Recenze

HonzoiS (muž 30 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Peugeot 406 2.0 HDI 110 Stage 2

9.70 Uživatelé

Hodnoceno: 34× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Peugeot 406, foto 1 Peugeot 406, foto 2 Peugeot 406, foto 3 Peugeot 406, foto 4 Peugeot 406, foto 5 Peugeot 406, foto 6 Peugeot 406, foto 7 Peugeot 406, foto 8
Peugeot 406, foto 9 Peugeot 406, foto 10 Peugeot 406, foto 11 Peugeot 406, foto 12 Peugeot 406, foto 14 Peugeot 406, foto 15 Peugeot 406, foto 16 Peugeot 406, foto 17 Peugeot 406, foto 18 Peugeot 406, foto 19 Peugeot 406, foto 20 Peugeot 406, foto 21 Peugeot 406, foto 22 Peugeot 406, foto 23 Peugeot 406, foto 24 Peugeot 406, foto 25 Peugeot 406, foto 26 Peugeot 406, foto 27 Peugeot 406, foto 28 Peugeot 406, foto 29 Peugeot 406, foto 30 Peugeot 406, foto 31 Peugeot 406, foto 32 Peugeot 406, foto 33 Peugeot 406, foto 34 Peugeot 406, foto 35 Peugeot 406, foto 36 Peugeot 406, foto 37 Peugeot 406, foto 38 Peugeot 406, foto 39 Peugeot 406, foto 40 Peugeot 406, foto 41 Peugeot 406, foto 42 Peugeot 406, foto 43 Peugeot 406, foto 44 Peugeot 406, foto 45 Peugeot 406, foto 46 Peugeot 406, foto 47 Peugeot 406, foto 48 Peugeot 406, foto 49 Peugeot 406, foto 50 Peugeot 406, foto 51
 

Technické info

Přezdívka auta Dturbo Rok výroby 2000 Koupeno ojeté najeto [km]:235000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1997 výkon [kW]: 80 / 125 * kroutící moment [Nm]: 250 / 380 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.2 / 7.6 * maximální rychlost [km/h]: 191 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 / 16 * zavazadlový prostor [l]: 430 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.5 / 6 *

Popis vozu

JAK JSEM SE K AUTU DOSTAL

Při výběru auta jsem měl jasno...bude to buď Ford, Peugeot, Škoda, Seat, Audi, Volkswagen (koncern) ne Renault a proč? Protože v mé blízkosti se vyskytují tyto autorizované servisy těchto značek. Další prioritou byly lehce dostupné a levné náhradní díly. Což v mém případě splňuje nejvíce právě Peugeot. Jako další při výběru hrála v roli spolehlivost, právě kvůli "pověsti" Renaulta jsem tuto variantu zavrhl. Na konec jsem chtěl také něco bezpečného, takže nějaké ta deformační zóna aspoň nějaký ten airbag (aby měli rodiče klid).
Inu bylo mi 18...rozdělaný řidičák v rámci školy, tak jsem si řekl, že si začnu shánět nějaké auto v rámci mých finančních možností - od 15-ti jsem chodil na brigády. Hodně moc se mi líbil Seat Leon či Toledo 1M. Po asi dvou týdnech jsem objevil v Pražském bazaru v lednu Seat Toledo 2.3...stříbrná metalíza, plná výbava za přijatelnou cenu avšak bez servisní knížky. Bylo to velice lákavé, avšak ta spotřeba...s tou bych možná měl problém. Řekl jsem si, že půjdu hledat dál.
Druhý objev byl Peugeot 406 2.0 16v na LPG. Na fotkách vůz vypadal opravdu suprově, realita byla bohužel jiná. Všude samý ťukanec, škrábanec...interiér zanedbaný a hrozně to tam smrdělo. Jediné co bylo OK, tak podvozek a motor. Zbytek byla jedna velká bída.
Třetí objev byl opět Peugeot 406 2.0 HDI s najetými 182 xxx km. Taktéž bez servisní knížky a cena byla bohužel pro mne nepřijatelná. Avšak vypadala moc hezky. Šedá metalíza, minimum škrábanců, žádný ťukanec...žádná koroze, slušná výbava. Bohužel byla moc drahá a tak mi nezbývalo nic jiného, než počkat a hledat dál.
Po měsíci jsem byl rozhodnut, že si půjdu pro to Toledo 2.3. Tak jsem dychtivě vybral peníze z banky a jelo se pro něj. Když jsem to Toledo uviděl po měsíci bylo mi opravdu do breku. Někdo to objel klíčem, kapota motoru promáčklá a aby toho nebylo málo, někdo se z kapoty snažil sundat led a strhl to i s lakem. A to není zdaleka vše...Moje nadšení tedy hodně rychle uvadlo. Byl jsem z toho docela smutný. Nakonec jsem si řekl, že se zkusím podívat ještě do bazaru na výše zmiňovanou 406 HDI. Bazar byl odsuď pár set metrů, tak proč ne. Právě v tomto bazaru se ve mě probudila druhá naděje. Cena klesla o celých 20 000 Kč, takže cena v tu chvíli byla pro mě více než přijatelná. Neváhal jsem a volal jsem kamarádovi, co pracuje v Peugeotu na Mělníku (měl jsem tam i praxe, když jsem studoval obor silniční vozidla). S kámošem jsme tedy auto omrkli, motor vrčel jako nový, nikde nic nedrnčelo, nerachtalo. Prostě v tu chvíli pro mě ideál. Neváhal jsem a složil zálohu. Druhý den se sepsala smlouva a auto se odvezlo ke mě domů. Dva týdny na to jsem dostal papíry a mohl jsem konečně začít jezdit.
Zhruba týden po zakoupení vozu jsem nechal udělat rozvody (žádný Starline a podobné s*a*ky!!!), vyměnit vodní pumpu, veškeré filtry, olej, seřídit geometrii. Musím říci, že auto velice obživlo po výměně filtrů...předchozí majitel byl zřejmě dobytek.
Další týden jsem měnil celou spojkovou sadu. Pořídil jsem spojkovou sadu Valeo s pevným setrvačníkem. Důvod byl jednoduchý...už v té době jsem věděl, že auto se bude upravovat - "dvouhmoťák" by se akorát rozlít na dva kusy.


INFO O VOZE:
Jedná se o vůz značky Peugeot model 406 s šedou metalízou. Rok výroby 2000, takže už po podle mě vydařeném faceliftu. Auto má vznětový motor HDI o obsahu 1997 ccm disponujícím výkonem 80 kW a kroutícím momentem 250 Nm, splňuje emisní normu EURO 2. Manuální převodovka, stupeň výbavy č. 2.


EXTERIÉR:
Myslím si, že popisovat 406 zde nemusím, každý snad viděl film TAXI. :)
Už na první pohled je poznat, že se jedná o faceliftovaný model. Přední část totiž prodělala úpravu přední masky, spolu s předními čirými světlomety, kapotou motoru a nárazníku. Nyní se auto tváří zamračeně a to se mi opravdu moc líbí. Velkou pochvalu si zaslouží přední světlomety, které svítí opravdu parádně do dálky a mlhové světlomety, které opravdu svítí do stran a daleko lépe, než u většiny novodobých vozů.
Zadní část dostala nová zadní světla a jinak tvarované víko kufru. Opět změna k lepšímu...
Když to shrnu, design Peugeotu 406 je velice povedený a nadčasový. Rozhodně není tak okoukaný jako například Octavie, kterou má snad každý druhý.


INTERIÉR:

1.0 Přední sedadla
Přední sedadla jsou opravdu pohodlná, ani při delší jízdě mne nebolí záda ba ani jiné části těla. Sedadlo řidiče je dokonce i výškově stavitelné, což bohužel neplatí i o sedadle spolujezdce. Sedadla mají dokonce i nastavitelný náklon opěrek hlavy. Použitý materiál je příjemný na dotyk, odstín čalounění je šedý a střed sedačky spíše namodralý. S šedou metalízou vozu to celkem ladí. Co se týče bočního vedení, tak jsem poměrně spokojen...při razantnější jízdě umí podržet, není to sice nejlepší, ale ani ne nejhorší - někdy prostě člověk cítí, že by bylo potřeba lepší boční vedení, ale to je opravdu málo kdy.

1.1 Zadní sedadla
Zadní sedadla stejně jako přední jsou pohodlná. Auto je sice pěti-místné, ale já bych řekl, že pro pět osob to vážně není. Ve čtyřech lidech se dá v autě cestovat poměrně pohodlně...sedět vzadu ve třech lidech je už celkem mačkanice, tedy spíše z nouze a na kratší vzdálenost. Uprostřed zadní lavice se vyskytuje zaklápěcí loketní opěrka, takže pokud vzadu sedí dva lidé, mohou si udělat i trochu více toho pohodlí. Po sklopení zadní loketní opěrky se naskytne možnost sklopit takový menší poklop, díky čemuž se vytvoří otvor - spojení kufru s kabinou, takže celkem praktická věc, pokud jezdíte na lyžovat, jako občas já. Zadní sedadla se dají sklopit, avšak sedák je "napevno", takže po sklopení sedaček nevznikne rovná plocha.

1.2 Prostor
Všude v autě je spousta místa, vpředu i vzadu zatím nikdo koho jsem vezl neměl problém z nedostatku prostoru. Ani vzadu neměl kamarád se 180 cm problém s místem nad hlavou. Ale musím uznat, že vzadu je to trochu horší s místem pro nohy, ale stále to není nejhorší...v takové jedničkové Octavii to je daleko horší.

1.3 Kufr
Kufr je pro mne více než obrovský. Jsem student, takže většinou vozím v kufru jen batoh s učivem či tašku s montérkami a pracovními boty. Jednou jsem se třemi kamarády jel na chatu, kufr byl plný tašek (každý měl jednu, takže celkem čtyři) a ještě zbylo místo na dvě basy piv plus ještě nějaké hovadinky, takže spokojenost. Vešlo se to tam jen tak tak, ale vešlo. Jednou bych rád do kufru dal nějaký menší subwoofer.

1.4 Středový panel
Středový panel obsahuje tři takové panely. Úplně nejvýše je display, kde se zobrazuje datum, čas, venkovní teplota a upozornění například na otevřené dveře. Hned pod tímto displayem je panel ovládání automatické klimatizace s displayem nastavení klimatizace. Ovládání je velmi prosté...minimum tlačítek, vše je přehledné a jednoduché. Po čase a trochu cviku se dá klima ovládat intuitivně, aniž by řidič odvrátil pozornost od řízení. Úplně dole se ocitá rádio Clarion v mém případě na CD, které má bohužel mizerný příjem stanic. Ovládání rádia také jednoduché i když už je tam trochu více tlačítek, ty základní funkce každý člověk zatím ovládal bez problému. Jen díky výšce řadící páky, si občas člověk "láme" ruku při ovládání rádia, což řidiče trápit nemusí díky páčce pod volantem, kterou se dá ovládat rádio.

1.5 Přístrojová deska
Přístrojová deska má dle mého pěkný design, je jednoduchá a přehledná. Je podsvícena oranžovou barvou, jako všechny jiné panely palubní desky.

1.6 Úložný prostor / přihrádky
Zde podle mne 406 ztrácí...třeba takovou dvou-litrovou pet láhev nikam nedáte, snad jen do "kapes" předních sedadel zezadu, pak je možnost lahev hodit někam po interiéru (pak ale petka lítá všude možně), nebo pokud máte po ruce spolujezdce...obdařit ho dvoulitrovou petkou ať drží :D . V každých dveřích je úložný prostor, do kterého se vejdou maličkosti, ale bohužel ani půl-litrovou pet-lahev tam nedáte. Naštěstí ve středovém tunelu je odkládací prostor přesně tvarovaný pro dvě půllitrové pet-lahve, takže aspoň že tak. Popelník používám jako skladiště pro drobné (jsem nekuřák). Kastlik v palubní desce u spolujezdce není nijak závratně velký, ale nejmenší také není. Potřebné věci plus nějaké ty maličkosti se tam v pohodě vejdou.

1.7 Použité materiály
Kámen úrazu interiéru, něco v palubní desce mi začalo drnčet, takže až bude teplo, mám co dělat. A to nemluvím o výplních dveří, asi bude lepší sehnat nové. Čalounění už má něco za sebou a také to drnčí.


VÝBAVA:

Výbava vozu mě velice překvapila. Mám sice stupeň výbavy 2, což znamená, že nemám budík teploty oleje a palubní počítač, což mi zas na druhou stranu vůbec nevadí...výbava je i tak pro mě poměrně bohatá.

1.0 Bezpečnost
Jednoznačně poměrně velké deformační zóny (což je spojeno s prostorností vozu) a 4x airbag. Jeden airbag je umístěn ve volantu, druhý v palubní desce u spolujezdce a zbylé dva jsou v předních sedačkách. Na dnešní dobu už nic moc.

1.1 Automatická klimatizace
Výborná věc (ovládání jsem už zmínil), bohužel snímač teploty interiéru má tehdence se kazit spolu s malým větráčkem, který je umístěn v předu v panelu osvětlení interiéru.

1.2 Dešťové senzory
Velice mne překvapil dešťový senzor, je to velice šikovná věc až do doby, kdy ho čirou náhodou nepokadí pták, to pak stěrače stírají hlava nehlava a při troše štěstí to hovno rozpatlají po skle. Díky bohu za odstřikovače...

1.3 Rádio
Radio značky Clarion na CD má mizerný příjem. Bohužel jsem radio zakoupil s nefunkční CD mechanikou a tak jsem ho nahradil radiem Pioneer. Vůz disponuje celkem 6-ti reproduktory, předchozí majitel vyměnil zadní reproduktory za Sencor, které jednak hrají mizerně a způsob jakým je tam upevnil je více než tragický (purpěnou).

1.4 Sedadla
Sedadlo řidiče je posuvné i výškově stavitelné, škoda že u spolujezdce je jen posuvné.

1.5 Výškově stavitelný volant
Bohužel pouze jen výškově stavitelná poloha volantu.

1.6 Posilovač řízení
Běžná věc.

1.7 ABS
Ano pouze a jen ABS. Mě to stačí.

1.8 Elektrické ovládání oken.
Všechna okna jsou elektricky ovládána, bohužel s koupí vozu se zjistilo, že stahování pravého předního okna nefunguje. Už dvakrát jsem si pořídil přes net jiné stahování, avšak ani jedno nefungovalo, takže zbytečně vyhození peníze (kabeláž je OK). Takže s nakupováním náhradních dílů přes internet nadobro končím.

1.9 Elektricky ovládána zrcátka.


JÍZDNÍ VLASTNOSTI:

1.0 Komfort jízdy
Je to "frantík"...jde především o pohodlí a to se opravdu povedlo. Při klidné jízdě málo kdy pocítíte nějaké ty nerovnosti, jednoduše řečeno, máte se jako v bavlnce.

1.1 Chování vozu v zatáčkách
Při normálním užívání vozu by jste toto moc asi neřešili, avšak já jakožto mladý automobilový nadšenec za to občas rád "vezmu" a tak to sem dám. Jak jsem zmínil výše, vůz je především naladěn na komfort, což negativně ovlivňuje chování vozu v zatáčkách. Dokonce jsem zjistil, že jsem měl původní pružiny z kombíku, takže vůz měl větší světlou výšku = výš těžiště, auto se pak celkem dost naklánělo v zatáčkách i tak ale musím říci, že vůz celkem obstojně držel stopu. také jsem poznamenal, že více než nedotáčivé je spíše přetáčivé, ale řízení je lehce předvídatelné - i v přetáčivém smyku dobře vůz reagoval na manipulaci s volantem. Díky bohu vždy v krizových situacích dopadlo více než dobře.

1.2 Akcelerace / pružnost zrychlení
Zrychlení vozu je spíše dosti průměrné, ale i s těmi 80 kW a 250 Nm se dá na pružnost zrychlení potrápit i vůz s atmosférickým benzínem s výkonem 100 kW. Byla možnost to vyzkoušet na letišti s Toyotou Avensis a Peugeotem 406 2.0 16v. Akcelerace z klidu do 100 km/h vždy měli náskok, ovšem pružné zrychlení z 50 do 140 bylo poměrně vyrovnané.

1.3 Brzdy
Jak na přední, tak i na zadní nápravě jsou kotoučové brzdy. Vůz brzdí celkem obstojně, tím ale netvrdím, že výkonnější brzdný systém by nepřišel vhod. Při opakovaném prudším brzdění je cítit, jak uvadá brzdný účinek. Při prudkém brzdění vůz drží stopu a to i v zatáčce.


MOTOR:

1.0 Technické údaje
DW10ATED (RHZ EURO 2), turbo diesel (HDI)
Řadový 4-válec, 1 997 ccm
8-ventil, komprese 17.6 : 1
Vrtání x zdvih: 85 mm x 88 mm
Výkon motoru: 80 kW (110 HP) při 4000 ot./min.
Točivý moment: 250 Nm při 1750 ot./min.

1.1 Chování motoru volnoběh
Při volnoběžných otáčkách motor drží necelých 1000ot/min, otáčky nekolísají jako třeba u 1.8 16v nebo 2.0 16v.

1.2 Chování motoru do 2000 ot/min
Do 2000 ot./min od motoru nečekejte žádné zázraky. Spíše bych řekl, že se motoru nechce ani moc do otáček a to i na vzdory tomu, že motor disponuje maximálním točivým momentem už v 1750 ot./min. Teprve až od nějakých 1900 ot./min se motor začíná probouzet a má chuť začít akcelerovat, jak nejlépe umí.

1.3 Chování motoru od 2000 do 4000 ot./min
Jak jsem psal výše...od 1900 ot./min se motor začíná probouzet a od 2000 ot./min začíná táhnout, jak nejlépe umí plynule až do 4000 ot./min , kdy motor disponuje nejvyšším výkonem, tedy 80kW (109HP).

1.4 Chování motoru od 4000 do 5000 ot./min
Od 4000 ot./min motor začíná slábnout v tahu, ale i tak do celých 4500 ot/min táhne obstojně (pokud je potřeba v některých situacích). Nad 4500 ot/min nemá cenu vytáčet, tah už je poměrně slabý až do celých 5000 ot./min.

1.5 Reakce na polohu plynového pedálu
Každý srovnává HDI s TDI, u TDI je známo, že při sešlápnutí plynového pedálu téměř ihned a razantně zarazí do sedačky. U HDI tomu tak není, zde je nástup výkonu plynulý, jednak jde opět o komfort, ale také o životnost dílů, jako jsou například poloosy. Co to v praxi znamená? Znamená to, že se vám bude HDI svým projevem zdát o proti TDI línější, ale ve skutečnosti to je jinak - 0-100 možná bude rychlejší TDI (bavíme se o výkonově srovnatelném motoru -tedy 1.9 TDI 81 kW), avšak 0-150 už bude ve vedení 406 s HDI 80 kW (vyzkoušeno). V potaz také musíme brát váhu vozidla a zpřevodování různých rychlostních stupňů.

1.6 Studené starty
Zatím jsem nikdy neměl problémy v zimě nastartovat a to i se dvěmi vadnými žhavícími svíčkami. Motor po nastartování má pak chvíli zvýšené volnoběžné otáčky na celých 1000 ot./min, chod je takový tvrdší a motor tím pádem je hlučnější.

1.7 Spotřeba
Spotřeba je celkem přijatelná, s mým stylem jízdy se pohybuje kolem +/- 5,5 litrů na 100 km a to nejezdím "pana klobouka". Samozřejmě velice záleží na stylu jízdy.

1.8 Spolehlivost
Co se týče spolehlivosti...nemůžu si stěžovat, žádný problém jsem s ním za dva roky co auto mám nikdy neměl, tak doufám, že mu to vydrží i nadále a bude i nadále spolehlivý "pracant".


PŘEVODOVKA:

1.0 Zpřevodování
Zpřevodování této 5-ti stupňové manuální převodovky je docela zajímavé. První tři rychlosti jsou poměrně krátké a auto táhne obstojně. Čtyřka už je poměrně hodně dlouhá, dá se vytočit až do celých 200 km/h a pětka...ta se mi ještě nepodařila vytočit do maxima (krátká silnice), ale při tachometrových 130 km/h (což je dle GPS nějakých 122 km/h) znamená 2600 ot./min.
Největší utrpení je podle mne pro auto 50 km/h...na trojku motor točí při 50 km/h bez mála 2000 ot./min, proto řadím za čtyři a otáčky klesnou pod 1500 ot./min. Po rovině jet 50 km/h se zařazenou čtyřkou není problém, horší už je to do kopce, to je lepší dát za tři.

1.1 Kulisa řazení
Dráhy řazení jsou poněkud delší, než bych uvítal. Přesnost řazení je srovnatelné s jedničkovou Octavií (věřte tomu nebo ne, ale je to tak). Nikdy jsem s tím neměl problémy, vždy se člověk trefí tam kam chce bez problémů a zbytečných vůlí, až na "spátečku"...někdy se jí tam prostě nechce, tak člověk musí dát neutrál, vyšlápnout spojku, znovu sešlápnout spojku a pak tam i ta "spátečka" jde dobře.

1.2 Řadící páka
Řadící páka je šíleně dlouhá, proto jsem ji zkrátil a nahradil hlavicí z Peugeotu 308.


SERVIS

182420km
-výměna rozvodů.
-výměna vodní pumpy.
-výměna filtrů.
-výměna oleje.
-výměna předních světel.
-geomterie.

184299km
-oprava táhel řazení.

185618km
-výměna spojky za čtyřdílnou sadu Valeo.

188520km
-výměna chladící kapaliny.


195000km
-výměna oleje.
-výměna filtrů.
-výměna váhy vzduchu.

195581km
-výměna předních kotoučů a destiček.

196254km
-výměna pravé zadní tyčky stabilizátoru.

207241km
-výměna oleje.
-výměna filtrů.
-geometrie.

217458km
-výměna oleje.
-výměna filtrů.

221578km
-výměna čepů na přední nápravě.
-geometrie.

225400km
-výměna oleje.
-výměna filtrů.

227000km
-výměna předních destiček.

228300km
-výměna táhel řazení.

235000km
-výměna oleje.
-výměna filtrů.
-výměna těsnění pod hlavou.
-repas hlavy motoru.
-nový chladič vody.


SRAZY:

26.10.2013 Low CZ
26.10. jsem se účastnil s kamarády svého vůbec prvního srazu Low CZ. Musím říct, že lidi tam byly super...nikdo nedělal zbytečně hovadiny, lidi chodili a ptali se, byly zvědaví. Mne osobně nejvíce zaujal černý Peugeot 106 S16, který mimochodem obhájil první místo na sprintech. Dokonce za sebou nechal i Škodu Octavii II 2.0 TFSI RS. Já jsem se umístil až na šestém místě, což znamená, že do příště mám rozhodně co zlepšovat a už mám v hlavě plán, co za úpravu bude následovat.
-Video ze srazu:
http://www.youtube.com/watch?v=IOJ0T68n-2I
1.0 Video ze sprintu - Já se 406 vs. Passat 1.8T 20v:
-http://hofik11.rajce.idnes.cz/Mimon_26.10.2013/#DSC_0354.jpg

23.10.2013 Low CZ
23.10.2013 se opět konal další srázek Low CZ, sraz byl u Arbesu v České Lípě
s půlnočním překvapením, které opravdu překvapilo...bohužel to překazili páni policajti, které asi v dětství někdo šikanoval, ale co se dá dělat. Příště jedu s klukama zas, je to super parta.


POSTŘEHY:

1.0 přední světla
Ty jsou opravdu úžasná. Faceliftovaný model dostal čirou optiku. Svítí opravdu báječně, ale xenony to stále nejsou.

1.1 víko kufru
Jedno z mínusů tohoto vozu je víko kufru, jednak kazí potenciál jinak velkého kufru, protože otvor po otevření víka není jednak moc velký a také po víku kufru po dešti při otevření nateče voda do kufru.

1.2 absence zadního stěrače
Někdy mi opravdu chybí zadní stěrač, některé staré modely měli zadní stěrač, i když pravda...moc hezky to nevypadalo, ale z praktického hlediska by to bylo fajn.

1.3 topení
Hodně mne překvapilo topení, i když je motor studený, stačí ujet 300 až 500 metrů a "oala" ... ono to topí.

1.4 Udávaný výkon
Udávaný výkon v techničáku je výkon přenášený na kola stejně, jako to dělají Němci, proč se nám tedy zdá, že například takové TDI se schodným výkonem jede líp než HDI? Za prvé je to dáno nastavením reakcí na plyn (což jsem už rozebral výš), ale hlavně tím, že německé vozy mají zpravidla větší výkon, než mají v technickém průkazu. Například u 2.0 TDI CR 103 kW bývá výkon vyšší až o 15 kW a o celých 30 Nm větší točivý moment(stačí se podívat na hodnoty naměřené na "válcích" různých úpravců před úpravou v originálním stavu). Podle mne jde o marketingový tah - Francouzi toto nedělají.


TECHNICKÉ INFO:

Délka: 4598 mm
Šířka: 1765 mm
Výška: 1412 mm
Rozchod kol vpředu: 1500 mm
Rozchod kol vzadu: 1482 mm
Rozvor náprav: 2700 mm
Pohotovostní hmotnost: 1410 kg
Užitečná hmotnost: 451 kg
Hmot. bržděného přívěsu: 1500 kg
Hmot. nebržděného přívěsu: 700 kg
Počet dveří: 4
Počet míst: 5
Min. objem zavaz. prostoru: 430 litrů
Max. objem zavaz. prostoru: XXX litrů
Druh motoru: řadový
Umístění motoru: vpředu napříč
Příprava směsi : přímé vstřikování
Přeplňování: turbodmychadlo
Zdvihový objem: 1997 ccm
Počet válců: 4
Počet ventilů: 8
Točivý moment: 250 Nm / 1750 ot./min
Výkon: 80 kW / 4000 ot./min
Maximální rychlost: 191 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11.2 s
Poháněná náprava: přední
Převodovka: manuální
Počet rychl. stupňů: 5
Objem nádrže: 70 litrů
Přední brzdy: kotoučové
Zadní brzdy: kotoučové


PODĚKOVÁNÍ:

Tím to bych chtěl poděkovat Lukáši Vorlíčkovi, který mi nejvíce pomohl.


ZAJÍMAVOSTI:

V práci jsem se natolik nudil, že jsem sepsal pružnost zrychlení různých vozů na různé převodové stupně.

1.0 pružnost zrychlení 3RS 60-100

Peugeot RCZ R 1.6 THP (270HP/330Nm): 3,13s
VW Golf VII GTI Performance (230HP/350Nm): 3,45s
Škoda Octavia III RS 2.0 TSI (220HP/350Nm): 3,45s
Peugeot 406 2.0 HDI RHZ Stage 2 (XXXHP/XXXNm): 3,84s
Škoda Octavia III RS TDI (184HP/380Nm): 3,92s
Škoda Octavia II RS 2.0 TDI (170HP/350Nm): 3,98
Peugeot 406 2.0 HDI RHZ Stage 2 (XXXHP/XXXNm): 4,02s
Škoda Octavia II RS 2.0 TSI (200HP/280Nm): 4,05s
BMW 130i (265HP/315Nm): 4,2s
Škoda Octavia II RS 2.0 TDI (170HP/350Nm): 4,2s
VW Passat 2.0 TDI R-line (177HP/380Nm): 4,21s
Seat Leon 1,4 TSI (140HP/250Nm): 4,32s
BMW 530d Touring (218HP/500Nm): 4,54s
Peugeot 307 2.0 HDI RHS remap (150HP/320Nm): 4,66s
BMW 330d (204HP/410Nm): 4,7s
BMW 535d Touring (272HP/560Nm): 4,8s
Peugeot 406 2.0 HDI RHZ TDIchip (143HP/322Nm): 4,81s
Volkswagen Jetta 2,0 TDI (140HP/320Nm): 4,9s
Škoda Octavia 2.0 TDI (140HP/320Nm): 4,9s
Seat Leon 2.0 TDI (140HP/320Nm): 4,9s
Citroen Evasion 2.0 HDI PowerTec (131HP/298Nm): 5,03s
Volkswagen Tiguan 2,0 TDI (140HP/320Nm): 5,1s
Seat Altea XL 2,0 TDI (140HP/320Nm): 5,1s
Ford Focus kombi 2.0 TDCI (136HP/320Nm): 5,25s
Mercedes-Benz C230K (192HP/260Nm): 5,5s
Škoda Fabia 1.6 TDI (105HP/250Nm): 5,5s
Ford Mondeo kombi 2.2 TDCi (155HP/360Nm): 5,5s
Peugeot 406 2.0 HDI RHZ (109HP/250Nm): 5,5s
BMW 120d (163HP/340Nm): 5,5s
BMW 320d (163HP/340Nm): 5,6s
Honda Civic 2,2 i-DTEC (150HP/350Nm): 5,61s
Škoda Octavia 4x4 2.0 FSI (150HP/200Nm): 5,75s
Škoda Fabia 1.9 TDI (100HP/250Nm): 5,8s
Honda Civic 2,2 i-CTDi (140HP/340Nm): 5,8s
Dodge Caliber 2.0 CRD (140HP/310Nm): 5,82s
Renault Latitude 2.0 DCI (150HP/320Nm): 5,85s
Škoda Octavia 1.9 TDI (110HP/235Nm): 5,86s
Škoda Superb 1.8T (150HP/210Nm): 6,04s
Audi A4 2.0 TDI (136HP/320Nm): 6,09s
Citroën C4 VTS 2.0 (180HP/202Nm): 6,2s
Peugeot 406 2.2 HDI (133HP/314Nm): 6,29s
Mercedes A180 CDI (110HP/250Nm): 6,3s
BMW 120i (150HP/200Nm): 6,3s
Citroën C5 2.0 HDI (136HP/320Nm): 6,3s
Citroën C4 VTS 2.0 HDI (136HP/320Nm): 6,39s
Citroen Evasion 2.0 HDI RHZ (109HP/250Nm): 6,44s
Škoda Fabia 1.9 TDI (105HP/240Nm): 6,5s
Ford Fiesta ST 2.0 (150HP/190Nm): 6,6s
Peugeot 407 2.2i (158HP/220Nm): 6,7s
Peugeot 307 1.6 HDI (109HP/240Nm): 6,7s
Peugeot 406 2.0 HDI RHS (107HP/250Nm): 6,77s
Peugeot 307 2.0 HDI RHS (107HP/250Nm): 6,89s
Ford Focus kombi 1.6 TDCI (109HP/240Nm): 6,9s
Citroen C4 VTR 1,6 HDI (109HP/240Nm): 6,9s
Peugeot 308 1.6 THP (150HP/240Nm): 7s
BMW 116i (115HP/150Nm): 7,1s
Hyundai i30 kombi 1.6 (135HP/164Nm): 7,14s
Kia Cee'd SW 1.6 (135HP/164Nm): 7,24s
Škoda Octavia 1.6 FSI (115HP/155Nm): 7,3s
Peugeot RCZ 1.6 THP (156HP/240Nm): 7,37s
Citroen C8 2,2 HDI (130HP/314Nm): 8,6s
Honda City 1,4 (83HP/119Nm): 8,6s
VW Bora 1.6 (105HP/149Nm): 8,6s
Citroen Berlingo 2,0 HDi RHY (90HP/205Nm): 9,4s


1.1 pružnost zrychlení 3RS 60-120

Peugeot RCZ R 1.6 THP (270HP/330Nm): 5,2s
VW Golf VII GTI Performance (230HP/350Nm): 5,5s
Škoda Octavia III RS TSI (220HP/350Nm): 5,5s
Škoda Octavia III RS TDI (184HP/380Nm): 7s
Seat Leon 1,4 TSI (140HP/250Nm): 7s
Peugeot 406 2.0 HDI RHZ Stage 2 (XXXHP/XXXNm): 7,13s
Opel Astra CDTI BiTurbo (195HP/400Nm): 7,2s
VW Passat 2.0 TDI R-line (177HP/380Nm): 7,35s


1.2 pružnost zrychlení 4RS 60-100

Peugeot RCZ R 1.6 THP (270HP/330Nm): 4,26s
Škoda Octavia III RS TSI (220HP/350Nm): 4,94s
Mercedes-Benz ML320 CDI 4MATIC (224HP/510Nm): 5s
Škoda Octavia RS 2.0 TSI (200HP/280Nm): 5,15s
VW Golf VII GTI Performance (230HP/350Nm): 5,17s
BMW 135i Coupé (306HP/400Nm): 5,3s
Hyundai ix35 2.0 CRDi 4x4 (184HP/392Nm): 5,3s
Škoda Superb II 3.6 FSI (260HP/350Nm): 5,43s
BMW 130 (265HP/315Nm): 5,5s
Škoda Octavia III RS TDI (184HP/380Nm): 5,72s
Mazda CX-5 2.2 Skyactiv-D (176HP/420Nm): 5,8s
Mercedes-Benz C 220 CDI (170HP/400Nm): 5,8s
Škoda Octavia II RS 2.0 TDI (170HP/350Nm): 5,8s
Seat Leon 2.0 TDI (140HP/320Nm): 5,8s
Mazda CX-5 2.2D (150HP/380Nm): 5,8s
Lexus IS 220d (177HP/400Nm): 5,9s
VW Passat 2.0 TDI R-line (177HP/380Nm): 5,96s
Peugeot 406 2.0 HDI RHZ Stage 2 (XXXHP/XXXNm): 6s
Opel Astra CDTI BiTurbo (195HP/400Nm): 6s
Seat Leon 1.4 TSI (140HP/250Nm): 6s
Audi A4 2.0 TDI (170HP/350Nm): 6s
BMW 530d Touring (218HP/500Nm): 6,09s
Seat Altea XL 2,0 TDI (140HP/320Nm): 6,1s
Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D (150HP/380Nm): 6,2s
Volkswagen Jetta 2,0 TDI (140HP/320Nm): 6,3s
VW Golf 1.4 TSI (140HP/250Nm): 6,3s
Honda CR-V 2.2 i-DTEC (150HP/350Nm): 6,3s
BMW 535d Touring (272HP/560Nm): 6,4s
Audi A3 2.0 TDI (140HP/320Nm): 6,5s
Opel Meriva 1.6 CDTI (135HP/320Nm): 6,5s
Škoda Octavia III 1.4 TSI (140HP/250Nm): 6,5s
Alfa Romeo 159 2.4 JTD (200HP/400Nm): 6,5s
Škoda Octavia III Scout 2.0 TDI (150HP/340Nm): 6,6s
Volkswagen Tiguan 2,0 TDI (140HP/320Nm): 6,6s
Ford Focus kombi 2.0 TDCI (136HP/320Nm): 6,6s
Citroen Evasion 2.0 HDI PowerTec (131HP/298Nm): 6,64s
BMW 330d (204HP/410Nm): 6,7s
Opel Astra ST 1.6 CDTI (136HP/320Nm): 6,7s
Fiat 500L Living 1.6 MultiJet (105HP/320Nm): 6,8s
Renault Mégane Grandtour 1.6 dCi (130HP/320Nm): 6,8s
Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS (120HP/320Nm): 6,8s
Škoda Octavia 4x4 2.0 FSI (150HP/200Nm): 6,8s
Ford Mondeo kombi 2.2 TDCi (155HP/360Nm): 6,9s
Hyundai i40 1.7 CRDi (136HP/330Nm): 6,9s
Škoda Octavia III 1.8 TSI (180HP/250Nm): 6,93s
Citroën C4 VTS 2.0 HDI (136HP/320Nm): 6,98s
Toyota Auris Hybrid Touring Sports: 7s
Toyota RAV4 2.0 D4-D (150HP/340Nm): 7s
Kia Carens 1.7 CRDi (135HP/331Nm): 7,1s
Škoda Octavia III 2.0 TDI (150HP/320Nm): 7,1s
Honda Civic 2,2 i-CTDi (140HP/340Nm): 7,1s
BMW 320d (163HP/340Nm): 7,1s
Renault Mégane sedan 1.9 dCi (120HP/300Nm): 7,2s
Škoda Octavia 2.0 TDI (140HP/320Nm): 7,2s
Dacia Duster 1.5 dCi (109HP/240Nm): 7,2s
Citroën C5 2.0 HDI (136HP/320Nm): 7,2s
Peugeot 308 SW 1.2 THP (130HP/230Nm): 7,4s
Dodge Caliber 2.0 CRD (140HP/310Nm): 7,5s
Mercedes-Benz C230K (192HP/260Nm): 7,5s
Nissan Qashqai 1.6 dCi 4x4 (130HP/320Nm): 7,5s
Opel Mokka 1.7 CDTI (130HP/300Nm): 7,5s
BMW 120d (163HP/340Nm): 7,6s
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI (140HP/320Nm): 7,6s
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4x2 (120HP/300Nm): 7,6s
Honda Civic 2,2 i-DTEC (150HP/350Nm): 7,65s
Hyundai ix35 2.0 CRDi 4x4 (136HP/320Nm): 7,7s
VW Golf Sportsvan 2.0 TDI (150HP/320Nm): 7,7s
Škoda Octavia 1.8T 20v (150HP/210Nm): 7,8s
Škoda Fabia 1.9 TDI (105HP/240Nm): 7,8s
Kia Sportage 1.7 CRDi 4x2 (115HP/260Nm): 7,8s
Škoda Rapid 1.6 TDI (105HP/250Nm): 7,9s
Škoda Yeti 2.0 TDI (110HP/280Nm): 7,9s
Nissan X-Trail 1.6 dCi 4x4 (130HP/320Nm): 7,9s
BMW 320i (170HP/210Nm): 7,9s
Peugeot 308 1.2 e-THP (130HP/230Nm): 8s
Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi (140HP/320Nm): 8,05s
Škoda Octavia 1.9 TDI (130HP/320Nm): 8,1s
Renault Mégane 1.2 TCe (115HP/190Nm): 8,1s
BMW 320d (163HP/340Nm): 8,2s
Seat Cordoba Sport 1.9 TDI PD (130HP/310Nm): 8,2s
Škoda Fabia 1.9 TDI (100HP/250Nm): 8,3s
Chevrolet Cruze 2.0 VDCI (163HP/360Nm): 8,3s
Peugeot 308 1.6 THP (156HP/240Nm): 8,3s
Peugeot 406 2.0 HDI SW (109HP/250Nm): 8,5s
Ford Fiesta ST 2.0 (150HP/190Nm): 8,5s
BMW 120i (150HP/200Nm): 8,5s
Citroen C5 Break 2,0 HDi (136HP/320Nm): 8,5s
Citroën C4 VTS 2.0 (180HP/202Nm): 8,55s
Renault Latitude 2.0 DCI (150HP/320Nm): 8,57s
Hyundai i30 1.6 CRDI (110HP/260Nm): 8,6s
Mercedes A180 CDI (110HP/250Nm): 8,6s
Seat Leon ST 1.6 TDI DSG (105HP/250Nm): 8,6s
Škoda Superb Combi 2.0 TDI (140HP/320Nm): 8,6s
Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (110HP/200Nm): 8,6s
VW Golf 1.2 TSI (105HP/175Nm): 8,7s
Peugeot 308 1.6 THP (150HP/240Nm): 8,7s
Peugeot 406 2.2 HDI (133HP/314Nm): 8,8s
Škoda Rapid 1.2 TSI (105HP/175Nm): 8,8s
Kia Soul 1.6 CRDi (125HP/260Nm): 8,8s
Peugeot 307 1.6 HDI (109HP/240Nm): 8,9s
Volkswagen Golf 1.2 TSI (105HP/175Nm): 8,9s
Citroen C4 VTR 1,6 HDI (109HP/240Nm): 9s
Citroen Evasion 2.0 HDI RHZ (109HP/250Nm): 9,04s
Škoda Octavia III Combi 1.2 TSI (105HP/175Nm): 9,2s
Škoda Rapid Spaceback 1.6 TDI (90HP/230Nm): 9,2s
Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost (125HP/170Nm): 9,3s
Citroën C4 Cactus 1.2 (110HP/205Nm): 9,3s
Peugeot 406 2.0 HDI RHS (107HP/250Nm): 9,33s
Ford Mondeo 1.8 SCi (130HP/175Nm): 9,4s
Ford Focus 1.0 EcoBoost (125HP/170Nm): 9,4s
Škoda Superb 1.8T (150HP/210Nm): 9,42s
Ford Focus kombi 1.6 TDCI (109HP/240Nm): 9,5s
Škoda Octavia III 1.6 TDI (105HP/250Nm): 9,55s
Peugeot 407 2.2i (158HP/220Nm): 9,6s
Škoda Octavia III 1.2 TSI (105HP/175Nm): 9,6s
Peugeot 301 1.6 VTi (115HP/150Nm): 9,8s
Kia Cee´d SW 1.6 CRDi (124HP/260Nm): 9,8s
Opel Astra ST 1.4 Turbo LPG (140HP/200Nm): 9,8s
Peugeot RCZ 1.6 THP (156HP/240Nm): 9,87s
Nissan Juke 1.2 DIG-T (115HP/190Nm): 9,9s
Honda Civic Tourer 1.8 i-vtec (141HP/174Nm): 9,9s
Kia Cee'd SW 1.6 (135HP/164Nm): 10,01s
Hyundai i30 kombi 1.6 (135HP/164Nm): 10,11s
Škoda Superb II 1.9 TDI (105HP/250Nm): 10,13s
Renault Captur 1.5 dCi (90HP/220Nm): 10,3s
Volkswagen Polo 1.2 TSI (90HP/160Nm): 10,4s
BMW 116i (115HP/150Nm): 10,5s
Peugeot 208 1,4 VTi (95HP/136Nm): 10,55s
Citroen C8 2,2 HDI (130HP/314Nm): 10,7s
Kia Soul 1.6 GDI (132HP/161Nm): 10,8s
Škoda Octavia 1.6 FSI (115HP/155Nm): 11,8s
Mazda 3 1.5 Skyactiv-G100 (100HP/150Nm): 11,2s
Fiat Punto 1,4 8V (77HP/115Nm): 11,85s
Citroen Berlingo 2,0 HDi RHY (90HP/205Nm): 12,2s
Iveco Massif 3.0 HPI (146HP/350Nm): 12,2s
Toyota Yaris 1.33 Dual VVT-i (100HP/125Nm): 12,3s
Škoda Fabia 1.2 HTP (64HP/112Nm): 12,3s
VW Bora 1.6 (105HP/149Nm): 12,3s
Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic (132HP/160Nm): 12,4s
Honda City 1,4 (83HP/119Nm): 12,7s
Seat Ibiza 1.4 16v (75HP/126Nm): 12,7s
Citroën C1 1.2 PureTech (82HP/116Nm):12,8s
Ford Fiesta 1,4 Duratec (96HP/128Nm): 14,20s
Škoda Citigo 1.0 MPI (75HP/95Nm): 14,7s
Hyundai i10 1.0 D-CVVT (66HP/95Nm): 14,9s
Toyota Aygo 1.0 VVT-i (70HP/95Nm): 16,2s
Škoda Citigo 1.0 MPI Green tec (75HP/95Nm): 16,4s
Renault Twingo 1.0 SCe (71HP/91Nm): 16,5s


1.3 pružnost zrychlení 4RS 60-120

Peugeot RCZ R 1.6 THP (270HP/330Nm): 6,56s
Škoda Octavia RS 2.0 TSI (200HP/280Nm): 6,8s
VW Golf VII GTI Performance (230HP/350Nm): 7,65s
Seat Leon 1,4 TSI (140HP/250Nm): 8,6s
Škoda Octavia III RS TDI (184HP/380Nm): 8,8s
Peugeot 406 2.0 HDI RHZ Stage 2 (XXXHP/XXXNm): 8,84s
Opel Astra CDTI BiTurbo (195HP/400Nm): 9,6s
VW Passat 2.0 TDI R-line (177HP/380Nm): 9,8s


1.4 pružnost zrychlení 5RS 80-120

BMW 135i Coupé (306HP/400Nm): 6s
Škoda Octavia III RS 2.0 TSI (220HP/350Nm): 6,37s
Mercedes-Benz ML320 CDI 4MATIC (224HP/510Nm): 6,8s
BMW 530d Touring (218HP/500Nm): 6,85s
BMW 130 (265HP/315Nm): 7,15s
Seat Leon 2.0 TDI (140HP/320Nm): 7,2s
Škoda Octavia II RS 2.0 TSI (200HP/280Nm): 7,55s
Škoda Octavia III RS 2.0 TDI (184HP/380Nm): 7,94s
VW Golf VII GTI Performance (230HP/350Nm): 8,02s
Opel Astra CDTI BiTurbo (195HP/400Nm): 8,05s
Peugeot 406 2.0 HDI Stage 2 (xxxHP/xxxNm): 8,11s
Hyundai ix35 2.0 CRDi 4x4 (184HP/392Nm): 8,2s
Seat Leon 1.4 TSI (140HP/250Nm): 8,2s
Seat Altea XL 2,0 TDI (140HP/320Nm): 8,2s
VW Golf 1.4 TSI (140HP/250Nm): 8,3s
BMW 330d (204HP/410Nm): 8,4s
Audi A3 2.0 TDI (140HP/320Nm): 8,5s
BMW 535d Touring (272HP/560Nm): 8,5s
Škoda Octavia 2.0 TDI (140HP/320Nm): 8,5s
Volkswagen Jetta 2,0 TDI (140HP/320Nm): 8,6s
Škoda Octavia III 1.4 TSI (140HP/250Nm): 8,6s
Mercedes-Benz C230K (192HP/260Nm): 8,7s
Opel Astra ST 1.6 CDTI (136HP/320Nm): 8,7s
VW Passat 2.0 TDI R-line (117HP/380Nm): 8,75s
Škoda Octavia 1.9 TDI (130HP/320Nm): 8,9s
Hyundai i40 1.7 CRDi (136HP/330Nm): 8,9s
Ford Focus kombi 2.0 TDCI (136HP/320Nm): 8,9s
Škoda Octavia III 1.8 TSI (180HP/250Nm): 8,92s
Renault Mégane Grandtour 1.6 dCi (130HP/320Nm): 9s
Opel Meriva 1.6 CDTI (135HP/320Nm): 9s
Mazda CX-5 2.2 Skyactiv-D AWD (176HP/420Nm): 9,2s
Chevrolet Cruze 2.0 VDCI (163HP/360Nm): 9,3s
Seat Cordoba Sport 1.9 TDI PD (130HP/310Nm): 9,3s
Seat Leon ST 1.6 TDI DSG (105HP/250Nm): 9,4s
Honda Civic 2,2 i-CTDi (140HP/340Nm): 9,4s
Kia Carens 1.7 CRDi (135HP/331Nm): 9,5s
Volkswagen Tiguan 2,0 TDI (140HP/320Nm): 9,5s
Ford Mondeo kombi 2.2 TDCi (155HP/360Nm): 9,5s
Citroën C5 2.0 HDI (136HP/320Nm): 9,5s
Toyota Auris Hybrid Touring Sports: 9,5s
Škoda Octavia II RS 2.0 TDI (170HP/350Nm): 9,6s
Fiat 500L Living 1.6 MultiJet (105HP/320Nm): 9,7s
Škoda Octavia 1.8T 20v (150HP/210Nm): 9,8s
Škoda Octavia III 2.0 TDI (150HP/320Nm): 10s
BMW 120d (163HP/340Nm): 10s
Škoda Octavia 4x4 2.0 FSI (150HP/200Nm): 10s
Peugeot 406 2.2 HDI (133HP/314Nm): 10,12s
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4x2 (120HP/300Nm): 10,2s
Citroën C4 VTS 2.0 HDI (136HP/320Nm): 10,21s
BMW 320d (163HP/340Nm): 10,3s
Renault Mégane sedan 1.9 dCi (120HP/300Nm): 10,3s
Dodge Caliber 2.0 CRD (140HP/310Nm): 10,40s
Peugeot 308 1.2 e-THP (130HP/230Nm): 10,5s
Mazda CX-5 2.2D (150HP/380Nm): 10,6s
Citroen C5 Break 2,0 HDi (136HP/320Nm): 10,6s
VW Golf Sportsvan 2.0 TDI (150HP/320Nm): 10,7s
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI (140HP/320Nm): 10,7s
BMW 120i (150HP/200Nm): 10,8s
Dacia Duster 1.5 dCi (109HP/240Nm): 10,9s
Honda Civic 2,2 i-DTEC (150HP/350Nm): 11,05s
Škoda Superb 1.8T (150HP/210Nm): 11,26s
Peugeot 308 SW 1.2 THP (130HP/230Nm): 11,3s
Peugeot RCZ 1.6 THP (156HP/240Nm): 11,3s
Opel Mokka 1.7 CDTI (130HP/300Nm): 11,3s
Mercedes A180 CDI (110HP/250Nm): 11,4s
Honda CR-V 2.2 i-DTEC (150HP/350Nm): 11,4s
Peugeot 406 2.0 HDI RHS (107HP/250Nm): 11,48s
Citroën C4 VTS 2.0 (180HP/202Nm): 11,65s
Škoda Fabia 1.9 TDI (100HP/250Nm): 11,7s
Kia Sportage 1.7 CRDi 4x2 (115HP/260Nm): 11,8s
Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost (125HP/170Nm): 12s
Kia Cee´d SW 1.6 CRDi (124HP/260Nm): 12s
BMW 320i (170HP/210Nm): 12s
Peugeot 308 1.6 THP (150HP/240Nm): 12s
Hyundai i30 1.6 CRDI (110HP/260Nm): 12,1s
Peugeot 308 1.6 THP (156HP/240Nm): 12,4s
Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS (120HP/320Nm): 12,4s
Škoda Yeti 2.0 TDI (110HP/280Nm): 12,4s
Ford Focus 1.0 EcoBoost (125HP/170Nm): 12,5s
Škoda Rapid 1.6 TDI (105HP/250Nm): 12,6s
Peugeot 307 1.6 HDI (109HP/240Nm): 12,6s
Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D (150HP/380Nm): 12,8s
Renault Latitude 2.0 DCI (150HP/320Nm): 12,9s
Ford Focus kombi 1.6 TDCI (109HP/240Nm): 12,9s
Peugeot 406 2.0 HDI SW (109HP/250Nm): 13s
Toyota RAV4 2.0 D4-D (150HP/340Nm): 13s
VW Golf 1.2 TSI (105HP/175Nm): 13,1s
Peugeot 407 2.2i (158HP/220Nm): 13,1s
Volkswagen Golf 1.2 TSI (105HP/175Nm): 13,2s
Citroen C4 VTR 1,6 HDI (109HP/240Nm): 13,3s
Ford Fiesta ST 2.0 (150HP/190Nm): 13,4s
Citroen C8 2,2 HDI (130HP/314Nm): 13,6s
Škoda Superb 1.9 TDI (105HP/250Nm): 13,86s
BMW 116i (115HP/150Nm): 14s
Nissan Qashqai 1.6 dCi 4x4 (130HP/320Nm): 14s
Citroën C4 Cactus 1.2 (110HP/205Nm): 14,1s
Hyundai i30 kombi 1.6 (135HP/164Nm): 14,24s
Nissan Juke 1.2 DIG-T (115HP/190Nm): 14,3s
Honda Civic Tourer 1.8 i-vtec (141HP/174Nm):14,3s
Škoda Octavia III 1.2 TSI (105HP/175Nm): 14,3s
Škoda Octavia III 1.6 TDI (105HP/250Nm): 14,45s
Hyundai ix35 2.0 CRDi 4x4 (136HP/320m): 14,6s
Škoda Rapid Spaceback 1.6 TDI (90HP/230Nm): 14,6s
Škoda Fabia 1.9 TDI (105HP/240Nm): 14,8s
Škoda Octavia III Combi 1.2 TSI (105HP/175Nm): 14,8s
Renault Mégane 1.2 TCe (115HP/190Nm): 14,9s
VW Bora 1.6 (105HP/149Nm): 15,1s
Kia Cee'd SW 1.6 (135HP/164Nm): 15,33s
Peugeot 301 1.6 VTi (115HP/150Nm): 15,6s
Volkswagen Polo 1.2 TSI (90HP/160Nm): 15,8s
Honda City 1,4 (83HP/119Nm): 16,1s
Kia Soul 1.6 GDI (132HP/161Nm): 16,3s
Mazda 3 1.5 Skyactiv-G100 (100HP/150Nm): 16,3s
Škoda Octavia 1.6 FSI (115HP/155Nm): 16,7s
Peugeot 208 1,4 VTi (95HP/136Nm): 17,05s
Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic (132HP/160Nm): 17,6s
Renault Captur 1.5 dCi (90HP/220Nm): 18,5s
Škoda Fabia 1.2 HTP (64HP/112Nm): 19,1s
Fiat Punto 1,4 8V (77HP/115Nm): 19,1s
Ford Mondeo 1.8 SCi (130HP/175Nm): 19,4s
Citroen Berlingo 2,0 HDi RHY (90HP/205Nm): 19,7s
Iveco Massif 3.0 HPI (146HP/350Nm): 20,1s
Toyota Yaris 1.33 Dual VVT-i (100HP/125Nm): 21s
Citroën C1 1.2 PureTech (82HP/116Nm): 21,4s
Škoda Citigo 1.0 MPI (75HP/95Nm): 21,9s
Hyundai i10 1.0 D-CVVT (66HP/95Nm): 23,2s
Ford Fiesta 1,4 Duratec (96HP/128Nm): 23,75s
Seat Ibiza 1.4 16v (75HP/126Nm): 26,7s
Škoda Citigo 1.0 MPI Green tec (75HP/95Nm): 27,1s
Toyota Aygo 1.0 VVT-i (70HP/95Nm): 29,7s
Renault Twingo 1.0 SCe (71HP/91Nm): 33,2s


1.5 pružnost zrychlení 6RS 80-120

Peugeot RCZ R 1.6 THP (270HP/330Nm): 6,40s
Opel Astra CDTI BiTurbo (195HP/400Nm): 8,10s
Škoda Octavia RS 2.0 TSI (200HP/280Nm): 8,9s
VW Golf 1.4 TSI (140HP/250Nm): 10s
Volvo XC60 D5 AWD (185HP/400Nm): 10s
Seat Leon 1.4 TSI (140HP/250Nm): 10,2s
BMW 330d (204HP/410Nm): 10,4s
Škoda Octavia III RS TDI (184HP/380Nm): 10,65s
Škoda Octavia III 1.4 TSI (140HP/250Nm): 10,7s
VW Golf VII GTI Performance (HP/Nm): 10,9s
BMW 530d Touring (218HP/500Nm): 10,95s
Audi A3 2.0 TDI (140HP/320Nm): 11s
Mercedes-Benz C 220 CDI (170HP/400Nm): 11,2s
Mercedes-Benz C230K (192HP/260Nm): 11,6s
Lexus IS 220d (177HP/400Nm): 11,7s
Audi Q5 2.0 TDI (170HP/350Nm): 12s
Škoda Octavia 4x4 2.0 FSI (150HP/200Nm): 12s
Hyundai i40 1.7 CRDi (136HP/330Nm): 12s
Škoda Octavia 2.0 TDI (140HP/320Nm): 12,3s
Seat Altea XL 2,0 TDI (140HP/320Nm): 12,3s
Škoda Octavia II RS 2.0 TDI (170HP/350Nm): 12,4s
Škoda Octavia III Scout 2.0 TDI (150HP/340Nm): 12,4s
Citroën C5 2.0 HDI (136HP/320Nm): 12,4s
Opel Astra ST 1.6 CDTI (136HP/320Nm): 12,7s
Mercedes A180 CDI (110HP/250Nm): 12,7s
Audi A4 2.0 TDI (170HP/350Nm): 12,8s
BMW 320d (163HP/340Nm): 12,9s
BMW 120i (150HP/200Nm): 13,1s
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4x2 (120HP/300Nm): 13,3s
Citroen C5 Break 2,0 HDi (136HP/320Nm): 13,4s
Ford Focus kombi 2.0 TDCI (136HP/320Nm): 13,6s
Seat Cordoba Sport 1.9 TDI PD (130HP/310Nm): 13,7s
Peugeot 308 SW 1.2 THP (130HP/230Nm): 13,7s
Škoda Octavia III 2.0 TDI (150HP/320Nm): 13,8s
Škoda Octavia III 2.0 TDI (150HP/320Nm): 13,8s
Alfa Romeo 159 2.4 JTD (200HP/400Nm): 13,9s
Volkswagen Tiguan 2,0 TDI (140HP/320Nm): 14,1s
Ford Mondeo kombi 2.2 TDCi (155HP/360Nm): 14,3s
Peugeot 308 1.2 e-THP (130HP/230Nm): 14,6s
Kia Sportage 1.7 CRDi 4x2 (115HP/260Nm): 14,9s
Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost (125HP/170Nm): 15s
Renault Mégane sedan 1.9 dCi (120HP/300Nm): 15,1s
Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi (140HP/320Nm): 15,10s
Nissan X-Trail 1.6 dCi 4x4 (130HP/320Nm): 15,4s
Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (110HP/200Nm): 15,7s
Kia Soul 1.6 CRDi (124HP/260Nm): 15,9s
Peugeot 407 2.2i (158HP/220Nm): 15,95s
Škoda Superb Combi 2.0 TDI (140HP/320Nm): 17,40s
Škoda Octavia III Combi 1.2 TSI (105HP/175Nm): 17,9s
Honda Civic Tourer 1.8 i-vtec (141HP/174Nm): 18s
Škoda Rapid 1.2 TSI (105HP/175Nm): 18,8s
Škoda Octavia III 1.2 TSI (105HP/175Nm): 19,9s
Opel Astra ST 1.4 Turbo LPG (140HP/200Nm): 21s
Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic (132HP/160Nm): 23,3s
Ford Mondeo 1.8 SCi (130HP/175Nm): 30s


1.6 zrychlení 0-100

Audi TT 2.0 TFSI quattro (310HP/380Nm):4,9s
Volkswagen Touareg 4.2 TDI (340HP/800NM): 5,8s
Audi TT 2.0 TFSI (220HP/370Nm): 6s
Volkswagen Touareg 3.0 TSI Hybrid (380HP/580NM): 6,5s
Audi TT 2.0 TDI (184HP/380Nm): 7,1s
Škoda Octavia II RS 2.0 TSI (200HP/280Nm): 7,2s
Volkswagen Touareg 3.0 TDI (262HP/580NM): 7,3s
Škoda Octavia III 1.8 TSI (180HP/250Nm): 7,3s
Škoda Octavia III Combi 1.8 TSI DSG 4x4 (180HP/280Nm): 7,5s
Škoda Octavia III Scout 2.0 TDI DSG (184HP/380Nm): 7,8s
Ford S-Max 2,0 EcoBoost (240HP/340Nm): 7,9s
Peugeot 406 2.0 HDI RHZ Stage 2 (XXXHP/XXXNm): 7,9s
Škoda Octavia III Scout 1.8 TSI DSG (180HP/280Nm): 7,9s
Ford Mondeo Titanium S, 2.2 TDCi (200HP/450Nm): 8,2s
Škoda Octavia III RS 2.0 TDI (184HP/380Nm): 8,3s
Audi A3 Sedan 1.4 TFSI (140HP/250Nm): 8,4s
Golf 1.4 TSI BMT ACT (140HP/250Nm): 8,4s
Škoda Octavia II RS 2.0 TDI (170HP/350Nm): 8,4s
Ford S-Max 2.0 EcoBoost (200HP/320Nm): 8,5s
Škoda Octavia III Combi 1.4 TSI (140HP/250Nm):8,5s
Volkswagen Touareg 3.0 TDI (204HP/450NM): 8,7s
Suzuki Swift Sport 1.6 (136HP/160Nm): 8,7s
Seat Leon X-Perience 2.0 TDI (150HP/340Nm): 8,7s
Škoda Octavia III Combi 2.0 TDI DSG (150HP/320Nm): 8,7s
Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI DSG (177HP/380Nm): 8,7s
Honda Civic 1,8 i-VTEC SPORT (140HP/175Nm): 8,9s
Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi AT (150HP/370Nm): 8,9s
VW Passat Alltrack 2,0 TDI DSG (170HP/350Nm): 8,9s
Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI (150HP/340Nm): 8,9s
Škoda Superb Outdoor 2.0 TDI (170HP/350Nm): 8,9s
Škoda Octavia III Scout 2.0 TDI (150HP/320Nm): 9,1s
Ford Mondeo 1.6 EcoBoost (160HP/240Nm):9,3s
Renault Laguna Grandtour 2.0 dCi GT 4Control (173HP/380Nm): 9,3s
Ford S-Max 2,2 TDCi (175HP/400Nm): 9,4s
Peugeot 308 1.2 e-THP (130HP/230Nm): 9,6s
VW Passat 2,0 TDI DSG (140HP/320Nm): 9,8s
Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDI (120HP/300Nm): 10,1s
Volkswagen Passat Variant 2,0 TDI 4Motion (140HP/320Nm): 10,1s
Ford S-Max 2,0 TDCi (163HP/340Nm): 10,2s
Opel Astra ST 1.6 CDTI (136HP/320Nm): 10,3s
Škoda Superb 2.0 TDI (140HP/320Nm): 10,3s
Citroën C4 1.2 e-THP (130HP/230Nm): 10,8s
Škoda Octavia III 1.6 TDI DSG (105HP/250Nm): 10,9s
Opel Insignia ST 2.0 CDTI EcoFlex (140HP/350Nm): 11s
Škoda Octavia III 1.4 TSI G-Tec (110HP/200Nm): 11s
Ford S-MAX 1.8 TDCi (125HP/320Nm): 11,4s
Peugeot 406 2.0 HDI RHZ (109HP/250Nm): 11,2s
Seat Alhambra 4 2,0 TDI (140HP/320Nm): 11,4s
Kia Optima 1,7 CRDi AT (136HP/320Nm): 11,6s
Škoda Octavia III 1.2 TSI (105HP/175Nm): 12,3s
Škoda Yeti 2.0 TDI (110HP/280Nm): 12,2s

Silné stránky

1.0 pořizovací cena:
Jedna z předností 406. Dají se sehnat pěkné a zachovalé kousky za rozumné peníze.

1.1 cena a sehnatelnost náhradních dílů:
Servis v autorizovaném servisu Peugeot Auto Došek mě mile překvapil především cenou jak běžného servisu, tak i náhradních dílů (které zatím byly za potřebí jen opravdu zřídka.

1.2 spolehlivost:
Pokud člověk pravidelně jezdí měnit olej, filtry a tankuje kvalitní naftu (mne se osvědčila Benzina Plus na Mělníku a jejich Verva Diesel) a umíte se k autu chovat jako člověk a né jako debil, tak se vám odvděčí neskutečnou spolehlivostí.

1.3 design:
Co dodat, je to prostě nádhera, navíc se líbí do dnes.

1.4 komfort:
O proti německým "lavičkám" (typu Octavia I) je toto hotový Bentley co se pohodlí týče.

1.5 výbava:
Za tu pořizovací cenu daleko větší výbava (za kterou se nemusím stydět ani po 14 letech stáří vozu) než nabízela konkurence v těch letech.

1.6 téměř hned to topí:
Příjemná věc, stačí ujet pár set metrů a už to topí.

1.7 prostor interiéru:
Všude spousta místa, prostě paráda.

1.8 prostorný kufr:
430 litrů by podle mě stačilo i pro běžnou rodinu.

1.9 motor:
Jednoznačně motor, má příjemný projev, kultivovaný chod a pěkný zvuk (především v tahu).

2.0 ovladatelnost:
I v krizových situacích je lehce předvidatelné.

2.1 přední světla:
Svítí prostě úžasně, krásně do dálky...rozhodně svítí líp jak většina moderních aut.

2.2 ale to nejdůležitější... JE MŮJ! :)

Slabé stránky

1.0 kvalita některých plastových dílů interiéru:
Bohužel jak šel čas některé plastové díly v interiéru už nejsou to co bývaly, řeč je především o výplní dveří...

1.1 zadní náprava trpí na našich silnicích: Vraždil bych za stav některých českých silnic...vyjeté koleje a jedna díra za druhou, člověk se jedné vyhne a do druhé vletí, proto odchází tyčky stabilizátoru.

1.2 víko kufru:
Po dešti při otevření kufru stéká voda do kufru, dále je víko poměrně malé, takže dávat do kufru objemnější věci je občas problém.

1.3 výhled při couvání:
Tím že není vidět hrana kufru (a to ani ve zpětných zrcátkách) se s autem hůř couvá, dá se na to zvyknout, ale bez parkovacích senzorů je to občas boj, hlavně pro začátečníky.

1.4 absence zadního stěrače:
Docela mě mrzí, že nemám zadní stěrač, v počasí, kdy je zima a vozovka je mokrá s různým bordelem mívám zadělané i zadní sklo a v ten moment mi opravdu chybí zadní stěrač s odstřikovačem. Zvláštní ale je, že některé staré modely před faceliftem měli zadní stěrač. Po faceliftu se zadní stěrače pro 406 sedan nenabízeli.

1.5 rychle ztrácí cenu na trhu:
S tím nic nenadělám, většina vychvaluje kvalitu především německých vozů, ale nemyslete si, kvalita nynějších německých vozů už také není to co dříve bývala.

1.6 debilní kecy ostatních, že je to Peugeot:
No coment...

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Když je potřeba vyměnit olej s filtry, či seřídit geometrii, tak zajedu do Peugeot Auto Došek Mělník. Mechanici ví, co dělají a přístup k zákazníkům je více než dobrý.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Radši no coment...byla to banda dementů.

ÚPRAVA VOZU

ÚPRAVY VOZU

Už při koupi vozu bylo jasné, že budu muset vyměnit spojku včetně
setrvačníku, jelikož jak bylo slyšet, dvouhmotový setrvačník toho
měl vážně plné zuby. Když přišlo na vybírání spojkové sady, kamarád
mne dá se říci navedl k úpravám vozu a dvouhmotový setrvačník by
postupné zvyšování výkonu nemusel vydržet. Tak jsem hledal, až jsem
na netu našel čtyř dílnou sadu značky Valeo s jednohmotovým setrvačníkem
tehdy za nějakých 8000 Kč. Dle váhy nový jednohmotový setrvačník byl
lehčí o 0,5kg. Po výměně spojkové sady se ihned vyčistilo sání a zaslepil
EGR ventil, který nebyl v dobrém stavu...byl spíše v žalostném stavu.
Možná jde jen o placebo efekt, ale už při první jízdě byl cítit patrný
rozdíl k lepšímu především ve středních otáčkách.
Po nějaké době se experimentovalo s výfukem, katalyzátor byl K.O. šel
tedy dočastně pryč (předešlý majitel do něj vyvrtal 3 díry, takový
katalyzátor asi vážně svůj účel nesplňuje) spolu s dvěmi tlumiči. Výfuk
se tedy zkládat jen z trubky (tak trochu odkoukáno od TDIčkářů).
Traktorovitý zvuk byl celkem fajn, ovšem zhoršila se reakce na sešlápnutí
plynového pedálu a vůbec nízké otáčky byly "mrtvé". Za to byl cíti menší
nárůst ve vysokých otáčkách. Netrvalo dlouho a konečně jsem sehnal
katalyzátor z bourané 406 prý s najetými 136 000 km. Katalyzátor (konečně
funkční) se tedy dal na své místo. Také se upravil středový tlumič, který
se dal místo koncového tlumiče. Vše završila nerezová laděná koncovka.
Reakce na plyn se značně zlepšila, nízké otáčky zas "fungují" jak mají a
zvuk je krásný a decentní. Bohužel zpracování je hrůza, bývalý kamarád to
docela "zbastlil". (v brzké době bude výfuk předělán kvalitně).
Uplynula nějaká doba a přišel na řadu tak zvaný "chiptuning", tedy úprava
softwaru řídící jednotky. Vsadil jsem na firmu TDIchip...byl jsem tam
dvakrát a můžu říct, že teď už bych tam nikdy nejel. Dříve jsem tomu
tolik nerozumněl, tak jsem si myslel, že je to OK, ale bohužel nebylo.
Později jsem se o toto upravování začal zajímat také a už chápu, proč mi
po 10 000km s tímto "bastl chipem" odešla lamela. Tak blbě bych snad ani
já ten limiter kroutícího momentu nenastavil.
Inu dobrá...odešla lamela, za honbou za výkonem jsem zvolil přeobložené
původní lamely na HDS-57, která by měla přenášet až 220 koní výkonu.
Čerstvě po výměně lamely jsem se pustil do úpravy sání. Koupil jsem filtr
Simota a v obchodě HPP zakoupil větší intercooler, hliníkové trubky,
silikonové hadice, tlakové spony a montážní set pro intercooler a začlo
se montovat. Po dokončení této úpravy byl na světě tak zvaný Stage 2 :)
Po hodně dlouhé době se udělala další úprava softwaru řídící jednotky.
Tentokrát se o ni postaral TDIDrápek a konečně jsem spokojený. Auto
nekouří, jen málo kdy a to v situaci, kdy se přidá více plynu v spektru
otáček pod 1700 ot/min. Jinak ne.
Na ředu přišla i výměna originálních pružina za pružiny AP sportfahrwerke
60/40. Auto je v zatáčkách jistější a líp to vypadá.
Brzdy jsou v komplet značky ATE. Vpředu jsou kotouče ATE Powerdisk.
Opět uběhla nějaká doba a já se pustil do tzv "Stage 2 +" kde už úpravy
probhnou i na palivovém systému, konkrétně na vysokotlakém vstřikovacím
čerpadle spolu se snímačem tlaku paliva. Úpravou také opět proběhl
výfukový systém, kde katalyzátor stále zůstal na svém místě.Nyní je na řadě opět úprava softwaru řídící jednotky.


VYSVĚTLENÍ

1.0 "Stage 1"
Tak zvaný Stage 1 je název úpravy motoru (v tomto případě 2.0 HDI RHZ), která zahrnuje úpravu softwaru řídící jednotky, tak zvaný "remap". Při této úpravě se dosahuje výkonu 140 koní a kroutící moment se vyšplhá až
na hodnotu 320 Nm. Tato úprava je zcela bezpečná a pokud se člověk k autu umí chovat jako člověk, na spolehlivost motoru pak tato úprava nemá vliv. V UK odzkoušeno.

1.1 "Stage 2"
Stage 2 už je náročnější úprava motoru (stále se týká 2.0 HDI RHZ). Při této úpravě je nutné více upravit sání, proto se zaslepí EGR ventil (při čemž se doporučuje vyčistit sání) a použije se větší intercooler. Výfukový systém se musí také upravit (v případě HDI RHS se odstraní FAP). Po té se upraví software řídící jednotky. Výsledný výkon činí 150 koní a kroutící moment dosahuje 360 Nm. Některé HDI RHZ Stage 2 mají až 170 koní.
Tato úprava už je značně pracnější už jen proto, že na HDI nejsou k sehnání žádné kity jako na TDI. Je třeba být trochu zručný a trpělivý.

1.2 "Stage 2 +"
Stage 2 + narozdíl od Stage 2 zahrnuje ještě úpravu palivové soustavy ve formě vysokotlakého vstřikovacího čerpadla s větším průtokem nafty s náležitým snímačem tlaku paliva.

 

Novinky v recenzi

31.8.2014 19:01

Hodnocení

Na hodnocení mi nikdy nezáleželo, ale docela mne baví, jak někdo, kdo nenapsal vůbec žádnou recenzi, sotva nahrál nějakou fotku zkazí hodnocení někomu, kdo má celkem dost fotek a obsáhlou recenzi :D Copak si tím ten dotyčný kompenzuje? :D :D :D

31.8.2014 18:26

Po dlouhé době....

Dlouho jsem zde nebyl, jednak není moc času z důvodu, že jsem úspěšně dokončil školu, ale také sehnal jsem práci, "tak makám jak šroub" :D . Docela dost se toho změnilo. Bylo potřeba vyměnit těsnění pod hlavou, což už se úspěšně absolvovalo, při čemž se zrepasovala kompletně celá hlava motoru, vyčistilo sání, v rámci úpravy "Stage 2 +" se vyměnilo vysokotlaké vstřikovací čerpadlo, pořídil se nový rozvodový řemen a chladič vody, vyměnil se olej a filtry... Také se upravil výfukový systém. S úpravami se ještě bude po výplatě pokračovat :) Tímto bych chtěl poděkovat Lukášovi V. za ochotu a velkou pomoc :)
Doplněna recenze + fotogalerie o pár snímků :)

5.7.2014 12:24

Plány

Ještě pár set km a čeká mne výměna oleje. Také budu muset vyměnit snímač hladiny vody, protože si jaksi dělá co chce. Když je motor studený stále na mne svítí kontrolka hladiny vody. Jak mile se ujede pár set metrů kontrolka svítit přestane. Stav hladiny vody kontroluji každý den. Okrem toho je vše OK.
Nyní se plánuje tzv. Stage 2 + , o všem se teprve diskutuje, plánuje, počítá. Software řídící jednotky je už dokonce hotov a příští týden přijde na řadu úprava výfukového systému (katík stále zůstane na místě) a sání. Další úpravy budou probíhat na palivovém a mazacím systému.

15.5.2014 19:10

Závada

Včera se mi stala nemilá věc, v provozu prasklo táhlo řazení. Inu dojel jsem domu na třetí rychlostní stupeň, demontoval prasklé táhlo a zítra jedu na výměnu táhel...když už, tak vyměním obě dvě ať mám klid na duši. Také jsem trochu poupravil recenzi.

2.5.2014 19:24

227 000 km

Dnes se na počítadle kilometrů zobrazilo číslo 227 000 km :) Auto stále funguje jak má, žádné problémy s ním nejsou.
Co se recenze týče, dal jsem nové video. Kamarád "poladil" Leona TDI ARL, tak jsme dali sprint. CCA 190 koní na kolech v Leonu proti mým 174 koním na kolech ve 406.

19.4.2014 09:24

225400km

Vyměněn olej, palivový a olejový filtr. Vzduchový filtr Simota vyčištěn jako vždy po 5000 km. 406 stále jezdí jak drak a bez poruch nyní s průměrnou spotřebou 6,4 litrů na 100 km :) . V brzké době budu měnit přední destičky.

16.1.2014 23:10

220000km

Dnes počítadlo ujetých km ukázalo číslo 220000 :)
V březnu mne čeká technická, takže autí dostane nové podběhy, nárazník, silikonové hadice, atd. Zítra bych to měl mít doma, takže víkend mám o zábavu postaráno...budu si hrát :) Samozřejmě v pondělí si na dílnách vyměním (již v recenzi zmíňeno) pružiny za AP Sportfahrwerke a seřídím si světla.

11.1.2014 09:24

Co mne čeká v příštím měsíci

Díky zajícovi budu v pondělí kupovat nový přední nárazník, rovnou jsem se odhodlal ke koupi nových předních podběhů, které už také něco pamatují spolu s deklem pod motorem. také budu kupovat nové silikonové hadice, takže vedení hadic od intercooleru nakonec schovám tak, že bud vidět jen intercooler. Dále budu měnit kulové čepy a levou zadní tyčku stabilizátoru. Během příštího týdne by mi mělo vše přijít, takže mám o zábavu postaráno :) .
O něco málo jsem doplnil recenzi.

8.1.2014 16:50

Zajíc

Na zítra jsem byl objednaný na lakování předního nárazníku, no...dneska jsem to musel odvolat, protože jsem ráno nešťastnou náhodou sejmul zajíce tak, že mi vyrval lízátko z nárazníku a aby toho nebylo málo, tak i nárazník na svařovaných místech prostě praskl. Takže po výplatě budu kupovat nový nárazník a mohu začít znova řezat, brousit, a tak dál (ani se mi na to nechce myslet) a pak se snad už poštěstí a půjdu do lakovny.
Opět jsem o něco málo doplnil recenzi.

5.1.2014 15:55

Cesta domů...

Dnes jsem jel z Karlových Varů domů opět přes kopce (jak jinak) a jsem velice spokojen, nejen že v kopci neměl nárok VW Bora TDI (vzhledem k tomu jak to hulilo bych řekl že minimálně s upraveným softwarem řídící jednotky) ba ani Superb 2.5 TDI, ale jako třešnička na dortu pro mne bylo to, že jsem se zuby nehty držel za Audi A6 Allroad 3.0 TDI (výkon netuším), jelo nám to naprosto stejně, takže jsem s autem maximálně spokojen a to i se spotřebou 6,5 litru na 100 km :)
Co bych ještě zmínil, tak to, že brzy bude mít autí 220 000 najetých km, což znamená výměnu oleje (měním po 10 000 km).
Dnes ještě doplním recenzi o nějaké zajímavosti o voze.

3.1.2014 11:27

Doplnění recenze

Tak jsem konečně nějak uvedl recenzi do téměř konečného stavu, ještě se na ni něco málo změní.
Jinak absolvoval jsem cestu do Karlových Varů, jel jsem přes Lubenec, takže jsem si vyzkoušel, jak auto táhne táhne i do kopečka. Celkem jsem se pobavil, protože se na mě lepil nějaký machr s OII...tak jsem si řekl, že vyzkouším, co v něm je, když se na mě furt lepí. No dopadlo to jak jsem čekal. V kopci nějak Octa nejela :D

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Peugeot 406



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
8
prostornost
10
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
10
provozní náklady
10
náhradní díly
9
výkon motoru
6
spotřeba
10
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10
brzdy
8
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…