Diskuse

Toyota Prius (2016)

18.4.2016

Minulý týždeň som v Toyote objednával dve Aurisy v kombi prevedení a keďže mi nevedeli vyjsť salóny s ponukou v ústrety, nakontaktoval ma importér pre…

 

Toyota Prius (zaso)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 22 Reagovat !

    foto orgasmic

    orgasmic 18.04.2016  13:39

    Hrůza

    To je ošklivé auto...až jsem se lekl.
  • 32 Reagovat !

    foto Dylan-McKay

    Dylan McKay 18.04.2016  16:56

    Nádhera

    To je krásné auto...až jsem se zamiloval.

    Minulý týden jsem si jej konečně vyzkoušel. Je prostě o generaci lepší než předchozí Prius. Auto mi přišlo silnější a má rozhodně lepší podvozek. Je super :yes:
  • 21 Reagovat !

    foto Verny-2013

    Verny_2013 18.04.2016  17:32

    auto které pláče

    Při pohledu zepředu je to celkem zřejmé. Aby bylo jasno nemám nic proti hybridům a dalším technologickým vychytávkám. A z recenze i z jiných testů je patrné že hybridní technika postoupila zase o kus vpřed. Ale ten design z něj dělá pro většinu zájemců o nové auto nekoupitelného exota. Vše je navíc podpořeno cenou která je mimo realitu. Takže asi proto prius dostal do vínku od svých stvořitelů oči které pláčou.
    • 10 Reagovat !

      foto zaso

      zaso 18.04.2016  18:08

      « Re: auto které pláče

      Informacie fovoria za vsetko, ani jeden objednany kus na Slovensku - sme prilis konzervativna krajina. Importer ani s velkymi cislami nepocita. Vela ludi meni nazor, ked si auto skusia, dizajn hlavne v noci vyskoci ked sa prida grafika svetiel, musim to cvaknut.
      • 32 Reagovat !

        foto Dylan-McKay

        Dylan McKay 18.04.2016  18:59

        « Re: Re: auto které pláče

        Nejsme cílové trhy a Toyotě je úplně jedno co na nový Prius říkáme. Tady kupujeme auta, jejichž vwýrobci z nás dělají blázny. Nový Prius je perfektní auto a mile mě překvapil. Jsem zvědavej kolik kilometrů dáš za ten týden. Každopádně piš! ;-) :yes:
        • 01 Reagovat !

          foto Toky1

          Toky1 19.04.2016  07:56

          « Re: Re: Re: auto které pláče

          Pre mňa je ten dizajn nepochopiteľný, fakt úlet aký býva obvykle pri konceptoch.
          Dylanove ospravedlňovanie dizajnu tým, že niesme cieľové trhy toyoty u mňa neobstojí, s týmto nielen u nás - ale v celej Európe dieru do sveta nespravia. A mám pocit že ani v USA. Mali by chcieť vyrábať autá, po ktorých ľudia siahnuť chcú a nie za ktorými sa ľudia síce otočia ale pokrútia neveriacky hlavou. Verím, že technika skrytá vo vnútri je výborná ale ten kabát je ustrelený. Keď sa na ten prius pozerám, pomaly začínam chápať VW s ich destaťročia nudným výzorom a štatistikami predaja. Ľudia tuto sú konzervatívni, blbo povedané radšej si kúpime byt v paneláku alebo postavíme kubistický dom, akoby sme mali pozerať na svet z nejakého budhistického chrámu - pagody. A presne toto prius (aj mirai) je, snaží sa svojim dizajnom kopírovať prvky tradičnej japonskej architektúry. Lenže nás európanov tento štýl jednoducho neoslovuje. A Európa celá Toyotu nezaujíma? Trošku krátkozraká politika, nie? Ľudia autá s touto technikou chcú, tak prečo im s ňou vnucovať aj takýto výzor a neurobiť radšej dizajnovú verziu pre nešikmooký svet?
          • 01 Reagovat !

            foto Dylan-McKay

            Dylan McKay 19.04.2016  08:29

            « Re: Re: Re: Re: auto které pláče

            Kde píšu o Evropě? Diskutují zde CZ a SK. Priusy se dobře prodávají ve Španělsku, Itálii, Německu, Nizozemí, Norsku, Švédsku, Belgii... A to vůbec nechci připomínat USA a asijské (arabské) trhy. Ani to, že v Japonsku jde snad od roku 2004 měsíc co měsíc o nejprodávanější auto.
            Každý jsme nějaký. Až na Renault a Citroën mi evropský design přijde nudný, absolutně nezajímavý. A jak to chodí v testech, která automobilka v ČR platí nejvíc za reklamu, to si nechám pro sebe, ač je to každému jasné. S nadsázkou- pak není divu, že Golf první generace je lepší než třeba nový Mégane... ;-)
            • 01 Reagovat !

              foto Toky1

              Toky1 19.04.2016  08:39

              « Re: Re: Re: Re: Re: auto které pláče

              To ako fakt sa tak dobre predáva v Španielsku, Taliansku atď aj v USA? Fuha, tak to som v šoku. Ázijci a arabáci sú mi jasní, tam milujú pozlátka, cetky, komplikované tvary a strašne preozdobované veci. Ale nemci? Ejha.
              Pežotíky sú v poslednej dobe celkom pekné, povedzme dizajnovo sa 2008čka či 508 celkom vydarila. Ale s technikou a kvalitou si niesom celkom istý. Citroen je pre mňa out, akurát tak divízia DS. Alebo to už je samostatná značka? No to je jedno. PSA sa mi vidí že veľa predáva v nafte a cestu tadiaľto ja osobne nevidím, naftu nie.
              • 11 Reagovat !

                foto Dylan-McKay

                Dylan McKay 19.04.2016  08:48

                « Re: Re: Re: Re: Re: auto které pláče

                V Barceloně jsem viděl nejvíc Priusů. To samé v Itálii. Samozřejmě nejvíc taxíků. Vzadu je hodně místa, což třeba levnější Auris nenabídne. Ale hodně mě překvapily fotky z Mongolska. Tolik Priusů a v takových podmínkách.
                Citroën se mi líbí Cactus a samozřejmě i C6. DS mě zaujalo svým diesel-elektrickým hybridem, stejně jako Peugeot 508 RXH.
                • 01 Reagovat !

                  foto Toky1

                  Toky1 19.04.2016  09:17

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: auto které pláče

                  Ja idem o taký mesiac do Južnej Kórei, omrknem ako sa tam vyskytujú priusy. Ale pokial viem oni sú tam neskutoční národniari, drvivá väčšina áut tam sú Samsungy. I keď to môže zavádzať, pretože i Renault Fluance sa tam predáva pod značkou Samsung.
                • 00 Reagovat !

                  foto Toky1

                  Toky1 11.06.2016  20:10

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: auto které pláče

                  Takže práve som na ceste z Južnej Kórey a priusy som tu stretol za týždeň dva, obe v Soule. Je tu vidieť hromada hybridov značky kia, také veľké sedany, niečo ako u nás magentis, v Korey to má nejaké divné označenie. Toyoty som tu videl tiež dva. Jednu hybridnú camry a nejaké mpv. Japonské autá tu vôbec nevidieť. Samá kia a hyundai a tie ich kópie mercedesov a podobne.
                  • 00 Reagovat !

                    foto idam-i

                    idam.i 15.08.2016  17:09

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: auto které pláče

                    Pekné.
                    Inak ten Samsung sa u nás predáva ako Renault Fluence.Renault kopíroval od Kórejcov a nie naopak.To sme dopadli. :-(
                  • 10 Reagovat !

                    foto Dylan-McKay

                    Dylan McKay 16.08.2016  08:35

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: auto které pláče

                    Mám za sebou cestu Německo, Francie, Lucembursko, Belgie a Nizozemsko. Dvě poslední země jsou země Priusů. Samozřejmě jsem jel Priusem. Cesta 2.233 km na dvě nádrže. Zasvěcení ví, že nádrž je 45 litrů... ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto honza-f

    honza_f 19.04.2016  10:16

    DSG

    Mám první auto s DSG, chtěl jsem ho hlavně proto, abych ve městě nemusel řadit (90% jízd) - takže abych ho neničil, řadit bych měl? Co je to za logiku proboha?
    • 00 Reagovat !

      foto Toky1

      Toky1 19.04.2016  14:21

      « Re: DSG

      Ja by som povedal že manželka autora recenzie má problém s chovaním sa DSG v golfe v mestskej prevádzke v autorežime, takže jej radšej pomáha manuálnym radením aby nezničila dvojhmotu. Už tak má problém s trhavým prejavom a pomalým zrýchlením. Že to je nelogické? No asi si preto nekupovali auto s DSG ale čo s tým keď už je auto na dvore, vrátiť sa nedá a tento prejav nieje podľa VW vadou zrelou na reklamáciu? Autor tým chce povedať, že eCVT prevodovka sa javí užívateľsky príjemnejšia. Teda až na ten trolejbusový zvukový prejav.
      Osobne mám čosi najazdené s DSG ale v kombinácii s 1,2TSi a niečo mám za sebou s toyotou s 1,6CVT. A musím povedať, že s týmto sa dá len súhlasiť. Na tie posuny v mestských zápchach atď sa aj mne vidí CVT komfortnejšie. Ak povedzme s DSG keď ideš 60 a je zaradená 7čka a potrebuješ prudko zrýchliť tak podradí do 6ky, potom do 5ky, potom do 4ky, potom do 3ky kde sa chytí a zaberie. Každý medzistupeň cítiš, trhne autom. CVT nie. Dupneš na akcelerátor a riadiaca jednotka podľa polohy plynového pedála vyhodnotí aký virtuálny stupeň má zaradiť pre optimálny záber a ten "zaradí" (nie je to celkom presný pojem, konštrukcia CVT prevodovky je z podstaty iná ale to je na dlhšiu debatu). Takže autom nelomcuje. Neradí tak rýchlo medzi dvoma susednými stupňami ako DSG ale trúfam si povedať že zo 7ky zaradí rýchlejšie 3ku ako DSG, bez trhania. A to trhanie sa časom a najazdenými kilometrami možno zvýrazňuje. DSG v 1,2TSi golfe radilo vyšší stupň tuším pri 2000ot. Ak toto robí aj jemu pri 2,0TDi tak ma pomalý rozjazd neprekvapuje, čiastočné riešenie je jazdiť na Sport režim.
      Ale ten vysávačový zvuk CVT fakt ťahá za uši, i keď už konštruktéri popracovali aj na tom, už to nieje typický skútrový rev - vždy pri pridaní plynu na 6000 otáčok až dokiaľ človek nepovolí nohu na akcelerátore.
      • 00 Reagovat !

        foto zaso

        zaso 19.04.2016  18:01

        « Re: DSG

        Dakujem za vysvetlenie panovi o prispevok vyssie. Golfa sme kupovali prave kvoli DSG v nafte kvoli dlhym presunom po SVK. Do mesta mame benzinovu Aurisku, ale manzelka samozrejme radsej automat, takze berie do mesta na skusy Golfa. Riadiaca jednotka DSG vsak motor neskutocne podtaca - 50km/h = 1150 otacok z coho ma motor tendenciu skocit na kolena. Riesenie je jednoduche, manualne zaradit za 4 a ist, lenze pre manzelku je to o ukon navyse - cize problem. Aj na DSG sa da rozbehnut plynule, treba len spravny cit v nohe, tot vse. Pani, viacej v recenzii na Golfa. ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto SCHROJF

        SCHROJF 19.04.2016  20:28

        « Re: Re: DSG

        A co takto pouzit kickdown...pre okamzite zrychlenie?A jazda v zacpe...staci predsa iba puscat brzdu...a s citom potom pridavat plyn...tak isto pri parkovani...vsetko chce cvik,dotetaz som bol v tom,ze na trhavy rozbeh DSGecka sa stazoval iba kazdy novinar...no vidim,ze trosku cviku by nezaskodilo viacerym... ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto zaso

          zaso 19.04.2016  21:19

          « Re: Re: Re: DSG

          Mat tak nadele vsetko do vienka hned, to by bola parada! Vsetko sa treba ucit a vsetko casom dozreje...odsekom o manzelke som len poukazal na to, ako rychlo auto sadlo niekomu, co ma respekt pred soferovanim.
          • 00 Reagovat !

            foto honza-f

            honza_f 22.04.2016  11:07

            « Re: Re: Re: Re: DSG

            Já jsem Superba s DSG tak trochu nafasoval, ačkoliv jsem si manuál vybrat mohl, chtěl jsem do Prahy DSG, už mě nebaví řadit. No a když jsem se pak během čekání jel s tou konfigurací projet, byl jsem z toho DSG hotovej. V rychlostech kolem 50 to motor neskutečně podtáčelo, reakce na plyn divná, pořád to řadilo tam a zpět. Rozjezdy na nic, vůbec to nechtělo jet.... Skoro jsem z toho nespal. Pak přislo moje auto a pln očekávání, že převodovku budu házet jen do "S" jsem usednul za volant.... No a překvapivě (asi jsem se v té předvádečce trochu bál, přeci jen to bylo drahé a velké auto a vedle mě seděl prodejce) jsem podobné dojmy vůbec neměl. S DSG se dá naučit krásně pracovat, jediné, co mi chybí, je důraznější brzdění motorem, ale není problém mu občas trochu pomoci manuálně a po cca 6000km jsem se už naučil co dělat aby si motor podřadil a brzdil sám. Při předjíždění tam házím "S", jinak se dá i po městě nebo v zácpě pohodlně jezdit na "D". Žádné cukání nepociťuji a rozjezd z místa je bleskový (zvlášť díky 4x4), jen se člověk nesmí bát zadupnout plyn do podlahy. Jediné, co mi trochu vadí, je občasné podřazení při kick-downu až moc dolů, kdy je motor už za špičkou a moc nejede, než se zařadí o stupeň nahoru.
            Takže z mé strany s DSG (v kombinaci se Sup Combi 2.0 TDI 140kW 4x4) naprostá spokojenost a už nikdy nechci v daily car manuál!
      • 10 Reagovat !

        foto xpaja

        xpaja 19.04.2016  20:39

        « Re: Re: DSG

        Souhlas, až na to, že eCVT Priusu nemá s CVT převodovkou nic společného, teda krom zvukového projevu.
        eCVT je v podstatě planetový diferenciál na který jsou napojené dva elektromotory. Kola jsou přimo spojená s motorem přes jeden převodový poměr. Proto mají hybridy nízkou maximální rychlost. Teprve nedávno přidali u lexusu dvoustupňovou převodovku, aby tu maximálku trochu zvedli. O ostatních hybridech od Toyoty se dá říct, že převodovku vůbec nemají.
  • 00 Reagovat !

    foto ivoh

    ivoh 20.04.2016  14:11

    spolahlivosť

    prečo je spoľahlivosť len za 5 bodov?
  • 20 Reagovat !

    foto JirkaVejrazka

    JirkaVejrazka 13.05.2016  10:21

    Drobna technicka

    Blahopreju k par dnum s novym Priusem :-) Jenom drobna technicka poznamka - tenhle model ma baterky pod zadnimi sedadly, v kufru uz nejsou.
  • 11 Reagovat !

    foto torotoro

    torotoro 29.07.2016  11:49

    Z praxe

    Stal jsem se majitelem Toyoty Prius 2016 a měl jsem i všechny předešlé modely. Tento model je zase o mnoho lepší. Jízda je tišší, klidnější, úspornější a po dokončení cesty vystupuji zcela svěží. Poděkování Toyotě, že dokáže vyrobit vůz, který potřebuje minimum příkazů i financí od řidiče, aby dojelo do cíle.
    Pár postřehů:
    Co oceňuji nejvíce?

    1. Během cesty (v horách, městech i dálnicích) ovládám pouze plynový pedál a brzdu.
    2. Žádné cukání při automatických změnách převodů a přepínání mezi pohony na elektřinu a benzínovým motorem - zcela klidný běh.
    3. V kolonách a ve městech bezhlučný a plynulý pohyb i se spuštěnou klimatizací (ta je elektrická). Ostatní účastníky provozu a okolí neobtěžuji výfukovými plyny, pachy a prachovými časticemi zplodin.
    4. V garáži nezanechává žádné výfukové plyny.
    5. Zpátečka je na elektrický pohon - jemné a přesné couvání.
    6. Ukazatelé spotřeby nelžou - první tankování 930 km 36 litrů benzínu. Velký obdiv jak auto dokáže efektivně zužitkovat dodanou energii.
    7. Standardní prvky výbavy HUD, adaptivní tempomat, automatická dálková LED světla, dokonalý audio systém. Moderní a užitečná výbava odpovídá roku výroby, nepřiplácím na "nadstandardy".
    8. Náklady (nejde jen spotřebu) na ujetý kilometr v této třídě jsou bezkonkurenčně nejnižší.
    9. V zavazadlovém prostoru více místa, než u minulých modelů Priusů.

    Prius není určen pro řidiče, kteří:
    1. jsou přesvědčeni, že když neběží motor, není možné s autem jet.
    2. detekují závadu na klimatizaci, když motor a klimatizace nevydává žádný hluk.
    3. si myslí, že auto s řadicí pákou, se třemi pedály a minimálně se šesti rychlostními stupni z něho udělá lepšího, či rychlejšího řidiče. Jeho umění zmáčknutí spojkového pedálu, zařazení rychlostního stupně a puštění spojkového pedálu při současném zmáčknutí plynového pedálu nemůže nahradit elektronika.
    4. rádi radí (manželce) jaký rychlostní stupeň by měla mít zařazený a ten, který je zvolen, je nevhodný, protože motor vytáčí, nebo podtáčí.
    5. se rádi pochlubí při pivku, že jim odešlo turbo a dali za něj xx litrů, že museli měnit nějaký (asi rozvodový) řemen, že jim odešlo vstřikovací čerpadlo, že jim zamrzla nafta, že se jim přehřál motor v zácpě, protože měli puštěnou klimošku, že dolejvají olej do motoru a litr stojí pětistovku, ...
    6. patří, nebo chtějí patřit do nějaké tlupy (korejská, čtyřkruhová, boleslavská,...) a nemohou ji z jakýchkoli důvodů opustit.
    7. neunesou dotazy typu: Tak jsi zase tady s tím trolejbusem? Kde máš dráty? Ekolog dorazil. Na to odpovědět nelze.
    8. podléhají reklamním frázím a nesmyslným slovním spojením: jednoduše chytré, české auto, německá kvalita, svalovec, působivý, vybroušený vzhled, elegantní charakter, ladné křivky,...

    Upozornění: Nepůjčovat manželce - budete jí muset opatřit Priuse také.

    • 11 Reagovat !

      foto Verny-2013

      Verny_2013 29.07.2016  17:17

      « Re: Z praxe

      zapomněl jsi ještě dva ale bohužel ty nejdůležitější body:
      1) Prius není určen pro řidiče kteří mají radost z jízdy autem
      2) Prius je určen pro designové masochisty sebemrskače a excentriky
      • 01 Reagovat !

        foto torotoro

        torotoro 01.08.2016  15:37

        « Re: Re: Z praxe

        Radost z jízdy jsem neuvedl, i když ji mám. Problém je v tom, že pocit radosti je evokován různými událostmi. Když sousedovi chcípne koza, u někoho to vyvolá radost, u někoho smutek.
        Design? Nové tvary mají vždy problémy a vzbuzují různé emoce. Ono se to časem okouká. V žádném případě se podle typu auta neurčuje psychiatrická diagnóza jeho majitele.
        • 10 Reagovat !

          foto Verny-2013

          Verny_2013 02.08.2016  13:14

          « Re: Re: Re: Z praxe

          Máš vlastně pravdu není radost z jízdy jako radost z jízdy. Chápu že když se někdo při jízdě kochá krajinou, nebo sbírá květinky, za zelenou jízdu, které se mu na display zobrazí, že z toho může mít také radost. A v městském provozu ve velké aglomeraci kdy se max. využije elektrika tak to auto dává smysl. Ovšem u nás je taková opravdová aglomerace jen jedna. A o psychiatrické diagnóze jsem já rozhodně nemluvil a designový masochismus s ní nemá nic společného. Nic to ale nemění na tom že nový Prius, nakolik je technicky vyspělý je s přehledem designově nejobludnější auto co v posledních pár letech přišlo na trh.
          • 00 Reagovat !

            foto Moik

            Moik 29.01.2018  22:58

            « Re: Re: Re: Re: Z praxe

            A já zrovna bydlím v centru na malým krajským městě a pohodlně najedu 200km týdně v tom nejhustším možným provozu semaforů a přechodů... co tu mám honit? TSI - radši ne. TDI-už vůbec ne. Prius :yes:
          • 00 Reagovat !

            foto palix

            palix 06.03.2018  15:14

            « Re: Re: Re: Re: Z praxe

            Najškaredšie auto je Toyota Mirai ;). Auris je oproti nej krásavec...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…