Škoda Octavia (2013)
8.12.2013Úvodem chci říct, že toto auto není moje. Měl jsem jej 14dní jako náhradní vůz po dobu opravy mé Oktávie 2.generace (řetězový ťukanec ve městě, viz. OII…
Škoda Octavia (roox)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Johny.Rico 09.12.2013 15:51
Dobré dobré!
Mě se rec. líbila, účel splnila, a závěrečné porovnání se mi jeví objektivně pojato... překvapení, jak M6 deklasuje cenou OIII. Ale, jsem v ČR.
:yes:-
-
roox 28.02.2014 20:42
« Re: Re: Dobré dobré!
sory, ale musim nesouhlasit... bylo by fajn mit aspon tech 77kW, ale motor mel urcite 66kW a to hlavne protoze:
1) fakt byl silene zdechlej (to ale nedokazu ;-))
2) bylo to na klicich z pujcovny (dukaz na fotce s klicema v my galerii)
3) bylo to v technicaku (taky nedokazu ;-))
4) motor 1.6 TDi 66kW se da vybrat v konfiguratoru (viz skoda.cz)
kazdopadne diky za prispevek ;-)
-
-
-
jupo 09.12.2013 17:38
hodnotenie
možno som zhýčkaný, no ako môže niekto povedať o aute, ktoré je hlučné, vibruje, má mizernú dynamiku, a ergonomiu že je super ? Ako potom označíme autá, ktoré toto všetko nemajú ? Rozumiem že to auto je v základe, no spotrebu má pre porovnanie takú istú ako otcova honda civic s benzínom 1,8.-
roox 09.12.2013 21:41
« Re: hodnotenie
Díky za koment..... bylo to myšlený, že Nová Oktávie se mi líbí, ale ta půjčená motorizace mne moc neoslovila... jak jsem psal, myslím, že vhodná tak pro firmy... nebo pro někoho hodně skromnýho... to by ale byl asi hlupák, protože je lepší v tomhle případě za ty prachy líp vybavený Rapid ;-)
-
-
Verny_2013 09.12.2013 17:39
podvozek
Ahoj, supr recenze, bezva srovnání s Octou II. Moc se mi líbí hodnocení detailů které si při běžné převáděčce člověk nemá šanci všimnout např úchyty Isofix, Jediné co mi tam trošku chybí je srovnání podvozků obou generací zejména s ohledem na komfort běžného cestování, tlumení nerovností, aerodynamický hluk, hluk od podvozku. Jestli jsi s tím jel i večer tak světla. Můžeš to ještě nějak rozvést?-
roox 09.12.2013 21:46
« Re: podvozek
Dík, určitě rád dopíšu! Včera, když jsem to dopisoval, jsem si říkal, jestli to není moc dlouhý, jestli to bude někdo číst... jsem rád, že jo ;-)
K tomu podvozku. Řekl bych, že je to tak nastejno, až na to divný chování v rychle projetejch zatáčkách (tak ale normální tatík s rodinou nebude jezdit a závodník si koupí RS ;-)). Při normální jízdě si nikdo nestěžoval, přes retardéry mi to přijde na stejno :-)
Světla... jsem rozmlsanej svejma Xenonama, tak mi přijdou, že moc nesvítí. Ale že bych s nima neviděl, to říct nemůžu. Rozhodně svítí víc než světla na mým předchozím autě Fiat Brava 1.6 16v 77kW ;-)
-
-
Revolte 12.12.2013 00:20
Benzin
Koukám stejný názor na auta jako já! Objem ničím nenahradíš a nejlepší auto v dané třídě Mazda 6 v benzinu.Tak ať ti 2.0 FSI slouží :-)-
roox 12.12.2013 22:19
« Re: Benzin
dík ;-)... ale zrovna dneska mne moje 2.0 FSI nechala na holičkách... mrcha;-)... do práce jsem dojel, ale večer už nenastartoval... takže sem potupně jel dom busem... zatim tipuju (a modlim se) na vybitou baterku, ikdyž auto odemyká, světla svítí a tak... no uvidíme, je to divný, do teď všechno v cajku a co byla v servise na "liftingu" narazniku, tak se pokazi.. divny.. divny...
-
-
VGT 09.01.2015 19:14
Motor 1,6TDI 66 kW
Pěkný článek - pěkná recenze, díky za ni :-)
Motor 1,6 TDI 66 kW existuje, též ho mám v O3 kombi (Ambiente plus).
Kroutící moment 230 Nm od 1400 otáček - to není papírově špatný údaj, ale ....
Předtím jsem jezdil v O2 kombi 1,9 TDI 77 kW (najel jsem 230 000 km).
Také bych přidal pár srovnávacích postřehů -- půjdu podle původního textu:
Facelift se, myslím, povedl, vzhled auta se mi líbí.
Vůz má delší rozvor náprav, je více místa v kabině. Zavazadelník je větší, všiml jsem si toho hned napoprvé (je větší na délku - či hloubku, chcete-li).
V levé části "kufru" je vcelku praktická přihrádka, napravo však není (je tam výklenek bez přihrádky). Zásuvka 12 V je též i v kufru, stejně jako byla v O2.
Autoradio Swing s dotykovým displayem s možností telefonování přes hands-free -- radio komunikuje s telefonem přes bluetooth, paráda.
Při parkování vozu nemusím vystupovat ven, couvá se s tím docela dobře, parkovací senzory jsem na žádném autě "nikdy nepotkal". Tomu couvání napomáhají i dobře udělaná (velká) zpětná zrcátka. Taky pěkný. ;-)
Nasedám do vozu, ale ouvej -- proti O2 tedy žádný krok vpřed: dveře nemají žádné vnější ochranné lišty, ve dveřích uvnitř není při otevření svítící světýlko, sedák sedadla je trošku kratší, ve dveřích není prostor pro lahev s pitím, pod sedadlem spolujezdce není žádná přihrádka, v přístrojové desce nejsou uprostřed vozu 3 přihrádky, ale jen jedna (a je dost hluboko - před "šaltpákou" ), chci-li dosáhnout, musím se předklonit.
Motor docela dobře odhlučněn, podvozek však hlučnější nežli u O2 (možná je to pneumatikami s profilem 55).
Světlomety, jsou to H7, svítí dobře (nesrovnávat s vozidly za 600 000 Kč).
Kapota se po otevření vzepře ručně vzpěrou (to Škodovka 120 neměla :-) to měl Favorit)
No a teď motor -- resp. jeho jízdní projev ;-\
Pokud měla být inovace na O3 tzv. downsizing -- tak to se z mého pohledu řidiče nepovedlo.
Vozidlo není v mém vlastnictví (je to "flotilové vozidlo" ) - spotřebu u 1,9 TDI jsem měl normovanou 6,7 l/100 km. Jezdil jsem tak za 5,2 - 5,3.
Teď mám normu 5,6 a jezdím tak za 5,1 až 5,3 (motor má zatím jen 5000 km).
No ale: méně "to nežere" a odpich při akceleraci véélmi vlažný.
Potřebuju-li někde např. do kopce zrychlit, nejede to. Minulé vozidlo hned vyrazilo vpřed -- a spotřeba paliva je vlastně stejná.
To facelitované auto je jakési celé ochuzené - možná i motorově záměrně "seškrcené", aby za výkon 77 kW mohl být prodejci účtován příplatek ? Kdo ví ?
Takže celkově: auto docela dobré, užitná hodnota slušná -- ale asi jsem čekal po O2 víc než jen pěkný design.