Recenze
BMW Z3 E36/7
Technické info
Přezdívka auta zettrojka Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:67776 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1895 výkon [kW]: 87 kroutící moment [Nm]: 180 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.4 maximální rychlost [km/h]: 196 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 8.2
Popis vozu
Bylo to v květnu 2007, když jsem jeli s tatíkem okolo dealera BMW a na parkovišti stála černá “zettrojka” se světlou střechou, v parádním stavu, na tachometru 47 tisíc kilometrů.
Léto začínalo a naše “kamarádství” taky...
Nádherný, charizmatický a nadčasový design je hlavní předností BMW Z3. Hezčí je jen Z8, ale i Z1 je stale nádherná…
V tu dobu jsem ještě neměl řidičák, a tak se mi hned hlavou začaly honit představy, jak se proháním se staženou střechou, rádio hraje, ruka vystrčená - mno prostě lakýrka. :-D
Pár dní po prvním setkání bylo auto doma, já si tajně pujčoval klíče a chodil čichat vůni interiéru, zkoušet sound system Harman – Kardon a vysedávat do kožených sportovních sedaček. Těšil jsem se na každou vyjížďku, kterou jsem mohl trávit na sedadle spolujezdce.
Uběhly letní prázdniny, udělal jsem si řidičák a začal jsem jezdit. Když jsem se posadil za volant Z3 a poprvé ji řídil, tak jsem byl naprosto unešený.
Před tím jsem řídil Felicii, Polo, Alteu, Vito a Viano, ale tohle bylo uplně něco jiného – naprostý kontakt s autem.
Tatík nějak přestal mít čas na víkendové projížďky, tak Z3 využívám hlavně já – aby v garáži nezlenivěla :-D
Auto je z roku 2001, jedná se tedy o faceliftovaný model, který má pozměněnou zadní partii – tj. jiná zadní světla, jiný tvar zadních blatníků. Do interiéru se dostaly nové ovladače a nový volant po vzoru roadsteru Z8.
První majitel zettrojku koupil v SRN a je nebouraná.
Vůz se vyráběl v americkém Spartanburgu, čímž oslovil také zámořský trh. Bondovka Golden Eye měla premiéru 13. listopadu roku 1995 v New Yorku. Ten samý den byla přestavena i Z3 - v Central Parku bylo vystaveno dvanáct exemplářů, které osobně představili Pierce Brosnan jako James Bond a Desmond Llewelyn, legendární představitel pana Q. Spojení kina s autem se ukázalo jako dokonalé, film se stal kasovním trhákem a ruce si mnuli také u BMW, mezi prvními vůz řady Z3 zakoupili Alec Baldwin (pro manželku Kim Basinger), Steven Spielberg (pro svoji matku a Madonna odebrala hned dva vozy pro své přátele.
Kvalita zpracování je o něco horší než třeba u E46 ze stejného roku. Z3 je postavena na základech BMW E36 - vznikl tak model E36/7.
Pod kapotou roadsteru tluče čtyřválec, s továrním označením M43B19, se skromným výkonem 87 kW. Agregát má vyvažovací hřídel. Od 3 000 otáček začíná celkem solidně táhnout. 87 kW leží v 5 500 otáčkách, redline má v 6 200 a točivý moment 180 Nm při 3 900 otáčkách. Z 0 na 100 zrychluje okolo deseti sekund a maximální (papírová) rychlost je slabých 200 km/h. Určirčitě si říkáte, že na BMW nic moc parametry, ale jeden novinář napsal, že i čtyřválce od BMW jsou stavněny tak, aby na každé delší rovince uháněly dvěstě…
Ovšem toto auto není o rychlosti v přímce, tedy aspoň ne s tímhle motorem. Nejlépe se cítí na zakroucené okresce, kde nechá i silnější auta daleko v prachu…
Skvěle "posazené" pedály umožnůjí velice snadné podřázování s meziplynem, nebo ovládání pedálu brzdy i plynu současně. Volant ovšem není nastavitelný, nechápu proč... Pozice za volantem je však bezvadná, takže volant nemám potřebu přenastavovat.
S autem se dá jezdit i za velice zajímavou spotřebu – průměr mám 7,7 litru na 100 km a brzdou provozu opravdu nejsem.
Sportovní podvozek, tvrdá spojka, strmé řízení, sezení “na silnici” – nic z toho se do městského provozu nehodí.
Přejet třeba Hlávkův most není žádný med ani na šestnáctipalcových kolech. Nechápu majitele “zettrojek”, kteří obouvají o dva až tři palce větší pneu.
Absolvoval jsem také cestu do Zlína na Barum Rally 2008 a pravý jízdní pruh D1 je s tímto autem téměř nepoužitelný, bohužel.
Naopak sedadla jsou naprosto skvělá.
Díky tomu jak Z3 "leží" nízko, tak už jsem párkrát škrtl podvozkem při vjíždění do vrat.
Už několikrát jsem se za volantem přistihl, že se směji jako blbeček, když jsem si “střihnul” nějakou “technickou pasáž”. Pneumatiky o rozměru 225/50, a příplatkový sportovní podvozek dělají své ;-)
Zimní obutí má rozměr 205/55 R16". Když jsme přezuli na letní, tak nastala znatelná změna - 225 tahají ve městě za volant a auto sedí daloko lépe v zatáčkách.
Výfuk je laděný už z výroby, takže po zahřátí servíruje parádní dunivý zvuk :-)
Pořád jsem unešený z přesnosti a tuhostu řazení i řízení - to je prostě paráda.
Když jsem o prázdninách domu vezl nové Polo, tak jsem myslel, že je něco špatně, protože všechno šlo hrozně lehce - skoro to bylo až nepříjemné.
Ale teď už k výbavě Z3:
- sound system Harman–Kardon
- sportovní vyhřívané sedačky
- elektricky stavitelná sedadla
- béžová kůže Oregon
- kožený volant a modlo ruční brzdy
- stabilizační system DSC
- sportovní podvozek
- 4x airbag, klimatizace
- palubní počítač
- alarm
- mlhovky
- venkovní a vnitřní chrompaket – chromový rám předního okna, kliky dveří, řadící páka, rámečky přístrojů a rámečky ovladačů na středové konzole
- windshot
- střecha je bohužel manuální, nebo bohudík?
Jízda se staženou střechou je jako droga. Navíc z toho mám opálené ruce, takže se kždý ptá, jestli jsem byl u moře :-D
S vytaženými okny a windshotem je jízda naprosto pohodovou a ani v dálničních 130+ na vás nebude nějak extra foukat, zvlášť jestli jste manšího vzrůstu. Někdy je ale lepší udělat si průvan ;-)
Při dálničních rychlostech 130+ je se zataženou střechou slyšet jemné hučení - plech to prostě není. Střecha se nijak nenafukuje jako bývá vidět u starších kabrioletů, které potkávám na dálnici.
Zavazadlový prostor je miniaturní a v interiéru je minimum odkládacích prostor. Například kelímek s pitím od McD vám podrží jen spolujezdec.
Plátěná střecha je “nejslabším článkem” I když ji imregnuji, nerad jezdím v dešti. Každopádně ani při nadměrné průtrži mračen, kdy stěrače nestíhaly, do interiéru nikudy neteklo.
Ale už jsem jel i ve vánici – pravda, městské vánici...
-----------------------------------
Technická data:
- Délka: 4050 mm
- Šířka: 1740 mm
- Výška: 1293 mm
- Rozvor: 2446 mm
- Rozchod kol vpředu: 1413 mm
- Rozchod kol vzadu: 1494 mm
- Poloměr otáčení: 10 metrů
- Emise CO2: 189 g/km
(zdroj: manuál k vozu BMW Z3)
- Pružné zrychlení z 80 - 120 km/h: 12 s. (na 4. převodový stupeň)
-----------------------------------
Tímto bych chtěl poděkovat svému tátovi, který mi umožnil v Z3 jezdit.
Díky tati!
Silné stránky
- Vzhled
- Jízdní vlastnosti
- Je to roadster
- Pouze dvě sedadla
- Spotřeba
- Přesné řazení i řízení
- Zadní náhon
Slabé stránky
- Je to roadster - plátěná střecha je nevhodná do deště
- Pouze dvě sedadla
- Minimum odkládacích prostor v interiéru
- Do města se moc nehodí
- Zavazadelník je na dvě větší tašky
- Volant není nastavitelný v žádné ose
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Servisováno v autorzovaném servisu BMW. Spokojenost.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Dealer BMW, naprostá spokojenost.
Tuning
To fakt ne...
Možná podložky pod zadní kola.
Novinky v recenzi
BMW 118i FOR SALE!
Prodám BMW 118i, rok výroby 2006, do provozu 2007, objem 1995 ccm, výkon 95 kw, cena 285 000 Kč
Více v inzerátu http://sauto.cz/detail-inzeratu/osobni/bmw/rada-1/9091808
Tak dnes jsem uložil Z3 do garáže a už nás čekají jen víkendové vyjížďky (když bude hezky).
Doplnil jsem recenzi o technická data (rozměry), hodnoty pružného zrychlení a kilometru s pevným startem zde zatím uvádět nebudu - změřím je sám a poté je sem napíšu.
Tak dnes ráno jsem zkusil malý economy run.
Trasa: Slapy nad Vltavou - Praha - Slapy nad Vltavou. Vyjížděl jsem v devět hodin aby jsem stihl ranní špičku. Celkem jsem najel 80 kilometrů. V obcích jsem měl na tachometru 55 km/h a mimo obce ručička ukazovala na 100 km/h. Vychutnal jsem si dlouhé popojíždění přes Jiráskův most a Reslovou ulicí.
Výsledkem je 6,8 litru na sto kilometrů.
Jsem nadšen! :-)
Přidány nové fotky
Pár nových fotek...
Přidány nové fotky.
Trochu jsem doplnil recenzi
Přidat názorDiskuse: BMW Z3 E36/7
zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat
Další vozy BMW Z3
-
BMW Z3 (2000) Majitel: parkoviště
Přidáno: 23.2.2007 22910 Majitel 9.90 Uživatelé
-
BMW Z3 (1997) Majitel: parkoviště
Přidáno: 26.2.2008 11610 Majitel 9.88 Uživatelé
-
BMW Z3 (1997) Majitel: clip109
Přidáno: 24.1.2012 49 Majitel 8.94 Uživatelé
-
BMW Z3 (1999) Majitel: Appleman
Přidáno: 4.6.2014 16 Majitel 7.44 Uživatelé
-
BMW Z3 (1999) Majitel: ocean2003
Přidáno: 3.9.2019 08 Majitel 5.50 Uživatelé