Diskuse

Mercedes-Benz C (2014)

1.11.2015

Hlavnou motivaciou na vytvorenie mojho prispevku je skutocnost ze uz rok priebezne pozeram moje.auto a nikto sem este nepridal ziadnu recenziu ci…

 

Mercedes-Benz C (povo)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 30 Reagovat !

    foto pargi

    pargi 02.11.2015  08:22

    ...

    ...a v Nemecku dostal kludne dlhodobu jazdu nad 200Km/h. Treba vsak povedat ze po takej jazde motor samozrejma nevypinam a auto necham vychladit aj 5 min kym nevystupim.

    Proč takhle uháníš, když pak sedíš po jízdě 5 minut v autě? :-) Nebylo by lepší jet pomaleji, dojet a vystoupit rovnou? Pak bys měl i ty emise CO2 kolem 130 na km ;-)
    • 10 Reagovat !

      foto Londonbridge

      Londonbridge 25.01.2016  16:06

      « Re: ...

      Pekny prispevok. ja mam E 350 cdi este stary r v 2014 a 7 G prevodovku. C vyzera lepsie len je samozrejme mensie. mam na tom len 6 tis. km kupil som to s 5 000 km ako predvadzajuce auto dali zlavu Ł 18 000 tak som to bral. ma to nej extry AMG packet,parctronic,distronic, pan. strechu, 360 st. kameru , memory seats rear entertaiment,,sklopne zadne sedacky atd. Prevodovka v Eco mode je trosku prispata ale pre moje presuvanie OK. Sport rezim je OK. Rucna nozna brzda je divne riesenie,a strasne male odkladacie puzdra vo dverach. motor je fantasticky nepocut ten 6 valec alebo len minimalne, pekne mrmle a ked prisliapnem trosku viac zamrmle a vystreli dopredu lepsie ako 2 l benziny. Interier ma C cko tiez krajsie modernejsie az na ten tablet ten je tam ako past na oko inak super. Stare E uz vek vnutry nezakrilo aj ked kvalita materialov je napr. mile pred novym Superbom. Prajem vela stastnych km.
      • 00 Reagovat !

        foto povo

        povo 30.01.2016  15:31

        « Re: Re: ...

        Ak by bol v novom C V6 diesel tak ho celkom urcite mam ale nechcel som robit kompromisy. Meriam 186 a za mnou sa ja pohodlne posadim - to je moje kriterium pri vybere auta - pokial sa za seba neposadim ani ho nekupujem. To mas 4 matic? Nedavno som mal auto na servis a ako nahradne som mal C220CDI so zadnym nahonom - v 3 zakrute som sa skoro vybural:)… neuveritelny rozdiel. 4matic ma limity uplne inde a zadokolka 220CDI mi pride aj dost lenivy avsak paradoxne tych 400NM pri mensich rychlostiach (do 60Km/h) to auto nevie efektivne preniest na cestu vo verzii zadokolka - z miesta plny plyn alebo zo 40km/h plny plyn a kolesa zadne presmykovali - zasiahla ASR a islo sa dalej ale na 4Maticu sa mi toto nestava proste dam plny plyn a auto vystreli okamzite dopredu bez zavahania. Nad Eckom som ani neuvazoval - ten interier a infotainment podla mna je priliz prestarnuty na to co ponukalo v case kupy BMW ci Audi a za dalsich 5 rokov to uz bude velka bieda. Nove C je predsa minimalne o 7-8 rokov koncepcne novsie auto. Ja osobne voci pristrojovke vyhradu nemam a "tablet" v noci vobec nepouzivam a mam ho vypnuty aj ked jemne svetlo ale vadi mi to - pouzivam grafiku stredoveho displeja medzi budukmi. Nove Ecko sa mi mimoriadne paci podla mna sa im vydarilo len sa netreba pozerat iba na staticke zabery ale pozriet si ho nazivo.
  • 00 Reagovat !

    foto povo

    povo 02.11.2015  09:40

    Odpocinok

    Tu emisie nehraju rolu ide o odpocinok. Po 400-500Km nadielke som zrely na 10min oddych/prechadzku okolo auta ci kavu a samozrejma ze nikdy to nerobim tak ze z 200 na nulu behom 1km a potom vypnutie motora. Ak idem so spolujazdcom motor necham bezat a ja idem zatial nieco na pumpu kupit. Po dlhej trase vsak auto vzdy necham chvilu vydychnut na mieste.
  • 10 Reagovat !

    foto Nicco

    Nicco 02.11.2015  15:26

    Astra 1.4

    Superom pre tvoj motor by bola 1.6T pripadne 2.0T. Ak si mal 1.4ku tak bola bud 103kw alebo 88kw. A tiez tieto novsie Ople maju podobnu nadvahu ako Medvede.
    • 00 Reagovat !

      foto povo

      povo 02.11.2015  17:57

      « Re: Astra 1.4

      Bola to 103Kw verzia kombi. Kedze to ma turbo cakal som ze to bude tahat pekne odspodu ale pod 2.5tis otacok s tym nebola rec a poriadne to tahalo od 3tis viac. Iba som si myslel o 1.4 turbo motoroch ze maju lepsiu odozvu na plyn ked uz tu velmi casto pocujem pretriasat to ako benzin ma skvelu reakciu na plyn. Asi plati ze nie je benzin ako benzin a nieje diesel ako diesel...
  • 00 Reagovat !

    foto boost-

    boost. 02.11.2015  19:48

    C

    Příjemná recenze, dík. :yes: To víčko nádrže mě pobavilo...

    @ navi: proč jsi nevzal Comand Online? Přišel mi o dost lepší než ten Audio 20 Garmin nebo jak tomu nadávají, byť na iDrive to imho nemá.
    • 00 Reagovat !

      foto povo

      povo 02.11.2015  21:37

      « Re: C

      Pridana hodnota comand online sa mi zdala za tie peniaze velmi nizka (myslim ze v nejakom baliku to stalo cez 3000EUR) - tu je ten problem ze toto Ccko sa da vyskladat aj za 80 tisic... a niekde si treba povedat dost:) Uz spustaju Mercedes Me - aplikaciu uz mam na telefone este musim ist do servisu aby to nejako spojazdnili, Carplay tiez funguje cez Audio 20 CD takze auto sa bude dat na dialku napr. predchladit v lete co moze byt dobry bonus...
      • 00 Reagovat !

        foto adri

        adri 31.03.2016  11:44

        « Re: Re: C

        Precital som si niektoré Vaše komentére.. celkom zaujímavé.
        Pravda je, nove C sa da vyskladať za 120 tis plus nej drobne (C 63S AMG). Svoje som si nakonfiguroval za 83.000. Je to C400.
        Inak som jazdil aj s RS TSi(mal som ju) aj s C250. Motor c diesl. C mi prisiel po všetkých stránkách lepší. A to este pockajte na novy MB motor 2l (namiesto 2.1)
        • 00 Reagovat !

          foto povo

          povo 24.04.2016  22:56

          « Re: Re: Re: C

          C400 musi byt super. V najblizsich rokoch (do vymeny sucasneho) by som chcel na dlhsie zvezenie vyskusat nejaky benzinovy 6 valec aby som sa vedel adekvatne rozhodnut ked budem vymienat sucasne C. Nebyvam na SK ani CZ a tu penalizuju dost vyrazne za emisie nad limit 130g CO2 co teda moc nepridalo aby som isiel do V6 benzinu a paradoxne dizlak 250 je presne na hranici. Casom to snad stlacia alebo mozno nie... alebo oblbnu nejako Brusel ku tej hranici 130g aj pre 6-valce.
          Moj limit bol 60tis a konfiguracia mala 59tis.
          Skoda ze do Ccka nedali 6valec d taka A4 aj 3er ho maju...
    • 00 Reagovat !

      foto povo

      povo 02.11.2015  21:47

      « Re: C

      Este ku tej navigacii ono to nie je az take zle ale proste ocakaval som bezchybny 100% produkt a teda latka je nastavena vysoko - preto som uz aj pri drobnom zavahani nekompromisny a kritizujem...
  • 00 Reagovat !

    foto wikinko

    wikinko 02.11.2015  23:10

    parada

    krasne auto, pridaj viac fotiek. znamy ma C400, obcas s nim idem, keby si sa s tymto presiel tak by ta nadsenie z tvojej motorizacie trochu preslo... inak preco si vlastne bral diesel ked tak malo jazdis? ja mam 3er, ale sluzobny a musel som diesel. Ale pri takom najazde ako mas ty diesel naozaj neviem pochopit...
    • 00 Reagovat !

      foto povo

      povo 02.11.2015  23:48

      « Re: parada

      Tak to urcite. Tak zas ked uz tlacit na pilu tak poriadne a podme rovno na 8 valec C AMG to ti poviem ze ostatne verzie su iba do poctu. Dobre je ze kazdy si moze vybrat co je pre neho najlepsie. Praveze jazdim relativne dost - 28tis Km za 10mes si myslim nie je malo (to je cca 33tis/rok). Vysvetlenie je hned v uvode. C400 ma daleko od 130g CO2 (vivat USA v tomto ohlade - ak by som byval tam volil by som inac aj kvoli tomu ze tam diesel do 2 rokov ani neplanuju uz vobec ponukat). Dalsia vec je hospodarnost - pri tom najazde za 6 rokov je to minimalne 4tis EUR uspora na phm (a to prepocitane pri 95ke benzine ktory tankovat do C400 je hriech a vysmech). C400 pojde s hodnotou tiez viac dole. Ak to spocitam tak rezia (phm + zvysene poistky) pri C400 by vysla za 6 rokov minimalne o 6-7tis EUR viac. Ked sa pozriem na rozdiel v nakupnej cene verzii a priratam k tomu 6-7tis EUR tak je to dost velky rozdiel.
      • 20 Reagovat !

        foto wikinko

        wikinko 04.11.2015  01:47

        « Re: Re: parada

        Prepac, ale 33t km na rok je dost malo. urcite by som pri takom najazde nesiel do nafty (jazdim +60tkm rocne a to este oproti kolegom jazdim malo, a benzin by mi u financneho riaditela fakt nepresiel, teraz mam 3er samozrejme bohuzial diesel, spotrebu mam len vynimocne nad 5,5L...). A ved som uz v predmete komentu pisal, ze parada. Urcite si si vybral dobre a mas z neho radost. Inak fakt myslis, ze uspora 6tis euro behom 6 rokov je nejaka znacna? To je len tisicka za rok. Kvôli uspore tisíc eur na rok by som sa urcite nepripravil o moznost jazdenia benzinom!!! Proste naftu beriem len ako z nudze cnost pri najzde 50+ tkm rocne.
        • 00 Reagovat !

          foto povo

          povo 04.11.2015  09:37

          « Re: Re: Re: parada

          No na mna je 33 dost:) 60 to by som asi nezvladol:). Priznam sa ze jedine auto nad ktorym som este seriozne rozmyslal bol 3er 330xd ale proste nechapem ako BMW zaspalo na vavrinoch v takej trivialnej veci ako su svetla a tiez vzduch v MB bolo nieco co inde nie je u BMW. Myslim ze teraz uz sa daju LED objednat na 3er... no ale zaciatok nezachytili. A4 uvedenie tiez posunuli lebo ked videli s cim prisiel Mercedes s Cckom este to museli doladit... a to je dobre ked sa velka trojka nahana profitujeme z toho vsetci. Este k tomu rozdielu v EUR - ono ten prepocet je naozaj to minimum - ak by som mal C400 presne viem aku by som mal priemernu:) a este by ma zaujimalo kolko krat by som musel natankovat aby som presiel Nemecko (vychod-zapad) pri tempach 220Km/h a viac... + nakupna cena je +9tis cize suma sumarum je to 16 a to je zopar krasnych dovoleniek v karibiku - koniec koncov spytaj sa znameho a daj vediet.
          • 00 Reagovat !

            foto wikinko

            wikinko 04.11.2015  10:58

            « Re: Re: Re: Re: parada

            Ahoj, áno LEDky sú v trojke až teraz od faceliftu. A súhlasím s tebou, Ccko je teraz určite lepšia voľba ako trojka, najmä čo sa týka interiéru je Ccko úplne inde. Ja mám trojku v sociál výbave (hromadný flotilový nákup) mám napríklad základné lavice na ktorých sa nedá sedieť.
            A neboj, ten známy čo má C400 už bol tento rok aj v Karibiku :-) priemerku má do 10L bez problémov a to jazdí na sport+ este aj po meste. Cenníková cena jeho kusu bola 89t, má asi všetko okrem strešného okna (zbytočných 100kg navyše na najhoršom možnom mieste, na streche). Teraz ešte prikupoval AMG zadný nárazník :-)

            • 00 Reagovat !

              foto povo

              povo 04.11.2015  12:41

              « Re: Re: Re: Re: Re: parada

              No vidis... moj odhad u mna by bol priemer na C400 blizko 10l to je rozdiel takmer 4l a nie 2l ako som predpokladal ja v mojich snoch:) cize nie 6-7 ale nech 12k plus... moj limit na kupu noveho auta je 60k a urcite som nechcel som to prekrocit. Sport+ po rozbombardovanych mestskych cestach na SK? omg. Bolelo by ma srdce. Inac za 65.5k bez dane (77 s danou) sa da kupit C63 AMG a do 89k by to vyslo aj na nejaku vybavu ono to uz ma kopec veci v serii... a zaujimave ze normovanu spotrebu maju takmer navlas rovnaku...
            • 00 Reagovat !

              foto adri

              adri 31.03.2016  11:50

              « Re: Re: Re: Re: Re: parada

              Pravda. Tiež som do svojho C400 sklenenú strechu nechcel a nedal. Nárazník z C450 AMG sport som vymenil ihned ako bol dostupný.
  • 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 03.11.2015  08:46

    Prémia

    Pekné auto, fajn recenzia, žiadne ružové okuliare, ale pohľad reálneho náročného užívateľa; predsalen drahá prémia musí zniesť prísnejšie kritériá, ako mainstream. Tvoje auto jasne potvrdzuje, že prémia má najväčší zmysel vo vyšších motorizáciách a výbavách, až tam sa ukáže skutočný význam a čaro prémiových značiek. Takže z tohto pohľadu je Tvoje auto výbornou voľbou (najsilnejší dízel, vzduch, štvorkolka, automat, bohatá príplatková výbava).
    Ja ako zarytý petrolhead by som síce nafťák do strednej triedy nebral, ale zrovna u Mercedesu moc na výber nie je (R4 zrovna cvhálené nie sú a V6/V8 je už mimo reality) a je možné, že kupujúc Céčko, výnimočne by som volil naftu.
    Tak veľa šťastných km a pridaj nejaké foto.
    • 00 Reagovat !

      foto povo

      povo 03.11.2015  09:48

      « Re: Prémia

      No treba povedat ze u Ccka moc nie je na vyber - rozumiem preco (zatial) neponukaju V6 dizel aby nekanibalizovali Ecko - ak by ho mali zrejme by som po nom siahol. Taktiez som niekde cital ze z predchadzajucej modelovej rady sa predalo iba 5% motorov V6. Bestseller u Ccka bol 220CDI - teraz to urcite bule 220Bluetec.
      Mal som dlhsie ako nahradne vozidlo GLA 250 benzin vo full AMG baliku a ten motor ma na kupu rozhodne nepresvedcil - specialne v nizkych otackach na to ze je to turbo benzin je mimoriadne lenivy a kto chce aspon trocha zabavy tak spotreba bude 8.5-9l a tu sa mi vynara otazka preco nie rovno V6 benzin. Moja dizlova 250 je daleko zivsia ako benzinova 250. Ono rozdiel medzi nimi je iba 6 koni takze tu vyhrava krutiaci moment u dizla na plnej ciare.
      • 00 Reagovat !

        foto kornel

        kornel 03.11.2015  14:56

        « Re: Prémia

        Mňa by zaujímal priebeh toho krútiaceho momentu, pretože podľa výrobcu je tých 500Nm dostupných len vo veľmi úzkom pásme 1600-1800ot./min. Ako to vyzerá ďalej s pribúdajúcimi otáčkami je otázne, ale zrejme nejaký výraznejší prepad do tých 3500ot, tam nebude.
        • 00 Reagovat !

          foto iudex

          iudex 03.11.2015  17:12

          « Re: Re: Prémia

          To nie je problém si vygúgliť, ale i bez poznania krivky krútiaku je zrejmé, že 500 Nm je na auto danej veľkosti vysoko nadštandardná cifra. Ono tento motor v pohode stačí aj na Éčko či CLSko, tam je už skôr imidžový problém, že do auta danej veľkosti sa "plebejská" konfigurácia R4d nehodí (napriek všetkému utlmeniu sa R4 nezaprie a suverenite a kultivovanosti V6 sa nemôže rovnať).
          • 00 Reagovat !

            foto kornel

            kornel 03.11.2015  18:13

            « Re: Re: Prémia

            Podľa videí zrýchlení 0-100,200 ten motor na to že má 500Nm nevyzerá byť adekvátne dynamický..

            0-100km/h za 8s, je pomerné slabá hodnota. Neviem kde výrobca našiel tých 6,6 ktoré udáva.

            0-200km/h 30s.. to je už dosť slabé
            https://www.youtube.com/watch?v=HZzeJZ… />
            250 benzín
            https://www.youtube.com/watch?v=GVg_Ja…
            0-100km/h 7,0-7,5s

            Octavia 2013 RS TSI..
            https://www.youtube.com/watch?v=qzaOLU… />
            0-100km/h 6,0-6,5s
            0-200km/h 20s

            Verdikt.. číselko kr. momentu má možno nadštandardné, ale to je tak všetko.. reálne časy zrýchlení ukazujú trochu niečo iné.
            8-s

            P.S bohužiaľ nieje možné tu vložiť odkazy z youtube, tak aby fungoval..
            • 00 Reagovat !

              foto povo

              povo 03.11.2015  22:01

              « Re: Re: Re: Prémia

              Pozeral som nejaké videá a videl som za 7s - ale kedže nejdú desatiny tak neviem presne koľko to bolo. Nebral by som to však ako mernú hodnotu kedže na presne meranie treba telemetriu a nic ine - nie stopky v ruke:) to by potom nikto nemusel vraziť tisíce na telemetriu. Pozri nejaké nemecké testy myslím ze tam to merali.

              Este na margo zrýchlenia - u dizlu musíš preradiť na 3 stupeň! Zatiaľ co u benzínu to spravíš na 2ke pričom 250dizel/benzín majú na vlas rovnaké zrýchlenia - dôležitejšia je pružnosť ked uz je auto rozbehnuté - ja sa nechystam s tymto na street race alebo 1/4mile.
              • 00 Reagovat !

                foto kornel

                kornel 03.11.2015  22:43

                « Re: Re: Re: Re: Prémia

                Ja som tak trochu zareagoval na to, že to podľa teba jazdí lepšie ako benzín.. ja sa ale pýtam, aký benzín? 1.4Turbo? no to verím že ano, ale nemyslím si, že porovnávať 1.4Turbo benzín s týmto motorom je OK..

                Keď už, tak ja som to teda porovnal s vyrovnanejším súperom z benzínového spektra.. A čísla hovoria dosť jednoznačnou rečou.. v zrýchlení z 0-200 ho Octavia 2013 RS TSI doslova deklasuje, 20sek. vs. 30sek. je veľmi veľký rozdiel.

                P.S ono totiž nieje všetko len v tom pocite nakopnutia turbodizla, to je väčšinou len subjektívny pocit z nejakej veľkej dynamiky, realita skutočného zrýchlenia býva ale už nie taká oslnivá.
                • 00 Reagovat !

                  foto povo

                  povo 03.11.2015  23:16

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Prémia

                  Ako youtube videá su fajn ale ak chceš presne meranie musí to ísť cez telemetriu - videl som aj viaceré články o tom ako Octavie ktorým namerali 0-200 za 21s myslím naj cas boli parametrami príliš vzdialene od sériových hodnôt. Ked vidis na youtube ze na tacho je 200 to neznamená ze reálna rýchlosť je 200 preto hovorím ze jedine telemetria ti da odpoved ohľadom reálnych čísel. Práve som si pozrel nejakého manika ktorý údajne nameral 7.6 a na 200 to dal za 25s.

                  Nikdy nevieš pri akých podmienkach je to merané je protivietor?...fuka v smere jazdy? Ide sa do mierneho kopca ci z mierneho kopca? Youtube nie je berna minca.
                  • 00 Reagovat !

                    foto kornel

                    kornel 04.11.2015  00:23

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Prémia

                    Ak to platí pre Octaviu, tak to iste plati aj pre mercedes :-) .. ak by tych 20sek. bolo realne hoc aj 23sek., tak rovnako 30sek. u 250cdi bude realne 33sek.. skratka plati rovnaka analogia a podmienky pre obidve vozdila.. Ale o to tu nejde, nebudeme hadam riesit taketo nezmysly, rozdiel 10sek v prospech 2.0TSI 162kw, je myslim dostatocne velky na to, aby sa to dalo brat za smerodatne, aj keby sme to mali skorigovat o chyby merania a to hoci aj len v neprospech TSI a pod.
                    • 00 Reagovat !

                      foto povo

                      povo 04.11.2015  13:30

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prémia

                      Celkom urcite neplati uz len preto ze podmienky za ktorych boli tie casy dosiahnute za prve nevieme a za druhe celkom urcite neboli rovnake. Neviem preco spominas stale 30s ty si nasiel video za 30s ja za 25s so what? Rozdiel urcite nie je 10s a to este Oktavka moze byt aj o kusok lahsi kus auta a ma 12Kw naviac cca 10% viac vykonu oproti Ccku - ak by nebola o kusok rychlejsia tak to by soudruzi museli urobit niekde velku chybu. Pozri si test C220 na auto.sme - Chvala meria vsetko cez telemetriu mas istotu ze hodnoty su medzi sebou porovnatelne - ked tvrdi vo videu ze C220 nameral skoro rovnake/podobne hodnoty ako RS dieslovej verim jemu ako no name source (pritom C220 je o 14k slabsia ako RSa).

                      Coho by som sa skor obaval je to ako ta Octa RS bude drzat stopu a ci bude pokojna v nejakej tiahlej dialnicnej zakrute v 230-240Km/h. Dnes aj na Hyundai i30 viem ist 200 ale o to nejde. Jedine v com moze byt ako tak dobra je zrychlenie na suchu na rovine.

                      Dal som si tu namahu a pozrel si vykonovu krivku 2.0TSI - to auto je do 4250 ot pomalsie a VZDY ma mensi vykon - rozdiel je este v tom ze je to 2.0TSI ma o 12Kw viac!
                      RS 2.0 TSI:
                      1500ot: 57Kw / 350Nm C250: 80Kw / 500Nm
                      2000ot: 77Kw / 350Nm 100Kw / 490Nm
                      3000ot: 110Kw / 350Nm 130Kw / 430Nm
                      4000ot: 144Kw / 350Nm 150Kw / 350Nm
                      4.5 - 6.5k ot: 162Kw / moment kontinualne klesa ku 200Nm

                      Pozri sa na udaje nizsie pre C250 a musi ti byt jasne ze RSa je do 4250 otacok pomalsie auto! Tolko k tomu tutti benzinovemu motoru.
                      Ano spektrum 4.5 - 5.0tis ot (potial ide C250) je silnejsie o 12Kw u RS a uplne navrch ma RS 5.0 - 6.5ot (kedy C250 preradi tym padom straca nielen vykonovo - neviem na ake otacky vtedy presne preradi takze neviem vyratat rozdiel vo vykone - ale aj cas nutny na preradenie). V tomto spektre ma RS navrch ale to by som aj od 2.0 turbo benzinu cakal na 10s rozdiel to ale sorry nebude ani nahodou a mozes mi tu dat aj 10 videi z youtube ktorych vypovedna hodnota je 0.

                      Toto nie su subjektivne dojmy ani youtube - to su realne cisla. Proste RSa benzinova je subjektivne aj objektivne pomalsia az do 4250ot.
                      • 00 Reagovat !

                        foto kornel

                        kornel 04.11.2015  16:28

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prémia

                        Zbytočne veľa "rečí" dokopy o ničom, pritom namerané hodnoty 0-200 hovoria úplne jasnou rečou.. skrátka tento dízel ťahá oproti 2.0TSI za kratší koniec a je pomalší v každej situácii. Neviem o čom sa tu máme dohadovať :-) polemizovať tu o otáčkach 4205 a podobné nezmysly je zbytočné, to TSI budem držať nad 4000ot.min a ten dízel si jednoducho ani neškrtne, to je celé. :yes:
                        • 00 Reagovat !

                          foto povo

                          povo 04.11.2015  18:22

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prémia

                          Je skoda ze sa nerozumies veci a pleties veci ktore si nikdy ani nevidel ani nezazil.
                          Ja ti natocim video ako davam 0-200 za 18s a co potom? Bavit sa tu na zaklade nejakych videi z youtube je uroven zakladnej skoly.
                          Podloz svoje argumenty vecne a este raz si pozri priebeh vykonu a krutiaceho momentu a rozmyslaj nad tym.

                          Za kratsi koniec taha v kazdej situacii:D
                          Vazne? Tou jazdou aku potrebujes na to aby si kraloval s TSI v kazdej situacii aj to iba kvoli tomu ze motor je silnejsi na RS o 12Kw znamena nikdy neist pod 4500 otacok pretoze IBA vtedy este LEN ZACINAS mat vacsi vykon uz to chapes? Takou jazdou je ale TSI rozhasene do 100.000Km. O Nm sa nemusime bavit tie su vzdy nizsie. Cize od 1.5-6.5k ot kraluje TSI IBA medzi 4.5-6.5 cize iba v spektre 2k ot kraluje:) a aj to iba na rovine (do kopca je vsetko inak) a iba kvoli tomu ze ma papierovo o 12Kw vacsi vykon kvoli nicomu inemu.

                          Sorry ale toto je slabucky benzin. Benzin co ide poriadne musi tahat ODSPODU ale to nie je pripad tohto auta/motora zial - toto ma odspodu vykon ako starsia Felicia a potom ako starsia Fabia az kym sa to nedostane na 3000 ale realne ZACINA mat navrch az OD 4500.

                          Pre tvoje pochoponie ti poviem ze uz sa ma jeden na 211k turbo benzine pokusal obehnut do kopca na dvojprudovke pri stupani (mozno 2-4%) ale sa mu to nepodarilo a isli sme obidvaja po 180Km/h viac sa uz nedalo kvoli bliziacej sa zakrute - ani nespravil predbiehaci manever iba sa drzal za mnou a to som mu este pekne rozrazal vzduch (Dovod? krutiaci moment ktory si tu spominal. RS by dopadla rovnako).
                          Ano na dialnici na rovine by to RS vidalo ale trvalo by to stovky metrov a vdaka tomu ze ma +12Kw.
                          • 00 Reagovat !

                            foto kornel

                            kornel 04.11.2015  19:07

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prémia

                            Neprežívaj to tak intenzívne, dokopy v podstate o nič nejde >:D .. aj keď chápem, že každý si tak trochu bráni to svoje nové autíčko, hoci tak trochu s ružovými okuliarmi :-)

                            Inak väčšina nových TSI mávajú bežne o 10% vyšší výkon v sérii, než papierova udávaná hodnota.

                            P.S pozrel som si 5 videí 0-200km/h a musím ťa sklamať, ani na jednom sa s tým pod 30sek. nedostali ;-) Dokonca v jednom videu 34sek. takže nemyslím si, že tu sa dá hovoriť o náhode, či nejakých chybách merania, alebo že všetci šli do kopca (jo kopec na everest :D ), či všetci do jedného s protivetrom jak uragán a pod. :-)
                            • 00 Reagovat !

                              foto povo

                              povo 04.11.2015  22:12

                              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prémia

                              Zobuď sa uz z tých videí uz prosím ta pozeráš zlý ročník a model zrejma. Aj vieš ci to natáčali na zimných ci na letných gumách? Ci mali v nádrži naftu alebo mala 8-15% bio zložky ako tomu často býva v rak a Nemecku a v iných štátoch? Aj vieš ci tam sedeli 1 al 2 vzadu alebo nikto? Aj vieš ci išli do mierneho stúpania ? Protivietor? Nevieš nic ale mudrujes haluze A co je najlepsie SPOCHYBŇUJEŠ fabrické údaje lebo tie od Škody s nedávnou kauzou Koncernu su úplne dôveryhodne. Ty si tu rozprával ako ten krútiaci nie je adekvátny a ja som ti doložil hardcore dáta kde 2.0TSI trvá a trvá a trvá kým sa zobudí k nejakému záťahu veď to dáva takú silu od spodu ako Felicia ci Fabia si robíš snáď srandu >:D co je na tom motore take skvele okrem toho ze ked ho budem točiť ako blázon medzi 4.5-6.5 tak potom možem obiehať... >:D a zaroven meniť olej každých najneskôr 10 tisíc a predať ho najlepsie pred 100 tisíc. Ked chceš argumentovať tak argumentuj s faktami nie s neuveriteľnými domnienkami.
                              Neviem aké videá pozeráš ja som videl video za 25s. Aj keby 2.0TSI to dal hneď za 21s vôbec mi to netrhá žily. Tvojich 10s je utopia z ktorej sa musíš uz len vyspať. A ani neviem kde by si chcel tých 10s nabrať ked z 0-100 idu rovnako rýchlo a potom asi ide Ccko na voľnobeh ci? >:D
                              Tu nejde o obhajovanie ale snáď si nemyslíš ze ta tu nechám spamovat blbosti na základe niečoho co sa nedá porovnať.
                              Práve som si našiel hodnoty merané Auto Motor Šport, Auto Zeitung, Šport Auto, Auto Bild takze:
                              O RS 0-180 19-21.1 0-100 6.6-7.2 Maximalka: 243-247
                              C250 0-180 22.5-25 0-100 6.6-7.4 Maximalka: 247-247
                              Čiže na rovine co je najsilnejšia disciplína RS este predbehnem 2.0TSI:D tak toto ma vážne dostalo... No comment To bude asi to kraľovanie co si spomínal.
                              Skúsim nájsť aj ako to vyzera s RS a C250 nad 200km/h ak to niekto niekedy zmeral a teraz nemyslím videá na youtube.

                              • 00 Reagovat !

                                foto kornel

                                kornel 04.11.2015  22:23

                                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prémia

                                Nerozumiem prečo si taký nervózny :-) skrátka fakty hovoria jasnou rečou, viď časy dosiahnuté na videách, ktoré nieje problém nájsť na YT.. 5 videí a 4x čas 30sek, + 1x 34sek. Čiže netušim skutočne o akých domnienkach a snoch mi tu píšeš, zrejme sa tak trochu jedná o tvoje haluze, sny a domnienky ;-)

                                Ono mne to je v podstate šuma fuk, ale keď si sa tu do toho až tak vehementne a emotívne pustil, tak mi teda ukáž aspoň 3 videá, kde to tento voz s týmto motorom dá za 25s, dovtedy bohužial len vyprávaš prázdne litánie do vetra ;-)

                                • 00 Reagovat !

                                  foto povo

                                  povo 04.11.2015  23:49

                                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prémia

                                  Ty máš s tímu videami nejaký problem asi to bude vážnejšie než som si myslel. Pre mna ma jedinú výpovednú hodnotu TELEMETRIA a nic iné. Tvoje rozprávky ani videá z youtube nie su smerodajne. Udávam ti renomované motoristické časopisy ktoré majú Telemetriu a testy robia na rovnakej trati! Ak chceš vyvracať tie časy budeš im musieť napísať do redakcii ze na základe videí z youtube si myslíš ze ich TELEMETRIA je nepresná >:D skús dat vedieť ako si pochodil >:D a mali by asi radšej používať stopky:) ved ty si vlastne vynašiel novú metódu merania >:D urobíme priemer z youtube videí ktovie možno sa to uchytí aj medzi motoristickými novinármi.

                                  Nie ty si sa pustil do toho ako prvý s krútiacim momentom ktorý údajne nezodpovedá zrychleniu.
                                  Rekapitulácia: 0-100 najrýchlejší meraný cas 6.6 obidve rovnako (mimochodom to je to co si hovoril ze nezodpovedá to :D) 0-180 O RS O 3.5s rýchlejšia. Maximalka je slabšia ako u O RS V4 z 5 meraní.
                                  Este sa pozerám ze na brzdách je zo 100km/h O RS o 4.5 m horšia ani nechcem vedieť ako je to z 200Km/h to bude cez 15m čiže tak tri dĺžky auta.
                                  Inými slovami stačí ze ma O2 RS slabšiu chvíľku C250 s ňou bez problémov drzí krok a to ma o 12 KW menej a este aj lepšiu maximalku v 4 z 5 meraní. Toto je vážne asi najlepsi benzínový motor roka >:D

                                  Co máš stale s tými videami? Ak nájdeš tie hodnoty ktoré uvádzaš v akomkoľvek renomovanom motoristickom časopise tak sem s nimi ináč je to jedna pani povedala. Tieto auta boli nespočetne krát testované a nie je problem si to nájsť ako som to urobil ja. Ináč tu iba spamujes diskusiu a porovnávaš ani sám nevieš co vlastne.

                                  Ja jazdím v Nemecku pravidelne a viem ake auta stíhajú 240 nie po rovine ale aj do zákruty a O RS 2.0 tsi to nie je. Ta nová RS 230 s diferenciálom ta ma na to všetky predpoklady.
                                  • 00 Reagovat !

                                    foto kornel

                                    kornel 05.11.2015  01:51

                                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prémia

                                    Ja nikde neriešim otázku zákrut ;-)

                                    Ale nebudem ti teda ďalej spamovať, za mňa su fakty jasné, teba nechám ďalej onanovať nad svojím CDI, je to raketa na kolesách, máš pravdu, všetky videá na YT sú lži, jedine renomovaný motoristický časopis to zaručí.. Nevadí, hádať sa nechcem, môžeme to uzavrieť v pokoji, nechcem ťa vytáčať skutočne >:-[]
                                    • 00 Reagovat !

                                      foto povo

                                      povo 05.11.2015  13:31

                                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prémia

                                      Schvalne som isiel na youtube a pozrel si prve video (neviem o akom CDI hovoris mozno tak u W204).
                                      Takze manik ide s plnou nadrzou (skoro 70l) ukazovat ako rychlo da jeho auto na 100Km/h a 200Km/h >:D a tvrdi ze MB C zrychluje na 100Km/h za 7.6 ako si myslis ze ja som taky sprosty aky si ty mudry? Tento "pretekar" potom natocil video zavesil ha na youtube a ty si sa pri tom udelal asi 3x no bezva a davas tu do diskusie prispevky ktore nemaju ziadnu hodnotu - je to spam. Nabuduce si pozri video ako taha privesny vozik a zrychluje na 200 :D. Dalsia vec nove Ccko sa da objednat so sklenenou strechou +100Kg oproti standardnej verzii. So sklenenou strechou a plnou nadrzou - cize +170kg oproti serii sa naozaj tazko zrychluje 0-100 za 6.6 s tym suhlasim.
                                      Na youtube som videl jedno video W205 z 0-200 a bol to ten manik co spominam vyssie. W204 je pomalsi lebo je o 100kg tazsi a ma pomalsiu prevodovku. Potom som videl z 0-100 opat takmer s plnou nadrzou a s vypnutou trakcnou kontrolou - jasne poslat 500Nm na kola bez trakcnej kontroly >:D jedine kvoli burnout.
                                      Ak sa chces seriozne bavit daj sem referenciu na motoristicky casopis - tieto dve auta boli tolkokrat testovane ze nie je problem to stiahnut z netu za 2Ecka. Ja uvadzam udaje Auto motor a sport, Auto Bild, Auto Zeitung, Sport Auto.
                                      2.0 TSI je zly priklad benzinoveho motora odspodu netaha vo vysokych zere ako 6 valec a vyuzitelne spektrum je realne 4-6.5 ot. Nizsie to taka ako Felicia, potom Fabia.
                                      Keby si spomenul 335i tak to ti dam za pravdu. Krasny zvuk a od spodu taha a taha a taha a koncert je od 4 viac.
                                      • 00 Reagovat !

                                        foto kornel

                                        kornel 05.11.2015  20:51

                                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prémia

                                        Bavil som sa o W205.. nafte aj keby mala plnú nádrž, tých 50kg naviac, nemôže spraviť žiaden čo len trochu významnejší rozdiel a príťaž.. tento argument je úplny nezmysel.. rovnako ako je nezmysel protiargumentovať somarinami typu, možno sklenená strecha, zimné pneumatiky, stúpanie a pod. nezmysly.. chytáš sa totálnych kravín nehnevaj sa, ale pokiaľ tu ty nedáš video, kde to ten voz dá s týmto motorom pod 25sek, tak iba ty kecáš a trepeš do vetra.. nie ja, pretože hoci nemám dôkazy z nejakého oficiálneho merania renomovanej spoločnosti, no je dosť videí dostupných kde hoci to nieje oficiálne, ale výsledky sú tam jasné a zmiesť ich zo stola len preto, že je to YT je trochu alibistické a smiešne. Nepoviem keby ten rozdiel bol v rozmedzí 2sek. ale rozdiel 10 sekúnd je dosť na to, aby to nebolo len náhoda, chyba merania, či iné rôzne vplyvy.

                                        K TSI.. nikde som nepísal nič o tom, že je TSI príklad ťahu od spodu.. napísal som, že ak TSI podržím nad 4000ot. tak s 250CDI rýchlejší nebudeš, práve naopak. Tak poprosím, nevkladaj mi do "úst" niečo čo som "nepovedal". Ale nesúhlasím s tým, že ten motor neťahá od spodu, na turbobenzín tohoto objemu ťahá od spodu veľmi slušne, lepšie než porovnateľná konkurencia. Mimo to ja osobne nepožadujem od dvojlitrového turbobenzínu, že bude mať 400Nm pri 1500ot. 8-s

                                        P.S za mňa stačilo, dohadovať sa tu s niekym na nezmysloch mi nepríde zábavné. Prípadnú reakciu si môžeš ušetriť, viac tvoj "topic" ani neotvorím, nakoľko by som musel len znova reagovať a hádzať hrach na stenu a na to nemám ďalej chuť. Howgh
                                        • 00 Reagovat !

                                          foto povo

                                          povo 05.11.2015  22:28

                                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prémia

                                          Ja sem dam video na mojom aute za 20s dobre a budes mi verit vsak:) lebo ty videam veris. Ako prve povies ze to nie je mozne lebo ho testovali novinari a taky cas nikdy nespravilo:D Ked chcem tak urobim aj za 15s cestou do Stuttgartu su take zjazdy ze tam lietaju na Porsche aj 280 okolo mna.
                                          Nehnevaj sa ale testovat zrychlenie na aute s plnou nadrzou 67lx0.9Kg cca 60Kg je ULETENE a to vie kazdy amater. Dnes ked automobilka usetri 60Kg tak o tom napisu celu esej ako to prispelo k 1000 veciam. Dalsia vec Airmatic ide od 160Km/h mozno aj pred dole o 1.5cm co celkom urcite pomaha zrychleniu a aerodynamike. Sklenena strecha je +100Kg - zavolaj si do Mercedesu. Takze ak ten manik mal plnu nadrz so sklenenou strechou tak za to ja nemozem ale neoblbuj tu s videami a potom hladas zdovodnenia ktore si si sam vymyslel. Cize +160Kg je teda extremny pridavok. Skus si dat do TVOJHO auta 160Kg do kufra a uvidis ako ti bude tahat. Inymi slovami posad si 2 80Kg chlapov na zadne sedadla a chod sa hrat ze kto je rychlejsi 0-100 >:D
                                          Ty sa chytas totalnych kravin pretoze mi tu nevies daj JEDINU recenziu/test kde by motoristicki novinari namerali to co tvrdis. Preco asi? Lebo to neexistuje!

                                          Pod svoju miniblog si budem pisat co uznam za vhodne a setrit nebudem.

                                          A aby sme boli presni TSI musis podrzat od 4250.
                                          A zas ked podrzim plynovy pedal az na podlahe tak tento TSI nebude stacit maximalkou:D
                                          To s tym 2.0 TSI ti fakt vyslo.
            • 01 Reagovat !

              foto povo

              povo 03.11.2015  22:07

              « Re: Re: Re: Prémia

              Este am napadla jedna vec rasto chvála testoval c220 dizel cca jún 2014 - je to na auto.sme - pričom tam uviedol ze C220 dosahovala takmer parametre Octavie RS pričom je to auto v podstate na kľudne jazdenie - a to Ccko co testoval ani nemalo AMG paket. Preto nemám pochybnosti o C250. To je ale asi tak jedine co sa da porovnať - sasi podvozok a riadenie sú trochu dosť inde. Octavia RS je dobrá maximálne tak na jazdu po rovine a za sucha.
            • 00 Reagovat !

              foto iudex

              iudex 04.11.2015  08:33

              « Re: Re: Re: Prémia

              Dávať do placu zrýchlenie z 0 na 100 v súvislosti s krútiacim momentom? No comment. >:-[]
              • 00 Reagovat !

                foto kornel

                kornel 04.11.2015  16:37

                « Re: Re: Re: Re: Prémia

                nejde len o 0-100.. 0-200 je už o dynamike vozidla dostatočne vypovedajúce.. takže skús menej vytrhávať veci z kontextu a brať na zreteľ všetko čo je uvedené, nie len to čo v danej chvíli dotyčnému vyhovuje :-)

                P.S a ver tomu, že aj pri zrýchlení z 0 na 100, má čo povedať kr. moment.. ono nie nadarmo na šprintoch často vyhrávajú práve dízle ;-) .. Preto ja tvrdím, že vzhľadom na tých 500Nm má ten motor pomerne slabé čísla v dosahovaných časoch z 0-100 resp. 0-200. Snáď sa tu bavím s normálnym človekom, ktorý chápe písany text..
                • 00 Reagovat !

                  foto iudex

                  iudex 05.11.2015  08:12

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Prémia

                  Ja celkom nechápem tento Tvoj boj, keď tvrdošijne presviedčaš, že Octavia RS je rýchlejšia, ako C250d. Je úplne logické, že výkonnejšie a ľahšie auto zrýchľuje lepšie, ako slabšie a ťažšie. Skrátka presviedčaš, že voda je mokrá. ;-)
                  • 00 Reagovat !

                    foto Bully-

                    Bully_ 05.11.2015  13:20

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prémia

                    Tech promennych je vic, neni to tak jednoduche, jak to vypada na papire. Zalezi i na delce prevodu, na poctu razeni. Dalsi vec je ta, ze sebevic vykonu s kroutakem ti je nanic, pokud ho optimalne nepreneses na silnici. Takze jsou limitem i pneu a hlavne koncepce auta. I lehci a silnejsi predokolku jde pojet s tezsi a slabsi ctyrkolkou nebo zadokolkou s motorem vzadu, uz i zadokolka s motorem vpredu ma pri akceleraci daleko vetsi trakci. A nejde jenom o prokluz kol. Plus fura dalsich "drobnosti", jako samosvor, launch control, ridic, ..., kdyz se to sejde dohromady, udela to taky hodne.
                    • 00 Reagovat !

                      foto povo

                      povo 05.11.2015  14:04

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prémia

                      Tak to je jasne - ved sa staci pozriet na priebeh vykonu - C250 dava vacsi vykon avsak sprint podla meranych udajov (nie youtube) maju rovnaky - kvoli tomu ze C250 preraduje na 3 stupen zatial co benzin ide na 2. ROvnaky cas maju iba preto lebo jednoducho 2.0 benzin nemoze zachytiti vykonovo tie spodne otacky. Od 4500 ma uz vsak vacsi vykon ktory (spolu s inymi vecami) sa prejavi tym ze je 0-180 o 3.5s rychlejsia (nie youtube). Ak ma C250 aj volitelny Airmatic (co z youtube nevieme) tak ide od 160Km/h+ o 1.5cm nizsie... zrejme aj preto vie ist 247Km/h - ak ma niekto 2.0TSI mozme niekedy zmerat:) 160Km/h+
                  • 00 Reagovat !

                    foto kornel

                    kornel 05.11.2015  20:34

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prémia

                    Mojou snahou nieje nikoho o ničom presviedčať, zareagoval som na isté tvrdenia, resp. podotkol som len isté skutočnosti, ako reakciu, na základe niečoho, čo je možnosť si pozrieť.. ale ako som sa vyjadril, zrejme je to teda len všetko lož a nedoložiteľný nezmysel.. možno je tomu naozaj tak. 8-s
          • 00 Reagovat !

            foto povo

            povo 03.11.2015  21:49

            « Re: Re: Re: Prémia

            Zareagujem na obidvoch. Ten motor ma 80Kw a 500Nm pri cca 1500-1600 ot inými slovami este sa ledva rozbieha - preto cítiť dosť mohutný zatah odspodu - skúsim to prepisat: 100Kw a 490Nm pri 2000 ot; 130Kw a 430Nm pri 3000 ot; 150Kw a 350Nm pri 4000 ot. Pri tebou spominaných 3500 ot drzi okolo 400Nm. Pre porovnanie C AMG V8 ma na vlas rovnaké parametre v 2000ot samozrejma s každými ďalšími 500 ot je ten motor úplne inde ale to na margo toho že v nízkych otáčkach to ma obrovský zatah co ma viacero výhod - prevodovka preraďuje v komfortnom režime pri 1500ot aj menej a aj preto to auto nemá problém jazdiť za 5l pričom je to 4kolka s 205k - samozrejme hovoríme o kľudnej jazde. Samozrejma že V6 (škoda že sa u Ccka neponúka v dizli) je inde ale hlavne vďaka tomu že je to 3liter. Toto auto treba porovnávať s R4 ostatnými nie R6.
            V Nemecku na diaľnici však bez problémov drzí toto C pri plnom plyne tempo s A6 3.0 TDI (nie úplne posledný model) dokonca nad 200 Km/h je toto C stabilnejšie vďaka airmaticu (pokial sa nebavíme o S-line s adaptívnym podvozkom).
            • 00 Reagovat !

              foto Frantizsekk

              Frantizsekk 03.01.2016  01:30

              « Re: Re: Re: Re: Prémia

              Je tu ještě jedna věc, a sice prevody. Ty ma benzin lehci, takze nejsou Nm jako Nm.
              • 00 Reagovat !

                foto povo

                povo 30.01.2016  15:34

                « Re: Re: Re: Re: Re: Prémia

                No ano len dnes pri 7 ci 9 stupnovych automatoch to uz nie je az tak relevantne. Vozil som sa na 9G-tronic a hadzal tam kvalty ten automat jedna radost.
  • 00 Reagovat !

    foto maTooB

    maTooB 03.11.2015  11:54

    Zahrievanie

    Krasne Auto :yes: zavidim :-)

    "Samozrejme sa bavime o teplote chladiacej kvapaliny - jej nabeh je vsak oneskoreny v porovnani s uz dosiahnutou teplotov v piestovej skupine."

    Iba doplnim, najrychlejsie sa zohrieva hlava. Problem v zahrievani je ten, ze jednotlive casti motora sa zahrievaju nerovnomerne rychlo, preto nastava aj opotrebenie, pretoze niektore casti su uz zahriate a ine nie, cize to este spravne "nesedi"
    Podstatne je aby bol zohriaty cely Motor, je dost podstatne aku teplotu ma olej a ten sa zhrieva na spravnu prevadzkovu teplotu pomalsie ako chladiaca kvapalina ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto povo

      povo 03.11.2015  22:13

      « Re: Zahrievanie

      Ak sa bude dat cez Mercedes Me aplikáciu zmerať teplota oleja napíšem sem aký časový je rozdiel medzi týmito ukazovateľmi. Možno sa to aj da nájsť na internete - treba pozriet konkrétny motor aby sme nehovorili všeobecne.
      • 00 Reagovat !

        foto maTooB

        maTooB 04.11.2015  09:05

        « Re: Re: Zahrievanie

        To by bolo zaujimave, aspon by som sa aj ja nieco naucil. Prax je prax kdezto teoria iba teoria :-)

        "I keď je teplota chladiacej kvapaliny dostatočná, motor ešte stále nemusí mať ideálnu teplotu a nie je vhodné hnať ho do vysokých otáčok, či chcieť od neho maximálny výkon. Olej sa zohrieva oveľa pomalšie, potom bežne dosahuje teplotu okolo 130 stupňov. Meria sa v olejovej vani alebo pred olejovým filtrom. Teplota motorového oleja pri prvom piestnom krúžku je však vyššia okolo 200 stupňov, pri naftovom motore aj cez 300 stupňov. Na olej sú v moderných motoroch kladené naozaj vysoké nároky a je naivné si myslieť, že olej vydrží 30-tisíc kilometrov v bez následkov na životnosť motora, či turba."

        Zdroj: [odkaz]
      • 00 Reagovat !

        foto iudex

        iudex 04.11.2015  11:43

        « Re: Re: Zahrievanie

        Ja teplomer oleja v aute mám a kým chladiaca kvapalina sa mi zahreje na prevádzkovú teplotu (cca. 90°C) po kilometri, oleju to trvá tak 5 až 8 km (podľa vonkajšej teploty). Preto by teplomer oleja mal byť v každom modernom aute, lebo niet nič horšie pre motor, ak si majiteľ pozrie na teplotu vody, tá ukazuje 90° a dupne na to, pritom olej je možno na 50°, kedy absolútne nestíha mazať.
        • 00 Reagovat !

          foto povo

          povo 04.11.2015  13:40

          « Re: Re: Re: Zahrievanie

          U mna ta chladiaca trva ako pisem - pri nazvyme to neskodnom zahrievani motora (radi sa cca pri 2.200-2.400) je to cca 10km, pri jazde na spotrebu je to aj 16-20Km. Ak sa bude dat zmerat u tohto motora teplota oleja cez appku updatnem to sem.
          • 10 Reagovat !

            foto Jetty

            Jetty 04.11.2015  22:17

            « Re: Re: Re: Re: Zahrievanie

            Teplotu oleje mám a často sleduji. Když voda dosáhne 90°C, tak olej má většinou kolem 65-70°C. Než po motoru začnu požadovat adekvátní výkon, tak čekám minimálně na 85°C.

            Provozní teplota oleje v letním období se pak zastaví někde okolo 100°C, v zimním se drží okolo 90°C. Extrémní teplota, kterou jsem zatím naměřil byla 120°C.

            Každý motor to ale nemusí mít stejné. Záleží na výkonu, zdvihovém objemu vs objemu náplně (oleje) a chladícím ústrojí... ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto povo

    povo 24.04.2016  22:44

    zrychlenie

    Kedysi tu viedol so mnou polemiku odbornik na zrychlenie podla youtube videi a o tom ako nie je mozne ist za 6.6s ci 6.9s na 100. Nedavno som bol na youtube a nasiel video:

    www.youtube.com/watch?v=i6RD9afsBWs

    v ktorom to ide za 7.2 (od 39s manik stal naraz aj na plyne aj na brzde) udajne podla GPS merane. Kedze to dal s takmer plnou nadrzou a nevyzera to ze pri rozbehu trafil optimalny najlepsi moment kedy pustit plyn a konfiguraciu zial neviem nie je najmensi dovod neverit mercedesackym udajom.
  • 00 Reagovat !

    foto pandora

    pandora 28.01.2017  15:25

    vw v krizi

    krasavec vo tom žádná:-)
  • 00 Reagovat !

    foto povo

    povo 27.08.2017  19:54

    Spotreba vs olej interval

    Doplnam o skúsenosti so spotrebou v nadväznosti na výmenu oleja podľa intervalu predpísaného MB. Osobne si myslím že 25k interval na olej je sialena hodnota a a už nikdy som nedosiahol takú spotrebu ako pred prvou výmenou oleja po cca 10k km so bol schopný jazdiť svoju dennú trasu (120km) za 4.8l v lete!! Permanentná Štvorkolka a 205k dosť dobre. Motor klobúk dole naozaj veľká spokojnosť. Po prvej výmene 24k km som sa ale už nikdy nedostal pod 5l aj keď som sa veľmi snažil a väčšinou to bolo 5.3-5.5l. Keďže som auto kupoval nové s 0km viem to odsledovať veľmi presne. No a teraz sa natiska otázka že investícia do skoršej výmeny oleja (cca 200E v servise) tak mi povedali sa teoreticky aj môže oplatiť (najmä tým čo si ho plánujú nechať dlhšie ako 6r a nemajú ho s predĺženou zárukou) nechce sa mi to teraz počítať.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…