Recenze

9 Majitel

Opel Zafira Tourer Sport

4.00 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Opel Zafira, foto 1 Opel Zafira, foto 2
 

Technické info

Přezdívka auta zafira_skopik Rok výroby 2011 Koupeno ojeté najeto [km]:110500 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1991 výkon [kW]: 121 kroutící moment [Nm]: 350 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.8 maximální rychlost [km/h]: 208 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.6

Popis vozu

Udělal jsem si malou soukromou soutěž, na auto, které mi vydrží déle než jen 1-2 roky a bude vhodné pro nastávající rodinu, eventuálně do něj dám i nějaký ten stavební materiál.

Na 1.místě jsem uvažoval nad MPV, na druhém pak nad kombi střední a vyšší střední třídy. Požadavek zněl: Větší praktické auto pro budoucí rodinu. Na 6-7 let. Takže alespoň 4 kvalitní místa pro sezení, prostorná kabina, velký a dobře přístupný kufr a možnost jej použít na dovolenou - odpadla původně zamýšlená kombi, hlavně kdyby nás jelo víc na dovolenou i s kolama, dobře vybavené, ale bez serepetiček a zbytečných asistentů, s jasnou a doložitelnou servisní historií. Min.110kw výkon, nafta, manuál. A bez závad.

Výběr opustil Ford Galaxy, Seat Alhambra a VW Sharan, prostě se mi nelíbil jejich design.

Dále šly: Opel Zafira, Ford S-Max, Mazda 5, VW Touran, Toyota Verso a Citroen C4 Picasso. A černý kůň MB R!

Ani jsem se nepokoušel auto shánět v Čechách, vůbec, mám jen špatné zkušenosti s bazarníky. Výběr podle toho vypadal - uhoněná nevybavená cenově přestřelená auta. Jsem jazykově vybaven, proč to nezkusit sám a to hned u sousedů v Německu.

Po tureckých a ruských bazarnících, po polských překupnících jsem si řekl a dost a zvýšil jsem rozpočet na 12.500E z původních 10.500E. A měl jsem hned 3.den štěstí.

Svezl jsem se ve vícero MPV a vyhrál Opel Zafira Tourer. MB R nebyl za rozumnou cenu a odradili mně ceny ND, zato pohodlí a prostor z těchto aut poskytoval nejlepší. Ale měl vzduchový podvozek a ten již potřeboval opravu, bohužel. Tourany byly dražší, málo vybavené a koneckonců jich tu jezdí ažaž, ničím mě neoslovily, hlavně interiér nuda. C4 fajn, pohodlné, hravé, dětem by se asi nejvíc líbilo, ale přístrojová deska se mi nelíbila, necítil jsem v tom bytelnost. Toyota Verso - v něm se mi také moc nelíbila přístrojová deska a jak vypadá, motor byl taktak. Mazda 5 bylo příjemné překvapení, navíc měla posuvné zadní dveře, což bylo plus, prostřední rozložitelnou sedačku na opěrátko a držáky nápojů, nicméně v té době jsem žádnou pěknou nenašel (jedna byla ale s vydrobeným volantem a propadlými předními sedačkami a něco vrzalo v palubce), S-Max šel do finále díky prostoru a interiéru spolu s Opelem Zafira. Tohle auto je ve své kategorii velice podceňované, nechápu, proč mnoho lidí šáhne po dražším Touranu. Ve finále se ocitl s větším S-Maxem, ale nakonec ho porazil FlexFixem a právě rozebírací prostřední sedačkou. Prostornost byla v S-Maxu přece jenom lepší, ale zas tak velké auto jsem koneckonců nepotřeboval.

Proč jsem si jej vybral?
Cenu mi obchodník ponížil o 1000E, auto mělo servisku, v interním systému Opel též s historií, v 80tkm proběhlo mnoho výměn, např.čidla v zrcátkách, sedačka ridiče, dečka vyhřívání, ve 100tkm filtr pevných částic. Auto mělo 110tkm a sloužilo ve sportovním klubu. Ve slušné výbavě Innovation s mnoha extras. Snad jen skleněná střecha chyběla.

Silné stránky

Praktičnost - vepředu mnoho různých odkládacích šuplíků, schránek a prostorů, ve stropě odkládací místo pro brýle, do dveří dám i 1,5litrovou petku, pod sedačkou spolujezdce další schránka, vzadu 3 sedačky, libovolně posuvné, skládací, poslední řada 2 sedačky, ty jsou opravdu jen nouzové, napevno zadělané.
Velké 5.dveře se otevírají dostatečně vysoko, abyste se o ně nebouchli, přístup do kufru skvělý, i po složení prostřední řady máte rovnou podlahu, jen s menší mezerou mezi 2.a 3.řadou sedadel, kterou ovšem zakryjete dodanou dvojitou podlahou.
Přitom všem máte vepředu dostatek místa, v prostřední řadě se dobře uvelebí i dospělí, místa je tak akorát.
Do auta se v pohodě vejdu já s přítelkyní, sestra s přítelem a 3 malými dětmi, prostě tak akorát.
V noci pomůže při otevření auta na dálku, že se celé rozsvítí, hlavně přední xenony.

FlexFix - otevřete vytažením závlačky z kufru, vysune se ze zadního nárazníku. Rozložíte světla, držáky kol, přehodíte RZ z kufru, nandáte kola a zafixujete. 5 minut hotovo.

Osobitost - přední maska byla inspirována Opelem Ampera a tohle auto tedy bylo originální až do chvíle než přišel nový model, který o svou originalitu bohužel již přišel.

Výbava - nadstandartně vybavený kousek! Stupeň výbavy Innovation, 5+2místné, s integrovaným nosičem kol FlexFix a adaptérem pro další 2 kola. Prvky další výbavy: Vyhřívání volantu a předních sedaček, přední AGR sedačky, navigace, parkovací asistent, zadní park.kamera, parkovací čidla vepředu i vzadu, xenony, přisvěcování mlhovkami do zatáček, Lounge System - rozložitelná prostřední sedačka na velkorysou opěrku, o kterou oba spolucestující nebojují, všechny sedačky v kůži, velká loketní opěrka, BT, USB, ambientní červené podsvícení postranních dveří, dvojitá podlaha, síťky, atd...prostě tak akorát!

Slušně fungující pachový filtr.

Slabé stránky

Tvrdý podvozek - zde si musíte trochu vyhrát s tlakem v pneumatikách. Momentálně jezdím nafoukáno na předku 250 na zadku 240 a zdá se to být optimální. Je tvrdý, ovšem poměrně jistý.

Dlouhé převody - auto je prostě - i navzdory 165koním - prostě nedynamické. 3 odřazuji při 60km/hod, 4 okolo 80km/hod. 6 řadím nejdříve ve 100km/hod. Diesel je poměrně točivý, ovšem s tím také roste spotřeba přes 7l/100 km.

Využitelnost 6 a 7 místa - ty jsou opravdu jen pro nejmenší, pak už Vám nezbývá téměř žádné volné místo v kufru.

Velikost kufru - při použití obou sedaček v poslední řadě.

Ve vyšší rychlosti nedoporučuji stáhnout zadní okna, aerodynamické rázy proudícího vzduchu prakticky znemožňují jejich stažení

Méně výkonná klima, vepředu ok, aby fungovala i vzadu je lepší ji pustit na 3.stupeň.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Algon v Plzni, super přístup!

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Výborné

 

Novinky v recenzi

8.8.2018 18:48

Auto má 122 000 km

S autemjsem už najel 11500 km a zatím vše ok!


Další vozy Opel Zafira



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

Zatím najeto 12tkm a vše v pořádku.

praktičnost
9

Prostřední sedačka složitelná do velké opěrky. Málo místa na zadní trestné lavici. Integrovaný nosič kol za 1!otevíratelný kufr

prostornost
8

Jen to místo na zadní lavici...poměrně malý kufr.

jízdní vlastnosti
8

Jistý podvozek, nedotáčivá. Daní je pak omezený komfort jízdy. Horší tlumení nerovností.

jízdní komfort
7

Prkenné, uskákané. To se zlepší pokud si vyzkoušíte různá nahuštění pneumatik.

provozní náklady
9

Zatím jen oleje, filtry...dle servisních intervalů.

náhradní díly
9

Vše dostupné.

výkon motoru
7

Nafťák se projevuje příjemně. Táhne jako benzín, plynule od 1500 až ke 3500, ovšem auto váží 1800kg, což není málo a pár koníků mi přidám...

spotřeba
7

Při klidném stylu jízdy se pod 6 dostanete. Dovolená Rakousko, Slovinsko a Chorvatsko ve 3 s kolama a velkou bagáží průměr 6,6l.

hlučnost motoru
8

Poměrně tiché, avšak diesel poznáte.

kvalita sedadel
9

Vepředu AGR sedačky, jinak v kůži a po seřízení super, jen škoda úzkých sedáků.

brzdy
8

Zadní při couvání skřípou, po servise se toto zlepšilo, ovšem nemělo by to dělat. Jinak se příjemně dávkují a vadnou až po dlouhém sjezdu, např.Alpenstrasse.

zavazadlový prostor
8

Flexibilní, ovšem poměrně malý kufr.






Blesk.cz

Pátrání po schizofreničce z Prahy: Když nebere léky, je vyplašená a nadává, uvádí policie

Pátrání po schizofreničce z Prahy: Když nebere léky,…

Pražská policie hledá pětapadesátiletou Jaromíru Davidovou z Prahy, která trpí schizofrenií. Podle informací na…

Zkouřený poslíček (43) se řítil na jednokolce a telefonoval. Málem vjel do cesty tramvaji

Zkouřený poslíček (43) se řítil na jednokolce a…

Po silnici v centru Prahy se řítil třiačtyřicetiletý muž na jednokolce a telefonoval. Na zádech měl speciální…

 

iSport.cz

Bitva velkohubých! Srdcař a žoldák jdou ve čtvrtfinále MS proti sobě

Bitva velkohubých! Srdcař a žoldák jdou ve…

V osmdesátých letech táhli za jeden provaz. Jako spoluhráči ze slavného klubu Randwick na předměstí Sydney. Po…

Za kulisy smluv fotbalistů. Kolik v Česku berou hvězdy, co řekl Pelta?

Za kulisy smluv fotbalistů. Kolik v Česku berou…

Hráčská smlouva. Pro fanoušky je to pouze jakýsi abstraktní pojem, pro kluby, hráče a jejich agenty ovšem…

 

Reflex.cz

Přímo volený prezident se slabými kompetencemi nedává smysl. Dejme hlavě státu právo navrhovat zákony

Přímo volený prezident se slabými kompetencemi…

Před pár dny jsem se zeptal deseti náhodně vybraných Jihomoravanů, zda může nyní prezident republiky navrhovat…

Extinction Rebellion: Zachránci planety, nebo užiteční idioti?

Extinction Rebellion: Zachránci planety, nebo…

„Taky si to vyzkoušej, klidně lež a nijak jim nepomáhej, hlavně se nebraň. Nerozčiluj se a nemáchej rukama.…