Recenze

10 Majitel

Ford Focus kombi, 1.6 Duratec Ti-VCT 77 kW / 105 k

9.48 Uživatelé

Hodnoceno: 11× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Focus, foto 1 Ford Focus, foto 2 Ford Focus, foto 3 Ford Focus, foto 4 Ford Focus, foto 5 Ford Focus, foto 6 Ford Focus, foto 7 Ford Focus, foto 8
Ford Focus, foto 9 Ford Focus, foto 10 Ford Focus, foto 11 Ford Focus, foto 12 Ford Focus, foto 13 Ford Focus, foto 14 Ford Focus, foto 15 Ford Focus, foto 16 Ford Focus, foto 17 Ford Focus, foto 18 Ford Focus, foto 19 Ford Focus, foto 20 Ford Focus, foto 21 Ford Focus, foto 22 Ford Focus, foto 23 Ford Focus, foto 24
 

Technické info

Přezdívka auta Fofík Rok výroby 2011 Koupeno nové najeto [km]:128 palivo: benzin objem [cm3]: 1596 výkon [kW]: 77 kroutící moment [Nm]: 150 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12.5 maximální rychlost [km/h]: 187 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální zavazadlový prostor [l]: 476 pohon kol: přední

Popis vozu

koupeno nové, výbava Trend + sada Top a Comfort

Silné stránky

Dá-li se něco po pár km hodnotit, pak
rozhodně posilovač řízení!
tvar volantu
hlavové opěrky
tichý motor
převodovka

Slabé stránky

palubní počítač - není čeština

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Ford AMB Praha - Ořech, vše co si kupec od prodejce může přát, doporučuji!

 

Novinky v recenzi

20.7.2011 23:12

První dojmy

První dojmy po 100km? :D
Nadšení, radost z jízdy i komfortu řízení. No a teď pár poznatků...
Exteriér:
Barva - bílá Frozen. Tak nad tou jsem váhala. Druhá pro mě okamžitě dostupná možnost byla hnědá Lunar Sky. Jsem ráda, že jsem se vrátila intuitivně k prvnímu dojmu, přestože jsem vždy měla k bílé předsudky, myslím že mu vyloženě sedí a prostě se mi líbí. Už jen proto, že je krásně vidět. Hnědá (která je mj. ve velké oblibě i u jiných značek se v tom množství na silnici ztrácí). Viděla jsem i variantu v Titaniu s chromovými doplňky (ližiny, lemování oken..) a u té bílé se mi to nelíbilo. Kombinace s černou je decentní, ale přesto výrazná a efektní.
Okraje okének jsou v černém lesku, což je moc hezké, za předpokladu že se naučíte manipulovat s dveřmi jen ve výšce klik :D Opatlané prsty si dovedete jistě představit na dnes moderním černém lesku elektroniky a hi-fi.
Bezzátkový systém doplňování paliva: dokonalé :D Jinou než správnou pistolí nenatankujete. Bez pistole se do nádrže nedostanete, k dolití z kanystru slouží spec. nálevka, díky které se hrdlo nádrže otevře.
Interiér:
Výhled kvalitní i v různých nastaveních sedadla. Ze Sharana jsem zvyklá na vysoký posed, takže mám sedadlo vysoko (+ mých 176cm), přesto žádný problém s výškou a výhledem. I když přiznávám, že vyvedené sedačky s bočním vedením a umístění středové konzole svádí ke sportovnějšímu posedu, ke kterému pomalu směřuji a sesedám:D.
Vyzdvihnout musím volant - pro mě do rukou bijící příjemná změna! Skvěle padnoucí, v několika pozicích pro ruce. Krásně ovladatelný, bezesporu i díky elektronickému posilovači! To je další věc k vyzdvižení! V malých rychlostech zlehounka ovladatelný snad i jedním prstem, ve vyšších rychlostem jistě držící kontrolu nad ovládáním.
Palubní deska: Kvalitní provedení, přehledná, jednoduchá a s novým umístěním průduchů ventilace designově vyvedená. Mě se prostě líbí.
Standartní rádio s CD, jednoduše ovladatelné, zejména na volantu. První mínus? Umístění vstupu USB a AUX....v přihrádce u spolujezdce. To jsem původně považovala za snad omyl, či žert, ale po prvních zkušenostech beru zpět. MP3 připojím minikabelem USB, zavřu v přihrádce a zbytek obsluhuji již na rádiu, resp. zcela pohodlně na volantu. Nemám zatím zkušenost a nejsem si jistá, zda by šla zavřít přihrádka, pokud bych nepřipojovala přes kabel, ale použila např. flash disk (vyzkouším).
Palubní počítač: zde první regulérní mínus. Chybí čeština. Nejsem zcela English illiterate person, ale na listování v menu (i když není obsáhle složité) a zejména na varování a hlášky, by se čeština věru hodila.
Automatická klimatizace: dvouzónová, lze mono režim shodný pro obě zóny, nebo extra řidič-spolujezdec. mj. funkce jak rychlého ohřátí, tak ochlazení.
Automatické stěrače: dnes aktuálně vyzkoušeno. Bezproblémový chod, rychlost stírání lze upravit nastavením citlivosti snímače.
Středový panel + loketní opěrka: v této výbavě poněkud nestandardní ruční brzda. Nezatahuje se klasicky "zvednutím do záklonu", nýbrž vytažením vzhůru, téměř do výše řadící páky. (Zase máte jistotu že nezapomenete odbrzdit, protože pak by vám překážela při řazení :D).
Celkové usazení řidiče má více sportovnější charakter, už proto jakým způsobem jste obklopeni vystouplejším středovým panelem. Trochu pocit jako v kokpitu :D
Zadní sedadla sklopná: dělení 60:40. Střední sedadlo s plnohodnotným bezp. pásem. Při umístění dvou dětských sedaček (v našem případě Cybex Solution (15-36kg), však s dalším spolujezdcem moc nepočítejte. Bez dětí (jinak bych jim zřejmě ublížila) jsem se kolem sedaček doprostřed narvala, kupodivu si i sedla, ale už jsem se neopřela. Dětské sedačky zabírají hodně místa v ramenou, takže cestování mezi nima je opravdu spíše nouzové. Šikovné jsou odkládací přihrádky vedle vnějších sedadel, děti si tam dávají pití a kapesníky.
(Největší úspěch ovšem u dětí sklidilo mech. otevírání zadních okének, hned poté co se zeptali "a mami na co je tady ta klička?" - holt již zvyklé na elektroniku mají upřímnou radost z něčeho tak technicky primitivního - nejradši by jen točily :D)
Kufr: rozměry v cm dodám, ofic. údaje - naloženo po kryt při 5-ti sedadlech 476 l, při 2 sedadlech 1502 l. Šikovná je zatahovací roleta vedená v "kolejničkách", pro otevření stačí stisknout madlo a bleskem se svine.
Řízení a motor:
Převodovka 5-ti kvalt manuál - přesné a snadné řazení.
Motor téměř neslyšný do 4 st. (při rádiu vůbec:D), při 5.st řekla bych přiměřeně. Jinak zatím nebudu objektivně hodnotit. V tomto případě je to pro mne novinka, protože jsem přešla na benzín z 1.9 TDI (VW Sharan), takže obecně trochu bojuji s jinou technikou jízdy.
Před dodáním vozu jsem měla zapůjčený Fusion a poté VELKÉ obavy jak to bude s Focusem. I když jsem zkušební jízdu měla, ale po městě, takže jsem 5-ku ani nevyzkoušela. U Fusionu, když začal řvát motor při 130km/hod a 3500 ot., tak jsem zcela zoufalá chtěla stále řadit 6t-ku, na kterou jsem byla zvyklá a dost jsem u toho trpěla. Naštěstí, Focus má sice ve stejné rychlosti stejné otáčky, nicméně "hluk" je nesrovnatelný, takže mě za uši nic nerve a když zrovna nekoukám na otáčkoměr, tak to i bez 6-ky přežiju. Ale jak říkám, přechod z TDi na benzín chce trochu času a trénink.
Snažím se ho vytáčet co se dá, takže ekonomická jízda z toho rozhodně nebude, přesto po těch 120km mám průměrku 8,6 l což s ohledem na výše uvedené, je myslím dobrý výsledek.
Takže to by bylo pro začátek...a vzhůru na další kilometry!!! Nemůžu se dočkat. Mj. Byl to dobrý výběr!!
(I když popravdě, nebýt omezená penězi, půjdu asi do toho EcoBoostu - to je pane svezeníčko!)


Další vozy Ford Focus



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…