Recenze

9 Majitel

BMW řada 1

5.17 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 1, foto 1 BMW řada 1, foto 2 BMW řada 1, foto 3
 

Technické info

Přezdívka auta Bávo Rok výroby 2008 Koupeno nové najeto [km]:140000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1995 výkon [kW]: 105 kroutící moment [Nm]: 310 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 5.5

Popis vozu

BMW 118d, r.v. 2008, 105kW, manuální převodovka, 3-dv., sportovní paket interiéru.

Auto jsem pořídil jako nástupce za Hondu po bratránkovi. Zprvu mě vůz nikterak nezaujal a bral jsem ho jako dobrou koupi s jasnou historií. Zároveň jsem věděl, že bratránek se o věci stará a pečuje tedy bylo rozhodnuto. Hned po pár svezení mi byla jasná hlavní přednost vozu a ta se dá vyjádřil jedním slovem: motokára. Auto je malé a opravdu hravé.

PODVOZEK
Podvozek je zde z vyšší řady 3, takže má velké rezervy. Celkově působí stabilně a klikaté okrsky jsou jeho rajon. Celková koncepce vozu, rozložení hmotnosti, hnaná zadní náprava, motor vpředu a manuální převodovka vůz předurčuje k zábavné jízdě, která dokáže být velice rychlá. Octavia 3 TDI RS Vám na okrskách stačit nebude, mám to vyzkoušené... Jinak na autě jsem měl 16" zimní a 17" letní pneu a řekl bych, že to byl tak ideál. V zimě využít pohodlnější 16" s vyšším profilem pneumatik a v letě zas 17" pro lepší vzhled a trochu i jízdní vlastnosti. Jinak pneumatiky jsou zde RunFlat, což znamená vysokou tuhost bočnic a s tím spojené větší rázy od kol. Nic strašného, ale když jednou trefíte díru, tak si příště už prostě dáte větší pozor. Samozřejmě se to dá řešit i sadou na opravu pneumatik, ale jezdila s ním i žena a ta určitě ocení, že když píchne, tak nemusí nic pytlíkovat a prostě jen dojede, za snížené rychlosti, kam potřebuje. Celkově tedy musím hodnotit podvozek velice kladně a moc záporů na něm nenajdete.

MOTOR
Motor 2.0 diesel není extra zábavný, ale na okrskách i dálnicích svou práci odvede a samozřejmě jeho velkou výhodou je spotřeba. Tu jsem měl dlouhodobou (i po úpravě viz níže), 5.5l/100km, ale v celku bez stresu se dalo jet i za 4.5l/100km, což považuji za velice slušný výsledek. O něco menší nádrž však pak znamenala dojezd max okolo 900-1000km (Zatím nejlepší dojezd se mi podařil s Fordem Mondem mk4 1,8TDCi, kde byl 1350 km!). Jinak motor nebyl výrazněji hlučnější než je u dieselu zvykem. Táhnul relativně plynule a zařadil bych ho celkově spíše k nadprůměrným vznětovým dvoulitrovým. V diskuzích na internetu se pak dočtete, že má problémový rozvodový řetěz, nicméně dle mého názoru, když se k němu budeš chovat správně (studené starty, výměna oleje po 15tis. atd), tak bude bez problémů i přes 200tis. km. Když se však budeš chovat jak ču*ák, tak se pak může stát, že praskne a to nechce nikdo, takže starejte se o své auta... Ano, nejlepší motorizace, je bezpochyby verze 130i, ta prostě nemá chybu, ale když vůz máte spíše na delší cesty, tak s naftovou verzí neuděláte zásadní chybu.

PŘEVODOVKA
Převodovka zde byla 6-st manuální s poměrně přesnými drahami jednotlivých stupňů a délky převodů byly nastaveny uživatelsky. Krátký 1.stupeň a samozřejmě celkový projev naftového motoru však znamená, že žádné velké driftování s vozem není možné, k tomu jsou určené benzínové motory.

INTERIÉ/VÝBAVA
Součástí vozu byl sportovní červeno/černý interiér a ten ve spojení s bezrámovými dveřmi vozu dal úplně jinou duši, než je tomu u nejčastějších verzí. Sedačky byly velice pohodlné s výrazným bočním vedením, které se dalo dofouknout dle potřeby jak u řidiče, tak i spolujezdce a nastavitelnost ve všech myslitelných směrech zaručovala pohodlné posezení i na dlouhých cestách. To se však jistě nedá říct o zadních dvou místech (ano, vůz je pouze 4-místný) ty jsou opravdu jen rezervní a určené pro fyzicky pohyblivé jedince menšího vzrůstu.
Pozice za volantem je velice příjemná a volant má skoro ideální proporce (u BMW je to asi standart...).
Ovládací prvky poměrně logicky uspořádané a neměl jsem s nimi zásadnější problém.
To už se však nedá říct o úložném prostoru. Toho je ve voze málo a když už nějaký je, tak malý. Není zde vůbec místo na pití a to ani 0,5 PET láhev, protože v držácích uprostřed Vám překáží při řazení a jinam jí nedáte, takže litá po podlaze. Tím přeskočím na kufr. Ten svou velikostí nijak nenadchne, ale ani neurazí. Při sklopení zadních sedaček jsem naložil i dvě kola a věci na dovolenou. Samozřejmě pro rodinu stačit nebude, ale pro pár je dostatečný.
K ostatním prvkům, jako duální klimatizace, rádio, vyhřívaní sedaček, automatická bi-xenonová světla, dešťový senzor žádné poznámky nemám, prostě fungovaly, jak by měly. Jenom k audiu, ve voze bylo asi nadstandartní a hrálo velice slušně, srovnatelně s příplatkovým od Cantonu u Octavie nebo i o něco lépe.

SERVIS/OPRAVY
Za nějakých 5 let, co jsem vůz měl se objevilo několik problémů, tak postupně. Automatické nastavení předních světel- nenastavily se do správné polohy. Při zapnutí světel xenony klasicky sjely do dolní polohy a tam zůstaly a nenastavily se do vodorovné polohy. Musel se vypnout a zapnout motor. Další bylo špatně fungující okénko u spolujezdce. Při zavírání se zasekávalo a muselo se postupným posuvem zavírat. Obě tyto závady se objevily již v záruce a BMW je sice nějak opravilo, ale po měsíci se to dělo opět. Tedy problém nevyřešen a nějak jsem se s tím naučil žít. Další problém byl lehké rosení levého předního tlumiče (při 120tis km), takže výměna obou. A poslední bylo přibržďování levé zadní brzdy od ruční brzdy. Zapříčiněné spíše delším stáním, v servisu vše promazali a rozhýbali a pak vše zas fungovalo.

ZÁVĚR
Vůz byl v celku výborný a kdybych nemusel, nikdy bych ho neprodával, ale rodina byla na cestě a pro rodinu opravdu moc není. Prodával se velice složitě a zájem byl malý a nakonec prodáno za 100tis. tak snad slouží do teď :)

Silné stránky

Jízdní vlastnosti, spotřeba, zpracování.

Slabé stránky

Praktičnost

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Přibržďování ruční brzdy.

 


Přidat názorDiskuse: BMW řada 1

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy BMW řada 1



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
8
praktičnost
6
prostornost
8

Uvažuji jako 2-místné auto :)

jízdní vlastnosti
10

Motokára...

jízdní komfort
9

Až na větší rázy od kol 17" je naprosto perfektní.

provozní náklady
7
náhradní díly
6
výkon motoru
7

Provedena úprava ze 105 na 128kW, pak dostatečný...

spotřeba
9

Minimální 4,5l / 100 km Maximální 6,8l / 100 km

hlučnost motoru
8

Na TDI celkem přijatelný.

kvalita sedadel
9

Měl jsem příplatková sportovní a naprostá spokojenost. Nastavitelnost ve všech myslitelných směrech. Výborné boční vedení. Ale tvrdší.

brzdy
9
zavazadlový prostor
8





Blesk.cz

Dnes slavíme Den matek, nezapomeňte potěšit na tu svou. Jak dlouhou má svátek historii?

Dnes slavíme Den matek, nezapomeňte potěšit na tu…

Na dnešek připadá Svátek matek, který má vzdát úctu a vděk všem matkám a který se v Česku slaví podle amerického…

Tipy na víkend: Hrady a zámky otevírají! Vyrazit můžete i za madonou nebo na Špičák

Tipy na víkend: Hrady a zámky otevírají! Vyrazit…

Konečně! Po měsících tvrdých opatření se začínají pomalu otevírat nejrůznější aktivity. To, co jsme dříve…

 

iSport.cz

Druhý start, druhá trefa pro Jeníka! Pastrňák překonal Orra, Vrána 1+1

Druhý start, druhá trefa pro Jeníka! Pastrňák…

Hokejový útočník David Pastrňák vstřelil dvoustý gól v NHL, ale neodvrátil porážku Bostonu 4:5 s New Yorkem…

Nechtěný Červenka: Nehroutím se, v týmu jsou mladší. Konec nevyhlašuje

Nechtěný Červenka: Nehroutím se, v týmu jsou mladší.…

Za národní tým odehrál Roman Červenka 157 zápasů, reprezentoval na třech olympijských turnajích, na Světovém…

 

Reflex.cz

Vařit kafe při přípravě dobrýho projektu je lepší než být ředitel blbýho projektu, říká architekt Adam Gebrian

Vařit kafe při přípravě dobrýho projektu je lepší…

Před lety úspěšně dokončil postgraduální studium architektury v Los Angeles a rozhodl se, že se nikdy nenechá…

Mussoliniho útěk z vězení: Odkud a jak prchal italský fašistický vůdce?

Mussoliniho útěk z vězení: Odkud a jak prchal…

Dne 12. září 1943 vyhlíží Benito Mussolini z okna apartmánu v hotelu Campo Imperatore, kde je držen v domácím…