Toyota RAV4 (2008)
5.1.2009Původně jsem sem RAFana ani dávat nechtěl, zájem některých spoluuživatelů mě ale dokopal k tomu, něco napsat a uveřejnit. RAFan není přímo můj, ale…
Toyota RAV4 (MINIak)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- Fotky... 05.01.2009 13:47 MINIak
- RAV 05.01.2009 14:15 Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
- pRAVdivá recenze. 05.01.2009 14:16 Kubyyyk
- . 05.01.2009 14:47
- Motor 05.01.2009 15:06 Vette
- skvely motor 05.01.2009 15:23
- Paráda!!! 05.01.2009 16:19 petrzel1
-
Zdravim 05.01.2009 16:35
kaaRS
- Re: Zdravim 05.01.2009 16:40 MINIak
- Krásná RAVka 05.01.2009 17:12 Hawke
- recenze 05.01.2009 20:15 David Silver
- Průměrná spotřeba 06.01.2009 15:04
- koleso na kufri 06.01.2009 15:27 jmurjr (H22A7)
- CRV 06.01.2009 22:21
- respect 07.01.2009 16:49 spider81
- dĺžka 07.01.2009 20:15 spider81
- Jo a jeste... 08.01.2009 09:27 kaaRS
- moje zkušenosti s RAV 12.01.2009 10:15
- Fajn 13.07.2009 22:23
-
Mojito (s Feferonkou)(RSKa) 05.01.2009 14:15
RAV
I když nehodnotím (moc to auto neznám),tak konečně pořádná recenze a foto.Nechť ti slouží :yes: -
Kubyyyk 05.01.2009 14:16
pRAVdivá recenze.
Zdravím tě Lukáši,
jsem rád, že jsi RAVku přidal. Vypadá skvěle.
Co jinak říct navíc, auto super, skvěle napsaná recenze a tvoje fotky jako vždy za 10 :-)
Spoustu šťastných km tobě i rodičům :yes: ;-) -
"-- skrytý --" 05.01.2009 14:47
.
Jsem rád že jsi RAVku přidal, pěkná, dobrá recenze (sice jsem ji nečetl, ale vypadá to tak >:D >:D ), ve fotogalerii mi chybí jenom nějakej celkovej pohled na interiér, ale vím že to doplníš. ;-) :yes: A ještě jsem chtěl napsat, že se mi designově nelíbí interiér a verze s rezervou na zádi je hezčí, na podvozku mi to přijde trochu nepraktický.-
MINIak 05.01.2009 14:52
« Re: .
Tahle verze nema rezervu vubec, takze to je docela prakticky (dokud nerozerves gumu a nemusis koupit novou :-)
Celkovej pohled na interier doplnim, ty posledni fotky jsou foceny na Bozi hod a v tom lesiku uz byla docela tma tak to nechavam, az bude nekdy pekne... A interier? Ten se me prave libi nejvic ze vsech, na ktery jsme koukali. S napetim ocekavam nastupce X3, protoze ta stavajici je vevnitr fakt takova moc stroha :((-
"-- skrytý --" 05.01.2009 14:54
« Re: Re: .
Tak to jo. >:D
Strohost interiérů je specialita Němců, s tím se musí počítat, ale zase jsou nejkvalitnější. ;-) :yes:
A fotka nástupce (exteriéru) X3 už byla jedna zveřejněna, ale asi ne přímo od BMW.
A taky mi ještě vadí, že je to CHRO CHRO motor...-
MINIak 05.01.2009 14:59
« Re: Re: Re: .
Jo jo, ropáky ja posledni dobou taky nemusim, no :-) Ale zas na to tahani karavanu je to idealni, benzin ma pak mnohonasobne vyssi spotrebu, obzlvasst kdyz jedes nekde v kopcich :-( Ja jsem taky ale zastance benzinu :-) Jak zni jedno porekadlo: "nafta je do kamen" :)
-
-
-
nasťa (RSKa) 05.01.2009 16:46
« Re: .
Jak můžeš prohlásit, že recenze je dobrá, když jsi ji ani nečetl?!?!?! Pak vypustíš blud, že auto má recervu pod podlahou ;-\ prvně si přečtu recenzi a následovně hodnotím ;-) Jinak recenze je příemná a čtivá, obsahuje vše podstatný ohledně auta! díky :yes:
-
-
Vette 05.01.2009 15:06
Motor
Ako hodnotis ten D-Cat. V Avensise je na neho kritika. Vela ludi ma od neho odradovala. Vcera som sa rozpraval z jednym predajcom Toyoty ze pre Rav4 to tiez nie je vhodny motor. Rad by som pocul aj tvoj nazor.-
MINIak 05.01.2009 15:34
« Re: Motor
No zatim s tim motorem nejsou sebemensi problemy. JAk pisu v recenzi, spotreba je hodne dobra, ale zalezi na podminkach, da se s tim jet i za 6 litru... z hlediska sily to pro tebe nebude nic moc :)) Ale v porovnani s dvoulitrem co byl v Touranovi (103 kW nebo kolik presne) tak tenhle ma mnohem kultivovanejsi beh, tech 30 kilowatt navrch je taky sakra znat, i kdyz je to mohutnejsi auto. Hlavne me prekvapila ta hlucnost. Bydlim v prizemi, nasi nade mnou a kdyz odjizdeji rano do prace tak to ani nezaregistruju. Tourana jsem poznal uz kdyz se nastartoval na parkovisti... Jinak vic zkusenosti zatim nemam, nemame tak moc najeto a spis jen "mensi vzdalenosti"... Tak vic info doplnim, az se s tim pojede do Alp nebo nekam dal na dovolenou...-
Vette 05.01.2009 20:59
« Re: Re: Motor
dakujem za odpoved. nez som kupoval nove mondeo tak bol Avensis D-Cat hlavny kandidat. Zaujimave ze kazdy ma odhovaral prave koli kultivovanosti tohto motora. Stale sa mi nechcelo verit bol som ho vyskusat. Zatah bol super, hlucnost ako pri benzinovom aute. Dokonca ked som s predajcom zastavil na parkovisku, nevedeli sme poriadne rozoznat ci je auto vobec este nastarovane alebo mi skapal motor :-) nakoniec vyhralo nove mondeo s rovnako vykonnym motorom.
PS: jeden mechanik ma varoval, ze aj ked je Toyota spolahliva znacka, nepodaril sa im filter pevnych casti a rychlo mu konci zivotnost. Dufam ze to nie je pravda a prajem vela stastnych kilometrov.
-
-
-
kaaRS 05.01.2009 16:35
Zdravim
jsem moc rad ze jsi udelal tuto recenzi. Velice se mi RAV4 libi a ted jsem se o ni ji dost zajimal. A jak pises ohledne tech xenonu tak na tipcars jsem nasel 3 RAV4 a xenonony maji. Jak to tedy je?
A jinak ukazkova recenze foto taky a auto parada hlavne ten motor ,,cmoudy,, muzu. At slouzi. 3x10. :-)-
MINIak 05.01.2009 16:40
« Re: Zdravim
No v salonu nam tvrdili, ze protse do RAVek se xenony nedavaji, ale ze pokud bysme na nich tvrali, tak nam je tam namontuji "neoficialne" se zarukou od Toyoty ale. Tak nevi, je ale mozny, ze se RAVky s xenony delaji, jen k nam je proste nevozi :-) Je fakt, ze jsem to nijak dal neoveroval, jestli to je pravda, ze to proste nejde... Nebo nam chteli kazdopadne prodat to, co meli skladem >:D-
Ronnyp (RSKa) 05.01.2009 16:46
« Re: Zdravim
vis jak zbyno aby to nebylo jak treba se scautama u kazdeho to vypada ze ma xenony ale pokazde to xenony nejsou tak aby to treba nebylo taky tak u tech ravek-
-
-
-
-
-
-
-
MINIak 08.01.2009 08:50
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdravim
Vcera vnoci jsem se zameril na ta svetla a ony skutecne sviti lehce do modra, ne nejak moc, ale na prvi pohled by se mozna skutecne mohlo zdat, ze tam jsou xenony ([odkaz] Na ty fotce to sice moc nevynikne, ale v realu tam trochu namodralyho je. Xenony to ale nejsou. Nicmene pan v salonu rikal, ze svetla sviti fakt perfektne, ze se mozna i xenonum vyrovnaji >:D Nebo tak nejak to formuloval, jestli si dobre vzpominam
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Hawke 05.01.2009 17:12
Krásná RAVka
Ravce to sluší... Navíc s tímhle motorem i hezky pojede. Ani jsem nevěděl že se do ní takhle silná nafta dává. Ale víš co by se mi líbilo ještě víc? Kdyby si sem dal recenzi na ten karavan >:D Já mam caravaning taky moc rád a recenze na obytný přívěes, to by bylo něco! ;-)-
-
TurboKluk(smazat hodnoceni) 05.01.2009 17:14
« Re: Krásná RAVka
To kámoš měl rakovinu a je šileny tramp tak mu doktoři zakázali spát pod stanem, tak si za par šupo koupil starý karavan a ten si přestavěl a je uplně šileny všechno ve drevě ma tam i záchod a sprchu.
-
-
David Silver 05.01.2009 20:15
recenze
Čau MINIaku, super fotky, super recenze a super RAVka :yes: :yes: :-) at' jezdí :yes:-
MINIak 05.01.2009 20:19
« Re: recenze
Diky :-) Dneska pred chvili malem byla RAVka nabourana. Proti tatovi vyrazilo ze zatacky auto, dostalo smyk a proste neovladatelne letelo na nej. On zabrzdil a proste je ncekal jak to dopadne - po pravy strane mel zabradli, a do leva by to nestih uhnout. Nastesti t obylo do kopce pro toho blbnouna v protismeru, takze se zastavil - asi 2 m celne od RAVky...
-
-
"-- skrytý --" 06.01.2009 15:04
Průměrná spotřeba
Ahoj,
chci se zeptat, jestli někdo z vás neví, jestli je možné smazat průměrnou spotřebu u RAVKY. Jsou tam tři různé možnosti nastavení A, B a ještě jedna, jestli se nemýlím,ale průměrná spotřeba ukazuje pořád ta samá celková, i když vymažu kilometry. Studoval jsem manuál a nikde se o tom nepíše. Spíš mi to připadá, že to vůbec nejde, což je jedna z chybiček, které jsem na Ravce našel.Jinak špičkové auto.Recenze velmi kvalitní.-
-
"-- skrytý --" 07.01.2009 08:57
« Re: Re: Průměrná spotřeba
Ahoj,
To by bylo faj.Vím, že tím levým se podržením mažou km,ale když jsem zmáčkl pravé, tak tam vyskakuje takový celý seznam v angličtině, a nemám ten pocit, že by to s tím šlo smazat. Ale dnes to zkusím.Pokud jsi si jistý, tak to tam doplň.Přečetl jsem všechy recenze,ale nikde se o tom nepíše. Bylo mi to divné, protože třeba ve fábce to jde bez problémů.To ovládání těmi knoflíky je skutečně velmi nešťasně řešené.
Cau
-
-
-
jmurjr (H22A7) 06.01.2009 15:27
koleso na kufri
tato verzia bez kolesa na piatych dverach sa mi paci omnoho viac ako ta, ktora ho tam ma. aj ked je pravda, ze to koleso dava autu viac terenny charakter.-
-
TurboKluk(smazat hodnoceni) 06.01.2009 19:38
« Re: Re: koleso na kufri
Ale ještě správnější terenák ma ty rezervy alespon dve >:D
No mi tam zas ta rezerva chybi fakt to děla takové terenější :yes:-
-
TurboKluk(smazat hodnoceni) 06.01.2009 20:33
« Re: Re: Re: Re: koleso na kufri
a uplne je nejlepšíé když v terenu sundávaš rezervu co je přimontovaná pod autem kdo nopoznal nepochopí 8-s 8-s 8-s 8-s-
MINIak 06.01.2009 21:15
« Re: Re: Re: Re: Re: koleso na kufri
No mozna lepsi sundavat zpod auta nez v terenu v blate vyhazovat plnej kufr aby ses dostal k rezerve :-) jednou jsem takle vyhazoval na silnici prvni tridy a nic moc teda :-) A zer Racer mel sakra velkej kufr a sakra jsme toho vyuzivali >:D
-
-
-
-
-
-
"-- skrytý --" 06.01.2009 22:21
CRV
pekna recenzia, ale nemozem si pomoc, CRV nesiaha RAV4 moc vysoko v nicom. Na CRV vidiet, ze je aj pre USA a fakt ma tvrde plasty, ale Toyota tiez nema interier zrovna super kvalitny.
A inak co sa tyka jazdy, podvozku, vnutorneho priestoru, kufru, nema RAV4 sancu. RAV4 je tvrdsia a taka nepokojna, pri tom jazdi podstatne horsie. Je o nieco lepsia v terene, ale tiez to nie je nic moc, tam je dobry XTRAIL, alebo Freelander.
So 180 D-CAT boli problemy, vidno to na cenach Avensis v nemecku, ktore skoro spadli pod 140ps verziu... Ale myslim, ze to uz bude fixnute a Toyota ma moj obdiv, usetrili aj vykon za cenu, ze sa snazia riesit dalsie emisie, nie len CO2 :yes:-
Hvarcz 07.01.2009 08:51
« Re: CRV
Už asi půl roku si vybírám auto a pořád nejsem rozhodnut, každé má svoje pro a proti, volit mezi CRV a RAV tak zvolím RAV, proč to nevím, ale je to tak.
Jinak ten D-CAT - radí mi počkat teď na ty nové motory, ale zase mlsně čekám jestli trošku nepůjdou dolů ještě benzínové CX-7 a kdyby mě sklamalo obé tak je tu ještě Grand Vitara 2.4, která je dostupná i cenově a navíc jak mazda tak suzuki nabízí 7 let záruku XTRAIL vypadl kvůli renaultovým dieselovým motorům a ty jejich benzíny jsou pěkně nenažrané.
S Ravkou nemůžeš sáhnout vedle, a se zadníma dveřma otevíranými nahoru by vypadala divně.
Jo akorát u RAV mně dvakrát chcíplo když jsem pouštěl spojku i když jsem si dával pozor.-
-
Hvarcz 08.01.2009 12:32
« Re: Re: Re: CRV
Na 5.dveře do boku jsem zvyklej z tátova Gallopera, problémy co byly s D-CAT jsou již dlouho vyřešeny, hodím i link až to najdu, co startování v zimě?
Docela jsem byl překvapen že toyoty to nijak neřeší ...
Mně něco říkali rozvítit světla na cvilku, pak je zhasnout 15 sekund počkat a startovat ....
-
-
"-- skrytý --" 13.01.2009 19:02
« Re: Re: CRV
no prave, na u RAV4 proti CRV nie je jeden zmysluplny argument proti CRV :-) Jedine co sa tyka dizajnu, ze sa niekomu paci viacej... A ten interier posobi hodnotnejsie, ale len o nieco. A zase je skeredsi a ta oranzova ma proste rozculuje, to dislpay na radiu a budiky v CRV su uplne ina liga
Inak renault diesle dnes uz su jedny z podarenejsich. Hlavne 2.0 dCi by so povedal
-
-
-
spider81 07.01.2009 20:15
dĺžka
dĺžka RAV 4 X teda bez rezervy na zadných dverách je 4315 mm s rezervou je to 4395 mm. Len aby sa nezabudlo.... ;-)
joj inak velmi je pekna len v terene bez rezervy je to nanič....sakra-
MINIak 07.01.2009 22:47
« Re: dĺžka
Jo vidis, s tou dylkou to je pravda ,automaticky jsem opsal prvni udaj a nejak me to nedoslo, ze bez kola bude kratsi :-) Do terenu tohle auto stejne nijak extra neni. Resp. my s nim do zadnyho vetsiho jezdit nebudem - maximalne tak nekde v kempu nebo nejaka polni cesta. Takze absence rezervy nam nevadi :-)
-
-
kaaRS 08.01.2009 09:27
Jo a jeste...
hodne lidi psalo ze ma toyota nejake problemy s timto motorem nevis o co presneji jde???? -
"-- skrytý --" 12.01.2009 10:15
moje zkušenosti s RAV
Krásná recenze. Ve většině bodů s tebou souhlasím. Mám podobné auto ale ve výbavě "pouze" X. Přidám jenom několik dalších poznatků, které mám po najetí 65tis km. To, že budu moc kritický neberte tak, že by to bylo zlé auto. Jenom jsem naštvaný, je je zase v servisu.
Chod motoru je kultivovaný, ale pouze v porovnání s ostatními diesly. Než se zahřeje, tak zní jako Avia (zvenku... uvnitř zvuk nijak neruší). Řazení je příšerné.... nepřesné a gumové. Zlepší se po zahřátí vozu a v létě to není tak patrné. Výkon motoru pod 1800 otáček je žalostný. Nad 2500 je to raketa. Motor je líný a nejde do otáček. Zkus si na neutrál prošlápnout plyn. Ten otáčkoměr se nahoru souká strašně pomalu. Je to holt těžký diesel a ty setrvačné hmoty jsou znát. Spotřeba při úsporné jízdě v zimě je 8.5 l/100km, běžná spotřeba je 9.5 l/100km. Spotřeba se opravdu dá udržet i v nižších hodnotách, ale pouze do doby, než vjedeš na dálnici. Výhoda runflatů je pouze do doby, než ty gumy musíš měnit. Výměna jednoho kola trvá podle servisu skoro celý den a pneu je pěkně drahé. Navíc dojezdová obruč uvnitř ráfku zvyšuje tzv. neodpruženou setrvačnou hmotu. Jízdní vlastnosti vozu jsou skvělé. Na to, jak je auto vysoké se téměř nenaklání, nerovnosti zvládá výborně. Vadí mi hlučnost od zadních kol při dešti (u zimních pneu se ten hluk projevuje výrazněji). Kufr je malý. Výhoda jednoduchého sklápění sedaček je v mém případě k ničemu, protože mám verzi N1 s mříží v zavazadlovém prostroru a sklopení mříže trvá dlouho a zabírá hodně místa. Nadruhou stranu, moc toho nevozím a mám kufr pořád prázdný. Díky absenci rezervy vozím většinu věcí v přihrádkách pod podlahou. Ale převézt dvě kola v zavazadlovém prostoru po sklopení sedačeka odsunutí mříže je problém. Co mi hodně vadí je nastupování na zadní místa. Často tam nelezu, ale když už musím tak je to utrpení. Sedáky jsou vysoko, dveře jsou krátké a posunuté moc dozadu. Sezení vzadu není nic moc. Ale co si ztěžuju, podle techničáku je to nákladní automobil s počtem sedadel 2+3. ;-)
Obrovská nevýhoda je to, že je auto plné elektroniky. Pořád na mě něco bliká a píská. Do servisu s nějakýma maličkostma jezdím cca každý druhý týden. Poslení maličkost byla, že se zbláznil řídící počítač, při rychlosti 130km/h se snižil výkon motoru, zahlasilo to chybu pohonu všech kol, stabilizačního systému, abs, motoru,... Skoro mě sestřelili za mnou jedoucí vozy. To mě ten krám fakt naštval. Jízdní vlastnosti na sněhu jsem ještě nestihl otestovat... holt když je náhodou sníh, tak se auto fláká v servisu a já jezdím druhým autem.
Neberte tento můj příspěvek zle. Je to jedno z nejlepších aut, které jsem kdy řídil. Když někam jedu, tak se na cestu s RAV vždycky těším.
Praktické poznatky. Vadí mi senzor automatického rozsvěcování světel. Funguje tak, že po setmění se světla automaticky rozsvítí. Doporučuju přelepit senzor nějakou páskou, auto si bude myslet, že má tmu pořád a bude svítit i přes den, jak nám to ukládá vyhláška.
Psal jsi, že se systém ESP dá částečně vypnout. Kde najdu to tlačítko na vypnutí? Už jsem se po něm díval a nenašel jsem ho tam. Rád bych si šel s RAVkou zablbnout někam na ledovou plochu až mi ji vrátí ze servisu.-
"-- skrytý --" 12.01.2009 10:29
« Re: moje zkušenosti s RAV
Přečetl jsem si svůj příspěvek a vyzněl opravdu tragicky. Je to opravdu dobré auto. Má svoje mouchy, ale kdybych si měl kupovat nové auto, tak RAV by byla žhavý kandidát. Dnes se dá koupit za velice slušné peníze a s nižší výbavou, slabším motorem a bez RunFlatů bych byl taky spokojený. Auto doporučuju. -
Hvarcz 17.01.2009 13:50
« Re: moje zkušenosti s RAV
no drsné, N1 snad už zruší v dubnu, ten silnější diesel SKORO ztratí význam při novém motoru 110 kW, ty run flat pneumatiky nejsou taková výhra, když píchneš a dojedeš na obruč musí se vyměnit i disk, koukám na auta bez rezervy a s rezervou na 5. dveřích a klady a zápory má obojí,
pro hledání vypínání esp zkus [odkaz]
ale ty nemáš český manuál?-
"-- skrytý --" 19.01.2009 13:51
« Re: Re: moje zkušenosti s RAV
Český manuál mám a znovu jsem ho prolezl jenom kvůli tomu ESP, ale fakt to tam nikde nemůžu najít.
K těm run flat pneumatikám - v servisu mi řekli, že defekt u těchto pneu (narozdíl od běžných) se nedá opravit, takže při každém píchnutí je nutná výměna gumy. ;-\
Disk se nemusí měnit při každém píchnutí. Záleži na opotřebení obruče. Pokud pomalou rychlostí dojedete do blízkého servisu, tak je to v pohodě. V každém případě doporučuji pořídit si samoopravnou sadu na kola.
Teď jsem našel zajímavý článek o Run Flat pneumatice.
[odkaz]
Po přečtení tohoto testu jsem nabyl dojmu, že není nic lepšího. Podle zkušeností lidí ze servisu ty Run Flat nijak úžasné nejsou. A test probíhal na voze, který váží polovinu v porovnání s RAV.-
-
"-- skrytý --" 22.01.2009 10:33
« Re: Re: Re: Re: moje zkušenosti s RAV
Pokud můžu radit, tak tu RAVku doporučuju. Je to opravdu skvělé auto. Je to třetí Toyota kterou mám a můžu potvrdit, že Toyoty jsou opravdu spolehlivé auta. To, že zrovna moje RAVka jezdí pořád do servisu je smůla, která se může stát u vozu jakékoli značky. Pouze u Toyoty je ta pravděpodobnost menší ;-) . Ale bohužel už o ní nemůžu říct, že je to auto, které mě vždy spolehlivě kamkoli odvezlo.
Bral bych ale radši verzi s klasickýma pneu. Nevím jaký je rozdíl mezi Run Flaty u BMW a Toyoty, ale předpokládám že Run Flat je registrovaná obchodní značka a technologie je shodná pro všechny vozy. Nejsem nějaký veliký fanda do aut, nemám absťák když za týden nenajedu aspoň 2000 km a auta jsem vždycky bral jenom jako spotřební zboží. A navíc Toyoty jsou podle mě velice nudné auta. Ale na jízdu RAVkou se vždycky hodně těším. Má svoje mouchy, ale je to dobré auto.-
Hvarcz 22.01.2009 20:46
« Re: Re: Re: Re: Re: moje zkušenosti s RAV
No nudný auto mi vůbec nevadí, chci hlavně něco co vydrží 5-6 let bez problémů jezdit, shodou okolností je soused servisák Toyot v německu a říká vem slabší diesel - je fakt dobrý, připravuje auta hlavně na technický a záruční servisy ale sám má Golfa :-).
Já preferuji benzín a proto v hledáčku zůstává ještě CX7 a Grand Vitara,
všechny tři auta jsou dobrá a úplně mi stačí, bude to zřejmě jen o penězích.
Radši koupím levnější auto s maximální výbavou než něco co bych si nemohl vybavit podle svých představ.
Jinak jezdím s 10 let starou Vectrou B 2.0 a nemůžu si stěžovat, pořád je fajn - ale chci zkusit něco jiného.
-
Hvarcz 22.01.2009 20:53
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: moje zkušenosti s RAV
Jo ale zapomněl jsem napsat to nejdůležitější, o Rav jsem přečetl co se dalo a někde bylo že jejich Run Flat je konstrukčně jiný, ale fakt už nevím co kde, 31. jedu kolem salónu Toyoty a zajdu se tam mrknout abych z jejich strany udržel zájem tak se poptám,
má cenu to JBL audio?
Čekám až padne přepážka - hnusnej opruz, Mazda nabízí řešení dočasný pronájem a až skončí N1 hezky prodej, zřejmě jsou prodeje proklatě nízko.-
"-- skrytý --" 26.01.2009 08:41
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: moje zkušenosti s RAV
V pátek jsem poprvé a nechtěně vyzkoušel jízdní vlastnosti RAV v terénu. Navigace mě k cíli vedla nějakou "zkratkou". ;-) Cesta se postupně zhoršovala až se změnila v hluboké vyjeté koleje od traktorů. Žádným jiným osobákem, který jsem dřív řídil bych to neprojel. Párkrát jsem si škrtl spodním plastovým krytem o zem, auto hrabalo, ale projelo. Když jsem přijel k zakaznikovi, RAVka byla jedna velika koule bahna. Zírali, odkud jsem to přijel. Z toho směru prý nikdy nepřijelo nic jiného než těžká lesni technika. Z druhé strany jejich podniku je totiž krásná asfaltka. V nějakém čistě terénním autě jsem ještě nejel, tak nemám s čím srovnávat, ale RAVka mě mile překvapila. A jen tak mimochodem... ten den jsem taky píchnul. :-(
-
-
-
-
-
-
-