Recenze

MilanF1 (muž 28 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Peugeot 306 2.0 HDI

9,89 Uživatelé

Hodnoceno: 48× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Peugeot 306, foto 1 Peugeot 306, foto 2 Peugeot 306, foto 3 Peugeot 306, foto 4 Peugeot 306, foto 5 Peugeot 306, foto 6 Peugeot 306, foto 7 Peugeot 306, foto 8
Peugeot 306, foto 9 Peugeot 306, foto 10 Peugeot 306, foto 11 Peugeot 306, foto 12 Peugeot 306, foto 13 Peugeot 306, foto 14 Peugeot 306, foto 15 Peugeot 306, foto 16 Peugeot 306, foto 17 Peugeot 306, foto 18 Peugeot 306, foto 19 Peugeot 306, foto 20 Peugeot 306, foto 21 Peugeot 306, foto 22 Peugeot 306, foto 23 Peugeot 306, foto 24 Peugeot 306, foto 25 Peugeot 306, foto 26 Peugeot 306, foto 27 Peugeot 306, foto 28 Peugeot 306, foto 29 Peugeot 306, foto 30 Peugeot 306, foto 31 Peugeot 306, foto 32 Peugeot 306, foto 33 Peugeot 306, foto 34 Peugeot 306, foto 35 Peugeot 306, foto 36 Peugeot 306, foto 37 Peugeot 306, foto 38 Peugeot 306, foto 39 Peugeot 306, foto 40 Peugeot 306, foto 41 Peugeot 306, foto 42 Peugeot 306, foto 43 Peugeot 306, foto 44 Peugeot 306, foto 45 Peugeot 306, foto 46 Peugeot 306, foto 47 Peugeot 306, foto 48 Peugeot 306, foto 49 Peugeot 306, foto 50 Peugeot 306, foto 51 Peugeot 306, foto 52 Peugeot 306, foto 53 Peugeot 306, foto 54 Peugeot 306, foto 55 Peugeot 306, foto 56
 

Technické info

Přezdívka auta Lvíček Rok výroby 2000 Koupeno ojeté najeto [km]:257000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1997 výkon [kW]: 66 kroutící moment [Nm]: 205 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 338 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 4,5

Popis vozu

Můj Peugoet 306 2.0 HDI má spíše sociální výbavu, protože toto byl poslední model a nejspíše základ. Nechybí ale ABS, klimatizace, 4x airbag, elektrická okna a zrcátka, centrál, vyhřívané sedačky, dešťový senzor, kulaté mlhovky, zámek zpátečky. No prostě je toho hodně, možná na mě až moc :-). Snad co chybí jsou polo/kožené sedačky, ale já bych je nechtěl, člověk se o to musí dost starat. Navíc když bych koupil vůz ojetý, je často pozdě zachranovat tu kůži.

Do roku začátku 2010 jsem brousil silnice ve starším /možná starém/ Peugeotu 309 1,9D - starší model - viz moje auta. Bohužel zub času se projevil a nyní je seštrotován, ač motoru nic nebylo, ale děravé prahy a kufrem bylo vidět ven.

Došlo ke generační výměně, spíše generace a půl. Rozdíl 13 let je opravdu znát. Jenom už nemám to auto tolik ve svých rukách, je tam cítit elektronika. Taky 306 neváží 850 kg (ale nějakých 1150 kg). S lehkým autíčkem se dobře svištělo, ale spíše po okrskách. Ale pokrok nelze zastavit, i ta bezpečnost se změnila.

306 už má sice něco za sebou, hovoří o tom najeté kilometry. Kupovali jsme to od známého a známe komplet historii. Bohužel Lvíček byl dvakrát lehce bourán na zadek, zadní okno je měněné. Přední nárazník nese na sobě také škrábance + další kosmetické vady. Ale po mechanické stránce auto je v naprostém pořádku. Na technické nic nenašel, všechno OK, brzdí to super. V tomto ohledu nemám strach.

Co se týče motoru, tak ten mě mile překvapil. V rodině jsme ještě měli Escorta 1,8 TD (66kW) a musím říci, že toto je nebe a dudy. Výkon se mi zdá být znatelnější, ale hlavně již od nízkých otáček, kde si libuji. U Escorta nešlo jít pod 2 000, pak to nejelo, jeden menší kopeček jsem jel 70 na čtyřku a nechtělo se mu, musel jsem dávat trojku. S 306 jsem si to prosvištěl na pětku a 1500 otáčkách, nemohl jsem tomu uvěřit (s 309 jsem to jezdil normálně na pětku, ale zpřevodování tam je mnohem kratší, když jsem i po městě jezdil na pětku). Pod 1500 otáčkami je slyšet dunění od motoru, na čtyřku se prostě po městě jet nedá, raději trojku.

Pro mě má motor až moc velkou sílu, ač s ním už nějaký čas jezdím, nicméně jezdím s tím hlavně do 2200 otáček, pak řadím. Od 1500 otáček výkon roste plynule, na 2000 se ručička na otáčkoměru rychle otáčí doprava, ale tam se pouštím málokdy. Jenom tedy na dálnici, zrovna nemusím jezdit 90 při 2000. Bohatě mi stačí jezdit 110 při 2300 otáčkách, motor si plynule chrochtá, ale taky proč ne 130 při příjemných 2800 ... sice má potenciál víc a víc ... 150 není problém, ale proč? Sakra já se potřebuji někam dopravit, ne závodit, natož se v tom zabít! 66 kW (90 kobyl), naprosto postačuje, spíše využívám točivý moment 205 Nm při 1900 otáčkách, nemám v úmyslu zjišťovat, jaký zvuk se bude linou od motoru při využití maxima výkonu.

Podívejme se na převodovku, je to Peugeot, tak je to přeci jasné. Řazení tak trochu gumové, ale oproti P309, která má oficiálně najeto 280 000 km (to má spíš jen motor, kasle a převodovka mají odhadem půl mega - to už se zjistit nedá), je to o něčem jiné. Dráhy řazení jsou mnohem kratší, taky i ta řadičky není tak dlouhá. Líbí se mi tvar, hezky padne do ruky, kulatou řadičkou se nikdy nic nezkazí. Jenom je možná trochu menší, musíme brát v potaz i to, že s tím mohou jezdit ženy :-). Co se týče drah, není to 100 % ono (Ford Escort TD při stejných km na tom byl hůře, často jsem si říkal, jednička nebo trojka? U pětky to bylo ok, ale sakra ta nejistota). Ale nelze to srovnávat s koncernem. Měl jsem tu čest jezdit s "vysavačem" (Fabia HTP) v autoškole, řazení parádička, využitelný výkon v nízkých otáčkách hrůza :-D. Nicméně, když jsem pak přešel na Peugoeta, skoro jsem nevěděl jak řadit. Koncern hold ty převodovky umí, ale taky to bylo nové auto!

Jsem zastáncem klidné úsporné jízdy, časté řazení mi nevadí, ba naopak, užívám si to. Když přijíždím ke křižovatce, nejdříve čtyři, tři, rychlost padá, vyšlápnout spojku a brzdit, pokud tam je jen "Dej přednost v jízdě" tak tam loupnou dvojku a zase jedeme dál. Podobně, když se blížím k obci, tak se většinou na tu padesátku dostanu jen podřazování (tedy jedním - na čtyřku). Při podřazování by spotřeba měla být nulové, tedy menší, než když dám neutrál. Ten za mnou, kterému se nelíbí, že mi vzadu nerozsvítí brzdové světlo a já zpomaluji, mi je ukradený, nedělám snad nic špatného.

Chybí mi šestka ... no ... není to tak pravda. Při 90 točím 2 000 na pětku, takže na vrcholu točivého momentu, co si víc přát? Nebránil bych se tomu, kdybych tam mohl dát šestku a točit jen 1 500, ale pak tu chybí pocit bezpečí. Motor bez přeřazení moc nereaguje na korekce plynem (jak sundání nohy, tak přidání). Nicméně na dálnici by šestý převodový stupeň měl své místo. Jezdit dálniční 130 při asi 2 200 otáčkách, to by bylo příjemné i na spotřebu. U mě by byla dálniční rychlost spíše okolo 110 , takže bych se dostal i pod 2000. Nicméně uznávám, že zpřevodování mi bohatě stačí, absence šestky mi nevadí. V P309 jsem potřeboval na dálnici možná i sedmičku ... točivý moment vrcholí taky na 2000 a na pětku to jede "jenom" 70 a mých dálničních 110 a téměř 3000 na otáčkoměru, to mi docela rvalo srdce ... ach ten motor. Nyní velká spokojenost a hlavně při jízdě po dálnici není slyšet aerodynamický hluk (je slyšet, ale o hodně méně).

Někoho jistě budu zajímat spotřeba ... zatím jsem ji nepočítal, já toho taky tolik nenajezdím. Ale počítám, že budu jezdit do šesti litrů, rád bych se přiblížil k pěti. Bohužel asi za 4,5 jezdit nebudu ... nárůst hmotnosti je znát. Do 306 se palubák nedával (možná za příplatek), tak nelze říci, kolik je vykazovaná spotřeba.

Zjistil jsem negativum, je to možná pro někoho blbost, ale byl jsem nemile překvapen. Při jízdě po mokré dálnici jsem neustále musel stírat zadní okno. Vrtali mi hlavou, jak je to možné, protože s P309 jsem to nikdy dělat nemusel. Prostě při jízdě se nikdy kapička na zadním okně neobjevila. Příčinou asi bude fakt, že se jedná o hatchback, 309 hold má převis a ta voda se na okno nedostane. Nicméně useknutá záď se mi líbí mnohem lépe. Nicméně je to nepraktické, že musí pořád běhat stěrač. O čelní okno se stará senzor deště, naprosto úžasná věc při jízdě po dálnici, člověk se nemusí zajímat o rychlost stírání, když předjíždí.

Vozidlo předčilo moje očekávání, jsem s ním nadmíru spokojený. Jenom pokud někomu vadí srovnání se starším bratrem P309, tak se omlouvám, ale já to s ničím jiným porovnat nedokáži, jezdil jsem s ním skoro tři roky - moje první vozidlo a jsem za to rád. Myslím, že to bylo příjemnější než začínat ve škodě 120 (omlouvám se starším generacím, ale já to tak cítím). Srovnával jsem vůz i s Escortem, což byl a je přímý konkurent (také skoro ve stejný rok končila výroba - jen tam nebyl diesel s přímým vstřikem).

Nemohu se ubránit dojmu, že jsem opravdu šťastný, slovy klasika: Za málo peněz hodně muziky :-). Rozpočet studenta není tak velký jako magistrátu hlavního města Prahy, proto si nemohu vybírat v autosalonech - navíc mám doma v garáži nejkrásnějšího Peugeota, který vyjel z výrobní linky (možná kdyby byl ve světle modré metalíze, to by bylo něco - moc jsem jich ale neviděl - stříbrná je také krásná barva).

Silné stránky

+ výbava
+ motor HDI - výkonu je na mě až až ...
+ zatím spolehlivé vozidlo
+ v neposlední řadě vzhled - tento Peugoet se mi ze všech nejvíce líbí, poté asi následuje P406 po faceliftu (vlastně stejný ročník).
+ ono se jich ještě najde

Slabé stránky

- kosmetické vady
- špinění zadního okna
- zatím jsem nic jiného nenašel

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Tak skoro hned od převzetí vozu došlo na výměnu řemenice + řemenu. To je nemoc prvních HDi, prokluzuje tlumič torzních kmitů, nám se dokonce utrhl - nedobíjelo to apod. Tak jsme to nechali udělat + jeden kulový čep. Vyměněny všechny silentbloky na přední nápravě + tyčky stabilizátoru. Nová lana ruční brzdy.

Jiné opravy nás zatím netrápili - filtry, oleje, brzdy ... to zmiňovat nebudu.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodejce je známý, je to náš dobrý známý. Kupoval to jako nové, takže no problem. Žádné zatajování kilometrů.

 

Novinky v recenzi

3.7.2012 13:06

Rozvody, spojka, tlumiče

Taky se chystám na servis.

3.7.2012 13:05

16

Měl bych přidat novinku, že mám 16" originál Peugeot alu kola.

25.6.2011 23:27

Kola + lev na boku

Trochu jsme si dneska s kámošem hráli a výsledek je podle nás velmi dobrý, viz fota.

23.5.2011 11:45

Folie na oknech

Nechal jsem nalepit folie, celé auto za 2000 Kč! A atesty a kartičkou :) Důvody jsou dva - klima nemaká, aby v autě bylo trochu příjemné klima a soukromí. Ale šel jsem dle zákona, proto vpředu jsou hooodně světlé.

15.4.2011 16:05

Lízátko z P307

Sice mě nějaký detailing moc nebere, ale lízátko se mi líbí. Z Laguny nebo Megana jsem nesehnal a když bylo, tak z trochu vyšší pěníz. Nakonec se mi povedlo sehnat z P307, sice nepáslo přesně, ale je přeci gumové a dá se tvarovat. Takže spokojenost.
Taky jsem trochu hrál s osvětlením introše, nohy jsou nyní osvětlovány UVčkem.

3.2.2011 17:02

Loketní opěrka

Tak jsem si udělal pohodlí, pořídil jsem loketní opěrku.

28.1.2011 09:41

Žluté mlhovky

Mlhovky nejsou žluté, ale jenom žárovky - 3000K

10.1.2011 12:23

Tak nevím, co bouchá

Čep vyměněn, ale klepání neustalo, ač byl vybouchanej. :(

12.12.2010 10:29

Už vím, co mlátí

Co mlátí na levém předku, to jsem zjistil záhy, servisák mi nedotáhl rameno a šroub byl volný (šlo s tím otáčet rukou). GRRR.
Na pravé straně bouchá čep řízení, který tam moc dlouho není :(, tak jsem si ho objednal sám a kvalitní.
Jinak letošní zima je super, auto je jako prase :D

25.10.2010 11:24

Tyčky

tak jsem vyměnil tyčky a na druhé straně taky včetně silentbloků, klepání stále je. Ale dneska jsem zaznamenal velký mlácení od levého předku, musím se podívat, co se urvalo.

31.8.2010 13:33

Silentbloky

Tak jsem na rameni vyměnil silentbloky, ale stejně tam něco pořád ťuká, takže nyní tyčky stabilizátoru, snad už poté bude ticho.

1.8.2010 19:27

Klima prázdná

Tak klima už je prázdná ... dlouho to tedy nevydrželo. Mám doma UV světlo, tak jsem to včera večer prolezl, ale nic jsem nenašel. Možná je děravý chladič (vnitřní strana, kam nevidím) nebo někde v kabině. Opravdu velkou radost nemám :-(

14.7.2010 07:35

Klima

Byl jsem plnil klimu /v Barumu/. Byl jsem tam i v únoru, ale vydržela jen pár měsíců. Takže to odsál, nic tam nebylo a potlakem nezjistil žádnou netěsnost, tak mi tam dali nové ventilky a naplnili. Já na ventilkách neměl čepičky, tak se tam asi dostal bordel. Tak snad to je těmi ventilky. Nechal jsem u nich 1084 Kč

9.7.2010 09:22

CD měnič

Ač jsou kabely k repru nataženy od rádia originálně, nehrálo to nějak skvěle, tak jsem vzal káble se slušným průřezem a natáhl napřímo, hraje to hned lépe. Když jsem byl u toho, zapojil jsem i měnič na 12 CD. :)

17.6.2010 14:41

Nové foto

Tak jsem dneska vzal do ruky leštěnku - obyčejné Tempo. Výsledek je vidět na fotkách, docela se leskne na poledním slunci.
Spotřeba je nyní okolo 4,6 na sto.

25.5.2010 16:22

Malý servis

Došlo na výměnu oleje, dány nové desky na zadek a zavařen výfuk. Před zavařením výfuku jsem jezdil za 4,8. Nyní jsem na spotřebu nejezdil a sportovnější jízdou (dálnice okolo 130) a vyšlo mi 5,5, docela jsem se divil, že tak málo. Uvidíme, kolik to bude nyní klidnou jízdou, ale pod pět určitě.

23.4.2010 14:41

Foto + obutí

Přidáno nové foto, již přezuto na letní Kleber.

4.4.2010 08:12

Ozvučení

Co se týče základní audio výbavy, tak ta je chudá. Sice tam je radio a 4x repro, ale kvalita velice nízká. Dopředu jsem koupil NoName 16,5 cm a nehrají špatně, vzadu jsem do plata dal osvědčené ovály (které byly v P309) Mivoc 6x9". Hlavně došlo na výměnu rádia, je tam sice deset let starý, ale kvalitní Pioneer. Mám doma ještě měnič na 12CD a jeden menší subwoofer, takže tam bude snad vše.

6.2.2010 09:30

Vzduchový filtr

Tak to jsem ještě neviděl. Nedalo mi to a podíval jsem, jak je na tom vzducháč (raději vše po koupi zkontrolovat), byl černější než noc a v něm listí, písek - škoda, že jsem to nenafotil. Tak jsem ho alespon vyfoukal kompresorem a je to hned znát, stejně příští týden koupím nový + ještě palivový filtr (ta řepka, co se dává do nafty mě tam štve).


Další vozy Peugeot 306



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Plně důvěřuji vozu, taky to není náš první Peugoet.

praktičnost
9

Dávám 9, byl jsem zvyklý na o kousek větší kufr. Chybí mi ve dveřích prostor na velkou láhev.

prostornost
10

Prostoru až až, dokonce si mohu vyhřát i zadnici :-) Kolik je prostoru vzadu? Nevím, já tam nesedávám.

jízdní vlastnosti
10

Sedí to parádně, auto není tak nedotáčivé jako P309, což je rozhodně plus.

jízdní komfort
9

Sedadla jsou pohodlná, dobře se v nich sedí. Jenom je trochu slyšet hluk motoru, ale to brumlání mi nevadí.

provozní náklady
10

nafta ... co víc? Nějaká oprava jej bude jistě čekat při těchto kilometrech, ale svět se nezboří

náhradní díly
10

Dostupnost velmi dobrá, ceny normální.

výkon motoru
10

Až moc ... klidně bych i ubíral kobyly.

spotřeba
10

4,5 na sto ... to snad mluví za vše.

hlučnost motoru
9

Odhlučnění velmi dobré, ale já mám tuto písničku rád.

kvalita sedadel
10

Sedadla jsou pohodlná, dobře se v nich sedí.

brzdy
10

Ty jsou naprosto OK. ABS se navíc v zimě hodí.

zavazadlový prostor
9

V P309 byl o něco větší :-D


Více o modeluPeugeot 306
Peugeot 206 1,4 XR Peugeot 206 1,4 XR

Horká francouzská novinka tohoto roku je tady. Ano, už i…

Peugeot 206 - Nástupce legendy přichází Peugeot 206 - Nástupce legendy přichází

Když jsme na jaře na ženevském autosalónu na stánku…

 





Blesk.cz

Sexy pilotka dobyla internet: Chlapi z ní mají hlavu v oblacích!

Sexy pilotka dobyla internet: Chlapi z ní mají hlavu…

Je krásná, neuvěřitelně talentovaná a chlapi z ní mají hlavu v oblacích. Nizozemská pilotka Lindy Mariëlle Kats…

Zajatkyně ISIS popsala umírání žen v garáži i kruté znásilnění dívek

Zajatkyně ISIS popsala umírání žen v garáži i kruté…

Oběťmi brutálních perzekucí ze strany takzvaného Islámského státu se stali také Turkmeni jako jedna z etnických…

 

iSport.cz

Litvínovský Gerhát zničil lídra

Litvínovský Gerhát zničil lídra "forsbergem":…

Napadlo ho to prý hned, jak zjistil, že rozhodčí nařídili trestné střílení. Ovšem provést něco takového…

Strýcová se zlobí! Podraz, popsala přestup kouče Krupy k Plíškové

Strýcová se zlobí! Podraz, popsala přestup kouče…

Barbora Strýcová třímala trofej pro vítězku turnaje v Linci a měla knedlík v krku. To když děkovala svému kouči…

 

Reflex.cz

Obvoďáci budou stávkovat. Mají pravdu!

Obvoďáci budou stávkovat. Mají pravdu!

Je málo profesí, jejichž služeb užívám opakovaně a dlouhá léta. Na prvním z míst asi — kromě řidičů tramvají —…

Výprava do nitra Nové Guiney: Země andělů a démonů

Výprava do nitra Nové Guiney: Země andělů a démonů

Papua-Nová Guinea patří k zemím, kterým se turisté vyhýbají. Ale kdo se nebojí, bude mít výjimečný zážitek. Tak…