Dacia Dokker (2014)
31.12.2014Zdravím všechny. Jak vlastně začít recenzi takového extra auta ? Co takhle Gangsta style ? Look, ya, ya, now ev´rybody from M.A.C.Z be all…
Dacia Dokker (woody-alien)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- Klasika 31.12.2014 10:18 Ronault.
- Hustej! 31.12.2014 11:05 webpaja
- Woody! 31.12.2014 11:33 šmoula nešika
- ok 31.12.2014 11:35 petrumr
- Go Dacia Go 31.12.2014 11:39 ičko
- Moc... 31.12.2014 11:57 NSA
- dokker je dobrý 31.12.2014 14:36 michalpneu
- Pěkné čtení... 31.12.2014 16:34 Ja Prvni 123
- Jerry was here... 31.12.2014 18:49 white label
-
Dokker 31.12.2014 19:11
dr.biker
-
Re: Dokker 02.01.2015 09:11
woody-alien
-
Re: Re: Dokker 05.01.2015 22:04
Dacfan
- Re: Re: Re: Dokker 05.01.2015 22:13 white label
-
Re: Re: Re: Dokker 05.01.2015 23:27
woody-alien
-
Re: Re: Re: Re: Dokker 05.01.2015 23:50
Ronault.
- Re: Re: Re: Re: Re: Dokker 06.01.2015 10:46 woody-alien
-
Re: Re: Re: Re: Re: Dokker 06.01.2015 11:24
white label
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dokker 06.01.2015 11:35 woody-alien
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dokker 07.01.2015 17:45 Ronault.
-
Re: Re: Re: Re: Dokker 05.01.2015 23:50
Ronault.
-
Re: Re: Dokker 05.01.2015 22:04
Dacfan
-
Re: Dokker 02.01.2015 09:11
woody-alien
- Pěkná práce woody 01.01.2015 11:23 ericn
- palec nahoru 02.01.2015 18:10 KubikCv
- mám otázku, ale není životně důležitá 03.01.2015 20:59 Martin
- Supr recenze! 28.04.2015 00:20 roox
- Oprava převodovky 31.07.2015 19:32 woody-alien
- Pracant 24.08.2016 09:20 Bud
-
-
-
webpaja 31.12.2014 11:05
Hustej!
Hustej boreček, ček it aut vole,
bejt to embéčko,
nebo fauvéčko,
zahejkám olééé!
Výborně pojatá recenze, jsem rád, že se poctivě vybavuješ na driving trip! :-) >:-[] :yes: -
šmoula nešika 31.12.2014 11:33
Woody!
Jsem slíbil ten veselý komentář... A ty to dáš na Silvestra! >:D
Teď budu muset číst a psát, vymyslet způsob, jak utéci od zbytku rodiny. >:-[]
Ale dobrý no. Mám za sebou první větu a už je mi jasné, že to bude opět paráda. >:D Stává se z tebe živoucí klasik MACZ. >:D :yes:-
woody-alien 31.12.2014 13:20
« Re: Woody!
>:D Nj, zrušil jsem na dnešek jednu jízdu a neměl jsem co dělat. Soudě podle předposlední fotky v galerii bych byl s tím živoucím klasikem opatrný. >:-[]-
šmoula nešika 03.01.2015 17:54
« Pivní k(v)óty
Ty brďo, dobrý fotky s těmi pivy a kótami. :yes: ;-) >:D-
woody-alien 03.01.2015 19:10
« Re: Pivní k(v)óty
Dík. >:D Jakkoliv je SM celkem vzato plátek, tak ty kóty kufru v jejich testech se mi vždycky líbily. Je to krásně primitivní ale účinné. A u "služebníčka" se to přímo nabízí. Navíc jde o rozměry opravdu využitelné, takže si případný zájemce už nemusí do show-roomu tahat metr. Samozřejmě to nedělám zadarmo, Dacia mi za každou fotku posílá na účet 1.80 Kč. >:-[]-
šmoula nešika 03.01.2015 19:47
« Re: Re: Pivní k(v)óty
A ta ochranná gumová podlaha ve mně vyvolala vzpomínky na tramvaje „před protiskluzovkou“ či krytinu na základní škole.
Tahle linolea byla vrcholem normalizačního průmyslu - v panelácích se je dodnes nepovedlo zničit ani národnostním menšinám, ani starým nokiím. :yes: >:D
-
-
-
-
-
-
-
ičko 31.12.2014 11:39
Go Dacia Go
Konečne niekto aj o Dokker. Pekné autíčko,gratulujem. Tiež po takom pokukujem. Som zvedaví na dalšie vaše skusenosti. Pekná recenzia. :yes: -
NSA 31.12.2014 11:57
Moc...
... pěkná recenze. Přeju mnoho šťastných kilometrů. :yes: A hodně zdraví do nového roku . -
michalpneu 31.12.2014 14:36
dokker je dobrý
Pěkná recenze a musím říct, že i pěkné auto. Dokker se mi moc líbí, je to užitečné a přitom designově velmi povedené auto.
Táta o něm také uvažuje, protože lehce jetého roomstera je velmi těžké sehnat, prakticky nemožné a na škodaplus jsou dva a navíc drahý, jak nezvládají výrobu. A ten dokker je větší a moc pěkně udělané auto.
Tak přeji mnoho spokojených kilometrů a ať se daří!!!-
woody-alien 02.01.2015 08:36
« Re: dokker je dobrý
Díky, pokud vydrží spolehlivost, můžu nejspíš Dokkera jako vysoce praktické auto doporučit. Za tu cenu nic podobného nedostaneš. Časem přidám i fotky reálného využití nákladového prostotu, tvému oboru např. blízký převoz 4 sad pneumatik na vyvážení.-
michalpneu 02.01.2015 22:29
« Re: Re: dokker je dobrý
To určitě dej, protože já jsem dokkery letos na podzim přezouval, tak vím, že převoz sady kol pro tohle auto není vůbec žádný problém. Jedna firma kupovala nové auta do vozového parku a jedním z těch aut byl dokker a když jsem mu tam dával letní kola, tak se v pohodě vešli dvě a dvě za sebe a ještě by tam tak tři sady v pohodě naskládal. Takže prostorově je to bomba. dokkera považuji za nejpovedenější užitečné MPV, jednak má moc pěkný design podle mě nejhezčí z dacie a mezi námi i celého renaultu a za druhé za ty peníze je to daleko lepší volba než dvojice berlingo partner....:-)
-
-
-
Ja Prvni 123 31.12.2014 16:34
Pěkné čtení...
a sympatické autíčko.
A navíc úleva, že nejsem sám, kdo tady není multimilonář a neřeší jen stupně výbavy nejvyšších řad Mercedesů a Range Roverů...
Ale pořád mi vychází lépe "moje" Doblo... i když vyjde asi o 80tisíc dráž... ale je to přece jen dospělejší auto.
:-!
Aniž bych tím chtěl snižovat Daciu! Je to jen věc osobních preferencí...
Ale líbí se mi přístup auto pro život a ne pro "sousedy".
Hodně spokojených kilometrů.-
white label 31.12.2014 18:41
« Re: Pěkné čtení...
Buď v klidu, z každé stovky zdejších multimilionářů je 99 prázdných pozérů... ;-) -
woody-alien 02.01.2015 08:54
« Re: Pěkné čtení...
Díky. Dokker je atraktivní především cenou, nebudeme si nic namlouvat. Ani tak bych do něj nešel, nebýt toho motoru, s kterým se jezdí docela fajnově. Takhle mi zatím přesně splňuje to, co jsem od něj vzhledem ke způsobu používání (70% práce, 30% rodina) chtěl. I v rámci konkurence samozřejmě existují auta "dospělejší", jednoduše lepší. Doblo Panorama by se mi líbilo, jenže s 1.4 T-Jet v přibližně podobné výbavě Plus stojí 405 tisíc a musíš přihodit min, dalších 23 tisíc za věci, které chci a potřebuju (hagusy, mlhovky, bouchačky vzadu, rezerva, výškově nast.sedadlo řidiče). Což je tedy oproti Dokkerovi rozdíl více než 100 tisíc (a to ani nepočítám metalízu) a to mi vzhledem k plánované době užívání maximálně po dobu záruky nedává u víceméně pracovního auta smysl. Na sousedy se můžu vykašlat, ti mají svých starostí dost s prestižním Touranem 2.0 TDI, z Německa po důchodci. ;-) Nefunkční klima, vstřiky na výměnu, za rok od koupě zatím dvakrát odtah - ale jinak moc pěkný auto. :-)
-
-
white label 31.12.2014 18:49
Jerry was here...
Že by nám tu vyrostl další raper Jerry?
[odkaz]
Není "malých/velkých" aut, jsou jen "malé/velké" (auto)recenze na ně...
:yes:-
šmoula nešika 31.12.2014 20:30
« Re: Jerry was here...
Woody is the steak and taste which now looks like a bubble bum... ;-)
[odkaz]-
white label 31.12.2014 23:24
« Re: Re: Jerry was here...
Když už jsem vzpomněl Jarka, tak když jsem poprvé uviděl tuhle fotku, tak jsem si hned vzpomněl na tohle:
[odkaz]-
šmoula nešika 01.01.2015 00:18
« Re: Re: Re: Jerry was here...
Zásah! ;-) I do Nebožky... >:-[] :no:-
white label 01.01.2015 02:11
« Re: Re: Re: Re: Jerry was here...
Ještě mě při čtení pasáže "pohledem majitele prvního nového auta" napadlo, že ta nadsázka (aspoň co se výkonu motoru týká) není až tak nutná, protože třeba ještě do konce roku 1997 byl v nabídce VW Golf III GTI se zcela shodným výkonem (85kW) a navíc o 24Nm (166Nm) menším krouťákem, než má tento Dokker.
Byla to sice jeho slabší 8V verze dvoulitrové atmosféry (silnější 2.0 16V měla 110kW/180Nm), ale i tak, když to stačilo na kompaktní hh před 17 lety, nemělo by to být ani dnes slabé na verzi běžnou.-
woody-alien 02.01.2015 09:04
« Re: Re: Re: Re: Re: Jerry was here...
Jj, jsou to paradoxy. Slabé to není, navíc je Dokker docela lehké auto. Takže tu nadsázku týkající se motoru je nutno brát v souvislosti s celým textem. Naráží spíš než na samotný výkon motoru na celou řadu prvních majitelů, jimž jedno turbo a trochu vyšší krouťák stačí k tomu, aby verbálně zadupávali veškerý další silniční provoz do země. ;-)
Ale to se nevyhlo ani mě. Pamatuju na kulturní šok, který mi způsobil přechod ze Š120 k O1 1.9 TDI 81kW. To auto mi doslova ujíždělo pod pr.delí >:D , aspoň pocitově.
-
-
-
-
-
-
dr.biker 31.12.2014 19:11
Dokker
Moc povedená recenze na dobrého pracanta! Na firmě máme dva Dokkery, jednoho osobního a jednu plechovou dodávku. Oba dva jsou bohužel s atmosférickou 1,6. Kolega s dvoumístným Dokkerem jezdí převážně po městě a výsledkem je spotřeba 10 l/100 km. Protože i pokud vyjede z města, tak tomu dává, aby to jelo, ta 1,6 je děsně uškrcená a pokud naloží nějaké ty pytle stavebního materiálu, tak to moc nejede. Druhý pětimístný Dokker jezdí více mimo město a má klidnějšího řidiče, ten jezdí za 7,5 l/100 km a je spokojený. Oba kousky jsou cca 1,5 roku staré, takže jsou již zajeté.
Ale jinak jsou to super auta za tu cenu, i interiér nevypadá vůbec špatně, hlavně se mi líbí to množství odkládacích prostor v kabině. Zkrátka je to super pracant za dobrou cenu. I firma to pochopila, proto teď kupujeme Dokkery místo Kangoo, které jsou o dost dražší v současné generaci. Myslím si, že běžný živnostník upřednostní Dokkera před Kangoo a ušetří tím docela dost peněz a ve výsledku mu auto odvede tu samou službu, jako Renault. A co jsem se díval, tak i servis je o něco levnější. Zkrátka Dacia je trefa do černého…
Škoda, že se 1,2 TCe u nás neprodává i do dvoumístné dodávky, snažil bych se prosadit tuto motorizaci do nových Dokkerů na firmě, moje Kangoo v budoucnu nahradí také Dokker.
-
woody-alien 02.01.2015 09:11
« Re: Dokker
Díky. Jo, přesně tak - Dokker je především pracant a jako takový nefunguje vůbec špatně. A v kombinaci s pořizovací cenou a moderním motorem je to prostě dobrá koupě. Navíc i vnitřek už má daleko do prvních Loganů a ani zvenku nevypadá nijak nepatřičně. U nás ji jezdí hafo, většinou samozřejmě pro firmy a živnostníky, ale dost i zcela soukromých. Oproti předchozí H1 je Dokker výrazně pohodlnější a zůstávají výhody nadměrného kufru.-
Dacfan 05.01.2015 22:04
« Re: Re: Dokker
Já bych základní motor 1,6 benzin společně s LPG vřele doporučil řidičum s vysokým nájezdem, kteří volí pohodové tempo:)
Woody - tvá recenze je báječná.klobouk dolů. Doufám, že se potkáme na srazu Dacia piknik v letošním roce. Vřele doporučuji.
Mám dotaz. Co diesel? myslím, že ceny dieselu a turba jsou stejné. Náklady na servis jsou stejné, diesel možná míň žere a s vyšším výkonem má i šestku, ne?-
white label 05.01.2015 22:13
« Re: Re: Re: Dokker
Jak to myslíš, že diesel je s vyšším výkonem? Jako, že 66kW je víc, než 85kW? Navíc ten 66kW diesel stojí o 25 tis. Kč víc, než benzín s 85 kW. A (do třetice) všechny motorizace mají shodně 5kvalt.
Te 6kvalt sis zřejmě spletl s Lodgy (viz tvá garáž), která ji má u nejsilnějšího dieselu (1,5dCi/79kw + 40 tis. Kč proti 1,2TCe/85kW), ale ani těch 79kW, není víc, než 85kW.
P.S. Upřímně, od "Dacfan" bych čekal o poznání větší přehled o relativně skromném značkovém portfoliu Dacie. :-)-
woody-alien 05.01.2015 23:15
« Re: Re: Re: Re: Dokker
Myslí, že Dacfan chtěl říct, že ten výkonnější (66 kW) diesel má 6-kvalt. ;-) Což ovšem nemá.-
white label 06.01.2015 11:16
« Re: Re: Re: Re: Dokker
Asi jsem to s tím s výkonem špatně pochopil, takže to ohledně výkonu beru zpět. Každopádně doporučení směrem k dieselu mi tady moc nedává smysl: +25 tis. Kč, -19kW/+10Nm.
Taky je možné, že si s tím 6kvaltem u Lodgy spletl i nejvýkonější verzi dieselu, který je u Lodgy 79kW, kdežto u Dokkera jen 66kW.-
Dacfan 07.01.2015 17:33
« Re: Re: Re: Re: Re: Dokker
Tak přátelé. Nastudoval jsem si motory u Dokkeru a musím uznat, že jsem měl mezery ve vzdělání. Nyní je tedy otázku dieselu zcela zcestná. LPG jsem zde zmínil jen pro "reklamu" , protože teď jsem nadšený elpégáč. Docela mě i překvapilo, že u dokkeru není u silnějšího dieselu šestka...
pro whitelabel - mam sice nick Dacfan, ale zase to tak "nežeru". Rád si o značce poplkám, ale umím přijmout třeba i negativní názor. Přece jenom mám další věci na práci, což je dobře ;-)
-
-
-
-
woody-alien 05.01.2015 23:27
« Re: Re: Re: Dokker
Díky. Tvé doporučení ohledně 1.6 LPG beru, ovšem já jsem nechtěl připustit, abych se byť s pracovním autem stal otrokem provozu. Přece jen předchůdce měl 2.5 litrovej diesel se 170 koni a i když to nebyl žádnej sprinter (už vzhledem ke své hmotnosti), dokázal slušně prohánět osobáky. S Dokkerem 1.2 TCe není problém bezpečně předjíždět auta jedoucí na hranici povolené rychlosti, čili nemusím trpně snášet postupně se vytvářející kolony. Nejezdím pochopitelně s takovým autem jako blázen, ale tohle je můj požadavek. A ten nesplní ani silnější z obou Dokkerovských dieselů, nemluvě o tom, že dieselům s FAP (předchůdce ho neměl) zrovna příměstský a městský provoz s častými zastávkami nesvědčí. Jediná neznámá tedy byla spotřeba a i ta se ukázala být jako naprosto uspokojivá (pro srovnání, s benzínovým atmo Partnerem 1.6 80kW jsem jezdil kolem 8 litrů/100).-
Ronault. 05.01.2015 23:50
« Re: Re: Re: Re: Dokker
Myslím si, že ten silnější ze dvou 1,5 dCi by s Dokkerem podle mě pohnul více než 1,2 TCe, sice má o něco málo méně kW, ale zase více Nm, což se při naložené dodávce pozná dost. Samozřejěm ta otázka FAPu na popojíždění je opravdu reálná. Já s tím problémy nemám, ale já auto v podstatě pod 40 km nevytahuju z garáže a občas si říkám, že si musím nějaké popojíždědlo do města pořídit. Teď jsem chtěl jít na druhou stranu města na bazén, hnusně bylo, ale automi bylo líto vytahovat... >:D-
woody-alien 06.01.2015 10:46
« Re: Re: Re: Re: Re: Dokker
No, jsem přesvědčenej, že nehnul. Rozdíl v krouťáku je jenom 10 Nm (200 vs. 190), jen to dCi ho má o kousek (250 otáček) níže. Kdybys srovnával s 1.6 atmo, tak jasně, ale u TCe máš max.krouťák už ve 2.000 a ne ve 4.000 jako u atmosféry. I ten silnější diesel je dělanej na klid a úsporu paliva. Rozdíl v dynamice 1.2 TCe a 1.5 dCi 66 kW se nedá okecat ani s poukazem na "papírové" hodnoty. Ve zrychlení i v maximálce hraje TCe jinou ligu, pružnost je dost dobrá, takže zbývá otázka spotřeby, kde dCi na tom bude jistě lépe. 5-kvalt u TCe má do ideálu daleko, takže většinou se s tím jezdí podobně jako s nafťákem, jenže máš možnost s TCe přiměřeným podřazováním opravdu zajímavě "odpálit", u dCi to je bez šance. Mně šlo opravdu hlavně o to,abych nemusel být trpným pozorovatelem provozu a už mám dostatečně vyzkoušený, že s TCe jím být nemusím. Ostatně tady ho chválí i Rasťo. A soudím podle výsledné spotřeby, že se s ním zrovna nemazlil. ;-) [odkaz] -
white label 06.01.2015 11:24
« Re: Re: Re: Re: Re: Dokker
Rozdíl 19kW, při výkonech, které tu řešíme, není jen "o něco málo měně kW". Jak píše woody, nehnul, +10Nm neumí kompenzovat -19kW. Dokonce ani silnější 1,5dCi/79kW u Lodgy (který má o 50 Nm vyšší krouťák a jen o 6 kW menší výkon, než 1,2TCe) nestačí v dynamických parametrech (maximálka, 0-100, 100m s pevným startem) na 1,2TCe/85kW.-
woody-alien 06.01.2015 11:35
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dokker
Díky, náčelníku, že ses mě zastal. >:-[] ;-) Už bych ale přece jen rád jezdil něčím, co má téměř dvakrát tolik výkonu i krouťáku, o tom ostatním ani nemluvě. :*)
PS: Na dnešní příspěvek do státního rozpočtu mi ovšem stačilo 69kW a 118Nm úplně v pohodě. 8-s-
white label 06.01.2015 11:40
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dokker
66kW vs 85kW je nárůst skoro o jednu třetinu!
Cos platil, žes neplatil i za 85kW/190Nm?-
woody-alien 06.01.2015 11:44
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dokker
Chytli mě, jak jsem se Swištěm profrčel prázdnej kruháč tak trochu nestandardně a hlavně na výjezdu bez blinkru. ;-\ Sem to nestihl, když jsem měl plný pazoury řízení. >:-[] Byli někde zašitý a za pár vteřin mě dojeli a začli na mě houkat jak v Americe.-
white label 06.01.2015 11:49
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dokker
Bez blinkru, tomu rozumím, ale jak trochu nestandartně? Jen rychleji..., nebo jsi tam couval, jak v Hodinovém manželovi? >:-[]
Doufám, že to bylo levnější, než moje poslední doublefoto z Dvora Králové. ;-)-
woody-alien 06.01.2015 11:55
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dokker
Rychlost byla plus mínus v pořádku, možná nějakých 60 km/h, ale trochu jsem si ten oblouk "narovnal" přes střed kruháče, kterej je udělanej z příznivě navazující zámkovky, takže nehrozí poškození auta, jen si tak malinko (čistě pro radost) poskočí. ;-) Radost za 300 Kč.-
white label 06.01.2015 12:34
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dokker
A to se vyplatí...je to vůbec prokazatelně proti pravidlům silničního provozu?
V tom Hodinovém manželovi si chtěl borec někdy zkusit couvat po kruháči, tak když se v noci naskytla možnost šel do toho, kruháč sice prázdný, ale za chvíli rána, někdo chtěl na kruháč vjet a jaksi s couvajícím vozem nepočítal. Za chviličku jel kolem policajt, dal nejdřív dýchnout tomu co se pokoušel vjet na kruháč, no a slušně nadýchal. Tak policajt šel k tomu co couval a říká mu, ten je na mol, byste nevěřil, co mi tvrdil, prý jste na tom kruháči couval..., tak ten musí mít fakt dost..., tak jeďte.-
woody-alien 06.01.2015 13:30
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dokker
Prokazatelně...spíš jsem tím na sebe upozornil a zkásli mě za ten nedanej blinkr. O tom stylu průjezdu kruháče jinak nepadlo ani slovo.
Hodinovýho manžela jsem neviděl. Jak to hodnotíš ?-
white label 06.01.2015 13:53
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dokker
Nic moc, určitě se to dá vydržet, třeba proti Kameňákům je to ještě zlaté, ale nějaký inteligentní humor od toho čekat nelze. Třeba právě ta scéna s kruháčem není špatná, ale takových vtipů je tam bohužel málo. Už podle názvu je to docela předvídatelný košilatý humor "hodinových" manželů. Jinak herecky je to obsazené slušně a kamera taky v pohodě.
-
-
-
-
-
Ronault. 07.01.2015 17:56
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dokker
Zase opět skvělá práce našich cistů... Místo aby pokutovali dávání blinkrů při vjezdu na kruháč, což může způsobit opravdu nebezpečné situace....
.... nedávno jsem jel za týpkem, co to uděla, navíc v podstatě až byl v kruháči, ne dlouho před tím a řidič tatrovky z prvního výjezdu to vzal tak, že tam odbučuje a teda tak ostře brzdící Tatrovku jsem ještě neviděl.. i na troubení došlo.... jsem měl sto chtí na další světelné vystoupit z auta a zeptat se "řidiče", jestli toho řízení nechce nechat, že jsou lepší způsoby jak se zmrzačit...
Jinak pod pojmem nnestandartně projetý kruháč si vzpomenu na ex švagříka. Jednou mě vezl mým autem a řídil, protože jsme se vraceli ze zimního výšlapu s ex a pro zahřátí jsme si občas lokli z "butylki". Pršelo, fičel to docela dost na půjčeného Favorita, ale nechal jsem to tak, i když jsem mírně uvnitř bručel... blíží se ke kruháči a čekám kdy začne brzdit a furt nic, tak si říkám, že to nemůže v té rychlosti projet a v tom to vzal protisměrem kruháče... na mou otázku "Co děláš vole?" jsem dostal odpověď "Je to rychlejší, ne?"
-
-
-
-
Ronault. 07.01.2015 17:45
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dokker
Já mluvil o tom silnějším dCi, srovnávám základ se základem (66 kW dci vs 1,6 16V a TCe a vs 79 kW dCi) a tam se převevším po naložení ten rozdíl v Nm projevil a i při běžné jízdě bylo dCi dynamičtějším společníkem. Hodnoty maximály a zrychlení 0-100 jou bezpředmětná čísla, tam rozhoduje často řidič, směr větru a délka klesání ;-) Já jsem oba ty motory jel, sice ne v Dokkeru, ale v Meganu/Fluenci a taky je pravda, že ta 1,2 TCe byla docela syrová (1,5 dCi ale taky byla čerstvá předváděčka, navíc Fluence bude o něco těžší) a 1,5 dCi prostě byla pružnější, dynamičtější... a taky hlučnější. Tím nijak nekrituzuju volbu woodyho či motor 1,2 TCe, ačkoliv ve slabší 85 kW verzi je přecejen přiškrcenější.-
white label 07.01.2015 17:51
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dokker
Jenže srovnání s dCi/79kW je u Dokkera prakticky bezpředmětné, protože (nej)silnější (ze dvou možných dCi) v nabídce pro něj má pouhých 66kW/200Nm.
[odkaz]-
-
woody-alien 07.01.2015 19:13
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dokker
Nj, pro Lodgy se 1.5 dCi/79kw nabízí, pro Dokkera ne. ;-)-
Ronault. 07.01.2015 20:00
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dokker
Ale to je škoda a docela zvláštní, když je to dodávka a je očekávatelné větší zatížení.
Ale možná je to taky tím, že Renault očekává přecejen větší nájezd a tvrdší zacházení, na což je více stavěná slabší verze bez turba s proměnlivou geometrií lopatek a obecně byla vždycky slabší verze spolehlivější. A v podstatě i do dodávek dodává Renault slabší verzi mé 1,6 dCi, tuším 80 kW, i když jinak v osobácích není k mání. I když do osobní verze by ji mohli dát.... v tom případě ale je fakt 1,2 TCe lepší volbou, i ta spotřeba není tak diametrálně větší.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
ericn 01.01.2015 11:23
Pěkná práce woody
I pěkně napsaná recenze, navíc i volba motoru pro Dokkera. 1.2 TCe vypadá jako nejlepší volba pro "osobní dodávku" - máš za mě 3x10 :yes: -
KubikCv 02.01.2015 18:10
palec nahoru
Moc pěkná recenze >:D Škoda že už nejezdím stejnou trasu po 1/13 určitě bych Dokkera potkal. Ta metalíza mu sedne :yes: -
Martin 03.01.2015 20:59
mám otázku, ale není životně důležitá
Vešel by se dovnitř IBC kontejner 1000L ? Mám pocit že o pár cm ne, ale možná se pletu.
Co se přepravek týče, u mého MCV II se do kufru vejdou 4 přepravky na plochu, pokud se vycvaknou zadní opěráky, je možno jít do výše a myslím že to byly 3 - 4 patra, v nějaký moment nešly dovřít páté dveře. Každopádně příjemné překvapení.-
woody-alien 04.01.2015 09:58
« Re: mám otázku, ale není životně důležitá
No, jak jsem se tak koukal na rozměry, tak vysoce pravděpodobně nevešel. Tedy alespoň ne v provozním stavu s náplní. Šířka i délka jsou v pohodě, ale uváděná výška cca 116 cm by se možná s chlupem vlezla dovnitř, ale neprojde vstupním otvorem, kde nemáte kvůli dalším rozměrům možnost kontejner dostatečně naklonit.
Pokud by šlo čistě o přepravu prázdného kontejneru, zřejmě by šlo ho sundat z palety a pak by se jistě vešel a paleta by se šoupla vedle kontejneru, kde je na šířku mezi podběhy dostatečná rezerva.
MCV má na kombi dané třídy kufr opravdu úctyhodný. ;-) Nicméně já potřeboval co nejgeometričtější krabici, i z toho důvodu jsem upustil od MPV, u kterých využitelnost ložné plochy kvůli designovým křivkám boků a sklopeným sklům se stoupající výškou dramaticky klesá. -
dr.biker 04.01.2015 14:58
« Re: mám otázku, ale není životně důležitá
Pokud se ti kontejner vleze, tak otázka je, jestli to uvezeš. 1000 l vody je docela dost. Myslím si, že by se ti zvedla přední část auta do vzduchu a ani by jsi se nerozjel.
A stejně si myslím, že bys ten kontejner s paletou do toho Dokkera ani nedostal kvůli výšce.
Co jsem jednou měřil moje Kangoo minulé generace, tak můj vstupní otvor je vysoký 1,15 m, takže nějakých 5 cm chybí. Ostatní rozměry mám napsány v recenzi. Jinak se mi často stává, že při přeloženém autu si auto sedá na zadek a celý předek se mi zvedá a já potom mám co dělat, abych se rozjel v kopci. Pokud jsou tam mokré kostky, tak to je potom podívaná pro kolemjdoucí…
Kolega s Dokkerem takové problémy nemá, auto je celkově mohutnější a těžší, na přední nápravě je více hmotnosti.
-
woody-alien 04.01.2015 15:25
« Re: Re: mám otázku, ale není životně důležitá
Jj, samozřejmě plný 1000 l kontejner by bylo dost brutální přeložení auta, takovou nosnost často nemají ani "dospělé" dodávky v kratších provedeních. Ty běžně začínají s nosností ve verzích L1H1 hluboko, opravdu hluboko pod 1 tunou.
-
-
-
roox 28.04.2015 00:20
Supr recenze!
Už dlouho jsem si tak super nepočetl, díky! >:D
I když Dokker není žádný pecka auto, stejně musím dát za 10, což je za to, že o něj majitel pečuje, má jej rád a občas mu dopřeje. A ty další 10tky jsou jasný ;-).
Tak ať dlouho dělá jen kupu radostí a žádný starosti! -
woody-alien 31.07.2015 19:32
Oprava převodovky
Poslední cca měsíc nastaly problémy s řazením 5.stupně. Ne že by to nešlo, ale pětka začala jaksi drhnout a někdy se při zařazení ozývaly ne moc hezké zvuky. Při delší jízdě a po několika desítkách zařazení se to vždy uklidnilo. Servis po zkušební jízdě reklamaci bez potíží uznal a během dvou dnů závadu opravil. Měnil se synchron 5.stupně a přesuvník. Nyní je tedy vše v pořádku, nicméně první piha na kráse je zaznamenána.-
dr.biker 24.08.2016 13:05
« Re: Oprava převodovky
Také teď jezdím Dokkerem, mám služební 1,6 v benzinu. Někdy se mi také při řazení ozývají nepěkné zvuky, nejhorší to je, když jedu z kopce na neutrál a pak chci zpátky zařadit 5-ku, to se ozve opravdu nepěkný zvuk. Raději už z kopce neplachtím.
Jinak ti závidím motorizaci, ten základní benzin neoplývá výkonem, je hlučný a docela mu chutná pít...
-
A co k Dokkeru? Za ony náklady ideální :yes: