Recenze

5 Majitel

Škoda Superb 2.0 TDI 4X4 DSG LaK

8.76 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Superb, foto 1 Škoda Superb, foto 2 Škoda Superb, foto 3
 

Technické info

Přezdívka auta srágora Rok výroby 2016 Koupeno nové najeto [km]:45000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1968 výkon [kW]: 140 kroutící moment [Nm]: 400 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.6 maximální rychlost [km/h]: 230 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 19 zavazadlový prostor [l]: 619 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 7.8

Popis vozu

Úvod:
Dosud jsem za svůj život vystřídal řadu automobilů - buď vlastnil či delší dobu řídil např. škoda 100, honda crx,ford mondeo,škoda octavia I, II, Superb II, III, volvo V70 2002I a 2013I, S60, renault Thalia, toyota corola, bmw 750i, 525i, X5, Z4, Ferrari F 430,Jaguar XJS, Hyundai Tuscon VW passat 2012 často i v různých verzích apod. Ročně najezdím tak cca 30tis km/rok. Nyní užívám Superb combi 4x4 Laurin a Klement.

Exterirérový design:
Škoda Superb první generace se mi líbila, zejména proto, že Škody této generace měly poměrně jasné a pevné tvarosloví - i když v interieru to byla jen 1,3x zvětšená octavie). Superb II generace byla naprostá zoufalost - podle mne to jen seskládali na dílně - zejména sedan byl snad nejhorším designem, co kdy svět spatřil.
Takže design III generace je opravdu velká úleva. Auto působí vyváženě, robustně, dynamicky. Jediná nedotažená věc je zadní partie, která působí opravdu lacině. Chápu ( nebo spíš nechápu) , že chromovou dvojitou koncovku výfuku se nechávají na nejsilnější motor 2.0 TSI, ale kvůli tomu nemusí ostatní motorizace ze zadu vypadat jako žebráci. Alespon tam mohli dát nějakou imitaci difusoru či trochu kvalitnější plast. Ten černý matný, co vypadá trochu zkrouceně od tepla je velkým zklamáním.

Interierový design:
Uvnitř je auto opět velmi vyvážené, bez připomínek. Vše je pečlivě uspořádané nic ale vyloženě nezaujme. Typický německý chladný design. Proto, že kdysi nějaký novinář řekl, že v zadu v octavii I generace je místa jak " v tanku" ( a nebo to byl prof. Klaus o Superbu, když mu hrozilo, že s A8 půjde do Superbu ?) , což zřejmě způsobilo takovou psychickou újmu akcionářům Škody, že od té doby neustále zvětšují prostor pro nohy zadních cestujících až v nynějším Superbu nedosáhnete na přední opěráky a klidně byste si před nohy mohli dát ještě konferenční stolek. Raději bych uvítal klidně ještě větší kufr než totálně nevyužitelné místo v prostoru pro nohy na zadních sedadlech. Ergonomie ovládání paluby ( platí napříč koncernem VW) hodnotím na jedničku v dnešní hysterii nahrazování všeho dotykovými displeji. Interiér je v hnědé kůži. V případě Škodovky se jedná o tu nejtenčí kůži na světě a najdete ji ( snad) pouze na lícových plochách sedáků a opěráků - zbytek je koženka a výplně dveří jsou kompletně z laciného hnědého plastu. Kobercové čalounění je také s laciného materiálu - tedy není to velur ( což bych tak u auta za 1mil očekával) - po měsíci běžné údržby luxováním se vycuchávají vlákna a mám obavu, že tak za 2 roky to bude zralé na přečalounění.

Pár připomínek však mám.
1) Hlavní display je nízko u kolen, hlavní displej má být pokud možno v úrovni očí - základní chyba designera - trochu napravili u Kodiaqa ,ale pořád je to hoši nízko ( viz. audi, MB, BMW. kdysi volvo, teď je volvo, co se týče ovládání v pr....)

2) opruz s neustálým vypínáním start/stop systému - to si nemůže zapamatovat moje poslední nastavení ??? ( Já vím kokoti z Bruselu to nedovolují)

3) černé ( jako luxusní) plasty na palubce - peklo, pro čističe - neustále upatlané - prakticky to nejde vyčistit - neznáte hliník, dřevo, nebo nějakou jinou PRAKTIČTĚJŠÍ barvu plastu než černý plast ?

4) ovládání jízdního režimu ( v podstatě používáte 2 režimy - sportovní a individual, kde si nastavíte komfortní pérování jinak vše zůstává ze sportovního režimu - zbylé režimy jsou k ničemu ) problematické je to přepínání mezi režimy, protože tlačítkem procházíte řadou a neumíte na jedno stisknutí vybrat konkrétní režim a vzhledem k tomu, že to často volím při jízdě uvítal bych machaniská tlačítka s přímou volbou - bylo by to bezpečnější. (ano počet airbagů není to co dělá auto bezpečnějším, ale systém ovládání , který snižuje dobu, kdy zírám na displej a v menu lovím základní funkce nastavení ve 130km rychlosti - sorry hoši z Tesly, ale vše ovládané na displeji je sice cool na facebooku ale ne v provozu.

5) přestože mám nastavený režim sport ( rozuměj normální reakce na plyn, normální řazení, přidušený režim eco, standart a comfort, kdy reakce plynu je pomalá, auto nepodřazuje dokud skoro nechcípne -asi režim pro sebevrahy, protože pokud chcete vjet z vedlejší silnice na hlavní , tak v tomto režimu to trvá dlooooouuuhé vteřiny.) musím po každém startu přepnout řadící páku do režimu S z automaticky neustále nastaveného D. Why ?

6) Displeje už jsou tak velké, že už tam není co zobrazovat. např. displej ( maxidot) mezi tachometrem a otáčkoměrem je velký, že by v pohodě mohl ukazovat všechny údaje. Takto si musíte složitě vybrat , co tam chcete mít a pokud si to vyberete, tak vám tato hodnota svítí přes celý displej asi 2cm čísly. Ale já nepotřebuji zírat 100km na 2cm číslo s údajem o průměrné spotřebě, nebo, že v režimu telefon jakého má operátora či jak se jmenuje můj telefon nebo že mám právě naladěné jaké rádio - to přece vím. Rád bych jedním pohledem zkontroloval všechny potřebné údaje např. spotřebu, teplotu oleje, stav baterky telefonu, kolik jsem ujel km, kolik mi zbývá km do nádrže, jak dlouho jednu - vše najednou a pořád. Tím bych se zbavil složitého menu, neustálého překlikávání atd atd

7) proč v autě již 5 let není internet ???? Kde jinde než v autě mě zajímá aktuální počasí ? dopravní situace ??? navigace - vyhledání na internetu obchodu, restaurace a k němu navigovat atd ??

8) kabel USB do nabíječky telefonu se připojuje skrze otevřený popelník. takže když máte kabel v nabíječce, tak celá posádka vidí, co jste dnes měli ke svačině....

9)Nejovládanější páčka při jízdě na dálnici je tempomat - proč není na volantu namísto tlačítka zap/vyp asistenčnch systémů, které nepoužijete asi 5 let a díky tomu se přehrabujete lesem páček pod volantem, kterých tam je požehnaně.

10) automatické stěrače - nikdy nevím, jestli mám zapnuté aut. stěrače nebo ne - chtělo by to nějakou světelnou indikaci - navíc pokud páčku necháte zapnutou a nastartujete motor s přimrzlými stěrači - koledujete si o jejich poškození.

11) namísto výzkumu týmu konstruktérů jak schovat deštník do dveří bych ocenil jakýkoliv zlepšovák pro děti na zadních sedadlech - nějaký systém pohodlného poutání dětí, integrované dětské sedačky, odkládací místa na hračky, možná stolek na opěrácích apod třeba nějakou formu " dětského paketu". V tom jsou auta totálně pozadu. Nestále se vymýšlí jak zabavit geeky na úkor bezpečnosti provozu a ale nakonec auto potřebují rodiny s dětmi než geek, který se již od doby facebooku nikam nepřepravuje.

Motor:
Motor je největším zklamáním. Auto má sice papírových 140kw a 400Nm, což na relativně lehké Škodovky je zajímavá hodnota, ale bohužel ve skutečnosti je motor pocitově o 20% méně výkonný než by odpovídala hodnota. Problém jsou nízké otáčky, kdy auto je neskutečně mdlé ( samozřejmě mám zapnutý režim sport - což v překladu podle slovníku Škoda znamená NORMAL). Trochu se probere až při tak 2-3tis otáček. Řekl bych, že těch 140kw generuje, až v nejvyšších otáčkách s plynem na podlaze a s pistolí u hlavy motoru - to se tento pod práškami nadopovaný motor vybičuje k jakémusi výkonu. Rozhodně to s tímto motorem není příjemná jízda, je hlučný a neskutečně kazí dojem celého auta. Neuvěřitelný opruz je s doléváním močoviny Adblue, při mém nájezdu to znamená každý měsíc do servisu a přelití či nedolití Adblue představuje pohromu pro motor. ( díky hoši z Bruselu). Spotřeba nafty je v normálním ( 20% město 80% okres/dálnice) provozu 7,8 l ( lze jet i za 6,5 l ale je to nebetyčná nuda), s plným naložením není problém na dálnici a okreskách jezdit za 8,5 l - takže zapomeňte na nějaké hodnoty 4,5l apod - to je z říše snů. Jenom nevím kde inženýři udělali chybu - volvo D5 ( konstrukčně 10 let starý motor) spotřeba 7,2 ( v jakémkoliv režimu) 2,5l 5 válec - výkon sice 136kw, ale reálně auto jede neskutečně a oproti tomu superb ( nový) 4 válec 2l, spotřeba 7,7l a výkon je totální zklamání ( 140kw papírově, reál tak 120kw)

Převodovka:
Bohužel s motorem tvoří to špatné. Převodovka ( dsg) s řazením pod volantem ( mimochodem to je opravdu super, na okreskách to je jediná funkční varianta sekvenčního řazení, protože starší typy s řazením na páce jsou prostě nepohodlné) .
Nimcéně převodovka je málo intuitivní, neskutečně pomalu reaguje na plyn , podřadí až když už trochu šlapete na plyn a v momentě podřazení to logicky s autem trhne, což je pro posádku nepohodlné.

Jízdní vlastnosti:
Nuda, nuda a nuda. Motor je slabý , nezajímavý, bez zvuku, automatická převodovka reaguje pomalu čímž ještě zhoršuje dojem ze slabého motoru. Brzdy naopak reagují okamžitě lehce. Auta se jinak v jízdě chová neskutečně jistě ( i díky 4x4) a ve zhoršených jízdních podmínkách je jízda neskutečně stabilní ( s tím se volvo vůbec nedá srovnat - to jsou strašný sáně). V zimě díky 4x4 je auto skvěle přetáčivé a je sním radost jezdit na sněhu. 19 kola nemají moc vliv na komfort jízdy a do sněhu se lépe hodí. Odpružení je klasický koncern ( tvrdé a v režimu comfort se to houpe tak, že máte pocit, že se to auta snad musí převrátit - ani jeden režim není nijak příjemný)

Závěr:
Pěkný design zvenčí i uvnitř, praktické auto, blbý motor a převodovka, nízké náklady na údržbu, auto je nezáludné a s širokou škálou podpory - prostě klasická škodovka

Silné stránky

- skvělá ovladatelnost, brzdy
- ergonomie palubního ovládání
- pokus o praktické prvky výbavy
- prostor
- bezpečnost při zhoršených jízdních podmínkách

Slabé stránky

- slabý motor - poddimenzovaný
- špatná automatická převodovka
- horší charakter odpružení
- laciné druhy kůže, koberců

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

- nezkušenosti s novým modelem
- opruz při neustálém dolévání ADblue
- špatně ukazuje měřák objemu ADblue, tudíž se servisu často stane, že ho přelije - což znamená 2 hod v servise, než to dají do pořádku.
- nyní svolávací akce na přelepení lišty čelního skla, která by se mohla dostat do kolize s chromovou lištou dveří
- docela dost to žere oleje cca 1l na 6-7tis km, dle vyjádření Škody je normální, když auto žere 1l oleje na 1000km - mne to normální nepřipadá
- já blbec jsem chtěl tažnou kouli, takže jsem si objednal tažný paket - přípravu, s tím, že si tam pak akorát dokoupím kouli - tj. už jen " železo" bohužel jsem zjistil, že dokoupit " železo" je u original Škoda dílu za 25tis ( musí se měnit celý zadní difusor). Takže pozor, kupte komplet rovnou při koupi, dokoupení posléze je raketa.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

bez výhrad

 


Další vozy Škoda Superb



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

škodovky hodnotím jako spolehlivé i z hlediska dostupnosti servisu, informací a náhradní dílů.

praktičnost
9

Škoda je synonymem praktičnosti

prostornost
10

Nadprůměrné. Raději bych uvítal větší kufr než asi metrovou vzdálenost mezi zadním sedákem a předním opěrákem - skoro by tam mohli lidi sedět proti sobě.

jízdní vlastnosti
6

slabý motor,ale vynikající ovladatelnost a stabilita při horších jízdních podmínkách

jízdní komfort
5
provozní náklady
8
náhradní díly
8
výkon motoru
3
spotřeba
7
hlučnost motoru
4
kvalita sedadel
4
brzdy
8
zavazadlový prostor
9





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…