Recenze

9 Majitel

Opel Zafira Tourer Sport

4.00 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Opel Zafira, foto 1 Opel Zafira, foto 2
 

Technické info

Přezdívka auta zafira_skopik Rok výroby 2011 Koupeno ojeté najeto [km]:110500 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1991 výkon [kW]: 121 kroutící moment [Nm]: 350 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.8 maximální rychlost [km/h]: 208 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.6

Popis vozu

Udělal jsem si malou soukromou soutěž, na auto, které mi vydrží déle než jen 1-2 roky a bude vhodné pro nastávající rodinu, eventuálně do něj dám i nějaký ten stavební materiál.

Na 1.místě jsem uvažoval nad MPV, na druhém pak nad kombi střední a vyšší střední třídy. Požadavek zněl: Větší praktické auto pro budoucí rodinu. Na 6-7 let. Takže alespoň 4 kvalitní místa pro sezení, prostorná kabina, velký a dobře přístupný kufr a možnost jej použít na dovolenou - odpadla původně zamýšlená kombi, hlavně kdyby nás jelo víc na dovolenou i s kolama, dobře vybavené, ale bez serepetiček a zbytečných asistentů, s jasnou a doložitelnou servisní historií. Min.110kw výkon, nafta, manuál. A bez závad.

Výběr opustil Ford Galaxy, Seat Alhambra a VW Sharan, prostě se mi nelíbil jejich design.

Dále šly: Opel Zafira, Ford S-Max, Mazda 5, VW Touran, Toyota Verso a Citroen C4 Picasso. A černý kůň MB R!

Ani jsem se nepokoušel auto shánět v Čechách, vůbec, mám jen špatné zkušenosti s bazarníky. Výběr podle toho vypadal - uhoněná nevybavená cenově přestřelená auta. Jsem jazykově vybaven, proč to nezkusit sám a to hned u sousedů v Německu.

Po tureckých a ruských bazarnících, po polských překupnících jsem si řekl a dost a zvýšil jsem rozpočet na 12.500E z původních 10.500E. A měl jsem hned 3.den štěstí.

Svezl jsem se ve vícero MPV a vyhrál Opel Zafira Tourer. MB R nebyl za rozumnou cenu a odradili mně ceny ND, zato pohodlí a prostor z těchto aut poskytoval nejlepší. Ale měl vzduchový podvozek a ten již potřeboval opravu, bohužel. Tourany byly dražší, málo vybavené a koneckonců jich tu jezdí ažaž, ničím mě neoslovily, hlavně interiér nuda. C4 fajn, pohodlné, hravé, dětem by se asi nejvíc líbilo, ale přístrojová deska se mi nelíbila, necítil jsem v tom bytelnost. Toyota Verso - v něm se mi také moc nelíbila přístrojová deska a jak vypadá, motor byl taktak. Mazda 5 bylo příjemné překvapení, navíc měla posuvné zadní dveře, což bylo plus, prostřední rozložitelnou sedačku na opěrátko a držáky nápojů, nicméně v té době jsem žádnou pěknou nenašel (jedna byla ale s vydrobeným volantem a propadlými předními sedačkami a něco vrzalo v palubce), S-Max šel do finále díky prostoru a interiéru spolu s Opelem Zafira. Tohle auto je ve své kategorii velice podceňované, nechápu, proč mnoho lidí šáhne po dražším Touranu. Ve finále se ocitl s větším S-Maxem, ale nakonec ho porazil FlexFixem a právě rozebírací prostřední sedačkou. Prostornost byla v S-Maxu přece jenom lepší, ale zas tak velké auto jsem koneckonců nepotřeboval.

Proč jsem si jej vybral?
Cenu mi obchodník ponížil o 1000E, auto mělo servisku, v interním systému Opel též s historií, v 80tkm proběhlo mnoho výměn, např.čidla v zrcátkách, sedačka ridiče, dečka vyhřívání, ve 100tkm filtr pevných částic. Auto mělo 110tkm a sloužilo ve sportovním klubu. Ve slušné výbavě Innovation s mnoha extras. Snad jen skleněná střecha chyběla.

Silné stránky

Praktičnost - vepředu mnoho různých odkládacích šuplíků, schránek a prostorů, ve stropě odkládací místo pro brýle, do dveří dám i 1,5litrovou petku, pod sedačkou spolujezdce další schránka, vzadu 3 sedačky, libovolně posuvné, skládací, poslední řada 2 sedačky, ty jsou opravdu jen nouzové, napevno zadělané.
Velké 5.dveře se otevírají dostatečně vysoko, abyste se o ně nebouchli, přístup do kufru skvělý, i po složení prostřední řady máte rovnou podlahu, jen s menší mezerou mezi 2.a 3.řadou sedadel, kterou ovšem zakryjete dodanou dvojitou podlahou.
Přitom všem máte vepředu dostatek místa, v prostřední řadě se dobře uvelebí i dospělí, místa je tak akorát.
Do auta se v pohodě vejdu já s přítelkyní, sestra s přítelem a 3 malými dětmi, prostě tak akorát.
V noci pomůže při otevření auta na dálku, že se celé rozsvítí, hlavně přední xenony.

FlexFix - otevřete vytažením závlačky z kufru, vysune se ze zadního nárazníku. Rozložíte světla, držáky kol, přehodíte RZ z kufru, nandáte kola a zafixujete. 5 minut hotovo.

Osobitost - přední maska byla inspirována Opelem Ampera a tohle auto tedy bylo originální až do chvíle než přišel nový model, který o svou originalitu bohužel již přišel.

Výbava - nadstandartně vybavený kousek! Stupeň výbavy Innovation, 5+2místné, s integrovaným nosičem kol FlexFix a adaptérem pro další 2 kola. Prvky další výbavy: Vyhřívání volantu a předních sedaček, přední AGR sedačky, navigace, parkovací asistent, zadní park.kamera, parkovací čidla vepředu i vzadu, xenony, přisvěcování mlhovkami do zatáček, Lounge System - rozložitelná prostřední sedačka na velkorysou opěrku, o kterou oba spolucestující nebojují, všechny sedačky v kůži, velká loketní opěrka, BT, USB, ambientní červené podsvícení postranních dveří, dvojitá podlaha, síťky, atd...prostě tak akorát!

Slušně fungující pachový filtr.

Slabé stránky

Tvrdý podvozek - zde si musíte trochu vyhrát s tlakem v pneumatikách. Momentálně jezdím nafoukáno na předku 250 na zadku 240 a zdá se to být optimální. Je tvrdý, ovšem poměrně jistý.

Dlouhé převody - auto je prostě - i navzdory 165koním - prostě nedynamické. 3 odřazuji při 60km/hod, 4 okolo 80km/hod. 6 řadím nejdříve ve 100km/hod. Diesel je poměrně točivý, ovšem s tím také roste spotřeba přes 7l/100 km.

Využitelnost 6 a 7 místa - ty jsou opravdu jen pro nejmenší, pak už Vám nezbývá téměř žádné volné místo v kufru.

Velikost kufru - při použití obou sedaček v poslední řadě.

Ve vyšší rychlosti nedoporučuji stáhnout zadní okna, aerodynamické rázy proudícího vzduchu prakticky znemožňují jejich stažení

Méně výkonná klima, vepředu ok, aby fungovala i vzadu je lepší ji pustit na 3.stupeň.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Algon v Plzni, super přístup!

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Výborné

 

Novinky v recenzi

8.8.2018 18:48

Auto má 122 000 km

S autemjsem už najel 11500 km a zatím vše ok!


Další vozy Opel Zafira



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

Zatím najeto 12tkm a vše v pořádku.

praktičnost
9

Prostřední sedačka složitelná do velké opěrky. Málo místa na zadní trestné lavici. Integrovaný nosič kol za 1!otevíratelný kufr

prostornost
8

Jen to místo na zadní lavici...poměrně malý kufr.

jízdní vlastnosti
8

Jistý podvozek, nedotáčivá. Daní je pak omezený komfort jízdy. Horší tlumení nerovností.

jízdní komfort
7

Prkenné, uskákané. To se zlepší pokud si vyzkoušíte různá nahuštění pneumatik.

provozní náklady
9

Zatím jen oleje, filtry...dle servisních intervalů.

náhradní díly
9

Vše dostupné.

výkon motoru
7

Nafťák se projevuje příjemně. Táhne jako benzín, plynule od 1500 až ke 3500, ovšem auto váží 1800kg, což není málo a pár koníků mi přidám...

spotřeba
7

Při klidném stylu jízdy se pod 6 dostanete. Dovolená Rakousko, Slovinsko a Chorvatsko ve 3 s kolama a velkou bagáží průměr 6,6l.

hlučnost motoru
8

Poměrně tiché, avšak diesel poznáte.

kvalita sedadel
9

Vepředu AGR sedačky, jinak v kůži a po seřízení super, jen škoda úzkých sedáků.

brzdy
8

Zadní při couvání skřípou, po servise se toto zlepšilo, ovšem nemělo by to dělat. Jinak se příjemně dávkují a vadnou až po dlouhém sjezdu, např.Alpenstrasse.

zavazadlový prostor
8

Flexibilní, ovšem poměrně malý kufr.






Blesk.cz

Rybář Petr (70) se raduje: »Černý« bar u Sázavy je pryč! Díky Ombudsmanovi Blesku

Rybář Petr (70) se raduje: »Černý« bar u Sázavy je…

Prosecco bar, který vyrostl nelegálně na břehu Sázavy u Stříbrné Skalice, zmizel! „Já se tak těším, že půjdu…

13. důchod pro Čechy? Maláčová i expert z ODS jsou proti. Babiš: „Přidáváme dramaticky“

13. důchod pro Čechy? Maláčová i expert z ODS jsou…

Jak dál s důchody v Česku? Andrej Babiš (ANO) tvrdí, že je chce „napravovat křivdy“, i když již dosáhl…

 

iSport.cz

Kovář byl proti Plzni nervózní: Jsem rád, že je to za mnou. Stihl i pivo

Kovář byl proti Plzni nervózní: Jsem rád, že je to…

Hokejový útočník Jan Kovář se vrátil po půl roce zpátky do Plzně. Jenže tentokrát jako soupeř, protože přes léto…

SESTŘIH: Sparta - Litvínov 5:4p. Zápas obratů pro domácí, rozhodl Forman

SESTŘIH: Sparta - Litvínov 5:4p. Zápas obratů pro…

Hokejisté Sparty porazili v dohrávce 6. kola extraligy Litvínov 5:4 v prodloužení a připsali si pátou výhru v…

 

Reflex.cz

Tanec života se smrtí, láskou a erotikou: Prohlédněte si bizarní fotoalbum českého rodáka

Tanec života se smrtí, láskou a erotikou:…

Franz Fiedler se narodil 17. března roku 1885 v Prostějově do německé rodiny. Ačkoliv byl výtvarně nadaný, kvůli…

Vladimír Mertlík: Buranství je stav srdce, mysli a duše aneb Čína jako velký učitel Miloše Zemana

Vladimír Mertlík: Buranství je stav srdce, mysli a…

Často se chlubíme pestrostí rodného jazyka, ale stejně často sklízíme úrodu plynoucí z jeho nepochopení. Jako…