Diskuse

Škoda Rapid (2013)

9.6.2013

Jedním z kritérií výběru předchozího vozu v roce 2007 byla velikost. ŠKODA Fabia byla malá a Octavia zase zbytečně velká. Takže jsem koupil jinou značku…

 

Škoda Rapid (MiKy*)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 00 Reagovat !

    foto umo

    umo 10.06.2013  01:20

    Začal si

    veľmi dobre, recenzia je kvalitná a dobre sa číta. Dúfam, že ju budeš priebežne dopĺňať o nové skúsenosti. Zaujímať ma bude (a nielen mňa), či je tsi ešte stále taký prúser alebo tie "muchy" už naozaj vychytali. Ja som bol na začiatku, keď vyšla správa o škodovke veľkostne medzi fabiou a octaviou, tiež nadšený. Ale s prvými fotkami a technickými údajmi prišlo sklamanie. Očakával som hatchback ako napr. opel astra a pod. s dĺžkou cca 4,2 m, čo by bolo naozaj medzi fabiou a octaviou. A oni urobili druhú octaviu. Tak som zostal u fábie, rapid je pre mňa zbytočne veľký (napr. kvôli parkovaniu).
    Mimochodom, je škoda, že si zmazal recenziu na predchádzajúce auto. Ak bola dobrá, mohla niekomu pomôcť.
    Prajem čo najviac bezproblémových km.
  • 00 Reagovat !

    foto Nicco

    Nicco 10.06.2013  12:02

    motor

    Na ten motor vsade sama chvala - jazdnym prejavom samozrejme. Tak som ho objednal do Fobie - 77kw. Mne pride plochy a elektricky, taky nemastny-neslany. Zobrali sme ho na 250km test s Focus 1.6i 74kw. Spotreby - Fabia 6.1 a Focus 6.5. Ked sa netoci, tak moze byt usporny. Ked nie je nastartovany, tak ma spotrebu dokonca nulovu ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 10.06.2013  12:21

    Dve poznámky

    Prvá poznámka - v názve asi nebude Fresch, ale Fresh.
    A druhá: toto myslíš vážne? "Sklopená loketní opěrka mezi předními sedadly díky své délce překáží. Vy jako řidič ji při řízení stejně nepotřebujete, tak ji necháte stále zvednutou a je to." Lakťová opierka zavadzia a tak ju zdvihneš, veď ju vodič aj tak nepotrebuje?!! 8-s Predpokladám, že si to len tak nešťastne napísal a myslel si to inak.
    • 00 Reagovat !

      foto MiKy-

      MiKy* 10.06.2013  13:08

      « Re: Dve poznámky

      Opraveno, upřesněno. Díky.
      • 00 Reagovat !

        foto Kuka

        Kuka 10.06.2013  15:30

        « Re: Re: Dve poznámky

        Dále bych si opravil v tabulce pohon kol (zadní to asi nebudou), a dále počet ventilů na válec. Rapid má ještě 2.
        • 00 Reagovat !

          foto MiKy-

          MiKy* 10.06.2013  16:36

          « Re: Re: Re: Dve poznámky

          Díky. Opraveno. Víc očí vidí víc :-)
  • 00 Reagovat !

    foto volvo-s60

    volvo s60 10.06.2013  12:28

    30000!!!

    Napiš až bude na tachometru 30000km! Současné recenze jsou všechny stejné! >:-[]
    • 00 Reagovat !

      foto MiKy-

      MiKy* 10.06.2013  13:24

      « Re: 30000!!!

      Pokud myslíš na motor, tak kolega má na tachometru Fabky s tímto motorem 45 tis. Druhý známý má na Rapidu s tímto motorem najeto cca 12 tisíc. Oba dva jsou v klidu, tak já taky :-!
      Ale věz, že pokud by se vyskytl nějaký problém, tak ho uveřejním.
      • 01 Reagovat !

        foto volvo-s60

        volvo s60 10.06.2013  14:41

        « Re: Re: 30000!!!

        Soused na Fabii 63kw 6000km a už měnil řetěz! :yes:
        • 01 Reagovat !

          foto -awson

          Đawson 10.06.2013  15:19

          « Re: Re: Re: 30000!!!

          až na to, že už půl roku žádné tohle tsi řetěz nemá :no:
          • 11 Reagovat !

            foto volvo-s60

            volvo s60 10.06.2013  15:31

            « Re: Re: Re: Re: 30000!!!

            Bohužel máš špatné informace! Tyká se to pouze nové generace motoru řady 211 používaných u nové Octavie3, kde byl řetěz nahražen opět řemenem! Rapid a Fabie stále používá problematické staré motory řady 111 kde je udajně použít inovovaný řetěz! Tak proto můj dotaz na 30000km! >:-[] :yes:
          • 00 Reagovat !

            foto volvo-s60

            volvo s60 10.06.2013  15:46

            « Re: Re: Re: Re: 30000!!!

            Tak co už jsi si to ověřil???
            • 00 Reagovat !

              foto -awson

              Đawson 10.06.2013  16:34

              « Re: Re: Re: Re: Re: 30000!!!

              jo máš pravdu, viz tento docela zajímavý článek
              [odkaz]
              • 00 Reagovat !

                foto MiKy-

                MiKy* 10.06.2013  16:59

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: 30000!!!

                Díky za odkaz na článek. Já osobně vím, že motor TSI EA111 je pro Rapid inovován a s nástupem nového Rapidu by měl být problém s rozvodovým řetězem vyřešen. Kdybych to sem napsal, stejně tomu nikdo neuvěří.
                Přesto, kdo se bojí nechť Rapida nekupuje nebo si alespoň připlatí záruku na 5 let >:D Každého svobodná volba.
                • 00 Reagovat !

                  foto volvo-s60

                  volvo s60 10.06.2013  17:18

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 30000!!!

                  Chtělo by to vykalkulovat? Připlatíš za prodlouženou záruku + dalších 5 roku jsi nucem provést povinnou roční servisní prohlídku! Náklady asi vyžší než výměna vadného řetězu!? Ale pak otázka jak dlouho vydrží nový řetěz a kdy budeš nucen provést opět výměnu!? Jinak souhlasím, svobodná volba!!!
              • 00 Reagovat !

                foto volvo-s60

                volvo s60 10.06.2013  17:07

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: 30000!!!

                Děkuju, super zajímavý a poučný článek! Bohužel ale mám informace ze servisu Škoda že už chrastící řetěz není považovám u inovovaných motoru a to se týká jak Rapida tak i Fabie, za důvod reklamace!? Takže těm záručním podmínkám nějak moc nerozumím!?
                • 00 Reagovat !

                  foto MiKy-

                  MiKy* 10.06.2013  20:43

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 30000!!!

                  Další z mnoha poplašných zpráv. Asi mají jinou Sevisní knížku s jinou stranou č. 9, s jinou stranou č. 10 a jinou stranou číslo 11 než všichni ostatní.....
    • 00 Reagovat !

      foto carlosdehell

      carlosdehell 08.08.2013  19:05

      « Re: 30000!!!

      Aktualne mam na tachometru 21800km za 5 mesicu, jen se silnejsim 77kw a diky bohu 6kou. Uprimne, nemuzu si na ten motor stezovat, na to, ze je to 1.2. Dlouhodoby prumer je 6.5l/100km, a to je 15%Praha a zbytek 150Km/h tempomat dalnice. Pokud ale chcete, tak po okreskach se klidne dostanete na 5l. Vykonu ma relativne dost, na dalnici je jen potreba pri rychlostech nad 130km/h pro rychlejsi akceleraci podradit na 4.(do 160km/h). Motor ma krasnou linearni charakteristiku, kdy zabira od 1500otacek az do 5000tis, v pohode se s nim da jezdit do max. 2000 jako s dieselem. Jinak v aute nic neboucha, nic nevrze, motor jede, a taky dobre brzdi (diky kotoucim v zadu). Zadni naprava je torzka, tusis ma i diky tuzsimu podvozku v ostrejsich hrbolatych zatackach tendence odskakovat - vse resi ESP, ktere nejde vypnout :( Plasty souhlasim, setrilo se kde mohlo, vybava malo a draha, nesmyslene setreni (predni ridicovo okenko sjede samo dolu, ale nahoru ho musite drzet apod.).
      • 00 Reagovat !

        foto MiKy-

        MiKy* 08.08.2013  20:44

        « Re: Re: 30000!!!

        Děkuji za příspěvek. Zatím mi koupi Rapida okolí většinou kritizuje a dává k „lepšímu“ historky s TSIčkem minulých let.
        Tvůj příspěvek dokazuje, že Rapid není průšvih a slouží skvěle. I já se každý den přesvědčuji, že provozně je skvělý, a to šetření na ergonomii provozní vlastnosti vynahradí.
        • 00 Reagovat !

          foto carlosdehell

          carlosdehell 08.08.2013  21:51

          « Re: Re: Re: 30000!!!

          Rapid je na svou kategorii dobre auto, lec dana kategorie proste o kompromisech je. Myslim, ze pro normalniho Cecha naprosto dostatecne auto. Samozrejme, octavia je lepsi, bytelnejsi, lepsi materialy vybava motory, ale cenou je nekde jinde. A pokud se clovek poradne diva, vybira a oslovi vice autosalonu, i skladovka se da sehnat se skoro plnou výbavou okolo 300.000Kc.
          Zajimava alternativa je Hyundai i30, o kapanenek lepsi vybavou, ale kazdy ma jiny vkus a mne se třeba ty korejske rozevlate krivky nelibi...
          Co se tyka motoru, predpokladam, ze si dnes clovek auto nekupuje na 20let, auta jsou proste spotrebni zbozi, a ty ctyri/pet let, nez je rozumne auto vymenit, to dle me v pohode vydrzi. Zalezi, jak s clovek k autu chova a jak s nim jezdi...
  • 00 Reagovat !

    foto twistedTSD

    twistedTSD 10.06.2013  17:19

    Okna

    Opravdu nelze stáhnout el. okna ani klíčkem v zámku dveří tak jako u Fabie?
    • 00 Reagovat !

      foto MiKy-

      MiKy* 10.06.2013  19:41

      « Re: Okna

      Vyzkouším, ale nevěřím, že existuje tato varianta ovládání. V manuálu není tato možnost zmíněna.
      Před 13. lety na tom "Fabka" byla v tomto bodě líp :-(
      • 00 Reagovat !

        foto MiKy-

        MiKy* 13.06.2013  22:02

        « Re: Re: Okna

        Dnes jsem zkusil a opravdu okna klíčem či "dálkáčem" ovládat nejdou :-(
    • 00 Reagovat !

      foto volvo-s60

      volvo s60 09.08.2013  08:16

      « Re: Okna

      Souhlasím auto kupuješ na 4 až 5 let a pak ho necháš sešrotovat jako již něco nepoužitelného a nebezpečného!?
      • 00 Reagovat !

        foto carlosdehell

        carlosdehell 09.08.2013  11:35

        « Re: Re: Okna

        Nikomu netlacim svuj soukromy nazor - a ten je - ze ja osobne, pokud bych si koupil nove auto, za 4-5let bych ho prodal a koupil si nove. Choval bych se v tomto jako firmy. Podle me pak jiz jen rostou naklady a radeji si priplatim za nove (nejlepe tak 3mesice stare :-)
        • 00 Reagovat !

          foto volvo-s60

          volvo s60 09.08.2013  11:45

          « Re: Re: Re: Okna

          Jasně že tě chápu, máš chechtáky a řešíš to jednou za 4-5 roků! Ale kolik je tady těch druhých kteří to tak řešit nemohou! Musí spoléhat že pak koupí nějaký to spotřební zboží které už ty a tobě podobní už nechtějí! Ať ti to vydrží a nestaneš jednou na té druhé straně!
          • 10 Reagovat !

            foto carlosdehell

            carlosdehell 09.08.2013  16:30

            « Re: Re: Re: Re: Okna

            Souhlasím s Tebou, že ano chudáci Ti, co si auto koupí po mně jako vychechtákovaném imperialistovi ruinujícímu dělnickou třídu, musí spoléhat na to, že auto i za 5 a více let vydrží, jekož na novější nemají. To ale upřímně není můj problém, ale spíš problém automobilky, že dělá taková auta, a také každý má svou volbu a inteligenci, jaké auto si koupí. Když vybírám ojeté auto, tak bych se já osobně zajímal, jak to s daným modelem je a vždy si můžu vybrat jiný (např. v Čechách nesmrtelný 1.9TDI)...
            • 00 Reagovat !

              foto volvo-s60

              volvo s60 09.08.2013  16:38

              « Re: Re: Re: Re: Re: Okna

              Jasně máš naprostou pravdu, souhlas! Bohužel je to každého věc a volba! A zároveň to že už nejsou auta co byla dřív! Dobře už bylo a to se týká i více oblastí a je to škoda!
              • 00 Reagovat !

                foto MiKy-

                MiKy* 09.08.2013  19:03

                « Auto na desetiletí?

                Já si myslím, že oba dva máte v zásadě pravdu. Proč? Asi takto:
                Rapid je v pořadí mé 8. auto. Pouze jedno auto jsem koupil z bazaru jako tříleté a po 6 měsících jsem se ho zbavil. Ostatní jsem kupoval vždy jako nové. Pouze jedno auto jsem vlastnil 11 let, a to to první. Ostatní jsem vlastnil 5 až 6 let. Změna vozidla byla vyvolána změnou mého požadavku na účel použití v přímé návaznosti na ekonomiku provozu. Jelikož vím, komu jsem vozidla prodal, a mám k jejich historii přístup, tak třeba vím, že všechny auta jsou ještě dnes provozována. I to auto, co jsem vlastnil 11 let, tak nyní je na veteránských značkách a jezdí dál. Posledních 5 vozidel slouží v režimu ročního nájezdu kolem cca 8 tisíc km. Tedy pro normální rodinné ježdění vozy slouží dál. Já na voze najezdím cca 10 tisíc km za rok. Pokud ho po 5-6 letech prodávám, tak je to slovy mého kolegy docela dobře zajetý vůz.
                Ale !!!
                Pokud se podívám, jak doba pokročila, tak je jasné, že slovy dnešní mládeže – v pravěku - auto sloužilo k rodinnému ježdění s nájezdem 5-10 tis. km. Dnes existuje tato skupina uživatelů dál, je však značně menší, a od této skupiny koupit ojetinu je docela dobrá koupě. Dalších 5 let dobrého poježděníčka.
                Avšak, značně tuto skupinu převyšuje skupina, která auto využívá k práci. A zde řidič najíždí za rok 50 tisíc a více km. „Carlosdehell“ píše, že má najeto za 5 měsíců 21.800 km, takže v jeho pětiletém cyklu najede 261.600 km. Tedy on za těch 5 let auto zhodnotí, ale ta první skupina to auto zhodnotí 5x pomaleji. A o tom to je.
                Ta druhá strana v tomto případě kupuje již zhodnocené auto a musí počítat, že udržení ho při životě bude stát vyšší úsilí i větší finance, než když koupí vozidlo od té skupiny co jezdí do 10 tisíc km ročně.
                Ojeté auto nesmí kupovat pouze očima, ale musí se do toho zapojit i rozum.
                Každý si musí zhodnotit ekonomičnost bodu prodeje, ale i koupě.
                Třeba já mám vedeny veškeré provozní záznamy všech mnou vlastněných vozidel. Vidím rozdíly v typech a ekonomičnost jejich provozu. Není bez zajímavosti, že pokud vynechám v kalkulacích nákladů na 1 km jízdy nákupní a prodejní cenu vozu, tak ekonomičnost novějších aut je větší, než těch starších. Pokud do nákladu promítnu nákupní a prodejní cenu, tak se mi potvrdilo, že Škodovky mají silnou prodejní cenu a tím jsou náklady diametrálně nižší než u vozů jiných značek. Třeba vozidla Opel, abych se po 6 letech zbavil, tak jsem musel stlačit jeho prodejní cenu dost nízko, a to se negativně promítlo do přepočtu nákladů na 1 km jízdy za celé jeho vlastnictví.
                A o tom to vše je. Každý si opravdu musí velmi rozmyslet co dělá, aby se fakt nestal tím chudákem.
                • 00 Reagovat !

                  foto MiKy-

                  MiKy* 09.08.2013  19:30

                  « Re: Auto na desetiletí?

                  ... "Má pravdu, předsedo!" ... :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto SCHROJF

    SCHROJF 10.06.2013  17:20

    prevodovka

    Treba opravit : prevodovka 4 stupne?To je aj na 15 rocny automat trosku malo,nie na noveho Rapida!Vela stastnych kilometrov prajem! ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto MiKy-

      MiKy* 10.06.2013  19:30

      « Re: prevodovka

      Díky. Opraveno a snad už se vše uložilo správně.
  • 00 Reagovat !

    foto Verny-2013

    Verny_2013 10.06.2013  21:26

    Recenze

    především gratulace k autu i recenzi. Takhle by to mělo vypadat, Každý si rád počte za získá dojmy a informace které se v autosalonu nedozví a spoustě váhajících lidí to třeba usnadní rozhodování. Líbí se mi že jsi do toho dal i svůj příběh, takže palec nahoru. Mám sice k Rapidovi jako k autu své výhrady které jsem již popsal u kolegy který zveřejnil recenzi pár dnů před Tebou. Ale máš pravdu že za tu cenu to prostě není špatná koupě.
  • 00 Reagovat !

    foto roox

    roox 10.06.2013  23:59

    hezký

    na těch 16tkách už to má cenu, páč na Rapidu mi vadila jakási disproporce se sérivýma malýma kolama... takhle je to lepší. Tak ať slouží ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto Laky29

    Laky29 11.06.2013  07:20

    Ceník

    Díky za pěknou recenzi. V létě budu zřejmě obměňovat vozový park a Rapid je jeden z adeptů. Teda spíše hlavní adept ;-) Jen mě teď Škoda trochu zklamala, kdy od 5.8. mění ceník a dle mého názoru k horšímu. No nic, uvidíme. Ať dobře jezdí a příhod pár dalších info. :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto MiKy-

      MiKy* 11.06.2013  19:51

      « Re: Ceník

      A taky změnila výbavu Fresh Ambition. Takže chce porovnat obě varianty, sestavit kalkulaci a rozhodnout se.
      V mém případě byl v den objednání vůz "vložen" do fronty pro výrobu a cena se odvíjela z ceníku platného ve dne objednání. Nerozhodoval den dodání. Na vůz jsem čekal cca 1,5 měsíce.
      • 00 Reagovat !

        foto rogerer

        rogerer 12.06.2013  19:57

        « Re: Re: Ceník

        sice pravda ale ted je to uz jedno...od 3.6. se objednává podle nového ceníku (vyroba dle stareh ocneiku je naplne az do 31kt)...ty ceny jsou stejný jen je obraná výbava (konkr. senzory a climatronic u ambition)...to ze tam dali navic nepotřebnej maxidot, lepší volant apod. to bohužel rapida nespasí :-(
        • 00 Reagovat !

          foto Laky29

          Laky29 13.06.2013  07:55

          « Re: Re: Re: Ceník

          To jsem měl přávě na mysli, že ambition přišel o senzory a climatronic. Požadovat za to navíc 20 tis, když to bylo před tím ve standardu, mí přijde od Škody jako krok zpět. A Maxik s volantem to užitně nenahradí. Tak uvidíme, jak jim pujdou prodeje a kdy zavedou edici Extra Fresh :-) ve které to vráti nazpět >:D
          • 00 Reagovat !

            foto MiKy-

            MiKy* 13.06.2013  22:46

            « Re: Re: Re: Re: Ceník

            Některý prodejce má vůz předobjednán na sklad. Vůz zatím "nemá" zákazníka, tak se rychle rozhlédnout, zarezervovat ho a 20 tis. ušetřeno.
  • 00 Reagovat !

    foto bono-p

    bono.p 18.08.2013  07:44

    Spotreba

    Pozeram tu Tvoju spotrebu a presne.. Je to cca o liter menej ako u mna. Je jasne ze na turbe sa musi motor prevalovat v nizkych otackach aby bol usporny a treba ist rozumne...radsej dojst tou 50tkou ku krizovatke a chytit zelenu ako ist 80 a stat :-)

    Ja mam typicku mestsku spotrebu s rozumnym pouzitim klimy (len poobede) cca 8. S lahkou nohou.
    • 00 Reagovat !

      foto MiKy-

      MiKy* 18.08.2013  09:16

      « Re: Spotreba

      Poopravím Tě. Raději jet na rovině tachometrovou 60 na 5 než 55 na 4. Pokud jedu s 60 na tachometru, tak je to 55 měřených, a to žádný rozumný policajt nestaví.
      Je jasný, že před rychlou akcelerací nebo i před mírným kopečkem podřadit.
      Jinak pro městský provoz je lepší HTP. Po Brně ve špičce se s HTPčkem dá dosáhnout bez problémů spotřeba do 5,5 l/100 km, a to docela svižnou jízdou. Pokud znáš Brno, tak je dost kopcovité a mnoho semaforů, tramvajové a BUS zastávky bez nástupních ostrůvků, atd. Meziosadová jízda taky OK, ale pro dálniční provoz je žíznivý. Prostě motorizace se musí volit dle provozního používání.
  • 00 Reagovat !

    foto bono-p

    bono.p 18.08.2013  12:30

    Htp

    Ked htp, jedine v Citygo. Uz som moc rozmaznany a pod 120 koni by som nesiel. Jedine prave do Rapida 1.2tsi 77kw. Vdaka turbu ma ten motor lepsiu dynamiku ako kdejaka 1.6 so 120 konmi. Meriva sice turbomotor ma ale je zase hodne tazsia takze dynamika by urcite pri Rapide nebola horsia.. skor o nieco lepsia. Ma aj kratsiu prevodovku ako meriva. Ta ma len 5kvalt. V zasade hladam nieco co by sa v meste vedelo pohybovat na urovni okolo 7 litrov. Na kupu mam ale este dva roky cas :-) dovtedy Skodovka Rapid trochu vysperkuje :-)
  • 00 Reagovat !

    foto adamzprahy

    adamzprahy 18.08.2013  23:14

    Spotřeba

    Kdyby měl někdo pochybnosti, tak zmíněnou spotřebu mohu potvrdit i na mém Rapidu.

    Opravdu se na dálnici za 6l/100km dá jet, ač to spousta lidí nevěří. V tomhle směru downsizing funguje :-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…