Škoda Fabia (2003)
14.4.2014Prostě úplně obyčejná Fábie s ještě obyčejnějším 1.4MPi 44kW, jednoduchá, spolehlivá a pilně pracující na kratších cestách mimo město. Úvodem…
Škoda Fabia (petrpilny)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
-
petrpilny 29.04.2014 08:20
« Re: K motoru
Ano - naprostý souhlas, já to bral spíše z pohledu "drahé polovice" - pro ní ten motor opravdu vyniká tím plochým nic. Pravda je, že člově nic nenutí jít nad 4000, protože už tam motor prakticky neexistuje...
Já jsem se 50kW snažil vyhnout z toho důvodu, že pokud mě to zláká využívat tu trošku navíc, podepíše se to vzhledem k posunu do "červených" na spotřebě. Takhle je to takové bezpohlavní ježděníčko. 74kW by se mi také líbila, ale žena se nějak nesžila (minimálně zatím) s "přebytkem" výkonu a je opravdu spokojená s klidem, co tahle Fábie má. A co jsem si s tím zajezdil, tak například na nájezdy na hlavní to má výkonu dost, spíš to umírá nad stovkou...
A spotřeba - no jezdíme první měřenou nádrž, dle odhadů to vypadá průměr na 6-6.5l/100km, trasa je každý den 25km tam a 25km zpět, z toho zhruba 8km ve městě na jednu cestu v jednom městě a 5 vesnicích. K tomu je ale pravda, že máme týdně dalších 3-5 cest jen po městě. Pro mě spokojenost :-). Na cokoli delšího používámě Octavii (1.9tdi).
Já vím, že to není žádnej velkej koncert, ale o to víc mě to právě překvapilo, jak to celkově příjemně jede. Ačkoli je to prostě na ježdění a požitek trošku chybí :-).
Tak díky za reakci a ať nám to pěkně a dlouho sviští!
-
-
maTooB 12.05.2014 09:41
První novinka - Spotřeba
44kW a zere 6,5 to je fakt moc pri takomto vyuziti, by ma porazilo, kolega jazdi podobnu trasu s Fabiou 1,4 za 5,5 ale ma myslim nejaku silnejsiu verziu, no aj tak to vobec "nejede"...
Za 6,5 by som zajazdil tie trasy aj s mojim 125kW Multiairom a to by som bol najrychlejsi 8-s keby som si dal pozor, tak je to za 6.-
petrpilny 13.05.2014 20:14
« První novinka - Spotřeba
No jo, no, já očekávám finální spotřebu okolo 6l/100km, není to málo, ale není to moc. Pokud navíc vezmu v potaz, že 1.4 16V by jezdil za 5-5.5l/100km, ale po 6 letech bych dělal rozvody (řekněme za 7000Kč, najezdil bych za tu dobu zhruba 70000km), tak mi to vychází na 1Kč na 10km navíc. To je aktuálně zhruba 0.3l.
Nicméně abych pravdu řekl, důvodem pro koupi tohoto motoru bylo to, že se mi žena nějak nedokázala smířit s vyšším množstvím výkonu a prostě to dělalo problém. S tímhle se jí jezdí pohodlně a o tom to je.
A proto si nakonec chválím i tu spotřebu, která by se měla naopak pohybovat dokonce okolo 7l/100km. Já to se svojí octávií taky umím zajet i pod 4l/100km, věřím, že i s tou fábií bych se dostal mezi 5.5-6l.
Jinak ale celkově souhlas, není to zrovna úspornej model, nicméně má nulový náklady na údržbu a to je velkej klad a je vcelku nezničitelnej a co je nejhlavnější, žena s ním jezdí ráda :-).
Tak ať nám to jezdí!-
maTooB 15.05.2014 13:25
« Re: První novinka - Spotřeba
Tak ano, ked sa na to pozeras cisto z tohoto pohladu aj toho servisu, tak je to urcite rozumne :yes:
Kazdopadne, take male auticko s 44kw....a spotreba jak na velkom.
Aspon v tomto vidim vyhodu tych malych turbomotorov (mam 1,4 turbo), vedia ist relativne usporne ak clovek chce, ale aj ten vykon tam v pripade potreby je.
Tak nech vsetko funguje :yes:
-
-
-
Rados 08.06.2014 21:44
Praskání žárovek
Souhlas s oblibou praskání žárovek h7. Dle mých zkušeností, to jsou většinou 3 ročně. Hned další na řadě je brzdovka, která odejde vždy po jednom kuse v roce. Zbytek doteď neměněn. :-)-
baca42 09.06.2014 21:06
« Re: Praskání žárovek
Koupil jsem si odporový dráty do světel, ale asi to moc nepomohlo. Má to jedinou výhodu, že ty dráty jsou dost dlouhý a dobře se to vyměňuje. Ani nepomůže používat nějaké dražší žárovky. Prostě kupuju najednou třeba 6ks žárovek za 50Kč a chvíli mi to vydrží.
Mimo praskání H7 nemám žádný problém, tak jsem se s tím už smířil.
Moje videa:[odkaz]
-
dr.biker 13.12.2014 17:43
Palivo V-Power nitro+
To palivo má určitě pozitivní vliv na chod motoru. Jak se dočteš v recenzi na Punto, tak letos tankujeme pouze vylepšený benzin Nitro+ a je dlouhodobě prokázáno, že se na tento benzin najede cca o 50 km více na jednu nádrž oproti klasickému benzinu FuelSave.
Jinak jsem vyzkoušel 100 oktan Nitro+ Racing ve služebním Kangoo a také jsem byl nadšen z oživení motoru. Škoda té vysoké ceny a toho, že v našem okresním městě se tento benzin neprodává, není špatné ho občas natankovat, aby se motor pěkně pročistil a protáhl.
-
poterienko 13.12.2014 18:19
« Re: Palivo V-Power nitro+
Osobně si myslím, že takových 50km na nádrž se dá udělat úpravou jízdního stylu, takže nevidím důvod pro tankování dražšího paliva.-
petrpilny 13.12.2014 19:05
« Re: Re: Palivo V-Power nitro+
2poterienko: Ano určitě, je to tak, ale na druhou stranu stejnou úpravou jízdního stylu se zvýší i dojezd na nitro+, ale jinak vlastně souhlas, na běžnou jízdu to asi tankovat nezačnu... Alespoň ne za tuhle cenu, pokud to spadne níž (35Kč/l), tak bych o tom asi uvažoval.
2dr.biker: je to živější, to se mi na tom líbí nejvíc, navíc je motor i tišší a jde plynule do otáček. Je to znát na příklad při jízdě po městě, kdy to na 5 prakticky neduní (na FuelSave to duní docela dost, nic jiného jsme zatím netankovali...).
Celkově ale třeba u Octavie v naftě (viz druhá recenze) se mi dobře osvědčil i obyč FuelSave, nekouří a jede pěkně, Nitro+ jsem tam zatím nezkoušel, dle názorů dost lidí to v ní moc nefunguje...
Díky za názory a šťastnou cestu!
-
-
-
baca42 23.02.2015 17:22
Podběhy
To usazování bordelu v podbězích se jim teda moc nepovedlo. Funguje to jako překapávaný kafe, voda protejká a lógr zůstává. Zjistil jsem že v tom prostoru, protože jezdím denně, vozím celou zimu mokrou slanou kaši. :no:
Vyřešil jsem to narváním něčeho mezi ten plast a kastli ( v mém případě vypsané fixy >:D ) aby tam byla díra a ten bordel mohl volně odtejkat. Ale už je pozdě. Věřím, že udělat to hned, tak by to pomohlo.
-
petrpilny 26.02.2015 10:18
« Re: Podběhy
No tak nějak, moc se to nezadařilo, přemýšlím nad úpravou podběhu - voda tam teče stejně a když bude dole díra, tak alespoň bude vytékat ven... A bude to i lépe kontrolovatelné, zda už se to zase neucpalo.
U nás v Kolíně není naštěstí takový problém se slanou břečkou, ale i přes to mne to moc netěší. A že by se mi chtělo á dva měsíce to čistit se také říct nedá :-)...
-
Nevím, kde jsi přišel na to, že 50 kW verze jen víc "žere", obecně vzato bývá právě 50 kW verze označována za ideální volbu pro Fabii 1. Ne že by byl tak skvělý, ale protože vše ostatní byla ještě větší zoufalost. Samozřejmě 55 kW od VW ideál, ale těch moc není. Já bych bral 74 kW 1.4, i když bývá často kritizována za vysoko položený výkon. Ale právě tahle charakteristika myslím může být zábavná.
Za kolik tedy jezdí, když je úspornější než 50 kW? Předpokládám jízdní styl striktně podle předpisů, když je to drahá polovice. Jinak gratulace, v podstatě sázka na jistotu, kastle korozí nepolíbená i po těch letech, ... proč ne. Jednoduché a levné auto na provoz. Jen ty švihadla vepředu, ... 8-s ;-)