Fiat Croma (2007)
21.4.2007Jak to všechno začalo: Ještě jako řidič Stila jsem se rozhodoval s čím budu jezdit až ho po 4 letech provozu prodám. Nebudu zamlčovat, že jsem chtěl…
Fiat Croma (Hitachi)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Hitachi 28.12.14 07:23
« Re: Re: Re: Hezký auto, povedená recenze
Děkuji za názor, máte pravdu, na autě se toho sešlo opravdu dost. Co mě osobně naštvalo asi nejvíc byla převodovka, která se bohužel sr.... velmi dlouho a dealer, který mi nejdříve tvrdil, že neumím řadit, se rozhodl ji nechat vyměnit těsně před koncem záruky. Vířivé klapky ok, s tím jsem tak nějak počítal, je to dané konstrukcí motoru. Jednou z posledních kapek byl zlomený spojkový pedál... Nicméně auto po prodeji dál jezdí někde v jižních Čechách. I přes všechny problémy na něj vzpomínám mnohem víc, než na Stilo, které jsem vlastnil také. Bohužel benzinovou verzi. Dnes jsem spokojeným majitelem Fabie viz moje další recenze a také Škody Yeti 1,8 TSI. Za dva roky naprosto bez závad!! Takže ať Vám to na tom sněhu jezdí a hlavně opatrně. Zdraví Hitachi -
lettro 11.12.14 23:50
« Re: Re: Hezký auto, povedená recenze
Opravdu výborná recenze a všechny superlativy o autu samozřejmě také věřím. Ovšem - pokud jede ! Na můj vkus bylo těch závad příliš mnoho. A ne nějak malicherných : od vadného ložiska (asi v kole) přes vadnou převodovku (!) až po EGR ventil a vířivé klapky - a to prosím vše do 100 tisíc km. To bych kvalifikoval jako velmi nepodařený šmejd. Zejména když to srovnávám se svými zkušenostmi. Moje první Stilo MW 1,9 JTD 59 kW r.v. 2003 mělo závadu jedinou : vadný snímač otáček klikovky. Další servis byl až okolo 120 tis. km : výměna ramene, kosti, brzdy - vše spotřební materiál. Prodal jsem ho při necelých 150 tis. km. Dnes mám další Stilo MW r.v.2007. Tentokrát benzín 1,4 70 kW. Už toho tolik nenajedu a pro kratší cesty do 50 - 100 km v regionu je to ideální motor. Závady ? jednou zapalovací cívka. Mám najeto 117 tis. km, nyní jsem měnil silentbloky zadní nápravy, brzdy - opět spotřebák. Tak si představuji spolehlivé auto. Také jsem uvažoval o Cromě, ale vaše zkušenosti mě docela odrazují. Jen si myslím, že to není typické, že jste měl smůlu na špatný kus. Tak přeji více štěstí s novým autem. Zdraví Rosťa, Ostrava -
Hitachi 09.01.14 06:59
« Re: Hezký auto, povedená recenze
Ahoj, díky za chválu. Měl jsem také Stilo, ale Croma byla posun o velký krok kupředu. Ani jedno z aut nebylo bez chyby, ale plavná jízda s Cromou po dálnici, 150 na tempomatu, absolutní ticho a klid - no prostě paráda. Držím pěsti s příštím výběrem vozu, jen z té Q4 bych měl trochu strach, ale třeba už jsi ze Stila zvyklý ;-)
Ať Ti to jezdí! :yes: -
Čybuk 01.01.14 16:35
« Hezký auto, povedená recenze
Ahoj, tohle auto se mi líbí a díky za podrobný popis. Podobný motor mám ve svém Stilu (viz recenze na mém profilu). Než jsem koupil Stilo, uvažoval jsem o Cromě. Nakonec jsem trochu ušetřil (spíš neušetřil jak je vidět z mojí recenze), časem mně láká Alfice 159 Q4 SW buď 2,4 JTD nebo 3.2 JTS, uvidím co do té doby vymslím a co ještě bude slušného k mání :-) -
Hitachi 13.02.12 14:05
« Dotazník (ne)líbivosti
Chtěl bych poprosit každého, kdo má auta nejen v krvi, ale rád se občas zasměje nad vtipnou reklamou z oblasti automotive, o vyplnění dotazníku. Dotazník je anonymní a data z něj mi pomůžou řádně zakončit studium :-) Takže kdo má zájem, může tak učinit zde: [odkaz]
-
"-- skrytý --" 26.09.11 18:27
« Re: Re: EGR
Je to zajímavý, měl jsem tu čest jak s 2,4 (96, 100, 103, 110, 129) 1,9 77, 85, 88, 103 i 110 KW a krom jedný 77 v lybře, kde je ještě starej manuální, ne elektrickej egr tak tam stačil jen prostříkat, to byla všude váha vzduchu. Mohlo se tky stát, že odešel tím, že tam bylo moc oleje, pak to stříká přes přepad a tím pádem odejde i vířívá klapka a nebo tky, že tam je olej dlouho, já měním olej max po 15 tis a mám od všeho klid. Vadná váha se ani nemusí ukázat rosvícením kontrolky, jedině přes diag páč tam ukáže kolik dává a kolik má dávat. Teď tu máme zákazníka se Stilem a tam váha ukazuje cca 48 a má dávat 380 a přitom nic nesvítí. -
Hitachi 26.09.11 06:51
« Re: EGR
Ahoj, díky za reakci. Nicméně musím potvrdit už výše uvedené, EGR jsem musel vyměnit, byl zanesený jak hrom a po jeho výměně ještě dojde na vířivé klapky saní, které jsou zřejmě zakarbonované, takže jízda s autem je učiněné utrpení. Váha vzduchu je v pořádku. Co se týče EGRek mrkni třeba na Fiat forum, dočteš se, že je to docela častý problém nejen u těchto motorů. Ať to jezdí :-! -
"-- skrytý --" 25.09.11 19:49
« EGR
Zdravím, musím říct, že jestli máš špatnej EGR tak já jsem santa claus, ne vážně, egry na těhle motorech neodcházeli, mám vlastní zkušenost s těmahle 1,9 a prošlo mi jima pod rukou hodně a vždycky to byla bud váha vzduchu a nebo zanesená škrtící klapka. Dej novou váhu vzduchu a auto pojede jak má. -
Hitachi 16.09.11 13:38
« Re: Re: Re: Re: TOP 20
No právě na ty Osram jsem Tě chtěl nalákat. Ve Fabii i v Cromě mám xenony, takže tuning žárovek můžu provádět jen na dálkových H7/H1. Zvolil jsem Osram Nightbreaker a musím uznat, že svítí opravdu výborně, lepší žárovku jsem v dálce neměl. S těmi long life má zasezkušenosti můj otec, který mám Fabii bez xenonů, takže jako potkávačka je tam H7 Long life a jako dálková je tam H3 opět Osram Nightbreaker. Cenově nejsou samozřejmě nejníž, nicméně už přes dva roky skvěle fungují a když jsem se nedávno díval na vlákno v tom Nightbreakeru, vypadalo jako nové... -
matii 15.09.11 19:05
« Re: Re: Re: TOP 20
JJ je to tak. Kde jsou starý dobrý H4. Neodcházely a taky svítily. H7 je tragédie. Teď jsem koukal, dostali u nás BOSCHky. Jsou dost drahý (kolem 600Kč za jednu, tak by mě zajímalo, zda máte někdo zkušenosti, jestli se do nich vyplatí investovat. I když teď jsem koukal na OSRAMky LONG LIFE a je na nich garance 3 roky. -
-
"-- skrytý --" 10.07.10 11:58
« Re: Re: Croma 2
Koukal jsem na stránky FIAT a není tan v nabídce,tak nevím jestli tam nemají třeba nějakou chybu,bylo by to škoda,ten krouťák je u něj supr,jentak nějaký jiný ato to nemá i s větším obsahem snad i V6 tolik nemá.Ta převodovka je taky asi supr,musí to být lahoda. :yes: ;-) -
"-- skrytý --" 02.07.10 21:21
« Croma 2
Taky bych si moc přál tohle autíčko,nejsilnější verzi s maximální výbavou.Podle toho co se o tomhle autu říká,tak je supr,máme bravu 1.2 a ta už docela nevyhovuje pro naši rodinu.Máme za 9 let najeto necelých 57 tisíc,snad se to podaří ještě za rozumný peníz prodat. ;-) Jen nevím proč se Croma už nenabízí s motorem 2.4 jtd?200 koní a 400 krouťák,spotřeba 7.1. -
Hitachi 14.05.10 09:07
« Liťáky
dají a troufám si říct, že velice slušně. Oprava mě se vším všudy vyšla na 3 tisíce, ale oproti 16 za nové disky, trošku rozdíl ;-) Na originální disky nedám dopustit. Moje zkušenost je taková, že jsou tvrdší a odolnější než disky z maloobchodních sítí. Na Fabii mám origo 16 a na zimu jsem pořizoval 15 od Alutecu. Ty Alutec už jsem musel nechat jednou trochu rovnat, na našich silnicích prostě trpí ;-\ -
Hitachi 13.05.10 21:28
« Re: Re: Re: Gratuluji k návratu . .
jo, mají jednu nevýhodu, přesahují totiž lehce ven přes pneumatiku a podařilo se mi je už škrtnout. Ne, že bych tak usilovně parkoval u chodníku, spíš o nějaký kamínek nebo tak něco. Škrábanec nebyl nijak závratný, ale na obou kolech docela dost viditelný. No a jelikož nová 18" stojí přes 8 tis. Kč., tak jsem neváhal a oba disky nechal opískovat a přelakovat. Hoši co to dělali sice trefili parádně odstín, ale pro jistotu jsem je nechal namontovat na jednu stranu. -
ReznikCZE 13.05.10 20:47
« Re: Re: Gratuluji k návratu . .
No občas to tu sleduji Pirreli (itálie) velice chválím i když sem je s Duciny musel vyhodit :-( . .Když tím autem jezdí člověk každej den tak mu to nepřijde ale když po dlouhé době to je ale . .ááááhhhh, mňam >:D ;-) znám to ;-)
p.s. To lakování to mě zajímá . .Jsi ráfky nechával opravovat? -
Hitachi 30.04.10 16:51
« Re: Gratuluji k návratu . .
Díky moc, už jsem ji stihl prohnat do Zlína a zpět (viz novinky) překvapila mě spotřebou a tahem na od trojky výš. Prostě paráda, teď jen čekám na přelakování drobné oděrky na kufru (víko si trochu sedá ;-\ ) a pak následuje komplet očista zvenku i zevnitř. Objednané jsou už i nové P Zero Rosso. Asfalte těš se ;-) -
"-- skrytý --" 10.02.10 22:30
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokrok
V dálkových nightbreaker nevadí, ty zas tak často nepouštíš. Když praskne dálka, tak se taky prd stane.
Zkus někdy do sediči nějakýho filipse (VisionPlus nebo NightGuide). Ta Allseason ale bude za mokra lepčí.
Takový ty Filips Bluevision nebo Osram Kůlblue jsou na prd, to se ti všechno světlo od vlhký vozovky odrazí nahoru k veverkám a na letadla. -
Hitachi 10.02.10 21:10
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokrok
Philips mají dobrý zvuk, ale zkušenosti s nimi nemám. U Sedici bude asi problém v tvaru světlometu. Dal jsem tam H4 od Osramu Super Bilux - mají o něco větší svítivost a žluté zabarvení je dobré v mlze a sněhu, ale velké zlepšení nenastalo. Nedám dopustit na světla ve Fabii. Do dálkovek jsem dal Osram Nightbreaker. A je to vážně pecka. Sice mají střední životnost jen 250 hodin, ale věřím, že tam chvíli vydrží a světlo je od nich parádní. -
"-- skrytý --" 10.02.10 20:44
« Re: Re: Re: Re: Re: Pokrok
Čoveče tatík má tu fábioidní Ibizu s halogénama (H7+H1), a tam se to eště svépomocí vyměnit dá (ikdyž u toho levého H7 to trochu bolí)...
H4 v oktávce s originálními žárovkami = zoufalost. Tak jsem tam dal postupem času Philips NightGuide DoubleLife, a ty přesvítí i mnohá auta s H7. Když přepnu s těmi Philips NGDL na dálková, tak vidím asi tak na dva kilometry, což je až až. Takže vcelku spokojenost, xenon mi nechybí :-)
Hlavně ty žárovky od Philipsu jsou obecně spolehlivější ( = delší životnost) než srovnatelné produkty od Osramu (aspoň tak mi to při experimentech vyšlo). Philips Extreme bych nedoporučoval, ty jdou při denním svícení do kopru opravdu rychle a nasvícení v noci není vesměs o nic lepší než s NGDL. -
Hitachi 10.02.10 20:11
« Re: Re: Re: Re: Pokrok
no právě, ten xenon sám nevyměním, ale stejný problém je i u dálky. Není tam místo :-( Měnil jsem H7 v dálkách a jen ta výměna mě přišla asi na 600,--. O xenonech vím svoje, už jsem taky jednu výbojku musel měnit. Zajímalo by mě, jak jsi spokojený s H4 v Octávce? Máti má tyto žárovky v Sedici a ten výkon je mírně řečeno zoufalej.... -
"-- skrytý --" 10.02.10 20:07
« Re: Re: Re: Pokrok
No ale u tý fobie máš taky xenon... To stejně musí měnit v servisu, protože bez počítače to světlo potom neseřídíš... Je to o to komplikovanější, že xenony zaberou víc prostoru, a tak musí někdy světlo ven (co si budeme povídat, ani halogeny se u Fabie 1,9 nemění zrovna pohodlně). -
Hitachi 10.02.10 19:58
« Re: Re: Pokrok
přesně tak, ať máš auto za 300 tisíc nebo za 3 miliony, stačí když se vy##re relátko, zvhlhne kontakt, nebo praskne žárovka, už voláš do servisu. Mně osobně vadí hlavně ty žárovky. U obou aut musím jet do servisu. Croma je ok, tam to vymění asi za 20 minut, ale u Fabie musí rozdělat nárazník, vyndat světlomet a pak teprve dojde na žárovku. U Sedici je to v pohodě, tam se ruka dostane... :-) -
Hitachi 10.02.10 18:49
« Re: Re: Re: čidlo natočení volantu
no je to rozhodně zajímavé, nefungoval Hill Holder, ABS, ASR ani stabilizace. Vzhledem k tomu, že ani jedno z nich nelze (až na ASR) manuálně vypnout, mi to příjde docela logické. Taky je možné, že to prostě nekomunikovalo s bodycomputerem a odmítlo nahodit motor. -
Hitachi 10.02.10 17:09
« Re: čidlo natočení volantu
ESP vyplo taky :-) nicméně už vím v čem je problém. Pod jedním podběhem zkorodovala kabeláž, která vede od systémů jízdní stability. PROTO hlásily přístroje výpadek a PROTO auto odmítlo nastartovat. Vše se už řeší, takže snad do konce týdne už budu zase pojízdný.