Recenze

9 Majitel

Jeep Grand Cherokee

7.69 Uživatelé

Hodnoceno: 15× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Jeep Grand Cherokee, foto 1 Jeep Grand Cherokee, foto 2 Jeep Grand Cherokee, foto 3 Jeep Grand Cherokee, foto 4 Jeep Grand Cherokee, foto 5
 

Technické info

Přezdívka auta Jepka Rok výroby 2012 Koupeno nové najeto [km]:2700 palivo: nafta počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2987 výkon [kW]: 177 kroutící moment [Nm]: 550 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.7 maximální rychlost [km/h]: 202 počet rychlostí: 5 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 20 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 9.5

Popis vozu

Moje první recenze. Takže čím tak asi začít ? :-)

No ... co třeba důvodem proč právě teď trávím čas psaním tohohle textu ? Než jsem se rozhodnul koupit, samozřejmě jsem strávil spoustu hodin hledáním informací na Internetu a sháněním zkušeností od stávajících majitelů. Nenašel jsem prakticky nic (a nebo jsem opravdu blbě hledal) a proto vznikla tahle "recenze", respektive pokus o ni. Snad budou mé názory pro někoho přínosné. V případě dotazů klidně piště do diskuze, rád odpovím a nebo se podělím o zkušenosti zde nepopsané. Předem upozorňuji, že jsem nikdy nic takového nepsal a podle toho to bude vypadat. Rozhodně nečekejte text od aspiranta na Pulitzerovu cenu, takže předem díky za shovívavost. :-)

Asi nebudu patřit mezi typické zákazníky Jeepu, protože jsem nebyl nějakým zásadním fandou značky a ani zažraným off road manem, který nevyznává nic jiného než SUV/Off road.Ale hezky popořádku. Mým předchozím autem byla Audi A8, se kterou jsem proháněl silnice uplynulé 2 roky. A8 je skvělá a prakticky jsem na ní nenašel žádnou chybu až na něco, co nedovedu úplně přesně popsat. To "něco" spočívalo ve skutečnosti, že jsem se dlouhodobě nebyl schopen (a nebo možná ochoten) ztotožnit se sociálním postavením skupiny "obvyklých" uživatelů Audi A8. Auto jsem měl sice rád, ale jako někdo, kdo na sobě po 99% nosí oblečení stylu army kalhoty Bundeswehr a tričko, jsem mezi kravaťáky, zkorumpovanou politickou scénu a exveksláckou garnituru jaksi nezapadal. A nebo možná zapadal, ale rozhodně jsem se v této vybrané společnosti necítil dobře. Tenhle pocit ve mě uzrál někdy v průběhu uplynulého půl roku, ale naštěstí se tenhle problém nechá poměrně snadno vyřešit a proto padlo rozhodnutí o koupi něčeho nového.

A dál je už je to taková ta stará známá písnička. :-) Nastavil jsem si finanční strop na 1 850 000,- a začal jsem vybírat. V hledáčku uvízla Audi Q7, BMW X5 a Mercedes ML. Začalo kolečko návštěv autosalonů, předváděcích jízd, vybírání, porovnávání výbav, akčních paketů, super slev, recenzí na Internetu a já nevím čeho všeho ještě. Klasika. Jeep mě v téhle fázi ani na chvilku nenapadl. Několik mých kamarádu jsou postiženi "nemocí" Jeep Grand Cherokee, kterou jsem jaksi nechápal. Jeep pro mě sice byl synonymem špičkových jízdních vlastností v terénu, ale na druhou stranu i synonymem mizerně zpracovaného interiéru, nepohodlných sedaček, smutných jízdních vlastností na silnici, prachbídných dieselových motorů a tak dále. Předchozí verze Grandu už na tom byla o něco lépe, ale pořád to nebylo tak nějak ono. A nebo možná bylo, ale rozhodně ne pro mě.

Na nového Granda jsem narazil víceméně náhodou, když jsem byl v autosalonu Mercedes v Plzni. Jel jsem se podívat na skladové ML-ko a před nově postaveným autosalonem stál Grand oděný v černé metalíze, na 18" kolech a tak nějak na mě pomrkával. :-) Nedalo mi to a z čiré zvědavosti jsem se šel podívat a zcela upřímně jsem zůstal stát s otevřenou pusou. Přede mnou nestálo nic z toho, s čím jsem Jeep celou dobu spojoval. Stálo přede mnou auto, které postupně zbořilo jeden předsudek za druhým a moje vnímání značky otočilo asi tak o 180 stupňů. Ale vezmeme to nějak popořadě, ať to má hlavu a patu.

Na auto.cz jsou k dispozici, dle mého názoru kvalitní a podrobné recenze na všechny prodávané motorizace. Nebudu se tedy nějak zásadně rozepisovat, ale zkusím se zaměřit na ty informace, které jsem před koupí sháněl já.

Motor:
Moje volba padla na Grand Cherokee s motorem 3.0 CRD. Rozhodl jsem se ignorovat předsudky na kvalitu motorů od VM Motori, který má Jeep pod kapotou. Přesvědčila mě hlavně spolupráce Fiatu při jeho vývoji, osazení motoru moderním vstřikováním MultiJet II, turbodmychadlem od Garrettu a výkonové parametry, které jsou naprosto srovnatelné s konkurencí ve třídě. Uvidíme časem, zda se jednalo o dobrou volbu a nebo ne. :-) Za 3000 najetých kilometrů se na počítadle ustálila spotřeba 9.5 litru / 100 km. Podíl město/mimo/dálnice/terén je v mém případě tak 30/30/20/20%. S ohledem na to vidím spotřebu jako naprosto přijatelnou a adekvátní.


Převodovka:
V Jeepu je osazená 5 rychlostní převodovka od Mercedesu. V recenzích se dočteme o tom, jaký je to handicap v době, kdy konkurence nasazuje 8 rychlostní automaty a jak je převodovka zastaralá. Osobně nevidím 5 rychlostí jako úplný handicap. Jedná se o převodovku kterou, světe div se, Mercedes i v současnosti osazuje do nových S Klasse pro motory s nejvyšším kroutícím momentem. Převodovka je lety prověřená a absolutně funkční. Fakt je ten, že se nechá označit jako "vysloveně rozvážná". Žádná divočina se nekoná, ale pro běžnou jízdu je podle mě ideální a k naturelu auta se tak nějak hodí. Manuální řazení převodovka neumožňuje, ale je možné nastavit, jaký převod smí maximálně zařadit.


Jízdní vlastnosti a podvozek:
Platforma podvozku sdílí poměrně velké procento dílů s novým Mercedesem ML a jízdní vlastnosti jsou proto velice podobné. Se vzduchovým podvozkem mám zkušenosti a proto jsem očekával trošku vyšší míru komfortu, než jaké se mi v Jeepu dostalo. Kombinace 20" kol a vzduchového podvozku celkově směruje auto spíš do sportovnější, než do komfortní roviny. Jízda je opravdu příjemná, ale podvozku podle mě chybí možnost komfortního nastavení. Není to nic nepříjemného, to určitě ne. Jen mi občas trochu chybí možnost se sunout domů v noci po silnici rychlostí 80 km/h a jen tak se pohupovat. :-) Jinak bez výhrad. Možnost auto v terénu přizvednout a nemuset ho kvůli tomu osadit lift-kitem je docela příjemná. :-) Pravda je ta, že X5, ML-ko a nebo Q7 jsou na asfaltu o třídu dál. To se ovšem otočí v okamžiku, kdy asfalt opustím a rázem je vidět, kdo je o dvě třídy dál v terénu. Tady Jeep jasně vítězí. :-)
V recenzích jsem se dočetl, že řízení u Granda je přeposilované. Je třeba si uvědomit, že Grand není žádná dálniční stíhačka. S ohledem na to a v rámci rychlostních limitů (které mám já osobně v hlavě nastavené na 100, respektive 150 km/h) nepovažují řízení za nijak tragické. Určitě bych ho označil jako velice komfortní a během pár kilometrů jsem si na to v pohodě zvykl.


Sedačky, výbava, komfort:
Po dlouhé době se mi v nějakém autě sedí opravdu dobře. Přední sedačky jsou spíš taková pohodlná křesla čalouněná kůží premium Nappa. Kůže je opravdu kvalitní, sedačky jsou v zimě vyhřívané, v létě odvětrávané, mají docela přijatelné boční vedení a možnost širokého nastavení bederní opěrky. Tvrdost je tak akorát, srovnatelná s německou produkcí. Samozřejmostí jsou dvě nezávislé paměti nastavení sedaček, elektricky nastavitelného a vyhřívaného volantu a zrcátek s automatickým zatmavováním v noci. Místa je v Jeepu víc než dost a to i na zadních sedadlech, které mají nastavitelný sklon opěradel. Nemám problém se posadit sám za sebe a to je při mých 185 cm / 100 kilech věc ne zcela vídaná. Jedinou výtku bych směřoval na vyhřívání sedadel, které neni rovnoměrné po celém sedadle, ale bodově na místa po zadkem a okolo ledvin. Vyhřívání sedadel má konkurence vyřešené lépe.

Audio systém se pyšní nálepkou Boston Acoustics, má celkový výkon 508W a 9 reproduktorů včetně subowooferu. Parametry slibují solidní poslech, ale kvalita audia mě trochu zklamala. Není to špatné, to rozhodně ne. Ale tak nějak jsem čekal víc. Ovládání audio systému je poměrně nevychytané a například komfort při přehrávání MP3 za moc nestojí. Příklad za všechno - pokaždé když vyjedete z adresáře o úroveň výš, vždy Vás systém přehodí na první položku v adresáři nadřazeném. Když máte třeba 60 adresářů s hudbou a vyskočíte z prostředního s úmyslem jít o dal jen o jeden další, musíte se překlikat přes 30 předchozích. To je otravné a zdržuje. V ovládání audia vidím velký prostor ke zlepšení. Audio podporuje DVD/CD/MP3/Bluetooth A2DP přehrávání hudby z mobilu. V autě jsou 2 USB porty, možnost připojení telefonu přes Bluetooth, samozřejmě s handsfree. Celý systém jde ovládat hlasem a to nejen mobilní telefon, ale například i zadávání cíle cesty v navigaci. Hlasové ovládání funguje velice dobře, rozpoznávání hlasu je spolehlivé. Grafika systému je jak na ZX Spectrum, nicméně absolutně použitelná a přehledná. Pro zadní sedačky je v autě výklopný LCD display včetně 2 bezdrátových sluchátek a je možné na něj za jízdy například pustit obraz z DVD a přitom v autě poslouchat třeba rádio nebo MP3.

Adaptivní tempomat s radarem pracuje naprosto spolehlivě a rozhodně lépe než například u Audi. Systém varování před srážkou s překážkou byl trochu citlivěji nastavený, takže ze začátku auto varovalo poněkud častěji, než by bylo podle mě třeba. Po úpravě v nastavení na nižší citlivost v menu nastaveni palubního počítače už vše funguje jak má.

Automatické přepínání tlumených/dálkových světel opět v pohodě, dešťový senzor rovněž. Auto má keyless entry, takže není nutné vyndavat klíč z kapsy. Stačí přijít k autu, vzít za kliku a auto se odemkne. Startování a zastavení motoru tlačítkem, opět bez nutnosti použít klíč. Ten ostatně není ani kam v aute zasunout. :-) Paměti nastavení sedaček se ukládají i proti klíči. Stačí tedy odemknout auto patřičným klíčem a vše se nastaví tak jak má.

Elektrické otevírání/zavírání pátých dveří funguje spolehlivě a je možné ho ovládat z místa řidiče. Na rozdíl od Audi je možné dveře tlačítkem od řidiče i zavřít, ne jen otevřít.

Odkládácích prostor je dostatek a to jak na středovém panelu, kam se nechají dát vedle sebe bez problému dva velké nápoje například od McDonalda, tak i ve dveřích, kam se nechá usadit běžná 1L plastová láhev.

Resumé:
Celkově jsem s autem zatím spokojený. Vše funguje jak má, jízda příjemná a komfortní, hlučnost za jízdy v pohodě, spotřeba přijatelná. Ad cena - základní verze ML, Q7 a nebo X5 začínají tam, kde JEEP končí s nejvyšší výbavou Overland Summit. Když se zmiňovaná německá "prémie" doplní výbavou na úroveň Jeepu, budeme se pohybovat řádově o 600.000,- a více plus. Podle mě tady jde o to, že JEEP si nehraje na žádnou "prémii". Jeep je prostě Jeep a rozhodně platí to, co už zde na moje.auto.cz někdo napsal. Můžete ho buď milovat a nebo nenávidět a nechápat. :-)

Celé je to podlě mě o kompromisu, který je člověk ochotný udělat. Pokud budu chtít auto této třídy a budu vědět, že asfalt opustím zcela vyjímečně a to maximálně do míry trošku zablácené polní cesty k kamarádovi na chatu, určitě bych zvolil něco z trojice Q7, X5, ML. Jízda na asfaltu je tady prostě o třídu dál a o tom nemůže být pochyb. Nicméně já tady mám těch 20% off road a s ohledem na to jsem nakonec zvolil Jeep. Proč ? Protože prostě funguje. Je to něco za něco a to "něco" je v případě Jeepu za relativně přijatelné peníze a v akceptovatelné kvalitě.

Howgh ...

Slabé stránky

Jednoznačně zavazadlový prostor. Daň v podobě plnohodnotného 20" kola je draze zaplacena velikostí na úrovni Fabie ...

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím žádné zkušnosti, auto má najeto lehce pod 3 tisíce kilometrů. Doplním později.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto koupené nové u dealera VSP Auto v Plzni. Přístup prodejce naprosto v pohodě, celková spokojenost.

 


Další vozy Jeep Grand Cherokee



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Auto mam presne 3 tydny, malo casu na hodnoceni spolehlivosti, ale zatim mam pocit ze by to mohlo byt O.K. :-)

praktičnost
9

Par lehce nedotazenych veci, jako napriklad ovladani audia atd.

prostornost
10

Nemam vyhrad. Mam 185 cm a 100 kilo, jsem schopen se v aute posadit sam za sebe a stale mam spoustu mista na nohy.

jízdní vlastnosti
8

Jizdni vlastnosti jsou oproti predchozim generacim Grandu asi tak o 2 tridy jinde. Uznavam, ze Q7 nebo X5 jsou minimalne o 1 tridu dal na silnici, ale o 3 tridy nazpet na prvni ceste mimo asfalt. Je to neco za neco ...

jízdní komfort
9

Jizda na vzduchovem podvozku by podle me mohla byt jeste o kousek lepsi, auto je naladene spis sportovne nez komfortne. Ale velky podil na tom urcite maji i 20" kola.

provozní náklady
10

Spotreba naprosto prijatelna vzhledem k vaze a typu auta. Servisky po 20 tisicich, zatim jsem jich absolvoval 0, tak uvidime po par mesicich.

náhradní díly
0

Zatim jsem zadne nepotreboval a snad to tak zustane i nadale. :-)

výkon motoru
9

3.0 CRD ve svoji tride vicemen srovnatelne vykony s konkurenci. Mozna trosku hlucnejsi za studena, ale porad v norme.

spotřeba
9

Prumerne 9.5/100 km mi prijde jako naprosto v poradku.

hlučnost motoru
9

Odhlucneni by mohlo byt trosku lepsi. Za studena je motor trochu slyset, ale po par minutach v pohode. Za jizdy je poznat co motor spaluje za palivo, ale celkove bych akustickou pohodu na palube stran motoru hodnotil jako velmi dobrou.

kvalita sedadel
10

Uz dlouho jsem si v aute takhle nehovel. Sedadla vyhrivane (samozrejmost), odvetravane (prijemnost), kuze premium Nappa (kvalita je poznat) a hlavne poradne velke sedacky pro normalne rostleho chlapa. :-)

brzdy
8

Mohlo by to byt o trosku lepsi. Brzdy tam tak nejak jsou a dovedou auto zastavit kdyz je to treba. S ohledem na vahu asi v pohode.

zavazadlový prostor
7

Rezerva ulozena v kufru = kufr velikosti Fabie. 20" kolo si uzurpuje velkou cast mista. Nicmene pro moje potreby naprosto dostacujici. Kdybych touzil po velkem zavazadlovym prostoru, koupil bych si dodavku. :-)






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…