Recenze

9 Majitel

BMW řada 1

5.17 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 1, foto 1 BMW řada 1, foto 2 BMW řada 1, foto 3
 

Technické info

Přezdívka auta Bávo Rok výroby 2008 Koupeno nové najeto [km]:140000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1995 výkon [kW]: 105 kroutící moment [Nm]: 310 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 5.5

Popis vozu

BMW 118d, r.v. 2008, 105kW, manuální převodovka, 3-dv., sportovní paket interiéru.

Auto jsem pořídil jako nástupce za Hondu po bratránkovi. Zprvu mě vůz nikterak nezaujal a bral jsem ho jako dobrou koupi s jasnou historií. Zároveň jsem věděl, že bratránek se o věci stará a pečuje tedy bylo rozhodnuto. Hned po pár svezení mi byla jasná hlavní přednost vozu a ta se dá vyjádřil jedním slovem: motokára. Auto je malé a opravdu hravé.

PODVOZEK
Podvozek je zde z vyšší řady 3, takže má velké rezervy. Celkově působí stabilně a klikaté okrsky jsou jeho rajon. Celková koncepce vozu, rozložení hmotnosti, hnaná zadní náprava, motor vpředu a manuální převodovka vůz předurčuje k zábavné jízdě, která dokáže být velice rychlá. Octavia 3 TDI RS Vám na okrskách stačit nebude, mám to vyzkoušené... Jinak na autě jsem měl 16" zimní a 17" letní pneu a řekl bych, že to byl tak ideál. V zimě využít pohodlnější 16" s vyšším profilem pneumatik a v letě zas 17" pro lepší vzhled a trochu i jízdní vlastnosti. Jinak pneumatiky jsou zde RunFlat, což znamená vysokou tuhost bočnic a s tím spojené větší rázy od kol. Nic strašného, ale když jednou trefíte díru, tak si příště už prostě dáte větší pozor. Samozřejmě se to dá řešit i sadou na opravu pneumatik, ale jezdila s ním i žena a ta určitě ocení, že když píchne, tak nemusí nic pytlíkovat a prostě jen dojede, za snížené rychlosti, kam potřebuje. Celkově tedy musím hodnotit podvozek velice kladně a moc záporů na něm nenajdete.

MOTOR
Motor 2.0 diesel není extra zábavný, ale na okrskách i dálnicích svou práci odvede a samozřejmě jeho velkou výhodou je spotřeba. Tu jsem měl dlouhodobou (i po úpravě viz níže), 5.5l/100km, ale v celku bez stresu se dalo jet i za 4.5l/100km, což považuji za velice slušný výsledek. O něco menší nádrž však pak znamenala dojezd max okolo 900-1000km (Zatím nejlepší dojezd se mi podařil s Fordem Mondem mk4 1,8TDCi, kde byl 1350 km!). Jinak motor nebyl výrazněji hlučnější než je u dieselu zvykem. Táhnul relativně plynule a zařadil bych ho celkově spíše k nadprůměrným vznětovým dvoulitrovým. V diskuzích na internetu se pak dočtete, že má problémový rozvodový řetěz, nicméně dle mého názoru, když se k němu budeš chovat správně (studené starty, výměna oleje po 15tis. atd), tak bude bez problémů i přes 200tis. km. Když se však budeš chovat jak ču*ák, tak se pak může stát, že praskne a to nechce nikdo, takže starejte se o své auta... Ano, nejlepší motorizace, je bezpochyby verze 130i, ta prostě nemá chybu, ale když vůz máte spíše na delší cesty, tak s naftovou verzí neuděláte zásadní chybu.

PŘEVODOVKA
Převodovka zde byla 6-st manuální s poměrně přesnými drahami jednotlivých stupňů a délky převodů byly nastaveny uživatelsky. Krátký 1.stupeň a samozřejmě celkový projev naftového motoru však znamená, že žádné velké driftování s vozem není možné, k tomu jsou určené benzínové motory.

INTERIÉ/VÝBAVA
Součástí vozu byl sportovní červeno/černý interiér a ten ve spojení s bezrámovými dveřmi vozu dal úplně jinou duši, než je tomu u nejčastějších verzí. Sedačky byly velice pohodlné s výrazným bočním vedením, které se dalo dofouknout dle potřeby jak u řidiče, tak i spolujezdce a nastavitelnost ve všech myslitelných směrech zaručovala pohodlné posezení i na dlouhých cestách. To se však jistě nedá říct o zadních dvou místech (ano, vůz je pouze 4-místný) ty jsou opravdu jen rezervní a určené pro fyzicky pohyblivé jedince menšího vzrůstu.
Pozice za volantem je velice příjemná a volant má skoro ideální proporce (u BMW je to asi standart...).
Ovládací prvky poměrně logicky uspořádané a neměl jsem s nimi zásadnější problém.
To už se však nedá říct o úložném prostoru. Toho je ve voze málo a když už nějaký je, tak malý. Není zde vůbec místo na pití a to ani 0,5 PET láhev, protože v držácích uprostřed Vám překáží při řazení a jinam jí nedáte, takže litá po podlaze. Tím přeskočím na kufr. Ten svou velikostí nijak nenadchne, ale ani neurazí. Při sklopení zadních sedaček jsem naložil i dvě kola a věci na dovolenou. Samozřejmě pro rodinu stačit nebude, ale pro pár je dostatečný.
K ostatním prvkům, jako duální klimatizace, rádio, vyhřívaní sedaček, automatická bi-xenonová světla, dešťový senzor žádné poznámky nemám, prostě fungovaly, jak by měly. Jenom k audiu, ve voze bylo asi nadstandartní a hrálo velice slušně, srovnatelně s příplatkovým od Cantonu u Octavie nebo i o něco lépe.

SERVIS/OPRAVY
Za nějakých 5 let, co jsem vůz měl se objevilo několik problémů, tak postupně. Automatické nastavení předních světel- nenastavily se do správné polohy. Při zapnutí světel xenony klasicky sjely do dolní polohy a tam zůstaly a nenastavily se do vodorovné polohy. Musel se vypnout a zapnout motor. Další bylo špatně fungující okénko u spolujezdce. Při zavírání se zasekávalo a muselo se postupným posuvem zavírat. Obě tyto závady se objevily již v záruce a BMW je sice nějak opravilo, ale po měsíci se to dělo opět. Tedy problém nevyřešen a nějak jsem se s tím naučil žít. Další problém byl lehké rosení levého předního tlumiče (při 120tis km), takže výměna obou. A poslední bylo přibržďování levé zadní brzdy od ruční brzdy. Zapříčiněné spíše delším stáním, v servisu vše promazali a rozhýbali a pak vše zas fungovalo.

ZÁVĚR
Vůz byl v celku výborný a kdybych nemusel, nikdy bych ho neprodával, ale rodina byla na cestě a pro rodinu opravdu moc není. Prodával se velice složitě a zájem byl malý a nakonec prodáno za 100tis. tak snad slouží do teď :)

Silné stránky

Jízdní vlastnosti, spotřeba, zpracování.

Slabé stránky

Praktičnost

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Přibržďování ruční brzdy.

 


Přidat názorDiskuse: BMW řada 1

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy BMW řada 1



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
8
praktičnost
6
prostornost
8

Uvažuji jako 2-místné auto :)

jízdní vlastnosti
10

Motokára...

jízdní komfort
9

Až na větší rázy od kol 17" je naprosto perfektní.

provozní náklady
7
náhradní díly
6
výkon motoru
7

Provedena úprava ze 105 na 128kW, pak dostatečný...

spotřeba
9

Minimální 4,5l / 100 km Maximální 6,8l / 100 km

hlučnost motoru
8

Na TDI celkem přijatelný.

kvalita sedadel
9

Měl jsem příplatková sportovní a naprostá spokojenost. Nastavitelnost ve všech myslitelných směrech. Výborné boční vedení. Ale tvrdší.

brzdy
9
zavazadlový prostor
8





Blesk.cz

Jan Jančo (67) z Bruntálu vrátil ojetý vůz do autobazaru a myslel, že to tím skončilo: Po 18 letech přišli vymahači

Jan Jančo (67) z Bruntálu vrátil ojetý vůz do…

Auto z bazaru si bývalý zedník Jan Jančo (67) pořídil před 18 lety. Kvůli řadě závad ho ale rychle vrátil.…

Žízniví Pražané na hlaváku: Správa železnic na nádraží nechce klasická pítka. Budou chytrá pítka s QR kódem?

Žízniví Pražané na hlaváku: Správa železnic na…

V horkých dnech se Pražané osvěžují u pítek, napouští tu pejskům vodu do misek nebo doplňují prázdné flašky…

 

iSport.cz

Šílenost v Tokiu. Začal závod, ale… Triatlonistům stál v cestě obří člun!

Šílenost v Tokiu. Začal závod, ale… Triatlonistům…

To se jen tak nevidí! Triatlonový závod mužů na olympijských hrách v Tokiu začal nepochopitelným zkratem…

SESTŘIHY: Na úvod výhry pro Slavii, Spartu i Plzeň, nováček bodoval

SESTŘIHY: Na úvod výhry pro Slavii, Spartu i Plzeň,…

Nová sezona FORTUNA:LIGY odstartovala! Vítězně do ní v 1. kole vstoupili pohároví zástupci: mistrovská Slavia…

 

Reflex.cz

Ženy v ringu na starých pohlednicích: Box bez podprsenek i proti mužům

Ženy v ringu na starých pohlednicích: Box bez…

Jsou sporty, které jsou vnímány jako dominanta jednoho pohlaví, určitě se mezi ně řadí bojové sporty jako box.…

Vojtěch vyšetřuje covid u olympioniků a sám se znovu zesměšnil. Čeho se děsí vláda?

Vojtěch vyšetřuje covid u olympioniků a sám se znovu…

Koronavirus v olympijském týmu je smutnou blamáží hlavně kvůli sportovcům, vyřazeným ze soutěží nikoli vlastní…