Recenze

9 Majitel

Peugeot 208 P208 1,6 BlueHdi 100 Allure

8.87 Uživatelé

Hodnoceno: 10× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Peugeot 208, foto 1 Peugeot 208, foto 2 Peugeot 208, foto 3 Peugeot 208, foto 4 Peugeot 208, foto 5 Peugeot 208, foto 6 Peugeot 208, foto 7 Peugeot 208, foto 8
Peugeot 208, foto 9 Peugeot 208, foto 10 Peugeot 208, foto 11
 

Technické info

Přezdívka auta P208 Rok výroby 2015 Koupeno nové najeto [km]:7000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1596 výkon [kW]: 73 kroutící moment [Nm]: 250 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 4.6

Popis vozu

Dlouho jsem selektoval nové potenciální auto jako náhradu za ojeté 8 let staré.. Prioritou pro mne byl motor a výbava, auto je jako druhé přibližovadlo do práce a tak... Samozřejmě trochu vzhled, prostor na zadních sedadlech či zavazadelníku jsem neřešil, pokud má někdo tyto priority, může to být překážka. Jsem 25 let zvyklý na naftu, ale nějak jsem usoudil, že je možná nejlepší čas dieslové motory opustit vzhledem k jejich složitosti a možným servisním problémům a vlastně i pořizovací ceně. Půjčil jsem si k několikadennímu testování P208 1,2 82PS.Tříválec nebyl špatný, přišel mi poměrně agilní, zvukový projev nebyl nejhorší, slušně se i sbíral z nízkých otáček, pravda vzhledem k jeho kroutícímu momentu ve srovnání s naftou se jednalo o něco trochu jiného. Na trase 65km, kterou jezdím každodenně a která je poměrně " s kopce do kopce", vykázal po několika dnech průměrnou spotřebu 6,5 (podotýkám, že u tohoto vozu je spotřeba dle PP a tankování velmi přesná a takřka shodná). Bohužel 208 v naftě dealer neměl k dispozici, půjčil jsem si tedy 308 s vědomím, že je jednak těžší a má starší motor (92PS bez AdBlue, tedy motor ještě více škrcený emisemi, močovina by motorům v Euro6 měla dopřát trochu "nadýchnutí" a mělo by se to projevit i na spotřebě). Na stejné trase 308 vykazovala spotřebu 4,7 L a bylo to prostě ono - jak jsem zvyklý - šlápnu jedu. Jezdím s více vozy a tak prostě srovnávám např. benzínovou 1,6 vs. naftu 1,9 v totožném autě - oba motory se stejným výkonem. Ten benzín je možná super po městě, při předjíždění, kopec se nic moc neděje dole a bohužel ani nahoře ( a je to i častý dotaz uživatelů, kde vlastně ty "papírové" koně jsou). Nafta se stejným výkonem prostě zatáhne, není to nutné točit někam k 5500, prostě mne charakter těchto motorů sedí více. Ale chápu, že každému vyhovuje a preferuje něco jiného. Nicméně i zde je patrný trend nutit motory do nejnižších otáček. Vysvětlím v porovnání - mám C5 Break 2005 HDi 100kW, který točí někde kolem 100km +- 2100 ot (neberte mne za slovo, tuhle informaci si nepamatuji na 100%) a má tedy dostatečné otáčky a krouticí moment. Předchůdce P208, což byl Fiat Grande Punto 1,3 JTD 66kW, točil na 6° asi o 200-300 otáček méně než C5 (divné že, cca o 120Nm menší krouťák, přesto nižší otáčky - ale je to také jiná váhová kategorie), přestože měl kroutící moment jen 200Nm a "minimotůrek" o obsahu 1248 ccm. Přesto se pral s převýšením docela srdnatě a 6° byl použitelný i v kopcovitém terénu. Avšak spotřeba 1,3 nebyla nijak zázračná, v dlouhodobém průměru jsem jezdil za nějakých 6,2 L (Měl jsem i předchozí generací Punta 1,3JTD 51kW, tam při ostré jízdě spotřeba byla kolem 4,5L - u GP vyšší hmotnost, výkon a hlavně filtr DPF). Jízda s naftou v Peugeotu je však zcela o jiných otáčkách. P208 BlueHdi 100 má 5° převodovku a při 100km točí někde kolem 1500 ot. Maximum krouticího momentu je 253Nm při 1750ot, což znamená, že jízda 90-100km rychlostí je stále pod maximem krouticího momentu. Pokud se pohybujeme někde kolem 2000 tis otáček, motor má již dostatek síly na překonání jízdních odporů, převýšení atd, bohužel ale se již pohybujeme nad běžnými silničními limity. Pokud dodržujeme povolený limit 90km/h, motor moc síly na rozdávání nemá a rychlost a otáčky padají (pokud nechceme plyn držet někde u podlahy a dostat se spotřebou zcela někam jinam) a znamená to častější řazení na 4° (to co jsem jel s Puntem v pohodě na 6°, jede P208 na 4°) Pokud si na poskládání převodů a tedy hodně nízké otáčky a potřebu včas řadit zvyknete (na 50km/h je nemyslitelné používat 4°, jste někde pod 1000ot/min), což znamená mnoho řazení a stále sledovat otáčky, 100 koňová 208 se odmění spotřebou 4,6 L, což vůbec není špatné. A dle zkušeností v rovinatém terénu, na delší trasu není problém se dostat pod 4L. A to se přiznám, nejezdím jako coural a 90km limit moc nedodržuji a tudíž i je zde zastoupeno trochu víc předjíždění. Jak asi tušíte, nakonec i přes pořizovací cenu a popsané "vlastnosti" zvítězila opět nafta, jsem prostě na ni zvyklý :-) Na rovinu napíšu, že jízda s 1,2 tříválcem byla co se týká řazení "příjemnější (nakonec jsem byl zvyklý z Punta, kde kvedlat 6° vzhledem k objemu a krouťáku bylo trochu více, než u objemnějších motorů)
Pokud jsem porovnal ostatní naftové kandidáty v kategorii srovnatelné s P208, spousta jich neuměla výbavu co P208, cenové na tom byla spíše hůře a dle zkušeností uživatelů reálně spotřeby nic moc - uvažoval jsem o Hyundai i20 (opravdu jen chvíli - v akci nafta za cenu benzínu), Kia Venga, opět Fiat Grande Punto (kdo by chtěl znovu prakticky stejný model po 11 letech :-) jen po mírném faceliftu), Citroen C3 (možná jsem na něco zapomněl :-) ) Pro mne tedy 208 jednoznačně zvítězila. Oslovila mne ve srovnání s výše uvedenými vozy poměrně vzhledným a moderním interiérem Výbava Allure - 2 zonová klimatizace, 16" Alu, chromové doplňky, zatmavená zadní okna, atd + nějaká nastandardní výbava - paket navigace s předními, zadními parkovacími senzory, zpětnou kamerou a funkcí automatického parkování, JBL HiFi systém (10 kanálový zesilovač, subwoofer v zavazadelníku), CD přehrávač. Další výbava už pro mne nebyla atraktivní, resp. k cenám dalších příplatků nutná a hlavně využitelná..
Nevím, v jakých výbavách se P208 ponejvíce objednává, nicméně oproti ostatním značkám podobné kategorie vozu nabízí Peugeot opravdu komfortní výbavu pro toho, kdo si chce připlatit (2 zónová AC - jinde jen manuální, vestavěná navigace, mirror link, aut. parkování a další)
Pro mne výsledná cena vozu včetně těchto doplňků, po akční slevě atd.. ve srovnání s ostatními značkami byla celkem atraktivní, neříkám, že malá, ale přišla mi v celkových porovnáních cena versus parametry a užitná hodnota, včetně 5-ti leté záruky jako dobrá nabídka

Silné stránky

- komfortní podvozek (pokud srovnám s jinými značkami, zásadně nesouhlasím s hodnocením novinářů, co se týká neklidné zadní vlečené nápravy, 308 mi se svojí velikostí přišla daleko horší a odskakování zadní nápravy bylo daleko výraznější). Je pravda, že jízda na zimních 185/65R15 je o trochu komfortnější než na letních 195/55R16.
- pro mne atraktivní design (věc osobního vkusu, mne prostě oslovuje)
- i-kokpit a malým motokárovým volantem je bomba (do jiných aut se vzhledem k velikosti auta, volantu a mojí tělesné schránky soukám, zde nastupuji) - opět nesouhlasím s hodnocením novinářů, že volant překáží vzhledem k poloze přehlednosti palubní desky
- líbí se mi možnost nastavení zobrazovaných dat na palubním přístroji, obzvlášť velké číslice rychloměru (již jsem si odvykl sledovat klasický analogový rychloměr a lovit poměrně malá čísla)
- infotainment je ve srovnání s jinými vozy velmi rychlý, jak start systému ( u některých aut po nastartování než se systém vzbudí a zobrazí se zpětná kamera, mám vycouváno), tak i navigace. Vše už má konečně i češtinu
- dostatečně výkonný motor s dobrou spotřebou, přiměřeně odhlučněný
- celkem velké možnosti individualizace, dekory, barevné doplňky (nevyužil jsem), možnosti výbavy, paketů atd.
- automatická klimatizace jde nastavit ve 3 režimech (soft, auto, fast), což znamená, že jinak reaguje a ovládá hlavně intenzitu ventilátoru. To znamená, že v režimu např. soft na vás nevychrlí spoustu studeného nebo teplého vzduchu - tuhle funkci jako komfort fakt oceňuji. Po přepnutí na čelní sklo nastaví max. výkon ventilátoru (Fiat měl bohužel vyřešené tak, že na sklo spustil ventilátor až po dosažení určité teploty, což vždy znamenalo ruční manipulace s AC, neboť čekat až se motor ohřeje a ventilátor začne foukat, byl nesmysl)
- auto má ve standardu dojezdovou rezervu, nikoli foukací a lepicí nesmysl, který je v případě proražení pneumatiky nanic. 208 má také nepřímé měření tlaku pneu, takže není třeba další sada drahých ventilků TPMS s omezenou životností baterie (ano, nepřímé měření asi není tak přesné a neukazuje hodnotu tlaku, pouze ztrátu tlaku kontrolkou)
- 208 má dokonce osvětlení prostoru pro nohy vpředu, myslím že donedávna to byla výsada luxusnějších vozů
- projektorové světlomety velmi dobře svítí, při dálkových s další žárovkou super. Přisvěcování do zatáček je taková nadstaba, světelný senzor funguje skvěle, ještě jsem nebyl v situaci, kdy bych měl pocit, že bych měl už dávno svítit hlavními světly a nikoli jen LED. Dešťový senzor funguje úplně skvěle, ještě jsem nezažil situaci, kdy bych neměl setřené čelní sklo nebo stěrače stíraly nasucho (u jiných aut běžný standard, mnohdy prakticky nepoužitelné). Zatmavovací zrcátko také OK.
- všechny základní funkce - topení, audio atd. se ovládají tlačítky na panelu a volantu. Mimo navigace a nastavení není třeba dotykový displej používat (na rozdíl od třeba 308, kde je i nastavení AC přes displej)
- zatím nikde nic nedrnčí, neklepe, nebouchá, plasty jsou dobře slícovány a myslím, že kvalita výroby na Slovensku je celkem OK.
- Lak celkem kvalitní, ve srovnání s jinými značkami, které umí krásný "pomeranč" :-)
- Na autě jsem nenašel zatím nic, co by se ve výrobě, při montáži nepovedlo

Slabé stránky

- při normální a běžné jízdě velmi nízké otáčky motoru, což zcela jistě má zásadní vliv na spotřebu, nicméně snižuje komfort jízdy - nutnost hlídat otáčky, předvídat, častěji řadit
- JBL Hi-Fi velké zklamání - špatně vyřešený subwoofer v zavazadelníku, reproduktor vyzařuje přímo proti koberec a tudíž koberec včetně plastové, nijak pevně uchycené mřížky drnčí, mřížka je nesmyslně umístěna nahoře, konzultováno s odborníkem na auto hifi, bude řešeno úpravou krycího koberce a otvorem proti wooferu (orig. plastový SW v Puntu, který měl na rozdíl od P208 jen 10cm woofer na rozdíl od 17cm v P208, zahrál skoro lepší). JBL se někde honosilo, jak je systém sofistikovaný a vyvinutý přímo na míru pro P208. Ok, budiž , základní audio byla tragédie a tohle je výkonově na slušné úrovni, ale žádná velké hifi to opravdu není.
- Punto mělo el. bederní opěrku, u výbavy Allure není žádná
- nemá madla nad dveřmi - je to maličkost, ale funkcí potěší
- očekával bych v nejvyšší výbavě loketní opěrku již ve standardu
- zřejmě bude trochu problém se zadními kotoučovými brzdami (dle názorů i ostatních uživatelů), povrch kotoučů po 1/2 roce provozu nevypadá nijak úžasně
- mám rád detaily dotažené do konce a když konstruktéři trochu přemýšlejí. Drobný detail, který mne nervuje - ztlumení audia při signalizace např. park. senzorů - to že se audio ztlumí skokem je jasné, nicméně návrat na audio by měl být plynulý, stoupající, s nějakou prodlevou a ne skokem .. Obzvláště při vyšší hlasitosti audia je úžasné, že při parkovacím manévru se audio 6x přepne na zvukovou signalizaci parkingu aby po vteřině zpátky skokem připojilo audio v původní hlasitosti. Jednak tento skok nedělá až tak úplně dobře měničům a obzvláště posádce. Jiná auta prostě tuto funkci mají a je to prostě o pár řádek více v SW ..

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

jedna závada - nešla přepínat z volantu volba audio zdroje - odstranila nová verze SW

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

trochu mne naštval -- chtěl jsem si objednat paket sklopná zrcátka za pouhé 2000 (vzhledem k úzké garáži), ujistil mne, že samostatně nelze, věřil jsem mu, neověřoval.. Paket samozřejmě objednat lze . Auto objednané z výroby bylo k dispozici za necelé 2 měsíce.

 

Novinky v recenzi

27.2.2018 22:08

Bouračka

Děkuji pánovi, co se svým skvělým Golfem neumí jezdit na sněhu do zatáčky, že mne trefil... Uhýbal jsem co jsem mohl, takže mne trefil "jen na zadek". Výměna zadní nápravy, blatník, podběh párat ze skeletu. Z toho mám obzvlášť radost, už to bude bourané auto s narušenou antikorozní ochranou. tak ještě jednou děkuji :-)

27.2.2018 21:50

Hlučnost kompresorru AC

Zřejmě neřešitelný problém, nezbývá než se s tím smířit. prostě je to tak, někdo to tak ve 21. století vymyslel, svět kolem nás není dokonalý :-)

18.9.2017 22:39

AdBlue

Ve 25tis km hlásí potřebu doplnit močovinu, provedeno doma z 10L kanistru, bez problému

18.9.2017 22:27

2 roky

Auto má najeto přes 25tkm, nemohu si na nic dalšího stěžovat. Vše funguje jak má, z webu Peugeotu proveden bezplatný upgrade nových mapových podkladů.

26.10.2016 19:59

svolávací akce

provedena výměna kabeláže nádrže Ad Blue

26.10.2016 19:55

svolávací akce

provedena výměna vačkového kola+ rozvodový řemen

11.10.2016 20:53

výměna kompresoru AC

Tak Peugeot/Citroen o hlučnosti kompresoru ví, je na to servisní informace, kdy se kompresor mění za nový, údajně modifikovaný. Bohužel hlučnost se snížila tak o 25% a pořád je jako obtěžující prvek - řekl bych že více než motor. S tímto stavem se nehodlám smířit, aby nové auto vydávalo nějaké nepříjemné zvuky, zatímco 20 let staré plečce běží kompresor AC zcela zticha ...

5.8.2016 20:39

Výměna kompresoru AC

Tak kompresor AC se bude měnit, jsem zvědavý na výsledek :-(

27.7.2016 21:13

po 10t km

Tak nic se nezměnilo ani po 10tkm. snad jen to, že kompresor AC v těchto teplých dnech je poněkud hlučnější a vydává poměrně "kvílivé" zvuky, patrné zejména při rozjezdu. Řemen to není. Také mám pocit, že výkon kompresoru více zatěžuje motor. Zatím jsem se u žádného auta s jakoukoli hlučností kompresoru AC nesetkal. Servis neměl porovnání se stejnou motorizací, u tříválce se mi zdálo, že kompresor je také více slyšet, nicméně v typickém zvuku tříválce jaksi více zanikal. Je to docela obtěžující, řekl bych tak 50% hlučnosti navíc oproti běhu bez AC. Budu dále řešit, s tímto stavem se nechci smířit :-)


Další vozy značky Peugeot



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

za krátkou dobu nelze hodnotit

praktičnost
9

subjektivní - mě vyhovuje

prostornost
9

pracoviště řidiče vyhovuje, ostatní neřeším

jízdní vlastnosti
9

preferuji komfort před motokárou, nejsem závodník

jízdní komfort
9
provozní náklady
10

myslím jako všechna dieselová auta, pokud nedojde k závadě

náhradní díly
9

najdi dva rozdíly mezi značkami, snad jen levná Dacia je na tom lépe

výkon motoru
9

mě dostačuje

hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
8
brzdy
9
zavazadlový prostor
9

neřeším, nákup naložím, na stěhování mám jiné auto






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…