Recenze

filďas (muž 44 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Mazda 3 1.6 SDN CE

9.58 Uživatelé

Hodnoceno: 22× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mazda 3, foto 2 Mazda 3, foto 3 Mazda 3, foto 4 Mazda 3, foto 5 Mazda 3, foto 6 Mazda 3, foto 7 Mazda 3, foto 8 Mazda 3, foto 9
Mazda 3, foto 10 Mazda 3, foto 11 Mazda 3, foto 12 Mazda 3, foto 13 Mazda 3, foto 14 Mazda 3, foto 15 Mazda 3, foto 16 Mazda 3, foto 17 Mazda 3, foto 18 Mazda 3, foto 19 Mazda 3, foto 20 Mazda 3, foto 21 Mazda 3, foto 22 Mazda 3, foto 23 Mazda 3, foto 24 Mazda 3, foto 25
 

Technické info

Přezdívka auta Magda Rok výroby 2007 Koupeno nové najeto [km]:32000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1600 výkon [kW]: 77 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Již dlouho navšťěvuji tento web a taky už dlouho uvažuji o sepsání vlastní recenze na mé auto Mazda 3 sedan, které používám již od června 2007. Pořád jsem toto odkládal, ale dnes v předvečer štědrého dne jsem si řekl, že si konečně najdu čas a pustím se do toho. Jelikož se psaním recenzí a testování aut neživím, čekejte od toho článku opravdu jen můj pohled na toto vozidlo z vlastních zkušeností s jeho užíváním. Myslím, že v tom je stejně smysl recenzí publikovaných zde na MACZ. Srovnávat mohu s vozy, které jsem řídil, i když nevlastnil. A to jsou: Passat B6, sedan, TDI, dále Audi A6 minulé i současné generace, objem 3 a 3.2 litru, benzín a také např. Kia Ceed či Fiat Punto. Takže se v klidu usaďte a vstřebávejte mé postřehy.

Jak to všechno začalo:

Psal se rok 2005 a já ukončil své vysokoškolské studium. Tedy nadešel čas, abych i já vlastnil nějaké to přibližovadlo. Vzhledem k tomu, že naše rodina vlastnila Mazdu 323 z roku 1996, rozhodl se můj otec ke koupi předváděcího modelu Passat B6 z roku 2004, TDI, 131 HP, sedan. Ale to bude zase jiná příhoda. Já jsem tedy s velkým vděkem začal užívat Mazdu 323. Nebylo to vůbec špatné auto. Stejně jsem s ním již mnoho let předtím také jezdil, takže jsem si vlasně nemusel vůbec na nic zvykat. Nějaký ten pátek už ale měla a měla i své "stařecké" mouchy a pomalu dosluhovala. Často jsem slyšel, že japonské vozy jsou super do ujetí 100 000 km, pak se začnou kazit. Tak nějak to bylo i s mojí Mazdou. Ale nebyly to zásadní problémy. Nicméně postupem času jsem vydělal nějaké peníze do začátku a koukal jsem po modernějším přibližovadle. Samozřejmě na mé možnosti z bazaru - cca 3-5 let staré auto. Snil jsem o Octavii I. generace, také jsem měl jednu dobu v hledáčku Mazdu 6, Passata, Kiu Ceed, možná i Audi A4 atd. Vše ve verzi sedan či liftback (rodinu jsem v té době plánoval až později). Daná koupě však měla z mé strany velkou podmínku a tou bylo co nejrychlejší vyřízení papírů a samotné koupě s předáním vozů. Prostě jsem chtěl přijít odevzdat klíče od Mazdy 323 a ten den odjet s "novým" autem. A to byl kámen úrazu. Když člověk přijde s dobrou nabídkou do jakéhokoliv autobazaru (já byl hlavně klasicky AAA, Eurocar, prostě okolí Brna). Mazda 323 měla najeto 110 000 km, byla v dobrém stavu atd. No prostě nabízeli protiúčtem žalostně málo. Tak jsem to po čase vzdal. Po Autosalonu v Brně 2007, jsem ale zkusil ještě jednu možnost. Zajít přímo do prodejny Mazda a zkusit co by mi za moji Mazdu 323 nabídli oni. A světe div se, v Mazdě Auto Balvín jsem dostal dle mého slušnou nabídku, ale samozřejmě podmíněnou tím, že si vezmi novou Mazdu. Již jsem ale déle neváhal. Na místě jsem se rozhodnul. Dle finančních možností jsem se rozhodl pro Mazdu 3, 1.6 benzín, sedan, stupeň výbavy základní CE. Tento však v té době pro mě velmi dostačující. Nejvíce důležitou se mi jevila z výbavy klimatizace a poté i motorizace alespoň 1.6 a výše. Stará Mazda 323 byla jen 1.3 a to na předjíždění opravdu nebylo. Takže Mazda 3 je samozřejmě na leasing a ještě pár pátků bude. Zcela nový vůz za hotové jsem si bohužel nemohl dovolit. Navíc jsem si vyhlédl přímo to auto, které bylo na salonu. Nechtělo se mi na nový vůz čekat více jak měsíc i déle. Na barvě mi tolik nezálěželo. A proto, jak jsem si vysnil již dříve, za pár dní jsem jen přišel odevzdal klíče od staré Mazdy 323 a převzal velmi pěkně designově provedené vyklápěcí klíče od Mazdy 3. Navíc jsem jen přiobjednal zámek zpátečky a nechal vypískovat skla. To jen pro můj klid v duši. Mazdy se prý tak nekradou, ale to víte, ukrást se dá úplně všechno. Na jaře 2008 jsem z netu objednal litá kola - AEZ Wave 15 palců, jelikož z výroby měla Mazda jen plechové 15 palcové kola. A přeci hlavně kola dělají auto, jak víme. Jo a na podzim 2008 jsem dodal ještě tmavé fólie - nejsem mafián, ale myslím, že z bezpečnostního hlediska i designového nemají chybu (+ nikdo nevidí, co je uvnitř, + dají se hůře rozbít, + v létě chrání před teplem slunce, tedy pokud dám na čelní sklo reflexní zástěnu, jinak je tam víc horko než v autě bez fólií). No a tak začal můj nový život z Magdou......

Postřehy z provozování po 2 letech:

Jak jsem již uvedl, jedná se o Mazdu 3, sedan, motorizace 1.6, benzín. Přesné údaje si může každý zájemce jistě bez potíží najít na internetu. Barva je modrá ice blue. Dle mého soudu velmi pěkná barva, ale jak jsem již psal barva nebyla pro mě rozhodující. Velmi rozhodnující bylo rychlé jednání, rychlé předání vozu, klimatizace, motorizace. V té době pro mě dostačující výbava - 4x airbag, dálkové centrální zamykání, ABS atd. (bohužel bez ESP). Sedan jsem vybral z toho důvodu, že je dle mého názoru více sportovněji střižen než hatchback. Sice mi v prodejně tvrdili úplný opak, ale já to vidím takto. Dle kamaráda, který byl nedávno v USA, těchto Mazd 3 sedan tam jezdí mraky, ale vlastní je většinou mladí mexičani (prostě auto pro nižší sociální třídy, u nás spíše dle ceny pro vyšší). Na tomto místě musím vyzdvihnout jízdní vlastnosti. Podvozek drží, nikdy mě nenechal ve štichu, ale na druhou stranu je to vyváženo větší tvrdostí a horším "žehlením" nerovností. Prostě ani BMW, ani Audi to holt není. Passat je naopak o hodně "houpavější". Sice má přední víceprvkovou nápravu, ale ty zadní vlečná ramena to opravdu nezachrání. V dnešní době avšak i mé potřeby jsou někde jinde, a proto bych se raději více "houpal" a žehlil ty nerovnosti brněnských komunikací.
Místa vepředu je pro mě jako pro řidiče dostatek ve všech směrech. Na zadních sedadlech je to horší. Měřím 190 cm a za sebe si sednu s velkým potížemi. V tomto ohledu je Passat (vyšší třída, nelze proto zcela dobře srovnat) o mnoho lepší. Co se týká místa v kufru ? Tak to je nyní v aktuální době, kdy již mám potomka, kapitola sama pro sebe. Sedan (třeba i v Audi A6) je naprosti out of praktičnost. Jak jsem již někde na těchto stránkách četl, k čemu mi je velký kufr, když do něj malým vstupním otvorem nic nedám. Ale abych jen nehaněl, i do Mazdy dám složený kočárek, nějakou tu tašku. Svého času jsem tam s kočárkem dal dokonce i jídelní židličku, takže věru to zas tak hrozné není. Jinak jsem si pořídil i střešní box Thule a to pak klidně můžu plánovat i další dítě. Velice si stran bezpečnosti cením Isofixu. Toto ukotvení bývalo dříve u aut za příplatek. V dnešních vozech je již myslím standardem. Takže sedačka Romer se krásně vejde a o dítko je dobře a bezpečně postaráno. Nevím, co ostatní uživatelé MACZu, ale já mám takovu zvláštní "úchylku". Téměř každý den uvažuji o výběru jiného, "nového" auta. Snad jedinou jistou podmínku nyní mám a to je ta, že příští auto musí být kombi. Čím dál více se mi líbí design kombi a ta praktičnost !! Takže o volných chvílích projíždím net a hledám jeden den Mazdu 6, pak zas Audi A4, Kiu Ceed kombi, pak zas OII kombi. No ale mozek velí zůstat věrný Magdě. Přeci jen leasing ještě trvá (prodávat auto zatížené leasingem musí být horor), dále je celkem nové (2,5) roku, velmi spolehlivé, nikdy mě nenechalo ve štichu, pořád se do něj vše vleze,navíc se mi velmi líbí design. Pak se s ním taky celkem fajn parkuje i ve městě, dobře se řídí atd. Jak říká můj kamarád: "Vždyť ty auta jsou jen kus plechu." Můj mozek říká to samé, ale v hloubi duše ....... No prostě v dnešní době bych dal přednost Mazdě 6 kombi, motor zřejmě benzín 2.0. Sice TDI je TDI, v Passatu jedu rychle, spotřeba pořád 6.5-7 l/100 km. Když na to šlápnu v Mazdě, tak spotřeba i 8-9 l/100 km. Takže s Passatem najedu 2x tolik co v Mazdě a cena plné nádrže je vyšší u Passatu jen o několik set Kč a to se mi líbí. Musím se přiznat, že vůni nafty mám rád, taky turboefekt, i když mnozí ho haní. Jen ten zvuk ala traktor nemusím, ale zevnitř to není vůbec znát. Dokonce bych řekl, že je Passat v TDI odluhčněn více než Mazda benzín. Zase ale mozek říká: nafta - dražší servis, dražší STK, emise atd., pozor na turbo, do města se vůbec nehodí (častější pojížďky, menší vzdálenosti). Prostě chce to s nafťákem v turbu jezdit o dost jinak než s benzínem. Při startu žhavící cívka, pak pomalu zahřát a při dojezdu nechat pár minut bežet motor na volnoběh, ať vychladne turbo. To vše s benzínem dělat nemusím. Takže v konečném důsledku mám asi raději ten atmosférický benzín. Jednu dobu jsem uvažoval i o Passatu, samo že v kombi a motor ? No ten jsem chtěl 2.8 V6, 142 kw. To by bylo svezení, žádné turbo, co by se u ojetého auta mohlo pokazit. Ale zase ta spotřeba ! To bych se asi nedoplatil. Jezdím totiž převážně po městě a tam stejně výkon nevyužiju, takže takového auta by bylo pro mě asi škoda. Kdybych měl Mazdu 3 sedan někomu doporučit, pak by to měl být mladý člověk, možno i bezdětný pár. Člověk, který má rád svižnější jízdu v zatáčkách. Ty má totiž Mazda 3 velmi ráda. V dnešní době jsou již mé potřeby a touhy někde jinde.
Co se týká závad, ta jsem si nechal na konec. Po pár letech u takového auta jako je Mazda, žádné ani člověk nečeká. Snad jen jedna a to porouchané centrální zamykání z místa řidiče zevnitř vozu. Dálkovým ovládáním zevnitř to zamknu, ale vlastním mechanických ovladačem na dveřích nikoliv. V servise to diagnostikovali jako prasklé lanko od tlačítka k motorku ovládajícího zamykání. Za 3500 Kč klidně vymění. Prý to nejde jen opravit, musí měnit celý motorek, i když je porucha jen na lanku v průběhu jeho dráhy.

Silné stránky

+ jízdní vlastnosti - v dané třídě dle mého názoru i názorů v testech - vynikající
+ subjektivně uvádím líbivý design, mě se líbí více než hatchback
+ systém uchycení autosedaček isofix, dnes však již ve výbavě většiny nových aut

Slabé stránky

- už jsem si zvykl na motor 1.6 108 PS, proto bych uvítal nyní silnější, příští auto alespoň 2.0
- často se uvádí větší hlučnost, to musím potvrdit, hlavně od podběhů
- na svůj objem motoru by mohl být úspornější (asi těžká noha)
- lepší rádio, mám jen CD bez MP3
- větší kufr (rodina se rozrostla), příští auto chci již jen KOMBI !
- tvrdší podvozek, ale to je daň za jízdní stabilitu (po pár letech jsem jaksi ze sportovna ustoupil a raději bych se více "houpal" jak říká můj otec s jeho Passatem)
- cena nejen náhradních dílů, ale i pořizovací daného vozidla. V dnešní době krize Mazda moc neslevnila, asi ví proč, za kvalitu se totiž platí !

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím od roku 2007 (tedy od koupě) žádné větší problémy, jen výměny olejů, filtrů atd. (viz. výše). Jen ty ceny by mohly být měnší. I když jsem s koupí a autosalonem jako takovým velmi spokojen (viz. dále), tak servis je trochu horší. Opravovat nic moc nechtějí, všechno radší hned celé vyměnit. To chápu, autosalony nevydělávají na prodejích nových vozů, ale na drahých servisech.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Velká spokojenost, odkoupili mou starou Mazdu za dobré peníze a bez potíží velmi brzo připravili mé nové auto. Převzetí nového auta proběhlo na 1, vše vysvětlili, ukázali, vysvětlili, nakonec jízda s prodejcem atd. Rád udělám reklamu (kupodivu na dnešní dobu zadarmo). Tedy mohu doporučit Mazda Auto Balvín, Brno. Nejdříve jsem byl i v AB auto Brno (dnes Autopalace). Také velmi vstřícní, profesionální, ochotní. Avšak kámen úrazu nastal ve výkupu mého starého auta. Prý mají nařízeno nevykupovat auta starší 5 let. Možná je to dnes jinak, ale tehdy mě to trochu mrzelo, zvláště když naše stará Mazda 323 byla kupována v roce 1996 právě tam. No nic řekl jsem si, jejich škoda, dám vydělat těm, kteří mě dokáží něco nabídnout a to právě autosalon Mazda Auto Balvín byl.

Malá havárie

Tento odstavec uvádím tak trochu abych si "vylil" své srdíčko. Tak tuto pasáž nemusíte hodnotit. Jedná se o drobnou nehodu a peripetie okolo oprav a likvidace škody. 6.11.09 jsem si takhle vyjížděl z řady zaparkovaných aut v jednosměrné ulici (pochopitelně že ve svém nařízeném směru). Podívám se do zpětných zrcátek, jetli v přikázaném směru nic nejede a vyjel jsem. Ale ouha co jsem zcela tak úplně nečekal byl pan řidič v Passatu jedoucí v protismměru v jednosměrné ulici. Byla to chvíle jen 1-2 vteřiny, hlavou mi blesklo jen "co ten id.. taky dělá" a pak jen bum. Naštěí moje rychlost téměř nulová, jeho cca 40 km/hod. Hned jsem oba vysedli. Pánovi jsem slušnou cestou vysvětlil jeho ZÁSADNÍ chybu, tuto si on ihned uvědomil a přiznal svou plnou vinu. Avšak co jsem udělal já, odchován na všech možných pořadech našich televizních stanic zabývajících se osudy lidí podvedených a obelhaných, jal jsem se zavolat policii ČR, aby byl řádný dokument a pán si nemohl za den či dva rozmyslet co původně podepsal na Evropský záznam o dopravní nehodě, který mimochodem vozím v autě a všem vřele doporučuji. Někdo řekne, ale vdždyť to podepsal. To sice ano, ale na dané ulici a v danou chvíli nebyli žádní svědci a víte, jak se dá v dnešní době všechno napadnout a zaonačit. Tedy volat policii byl můj velký omyl a příště do již asi neudělám (pokud nebude škoda více jak 100 tis. Kč nebo zranění osoby). Milá policie byla na místě za pár minut, všechna čest. Jednání milé a vstřícné. Ano nejdříve bylo vše dle mého očekávání. Jeho jasná vina atd. Ale jak jsem se mýlil. Po chvíli za mnou přišel pan policista a sdělil mi, že jsem vlastně vyjížděl z místa mimo vozovku na silnici (to samozřejmě byla paravda, nepopírám) a přeci v takovou chvíli bych musel dát přednost řidiči couvajícímu v jednosměrné ulici (to samozřejmě může). No a co kdyby ten řidič opravdu couval, hypoteticky. To bych udělal chybu já. A řidič musí přeci předvídat (tuto formuli nemám opravdu v zákonech a silničních předpisech rád - za to se schová naprosto vše). No ale milí řidič v tomto konkrétním případě necouval, ale jel v protisměru v jednosměrné ulici. Dle mého názoru nemá policie uvažovat hypoteticky, ale rozhodnout o konkrétním případě. No co jsem udělal já, ano souhlasil jsem. Vím, jak by dopadl můj nesouhlas - věc by šla do správního řízení a mohla se vléci klidně i rok a auto bych měl pořád nabourané. S odstupem času bych tomu policistovi asi něco řekl, ale jeho rozhodnutí a 1000 Kč pokuty pro mě i daného řidiče mě tak zaskočilo, že jsem ani nepípnul. Korunu tomu nasadil kolega policisty, který mi oznámil, že nedostanu ani zápis o nehodě pro pojišťovnu, jelikož se to dává až od 100 tis. Kč škody nebo zranění osob. Po troše doprošování a naléhání toto však formou jakési smaolepky vydali, kde uvedli vina 50%. Tímto se dostávám k dalšímu problému - nahlášení na pojišťovnu. Toto jsem provedl neprodleně po nehodě, ještě během šetření policií. Jak v pojišťovně, tak i posléze v servise se divili a kroutili hlavou nad vinou 50%, že prý to tam ještě neměli. Snad jediné pozitiviu je v tom, že pan řidič i já jsem u stejné pojišťovny. Jejich operátoři jsou celkme vstřícní i ochontí a vše se dá vyřídit po telefonu. Jelikož jsem s likvidací škody chtělmít co nejméně starostí (čas jsou peníze a času já mám dosti málo), tak jsem veškeré další formality chtěl ponechat na servise. Když platím tolik v autorizovaném servisu, tak ať se starají. Sice tomu nejdříve nebyli tolik nakolněni, ale pak svolili, že to zařídí. I tak jsem telefonováním a zajišťováním likvidace strávil pěkných pár chvil. Co mi přišlo při likvidaci logické, je to, když mám vinu 50%, tak polovina škody půjde z povinného ručení viníka (řidič Passatu) a polovina z mého havarijního pojištění. K mému údivu to servis vše hlásil jen z havarijního pojištění, prý si s tím pojišťovna poradí. No nevím, musel jsem opět několikrát volat na pojišťovnu a zjišťovat co a jak. Nakonec to vypadá, že opravdu polovina půjde z povinného ručení viníka. Z mého pohledu se stejně ale nic nemění, spoluúčast jsem musel zaplatit tak jako ta. Ta činila 2% z pojištěné částky, tedy něco k 10 tis. Kč. Trošku další šok mi způsobila ale výše škody. Dle mého odhadu i odhahu likvidátora se mohla jednat o 30-40 tis. Kč i v autorizovaném servisu. Ano vše vyměnili a pojišťovnu museli vytěžit na 11O%, jelikož celková oprava se vyšplahala k 70 tis. Kč !!! Z mého pohledu je to dost i na autorizovaný servis. Holt japonské auto je japonské. Skoro jsem si myslel, že to auto pozlatili, ale oni jen nastříkali půlku auta a to i ty části, které nebyly poškozené. Říká se tomu "do zástřiku". Jako laik jsem to slyšel poprvé a zřejmě to tak má být. Nicméně až nebude leasing ani havarijní pojištění a pokud bude Mazda 3 pořád v mém vlastnictví, tak sednu na net, objednám při také havárii díly, nechám u známého nasříkat a nějaký mekánik v neuatorizovaném servise mi to vymění. Tak na závěr se tedy omlouvám, že jste museli číst takový výlev, ale musel jsem tu zkušenost trochu rozepsat.

 

Novinky v recenzi

21.4.2010 17:15

Auto na PRODEJ !!!

Tak a je to tady. Jak jsem v recenzi uváděl pořád mě nenechávala spát myšlenka na rodinné kombi s benzínovým motorem. Pak se to stalo. Od myšlenek k činu jen krok, a proto stojí před domem Ford Mondeo kombi z roku 2001 (trochu veterán, vím, ale zatím spolehlivý). To však bude v budoucnu jiná kapitola zde na MACZ. Už chystám recenzi. Takže z důvodu nadbytečnosti a pro mě nyní nadměrného luxusu jsem se rozhodl dát Mazdu jinému hodnému majitely. Je sice zatížena leasingem, ale zbývá "jen" 13 splátek po 9138 Kč a převzetí leasingu by bylo za 120 000 Kč. Když se to sečte, tak si myslím, že je to super cena. Jasná historie, ani ne 3 roky staré auto, v podstatě nebourané (ten nárazník za bouračku nepovažuji), 2 sady kol, střešní nosič, nemusí se zařizovat povinné a ani havarijní pojištění, atd. Kdybych teda nemusel, tak fakt neprodávám. Je mi to i celkem líto. Pořád koketuji s myšlenkou, že si Mazdu nechám. Opravdu nádherný design, maximální spolehlivost. No a nakonec můj kontakt: 604 996 817. Email: nemecf@email.cz.


Další vozy Mazda 3



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
7
prostornost
6
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
8
provozní náklady
6
náhradní díly
3
výkon motoru
7
spotřeba
6
hlučnost motoru
6
kvalita sedadel
8
brzdy
9
zavazadlový prostor
7





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…