Recenze

certina (muž 35 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

BMW Z3 E36/7

9.87 Uživatelé

Hodnoceno: 82× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW Z3, foto 1 BMW Z3, foto 2 BMW Z3, foto 2 BMW Z3, foto 3 BMW Z3, foto 4 BMW Z3, foto 5 BMW Z3, foto 6 BMW Z3, foto 7
BMW Z3, foto 8 BMW Z3, foto 9 BMW Z3, foto 10 BMW Z3, foto 11 BMW Z3, foto 12 BMW Z3, foto 13 BMW Z3, foto 14 BMW Z3, foto 15 BMW Z3, foto 16 BMW Z3, foto 17 BMW Z3, foto 18 BMW Z3, foto 18 BMW Z3, foto 19 BMW Z3, foto 19 BMW Z3, foto 20 BMW Z3, foto 21 BMW Z3, foto 21 BMW Z3, foto 22 BMW Z3, foto 22 BMW Z3, foto 23 BMW Z3, foto 24 BMW Z3, foto 25 BMW Z3, foto 26 BMW Z3, foto 27 BMW Z3, foto 28 BMW Z3, foto 29 BMW Z3, foto 30 BMW Z3, foto 31 BMW Z3, foto 32 BMW Z3, foto 33 BMW Z3, foto 34 BMW Z3, foto 36 BMW Z3, foto 37 BMW Z3, foto 38 BMW Z3, foto 39 BMW Z3, foto 40 BMW Z3, foto 41 BMW Z3, foto 42 BMW Z3, foto 43 BMW Z3, foto 44 BMW Z3, foto 45 BMW Z3, foto 46 BMW Z3, foto 47 BMW Z3, foto 48 BMW Z3, foto 49 BMW Z3, foto 50 BMW Z3, foto 51 BMW Z3, foto 52 BMW Z3, foto 53 BMW Z3, foto 54 BMW Z3, foto 55 BMW Z3, foto 56 BMW Z3, foto 57 BMW Z3, foto 58 BMW Z3, foto 59 BMW Z3, foto 60 BMW Z3, foto 61
 

Technické info

Přezdívka auta zettrojka Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:67776 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1895 výkon [kW]: 87 kroutící moment [Nm]: 180 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.4 maximální rychlost [km/h]: 196 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 8.2

Popis vozu

Bylo to v květnu 2007, když jsem jeli s tatíkem okolo dealera BMW a na parkovišti stála černá “zettrojka” se světlou střechou, v parádním stavu, na tachometru 47 tisíc kilometrů.

Léto začínalo a naše “kamarádství” taky...


Nádherný, charizmatický a nadčasový design je hlavní předností BMW Z3. Hezčí je jen Z8, ale i Z1 je stale nádherná…

V tu dobu jsem ještě neměl řidičák, a tak se mi hned hlavou začaly honit představy, jak se proháním se staženou střechou, rádio hraje, ruka vystrčená - mno prostě lakýrka. :-D

Pár dní po prvním setkání bylo auto doma, já si tajně pujčoval klíče a chodil čichat vůni interiéru, zkoušet sound system Harman – Kardon a vysedávat do kožených sportovních sedaček. Těšil jsem se na každou vyjížďku, kterou jsem mohl trávit na sedadle spolujezdce.

Uběhly letní prázdniny, udělal jsem si řidičák a začal jsem jezdit. Když jsem se posadil za volant Z3 a poprvé ji řídil, tak jsem byl naprosto unešený.
Před tím jsem řídil Felicii, Polo, Alteu, Vito a Viano, ale tohle bylo uplně něco jiného – naprostý kontakt s autem.

Tatík nějak přestal mít čas na víkendové projížďky, tak Z3 využívám hlavně já – aby v garáži nezlenivěla :-D

Auto je z roku 2001, jedná se tedy o faceliftovaný model, který má pozměněnou zadní partii – tj. jiná zadní světla, jiný tvar zadních blatníků. Do interiéru se dostaly nové ovladače a nový volant po vzoru roadsteru Z8.

První majitel zettrojku koupil v SRN a je nebouraná.


Vůz se vyráběl v americkém Spartanburgu, čímž oslovil také zámořský trh. Bondovka Golden Eye měla premiéru 13. listopadu roku 1995 v New Yorku. Ten samý den byla přestavena i Z3 - v Central Parku bylo vystaveno dvanáct exemplářů, které osobně představili Pierce Brosnan jako James Bond a Desmond Llewelyn, legendární představitel pana Q. Spojení kina s autem se ukázalo jako dokonalé, film se stal kasovním trhákem a ruce si mnuli také u BMW, mezi prvními vůz řady Z3 zakoupili Alec Baldwin (pro manželku Kim Basinger), Steven Spielberg (pro svoji matku a Madonna odebrala hned dva vozy pro své přátele.

Kvalita zpracování je o něco horší než třeba u E46 ze stejného roku. Z3 je postavena na základech BMW E36 - vznikl tak model E36/7.

Pod kapotou roadsteru tluče čtyřválec, s továrním označením M43B19, se skromným výkonem 87 kW. Agregát má vyvažovací hřídel. Od 3 000 otáček začíná celkem solidně táhnout. 87 kW leží v 5 500 otáčkách, redline má v 6 200 a točivý moment 180 Nm při 3 900 otáčkách. Z 0 na 100 zrychluje okolo deseti sekund a maximální (papírová) rychlost je slabých 200 km/h. Určirčitě si říkáte, že na BMW nic moc parametry, ale jeden novinář napsal, že i čtyřválce od BMW jsou stavněny tak, aby na každé delší rovince uháněly dvěstě…
Ovšem toto auto není o rychlosti v přímce, tedy aspoň ne s tímhle motorem. Nejlépe se cítí na zakroucené okresce, kde nechá i silnější auta daleko v prachu…
Skvěle "posazené" pedály umožnůjí velice snadné podřázování s meziplynem, nebo ovládání pedálu brzdy i plynu současně. Volant ovšem není nastavitelný, nechápu proč... Pozice za volantem je však bezvadná, takže volant nemám potřebu přenastavovat.

S autem se dá jezdit i za velice zajímavou spotřebu – průměr mám 7,7 litru na 100 km a brzdou provozu opravdu nejsem.

Sportovní podvozek, tvrdá spojka, strmé řízení, sezení “na silnici” – nic z toho se do městského provozu nehodí.

Přejet třeba Hlávkův most není žádný med ani na šestnáctipalcových kolech. Nechápu majitele “zettrojek”, kteří obouvají o dva až tři palce větší pneu.
Absolvoval jsem také cestu do Zlína na Barum Rally 2008 a pravý jízdní pruh D1 je s tímto autem téměř nepoužitelný, bohužel.
Naopak sedadla jsou naprosto skvělá.

Díky tomu jak Z3 "leží" nízko, tak už jsem párkrát škrtl podvozkem při vjíždění do vrat.

Už několikrát jsem se za volantem přistihl, že se směji jako blbeček, když jsem si “střihnul” nějakou “technickou pasáž”. Pneumatiky o rozměru 225/50, a příplatkový sportovní podvozek dělají své ;-)

Zimní obutí má rozměr 205/55 R16". Když jsme přezuli na letní, tak nastala znatelná změna - 225 tahají ve městě za volant a auto sedí daloko lépe v zatáčkách.

Výfuk je laděný už z výroby, takže po zahřátí servíruje parádní dunivý zvuk :-)

Pořád jsem unešený z přesnosti a tuhostu řazení i řízení - to je prostě paráda.
Když jsem o prázdninách domu vezl nové Polo, tak jsem myslel, že je něco špatně, protože všechno šlo hrozně lehce - skoro to bylo až nepříjemné.

Ale teď už k výbavě Z3:
- sound system Harman–Kardon
- sportovní vyhřívané sedačky
- elektricky stavitelná sedadla
- béžová kůže Oregon
- kožený volant a modlo ruční brzdy
- stabilizační system DSC
- sportovní podvozek
- 4x airbag, klimatizace
- palubní počítač
- alarm
- mlhovky
- venkovní a vnitřní chrompaket – chromový rám předního okna, kliky dveří, řadící páka, rámečky přístrojů a rámečky ovladačů na středové konzole
- windshot
- střecha je bohužel manuální, nebo bohudík?

Jízda se staženou střechou je jako droga. Navíc z toho mám opálené ruce, takže se kždý ptá, jestli jsem byl u moře :-D
S vytaženými okny a windshotem je jízda naprosto pohodovou a ani v dálničních 130+ na vás nebude nějak extra foukat, zvlášť jestli jste manšího vzrůstu. Někdy je ale lepší udělat si průvan ;-)

Při dálničních rychlostech 130+ je se zataženou střechou slyšet jemné hučení - plech to prostě není. Střecha se nijak nenafukuje jako bývá vidět u starších kabrioletů, které potkávám na dálnici.

Zavazadlový prostor je miniaturní a v interiéru je minimum odkládacích prostor. Například kelímek s pitím od McD vám podrží jen spolujezdec.

Plátěná střecha je “nejslabším článkem” I když ji imregnuji, nerad jezdím v dešti. Každopádně ani při nadměrné průtrži mračen, kdy stěrače nestíhaly, do interiéru nikudy neteklo.
Ale už jsem jel i ve vánici – pravda, městské vánici...


-----------------------------------
Technická data:

- Délka: 4050 mm
- Šířka: 1740 mm
- Výška: 1293 mm
- Rozvor: 2446 mm
- Rozchod kol vpředu: 1413 mm
- Rozchod kol vzadu: 1494 mm
- Poloměr otáčení: 10 metrů

- Emise CO2: 189 g/km

(zdroj: manuál k vozu BMW Z3)

- Pružné zrychlení z 80 - 120 km/h: 12 s. (na 4. převodový stupeň)
-----------------------------------



Tímto bych chtěl poděkovat svému tátovi, který mi umožnil v Z3 jezdit.

Díky tati!

Silné stránky

- Vzhled
- Jízdní vlastnosti
- Je to roadster
- Pouze dvě sedadla
- Spotřeba
- Přesné řazení i řízení
- Zadní náhon

Slabé stránky

- Je to roadster - plátěná střecha je nevhodná do deště
- Pouze dvě sedadla
- Minimum odkládacích prostor v interiéru
- Do města se moc nehodí
- Zavazadelník je na dvě větší tašky
- Volant není nastavitelný v žádné ose

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servisováno v autorzovaném servisu BMW. Spokojenost.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Dealer BMW, naprostá spokojenost.

Tuning

To fakt ne...

Možná podložky pod zadní kola.

 

Novinky v recenzi

31.7.2011 14:04

BMW 118i FOR SALE!

Prodám BMW 118i, rok výroby 2006, do provozu 2007, objem 1995 ccm, výkon 95 kw, cena 285 000 Kč
Více v inzerátu http://sauto.cz/detail-inzeratu/osobni/bmw/rada-1/9091808

31.8.2008 00:00

Tak dnes jsem uložil Z3 do garáže a už nás čekají jen víkendové vyjížďky (když bude hezky).

16.8.2008 00:00

Doplnil jsem recenzi o technická data (rozměry), hodnoty pružného zrychlení a kilometru s pevným startem zde zatím uvádět nebudu - změřím je sám a poté je sem napíšu.

12.8.2008 00:00

Tak dnes ráno jsem zkusil malý economy run.
Trasa: Slapy nad Vltavou - Praha - Slapy nad Vltavou. Vyjížděl jsem v devět hodin aby jsem stihl ranní špičku. Celkem jsem najel 80 kilometrů. V obcích jsem měl na tachometru 55 km/h a mimo obce ručička ukazovala na 100 km/h. Vychutnal jsem si dlouhé popojíždění přes Jiráskův most a Reslovou ulicí.
Výsledkem je 6,8 litru na sto kilometrů.
Jsem nadšen! :-)

10.8.2008 00:00

Přidány nové fotky

7.8.2008 00:00

Pár nových fotek...

8.6.2008 00:00

Přidány nové fotky.

7.6.2008 00:00

Trochu jsem doplnil recenzi


Přidat názorDiskuse: BMW Z3 E36/7

zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat

Další vozy BMW Z3



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Žádná porucha, zatím nepřišla a snad to vydrží. Přeci jen už to začíná být veteránek :-)

praktičnost
4

Praktičnost a roadster? Tyhle dvě slova nejdou dohromady. V interiéru si neodložíte lahev, kelímek ani plechovku s pitím. Kapsy ve dveřích jsou miniaturní. Přihrádka před spolujezdcem je skvělá na účty od benzinu a řidičské rukavice...

prostornost
4

Pro dva akorát...

jízdní vlastnosti
10

Zadní náhon, nízko položené těžiště. Styl jakým tohle auto prosíždí zatáčky je fantastický.

jízdní komfort
8

Tvrdá spojka, tvrdý podvozek, strmé řízení - člověk musí pořád řídit. :-D Ve městě na kočičích hlavách je jízdní komfort nic moc...

provozní náklady
9

Akorát za benzin. Jako chudý student špatně snáším současné ceny benzínu.

náhradní díly
0

Žáné nebyly potřeba.

výkon motoru
8

Mohl by to být R6, ale jsem spokojený

spotřeba
10

Motory od BMW jsou známé svou úsporností. Já jezdím za 7,7 L/100 km.

hlučnost motoru
10

Proti naftě je to paráda, zvlášť od 3 tisíc otáček, ale při jízdě se staženou střechou není motor skoro vůbec slyšet.

kvalita sedadel
10

Sportovní vyhřívaná sedadla jsou skvělá.

brzdy
10
zavazadlový prostor
4

Minikufírek, co víc dodat. :-)






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…