Recenze

wickymouse (muž 45 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Pontiac GTO 400 Convertible

9.91 Uživatelé

Hodnoceno: 74× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Pontiac GTO, foto 1 Pontiac GTO, foto 1 Pontiac GTO, foto 1 Pontiac GTO, foto 1 Pontiac GTO, foto 1 Pontiac GTO, foto 1 Pontiac GTO, foto 1 Pontiac GTO, foto 2
Pontiac GTO, foto 2 Pontiac GTO, foto 3 Pontiac GTO, foto 4 Pontiac GTO, foto 5 Pontiac GTO, foto 6 Pontiac GTO, foto 6 Pontiac GTO, foto 7 Pontiac GTO, foto 7 Pontiac GTO, foto 8 Pontiac GTO, foto 8 Pontiac GTO, foto 9 Pontiac GTO, foto 9 Pontiac GTO, foto 10 Pontiac GTO, foto 11 Pontiac GTO, foto 13 Pontiac GTO, foto 14 Pontiac GTO, foto 15 Pontiac GTO, foto 16 Pontiac GTO, foto 17 Pontiac GTO, foto 18
 

Technické info

Přezdívka auta Pontík Rok výroby 1968 Koupeno ojeté palivo: benzin počet válců: 8 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 6555 výkon [kW]: 270 kroutící moment [Nm]: 598 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6 počet rychlostí: 3 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 15 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 20

Popis vozu

Veterán s tvary láhve od Coca-Coly. Typický zástupce muscle-cars, tedy extrémně výkonných vozů z druhé poloviny šedesátých a první poloviny sedmdesátých let. Ne příliš velký, ani malý (5,5m). Karoserie přišroubovaná na rámu, základ A-body společný pro širokou paletu příbuzných vozů od GM (Chevrolet Chevelle/El Camino, Pontiac Tempest/Lemans/GTO, Oldsmobile Cutlass/442, Buick GS, atd.) Jednoduchá konstrukce, vcelku robustní a prostorný vůz s nezaměnitelným charisma, které mu přímo kape z výfuků.
V roce 1968 získalo GTO, jichž bylo ve verzi Convertible vyrobeno jen 10.000ks, ocenění Auto Roku COTY Motor Trend.

Přední nárazník není ocelový ani plastový, ale z "gumové" hmoty Endura, která absorbuje spoustu malých nárazů. John DeLorean v dobovém klipu ponouká celé vývojové oddělení, aby velkoým kladivem po jednom bušili do čumáku auta, kterému se nic nestane.

Auto je dnes v kurzu sběratelů, před krizí se za něj ve špičkovém původním nebo renovovaném stavu platilo až 80.000 USD.

GTO je na přebalu většiny amerických pubilkací věnujících se éře tzv. muscle cars, možná znáte verzi Judge, to je ale ročník '69. A GTO z filu XXX s Vinem Dieselem je zase ročník 67. Toho chci příště.

Upřesňuji:
Motor: 400 cui (6,5 litru), cca. 360 bhp
Karburátory: 4bbl Holley
Výfuky: "ostré" svody, celonerezové 2,5" MagnaFlow Performace Stainless X-pipes
Převodovka: 3-stupňová Turbo Hydra-Matic, volič na konzoli
Přední čelo: Endura bumper, hide-away podtlakové ovládání krytů světel
Brzdy: vpředu GM diskové (po konverzi), vzadu GM bubnové
Kola: v současnosti Cragar S/S 14" (nerenovované), alternativně Progression 15" (nové)
Pneu: původně Winston Winner 215/70/14 (př.) a 245/60/14 (zad.), alternativně Cooper Cobra T/A Radial 225/70/15 (př.) a 255/60/15 (zad.)
Potahy: kůže
Střecha: látková, elektro-hydraulické písty
Rádio: GM AM/FM, 5 pamětí, reproduktor

Auto prošlo celkovou renovací frame-off v letech 2008-2011.

Silné stránky

Silný motor V8, přijatelná velikost. Nezaměnitelný vzhled. Dostupné díly a snadné opravy. Je to auto prostě s "koulemi". Dodávám ještě: neuvěřitelně uším lahodící zvuk a celkový sex-appeal ;)

Slabé stránky

Ročník 1968 dost je v něketrých oblastech specifický (palubka, interiér, výplň přední masky, zadní světla), proto jsou zrovna na tento ročník díly mnohem dražší, než na 67 nebo 69. Jinak slabých stránek moc není, snad vyjma některých oblastí ve zpracování. To mu ale mile rád odpustím.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servis = hoši, co tomu rozumí. Marek & Karel.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

K tomu se nebudu vyjadřovat.

ocenění

Cadillac Klub Rallye 2011: cena sponzora za nejkrásnější vůz

 

Novinky v recenzi

30.5.2011 10:25

první ocenění, první zatěžkávací zkouška, první měření spotřeby

Květen 2011: Na druhém ročníku Cadiilac Klub Rallye 2011 bylo GTO sponzorem akce oceněno jako nejkrásnějjší vůz a majitel obdarován velkou lahví kvalitní kanadské whisky. Celkem při akci najezdilo i s přesuny bezmála 500 km, bez jediného problému (vyjma neustále padající sluneční clony :D). Měření spotřeby po cca. 240 km (150km) vůz spolykal 60 litrů natrulau, což odpovídá 25l/100 km, ale za to to stojí :D

27.4.2011 10:26

Postup renovace

Duben 2011: Tak renovace (kompletní) byla dokončena, interiér dostal nový kožený povrch i na palubní desce. Samotná palubka vznikla spojením dvou dílů z rozbitých a nekompletních palubních desek, dostala nový lak a chybí ještě dřevěný dekor. Na fotkách ještě nejsou poznávací a rozlišovací znaky GTO, tzn. GTO emblem na předních blatnících, nápisy GTO u zadních obrysových světel a nápis GTO na víku kufru. První seznamovací jízda dopadla (dle očekávání) fiaskem - baterie nebo alternátor (ačkoliv přeložiskovaný) má již svůj horizont za sebou, takže přišlo startování přes kabely. Zbývá dodělat správné zadní lampy a prověřit dobíjení. Snad ještě vyměnit "chrastící" reproduktor v paubní desce za nový.


Další vozy značky Pontiac



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

skoro vše na uatě bylo po 40 let původní, takže spolehlivost příkladná (kde by byly toyoty s půlmilionem najetých kilometrů a 40 letech?)

praktičnost
6

vzhledem ke spotřebě zanedbatelná

prostornost
10

prostoru přehršlě

jízdní vlastnosti
7

to je veliký otazník, protže tohle auto už nikdo trápit nebude, s tím se mazlí

jízdní komfort
8

chybějící prvky vývaby jako klimatizace a elektrické stahování oken trochu jízdní komfort snižují

provozní náklady
10

vyjma benzínu a nutnosti pravidelné údržby veterána velmi nízké

náhradní díly
10

bez problému. celé auto by šlo postavit znovu z nových součástek

výkon motoru
10

nelze ani plně využít. ale ten zvuk ;-)

spotřeba
6

jako tryskáč

hlučnost motoru
10

to je přece ono!

kvalita sedadel
8

odpovídá stáří vozu, nově potaženy kůží

brzdy
10

po konverzi jsou diskové s posilovačem

zavazadlový prostor
10

asi tak na 2-3 mrtvoly, dle zvrůstu






Blesk.cz

Sen Dana Hůlky v troskách: Stěhování do vily nebude! Zůstane s rodinou v „maringotce“?

Sen Dana Hůlky v troskách: Stěhování do vily nebude!…

Žijící muzikálová legenda Daniel Hůlka (51) už přes dva roky žije s rodinou v mobilheimu. Čekal totiž, až…

Pašeračka Tereza je šťastná: Miminko ve vězení!

Pašeračka Tereza je šťastná: Miminko ve vězení!

Tereza Hlůšková září štěstím. V jejím životě se totiž podle důvěryhodného zdroje z vězení objevilo dítě, o které…

 

iSport.cz

AC/DC provázeli Pražské lvy do semifinále, dálnice nevedla do pekla, ale k postupu

AC/DC provázeli Pražské lvy do semifinále, dálnice…

Hit skupiny AC/DC Highway to Hell provázel jízdy týmu Prague Lions ve čtvrtfinále týmové soutěže v rámci Prague…

Knokaut v kleci. Co je s mozkem, proč se nepočítá a existuje vypínač?

Knokaut v kleci. Co je s mozkem, proč se nepočítá a…

Ukončení zápasu před limitem mají fanoušci bojových sportů rádi. Není pak co řešit, vítěz je jasný. Ale…

 

Reflex.cz

Herečka Lana Woodová byla sex symbolem i slavnou Bond girl, dnes žije jako bezdomovkyně

Herečka Lana Woodová byla sex symbolem i slavnou…

V šedesátých a sedmdesátých letech byla americká herečka Lana Woodová velkou hvězdou. Nejenom kvůli svému umění,…

Marian Jelínek: Život vám kazí jedy a blahobyt, i prodavačka může být šťastná, Jágra žene sláva a peníze

Marian Jelínek: Život vám kazí jedy a blahobyt, i…

Co mají společného nejúspěšnější sportovci a prodavačky v supermarketu? Úspěch a štěstí si někdy kazí tak trochu…