Škoda Octavia (2005)
28.4.2013Recenzí a pohledů na Oktávku je tu asi kupa. Tenhle asi bude jiný, je od člověka, který tvrdil, že si Oktávku nikdy nekoupí. No a nakonec koupil,…
Škoda Octavia (roox)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- život 28.04.2013 17:50 idam.i
- gumy 30.04.2013 00:52 michalpneu
- díky za komentáře i hodnocení 01.05.2013 23:14 roox
- Druhe FSI 22.05.2013 09:43 [Vojťas]
- Úklid auta 28.05.2013 11:29 mikys
- olej 15.09.2013 13:13 hp21
- recenze 06.10.2013 02:38 Verny_2013
- Upřímnost 04.01.2014 11:21 Čybuk
- Hlucnost 03.04.2014 18:00 Bodo12
- Výkonná paliva 05.05.2014 00:53 poterienko
- 34 let ? 25.05.2014 09:38 polarka
- Bosch Aerotwin 27.10.2014 18:33 hruodolf
- Ze 17 na 15 31.10.2014 18:02 Ronault.
- Levné díly 20.11.2014 23:29 Jetty
- Návody... 13.03.2015 16:20 Ronault.
- EGR výměna 31.03.2017 14:23 Verny_2013
-
michalpneu 30.04.2013 00:52
gumy
Autíčko krásné, tak ať Ti dělá hlavně radost....ale ty gumy. No, je to lepší, než F1 Asym. 1, ale měl jsi spíš sáhnout po Dunlop Sportmaxx RT, nebo Pilot Sport 3, či osvědčenou Primacy HP. Ty Goodyaery špatné nejsou, ale ten kilometrový proběh je bohužel nízký. Sice lepší nežu Continental SportContact 5, ale ten DUnlop je propracovanější pneu. Ale i tak jsi ze skupiny toho nejlepšího, co se dá koupit vybral, to se zase musí nechat...Ony ty testy, taky neukáží všechno..bohužel...obzvlášť když se až moc metodika testů přibližuje štítkování od EU a to není bohužel cesta objektivity...:-( -
roox 01.05.2013 23:14
díky za komentáře i hodnocení
add ty gumy, špekuloval jsem dlouho a když člověk veme prémiovou gumu, tak nešáhne vedle... krom Dunlopů mám jistou slabost pro Itálii, takže jsem dlouho přemejšlel i o Pirelli P-Zero :-)... nakonec jsem zabrousil i na zahraniční weby a to upřednostnilo Goodyeary, hlavně recenze kupy řidičů na tyrereviews --> [odkaz] -
-
-
Nerez 22.05.2013 11:40
« Re: Re: Druhe FSI
Tak tak, ono se dá i podle výfuku krásně poznat, co za motor Octavku pohání, i když na zadku chybí označení motorizace.
jednoduchá rovná koncovka - 1.4 MPI, 1.6 MPI, 1.6 FSI, 1.2 TSI, 1.6 TDI
dvojitá rovná koncovka - 1.4 TSI, 1.8 TSI a některé 2.0 TDI
dvojitá zahnutá koncovka - 1.9 TDI a některé 2.0 TDI
Modely RS mají myslím všechny dvojinou rovnou koncovku. Pokud jsem někde pochybil, opravte mě prosím :-)
Nevím, jestli tvar a počet koncovek nějak ovlivnil facelift, protože u 2.0 TDI jsem viděl jak dvojitou zahnutou tak i dvojitou jednoduchou koncovku.-
-
-
roox 23.05.2013 22:21
« Re: Re: Re: Re: Re: Druhe FSI
díky za pochvalu volby motoru.... ale musím přiznat, že jsem k tomu přišel jak "slepej k houslím" a krom benzínovýho eRSa to je jediná Oktávka, kterou snesu.. a to ještě uvažuju o nějaký individualizaci, páč nejsem rád jen "jedním z tisícíhlavého davu" ;-)
-
-
-
-
-
-
mikys 28.05.2013 11:29
Úklid auta
Tu leštěnku od Turtle taky používám...je fakt super :yes: a používáš něco na vnitřní plasty? :-)-
roox 28.05.2013 23:42
« Re: Úklid auta
jojo, Želví vosk je super, ikdyž předtím jsem měl jakejsi Sonax na metalický laky a taky byl dobrej :-). Na plasty je ten červenej nesmysl - Topdrive Cocpit cleaner lemon... jako není špatnej, ale blbě se rozstřikuje na plasty, stříkám jej na hadru a tou pak šudlím plasty.... kdysi jsem míval nějaký sprej a ten mi přišel lepší, protože se dostal všude ;-)
-
-
hp21 15.09.2013 13:13
olej
Já bych se osobně zase až tak neradoval kdyby mi auto za 15 tis. sežralo 250 ml oleje. Mě to přijde dost, nepamatuji se ža by mi nějaké auto v posledních 15 letech žralo olej. Myslím že naposledy tak Favorit... ;-\ -
Verny_2013 06.10.2013 02:38
recenze
Opět jsem se moc dobře pobavil na tvou velmi čtivou a zajímavou recenzí, takže nemohu jinak než dát plný počet bodů. Ať ti dobře slouží ještě spoustu km. -
Čybuk 04.01.2014 11:21
Upřímnost
Ahoj, jako fanda italských aut kvituji s povděkem Tvoji upřímnost, když ve slabých stránkách vozu píšeš věci tak, jak je cítíš. Chápu Tě, jen já jsem takový "blázen", že než auto z koncernu VW, to radši na kole >:D
Přeji Ti, aby sis zas koupil jednou něco podle svého gusta a pocitů a vybíral víc srdcem než hlavou, žijeme jen jednou ;-) -
Bodo12 03.04.2014 18:00
Hlucnost
Nazdar
k tej hlucnosti pneumatik mam iba jednu poznamku, dB su v logaritmickej stupnici, takze rozdiel 3dB su priblizne dvojnasobny narast hluku. Inac fajn recenzia. -
poterienko 05.05.2014 00:53
Výkonná paliva
Proč nezkusíš N98, který tam, jak sám píšeš, patří? Na něj by auto mělo jet nejlépe.-
roox 04.11.2014 14:02
« Re: Výkonná paliva
Ahoj, do auta leju "kvalitní" paliva Shell/Agip/Benzina a teď s aditivem VIF... lil jsem i prémiová paliva (čas od času), ale většina je jen kvalitní palivo s aditivem, což je podle mě stejný jako FuelSave nebo SuperTECH s VIFem.
Občas koupím Natural 98 u LukOilu, tak auto jede pocitově stejně... takže tak nějak nemám prostě motivaci kupovat benál o 2-4 Kč na litru dražší, když průmězná cena, kterou za litr paliva platím je 35-37 Kč.
Ale neznamená to, že je zatracuju ;-)
-
-
polarka 25.05.2014 09:38
34 let ?
No pokud je autorovi 34 let, pak na mě působí dojmem puberťáka, který dostal v 15 letech jawu 50 . Ale je hezký jakou má radost z naprosto běžných věcí. A hodnotím kladně, že má svůj názor. Já vyzkoušel u aut hodně. Mám nyní 9 auto v pořadí a najeto kolem 1,7 mega, tak snad něco vím. Spotřeba oleje 0,25 l na 15 k ? To je tedy MOC a je normální to řešit. Mám nyní diesel a za 76 k jsem doléval 2 x a dohromady tak 1/2 litru a to je diesel. Druhá poznámka - Názory na diesel - kolik jsi toho s dieselem najel ? A na závěr - evidentně rodinka , která uplácí a podplácí kohokoliv kdekoliv - viz SPZ O2 a SPZ půjčené od rodiny O3 :-) A nebo to je jen náhoda ? :-)))) Jinak Agrotec na Olomoucké - není v Brně moc horších servisů ŠKODA :-))) co se poměr cena a výkon týká.-
roox 28.10.2014 00:27
« Re: 34 let ?
ahoj.. dík za názor, jsem prostě máklej a auto je něco jako milenka... ;-). S dýzlama jsem jezdil docela dobu, otec má klasickou Okrtávku 1.gen s dnes již tradičním motorem 1.9 TDi 66kW a něco jsem najel s mou Mazdou6 2.0 MZR-CD 100kW (teď reinkarnovanou ;-))... a musím říct, že nafta není moje kafe (netvrdím, že patří do kamen), jsem prostě benzínovej šílenec >:D
Jinak uklídním všechny čtitele, NIKOHO JSEM NIKDY NEUPLÁCEL, pozorný čtitel si všimne, že úplně na konci recenze je psaný, že značka je smyšlená.. holt PHOTO EDITOR je mocnej čaroděj... někdo značku začerní nebo vybělí, já si s tím trochu vždycky mafiánsky poladím >:D ale nějaký trojky v ní fakt jsou... ;-)
-
hruodolf 27.10.2014 18:33
Bosch Aerotwin
Na svém autě jsem měl od výroby originální Bosch Aerotwin cca. 70 000 km. Pak jsem vyměnil grafitové gumičky a ty po pár měsících nestíraly. Nyní mám nasazeny na zkoušku stěrače Sheron. Ale další originální Bosch Aerotwin mám již zakoupené. Opravdu se nevyplatí kupovat levné zboží, které musím stále měnit.-
roox 28.10.2014 00:50
« Re: Bosch Aerotwin
No něco na tom bude... teď jsem koukal do papírů... jsem 3. majitel a ten druhej (bratránek) tvrdil, že stěrače nikdy neměnil a auto si (z rodiny) přepisoval v cca 30tkm, já pak v 50tkm, tak to musel být ještě BOSHe z výroby... takže 85 tisíc km !!! :-)
A to je prostě pecka! značkový věci se fakt vyplatí ;-)
-
-
Ronault. 31.10.2014 18:02
Ze 17 na 15
Měl bych dotaz, když jsem přemýšlel krátkou chvíli loni o Oktávce a měl v plánu na léto 17" a na zimu 15", tak jsem někde našel, že při změně o takovou hodnotu je nutné u Octavky přenastavit geometrii. Je to pravda? Absolvoval jsi něco podobného?-
Bully_ 31.10.2014 19:06
« Re: Ze 17 na 15
A to proc? Pri pouziti povolene kombinace kol/plastu a tovarniho ET (zalisu) se ti nema geometrie vubec moznost zmenit. Napada me snad nejaky zanedbatelny rozdil (tezko vubec nejak meritelny), vznikly vetsi deformaci plaste s vyssim profilovym cislem. Ten ale nebude mit vliv absolutne na nic. Zmena nastane treba u zmeny ET rekneme o 20mm, kdy se ti lehce zmeni pakovy pomer, kolo bude mit lehce jiny odklon a bude se muset resit bud jeho prenastavenim (coz az na vyjimky nenastavis na zadnem seriovem aute), nebo aspon zmenit sbihavost/rozbihavost, abys minimalizoval nerovnomerne sjeti behounu plaste. Kazdopadne s 15" bych to neresil asi ani v tomhle pripade >:D
Sam jsem mel na CTR bezny povoleny rozmer 18" na leto a druhy mozny povoleny prumer 16" u zimnich kol.-
roox 04.11.2014 01:00
« Re: Re: Ze 17 na 15
čau... souhlasím s Bullym... podle mě by to nemělo nic dělat. A to jsem geometrii dělal. DOkonce 2x. Když jsem sjel letňáky, na kterejch vyjela z fabriky (Dunlopy) tak, že jim v zadu čouhala textilní výztuha, tak jsem nasadil zimáky (geo neřešil) a na jaře s novejma letňákama (Goodyear) jsem geo nechal udělat v Škoda servise Agrotec. Byla trochu pohašená, ale né moc.
No a rok na to, zase po zimě, jsem ji nechal udělat znovu na stejným místě na stejný mašine a zjistil jsem, že se ani nehnula. Což okomentoval i pan Dejl, že to bylo vlastně zbytečný... no jo, to jo, ale jak to zjistit bez kontroly, že? ;-)
Takže geometrii čas od času udělat, ale při změnách 15/17 není důležitá. Když dám ty kola na sebe, maj stejnej obvod a venkovní hranou lícují s karosérii. ;-)
-
-
-
Jetty 20.11.2014 23:29
Levné díly
Jo chlape mám podobnou zkušenost ještě z Octávky. Po 180tis km jsem se rozhodl vyměnit přední kotouče, neboť už měly znatelné hrany po okrajích a čekala mě cesta do Chorvatska. V origo prodejně se mi moc nepozdávala cena, tak jsem šel do neznačkové prodejny a poptával cenu. Prodavač mi nabídl nějaké 2 nejlevnější typy, na což jsem mu odvětil, že ty nejlevnější radši nechci, že s tím jezdím spíš rychleji. Tak mi nabídl nějakou známější značku (nebudu jmenovat, přesně si už nepamatuji) ty jsou prý v lepší kvalitě než originály a pořád za nižší cenu. Tak jsem je vzal a měl jsem radost, že jsem ušetřil oproti originálům něco přes 1000kč a rovnou přibral přední tlumiče.
Kotouče se zkroutily ještě před zimou (měnil jsem je za originály zároveň se zimákama) a tlumiče byly v háji po 2 letech (plošky na pneu).
Tímto moje nákupy "levných" dílů skončily. Když si přepočítám životnost dílu s ohledem na cenu, tak vychází mnohem lépe origo díly a to nepočítám navíc náklady na častější servisní práce u neorigo dílů... Takže jak píšeš, opravdu nejsem tak bohatý, abych si kupoval levné věci...-
-
SCHROJF 21.11.2014 11:03
« Re: Re: Levné díly
Sa cudujem,ze si tam mal kabinovy filter Valeo,bol tam od vyroby?Nedavno som ho totiz menil,a Valeo filtre mi teda neodporucali v predajni,nakoniec som tam dal taky,ako tam bol,uhlikovy Bosch,za usetrenie nejakych 4.20,-€ to nestoji davat tam nejaky nekvalitny!A to iste stierace...-
roox 21.11.2014 11:22
« Re: Re: Re: Levné díly
Jojo, je to originál uhlíkovej Valeo 1K0 819 644 B. Od výroby tam rozhodně nebyl ;-). Myslím že 80tisíc by nedal žádnej filtr ani posádka v kabině. Byl tam od léta, kdy mi měnili v autorizovaným servise klima-kompresor, takže je to originál náhradní díl ze servisu. A přišel mi naprosto v pohodě - jen už byl špinavej a lehce byl cítít (mám hodně citlivej nos), takže čas na výměnu.
-
-
-
Bully_ 21.11.2014 19:40
« Re: Levné díly
Ty si myslis, ze Skoda vyrabi svoje vlastni brzdove kotouce? Vyrobcu jakychkoli komponent neni zase tak moc, takze jde zase jenom o vyrobek nejake firmy s logem Skoda a premrstene vysokou cenou. Kdo je ale jejich prvovyrobcem, konkretne pro Skodovku, ale netusim, nikdy jsem se o to nezajimal. Staci si to zjistit na nejakem Skoda-foru kdo je pro Skodovku dela, zrovna tak, ktery vyrobce muze byt levnejsi a pritom vyrabi kvalitnejsi dily. Vzdycky se takovy najde :-)
"Zvlnene" kotouce (neexistuji zvlnene kotouce, ale laicky se pouziva prave tenhle termin) nevzniknou samy od sebe, ale tradicne je vyrobi prekvapive sam ridic. Hlavne nedostatecnym zajetim brzdovych desticek (zvlast tech sportovnich, obycejne toho tolik nepotrebuji, ale i ty muze nekdo zahoret vic nez nevhodne). Staci zabrzdit z vysoke rychlosti (zvlast u nezajetych/mizerne zajetych desticek) a zustat stat na brzdovem pedalu. Na kotouci tim vznikne "razitko" po desticce, urcite jsi to uz videl a vsadim se, ze i u svych brzd. Tahle ploska se promeni v cementit, brzdenim se potom ohriva jinak nez zbyla plocha kotouce a kotouc pak zacne hazet a kopat. Kotouc je pak na vymenu, nepomuze ani stahnuti na soustruhu.-
Jetty 23.04.2015 20:59
« Re: Re: Levné díly
Originální díly rozhodně nejsou jen výrobek nějaké jiné firmy s logem VW a za přemrštěnou cenu. Origo díly splňují kritéria, které po dodavateli požaduje automobilka. Díly z aftermarketu od toho samého dodavatele rozhodně nejsou stejné. Setkal jsem se s tím několikrát. Výrobce je pro aftermarket dělá levnější, aby obstál v konkurenci levných dílů. Neoriginální dodavatel netlačí výrobce ke standardům kvality ale k ceně. A to má právě vliv na kvalitu.... Kup si například rozvodovou sadu na 2.0TDI od Contitechu a tu samou sadu od VW (taky Contitech). Vsadím se, že už od pohledu poznáš ze 2 metrů rozdíl v materiálech a v pletení řemene (hádej který je levnější)...
To že někdo je výrobce dílů pro automobilku ještě neznamená, že neumí ten samý díl vyrobit pro aftermarket hůř a laciněji... pokud si to myslíš, tak bys mě rozesmál... Můžeš mi věřit. Pohybuji se docela dlouho v této branži. A ano, existuje dost značek, které umí lepší díly, než originály, tyto se ale rozhodně nepodbízí cenou ;-)
P.S. Nových brzd už jsem zajel několik, jediné problémy jsem měl s těmi, co jsem popsal a nic z toho, co popisuješ ty, jsem na nich neměl/neviděl. Několikrát po ostré jízdě se mi z brzd valil dým, což jsem zjistil až po zastavení, tak jsem je ještě dochladil volnou jízdou a nikdy se nezkroutily. Jen ty jedny "sportovní" a to se z nich nikdy ani nekouřilo... >:D
-
-
-
Ronault. 13.03.2015 16:20
Návody...
Návody ČTU, rozhodně. Taky jsme první rok lamentovali s otcem, že musíme sklápět zrcátka na Laguně ručně, přitom měla el. sklopná... pravda, omlouvalo nás to, že návod jsme měli jen v Holandštině >:D
Ale od té doby čtu návody, hodně věcí se tím vysvětlí. Bylo by ale fajn,. kdyby návody k použití četli i testéři, to by pak nepsali v testech často naprosté hovadiny :-| -
Verny_2013 31.03.2017 14:23
EGR výměna
ahoj, důvod výměny EGR ventilu bylo že byl primárně nefunkční, nebo zanesený karbonem?
P.S. Napíš niečo aj so zážitkov s Mazdou 6.