Subaru Impreza (2008)
3.3.2012ŘEČIČKY NA ÚVOD Po prodeji rodinného nissana primery, který byl na dlouhá léta posledním benzínem, který se mi dostal do ruky jsem vzhledem k…
Subaru Impreza (thanantos)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
5tiqalt aj. 04.03.2012 00:26
Bully_
- Re: 5tiqalt aj. 04.03.2012 09:48 thanantos
- Re: 5tiqalt aj. 04.03.2012 13:15 samael
- Pěkné čtení 04.03.2012 09:03 Nerez
- gratulace:) 04.03.2012 10:44 ypsilon
- Skvělý fotky!!! 12.03.2012 14:37 David Silver
- Dotaz na ECUtek 13.08.2012 16:02 STi (Modo Team)
- ;) 15.08.2012 11:45 Bully_
- WRX 13.06.2013 08:12 Mig_35
- Jedno velke 28.10.2013 20:52 Vranis
-
-
thanantos 04.03.2012 09:48
« Re: 5tiqalt aj.
Ahoj, dík za zajímavé podněty, rozhodně doplním recenzi o dojmy z pětikvaltu, případně to zrychlení přeměřím. Ale jen orientačně - ten pětikvalt je poskládaný do zrychlení. obyčejně auta stímhle výkonem jezdí bohatě přes 210 (to jede při troše dobré vůle i naftová oktávka),a přestože jsem ještě topspeed nevyzkoušel, od techniků vím, že pokud se vymění stálý převod za variantu z STi, což lze, jede to kolem 240ti, čili důvod bych viděl právě někde v té převodovce. Jinak co do rozjezdu z nuly už se podle mě výhody 4x4 projeví. I když se to oroštuje jak jen to jde (a vypne VDC) kola si jednou kviknou, zakousnou se a jede to opravu o poznání rychleji než by člověk čekal. každopádně prověřím to. neměřil jsem to ještě přesně- (5,8 je údaj z papíru), ale dodám;-) -
-
thanantos 04.03.2012 13:26
« Re: Re: 5tiqalt aj.
tak v reálu to jsou čísla která nic moc neznamenají, ale zájem o jejich přesnost chápu. ne vždycky je nepřirozeně rychlá akcelerace výsledkem výkonu motoru (viz např. nissan GTR). Čili pokud těch 5,8 by +- pár desetin souhlasilo, pak to jde na konto kvalitní techniky spíš než brutální síly a poměru váha výkon. To o autě resp. výrobci taky něco vypovídá. čili docela chápu zájem zda to je pravda.-
Bully_ 04.03.2012 15:28
« Re: Re: Re: 5tiqalt aj.
Prave, pri tak brutalnich vykonech jako ma treba GTR uz jde o prenos vykonu na vozovku, okolo 200k jeste problem nebyva. On nemusi byt ani u podstatne vykonnejsich aut, vem si treba predokolky co "nelogicky" vyhravaji sprinty bez rozdilu kategorie- ale to uz je rec o specialech a ne tovarnich vozech. 4x4 u tak kratkeho sprintu (pokud se porad bavime jenom o "nasi" kategorii aut) prave spis brzdi nez aby pomohl.
K tvemu predchozimu prispevku- top speed asi nema cenu u hot-hatchu resit, na to nejake dalnicni "zavodeni" po rovine je podle me uplne jina kategorie aut. Vymenou staleho prevodu mozna usetris par deci paliva a zvysis maximalku, auto ale trosku zlenivi. Nakonec i petikvalt muze byt poskladany dobre- s vylozene dalnicni dlouhou petkou, ale tady asi ne a v tom bude zakopany pes. Ale zase kdy jedes tak rychle.-
Tajda 04.03.2012 23:18
« Re: Re: Re: 5tiqalt aj.
No ono tady nejde až tak o tom přenosu výkonu na vozovku, jako přenosu Nm a průběhu točivého momentu. Ty máš TypeR, kde je nízký krouťák a je položen hodně vysoko, takže ti auto při rozjezdu nebude hrabat jak urvané z řetězů. Třeba takový 2.5 T ve focusu má plný krouťák 320 Nm už v 1600ot a to auto prostě s ESP - OFF hrabe jako splašené prase a na závody z 0-XXX se moc nehodí. ...Jednoduše řečeno, tam, kde předokolky zbytečně hrabou, tohle WRX se pořádně zakousne a neztrácí čas zbytečným protáčením.
-
-
-
Bully_ 04.03.2012 15:23
« Re: 5tiqalt aj.
Pisu ze na cislech nijak nelpim, ale teoreticky by to nemela byt desetina vteriny sem nebo tam ale nejspis neco mezi dvema a trema celymi (prave pomer vaha/vykon, to je pri sprintu rozhodujici velicina). Bylo by mi to fuk, ale prekvapovalo by me prave klamne vyjadreni vyrobce, kdyz by byl uz vic nez slusne nad toleranci. Proto se tomu snazime prijit na kloub.-
thanantos 04.03.2012 15:39
« Re: Re: 5tiqalt aj.
jj, tohle určitě stojí za prověření v čem ta nízká hodnota vězí, ale subaru nemívá ve zvyku hodnoty fixlovat;-) proč taky, když STi společně mitsubishi EVO jako jediní okupují segment 4x4 zabijáků. Samozřejmě reálná čísla budou jinde než teoretická - rozjet se s autem za nejlepší dosažitelný čas (který by hodnota zrychlení 0-100 měla představovat) vyžaduje solidní cvik, který 99% řidičů(mě nevyjímaje) nemá. obzvlášť u 4x4 kde pokles otáček při rozjezdu dovede čas 0-100 zničit. Pak se ještě lze bavit o tom, zda těch 100 je tachometrových či GPSkových, zda to není uděláno na menších kolech a lepších gumách, s prázdnou nádrží bez rezervy v kufru a tak dále...nejlepší bude to opravdu změřit (ale ne mockrát, spojky je mi líto), nejlíp nahrát na video, ať vyjde pravda na světlo, až to bude, dám sem video + popíšu konkrétní podmínky.-
Bully_ 04.03.2012 15:54
« Re: Re: Re: 5tiqalt aj.
Video ani GPS ti nepomuze, tohle se meri specialnimi pristroji, jinak je to vazne par vterin sem nebo tam a bude to vic o prani nez realite. Tachometr muze ukazovat cokoliv a GPS se svym casto nekolikavterinovym zpozdenim ja fajn tak na tu maximalku, kdy je potom ale zmerena opravdu presne.
Ja podobne voloviny taky nedelam, jak sam rikas- je to jenom o paleni spojky. Sam jsem psal o udajich namerenych prave na oficialnich sprintech u ciste seriovych vozu- kontrolovanych komisari a rizenych lidmi co radit umi, ani ti se nepriblizi vyrobcem uvadenym hodnotam snad nikdy a u zadneho z aut. Vzdycky tam nejaka desetina lita.-
thanantos 04.03.2012 16:03
« Re: Re: Re: Re: 5tiqalt aj.
no v tom případě se to z mé strany moc ověřit nedá, přístrojově víc než gps nebo kameru dodat nemůžu. Já si to předstaovval tak že přes GPS změřit kde je na tachu reální stovka a následně z videozáznamu odečíst dobu mezi prvním pohybem ručičky tachometru a dosažením požadované hodnoty. Pokud je na videokameře předem známy framerate (který je relativně spolehlivý) pak jde z počtu snímků čas relativně přesně odečíst.
každopádně pokud bychom řekli že to nejsme schopni změřit v "polních podmínkách" potom jediný údaj je od výrobce, a ten tvrdí 5,8 pro evropskou resp. 5,9 pro americkou verzi (kde jezdí na mizerný leč nechutně levný benzín).. možná spíš než moje měření by to chtělo nějaký podrobnější test v pevných podmínkách. určitě už ho někdo dělal..kdybyste na něco narazili, hoďte to sem-
-
thanantos 04.03.2012 16:14
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: 5tiqalt aj.
Já nemám potřebu honit si ego na číslech. vím že to jede jak střelený a to mi stačí. Jet s těmito výkony na limit na našich silnicích je samo o sobě místy dost nebezpečná záležitost, čili naplno je využít v reálné situaci (a to i pro zábavu) je hodně vzácná příležitost. Proto mě spíš zajímá jak a čím to doopravdy je, spíš než že bych se potřeboval s někým přetahovat o desetiny ;-) V případě aut téhle kategorie je to většinou o řidiči a jeho schopnostech než o tom, s čím jede. Přetahovat se na dálnici s nabušenou A6tkou nebo pětkovým bávem nemám za potřebí a kdekoliv jinde to je o číslech spíš méně než více-
-
Bully_ 04.03.2012 19:17
« Re: Re: 5tiqalt aj.
Netusil jsem ze nemas model 2008 kdyz pises 2008. Co uvadi vyrobce muze byt zavadejici a proto jsme to tu taky rozebirali, ale uz me to honeni pindiku mimo realitu prestava bavit.
Edit- trochu se po tom zacinam ptat sprinteru a velky rozdil je udajne ve vasi dvojspojce, ktera vyrazne zrychluje cas razeni rychlosti. Druha vec- u 5-i st. asi nepotrebujete radit trojku na realnych 100 km/h? Za 3.- 4x4 pry dosahuje horsich hodnot vysledne rychlosti pri delsich sprintech, pri tak kratke trase co ujede u 0-100 ale pomuze, uznavam omyl. A 4.- u preplnovaneho motoru s vysokym krouticim momentem se smazava nevyhoda vyssi hmotnosti, kroutak to proste utahne.
Skoda jenom ze si musim odpovedi na svoje otazky najit sam.-
thanantos 05.03.2012 00:10
« Re: Re: Re: 5tiqalt aj.
ono je to spíš tím, že se nikdo nechce pouštět do plamenné diskuze. co člověk to názor. 4x4 mmá výhodu v přenosu výkonu na asfalt,ale odstartovat s ní na 100% je otázka velké přesnosti. těch 5,8 s WRX udělá jen ten co to má nadřené. na 100kmh stačí druhý kvalt.. kolik má ještě rezervy doplním. Jinak co se týče převodovky, tak ten klasický manuál co je ve wrx by mohl být rychlejší - dodám to ještě do recenze, třeba 6tikvalt z naftové fabie RS se dá řadit jedním prstem a skoro nejde splést. Tady to chce docela pevnou ruku..no doplním to do recenze. jak tak o tom přemýšlím, je toho k převodovce docela co říct:-D
taky je třeba si uvědomit, že jsme nakousli mnoho témat najednou, takže nikdo vlastně ve finále nevěděl na co má odpovídat :-D
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
ypsilon 04.03.2012 10:44
gratulace:)
tak Ti gratuluju k novemu "subu"! :-) ..preju mnoho stastnych km bez nehod a at Ti dela jen radost ;-) :yes: ..-
-
m.z. 04.03.2012 14:28
« Re: Re: gratulace:)
Gratuluji k výběru, jen podotknu, že nákupem WRX nezískáš nijak zásadní komfortní výhodu, naopak STI je velmi pohodlné i na rozbité silnici. Muselo se ještě kapku přitvrdit stabilizátorama a podvozek vylepšit jinými silentbloky. S řídící jednotkou středového diferáku od Skácela, se s tím už dalo i jezdit >:-[]
Zrychlení za 5,8s je naprosto reálné, nelze si jen tabulkově spočítat váhu auta a koně. 6s měl i Forester XT.-
thanantos 04.03.2012 14:59
« Re: Re: Re: gratulace:)
díky, tak já srovnával co do pohodlí pouze auta stejné cenové kategorie, čili WRX "nové" a STička "starší". STi stejné generace věřím že mi nabídne obdobné pohodlí, ale musel bych do něj penízkama pořádně přiložit;-) přecejenom, tolik jsem jich bokem neměl ;-\ , každopádně výběru nelituju. ono to na zábavu opravdu stačí až až >:D -
Bully_ 04.03.2012 15:47
« Re: Re: Re: gratulace:)
Ja vidim naopak u Foresteru 2,5 XT vsude oficialni (a slusnou!) hodnotu 7,1 a ne nejakych 6, stejny vykon jako Impreza WRX 230 a naopak pohotovostni hmotnost o 80 kg nizsi. Potom i s nejakou tou toleranci pul vteriny snad pujde nad 7,1 sec privrit oko. S vyssi hmotnosti, podobnym (stejnym? nejsem odbornik na Subaru) systemem prenosu vykonu na silnici bude 5,8 prave asi daleko od reality. Aerodynamika bude mit pri techhle nizsich rychlostech celkem zanedbatelny vliv. Nebudme fanaticti a spis se tomu snazme prijit na kloub, diky.
-
-
-
-
David Silver 12.03.2012 14:37
Skvělý fotky!!!
Ahoj, máš ÚŽASNÝ fotky!!! Těším se na další :-) :-)
Auto a recenze hodně fajn!-
-
volha.driver 12.03.2012 15:30
« Re: Re: Skvělý fotky!!!
a co to je za techniku focení? Jinak za mě taky :yes:-
thanantos 12.03.2012 15:44
« Re: Re: Re: Skvělý fotky!!!
říká se tomu lightpainting. V podstatě jde o to osvětlovat na fotografii v průběhu expozice jenom to co má být vidět. Dělají se tak například propagační fotky typu "ze tmy kouká pouze obrys auta" nebo přední světla. Když to má nějak vypadat, chce to docela přípravu. ty 4 nové fotky co jsem nahrával mi zabraly tak 2 - 3 hodinky. Hlavní kouzlo je ale v tom že člověk nepotřebuje vůbec photoshop ani žádný další program na úpravu jako např. u HDR snímků. S výjimkou těch nápisů "impreza WRX" a oříznutí na nich není jediná úprava :-)-
-
thanantos 27.03.2012 17:52
« Re: Re: Re: Re: Re: Skvělý fotky!!!
momentálně fotím na Canon EOS 500D (digi zrcadlovka, taková nižší střední třída) a objektiv 18-125mm. Oproti mobilu je ten rozdíl samozřejmě poznat, ale často jde spíš o kompozici než o kvalitu. Vzhledem k tomu v jaké kvalitě se sem ty fotky nahrávají tak při dobrém osvětlení udělá lepší mobil hodně podobnou fotku. Pokud fotíš mobilem tak doporučuju na každou fotku auto nasměrovat tak aby bylo nasvícené od slunce. Třeba tak jak máš focenou feldu na profilovce. Tam se ty kvality zobrazení dost srovnávají.
Navíc používám photoshop pro některé kreace (viz poslední 2 přidané fotky) těch efektů co na nich jsou se normálním focením dosáhnout nedá. Ale např. ty fotky z garáží jsou photoshopem netknuté. tam je výhoda toho foťáku že ho můžeš nechat exponovat třeba minutu a auto si s baterkou v klidu obejít a nasvítit;-)
-
-
-
-
-
-
STi (Modo Team) 13.08.2012 16:02
Dotaz na ECUtek
Ahoj, jednak gratuluju k WRXu - jedno taky mám, ikdyž o přesně o generaci starší... A hned k tomu dotaz - kde sis nechal udělat tu úpravu? Přidali ti tam jinou jednotku, nebo jen upravili stávající? Musel si upravovat i jiné věci? (výfuk, sání apod.).
Omlouvám se za tolik dotazů najednou, ale z vlastních už celkem delších zkušeností vím, že Imprezy Turbo doporučují upravovat v podstatě pouze u Mika Kehla :-)
PS: okolo jaké lokality v Praze býváš? Jen jestli se třeba někdy nemíjíme :-)-
-
STi (Modo Team) 14.08.2012 22:01
« Re: Re: Dotaz na ECUtek
Tak já nemyslim, že znám všechny lidi, co mají STi a nějak ho upravují... Ale Ti co znám (i nějaký EVO) využívají Micka, aby jim nastavil jednotku v jejich autě a mají pouze dobré zkušenosti. Nikomu to jinak necpu...-
thanantos 14.08.2012 22:38
« Re: Re: Re: Dotaz na ECUtek
lidí co se tím zabývá je víc. Mick je asi nejznámnější instituce tohohle druhu pro amatérské (a možná i pro, to nevím)soutěžáky, ale už jsem četl i nějaké negativní ohlasy - bude to vždy a všude o dohodě. Když člověk pročte jedno či více subaráckých fór (viz SZ) tak se najdou o další známé alternativy:-)
-
-
-
Bully_ 15.08.2012 11:45
;)
Super recenze na vyborne auto :yes: Jenom kvuli fotkam ti to radsi vubec nehodnotim, z techhle prebarvenych HDR omalovanek me proste jenom boli oci.-
thanantos 15.08.2012 15:51
« Re: ;)
děkuji pěkně:-)
Já mám na HDR rád tu tvůrčí činnost, ale souhlasím že to jsou omlaovánky:-) jen se někomu líbí a někomu ne - to je otázka vkusu kažého jednotlivce. Pravda, hodí se to spíš pro tištěnou formu než na obrazovku, ale je to takový módní trend a spousta lidí tím žije, proto je nemůžu vynechat ;-) Navíc v tomhle ohledu rád experimentuju a focení je můj koníček, čili pokud bys měl jakékoliv náměty nebo kritiku (konstruktivní;-)) ke klasickým fotkám co mám ve fotogalerii, budu jen rád za další názor.-
Bully_ 16.08.2012 14:11
« Re: Re: ;)
Prijde mi ze se HDR zhruba 99ti% vsech snimku maskuje jejich prumernost, aby mohly byt pro laika aspon necim zajimave. Vic asi nema cenu rozebirat na serveru urceneho automobilum. Lidem se ty prebarvene snimky s extremnim kontrastem a rozsahem v drtive vetsine pripadu libi, tak bud rad. Probirat s nekym skutecne fotografovani + editaci snimku je lepsi na fotoserverech, ale to urcite vis sam kdyz se o foceni trochu zajimas jak pises.-
thanantos 16.08.2012 15:28
« Re: Re: Re: ;)
pochopitelně:-) ale když už jsi to nakousl nedalo mi to se zeptat ;-) Pokud se hdr dělá poctivě, vyžaduje to jistou přípravu, a já se snažím i do těch vložit vždy nějaký nápad..neříkám že to nutně musí vždy vyjít podle představ, proto jsem se ptal;-) pokud jsi měl na mysli něco konkrétního budu rád za SZ :-) každopádně díky za názor :yes:
-
-
-
-
Mig_35 13.06.2013 08:12
WRX
čau, nezvažuješ nějaký výkonový upgrade? Tady to půjde úplně lehce :yes:-
thanantos 25.08.2013 19:49
« Re: WRX
Zdar. No prnví významnější upgrade už proběhl. nic významně většího neplánuju. Uvidí se podle situace, nicméně pokud bych teď ještě přiložil něčím podstatnějším, už to poleze dost do peněz. - větší turbo by si vyžádalo větší intercooler, navíc další nárůst krouťáku už by hůř zvládala spojka a musela by jít silnější, a to už je akce 50K+,...nehledě na to, že si nejsem jistý co by ten pětikvalt co v tom je řekl na krouťák kolem 500nm který by se z většího turba asi dostat dal...(jediné co mě teď napadá finančně únosného je propusnější downpipe - možná časem ano) každopádně v tuhle chvíli si spíš pohrávám s myšlenkou našetřit penízky na starší GTčo nebo STi první generace, vyházet interiér a postavit soutěžák na amatérské akce.. Nebo máš nějaký konkrétní nápad? Osobně si spíš myslím, že jsem ve fázi, že další upgrade by byl dražší než výměna za STi (s doplatkem)...
-
V cele recenzi je zminka o petistupnove prevodovce jenom jednou, pritom treba v jedne ktera se tehle docela napadne podoba [odkaz] je zminovana jako celkem zavazny nedostatek. Priznam se ze to taky nechapu, u "lidovejsiho" modelu nez je STi bych prave cekal vetsi duraz na komfort, rychlejsi jizdu po dalnici a hlavne spotrebu. Jak tohle vnimas v praxi? Na druhou stranu v jednom mem aute je sestikvalt a pri 130 GPS toci nejakych 4200-4300 ot/min >:-[] (a realnou spotrebu mam dlouhodobe mezi 11,5- 12 l, nehlidam to.
Druha vec na kterou jsem se chtel zeptat je akcelerace. Trosku nechapu udavanych 5,8 sec na 0-100 km/h v aute s pohotovostni hmotnosti okolo 1600 kg a vykonem 230 k. Navic u ctyrkolky, kde se hodne vykonu z motoru ztraci a na kolech uz je jiny (myslim v tehle vykonove kategorii aut kde jeste neni zasadni problem s trakci, aby se zrovna pri sprintu projevila vyhoda staleho pohonu vsech kol). Oficialni udaj u nove silnejsi Imprezy WRX s 265 k udavaji rovnych 6 sec. Cemuz bych mozna veril vic, ale to by 230-k. musela mit urcite vic. Vubec nechci nejak rypat nebo nijak zbytecne nelpim na cislech, ale tahle kategorie aut me proste zajima a zarazilo me to. Pro srovnani- mam vuz s pohotovostni hmotnosti cca 1350 kg a vykon cca 205-210k, oficialni udaj 0-100 je 6,6 a v realu to (s tovarnim vykonem 201k) asi nikdo pod 7 sec nedokazal. Pokud mam s pomerem cca 6,4 kg/k zrychleni za rekneme 7 sec, zda se mi realne hodnota 5,8 proste silne nadsazena u vozu s pomerem jeste horsim- 6,9 kg/k, navic s vetsi ztratou vykonu na kolech proti motoru. Diky za pochopeni a snad za odpoved jak je to skutecne.