Recenze
Peugeot 306 XR
Technické info
Přezdívka auta Třistašestka Rok výroby 1998 Koupeno ojeté najeto [km]:136000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1600 výkon [kW]: 65 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: přední
Popis vozu
Zdravím čtenáře a návštěvníky mé recenze!
Uplynuly čtyři roky od chvíle, kdy jsem byl
pravidelným a velice aktivním uživatelem těcto stránek. Tehdy mi bylo 14 let a hrdě jsem zde prezentoval auta mých rodičů ( Ford Mondeo a Fusion). Odtuď také pochází má přezdívka :) Tolik na ůvod k mému comebacku na moje.auto.cz a nyní již k mému autu.
Jedná se o Peugeot 306 z roku 1998. Je to mé úplně první vlastní auto. Zde bych se rád trochu pozastavil. Třistašestku vlastním cca
měsíc a cesta k výběru a pořízení auta nebyla vůbec jednoduchá. Řidičák mám asi 3 měsíce a mezitím jsem řídil již výše jmenované Mondeo. Chuť po vlastním autě byla však velmi silná a tak jsem dělal vše pro to, abych ho měl. Problémem byly jednak peníze na provoz a druhak nesvolnost rodičů. Když jsem toto vyřešil v podobě prodání mé milované motorky a nalezení pracovního místa (brigády), konečně přišla chvíle vysněného vybírání vozu. Velké oči a neskušenost mě častokrát sunuli k velmi iracionálním autům. Cílem mého zájmu se stalo BMW 318 is coupe E36 z místního bazaru. Naštěstí mě tehdy zlí jazykové přesvědčili o tom, že takové
auto by si i přes krásu, výkon a charisma vyžádalo obrovskou dávku peněz za opravy, podpořenou premiovostí značky BMW. Tehdy se ve mě něco zlomilo a já se začal porozhlížet po autech, které sice alespoň trochu ukojí touho po voze, který mi bude dělat radost a zároveň mě bude vozit bez investic, vyjma paliva samozřejmě. Můj otec zavolal svému známému, který vlastní specializovaný servis Peugeot, od kterého jsme v době mého útlého dětsví odebírali francouzská žihadla. Jednalo se o Peugeoty 205, 309, 405 brak, 405 sedan. Ten nám nabídl tuto třistašestku a za pár dní jsme se na ni jeli podívat. Auto stálo nablýskané na nevábných poklicích, ale v prostorech, kde jsem jako malý obdivoval tehdy nové Peugeoty. Zprvu jsem měl obavy.
Nikoliv s modelu 306, ale z motorizace 1,6 i. Přecejen mé představy o výkony mířily alespoň k dvoulitrům. Po zkušební jízdě, mi však učarovala nostalgická
vůně Peugeoťáckého interiéru, zvuku motoru a faktu, že za tuto cenu neseženu lepší vůz, který má alespoň potvrzenou historii. I jízdní vlastnosti mě překvapily.
Za čtyři dni byla již doma a já si k ní začal pěstovat velice blízký vztah, který se moc nelíbí mé přitelkyni :)
Moje 306 je druhé generace a oproti té starší má již modernizovanou masku s masivním lvem, "usměvavější" přední nárazník a lehce odlišná zadní světla, bez zahnutí červené části. Stříbrná metalíza je až na dvě malá místa v perfektním stavu. Líbí se mi tvar karoserie a to zejména boční profil. Sedan by přecejen vypadal lépe, ale i 3dv a 5dv jsou hezčí než combi, nehledě na to, že sedan trpí přetáčivostní v zatáčkách na mokrém povrchu. Zvenčí se najde úměrně době velké množství černých plastů.
Po vydatném nanesení speciální leštěnky to autu ale dokonce sluší. S vzhledem mého auta jsem nad míru spokojen a jsem zastáncem názoru, že 90. léta jsou nejlepší
co do designu vozů, viz. větší sestra 406.
Interiér je ryze francouzský a tudíž pohodlný. To zejména díky výborně tvarovaným sedačkám, které poskytují výborné boční vedení, ale také díky měkosti. Komfortním dělá interiér i celopostrované dveře. Palubní deska má příjemný povrch a tvarem mi přijde, že navazuje na předchozí model 309. Přesto, že jde o přostřední stupeň výbavy XR, je auto dosti vybavené. Nechybí klimatizace, dešťový senzor, ABS, ovládání rádia u volantu. Rádio už tak silnou stránkou není. Je na kazety a reproduktory jsou až na jeden již po smrti.
Zavazadlový prostor je pro mě zcela vystačující, neboť vozím většinou jen aktovku do školy, ovšem nepotěší poměrně vysoká nakládací hrana.
V mém autě pracuje klasický osmiventilový motor o objemu 1,6. Má nejvyšší výkon 65 kw (89ps) při 5600 ot/min. Díky neoriginálnímu výfuku má sportovně kovový zvuk a díky osmi ventilům bere hezky od spoda. Nutno podotknout, že auto váží něco málo přes 1100 kg, tudíž tento motor s ním nemá příliš práce a lze s ním jezdit velice
sportovně. Z vlastní zkušenosti vím, že focus II. generace z motorem 1,6 duratec je naprosto vyrovnaný soupeř a to má o 15 koní více! Převodovka je pětistupňová manuální a jednak díky běžnému opotřebení a taky díky země původu není řazení zrovna nejpřesnější a občas se mi stane, že i při úplném vyšlápnutí spojky zachroupá když řadím zpátečku.
Převody jsou dobře odstupňovány a motor tak netočí zbytečně moc otáček. Spojka se samoštelovací vůlí sice potřebuje za začátku hodně citu při rozjezdech, avšak nyní to jde jako po másle a bez cukání. Bohužel mám obavy, zda-li nebude potřeba opravit, neboť občas vybruje do pedálu.
U podvozku se budu opět opakovat s tím, že je ryze francouzský :) Tedy je pohodlný, ovšem při nějakém ostřejším průjezdu zatáčkou div nebrousíte klikou od dveří o asfalt. Úžasně tlumí příčné nerovnosti ( např. zpomalovací práh) a jeho měkkost je pozorovatelná, je-li vůz plně naložen, protože to sedí skoro u země. Brzdy jsou zřejmě po nedávné výměně destiček, neboť brzdí velmi dobře. Kotouče mají sice trochu drážky, ale ještě jsou provozuschopné.
Silné stránky
- pohodlí
- cena ND
- vzhled
- výkon a zvuk motoru
- nostalgický charakter a amtmosféra staršího Peugeotu :)
Slabé stránky
Slabé stránky
- spotřeba
- znatelné zatížení
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Již v horní části recenze byla řeč o tom, odkud vůz mám. Jednalo se o servis Peugeot, s kterým máme dlouholeté zkušenosti. Při zakoupení bylo na autě uděláno několik menších operací, jako nové simerinky pod ventily, nové rozvody, olej + filtry a celkové seřízení. Byl bych vděčný, kdyby moje auto nepotřebovalo v nejbližší době žádné větší investice.
Styling
Víte, příliš se mi nelíbí slovo tuning. Většina mladých lidí,kterří se aktivně pohybovali ve světě automobilů tak
cca před 8 - 10 lety si určitě prošli laminátovou érou ala Rychle a Zběsile. Nechci říct, že se mi tuning nelíbí, spíše
jsem zastáncem decentních úprav. Kola, výfuk, světla, maximálně decentní spoiler a dost - to je můj styl. Líbí se mi zlepšovat auta například přiblížením k lepším verzím daného typu. Na mém autě jsme společně s mým bráchou, kterému patří dík nalakovali zrcátka a kliky do barvy vozu. Dále jsou na mém autě na bílo lakovaná kola, určená na Peugeot 405 Mi16. Do budoucna bych rád nalakoval ještě třmeny brzd na červeno, upgradoval audio soustavu, pořídil čirou optiku s novější verze a to je zhruba všechno :)
Přidat názorDiskuse: Peugeot 306 XR
zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat
Další vozy Peugeot 306
-
Peugeot 306 (2000) Majitel: Ivkopivko
Přidáno: 25.3.2013 69 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Peugeot 306 (2000) Majitel: MilanF1
Přidáno: 3.2.2010 1010 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Peugeot 306 (2000) Majitel: ghotic.ghotic(new Mazlík)
Přidáno: 19.4.2009 24410 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Peugeot 306 (1998) Majitel: parkoviště
Přidáno: 29.11.2009 1410 Majitel 9.79 Uživatelé
-
Peugeot 306 (1996) Majitel: tai
Přidáno: 30.11.2009 19 Majitel 9.72 Uživatelé