Recenze

10 Majitel

Fiat Coupe 2.0 20V turbo

9.33 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Fiat Coupe, foto 1 Fiat Coupe, foto 2 Fiat Coupe, foto 3 Fiat Coupe, foto 4 Fiat Coupe, foto 5 Fiat Coupe, foto 6 Fiat Coupe, foto 7
 

Technické info

Přezdívka auta zatím nemá Rok výroby 1996 Koupeno ojeté najeto [km]:187000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 5 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 162 / 238 * kroutící moment [Nm]: 310 / 410 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 6.3 / 5.5 * maximální rychlost [km/h]: 250 / 250 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 / 16 * zavazadlový prostor [l]: 297 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 10.5 / 10.5 *

Popis vozu

Autíčko, které i přes jeho občasné problémy dokáže vždy vykouzlit úsměv na tváři.

Tímto bych se s Vámi chtěl podělit o moje zkušenosti (slasti i strasti) u tohoto jedinečného auta, které vlastním cca 1 rok.
K autu jsem se vlastně dostal úplně náhodou a nebyl to můj prvopočáteční výběr, protože jsem chtěl vždycky kabriolet  Na internetu jsem lovil všechny možné inzeráty kabrioletů, až jsem se dostal k Barchettě. Když jsem se byl na pár aut podívat, tak jsem začal být skeptický, protože tak 75% bylo v žalostném stavu a zbytek sázka do loterie. Začal jsem tedy plánovat koupi s investicí do počátečních oprav. Problém ale byl v tom, že u Barchetty ta cena jen padá a není zde ani náznak nějakého zhodnocení do budoucna. A tak mi to bylo rozmluveno. Když jsem to v rodinném kruhu konzultoval, tak mi bratránek doporučil ať se kouknu na Fiat Coupe, ale jen v motorizaci 20VT, která má opravdu „koule“. Přeci jenom kousky v dobrém stavu se prodávají za hodně solidní peníze. Tak jsem si řekl, že se na nějaké to coupé půjdu podívat, aby se neřeklo.

Našel jsem inzerát a jel tam. Bohužel s odstupem času musím říct, že jsem si to auto nenašel já, ale ono mě. Hned na první prohlídce jsem věděl, že musí být moje i když už při koupi to mělo nějaké ty chybky na kráse jako špatný vstřik paliva (majitel ho nemohl sehnat), pískající brzdy (použity laciné) a nějaké ty kosmetické vady. To mě vůbec neodradilo a říkal jsem si, že hold do začátku do toho musím trochu víc nasypat. Jenže ono to nebylo trochu víc, ale jen víc než jsem si myslel  Původní majitel říkal jak se o něj staral a jak ho chce prodat do dobrých rukou. Povídal jak tam dělal to a to, takže to vypadalo jako super kup. Plácl jsem si s ním a auto si odvezl domů a tím začala tzv. never ending story  Mimochodem najít dobrého mechanika na Alfu nebo Fiata je jako hledat jehlu v … všichni totiž opravuji chci říct mění díly u VW a bez napojení na počítač nezjistí ani ťuk.

Hned den po koupi mi během projížďky praskla hadice od chlazení. Problému jsem si naštěstí všimnul včas a tak se nic s motorem vážného nestalo. Bohužel jsem musel být potupně odtažen do servisu. Po opravě jsem se ještě párkrát projel a vypozoroval, že chlazení buď chladí hodně, že se nedostane ani na provozní teplotu a nebo se naopak spustí sahara a přehřívá se. Měl jsem za to, že to bude termostat, který jsem nechal vyměnit, ale moc velký vliv to na zlepšení nemělo a bylo to pořád divný. Pak mi bylo sděleno, že u těchto fiatů je to normální. Řekl jsem si OK, ale pořád zde byl problém se vstřikem. Začal jsem pátrat po někom s 3-pinovou diagnostikou, se kterou se bude dotyčný schopen napojit a stáhnout chyby. To se mi nakonec povedlo. Po připojení mi bylo zjištěno, že dva vstřiky jsou špatné a váha vzduchu je mrtvá... Poděkoval jsem  Vstřiky u tohoto auta jsou ovšem problém sehnat než se ovšem dostanete mezi ty správné lidi (fandy), kteří jich mají strašně moc a valí se jim to snad všude. Kamarád mi totiž doporučil nějakého fanouška, který o těchto autech věděl od A do Z a ten zase mi doporučil mechanika, ke kterému jsem začal auto dávat na opravu.

Byl jsem u něho na konzultaci, kde shlédnul vůz a doporučil mi opravy. Jako první věc byla, že jsem kompletně vyměnil všechny vstřiky a váhu vzduchu. Při výměně bylo zjištěno, že dva vstřiky byly úplně jiné. Tudíž jsem byl rád, že se nestala ještě větší katastrofa. Protože pískaly brzdy, tak jsem je hned vyměnil. Dal jsem tam klasické Bremba (bez drážek či děr) a destičky od stejné značky. Dále byla provedena výměna oleje a filtrů. Bohužel jsem zjistil, že předchozí majitel zde používal olej 5W40, který jaksi působil v tom motoru jako karamel a motor byl zanesen. Naplánoval jsem výplachy a olej byl vyměněn za 10W60. Když jsem si auto byl vyzvednout, tak asi po pár kilometrech začalo neskutečně kouřit a ztratilo výkon. Auto jsem odvezl zpět mechanikovi, který konstatoval , že turbo se vydalo do křemíkového nebe. Když už jsem pak konzultoval výměnu turba, tak mi bylo doporučeno silnější, protože to sériové je nespolehlivé a zase bych ho brzy vyměnil. Souhlasil jsem a zároveň jsme se domluvili na výměně spojky, rozvodů, přetěsnit motor, srovnání setrvačníku, výměna gufer ventilů, oprava olejové vany (netěsnost), výměna manžet poloos, přeobložení spojkové lamely a výměna všech kapalin za předepsané. Protože jsem dal silnější turbo, tak muselo dojít k přeprogramování řídící jednotky a výkon se zvýšil na cca 320 koní. Oprava trvala zhruba 4 měsíce (z důvodu časového vytížení mechanika), ale stálo to za to. Motor se zklidnil a po třetí rychlé výměně klesla spotřeba oleje na polovinu. Co jsem ještě nezmínil je to, že jsem ještě musel vyměnit komplet výfuk, protože předchozí majitel zde použil neoriginální díl (koncovka z Okty) a spaliny se vracely zpět a auto se na plný plyn dusilo.

Když jsem si auto převzal, tak jsem asi tak měsíc jezdil a začala se mi ztrácet chladící kapalina. Zjistil jsem, že za to může prasklý chladič (20 let starý). Vyměnil jsem ho i s chladičem klimatizace a nechal zavařit hliníkové hadičky od klimatizace. Od té doby teplota motoru je v normálu a sahara se spouští výjmečně a jen v kolonách nebo případně, když někde stojíte dlouho. Tak jsem si říkal no konečně už se dostávám do finiše, jenže jsem se radoval předčasně. Chadící kapalina se začala zase ztrácet. Přišel jsem na to, že praskla hadice od topení. Tak jsem se naštval a koupil jsem kompletní set nových hadic a nechal je vyměnit.

Auto už bylo skoro dokonalé, ale objevil se nový nešvar. Auto nebrzdilo tak jak má. Celou dobu jsem to přisuzoval vysokému výkonu, ale později se ukázalo, že zabrzdit prudce i z menší rychlosti byl problém. Mezitím se mi blížila STK a tak jsem na ní šel. Jediná věc co jsem doposud nedělal byl podvozek a to se ukázalo jako další problém. Fiátek byl z STK vyražen s tím, že je vůle na ramenech a čepy řízení jsou total. Dále bylo zjištěno, že na nových předních kotoučích je 40% házivost a je prasklá manžeta na přední poloose. Nebyl překvapen a něco takového jsem čekal. Objednal jsem všechny díly (ramena, čepy, silent bloky, manžety a kotouče) a nechal vyměnit. Vyměnil jsem hned obě manžety a díky ramenům a čepům se zlepšila stabilita a ovladatelnost vozu. Brzdy začaly normálně brzdit a já byl zase šťastný  Když už nebyl žádný problém tak jsem si řekl, že by potřeboval trochu opravit lak a nechal jsem ho částečně nastříkat.

Každý se divý jak do toho auta pořád investuji a dělají si srandu, že je to pořád v servisu.

To je sice pravda, ale tohle auto má takový „koule“ a udělá tolik zábavy na silnici, že to rázem zapomenete a jezdíte s pusou od ucha k uchu. To auto opravdu umí vykouzlit úsměv na tváři nehledě na to, jakou vzbuzuje pozornost, když někam přijedete. Nelituji toho! Jak se říká: Nikdy nelituj věcí / činů, které ti vyčarovaly úsměv na tváři 

Mým cílem je Fiátka dostat do co nejlepšího a originální stavu.

Mezi nadcházející investice, které bych chtěl realizovat je např. výměna homokinetických kloubů a tlumičů na přední a zadní nápravě a kdo ví co mě ještě čeká … rád se nechám překvapit 

END

Silné stránky

Výkon motoru, dobré brzdy, neokoukaný a líbivý design, relativně levné náhradní díly

Slabé stránky

Podvozek není dostatečně dimenzovaný na vysoký výkon motoru, kvalita zpracování interiéru

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Hodně velké :-)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno od soukromé osoby za relativně dobrý peníz

 


Další vozy Fiat Coupe



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Pokud u tohoto auta zanedbáváte servis a nedodržujete např. předepsané požadavky na kvalitu provozních kapalin, auto Vám to vrátí a bude jen v servisu. Pokud však se o auto budete starat pak o nějaké nespolehlivosti nemůže být řeč.

praktičnost
10

U sportovního vozu to nelze hodnotit.

prostornost
10

Pro dva bez problémů. Ve čtyřech jako nouzovka.

jízdní vlastnosti
7

Vzhledem k rozložení hmotnosti cca 70/30 si musíte pečlivě zvolit rychlost jakou vjedete do zatáčky. Auto Vám již druhou šanci nedá a dokonale Vás vyškolí.

jízdní komfort
9

Podvozek je vyladěn tak akorát. Nemůžu říct, že na D1 bych byl vyklepaný.

provozní náklady
8

Provozní náklady jsou přímo úměrné v jakém stavu máte auto.

náhradní díly
8

Díly jsou levné pokud jsou dostupné. Všechny ostatní musíte shánět po celé Evropě.

výkon motoru
10

Když turbo tlačí tak pět válců stačí. Není nad to, když Vám ve 120 km/h na trojku prohrábnou kola :)

spotřeba
10

Jsem velice spokojen, protože 10,5l na tak vysoký výkon je vynikající. Spotřeba oleje cca 1l na 2000 km.

hlučnost motoru
10

Sportovní auto má být při vyšších otáčkách slyšet! Pokud jedete normálně tak je jak beránek.

kvalita sedadel
8

Sedadla jsou pohodlná, akorát by zasloužila lepší boční vedení.

brzdy
9

Brzdy jsou dobré. Je zde akorát problém najít dobrou funkční variantu mezi kotouči a destičkami.

zavazadlový prostor
10

velký






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…