Recenze

Brtoslav (muž 38 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Fiat Stilo 1.6 16V

9.57 Uživatelé

Hodnoceno: 10× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Fiat Stilo, foto 1 Fiat Stilo, foto 2 Fiat Stilo, foto 3 Fiat Stilo, foto 4 Fiat Stilo, foto 5 Fiat Stilo, foto 6 Fiat Stilo, foto 7 Fiat Stilo, foto 8
Fiat Stilo, foto 9 Fiat Stilo, foto 10 Fiat Stilo, foto 11 Fiat Stilo, foto 12 Fiat Stilo, foto 13 Fiat Stilo, foto 14 Fiat Stilo, foto 15 Fiat Stilo, foto 16 Fiat Stilo, foto 17
 

Technické info

Přezdívka auta Fiat Stilo Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:93000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1600 výkon [kW]: 76 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Proč FIAT? Proč STILO? Vedlo mě k tomu hned několik důvodů. Tak za prvé jsem si dal limit pořizovací ceny přibližně 100 tis. Kč. Chtěl jsem něco neokoukaného, pětidveřového a s dobrou výbavou. A za třetí - bratr má taky Fiata Bravu a za pět let provozu mimo běžných spotřebních věcí (brzdy, výfuk, oleje, svíčky, filtry) s autem nebyl žádný problém. Na Stilu se mi líbila výsuvná panoramatická střecha, kterou ve stejné době montoval ještě Mercedes na jeho A-čkový model.

Proto jsem začal hledat na internetu. Problém byla moje rozmlsanost - chtěl jsem modrou metalízu a panorama střechu. Motor benzín, jelikož vozidlo používám v 90% na cestu do práce cca 6 km tam a 6 km zpět, takže s ročním nájezdem to u mě není žhavý. U nás v ČR jsem nic pro mě vyvoleného nenašel, a tak jsem začal hledat v Německu pomocí serveru mobile.de. Problém byl, že i v Německu, když jsem si vyfiltroval pětidveřová Stila s již zmíněnou vysněnou panoramatickou střechou SKYDOME, tak mi vyjelo přibližně 70 vozidel a z toho v mé cenové kategorii přibližně 20. Po čase sem ale našel přesně to, co jsem chtěl, objevila se hned dvě modrá Stila s panorama střechou, motor 1,6 16V, najeto něco kolem 100 tis. km. Říkal jsem si, když nevyjde první, koupím to druhý. Ihned jsem proto kontaktoval chlápka, co z Německa auta dováží, řekl mi ať mu pošlu odkazy, že vše zařídí. Problém nastal v tom, že než jsem mu odkazy odeslal, tak za půl dne už tam ani jedno auto nebylo.

Nu dobrá, řekl jsem si, budu čekat. Přibližně po 14 dnech jsem narazil v ČR na inzerát v Kolíně. Ha, modrý Stilo, panorama střecha. Nelenil jsem, ihned jsem volal a auto si předběžně rezervoval a vyrazil na 100 km výlet a prohlídku vozu. Po příjezdu na místo jsem zjistil, že ono Stilo je jedno z těch, po kterém jsem pokukoval v Německu - poznal jsem to podle škrábanců, které byly v německém inzerátu detailně nafoceny. Dokonce seděly i inzerované kilometry z Německa - 90 000 Km. Zkušební jízdou jsem také nic divného nezjistil, a tak jsem vůz koupil. Cena byla oproti ceně v Německu adekvátní. V té době - červenec 2010 - byl vůz na zimních pneu s plechovými disky.

Teď k výbavě - jedná se o výbavu Dynamic. Vozidlo má již zmíněnou panoramatickou střechu, 8 x airbag - dva čelní, dva boční, dva hlavové a dva v zadních sedadlech. Dále origo autorádio na CD, originální Hi-Fi audio soustavu - specifikace výrobce 260 W, 8 reproduktorů + subwoofer. ASR, ESP, manuální klimatizaci, loketní opěrku, posuvná zadní sedadla, sklopné spolujezdcovo sedadlo a kožený paket - volant, řadicí páka. Ještě jsem aktualizoval znak fiatu z modrého na současný červený. Co mi ještě schází je originál faceliftovaná maska chladiče :).

Brzy doplním další fotky včetně detailů interiéru

Silné stránky

Design - po letech bych řekl, že je nadčasový a hlavně neokoukaný, i když se jedná o osm let staré vozidlo, tak se setkávám s lidmi, kteří se ptají jestli je vozidlo nové, nebo si myslí že je staré max. 3 roky. K vozidlu jsem ještě dva měsíce sháněl originál 17-ti palcová ALU ABARTH kola - což se nakonec podařilo, myslím si že autu sednout líp než kterákoliv jiná - viz. foto.

Praktičnost - na danou třídu samozřejmě. Výhodou je zadní dělená posuvná lavice včetně nastavitelného sklonu opěradel. Kufr teda velikostně nic moc. Dále bych vyzdvihl prostor na předních i zadních sedadlech. Spoustu odkládacích přihrádek a pohodlná sedadla s velkými opěradly a dlouhými sedáky. I když sedadlům bych vytkl horší boční vedení. Vozidlo má vyšší stavbu, pohodlně se do něj nasedá - oproti Bravě, která má oproti Stilu motokárový posez - což ale určitě není na škodu. Záleží co komu vyhovuje.

Panorama střecha - pro mě to nejlepší na autě :)... Střecha je tvořena celkem pěti díly, které se dokážou postupně v několika fázích vysunout dozadu. Při úplně otevřené střeše vznikne otvor 66 x 80 cm. První díl slouží jako aerodynamická clona, ostatní se posunují postupně dozadu. Střecha je ovládaná plně elektricky, celý proces úplného otevření trvá zhruba 10 sekund. Blíže je střecha popsána zde na auto.cz v jednom testu Stila.

Jízdní vlastnosti - nemůžu moc porovnávat, v moc autech sem nejezdil, v práci jezdím Octaviema I a II a přijde mi to všechno podobný. Nejsem závodník, takže jsem to nikdy v extrému nezkoušel takže asi tak. Na 17-ti palcových kolech je komfort jízdy úplně v pohodě.

Brzdy - kotoučové brzdy vpředu i vzadu. Pro toto vozidlo a motorizaci zcela dostačující.

Slabé stránky

Zavazadlový prostor - na danou třídu nic moc. Navíc u mě ještě o něco zmenšen zástavbou originál subwooferu. Při porovnání s 3-dveřovým modelem bych řekl, že jsou dokonce i stejně velké.

Motor 1.6 16V - na 1325 kg pohotovostní hmotnosti nic moc. Papírově má sice 100 poníků ale pocitově táhne až tak od 3500 otáček. Stejný motor má bratr v Bravě, ale ta je citelně lehčí a má značně kratší převody, takže pocitově Brava jede se stejným motorem jako z praku. Jinak spotřeba je dlouhodobě 8,1 l což je u Bravy přibližně na stejný úrovni a celkově všechny motory 1.6 při stejným režimu budou brát podobně. Na dálku se dá jet přibližně za 6,5 l ale to už musí bejt hodně lehká noha.

Řazení - poměrně dlouhé dráhy, s přesností není problém. Zpátečka se řadí zdvihnutím pojistného kroužku směrem vpravo dozadu - záleží však na modelu, třeba JTD pojistný kroužek nemá.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

AIRBAG FAILURE - kdo má stilo před faceliftem tak ví. Po spájení všech konektorů a stále se opakující hlášce airbag failure problém vyřešilo až demontáž dečky ze spolujezdcova sedadla, která má klasifikovat váhu spolujezdce - problém je v tom, že soudruzi z Fiatu zvolili výrobek z francouzské provenience - ty se jim asi pomstili a u 99% Stil prvních ročníků se do 100 tis. km dečka proprdí či co :) a pak to hází oblíbenou hlášku doplněnou líbivým pískajícím zvukem palubního PC při každém startu - u mě už díky kámošoj problém vyřešen.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Autobazar - S prodejcem mám jen dobré zkušenosti. Zkušební jízda bez problémů. Prodejce se mnou ani na zkušební jízdu nejel a nechal ať si všechno vyzkouším sám. Všechny náležitosti zařídil ihned a navíc ještě opravil a doplnil nefunkční klimatizaci a to zcela zdarma.

 


Přidat názorDiskuse: Fiat Stilo 1.6 16V

zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat

Další vozy Fiat Stilo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
7
praktičnost
10
prostornost
9
jízdní vlastnosti
7
jízdní komfort
7
provozní náklady
6
náhradní díly
9
výkon motoru
5
spotřeba
6
hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
9
brzdy
9
zavazadlový prostor
7





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…