojné sezení i pro dospělé a podvozkově Fa3 posílá do důchodu. Fa3 je rovněž citlivá na boční vítr.
-
-
Honza21 15.07.18 22:17
« Re: dotaz
Zdravím.
Ano, horské kolo 26" už jsem vezl. (Stejně jako do fabie sedan) sundavám přední kolo z rychloupínáku a zbytek se tam vešel i bez vyndání sedlovky. Pokud dotaz směřuje k tomu, jestli by se tam vešlo kolo komplet složené, tak to jsem nezkoušel. Pozor, Spaceback je o něco (18cm) kratší. Přesto myslím, že se tam vejde. -
Petrskr 12.07.18 14:34
« dotaz
Ahoj, ten problém s "cvrlikající" klimatizací mám ve Fabii. Vzhledem k tomu, že jí ale budu za rok vracet (mám ji na operativní leasing) to asi řešit nebudu...
K tomu pásu, co se hlásí, že tam někdo je, i když tam nikdo není... To je trochu strašidelný... :-)
Chtěl jsem se ale zeptat, jelikož o Rapidu Spaceback uvažuji jako příštím autě, už jsi zkoušel naložit jízdní kolo?
Díky za info.
P -
Honza21 08.07.18 23:16
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pěkná recenze, vítej v klubu Rapid
Ano, dám vědět, jak se k tomu ŠA postavili.
Zatím se zdá, že dělají mrtvého brouka a prostě neodpovídají. Budu to dál řešit po dovolené. Na druhou stranu, po dalších x stech kilometrech musím říct, že pokud člověk jede v hustším provozu, kde ho míjí auta (dálnice, zaplněné město) a větší rychlostí (dálnice), pustí si k tomu nějakou hudbu nebo mluvené slovo, tak mi to těch cca 700 kilometrů vlastně SKORO nevadilo. Což nic nemění na tom, že to dělat nemá a ticho v autě je super věc. -
palix 08.07.18 20:41
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Moc hezké,
Výbavy nie sú možno dokonale poskladané pre každého, ale človek presne vie, koľko ho auto bude stáť a čo obsahuje. Často už 2. výbava je dosť bohatá a bežnému vodičovi plne vyhovie. Hovorím ale o nižšej strednej triede a väčších autách. Aj keď sa priplatí, japonec bude často cenovo výhodnejší s danou výbavou ako EU auto.
Malé autá majú často výbavy nezmyselnejšie. Napr kolega má Suzuki Baleno a tam bol tempomat až v najvyššej výbave = to považujem za nie najlepšie riešenie. Čím vyššia trieda, tým lepšie výbavy už od základu.
Osobne ak by som mal konfigurovať skoro každý prvok, tak by som toho možno veľa nedal a viac by som počítal. Japonec často nemá každý motor k základnej výbave = musím brať vyššiu výbavu. Ak si človek prezrie cenníky, zistí, že to nie je také hrozné ;).
Mňa by zase nebavilo kúpiť auto, kde sa ako sa hovorí dopláca aj za volant... a vyberať každý prvok výbavy. Potom by auto zrazu stálo nie 16 000, ale 20 000. A potom by som musel škrtať. -
twistedTSD 07.07.18 17:09
« Re: Re: Re: Re: Re: Moc hezké,
Mně se u Japonců nelíbí, když jsou provázané motorizace s výbavami, nebo když mají ty pevné výbavy nesmyslně poskládané (Honda) a člověk aby kvůli pár drobnostem přihodil 100 tisíc. Zkrátka záleží, jak se zrovna člověku trefí do vkusu.
:-) :yes: