Recenze

9 Majitel

Jeep Grand Cherokee 4x4 Limited 3.6 V6 Pentastar

9.78 Uživatelé

Hodnoceno: 18× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Jeep Grand Cherokee, foto 1 Jeep Grand Cherokee, foto 2 Jeep Grand Cherokee, foto 3 Jeep Grand Cherokee, foto 4 Jeep Grand Cherokee, foto 5 Jeep Grand Cherokee, foto 6 Jeep Grand Cherokee, foto 7 Jeep Grand Cherokee, foto 8
Jeep Grand Cherokee, foto 9 Jeep Grand Cherokee, foto 10 Jeep Grand Cherokee, foto 11 Jeep Grand Cherokee, foto 12 Jeep Grand Cherokee, foto 13 Jeep Grand Cherokee, foto 14 Jeep Grand Cherokee, foto 15 Jeep Grand Cherokee, foto 16 Jeep Grand Cherokee, foto 17 Jeep Grand Cherokee, foto 18 Jeep Grand Cherokee, foto 19
 

Technické info

Přezdívka auta Jeep Rok výroby 2014 Koupeno nové palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 3604 výkon [kW]: 210 kroutící moment [Nm]: 350 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.3 maximální rychlost [km/h]: 206 počet rychlostí: 8 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 20 zavazadlový prostor [l]: 782 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 15

Popis vozu

S velkou životní změnou musel po čase přijít i další krok, a to nákup nového auta. Obě naše auta zůstala doma, resp. šla do světa a v novém působišti bylo na přechodnou dobu k dispozici menší, starší a obecně zcela nedostatečné auto. Neměl jsem jasně daný termín, kdy nové auto koupit, ale říkal jsem si, že bych to měl stihnout ještě před narozením druhého syna.
Auto jsem vybíral několik týdnů, ale spíš tak nezávazně. Seznamoval jsem se s US trhem a nabídkou, rád mám přehled a protože auta mám od malička rád, tak mě tohle zkoumání baví :) A tady je opravdu hodně co objevovat a s Evropou porovnávat.

V širším výběru jsem měl auta jako Ford Explorer, GMC Acadia, CMC Yukon, Chevrolet Tahoe, Toyota Highlander a pokukoval jsem po Cadillac Escalade, ale ten je cenově trochu mimo. Zcela jsem zavrhl to, co se běžně prodává u nás, protože když už, tak už. Grand Cherokee jsem původně ani neuvažoval, nějak jsem ho přehlížel.

Když došlo na "lámání chleba", naskočil mi do užšího výběru i Grand Cherokee a po zvážení pro a proti se stal favoritem. Začal jsem tedy hledat kus u některého z prodejců skladem, nechtěl jsem objednávat auto z výroby, čekal bych na něj dlouho. Nejprve jsem hledal v okolí Pittsburghu, ale okolnosti mě dovedly k tomu, že auto muselo být koupeno v Atlantě. Tím se situace o něco zkomplikovala, protože tak jak v nabídce kolem Pittu jasně převažují modely 4x4, kolem Atlanty to bylo naopak a většina aut byla 4x2. To mi hlava trochu nebere, protože když už kupuji SUV, tak snad čtyřkolku, ne? Náhon na zadní kola mi v takovém autě nedává moc smysl.

Původní volba byla držet se "při zemi" s výbavou Laredo s paketem Altitude. V černé, nebo tmavě šedé barvě. Moc se mi líbily černé doplňky exteriéru vč. 20" kol a hlavně takových kusů tady jezdí málo, takže je neokoukaný. Nicméně mi ve výbavě pár věcí chybělo, takže jsem po očku pokukoval dál. Nakonec jsem u níže zmíněného prodejce našel za úplně stejnou cenu výbavu Limited s paketem Luxury Group II, který doplnil věci, co mi v Altitude původně chyběly (např. xexnony, LED denní svícení, panoramatická střecha, obě přední sedadla v elektrice, lepší systém 4x4, více nabídky v uConnect, navigace a další...) Po kratším rozhodování jsem se rozhodl pro tuto variantu, prostě to dávalo více smysl. A auto je i tak pěkné. Nevypadá sice tak dravě a agresivně jako Altitude, ale chromované doplňky ho dělají velmi elegantním. A díky LEDkám, xenonům, 20" kolům a doplňkům vypadá lépe než základní Limited verze, které tu jezdí a vypadají stejně jako úplně základní Laredo.

Pravdou je, že kdybych přihodil ještě něco navrch, mohl jsem mít Overland, jenže... kdybych pak ještě něco přihodil, mohl jsem mít Summit a pak SRT a takhle bych se nakonec dohrabal k onomu Escalade :) Takže takhle ne...

Co se týče motoru, diesel jsem vzhledem k místní ceně benzínu zavrhl hned. Uvažoval jsem na 5.7l V8 HEMI, ale ve finále bych byl akorát naštvaný, že mám v autě V8 a stejně musím jezdit většinou 50 MPH, takže 3.6 V6 Pentastar byl volbou rozumu. I z pohledu ceny a spotřeby.

Po vyřízení potřebného jsem brzy ráno skočil do letadla a odletěl do Atlanty. Za pomoci kamarádky jsem se dostal k prodejci, projeli jsme si vybrané auto, vyřídili jsme formality a kolem čtvrté odpoledne jsem již seděl v novotou vonícím Grand Cherokee a čekalo mě 650 mil novým autem zpět domů. Obloha jak vymetená, teplota kolem 10 nad nulou, roadtrip jak má být...

První a velmi dlouhá cesta byla tak akorát na to, abych se s autem a jeho výbavou dostatečně dobře seznámil a nastavil si vše podle svých představ. Překvapilo mě, že ani po zhruba 12 hodinách na cestě jsem nebyl nijak zvlášť unavený. Jezdím rád dlouhé trasy, užívám si to.

Nyní má Jeep za sebou necelých 1 800 mil a stává se dobrým společníkem na krátkých i dlouhých cestách. Velkou část tohoto nájezdu zvládl na čerstvém nebo uježděném sněhu. Po přepnutí Selec-Terrain na Snow se auto začne na sněhu chovat citelně jinak, je jistější a předvídatelnější. Ne, že by v módu Auto jezdilo špatně, ale tohle je přeci jen jistota.

Motor je zatím v záběhu, ale na doporučení prodejce ho zkouším ve všech jízdních režimech včetně maximální akcelerace v režimu Sport. Stačí cuknout voličem převodovky dozadu, ta se přepne na Sport a auto vystřelí dopředu. Zrychlení 0-100 km/h není tak působivé jako pružné zrychlení z 50 nebo 80 km/h.

S převodovou jsem velmi spokojen. Jestli jsem to dobře pochopil, tak dříve byl tento motor spojen s 6 stupňovým automatem od Mercedesu, předpokládám s plus minus tím samým, co jsem měl v ML. A to nebylo nic moc. V auto módu budiž, ale jakmile jsem chtěl řadit tlačítky pod volantem, převodovka moc neposlouchala. Tahle 8 stupňová ZF řadí bleskurychle na požádání.

Líbí se mi všelijaké fičurky, kterými je tohle auto doslova nacpané i když mu pár věcí do vrcholu ještě chybí. Jako nejpraktičtější pomocník se aktuálně jeví dálkové startování motoru. Zvlášť s malými dětmi je fajn auto nastartovat a vytopit ještě před tím, než vyjdeme z obchodu, restaurace atp. Automaticky také začne hřát moje sedačka a volant, což je v současných teplotách od -10 do -20 po skládání a nakládání kočárku do kufru vážně fajn.

Super je systém uConnect, včetně rádia Sirius XM, které hraje o poznání lépe než klasický FM příjem. Ten jsem přestal poslouchat úplně. Navigace funguje spolehlivě, super je předpověď počasí, Yelp a další aplikace. Přemýšlím nad aktivací Wi-Fi Hotspotu ($30 měsíčně), ale nevím, jestli to využijeme. V Pittu a okolí máme neustále LTE a datová síť drhne jen když jedeme někam dál, což není tak často.

Musím říct, že celkově jsem s autem zatím velmi spokojen a překvapuje mě, jak dobře udělané je. Když ho srovnám s předchozím ML, nečekal bych, že Jeep může být takhle dobrý.

Silné stránky

+ kvalita zpracování interiéru
+ kvalita materiálů
+ nadstandardní výbava
+ motor
+ vzhled
+ jízdní vlastnosti 4x4
+ audio
+ uConnect
+ SiriusXM
+ startování klíčem na dálku
+ asistent dálkových světel
+ panoramatická střecha

Slabé stránky

- menší kufr
- obecně menší vnitřní prostor
- vrzající plast v kufru
- zatím vyšší spotřeba

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím žádné... ani poruchy, ani opravy, ani zkušenosti se servisem. Tam se teprve chystám...

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

http://www.hayeschrysler.com/
Auto stálo u prodejce v Gainesville kousek od Atlanty. Musím říct, že nákup auta ve Státech je trochu jiný než u nás, trvalo to opravdu dlouho, tady prostě nikdo nikam nespěchá, ale jinak velká spokojenost. Nové auto mi před předáním umyli a natankovali plnou nádrž

 


Přidat názorDiskuse: Jeep Grand Cherokee 4x4 Limited 3.6 V6 Pentastar

Další vozy Jeep Grand Cherokee



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Auto má aktuálně najeto 1750 mil, takže zatím těžko hodnotit. Doufám, že nebudu muset snižovat bodování

praktičnost
9

SUV, ale spíš je to kombík střední třídy na velkých kolech. O kufru o něco níže. Interiér ve světlé kůži moc praktický není, ale vypadá super :) Startování na dálku, bezklíčové odemykání a zamykání a powerliftgate jsou hodně praktické fičury.

prostornost
8

Kufr je kvůli plnohodnotné rezervě menší. Když dám dovnitř kočárek pro dvě děti, nic moc dalšího už se do něj nevejde. Vnitřní prostor je akorát pro dva dospělé a dvě děti. Vejdou se i čtyři dospělí, víc už ale pohodlně ne.

jízdní vlastnosti
8

Není to závoďák a podle toho je potřeba k němu přistupovat. Nicméně jako SUV, resp. čtyřkolka se za letošní silné zimy osvědčuje jako velmi spolehlivý parťák do každého terénu. Systém Quadra-Trac II opravdu dává smysl a chování na sněhu je super.

jízdní komfort
9

Auto je velmi pohodlné a po cestě Atlanta > Pittsburgh (650 mil, 10 hodin) jsem se cítil naprosto v pohodě. I přes velká kola podvozek dobře tlumí nerovnosti a díry na silnici.

provozní náklady
7

3.6 V6 Pentastar je trochu žravější a zatím jezdím v průměru za 15 mpg (cca 15,7 l/100 km) a doufám, že si to po čase sedne. Většina ostatních nákladů by měla být v rámci operativního leasingu...

náhradní díly
5

Zatím jsem neřešil

výkon motoru
9

Není to žádný letadlo, ale jsem spokojený. Na běžné ježdění a předjíždění má výkonu až až. A tady ho díky přísným limitům člověk stejně nevyužije. Pružné zrychlení v režimu Sport je super.

spotřeba
6

Jak už jsem psal, spotřeba je zatím vyšší, než jsem čekal, ale předpokládám, že si po dalších km sedne. Aktuálně tedy 15 mpg (cca 15,7 l/100 km)

hlučnost motoru
9

Motor má podle mě typický jadrný zvuk V6 a do interiéru proniká hlavně při vyšší akceleraci, jinak je auto tiché.

kvalita sedadel
10

Kůže, vyhřívání, ventilace, komplet v elektrice s pamětí u řidiče. Pohodlné, široké s dostatečným bočním vedením. 4 směry polohovatelné opěrky hlavy. Snad jen ten sedák mohl být o něco delší. Zadní lavice (60:40) tak polohovatelná, což je fajn.

brzdy
10

Bez výhrad.

zavazadlový prostor
7

Mohl být o něco větší. Plnohodnotná rezerva. Spousta háčků, LED svítilna, roleta a dveře v elektrice i na dálku.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…