Ford Focus (2006)
26.4.2010Protože jsem se zhruba před rokem stal majitelem této oranžové střely, chtěl bych se tady podělit o praktické zkušenosti po ujetí cca. 20tkm při…
Ford Focus ST (tesnav)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Thomasino 10.04.11 20:06
« ST na okruhu v Brně
Koukám, že sis taky pěkně užíval na brněnském okruhu ;-) :-) Joo ten kopeček za Švoncovkou co vede na cílovku je celkem slušný, tam má každý pocit, že má strašně málo koní! >:D Je potřeba dobře projet to esíčko za Švoncovkou a prodat tu první zatáčku, aby jsi měl rychlost do té druhé ;-)
Byl jsem tam před týdnem po zimě se svým Golfem GTI, nebylo to ale nic moc, oproti loňsku tam bylo více chyb než by se mi líbilo :-( Ale poslední kolo už celkem ušlo...
Tady je kdyžtak video, ten první průjezd tím esíčkem byl OK, ten druhý už moc ne...
[odkaz]
Tady je pak ještě jedno z loňského léta, tady to celkem šlo:
[odkaz]
-
tesnav 09.04.11 23:59
« Re: Re: Re: STanda
199kW po čipu se projevuje především brutálním zátahem ve středních otáčkách (2.500 - 4.500). Ve vysokých otáčkách je to slabota a motor nemá smysl točit nad 5.500. To může být důvod, proč tě to zklamalo, protože tvoje atmosféra jede nejlíp až za 6.000 ot.
Jestli jsi ho ale ve sprintu deklasoval, tak je někde problém, tvoje auto dá stovku papírově za 6,3, FoFo upravený s úravou 1. stupně odhadem za 6,4. Tzn. rozdíl by měl být minimální.
Problém může taky být, a sám jsem se s ním na sprintech potkal, že auto prostě není "naučené" ve vysokých otáčkách fungovat. Mě na sprintu dalo i neupravené ST, protože moje auto v té době díky každodenní trase do práce po přeplněných okreskách, bylo vytočené nad 4.000 ot. tak 1x za 200 km, a to jen v řádu několika málo sekund. Protože silnou stránkou tohoto motoru po úpravě je právě nárůst krouťáku (a výkonu) ve středních otáčkách až o 40% a tudíž není nuné jej pak vytáčet. Od té doby to občas proženu pod plným plynem, natvrdo do omezovače a do kopců, aby i v těchto otáčkách jelo ... -
MirekGTA 17.03.11 23:15
« Re: Re: STanda
Ahoj, docela by mě zajímalo, jak se těch tvých 199kw po čipu projevuje. Kamarád má ST a půjčil mi to - auto vcelku dobré, ale motor pro mě byl velkým zklamáním. Nechal ho upravit na udájných 280koní a 450Nm a když mě to znovu půjčil, tak to bylo sice lepší, ale stále jsem od toho čekal mnohém víc. Já mám atmosferickej šestiválec 3,2 184Kw a 300Nm krouťák a už pociťově jsem někde úplně jinde a to se mi potvrdilo ve sprintu - rozsekal jsem ho deklasujícím způsobem, tak by mě docela zajímalo jak to s tím jeho motorem je. Dal jsem si sprint i s nějkaou amerikou se stejným motorem jako v ST, ale z výroby naladěným na 300koní a tam jsem jednou vyhrál já a jednou on, ale vždy to bylo s rozdílem jen tak půlky auta. -
janodespota 14.06.10 15:35
« olej
Zdravim, krasne auto mas. Jaky olej tam lejes? Fordi vraj predpisuju pre standardne modely specifikaciu 5W30 ACEA A1B1. Tento riedky lahkobezny olej sa mi vsak nezda byt vhodny pre silny turbobenzinovy motor. A este nieco, aku mas spotrebu oleja na 1000 km? :yes: -
tesnav 05.06.10 01:16
« Re: STanda
Nevím, jaký má interiér Golf. A ani jsem si při výběru moc neprohlížel interiér Focuse, protože to je věc, co mě prakticky nezajímá. Chtěl jsem živé auto, co prostě jede a má vše, co má mít a na správném místě, dostupné, přehledné, lehce ovladatelné. To jest - mimo motoru, odpovídajícího podvozku a brzd musí mít pedály, volant, řadící páku a otáčkoměr. Jezdím většinou sám, takže ani skoro nevím, jak vypadají zadní sedáky, kolik je tam místa atd atd.
K čipu - 33kW z 2.5 litrového turbomotoru není nic extra, je to JEN 20% nahoru a to je nutné zdůraznit, že sériové ST je vzhledem k objemu "podmotorované". Konkurence je schopna dostat 240k i víc z dvoulitru, nebo dokonce 200k z obyč 2l atmosféry (Renault). Brzda v plánu letos je, uvidím jak to vyjde.
Jiný průběh krouťáku = jiný průběh výkonu. Jak píšu v recenzi - moc mě nezajímal maximální výkon v oblasti okolo 6000 ot., kam se člověk podívá velmi zřídka, ale hlavně nárůst v běžně použitelných otáčkách 2000 - 4000, kde je rozdíl vůči sérii ve výkonu někde okolo 1/3. A tam brzda není potřeba, stačí pár předjížděcích manévrů a víš, na čem jseš ... -
Polda_cz 04.06.10 17:06
« STanda
Ahoj,
při teoretickém snění nad dalším povozem je ST v hodně úzké skupině favoritů :-) Z čeho jsem u ST hotovej je zvuk, obvzlášť když se mu trochu pomůže zvučnějším výfukem. To je oproti Golfu velká výhoda, což se nedá říct o interiéru. Mě vždycky přijde takovej trochu vidléckej, velký tlačítka, mizernej design... To bych se asi těžce rozhodoval mezi Golfem.
Barva je prostě pecka, bez debat. :-)
Taky mi 5ti dvéř příjde vzhledově vyváženější. Se třema je tam docela hodně jednolitý kovový plochy. A taky je to zbytečně nepraktický, stejně to není žádnej sporťák na neděli.
K tomu čipu, není to nějak moc bez dalších úprav? 33 Kw se mi zdá hodně jenom úpravou řídící jednotky... Kdybych chipoval já, tak bych asi trval na brzdě, jinak je to prostě neprůkazný :-) A to že to pocitově líp jede může být způsobeno jenom jiným průběhem krouťáku.
Jo a ještě, supr recenze :yes: Takhle si to představuju, relevantní informace a zkušenosti, žádnej výpis vábavy, tech. parametrů atd. Dobrá práce :) -
Subaru4ever 11.05.10 23:20
« Oranžovák
Moc pěkně napsaná recenze. Taková rozumná a realistická. Hodně jsem se toho z ní dozvěděl, skoro nic v ní nechybí :-) :yes:
Autíko je parádní. Barva je správně "praštěná" a sportovní, což si FoFoST rozhodně zaslouží. Spolu s jedněmi z nejhezčích sériových kol na trhu to dělá STčko hlavně na slunci neodolatelné :-) :yes:
Jakožto správný radikál co se plnohodnotné rezervy týče musím hlasitě pochválit to, že vozíš v kufru pořádné kolo :-) :yes: >:-[] ... nejen, že jsi při libovolném defektu za vodou, ale ještě to zlepšuje rozložení hmotnosti na nápravy :-)
Škoda málo fotek, ale jsou hezké.
Oranžovák ST a zeleňák RS mě vždy při pohledu na ně díky barvě zvednou náladu :-) - ať ji máš se svým ST dobrou pořád ;-) -
-
FRPE 27.04.10 21:42
« Otázka Václava Moravce ...
... či kotel Míši Jílkové :
Udáváš výkon 199KW a zrychlení 0-100km/h 6,3s, já měl cupru a měla 177KW a zrychlovala za stejný čas. Dle mě s tímto výkonem by ses mohl dostat někam kolem 6,0-6,1s bo se pletu? ;-)
Jinak vítám další ostrý HH na maczu a myslím, že ti rád uvolním místo v topce. Gratuluji k vynikajícímu výběru a ta barva mu docela sluší. :yes:
Tebe si dovolím jako druhého v nováčcích obodovat. :-! -
ZonixX 27.04.10 13:12
« Re: Re: Re: Tahání za volant
to tahani neni otazkou pneumatik, hodne na tom udela mnozstvi neodpruzene hmoty - ST ma nejen velke kola, ale i masivni, tezke brzdy takhle se to projevuje.. jinak moc hezka recenze tesnav - jak jsem napsal na fo-fo.cz, je videt, ze sis dal praci, to tady neni moc zvykem >:D :yes: -
Pavel.E 27.04.10 09:34
« Re: Re: Tahání za volant
Přesně to jsem chtěl napsat, oktávka skoro nekomunikuje s řidičem, u Forda je to přesně naopak a v kombinaci s 18' to trochu tahá za volant, na "obyčejném" Mondeu mám to stejné. ;-) Jinak moc pěkné auto, tahle barva + zelená na RS sedí Focusům moc dobře! Tak přeji hodně km bez nehod a ať slouží.