Recenze

superkutil (muž 53 let) Poslat zprávu
 
6 Majitel

Mitsubishi ASX 1.6DI-D

9.42 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mitsubishi ASX, foto 2 Mitsubishi ASX, foto 3 Mitsubishi ASX, foto 4 Mitsubishi ASX, foto 5 Mitsubishi ASX, foto 6 Mitsubishi ASX, foto 7 Mitsubishi ASX, foto 8 Mitsubishi ASX, foto 9
Mitsubishi ASX, foto 10 Mitsubishi ASX, foto 11 Mitsubishi ASX, foto 12 Mitsubishi ASX, foto 13 Mitsubishi ASX, foto 14 Mitsubishi ASX, foto 15 Mitsubishi ASX, foto 16 Mitsubishi ASX, foto 17 Mitsubishi ASX, foto 18 Mitsubishi ASX, foto 19 Mitsubishi ASX, foto 20 Mitsubishi ASX, foto 21 Mitsubishi ASX, foto 22 Mitsubishi ASX, foto 23 Mitsubishi ASX, foto 24 Mitsubishi ASX, foto 25
 

Technické info

Přezdívka auta Šedá myška Rok výroby 2016 Koupeno ojeté najeto [km]:96000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1560 výkon [kW]: 84 kroutící moment [Nm]: 270 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.5 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 419 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 5.5 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Jedná se o menší SUV, které má úsporný motor. Předchozí vozidlo jsem měl KIA Sportage a auto již bylo 12 let staré, začalo reznout a při přidání lehce klepalo řízení. Také spotřeba byla dost vysoká, dlouhodobě 7,8 litru. Mitsubishi ASX jsem vybral pro spolehlivost a minimální nároky na údržbu. Bohužel jsem až užíváním zjistil, že je to strašná plechovka, která nesedí na nerovnostech a poskakuje. Proti KIA je vše fórové, tenké plechy, hodně plastu. Celkově je auto velkým zklamáním, je to návrat tak o 20 let zpět.

Na druhou stranu má výbornou výbavu:

- ESP
- 4x4
- tempomat
- hill holder
- navigaci
- handsfree
- start/stop
- couvací kamera a sensory
- světla pro denní svícení

Bohužel je ASX výbavou z roku 2010, kdy vzniklo, pokulhává i za auty staršími. KIA Sportage měla třeba sklopné opěradlo spolujezdce, polohovatelná opěradla zadních sedaček, plnohodnotnou rezervu, 5té dveře měli otevírací samostatně horní část, což bylo perfektní v parkování na těsno nebo v kopci.

Také u ASX chybí automatické otevírání a zavírání oken, pouzdro na brýle ve schránce u zpětného zrcátka, kapsy v zadních dveřích, kapsa v opěradla sedadla spolujezdce, osvětlení na nohy, osvětlení ovládání oken (tlačítek na dveřích), atd. Prostě výbava, kterou měly auta už v roce 1997.

Kvůli slabému motoru je jednička hodně zpřevodovaná, takže se nedá moc vyrazit, chce to na jedničku jen cuknout a hned řadit dvojku. Řadící páka má tvrdý a dlouhý chod, rychlosti tam jdou hůř, někdy nejdou zařadit vůbec. Umístění pedálů v pohodě, prostor na nohy taky.

Venkovní zpětná zrcátka jsou obrovská a není přes ně vidět před auto. KIA měla menší a stačilo to a stejně se za ně vešel kamión.

Vnitřní zpětné zrcátko nemá automatické stmívání.

Auto se jako nové prodávalo za 690tis.Kč a je zajímavé, že za ty šílené ceny se dařilo auto prodávat.

Velký rozvor by se zdá výhodou, ale opak je pravdou, auto se v zatáčce nakloní a zkroutí. Při průjezdu nerovností se auto divně zapíchne na čumák a vše je hrozně cítit. To co jsem v KIA Sportage v pohodě projel a posádka byl av klidu, to u ASX vypadá na konec auta a posádka strašně lítá.

Kvůli velkému rozvoru musí člověk začít zatáčet dřív než je zvyklý a auto má velký poloměr zatáčení.

PP radí řadit už ve 2000ot, ale díky tomu, že motor táhne už od 1200ot, tak to není problém. Do 2200ot je motor i tichý a málo žravý.Ale jak přijdou kopce, tak motor ztrácí dech (270Nm je málo) a začne žrát. Čipem se dá moment zvýšit o 50Nm a to už by mělo být v pohodě. Jen jestli to motor přežije.

Je to hrozně fórové auto, člověk se bojí, že něco ulomí. Plasty se hrozně snadno poškodí (poškrábou), hodně se uvolňují díly Navíc jde při ovládání vše tak zlehka, že je to až nepřirozené.

Chci vylepit auto dodatečnou izolací, jen se mi nechce ho celé rozebírat. Opravdu nechápu výrobce, že v roce 2016 tak hrozně šetří na izolacích..

Auto celkově není špatné, ale provedení a materiály odpovídají poloviční ceně. Pokud někdo bude přecházet z Felicie, tak bude nadšený. Ale chce to 4x4.

Přidány 3 fotografie s porovnáním s předchozím autem a je na nich vidět, jak měla KIA líp udělanou hranu kufru a i když v určitých rozměrech jsou auta skoro stejná, ve vnitřním prostoru je to obrovský rozdíl!

Silné stránky

- úsporný motor
- moderní technologie
- bezpečný
- 4x4
- start/stop
- hill holder
- tempomat
- navigace
- ESP
- couvací kamera
- automatická světla
- automatické sterače

Slabé stránky

- odhlučnění (to je katastrofa!!!)
- hlučný motor nad 2500ot
- špatný podvozek (přenáší rázy)
- tenké plechy
- uvolněné, vrzající a upadávající plasty
- je všude vidět snaha ušetřit
- horší sedačky, hlavně při delší jízdě
- blbne dešťový senzor
- špatně svítí (používá žárovky H11)
- chybí schránka na brýle
- odemykání klíčem neodemkne a nezamkne všechny dveře
- tenký lak a tak se snadno poškodí
- nepřesné a zlobící řazení (občas je problém zařadit)
- bublinky v čelním skle
- drnčí pootevřená okna
- nejsou podsvícena tlačítka na dveřích
- nefunguje dobře propojení radia s mobilem
- některé funkce popsané v manuálu nefungují
- na to, že je auto 6 let na trhu, trpí dětinskými problémy
- horní brzdové světlo svítí do vozu !!!
- při otevření dveří po dešti nateče voda do vozu
- zaoblené a vystouplé polstrování pátých dveří a díky tomu nesmyslné zmenšení kufru
- auto stále plave, nedrží stopu
- spatný převod řízení, musí se volantem hodně točit, ale přitom málo reaguje při přímé jízdě
- není možné najít příjemnou polohu pro sezení
- moc velká zpětná zrcátka, není přes ně vidět
- startér nezvládá režim START-STOP
- v zimě je v autě špatně rozvod teplého vzduch, u oken táhne
- auto je hodně citlivé na boční vitr

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno v autoesa a klasika, co mohou, to zaprou. Samotný prodej bez problémů. Výkup stareho auta pod cenou, tvrdí, že je to vrak a pak ho nabídnou k prodeji s cenou o 30 tis vyšší.

 

Novinky v recenzi

16.10.2019 12:55

Nějak nevím, co bych o autě řekl hezkeho.

Dalsi spatna zkusenost, ve vetru hrozne plave! Mnohem víc jak KIA Sportage, která byla vyšší a o kousek delší, ale stejný rozvor. Po ujeti dalších km se auto chová stále stejně špatně, v zatáčkách se kroutí, uvnitř drnči a vrže. Motor je dobrý, ale v kopcích hodně žere a moc nejede. Dá se precipovat, ale pak je spotřeba ještě vyšší. Stále s láskou vzpomínám na Sportage a všem radím stará auta opravovat a nekupovat nová.

7.10.2019 23:17

Přišla zima

Tak jsem vyrazil při teplotách kolem 0st a v autě bylo zima. Respektive v režimu auto nefouká teplý vzduch na boční okna a tak je zima z boku a na hlavu jde teplo. V porovnání se Sportage je to hrůza! Navíc je auto hrozně citlivé na boční vítr.

30.9.2019 00:04

Člověk musí hodně slevit a pak se dá...

Auto odpovídá výbavou i provedením mnohem nižší ceně než za jakou se prodává. A chybi standardni vybava, která se montovala už před 20ti lety. Asi největší problém je v tom, že auto dost plave, je hlučné a člověk v něm má zkreslený pocit reality. Jinak je ale použitelné a spotřeba 5,5 litrů je pěkná. Ale na to, že má být Mitsubishi etalonem kvality, tak blbne i stropní světlo.

6.9.2019 16:20

To auto navrhoval blbec!

Zjistil jsem, že je hodně blbě vidět před auto a to proto, že je na kapotě boule, která nemá opodstatnění, protože pod ní je volný prostor. A i když je dolni hrana okna u ASX i Sportage přibližně stejně vysoko, tak v ASX mám hlavu snad o 10 cm níž. Takže jsem utopeny a blbě z auta vidím. A to mám 188cm! To auto je konstrukčně nesmysl a Sportage byl zázrak techniky i když na to nevypadala. Je neuvěřitelné, že i když má auto takových konstrukčních chyb, tak že se již 9 let prodává a za dost vysokou cenu. Za mě stále nejhorší auto, co jsem měl!

1.9.2019 22:30

Jak mohl někdo vyrobit tak hrozný auto!

Tak dnes jízda po dálnici v dešti. Bylo to utrpení! To co se dalo v KIA Sportage jet v pohodě, to byla v ASX hruza! Hůř je z auta vidět, hůř svítí, automatické sterace, to je něco šíleného, dělají si co chteji. Když mají stokrát, nestiraji a když nemají, tak stírají jak šílený. Navíc auto musím stále dorovnavat, vůbec nedrží stopu. ASX byla špatná volba!

29.8.2019 10:05

Je to rozdil!

Dnes jsem vyzvedaval ze servisu zeny Seat Leon 1.2TSI a oproti ASX je lépe zatlumené, lépe sedí, lépe prejizdi nerovnosti. ASX je plechovka na které výrobce šetřil kde mohl! Alespoň to zatlumenim tam mohl dát!

29.8.2019 00:03

Už si zvykám!

Auto není špatné, jen je úplně jiné než všechna moje předchozí auta. Je hlučné a fórové. Výrobce skoro nepoužil žádné izolace, přijetí nerovnosti auto rozhodí a ozve se velká rána. Přední sloupky jsou nevhodně umístěné a zrcátka moc velká, takže z auta je špatný výhled do zatáček. Na vše se dá zvyknout, ale nevím co výrobce dělal pri vývoji a za dobu 6ti let, po kterou se auto prodávalo. Trpí totiž detinskymi chybami. Ale s motorem 1.6HDI EURO 6 je auto použitelné a mělo by vydržet pár let jezdit. Tak uvidíme, jaká bude životnost.

12.8.2019 11:15

To není auto, to je dětská hračka!

Bojím se první zimy, jak to ty plasty přežijou. Je to auto pospojované plastovými čudlíky. Proti 14 let staré KIA s nájezdem 250 tis. km jde všechno hůř. Vše je hůř přístupné, vše je na horším místě. Nepochopitelné u automobilky, která je tolik let na trhu jsou takové dětinské chyby. Obávám se, že auto půjde brzo z domu, jen nevím, čím ho nahradím. :o((

31.7.2019 13:20

Ujeto prvních 5000km

Postupně si na auto zvykám, ale je to těžký přechod z KIA Sportage. ASX dost vrže, pootevřená okénka lupají, v palubce něco drnčí. Co je ale asi nejhorší, to je obrovské množství bublinek v předním skle. Při slunci přes to občas není nic vidět. Už jsem zkoušel, zda to není nějaká barva nastříkaná na sklo, ale není, jsou to bublinky ve skle.

S ASX se jezdí celkem dobře, ale neodpustí žádnou díru nebo nerovnost. A ten malý kufr, to ne neštěstí. Teda ne malý, ale mělký a nízký. Nic se do něj nevejde, vše musím dávat na zadní sedačky. Už jsem se s ASX smířil víc, ale kdybych věděl, co je zač, opravoval bych starou Sportage. Na ASX je příjemné, že jde všechno zlehka. Takžre pokud se ASX osvědčí, půjdu příště do Outlandera.

28.6.2019 22:11

Najeto prvních 4000km

Už si na auto zvykám a je velký rozdíl, pokud na něj člověk přechází z Felicie a nebo z nějakého kvalitního vozu. Já bohužel přecházel z lepšího. Ale už si zvykám, auto jede dobře a na kvalitní silnici je i tiché. Má různé dětinské chyby, které bych u této značky neočekával. Třeba na dálnici nejde ztlumit ventilace, palubní deska odráží slunce, lak vozu je velmi tenký a málo odolný. Ale dobře sedí (na kvalitní silnici), má malou spotřebu, celkem nevrže, drnčí otevřené okno, zlobí dešťový senzor, celkem slušně svítí, výborné brzdí! Ale mám jeden problém, mám pocit, že auto jede pomaleji, než skutečně jede. Na poslední chvíli pak musím dobržďovat.


Další vozy značky Mitsubishi



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
8

Zatím nedokážu hodnotit, ale mají hodně svolávaček.

praktičnost
7

Kompromis velikosti a spotřeby.

prostornost
7

Menší prostor na zadních sedadlech a zký kufr a mělký kufr.

jízdní vlastnosti
7

Nic moc, auto dost plave. Navíc v zatáčce nestabilní, mění se z nedotáčivého na přetáčivý. Auto hodně nečitelné a nějaký divný převod řízení, musí se hodně točit.

jízdní komfort
6

Na hladké silnici dobré, ale na nerovnostech hrůza. Je cítit každý dolík. A originál pneumatiky Yokohama jsou hrozně hlučné. Sedačky nejdou pořádně nastavit, nemůžu si najít vhodnou polohu na nohy i na ruce. I ten volant je divně tvrdej a nepohodlnej.

provozní náklady
7

Nízká spotřeba ale dražší díly.

náhradní díly
6

Jsou pouze originály.

výkon motoru
8

Překvapivě dostačující, ale jen na rovině, v kopcích slabé. Po čipu bude dostačující.

spotřeba
9

To nejlepší na autě. Start-stop ale funguje divně. A v kopcích hodně žravé.

hlučnost motoru
6

Špatně odhlučněný, ale táhne od 1200ot a do 2400ot je tichy. Pak je hlučný a slabý.

kvalita sedadel
5

Ujdou, potah příšerný, na všem je vidět snaha o co nejlevnější materiál.

brzdy
8

Jedovaté, ale neplynulé.

zavazadlový prostor
5

Hodně nízký, ale celkem široký a hluboký. Vejdou se vedle sebe 4 kufry. Nesmyslně prohnuté a tlusté 5té dveře.






Blesk.cz

Obávaný Westův syndrom: Na Pavlíka (7) denně „číhá“ i 12 záchvatů! Tohle ho ale trápí nejvíc...

Obávaný Westův syndrom: Na Pavlíka (7) denně „číhá“…

Už sedm let neví, jaké to je klidně spát, a denně řeší i dvanáct epileptických záchvatů! Jaroslava z Plzně…

Moderátor Rosák v ohrožení života: Infarkt za volantem!

Moderátor Rosák v ohrožení života: Infarkt za volantem!

Bolest na srdci a tma před očima! Jan Rosák (72) prodělal infarkt za volantem! Naštěstí s ním zrovna jela žena…

 

iSport.cz

Ljevakovič: Bez agenta se v Čechách obejdete. Jak jedná s Teplicemi?

Ljevakovič: Bez agenta se v Čechách obejdete. Jak…

Jede na vlastní pěst. Nemá za sebou agenta ani žádného právníka, který by mu pomáhal s domlouváním hráčské…

Satoranský a Baby Bulls, v čem je jeho síla? Zídek: Vůdcem by byl všude

Satoranský a Baby Bulls, v čem je jeho síla? Zídek:…

Nejhůř střežené tajemství Chicaga Bulls je venku. Tomáš Satoranský byl podle očekávání pasován na prvního…

 

Reflex.cz

Fotoreportáž z Indonésie: Muži z přístavu Sunda Kelapa

Fotoreportáž z Indonésie: Muži z přístavu Sunda Kelapa

Ve starém vysloužilém jakartském nákladním přístavu Sunda Kelapa kotví letité dřevěné škunery. Čáru ponoru mají…

Alexandra Udženija: O Gottlandu, usmíření a zášti „lepších“ lidí

Alexandra Udženija: O Gottlandu, usmíření a zášti…

Zemřel Karel Gott. Zpěvák, který svou tvorbou bavil generace občanů naší země. Pro mě ta zpráva byla o to…