Volkswagen Polo (2018)
20.4.2018Recenzi začínám psát pár dnů potom, co jsem si ujasnil specifikaci, barvu a všechny drobnosti. Tedy chvilku před vánocemi 2017. Volba padla na…
Volkswagen Polo (pocketrocket)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Ronault. 31.10.19 09:13
« Active display
Každopádně dobrá volba, gratulace. Právě po něm taky pokukuju, resp.jsem možná i trochu dál než u pokukovani >:-[]
Taky jsem řešil dilema, jestli klasické budíky a nebo si připlatit za tu obrazovku. Velká část preferuje a cpe budíky, ale...
Obě auta, kterým jezdím, jsou s digitálním ukazatelem rychlosti a ručičkový ukazatel mi nechybí, dokonce u Picassa jsem si z nabízených zobrazení vybral to, kde budíky nejsou. Doma máme i Fabii s Maxi dotem a nakonec stejně uprostřed mám rychloměr a spousta lidí to tak má a priznavas to i ty.
Pak stejně jako tobě mi vadí to rozdílné cejchování a celkově prostě strašně pomalu a nepřesně odečtu rychlost a když řídím, nechce se mi luštit hodnoty z budíku.
Navíc často si věncem zakryju horní část rychloměru a nevidím na to.
Takže volba byla jasná, tedy asi bude. >:-[]
-
Slimak1 13.08.18 14:03
« Moc pěkné!
Ahoj, gratuluji ke koupi skvělého auta a přeji mnoho šťastně najetých km ;-) . Rozhodl jsem se také pro Polo GTI, ale předváděčku, protože do výroby je čekací lhůta masakrální. V kalendáři mám zaznamenáno 18.10.2018, tak se těším jak malej Jarda >:D . Co se týče barev, původně jsem chtěl také bílou, ale všude už vidím tolik bíle, že nakonec volba padla na černou perleť. Je škoda, že AppleCar ti nefunguje, měl jsem možnost si ho vyzkoušet a funguje skvěle, od iOS12 slibují podporu navigací třetích stran (Google Maps, Waze). Měl jsi příplatkovou výbavu App-Connect, který zahrnuje AndroidAuto a AppleCar? V případě, že máš zadní parkovací kameru, tak by šel doaktivovat. -
D.U.K.E. 26.04.18 14:54
« Polo x Golf....
Diky za skvelou recenzi, dobre jsem se bavil. Preji at je kazdy km zazitkem! Jsem ted ve stavu, v jakem jsem uplne byt nechtel...:-) planoval jsem totiz uplne stejny auto (zaklad plus pakety a dalsi vybava navic), cena, po slevach asi 600 tisic...pak jsem na showroomu vymekl a koupil za 490 tisic funglovku Golfa ve velmi dobre vybave se 150 konovou 1.4. Zlomila me cena a taky pak fakt, ze pri peclivem zkoumani na salone jsem si vsiml, ze jsou detaily, aby bylo dal jasne, kdo je tu Golf a kdo Polo....nicmene ted, jak jsem docetl tu recenzi, podival se na fotky, tak mam zase neskutecne cukani.... -
Verny_2013 23.04.18 21:27
« Re: Re: Re: móóóc pěkné autíčko
Tak rozdíl mezi 1,0 a 1,5 TSi je 25 Kw a 50 Nm. To prostě musí být znát. Jel jsem s tím motorem v Karoqu a dynamika byla více než dostačující. To jsem vzhledem k studenému a syrovému motoru točil jen do 4000 ot. Jasně znám ty testy kde 1,5 TSi novináři kritizují a auto koupím až když se s ním pořádně svezu. -
iudex 23.04.18 12:40
« Re: Re: móóóc pěkné autíčko
Na jednej strane si tiež myslím, že 150 koní v subkompakte by malo robiť z auta slušný warmhatch, na druhej strane všetky testy tejto motorizácie sa zhodujú v tom, že ten subjektívny pocit nie je úplne zodpovedajúci papierovým očakávaniam. Ono nejde totiž len o výkon, ale aj o jeho podanie, ak je motor emisne pridusený, k tomu nejaké eko prevody a ešte aj motor s výfukom zvukovo utlmený, tak naozaj subjektívne to auto môže sklamať. Ale ktovie, možno to spraví ladený výfuk a hneď budú pocity iné, pretože objektívna dynamika tam je. -
Jirbor 23.04.18 09:18
« Re: Re: Polo GTI
Každopádně jsi šťastný člověk s tou dobou dodání. Já objednával v říjnu a přišel mi počátkem února. Kámoš má objednáno taky a termín pořád v nedohlednu. Jinak rezerva v konfigu vubec nebyla nicméně prodejce jí tam dokázal nacpat do výroby. Koukám že jsi nebral 18' kola což je dle mého rozhodně dobře protože i na tech 17' je polo buď tvrdé nebo méně tvrdé ;-) jinak jako denní auto s občasným vyblbnutím naprostý ideál. Tak ať nám to jezdí. -
Jirbor 22.04.18 21:57
« Polo GTI
Moc pěkne napsaná recenze odpovídající realitě. Mám stejné pocity a prožíval jsem stejné mučení při čekání :). Jen osobně jsem dodal rezervu a navigaci a šedý panel palubní desky. A naprosto souhlasím s tvrzením že golf GTI je už dnes spíše drahý než pěkný byť mám pro něj slabost. Měl jsem Golf GTI 2013 s manuální převodovkou a kdybych ho kupoval dnes byl by o 300 tisíc dražší. Nicméně je zapotřebí si uvědomit, že proti Golfu GTI je Polo GTI ve všech ohledech poloauto :-) -
pocketrocket 07.04.20 09:59
« Re: Pologolf
Díky za super reakci. Já jsem sice okruhový nadšenec, ale vím, že bych tam jak GTI Per... tak mé GTI zničil. Brzdy, pneu a kdo ví co ještě. Na okruhu jsem byl, dokonce mám instruktorské zkoušky na AMG a vím, že tam potřebuji jiný nástroj.
Když to řeknu otevřeně: Kdybych měl velkou finanční rezervu a neřešil bych pro mě ten velký finanční rozdíl, GTI Performance se samosvorem by byla jasná volba, protože má nesporné tebou zmíněné výhodu. Ale já jsem ten rozdíl nebyl schopen akceptovat viz popisek proč POLO GTI a ne Golf GTI. Pak tady byla ještě v té době volba i30N kde ten samosvor byl i za relativně dobrou cenu, ale v té době, se všichni prodejci soudili s importem a to bylo pro mě velké riziko. :no: -
pocketrocket 07.04.20 09:48
« Re: Polo x Golf....
Tak jak ses rozhodl? Já jsem měl výběr jasný, chtěl jsem motor a hezký design. Detaily jsou v Polu taky krásný a to jsem z auto branže. Je důležité jak jsi nastavený. Tím, že jezdím často s o dost lepšími auty, tak jsem byl "smířený" s tím, že alcatarový strop mít nebudu, ale černý taky stačí >:D Nebo červený nit v sedadlech nebo ve volantu je krásná! Ale 150 koní v Golfu musí být taky super! :yes: -
pocketrocket 07.04.20 09:36
« Re: Zabeh motora
Ahoj, každé auto potřebuje něco jiného. Liší se to podle druhu převodovky, manuál, dvojspojka (DSG/PDK) a hydrodynamický měnič. Nejdůležitější podle mě u záběhu je najít rovnováhu mezi lenivosti a dravostí. Je důležité jezdit lehce, ale ne pomalu. Je potřeba autu občas šlápnout na plyn, ale ne víc jak půl plynu, motor nevytáčet a "sžít" se s převodovkou. U manuálu opatrně na spojku, která by prvních 1000 km neměla určitě dostat zabrat, tzn: raději řadit pomaleji. Výrobci dnes již nic o "záběhu" nepíšou, ale platí pravidlo u běžných motorů (Nikoli, BMW M, AMG, Porsche - tam to trvá cca 4000 km) zajíždět motor cca 1000 až 1500 km, ale tahle vzdálenost je kombinací, města, okresek a lehce dálnice. Auto by mělo, běžně zrychlovat, běžně brzdit, jezdit podle předpisů, ale nebát se občasného rozumného předjetí. Pokud pojedete 1000 km rovně po dálnici, autu to uškodí, to není záběh. Po této správně ujeté vzdálenosti je potřeba auto občas protáhnout. Když to řeknu podle sebe: z 90 % se snažím jezdit v rámci rychlostních limitů, ale u každé běžné jízdy se "snažím" dát kickdown abych motor aspoň na pár vteřin protáhl. Jelikož to bylo pár let součásti moji práce dovolil bych si tvrdit, že vím jak na to... >:D
Osobne ma od predstavenie Polo GTI dosť zaujalo, jednak tým, ako narástlo a dospelo vizuálne i priestorom a v prípade GTI najmä tým, že nazdory trendom má plnotučný dvojliter. Ako vlastník G7 GTI som uvažoval, či by mi do budúcna nestačilo aj o triedu menšie auto, najmä ak má v podstate rovnaký motor a dynamiku ako Golf GTI. Ak má človek väčšie rodinné auto s kufrom, tak Polo ako druhé úplne postačí, aktuálne je už dostatočne priestranné a dospelo pôsobiace, žiadna hračka či autíčko len do mesta. Pri štandardnom Golfe GTI by som teda asi uprednostnil Polo, tých 30 koní (donedávna len 20) je z veľkej časti vykompenzovaných nižšou hmotnosťou (aj keď Polo je prekvapivo ťažké na danú triedu), takže dynamicky by ten rozdiel asi nebol citeľný. Pri GTI Performance je to už trošku iné, ten výkonový odstup je tam väčší (45 koní naviac už bude rozdiel), ale hlavne samosvor bude cítiť, ako aj silnejšie brzdy. Btw. ten samosvor je dobrý nielen na okruhu a jazde na hrane, ale trebárs aj v zime, kedy má auto lepšiu trakciu ako auto s otvoreným difom. Takže v prípade záujmu o sporadickú návštevu okruhu by som priplatil za Golf GTIP, kto ale nechce závodiť, nemá 2 metre a má druhé väčšie auto, kľudne mu postačí Polo GTI. V podstate jediný problém som mal s farbou, keď PGTI nemá na výber jedinú zaujímavejšiu farbu.
Tak nech dobre jazdí a robí Ti radosť. :yes: