Recenze

9 Majitel

Ford Mondeo

9.52 Uživatelé

Hodnoceno: 11× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Mondeo, foto 1 Ford Mondeo, foto 2 Ford Mondeo, foto 3 Ford Mondeo, foto 4 Ford Mondeo, foto 5 Ford Mondeo, foto 6 Ford Mondeo, foto 7 Ford Mondeo, foto 8
Ford Mondeo, foto 9 Ford Mondeo, foto 10 Ford Mondeo, foto 11 Ford Mondeo, foto 12 Ford Mondeo, foto 13 Ford Mondeo, foto 14 Ford Mondeo, foto 15 Ford Mondeo, foto 16 Ford Mondeo, foto 17 Ford Mondeo, foto 18 Ford Mondeo, foto 19 Ford Mondeo, foto 20 Ford Mondeo, foto 21 Ford Mondeo, foto 22 Ford Mondeo, foto 23 Ford Mondeo, foto 24 Ford Mondeo, foto 25 Ford Mondeo, foto 26 Ford Mondeo, foto 27
 

Technické info

Přezdívka auta Fořt Rok výroby 2016 Koupeno ojeté najeto [km]:26000 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1997 výkon [kW]: 132 kroutící moment [Nm]: 400 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.6 maximální rychlost [km/h]: 223 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.3

Popis vozu

Rok s rokem se sešel a na předchozím Seatu se nalítalo už skoro 100.000 km a tak nastal čas se porozhlédnout po novém přibližovadle.

Firemní rozpočet byl daný a nešlo ho překročit ani o korunu. Kdyby jo, tak dneska jezdím v Mondeu kombi 4x4. Musím ale upřímně říct, že liftback je hezčí auto.

S výběrem auta nebudu nikoho moc zatěžovat. Měl jsem ve výběru poměrně hodně značek a různé modely. Netuším, jestli je to normální, ale když jsem prohledával Sauto, tak z těch cca 10-15 aut, co jsem měl ve výběru, tak 80-90 % jich bylo prodaných, jen ty inzeráty prostě zůstaly. Možná jsem měl jen smůlu a možná je to takhle normální, netuším.

Snad bych jen k tomu výběru řekl tohle ... mezi nejvážnějšími kandidáty byly: Mazda 6 kombi (poslední generace) ... v ceně a výbavě, kterou bych bral ovšem rychle zmizela. Strašně moc se mi zamlouvalo Subaru Levorg. V německu předvádečka v nejvyšší výbavě o cca 200.000 Kč levnější než u nás ... to mluví za vše. Co jsem tomu autu nemohl odpustit, tak vlažný pocit zrychleni ... já vím CVT převodovka a váha vozu dělají své. Poslední tečkou byla spotřeba. Jezdil klidným tempem se spotřebou o polovinu vyšší, než jsem byl zvyklý, to jsem prostě nebyl schopný akceptovat (i když auto je navíc s CVT a 4x4 pohonem) a taky jsem netušil, jak je to se zárukou, když je auto z DE. Asi nejsem holt pravověrný Subarista. Na druhou stranu musím přiznat, že v autě s lepším podvozkem jsem nejel.

Abych se vrátil zpátky k Mondeu. Je to opravdu pořádný kus auta. Na délku bez necelých 3 cm má 4,9 m ... a to už je pořádná délka. Oproti svým nejhlavnějším konkurentům Passatu, Superbu mi prostě přijde víc jako "limuzína". Styl passatu a superbu je německy chladný ... ostře řezané línie, jednoduchost, strohost. Tím nechci říct, že jsou horší. Mondeo mi přijde víc barokní, majestátní. Před koupí jsem projel snad všechny možné videa a recenze (trochu mě překvapilo, že tady na auto.cz jsou snad jen 2 recenze mondea mk5), hlavně tedy v češtině/slovenčtině. Nejvíc se mi líbilo video srovnání pánů z autožurnálu. Kde vzali passat, superb a mondeo na cestu do Chorvatska. Když ty 3 auta stály vedle sebe, bylo opravdu vidět, že mondeo vypadá mohutně a to se mi u tohoto typu aut líbí.

Když to vezmu odpředu dozadu. Na mondeu mě zaujal chromovaný gril à la Aston Martin ve spojení s protáhlými LED dynamickými světly ... auto má správně lehce agresivní výraz :) Z boku je vidět, jak se krásně svažuje střecha ... ta linie se mi hodně líbí. Nevýhodou pro někoho může být méně prostoru nad hlavou. Já se svýma 182 cm si nemám problém sednou sám za sebe. Nad hlavou i před kolenama mám pořád dost místa. Je tedy pravda, že nesedím v úplně ukázkově, sedím spíše trochu sesunutý dolu. Pokud bych seděl zcela narovnaný, tak již mám hlavu u stropu. Pro 2 metrový dlouhány bych doporučil spíš Superba, tam bude, co se týče podélného místa a výšky, určitě více prostoru. To ovšem neplatí pro šíři, tam vede Mondeo. Abych nepřeskočil zadek Monďase :), tak u liftbacku se mi zamlouvá víc než u kombi a to hlavně z toho důvodu, že tam jsou LED světelně trubice, které svítí celé ... kombi tam má vidět jednotlivé LEDky (tečky, žárovny ... nevím, jak to přesně napsat, kdo chce, ten si najde na internetu foto). Jsem rád, že jsou vzadu chromované koncovky a hlavně, že jsou opravdu funkční. Nelíbí se mi ten dnešní styl, že se výfuky/koncovky schovávají nebo je jedna z nich falešná. Trochu jako pěst na oko působí zadní stěrač, který je uchycen na víku kufru ... na pravé straně. Nakonec jsem stejně rád, že tam přeci jen je a je možné stírat. Když už jsem u těch zadních partií, tak jen něco málo ke kufru. Ač se to někomu může zdát divné, tak auto slouží jako služební "dodávka" :) Prostě tam vozím železné výpalky, šrouby, kanystry, gumové hadice, železné tyče a prostě všechno, co je potřeba :) Musel jsem si při prohlídce ten kufr změřit ... celkem jsem se cítil trapně, ale muselo to být :) Na délku +- 113cm, na šířku je to různé, ale nejmíň cca 90 cm, výška po plato kolem 50 cm. Kufr tedy podle mých měřítek dost velký, takže na co vlastně kombi :) Přiznávám, že koncern má kufr lépe vyřešený ... jsou tam na bocích vybrání a zábrany, takže je možné si tam dát olej, nemrznoucí směs, škrabku atd. Monďas tam to vybrání má taky, jen tam není žádný zádržný systém, akorát na levém boku dvě takové očka se suchým zipem, kam lze něco připnout ... no, ale není to žádná tragédie. Malé plus dávám mondeu za dojezdovou rezervu (s lepící sadou bych byl asi v koncích).

Teď usedneme za volant. Četl jsem, že Mondeo má krátké sedáky ... no, asi má (neměřil jsem je), ale mě to v tomhle případě vůbec nevadí. V sedadlech verze Titanium se sedí velice pohodlně, i nějaké to boční vedení se najde. Navíc je možné naklápět i hlavovou opěrku, takže já ji mám nastavenou tak, aby mě lehce podpírala hlavu. U aut, kde není možnost nastavení, se hlavou neopírám, tady to jde a přijde mi to dost pohodlné. O volantu jsem toho taky dost přečetl ... prý má větší průměr a tenčí věnec. Mě se drží fajn, stejně jako se mi u předchozího auta držel slušně volant s menším průměrem a tlustším věncem. To si každý musí vyzkoušet sám. Na volantu je i několik ovládacích prvků, nepřijde mi, že by v nich byl nějaký zmatek, ani že by těch čudlíků bylo zbytečně moc. Jen v rychlosti ... samostatné ovládaní jednoho displeje, samostatné ovládání druhého displeje, ovládání tempomatu, telefonu a a audia, to je asi tak nějak všechno :) Co se týče zpětné odezvy od volantu, není toho v něm moc cítit. Určitě nepoznám, po jakém povrchu zrovna jedu a jestli jsem přejel kamínek. Podle recenzí uživatelé starší typů je tedy zřejmé, že o tuto výhodu nový model přišel, ale upřímně, komu všemu by něco takového vadilo, není to přece závoďák.

Kaplička budíků v mém případě má v levé části kruhový ukazatel s analogově vyznačenými číslicemi otáček. Uprostřed tohoto budíku je digitální displej, kde běhá ručička nebo se zobrazují různé funkce ... spotřeba, nastavení asistentů atd. Pak je zde uprostřed jeden samostatný displej, kde jsou údaje navigace, rychlost, audio, telefon a nakonec v pravé části/budíku, kde je analogově vyznačena rychlost je také jeden digitální displej. Tam se zobrazují např. informace o rychlostních cedulích, které si auto přečte, hlídání jízdních pruhů atd. No abych to nějak shrnul, tak je kaplička rozdělena na 3 částí :)

Centrální hlavní displej, kde se ovládá audio, klima, navigace a ostatní další funkce auta, je příjemně velký a zkosený. Ford si dal tu práci a zabudoval systém Sync3, který je oproti Sync2, který bohužel najdete ve většině Mondeí, jenž se aktuálně u prodejců nachází, velice rychlý a dobře reaguje na dotek. Opravdu už není potřeba na displej tolik tlačit a odezva je téměř okamžitá. Navíc je oproti "dvojce" v češtině, takže se pohodlně ovládá i co se hlasu týče. Zatím se mi nestalo, že by mi auto nerozumělo. Pokud by byl někdo opravu hodně pohodlný a nechtěl mačkat tlačítko na regulaci teploty, tak je možné teplotu nastavit i hlasově. To stejné platí i pro vytáčení kontaktů ... konečně auto rozpozná, když chci vytočit kontakt "brácha" ... normálně ho zopakuje a vytáčí ... už se mi stalo, že jiné auto chtělo vytáče kontakt "brača" apod. :) Samozřejmě se dají ovládat hlasem i jiné funkce, ale to by bylo na dlouho, kdybych je měl zde všechny vypisovat.

Navigace funguje svižně, rychle vypočítává trasu a prozatím jsem vždycky dojel, kam jsem potřeboval. Jestli je dobrá nebo ne, to asi neporadím, každá značka má svůj styl a každá navigace občas vede i přes horší cesty. Prozatím jsem nepřišel na to, zda je možné zobrazit 3 různé trasy najednou (jako u koncernu) a pak si jednu zvolit. U Monďase mám nastavenou nejrychlejší trasu a další alternativní mi nezobrazuje (třeba to systém ani nenabízí, nevím). Koukal jsem, že verzi map navigace mám 4Q 2014 a to je auto r.v. 2016. Poptával jsem, zda jsou nové mapy a jaká by byla cena, je to teprve několik dní, prozatím nemám odpověď. Koncern třeba vydává mapy min. 1x za rok (to platí pro SD kartu). Mám pocit, že online aktualizace dělá koncern častěji než 1 ročně. Pro někoho to může být důležité. Musím poděkovat Fordu za to, že nechal pod displejem tlačítka na ovládání hlasitosti, teploty, výhřevu sedaček atd. Sice dnešní móda velí mít všechno schované uvnitř hlavního systému a neustále ťukat do menu, ale to není nic pro mě. Minimalizace tlačítek ano, ale ty nejhlavnější funkce je pořád lepší mít po ruce.

Je pěkné, jak středový panel s umístěním hlavního displeje navazuje na středový tunel s řadící pákou a loketní opěrkou ... jak je to hezky v jedné vyvýšené rovině. Moc se mi to líbí a když sedím na místě řidiče, tak mám pocit, že mě celý interiér obklopuje ... cítím se tak být víc součásti vozu a nepřipouštím si tolik celkové rozměry. Pokud někdo "ulítává" na množství odkládacích prostor, tak tady zatím moc neporadím, ty jsem neměřil/nepočítal. Ano, do dveří se lahev vejde, ale určitě ne 2 litrová, alespoň není potřeba zastavovat na "WC" pauzy :), pak je zde ve stropu schránka na brýle (polstrovaná), celkem hluboká schránka pod panelem navigace a schránka v loketní opěrce s usb porty a samozřejmě schránka před spolujezdcem

Co napsat k jízdním vlastnostem ... auto je poměrně těžké. Nehodlám ho vážit na váze, ale ten pocit mám. I přesto, že jezdí na pneumatikách 235/45 r18 ... to je také pro mě jediný možný minimální použitelný rozměr (17" prostě vypadají až moc malé), mám pocit takového balónovitého svezení. Nikdy jsem nejel se starší verzí mondea, kterou většina vychvaluje, co se jízdního projevu týče. Aktuální generace mi přijde poměrně pohodlná. Podvozek je naladěný do komfortu...měkké tlumiče a balónové pneumatiky tomu určitě pomáhají. Asi ne nadarmo je podvozek Mondea chválen více, než standardní podvozek např. Passatu (ne ovšem passatu s el. nastavitelnou tuhostí). Rád bych popsal jízdní vlastnosti více, ale nejsem Chris Harris :) Auto mám týden, najeto přes 1500 km. Maximálně jsem jel nějakých 150-160km/h. Zatím jsem si všiml, že podvozek je komfortní. LEDková dynamická světla svítí poměrně slušně (mají různé režimy svitu podle rychlosti, počasí), ale mohlo by být i líp (v Seatu svítí určitě hůře). Automatická dvojspojková 6 stupňová převodovka řadí celkem plynule. Jen občas je cítit lehčí zaškubnutí, které jsem si třeba u poslední Audi A6 nevšiml (to jen pro srovnání). Chvilku trpělivosti chce i při řazení zpátečky, holt klasická dvojspojka. Audio hraje poměrně slušně, i nějaké basy jde poznat. Nejsem audiofil a ke spokojenosti mi stáčí celkem málo. Většinou poslouchám hudbu přes bluetooth (Iphone 7, poslední beta verze software ... spárováno bez problémů). Za těch 1500 km, jsem při svém běžném stylu jízdy, tak cca + 20km/h nad limity (3x připojený velký vozík, + nejrůznější náklad v kufru), jezdil za 6,3l nafty s rychlostním prům. 72km/h. Pod 6l dlouhodobě nepůjde, ale to vzhledem k proporcím vozu zas tolik nevadí, i tak je to slušná spotřeba. Výkon na rozdávání monďas nemá ...180k a 400 Nm je tak akorát na běžné ježdění. Nepotřebuju mít pod kapotou 300 koní, ale zase na předjíždění by se pár plnokrevníků hodilo (můj názor je ten, že bezpečnější je předjet rychle než pomalu) ... je to holt těžké auto. Uvidím, jestli jít do nějakého zvýšení výkonu, přeci jen je tady záruka 5let/120000km o kterou bych nerad přišel. Snad nikdo nebude psát, že jsem si měl pořídit silnější motorizaci ... za 1. nebyl na to rozpočet a za 2. skladem v 99,9 % nic silnějšího nenajdete. Když chci předjíždět, tak musím už více přemýšlet, jestli to stihnu.

Co se týče kvality plastů a zpracování uvnitř kabiny, tak nemám co bych vytkl. Prozatím mi nikde nic nevrže ani neodpadává :) Většina plastů je měkčených, alespoň těch, na které jsem letmo šáhl. Ve dveřích je to kombinace měkčených i tvrdších plastů, látky a koženky. Kolem ovládání oken je lesklý "piáno" lak, který je také na středovém panelu. Ten to časem určitě odnese škrábancema, tím jsem si jistý. Možná by bylo lepší ho ihned potáhnout průhlednou fólií :) , ale nechám to tak, jak to je.

Vzhledem k tomu, že vůz používám i k rodinným účelům, napíšu tedy i něco k tomuto tématu. Pokud se dobře pamatuji, tak máme sedačku Cybex pallas 2 fix a vejde se mi sem stejně jako do předchozího Seatu Leon ST, který je o třídu menším autem (jak už jsem psal, je to kvůli svažující se střeše liftbacku). Na zadních sedačkách je o něco víc místa, ale malé děti budou stále kopat do sedaček, alespoň za mnou ano. Pokud máte manželku kolem 160 cm a sedačku si nastaví na sebe, tak v tomhle případě už dítě nebude kopat do sedačky spolujezdce (v superbu je podélného místa prostě více). Kočárek Joolz Day Earth se úplně bez problému vejde do kufru, s tím problém není. Škoda jen, že u Fordu nebyl při konfiguraci mého vozu někdo chytřejší a nedal na zadní dveře výsuvné roletky, pro děti se tohle určitě hodí. Alespoň jsou vzadu velice tmavá skla "privacy" ... z venku není vlastně do vozu vidět :) Pro někoho to může být nevýhoda v noci, pokud nemá couvací kameru (já ji nemám, ale zase mi to nijak nevadí :). Trochu mě překvapilo, že jsou zadní pásy dlouhé jen tak tak, abych zapnul dítě v sedačce s pultíkem a druhé dítě ve vajíčku. V Seatu jsou také takto krátké, ale třeba i v postarší Fábii2 jsou daleko delší.

Pokud by někoho zajímala výbava:

je to výbava Titanium
LED dynamická světla
hlídání jízdních pruhů
automat
navigace
čtení dopr. značek
tempomat
přední/zadní senzory
nastavitelné ambientní osvětlení
bezklíčový vstup/startování
elektricky ovl. víko kufru
el. vyhřívané čelní sklo

tohle mě ke štěstí úplně stačí, ale kdo chce, může si připlatit za další jiné asistenty a jiné vymoženosti :)

Barva vozu : zelená Guard ... je to poměrně hezká barva ... když je auto umyté a svítí na něj sluníčko ... pokud je zataženo, je to taková šedá myška :)

Pokud by někdo chtěl ještě něco vědět, klidně se může zeptat v diskuzi. :)

Až bude lepší počasí, přidám další fotografie, zatím jsem stihl v rychlosti jednou auto umýt a udělat jen dvě fotky telefonem ... nebyl prostě čas a teď není počasí.


Silné stránky

mohutnost, velikost vozu

není jich tolik jako Passatů, Superbů :)

komfort podvozku

pocit obklopení interiérem

Sync3 v češtině a možnost ovládání čehokoli hlasem

ticho uvnitř vozu

nemá dolévání adblue

Slabé stránky

hmotnost

pokud je vůz vybaven Sync2 systémem, tak ten :)

příplatek za ukazatel stavu hladiny kapaliny ostřikovačů (já ho bohužel nemám, ale zase taky nemám žrout vody ... ostřikovače světel)

vzhledově jsou 17" kola na tohle auto malá

snižující se střecha u liftbacku (méně mista pro dlouhány vzadu)

otevírání víka kufru ... v maximální poloze téměř líže garážová vrata v domě (ale dá se to nastavit)

pravděpodobně nemožnost automatického zavírání dveří po rozjezdu (nenašel jsem v menu, ještě zkusím zjistit v servisu, jestli není možné nastavit přes diagnostiku)

po týdnu se jednou restartoval systém Sync3

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

zatím nic, první prohlídka bude v květnu

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

prodejce musím chválit. Vše co bylo domluveno, to bylo splněno.

První zkušenost s Moneta ... tolik papírů/podkladů po mě ještě při koupi vozu nikdo nechtěl, takže trochu "vopruz"

 

Novinky v recenzi

25.3.2017 18:09

Nové fotky

Tak jsem auto umyl a naleštil, abych mohl přidat pár fotek. Bohužel bylo zase lehce pod mrakem, takže barva tak úplně nevynikne. Navíc jsem fotil telefonem, ale ona by to při tom "lesku" nepobrala pořádně ani zrcadlovka :)

17.3.2017 22:49

tažné zařízení

na autě je dodělané odnímatelné tažné zařízení ... cena od Fordu celkem včetně práce a DPH 23.500 Kč. Nasazuje se lehce, i když je poměrně utopené dál od konce nárazníku


Přidat názorDiskuse: Ford Mondeo

zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat

Další vozy Ford Mondeo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…