Škoda Octavia (1999)
17.5.2013OBSAH (vzhledem k délce) Popis vozu --Úvodem --Vozidla, která jsem vyzkoušel/řídil --Výběr auta --Výběr motoru --Co jsme vybrali, Informace…
Škoda Octavia (petrpilny)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- Dobry hlášky 27.05.2013 13:28 maTooB
- octávka 28.05.2013 15:35 stasek69
- česká klasika 02.06.2013 15:46 roox
- turbo 05.06.2013 23:40 [Vojťas]
- Ideální auto 23.06.2013 14:47 Rados
- Barumky 23.11.2013 10:15 Verny_2013
- Bílá střecha 30.08.2014 08:32 Ronault.
- moc hezka recenze 16.07.2015 10:03 kuny
- Ledky 24.02.2016 22:54 Verny_2013
- Rozvody 21.10.2019 22:41 Verny_2013
-
-
-
petrpilny 27.05.2013 14:17
« Re: Re: Dobry hlášky
Však taky o ty hlášky šlo, když už to někdo čte, ať se alespoň pobaví :-), nejsem ani mladej (do třicíti kousíček) a ani naivní (ovšem na 1.4 benzín, kterej většinou dneska jezdí, si tohle povětšinou poradí)...
Ale za tím zvukem dieslu si stojím, mě osobně se líbí stejně jako se třeba 90% nelíbí ;-). A k tý spotřebě - skoro si to nedokážu představit jet nad 6 litrů, pokud pojedu alespoň relativně dle předpisů na běžných cestách :-), jinak si to dovedu představit jedna dvě...
A díky za přání, taky doufám, že bude sloužit :-).-
Nerez 27.05.2013 17:28
« Re: Re: Re: Dobry hlášky
Trochu ti rozumím. Já jsem měl spotřebu s benzínem nad 7 litrů jen zpočátku, kdy auto bylo nový a navíc jsem ho kupoval před zimou takže to bylo i chladnějším počasím. Ale svým stylem jízdy a na trasách, kde se pohybuju bych se už nad 7 litrů nedostal, ale to neznamená. Ale kdybych vyloženě chtěl, tak se dostanu i třeba na 10 litrů.
To je to, co jsem myslel. Že s motorem se dá jezdit za 5, ale když bych chtěl tak i třeba za 10 :-)
Každýmu se líbí něco jinýho, jak nemusím diesly ani jízdně ani zvukově. Ale všechno má svý příznivce i odpůrce. Beru to ;-)-
Ada je zase tady 12.06.2014 13:27
« Re: Re: Re: Re: Dobry hlášky
já zase nemusím benzíny - ani jízdně, ani zvukově :no:-
petrpilny 13.06.2014 10:13
« Re: Re: Re: Re: Re: Dobry hlášky
Já se tedy musím přiznat - a stanu se možná terčem kamenování - že nyní máme doma ještě Fábii 1.4MPi a kupodivu mě v tom ježdění baví, dokonce i chápu, proč má benzín tolik "zastánců" :-), opravdu by mne to bavilo a především v rychlostech do 90km/h si u toho auta z důvodu omezeného množství kobyl užívá člověk naprosto všechny :-D.
Nic to nemění na tom, že je pro mě ta moje 1.9Tdi pohodlnější (samozřejmě vím o rozdílu ve výkonu, ale i přes to..). Jen by ještě mohlo být v autě alespoň poloviční ticho, jako je třeba v té Fábii.
-
-
-
-
petrpilny 27.05.2013 14:35
« Re: Re: Dobry hlášky
Jinak k tomu věku - koukám, že jsem z Vás ještě možná nejstarší >:D (pokud máte dle pravdy vyplněné profily - ale to jen, že jsem kouknul :-) ). A Astra je parádní, myslím, že ta bílá k tomu sedí. Koukal jsem i kritéria výběru a už když jsem hledal Octavii, tak ty benzíny byly v děsivým stavu... Takže ten nevýběr Octavie byla dobrá volba.
Jinak osobně to mám na práci, občas potřebuju převést i těžký náklady (500kg) a volba padla ta TDi, máme doma i benzín, nevadí mi, ale přeci jen s touhle "náloží" v kufru se TDi upotřebí.
Tak taky hodně kilometrů - jak bez nehody, tak bez poruchy ;-).-
Nerez 27.05.2013 17:32
« Re: Re: Re: Dobry hlášky
Ony benzíny obecně moc nebyly, to byl hlavní problém. Ta 1.6 MPI je tak odolnej motor, že tam se snad nemá co podělat, takže kdyby byl pěknej i zbytek auta, tak bych to vzal, udělal kompletní servis a bylo by. Ještě těch motorů se lidi nezbavují...
Díval jsem se i na jeden dvoulitr MPI, ale auto bylo asi od stavební firmy, protože všude byly tuny prachu a navíc po kuřákovi.
Chtít naftu, vybírám mezi tolika auty ještě teď >:D-
petrpilny 27.05.2013 18:19
« Re: Re: Re: Re: Dobry hlášky
Jo na tu 1.6 byly dobrý reference - kdybych sháněl ještě k tomuhle benzín, určitě bych o ní přemýšlel. Problém u nás ale byl děsivej stav původem českých Octavií a o stočených km mluvit snad radši ani nebudu...
Měl jsem kliku, že tohle šlo přes lidi, který kupodivu prodávali alespoň u tohohle kusu dle pravdy a hlavně sem měl možnost km ověřit (dokonce nezávisle na sobě dvakrát...). Vedle tý "mý" stála ještě o čtyři roky mladší češka se stejnou cenou a dokonce o 50000km míň, ale dle stavu uvnitř (pedály až na železo, stejně tak volant, rozervaný všechno, zvenku podřená...) jsem ani nezkoušel ověřit km, vypadala, že má buď o hodně víc a nebo byl majitel fakt prase...
A Re: poslední poznámka - to je svatá pravda, když jsem si dal poprvé filtr tak, aby odpovídal Octavii I TDi, tak mě málem kleplo, a nechtít combi, tak jsem asi už tuplem nikdy nevybral :-D.
-
-
-
-
-
stasek69 28.05.2013 15:35
octávka
Pěkná octávka ;-) já nedávno koupil 2003 taky v combíku ale 1.8 v benzínu. Pročetl jsem toho hodně a nakonec padla volba na tohle ;-) jezdím krátké krasy (20 - 30 km denně ). A tady se spotřeba hoooodně ovlivní jízdou..jel jsem s tím za 6,3L na 15km cestě, ale také za 9,5L na stejné cestě , když jsem se chtěl svést a protáhnout to trochu :-) jinak taky přeju at slouží ;-) -
roox 02.06.2013 15:46
česká klasika
pěkný, jen by to chtělo dopsat recenzi o tvý čerstvě nabitý zkušenosti, dodat nějaký fotky a bude to eňoňuňp ;-)
tak ať slouží jen ku radosti ;-) -
-
petrpilny 06.06.2013 06:33
« Re: turbo
Bude se to čistit komplet, takže to sem brzo připíšu - vypadalo to, že minimálně trochu jo, do nouzáku to ale padalo jen při plynu na podlahu na trojku/čtyřku. Říkal jsem si, že by se to dalo vydržet, ale když jsem to teď viděl... Lepší teď než v zimě :-). Na tý fotce je snad půlka průžezu "ucpaná", se divím, že to nepadalo do nouzáku pořád... -
-
-
Rados 23.06.2013 14:47
Ideální auto
Myslím si že jedničková Octavka v kombíku,je to nejpraktičtější co zatím škodovka vyrobila. Mám ji v práci,podobnou ale s 66kw a dobře jede. A ten kufr...super! :yes:-
petrpilny 23.06.2013 17:21
« Re: Ideální auto
Přesně tak, jsem názoru, že i 66kW jezdí naprosto dostatečně - pro nezávodění, ačkoli je pravda, že na dálnici bude možná chvílema malinko ztrácet dech, ale to souvisí s tím závoděním/nezávoděním. Také bych se s ní spokojil, ale hold nám štěstí přineslo 81kW, jak jsem psal v recenzi, stav byl opravdu super a nebylo co řešit :-) .
Tak ať Vám taky ještě dlouho jezdí a ať se brzo objeví zase něco podobného, přeci jen ani tohle nevydrží věčně (sám doufám v několik dlouhých let, alespoň ;-) ).-
Rados 23.06.2013 19:48
« Re: Re: Ideální auto
Přesně jak říkáte,záleží jakým stylem a kde chce člověk jezdit. V rámci mého zaměstnání dlouhé trasy po dálnicích po celé Čr jsou jen vyjímečně ,takže 66 kw postačuje.Jinak má teď najeto kolem 290tis a pořád zdá se býti v pohodě. Pro informaci,naše firemní stará Fabie combi 1.4MPi měla 380tis km než se ji rozhodli vyměnit za něco nového a taky jezdila celou dobu bez problémů,takže i Vám snad přinese ještě hodně šťastných kilometrů. ;-)
-
-
-
Verny_2013 23.11.2013 10:15
Barumky
ahoj, především zajímavá a čtivá recenze. Potvrzuje zkušenosti s mou Octou i když já ji kupoval jako novou a teď už má téměř 280 000Km. Dodnes i s těmi km neztrácí glanc a ekonomika provozu je prostě skvělá. K těm barumkám - taky jsem je koupil nejen s ohledem na cenu ale i na vynikající výsledky letošních testů ADAC kde se Polaris 3 umístili hned za 4 nejlepšími prémiovými pneumatikami. Zima sníh plískanice je zatím ještě moc neprověřila ale na suchu či vlhku se chovají příkladně.-
petrpilny 13.01.2014 10:51
« Barumky
Také zdravím, neodolal jsem a koukl na recenzi - a musím uznat, že zpracování výdajů je parádní, podrobné a ač jsem pár čísel také uvedl, jsem proti tomuhle "břídil" :-).
Polarisky jedou jak mají, spokojenost, nemám to na závodění, takže se asi na hranu moc nedostanu, ale kde jsem potřeboval prudce brzdit (typicky sebevražední chodci), tak jsem na mokru i suchu v pohodě zabrzdil, a i jízda na silné ledovce docela "šla".
Díky za hodnocení, taky jsem si dovolil ohodnotit a ačkoli je v recenzi poměrně málo fotek, je pravda, že ono na tom už není pomalu co fotit :-). A kdyby se mi nepovedlo nafotit "parádní" fotky turba, tak bych jich asi také měl jen pár.
Tak ať nám to ještě pár let frčí!
-
-
Ronault. 30.08.2014 08:32
Bílá střecha
Přiznám se, že se mi to teda vůbec nelíbí... na zeleném !kombíku! bílá střecha? :-O A ten efekt bílé nebude až tak výrazný, v první řaedě jde hlavně o tmavý interiér a světlo, které projde na palubní desku, střecha je docela dobře od izolovaná. Navíc v těchto chladných podzimních srpnových dnech usuzovat na to, že se auto méně prohřívá, když lidi chodí v mikinách? Spíše placebo efekt. Kolega má bílé Orlando a efekt na interiér a děti uvnitř se dostavil až po zatmavení zadních oken.... a to jen parciélně.
No a ta bílá v masce... taky se mi nelíbí. Proč by tam mělo v té masce být kus kontastního plechu? Pak to vypadá, že auto bylo bourané a při výměně se neráčili ani plech nalakovat :-(
Řekl bych, že na tmavé pastelové barvy moc bílý kontrast nesedí, už vůbec ne na rodinné kombíky... možná tak ještě chrom, ale jen decentně...
Samozřejmě proti gustu žádný dišputát, ale mě se to nelíbí... a hlavně, ušetřené peníze za nesmysly by se mohly investovat do pěkných Alu ko... a jak známo, kola tvoří 30% vzhledu auta. ;-)-
petrpilny 01.09.2014 17:04
« Re: Bílá střecha
Tak hned v úvodu každopádně děkuji za názor. Abych pravdu řekl, tak v okolí je to půl na půl, půlce se to líbí, půlce ne :-).
Nicméně střechu už tam mám od vlny veder, tedy neporovnávám aktuální období s dobou 35°C, jen nebyl čas doplnit foto. O oknech uvažuji, ale asi až na jaře, teď už je to jedno. A podmínka ochlazení interiéru je samozřejmě ta, co jste zmínil - nestát palubkou na sluníčku, jinak je to jedno :-).
Hold sem si chtěl udělat radost, jinak do auta investuji pouze pravidelnou údržbu, na kola jsem pomyslel, ale dost často jezdím po neskutečných cestách a i přes maximální opatrnost se nevyhnu odření poklic. které poměrně pravidelně vždy jen přestříknu, aby nebyly orubané :-). Takže ALU kola si hold musím nechat na dobu, až se nebudu prodírat po cestách necestách (a ano, to auto na ty cesty moc nepatří...).
Tak ať Vám to dobře jezdí!-
-
petrpilny 11.10.2014 17:55
« Re: Re: Re: Bílá střecha
Zdravím, hodně záleží na kvalitě provedení a kvalitě fólie + množství práce. Pokud vše odlištují a fólii zalepí tak, aby nikde nebyly vidět okraje, je to o něco dražší. Ale abych se vrátil k otázce - střecha mne stála 3500Kč, dělali mi to v Pardubicích, fólie kvalitní, výdrž (předpokládaná) 7 let. Celá Octavia by s tím, že by ji polepili opravdu precizně už ale vyšla na 30000 :-(... (pro zajímavost).
Práce to byla na nějakých 6 hodin, celé auto okolo 4-5 dnů. Problém je - jak bylo zmíněno - že by to chtělo fólii do oken, takhle člověk musí zastavit tak, aby mu nesvítilo na palubku, pak je vše ok a je i znát rozdíl.
(omlouvám se za zpoždění, byl jsem v zahraničí :-), tak snad informace pomohla)
-
-
-
-
kuny 16.07.2015 10:03
moc hezka recenze
moc hezka recenze, sice je tohle auto dnes uz minimalne retro, ne-li veteran, nic to nemeni na tom, ze je hezke, jak pekne o svem mazlickovi pises... jinak me pri cteni o kufru napadla jedna vec - pises, ze ma optimalni velikost a vejde se do nej vse, co potrebujes - ja jen dodam, ze do zadneho kufru se nevejde tolik veci, co do penezenky ;-)-
petrpilny 20.07.2015 15:36
« Re: moc hezka recenze
Díky za pochvalu, dovolím si i odpovědět a vezmu to od konce, protože mne pobavil :-). Tohle jsem ještě neslyšel, a nemůžu proti porovnání peněženka/kufr nic namítnout :-D.
Ale jinak - veterán to už samozřejmě skoro je, ani z něj nedělám nic víc než pracanta, proto jsem nekupoval litá kola a tuny dalších "zbytečností", prostě je to pracant pro převoz mé osoby a nákladu z bodu A do bodu B za přiměřené náklady, o kterého se snažím alespoň trochu rozumně postarat servisem, myslím, že si to každý "stroj" zaslouží a pak maká jak hodinky. Navím v tomhle případě to tenhle kousek zvládá i s přijatelným komfortem a hlavně vztyčenou hlavou.
A závěrem - vybral jsem si ho, pracuje jak má a tak o něm píšu "hezky", nadávat na maličkosti dovede každej a ještě navíc je to náš "národní" zvyk. Předpokládám, že si recenzi budou číst lidé, co hledají "zajímavé" informace a ne nadávky na nedodělky, pro ty je určena část Mínusy.
Tak ještě jednou díky!
-
-
Verny_2013 24.02.2016 22:54
Ledky
Ahoj, tak to si počkám na tvé vyhodnocení těch ledek z pohledu životnosti. Já tam mám osram night breaker a ty svítí fakt dobře ale ta cena 499 Kč za pár nezní moc dobře. Zatím je tam mám druhou zimu a dosud drží. Ale třeba se nechám na ty ledky taky zlákat.-
petrpilny 06.03.2016 15:21
« Re: Ledky
Ahoj, jako hlavní bych je fakt nedával, nevím, nakolik to bude svítit kam má... Ale pokud by byl velký zájem, možná bych mohl počíhat na nějakou výprodejovou akci v Číně a objednat H4. Ale k parkovačkám - svítí parádně bíle, dokonce tak, že na mne za 500km cestu nikdo neblikal, že nesvítím (myšleno hlavními světly). To považuji za úspěch a cíl téhle "mise". Jinak používám také H4 za 400-500ks a je to síla, ale zase to má homologaci a opravdu to pěkně svítí...
Spíš mne láká objednat žárovky do zadních světel/brzdovky, ale to až po vyzkoušení, kolik to vydrží, abych nemusel pořád chodit kolem auta a kontrolovat brzdovky.
Životnost bude asi zajímavá - přeci jen LED nemají moc rády přehřívání a u těch hlavních žárovek jim moc dobře nebude! Nicméně po 2h jízdy v noci žárovky žijí a celkově už jsem je docela "používal". Tak uvidíme, každopádně tyhle stály do 50Kč/ks, je možné, že kvalitnější vydrží výrazně víc, jen nevím, zda chci mít parkovačky za 300Kč/ks :-(.
Budu informovat a zkusím i jiné druhy žárovek. -
petrpilny 06.03.2016 17:33
« Re: Ledky
Tak jsem zkusil objednat brzdovky/světla - byla akce za 6.37USD/ks - no není to úplně málo, ale ono auto je poměrně drahá sranda a tak to tenhle výdaj unese :-). I tak byly ve slevě z nějakých 11USD, konkrétně jsem po zkušenostech s parkovačkama vzal "jen" 8W variantu se svítivostí 420lm. Tak uvidíme, udělám fotky, přijdou odhádem za měsíc.
A taky jsem opravdu na zkoušku vzal H4 - ale jen "malé" 11W´(cena tentokráte zkoušce příznivá - 3.41USD/ks), i tak si myslím, že to bude svítit jako "pr**e", na seriózní svícení to ale nebude. To už bych spíšeocenil do mlhovek, bohužel nejdou pustit zadní samostatně a tak by to byl u těch předních docela problém...
Našel jsem i 40-50W varianty LED H4 a to musí být tedy síla... Ale myslím, že ty se budou neskutečně přehřívat a životnost bude tedy "nulová".
-
-
Verny_2013 21.10.2019 22:41
Rozvody
Tak shodou okolností jedu zítra s Octou na výměnu rozvodů tentokrát i vodní pumpou. V pořadí již 3 při 370 Tis. Jinak spojka původní, hydroštely necvakají. Spíš starkou začíná trápit lehká koroze. 5-6 let počítám že ještě vydrží, 0,5M by mohla najet. Ale výměna rozvodů je už asi poslední.-
petrpilny 16.11.2019 22:23
« Re: Rozvody
Upozornění na příspěvky mám aktivní a tradičně nic :-). Já se také bojím, že rozvody jsou asi naposledy. Stojím jen v garáži a koroze se také objevuje, sice minimálně a na počáteční stav a nulovou starost je to vlastně super, ale...
Hydroštely jsem dělal, protože to fakt cvakalo a přišlo mi, že se tomu nechce moc do otáček až nahoru a protož - no, protože tam celkem často jsem, tak mi to fakt vadilo, stejně jako hluk a když už byly dole rozvody, tak přihodit 2000 za hydro byla celkem pohoda. A jezdí to zase jako za mlada, ještě trojka jde ochotně až za maximum výkonu (točí se na 4900-5000 s lehkým zpomalením po 4500) a čtyřka se na něj (4400-4500) dostává relativně "lineárně" také a to si myslím, že je na naftu hezké a v žádné další jsem to neviděl (PD, CR, HDI...). Třeba HDI je proti tomu fakt jak kdyby to táhlo tu Octu na kouli...
Spojku jsem dělal, neklouzala, ale vyndal jsem z ní kaši - konkrétně si sebou půjčila i kus "skříně"... Takže to, že neklouže, je celkem nepodstatný :-D... Neměla nejen kus skříně, ale ani žádné obložení a nýty vyjezdily v železe proti sobě dokonalé drážky... Mechanik nevěřícně zíral.
-
"A motor začíná mít krásnej zvuk ;-)!"
Som sa pobavil :yes: >:D
Kolko mas rokov? ;-)
Hlavne nech ti sluzi auticko :yes: