Diskuse

Oltcit Club (1987)

11.5.2013

MŮJ PŘÍBĚH: Jak začít..? No recenze na Oltcit tu ještě není, tak bude ten můj asi první :-). A taky Oltcit byla moje první kára, takže si sepsanou…

 

Oltcit Club (roox)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • 10 Reagovat !

    foto jardafox

    jardafox 11.10.13  12:01

    « super recenze

    vždycky jsem tuhle pekelnou káru chtěl vyzkoušet, bohužel už se asi jen tak nezadaří :-|
  • 10 Reagovat !

    foto Lukas-R-

    Lukáš R. 19.09.13  23:38

    « Nostalgie

    Když jsem si četl tuhle recenzi, dýchla na mě vzpomínka z dětství. Můj dnes již zesnulý strýček v Chlumci měl přesně takový a já se na něj jako malý špunt chodil dívat do garáže, kde stál roky zaprášený a rukou nedotčený. Kde je mu konec dnes to už bohužel nevím - pravděpodobně sešrotovaný

    nelze jinak hodnotit, nežli za plný počet. Nedokážu jinak :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto roox

    roox 21.05.13  23:24

    « Re: waw

    jó klika, tu jsem zkoušel jednou použít u fabriky, kde jsem za celej den "prosvítil" baterku (to bylo čerstvě co se zavedlo celodenní svícení). Byla zima, -15°C a namrzlo. Klika nepomohla, tak jsme udělali 1 kolečko kolem fabriky, že to roztlačíme. Neroztlačili. Takže pak somrování, kabely, startování... nic (tenký kabely !), další somrování, druhý kabely (takže dvojitě), start a pak cesta domů a nadávání si do pitomců... ještě teď si pamatuju, že jsem si "zatrest" nepustil topení, aby se co nejvíc dobila baterka >:D
  • 10 Reagovat !

    foto pinkybrain8

    pinkybrain8 14.05.13  20:20

    « Dobré čítanie

    Je super prečítať si takúto recenziu, dostalo ma hlavne to, kde spomínaš bezpečnosť a deformačnú zónu :-) . Pri takomto čítaní sa človek vráti myšlienkami späť do rokov minulých, čo je super!

    Postupne sa tieto autá z ciest vytratili a stretnúť nejaké je zložitejšie ako vidieť jazdiť Bentley.
  • 00 Reagovat !

    foto Lubosss1

    Lubosss1 13.05.13  22:10

    « waw

    Spomienky na detstvo a prve moje kilometre za volantom tohto sipu :-) My sme doma mali 11R, znamy mal 11RL, ale uz s nepamatam, v com bol rozdiel.... Najviac sa mi pacilo startovanie na kluku, pokial sa ti vybila baterka :yes: Nas mal 15 rokov, ked sme ho predali a mal najazdenych 37 000 km ! Preto si na tu kluku pamatam, kedze sme mali dalsie auto a Oltcit s vytahoval na cestu len v nedelu >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto roox

    roox 12.05.13  12:49

    « Re: Cwe, ovocit!

    tyjo, tak ta hříčka se značením 11RL mne nenapadla, ale je to fakt trefný :-D. Jinak dík za korekci, psal jsem to pozdě v noci, tak mi něco ulítlo... no hned to opravím :-)
  • 00 Reagovat !

    foto Stejsn

    Stejsn 11.05.13  21:20

    « Cwe, ovocit!

    Spousta vzpomínek! Kamarádka měla stříbrného 11RL, vždycky jsme to označení překládali 11=spotřeba, RL=rezerva, lano. Nikdy nezapomenu jak na Orlíku stáhla okno, sklo propadlo celými dveřmi, projelo shnilým prahem a skončilo pod autem na zemi. Zvuk to mělo jak americký pětilitr, spotřebu taky. Válce vedle volantu, kterými se ovládaly elektrická zařízení, kolébkový přepínač blinkrů a dvě červené žárovky osvětlující přístroje jsou taky nezapomenutelně. A jednou, když se nám ovocit podělal při jízdě do barrandovského kopce a po otevření kapoty jsme na podběhu našli růst dva žampiony - no to se skutečně zapomenout nedá. Kotouče u motoru a tak dále... omg, to byla mašina. Citroën Axel Romanian edition. Jak já tu kraksnu nenáviděl...

    BTW k fotce 31: Kapitán Picard je samozřejmě ze StarTreku, ne ze StarWars. Jo a samozřejmě ceny KČS, nikoli KČ.
  • « 00 Reagovat !

    foto m-z-

    m.z. 11.05.13  21:04

    « Re: Spomienky

    I já jsem měl tu čest, nějakou dobu tento Rumunský zázrak provozovat :-) Ale vzpomínám na to rád.
  • 00 Reagovat !

    foto ras100a

    ras100a 11.05.13  13:39

    « Spomienky

    Krásne čítanie a spomýnanie na Ceausescovú pomstu. :yes: na tú dobu pre nás to bolo veľmi moderné auto,Interier ako z vesmírnej lode Stártrek.Favorit bol oproti nemu chudobný príbuzny.Ak sa nedával kvalitný olej,čo sa nedával,bol tu len minerál,tak sa motor po čase rozklepal ,ako starí diesel,Rozvodový remeň potrápil zopár majiteľov a skoro ich aj finančne zrujnoval ked sa roztrhol a v motore ostala spúšť.Servis ,kapitola sama o sebe.Svet motoru robil súťaž,ktoré auto bude najdlchšie v servise a neviem či Oltcit nebol prvý ,dákých 177 dní v servise.Nastaviť karburátor a CO,to tiež nevedel každý servis.Tradovalo sa ako dvaja slovenský servismani v značkovom servise nastavovali karburátor.Jednen točil bohatosť zmesi a druhý kľačal pri výfuku a voňal či to už dosť smrdí.Zopár Axelov bolo aj tu a tie ktovie prečo tak expresne nehnili. >:-[]
    Ceny po prevrate šli prudko dole.Zachovalí kus sa dal kúpiť aj za 8-10 000 Kčs.(Koruna Československá,pre mladšie ročníky). :-) Huvne sa predávali a vracali do Romanie. >:D
    A to najhlavnejšie,krásna teta v autičku. :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto umo

    umo 11.05.13  13:26

    « otlcit

    Pekná spomienka na časy dávno minulé (červené). Spomínam si, že na konci 80. rokov to bol spolu so samarou hlavný konkurent favorita spomedzi hatchbackov. V čase, keď favorit stál cca 88 000 kčs, oltcit 69 000 kčs. Sused mal jedného, staral sa o neho, garážoval ho a vyzeral super. V tom čase ako 18 ročný by som ho aj bral. A k tej korózii, piate dvere na mojej felícii boli oveľa viac skorodované ako tie na tvojom oltcite.
  • « 00 Reagovat !

    foto roox

    roox 11.05.13  12:44

    « Re: Olcit

    Diky! taky je to pro mne srdcovka a tahle recenze je vlastně takovej pomníček svéráznému autu východního bloku >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto roox

    roox 11.05.13  12:43

    « Re: ŽE SE NESTYDÍŠ...

    nestydím, protože prostředí už Oltcit dávno neznečišťuje -- stačí se pořádně kouknout na fotky a pečlivě číst recenzi ;-))
  • 00 Reagovat !

    foto Adam-Novak

    Adam Novák 11.05.13  11:08

    « ŽE SE NESTYDÍŠ...

    ...takhle znečišťovat ovzduší... :no:
  • 00 Reagovat !

    foto 1975ak

    1975ak 11.05.13  09:55

    « Olcit

    Pro mě první auto na kterém jsem začínal. Spotřeba se dala utáhnout i na 7 l. Ten jednoramenný volant byl znakem i dalších Citroenů i pozdější doby Ax,BX,XM . Oltcit kontrukčně vycházel z Citroenu Visa (5 dvířko) , jen byl upraven pro konstrukci v Rumunsku. Ten náš odešel v 88 000 km zpět do Rumunska.

    Upravil bych plat v 80 letech na 2000 Kčs, 6 brali tak max horníci.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…