Toyota Prius (2016)
18.4.2016Minulý týždeň som v Toyote objednával dve Aurisy v kombi prevedení a keďže mi nevedeli vyjsť salóny s ponukou v ústrety, nakontaktoval ma importér pre…
Toyota Prius (zaso)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Dylan McKay 18.04.16 18:59
« Re: Re: auto které pláče
Nejsme cílové trhy a Toyotě je úplně jedno co na nový Prius říkáme. Tady kupujeme auta, jejichž vwýrobci z nás dělají blázny. Nový Prius je perfektní auto a mile mě překvapil. Jsem zvědavej kolik kilometrů dáš za ten týden. Každopádně piš! ;-) :yes: -
Verny_2013 18.04.16 17:32
« auto které pláče
Při pohledu zepředu je to celkem zřejmé. Aby bylo jasno nemám nic proti hybridům a dalším technologickým vychytávkám. A z recenze i z jiných testů je patrné že hybridní technika postoupila zase o kus vpřed. Ale ten design z něj dělá pro většinu zájemců o nové auto nekoupitelného exota. Vše je navíc podpořeno cenou která je mimo realitu. Takže asi proto prius dostal do vínku od svých stvořitelů oči které pláčou. -
Verny_2013 02.08.16 13:14
« Re: Re: Re: Z praxe
Máš vlastně pravdu není radost z jízdy jako radost z jízdy. Chápu že když se někdo při jízdě kochá krajinou, nebo sbírá květinky, za zelenou jízdu, které se mu na display zobrazí, že z toho může mít také radost. A v městském provozu ve velké aglomeraci kdy se max. využije elektrika tak to auto dává smysl. Ovšem u nás je taková opravdová aglomerace jen jedna. A o psychiatrické diagnóze jsem já rozhodně nemluvil a designový masochismus s ní nemá nic společného. Nic to ale nemění na tom že nový Prius, nakolik je technicky vyspělý je s přehledem designově nejobludnější auto co v posledních pár letech přišlo na trh. -
xpaja 19.04.16 20:39
« Re: Re: DSG
Souhlas, až na to, že eCVT Priusu nemá s CVT převodovkou nic společného, teda krom zvukového projevu.
eCVT je v podstatě planetový diferenciál na který jsou napojené dva elektromotory. Kola jsou přimo spojená s motorem přes jeden převodový poměr. Proto mají hybridy nízkou maximální rychlost. Teprve nedávno přidali u lexusu dvoustupňovou převodovku, aby tu maximálku trochu zvedli. O ostatních hybridech od Toyoty se dá říct, že převodovku vůbec nemají. -
zaso 18.04.16 18:08
« Re: auto které pláče
Informacie fovoria za vsetko, ani jeden objednany kus na Slovensku - sme prilis konzervativna krajina. Importer ani s velkymi cislami nepocita. Vela ludi meni nazor, ked si auto skusia, dizajn hlavne v noci vyskoci ked sa prida grafika svetiel, musim to cvaknut. -
torotoro 29.07.16 11:49
« Z praxe
Stal jsem se majitelem Toyoty Prius 2016 a měl jsem i všechny předešlé modely. Tento model je zase o mnoho lepší. Jízda je tišší, klidnější, úspornější a po dokončení cesty vystupuji zcela svěží. Poděkování Toyotě, že dokáže vyrobit vůz, který potřebuje minimum příkazů i financí od řidiče, aby dojelo do cíle.
Pár postřehů:
Co oceňuji nejvíce?
1. Během cesty (v horách, městech i dálnicích) ovládám pouze plynový pedál a brzdu.
2. Žádné cukání při automatických změnách převodů a přepínání mezi pohony na elektřinu a benzínovým motorem - zcela klidný běh.
3. V kolonách a ve městech bezhlučný a plynulý pohyb i se spuštěnou klimatizací (ta je elektrická). Ostatní účastníky provozu a okolí neobtěžuji výfukovými plyny, pachy a prachovými časticemi zplodin.
4. V garáži nezanechává žádné výfukové plyny.
5. Zpátečka je na elektrický pohon - jemné a přesné couvání.
6. Ukazatelé spotřeby nelžou - první tankování 930 km 36 litrů benzínu. Velký obdiv jak auto dokáže efektivně zužitkovat dodanou energii.
7. Standardní prvky výbavy HUD, adaptivní tempomat, automatická dálková LED světla, dokonalý audio systém. Moderní a užitečná výbava odpovídá roku výroby, nepřiplácím na "nadstandardy".
8. Náklady (nejde jen spotřebu) na ujetý kilometr v této třídě jsou bezkonkurenčně nejnižší.
9. V zavazadlovém prostoru více místa, než u minulých modelů Priusů.
Prius není určen pro řidiče, kteří:
1. jsou přesvědčeni, že když neběží motor, není možné s autem jet.
2. detekují závadu na klimatizaci, když motor a klimatizace nevydává žádný hluk.
3. si myslí, že auto s řadicí pákou, se třemi pedály a minimálně se šesti rychlostními stupni z něho udělá lepšího, či rychlejšího řidiče. Jeho umění zmáčknutí spojkového pedálu, zařazení rychlostního stupně a puštění spojkového pedálu při současném zmáčknutí plynového pedálu nemůže nahradit elektronika.
4. rádi radí (manželce) jaký rychlostní stupeň by měla mít zařazený a ten, který je zvolen, je nevhodný, protože motor vytáčí, nebo podtáčí.
5. se rádi pochlubí při pivku, že jim odešlo turbo a dali za něj xx litrů, že museli měnit nějaký (asi rozvodový) řemen, že jim odešlo vstřikovací čerpadlo, že jim zamrzla nafta, že se jim přehřál motor v zácpě, protože měli puštěnou klimošku, že dolejvají olej do motoru a litr stojí pětistovku, ...
6. patří, nebo chtějí patřit do nějaké tlupy (korejská, čtyřkruhová, boleslavská,...) a nemohou ji z jakýchkoli důvodů opustit.
7. neunesou dotazy typu: Tak jsi zase tady s tím trolejbusem? Kde máš dráty? Ekolog dorazil. Na to odpovědět nelze.
8. podléhají reklamním frázím a nesmyslným slovním spojením: jednoduše chytré, české auto, německá kvalita, svalovec, působivý, vybroušený vzhled, elegantní charakter, ladné křivky,...
Upozornění: Nepůjčovat manželce - budete jí muset opatřit Priuse také.
-
Dylan McKay 19.04.16 08:48
« Re: Re: Re: Re: Re: auto které pláče
V Barceloně jsem viděl nejvíc Priusů. To samé v Itálii. Samozřejmě nejvíc taxíků. Vzadu je hodně místa, což třeba levnější Auris nenabídne. Ale hodně mě překvapily fotky z Mongolska. Tolik Priusů a v takových podmínkách.
Citroën se mi líbí Cactus a samozřejmě i C6. DS mě zaujalo svým diesel-elektrickým hybridem, stejně jako Peugeot 508 RXH. -
Toky1 11.06.16 20:10
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: auto které pláče
Takže práve som na ceste z Južnej Kórey a priusy som tu stretol za týždeň dva, obe v Soule. Je tu vidieť hromada hybridov značky kia, také veľké sedany, niečo ako u nás magentis, v Korey to má nejaké divné označenie. Toyoty som tu videl tiež dva. Jednu hybridnú camry a nejaké mpv. Japonské autá tu vôbec nevidieť. Samá kia a hyundai a tie ich kópie mercedesov a podobne. -
honza_f 22.04.16 11:07
« Re: Re: Re: Re: DSG
Já jsem Superba s DSG tak trochu nafasoval, ačkoliv jsem si manuál vybrat mohl, chtěl jsem do Prahy DSG, už mě nebaví řadit. No a když jsem se pak během čekání jel s tou konfigurací projet, byl jsem z toho DSG hotovej. V rychlostech kolem 50 to motor neskutečně podtáčelo, reakce na plyn divná, pořád to řadilo tam a zpět. Rozjezdy na nic, vůbec to nechtělo jet.... Skoro jsem z toho nespal. Pak přislo moje auto a pln očekávání, že převodovku budu házet jen do "S" jsem usednul za volant.... No a překvapivě (asi jsem se v té předvádečce trochu bál, přeci jen to bylo drahé a velké auto a vedle mě seděl prodejce) jsem podobné dojmy vůbec neměl. S DSG se dá naučit krásně pracovat, jediné, co mi chybí, je důraznější brzdění motorem, ale není problém mu občas trochu pomoci manuálně a po cca 6000km jsem se už naučil co dělat aby si motor podřadil a brzdil sám. Při předjíždění tam házím "S", jinak se dá i po městě nebo v zácpě pohodlně jezdit na "D". Žádné cukání nepociťuji a rozjezd z místa je bleskový (zvlášť díky 4x4), jen se člověk nesmí bát zadupnout plyn do podlahy. Jediné, co mi trochu vadí, je občasné podřazení při kick-downu až moc dolů, kdy je motor už za špičkou a moc nejede, než se zařadí o stupeň nahoru.
Takže z mé strany s DSG (v kombinaci se Sup Combi 2.0 TDI 140kW 4x4) naprostá spokojenost a už nikdy nechci v daily car manuál!