Honda Civic (2015)
17.7.2018Rok 2015 nezačal nijak výjimečně, ale měl to být automobilový rok. Na jaře jsem byl jezdit s Porsche Cayenne a "driftovat" na EasyDriftu. V květnu jsem…
Honda Civic (rackycz)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
rackycz 20.07.18 08:15
« Re: supr počtení
Ahoj. Je fajn, že píšou i majitelé. Přijde mi zajmavá zmínka a o tom, že šestka v manuálu je lehčí převod, než pětka v automatu. Na odkazovaném rajčeti mám tabulku s gear-ratios pro automat. Neměl bys tu samou pro manuál?
Jinak koukám, že tabulkově má manuál rychlejší akceleraci, takže asi fakt bude mít lehčí převody. Respektive jedničku a dvojku. V Automatu jedu na jedničku cca 60km/h, na dvojku cca 110km/h a na trojku to už je odhadem 140km/h. Opět viz rajče a graf.
A k tomu kufru.. Roletku vozim, ale když přistupuju pod podlahu, tak ji zatahuju, aby mi nevadila. Ale tvůj postřeh je zajmavej, vyzkouším. Nicméně nejčastěji to dělám tak, že zespodu, pod deklem podlahy, je vyvedená šňůra s hákem. A ta slouží k tomu, že se dá ten dekl přichytit například k opěrce hlavy, nebo k futrům.
A posledním bodem byl podvozek. Nenapsal jsem to v recenzi, ale doplním to tam, dík za připomenutí. První servis, kterej jsem na autě nechal udělat ještě před přebráním, bylo nastříkání podvozku. Letos to musím nechat zkontrolovat, případně renovovat. Čili doufám, že zatím bez rzi. Nicméně až budu přezouvat na zimu, okouknu to.
Jo a ten diesel bych asi vynechal za všech okolností, i kdyby mi ho prodejce doporučil. Je to složitější ústrojí a já chtěl co nejjednodušší konstrukci všeho. Statisticky vzato: čím míň dílů, tím větší spolehlivost. Podle mě. -
michal.t 20.07.18 01:15
« supr počtení
Paráda, konečně nějaká další recenze na Tourera… s chutí jsem si vše přečetl… a zavzpomínal na jeho výběr/nákup, u mě taktéž v roce 2015 a taktéž jako své první auto a skladovku.
Velice mě zaujaly postřehy týkající se automatu… i jsem si kdysi říkal, že 5-ti stupňový automat do civicu asi moc lidí chtít nebude, zvlášť když řazení u manuální převodovky je opravdu lahůdka, navíc díky rychloměru nad volantem podpořená trvalým přehledem o aktuální rychlosti, díky čemuž mi tam ty rychlosti padají už tak nějak podvědomě a na rozdíl od jiných aut nerušivě.
Ale věřím, že automat Ti dává smysl, navíc bych tipoval, že mimo město bude i úspornější, kvůli nižším otáčkám na pětku než jsou u manuálu na šestku.
Překvapil si mě výrokem, že by se Ti hodila vzpěra víka prostoru na rezervu – nevozíš v kufru roletku? V její svinuté poloze se víko podlahové přihrádky hezky zahákne pod madlo opěrky… nějaká vzpěra by mi tam spíš jen překážela myslím.
A k Tvé zmínce o tom, jak bylo auto bílé od soli - díval ses někdy dolů na podvozek? Já ač toho v zimě moc nenajedu, mám už na svarech dílů podvozku nějakou tu rez… to je asi má jediná výtka k civicu. Dokážu si představit, že u auta permanentně vystaveného solné lázni to bude ještě horší.
Každopádně oceňuju, že si při Tvém nájezdu okolo 30tkm ročně nešel do dieselu – znám spoustu lidí, co už při zaslechnutí takové cifry bezhlavě jančí, že jedině diesel. Tak ať Ti dělá dál jen radost!
Pár postrehov:
Nerozmýšľal si nad Aurisom HSD? Na tvoj nájazd by sa ti to vrátilo a je to najspoľahlivejší pohon aký sa dá zohnať, s trocha slabším výkonom ale nič prevratné.
No, že má Civic veľa miesta vzadu na nohy.... ako sedel som v ňom, dá sa to, ale je to skôr priemer ako nadpriemer.
Toyota a CVT - CVT mení prevodový pomer pekne plynule, jediné, čo by som jej vytkol je, že pri klesaní často najprv nebrzí motorom (musím si to dať do manuálneho režimu) a potom sa zas niekedy rozhodne brzdiť motorom, keď už nechcem. To by bolo fajn, keby po brnknutí na plyn auto preradilo vyššie. To sa bohužial nestane a plyn treba držať asi 3 sekundy, kým to prevodovka pochopí.....Okrem tohoto je CVT bez výhrad.