Ford Mondeo (2011)
26.9.2011Po cca 7 letech ježdění se Škodou Octavia I a II, vždy s motory 1,9 TDI (66, resp. 77 kW) jsem dostal příležitost inovovat a rozhodl jsem se pro změnu.…
Ford Mondeo (patr007)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
roox 01.06.15 08:48
« fajn kára...
..a zdařilá recenze psaná s pohlem na užitnou hodnotu... a to se mi líbí! Proto těch 10/10/10. Jo, z tvýho výběru bych já tedy osobně bral M6, ale jsem do japonců zamilovanej, takže to nenání směrodatný ;-). Tak ať dobře slouží a dělá kupu radostí a málo starostí ;-) -
Bully_ 16.08.12 13:56
« Re: Re: Z letních osmnáctek kol na zimní sedmnáctky
Vyborny napad. Vykaslete se na vyrobce, na STK, pokuty od policie a v pripade havarie vam i pojistovna nerekne nic na nepovoleny rozmer pneu >:D Ma vazne vyznam takhle bastlit?
Edit- kdyz si ale propocitam vsechny obvody kol s rozmery co podle vas Ford oficialne doporucuje, davam vam za pravdu ze jde vazne o nesmyslna doporuceni :no: -
sTiLL 16.08.12 12:51
« skrabka na predne okno....omg
ahoj,
mam podobne auto, neviem preco mas problem s rozmrazovanim. aj v najvacsej zime som nemal dovod pouzit skrabku, stacilo nastartovat a zapnut odmrazovanie predneho okna, pockat 2-3min a vsetko stieklo prec pripadne som to odhrnul lahko jednym zaberom stieracov. super vec.
co sa tyka spotreby, mne paradoxne dost pomohol chip (realne 0,5l dole). problem s hlaskami ohladom oleja je zase asi v DPF filtry. oosobne s tym problem nemam ani pri 167 000km (povodny filter) ale uz sa tesim ako ho odtial vyhodim ked sa pokazi, tak isto klesne spotreba a olej aj dlhsie vydrzi. samozrejme sa musi upravit software v riadiacej jednotke aby sa nesnazil regenerovat. -
patr007 21.03.12 13:01
« Re: Spotreba
Tak spotřeba po 30.000 km je stále stejná, tedy průměrně do 8 l/100 km na zimních kolech. Absolvoval jsem také jízdu do Rakouska ve čtyřech lidech, spousta zavazadel, rakev s 5 páry lyží na střeše, rychlost po německých dálnicích cca 160 km/h a průměrná spotřeba za tuto cestu byla 8,6 l/100 km. To mě příjemně překvapilo, čekal jsem klidně i 10 l. Asi je to tím, že pro tenhle motor (2,2 TDCi/147kW) není ta zvýšená hmotnost a aerodynamický odpor zas tak velký problém. -
patr007 16.11.11 19:50
« Spotreba
Tak už chvíli jezdím s menšími a užšími koly - z letních pneumatik 235/45 R18 jsem přesedlal na zimní 215/50 R17 a dlouhodobější průměrná spotřeba klesla z původních 8,0 l/100 km na nynějších 7,65 l/100 km. Počítač ukazuje sice 7,4 l/100 km, ale to je třeba přepočítat na menší kola, která počítač při těchto i jiných výpočtech docela matou (jak píšu i jinde, tachometr nyní ukazuje o cca 10 km/h vyšší rychlost, než je rychlost reálná, přičemž s původními 18" koly to bylo jen o cca 5 km/h). Takže sice ani teď to není žádná sláva, ale spotřeba o něco nižší opravdu je. Kdyby ty užší gumy byly letní, možná by to bylo ještě o něco méně, to už ale nejspíše nevyzkouším.
Pozn.: Rozdíl v obvodu 18" a 17" kol ve výše uvedených rozměrech je cca 7 cm, což je 3,3 %. -
patr007 02.11.11 08:44
« Re: Re: Z letních osmnáctek kol na zimní sedmnáctky
Souhlasím. Bylo by to nejlepší i proto, že v rozměru 215/55 R17 je větší výběr pneumatik, než 215/50 R17. Jen to holt nemám v techničáku, ale to by se tam možná mohlo nechat dopsat (když tam mohou být ty 18" a dokonce 19"). Btw: Výběr pneumatik v rozměrech, které Ford doporučuje, je opravdu nevelký, až na 215/55 R16 to nejsou zrovna nejběžnější rozměry, a tak nejen že nemůžu vždycky chtít pneumatiku, která by se mi líbila, ale leze to trochu zbytečně i do peněz. No nic, očekávám, že tyhle gumy za jednu zimu sjedu a pro příští sezónu se nad tím znova zamyslím. -
white label 30.10.11 18:42
« Re: Z letních osmnáctek kol na zimní sedmnáctky
Já bych se na to podivné doporučení Fordu vykašlal a příští zímní pneu koupil 215/55!/17". Dostaněš se tak na prakticky stejný obvod kola jako u letních 235/45/18" auto nebude na zimu tak nízké, vyplní se ti víc mezera v podbězích (stejně jako u letních) a ušetříš podvozek i auto lepším tlumením vyššího profilu pneu. Obvodem menší kolo na zimu má částečnou výhodu jen při častějším používání sněhových řetězů. -
patr007 29.10.11 22:34
« Re: Re: Z letních osmnáctek kol na zimní sedmnáctky
Tak jsem do galerie dal pár obrázků, na kterých je vidět přímé srovnání vzhledu Mondea Titanium S s 18" a 17" koly. Úhly záběrů nejsou vždy úplně totožné, ale nějaký dojem to dává. Taky už jsem trochu vychladl a podíval se na to za plného denního světla a nezdá se mi to tak hrozné, jako včera, odvaz to ale prostě není. Ale jezdí se na tom dobře, jen je na ty zimáky docela vedro ;-\ . -
woody-alien 28.10.11 11:39
« Re: Re: Re: Z letních osmnáctek kol na zimní sedmnáctky
Není se za co omlouvat. Je pochopitelné, že přechod z 18" na 17" musí být nezvyk a vyvolávat dojem nepatřičnosti. Obzvlášť když Titanium S je ještě o něco "nafouklejší".Já mám Mondeo na originál 17", byl jsem přesvědčen že to bude dostatečný, a dnes zjišťuju, že z některých úhlů to prostě není úplně ono. O 18" jsem uvažoval, příplatek nebyl vysokej, spíš mě odradil cenovej rozdíl pneumatik a (oprávněně) předpokládaná vyšší spotřeba. ;-) -
patr007 28.10.11 08:50
« Re: Re: Z letních osmnáctek kol na zimní sedmnáctky
Upřímně se omlouvám, nechtěl jsem urazit nikoho se 17" koly. To, že jsem si k počítači sednul hned, jak jsem se probudil, bylo hlavně proto, že jsem chtěl tuto moji formulaci zjemnit. Už jsem to ale zjevně nestihl. Už včera jsem si říkal, že i mně se líbí Mondea na menších průměrech ráfků, a to, že se mi to právě to moje auto na nich opravdu moc nelíbí, je asi dáno především tím relativním přechodem z větších na menší, těmi ráfky samotnými a pak dodatečným oplastováním verze Titanium S, které tu karoserii ještě více nafoukne. Nejvíc se na tom asi podílí lišta na prazích, která práh opravdu dost sníží (a je také komplikací při potřebě auto zvednout na heveru). Velmi vážně jsem zvažoval 16" a třeba by to dokonce dopadlo esteticky lépe, protože by vnější průměr byl stejný jako na 17", ale bylo by tam "více gumy", což dělá ta kola opticky mohutnější. Hodně jsem to zvažoval (taky, samozřejmě, kvůli penězům), ale nakonec jsem se, hlavně kvůli jízdním vlastnostem, rozhodl pro ty 17". -
woody-alien 27.10.11 23:50
« Re: Z letních osmnáctek kol na zimní sedmnáctky
No a teď si představ, že my na těch pitomých 17" i když s lepšími ráfky jezdíme i přes léto. >:D Ale jo, máš pravdu, ani ty sedmnáctky ještě nejsou úplně přiměřený velikosti karosérie Mondea.
Zajímalo by mě, jak to budeš mít se spotřebou. Bude horší počasí, pojedeš na měkčí zimní směsi, na druhou stranu na menších a užších kolech. Jsem zvědavej, jak se to u tebe projeví na spotřebě. -
patr007 27.10.11 21:57
« Z letních osmnáctek kol na zimní sedmnáctky
Právě jsem přezul z letních 18" kol (pneu Bridgestone Potenza 235/45 R18) na zimní 17" (pneu Nokian WR A3 215/50 R17) a mám zatím tři poznatky:
1. Pozitivní: Rozdíl v jízdě je malý a spíše příjemný. Zatím jsem jel jen na suchu, ale tyhle zimní gumy jsou zatím dokonce tišší, než ty letní tvrďáky. Je to o něco měkčí, ale ne nepříjemně.
2. Neutrálně zajímavý: Menší vnější obvod kol (o cca 7 cm oproti 18palcovým) se projevuje tím, že tachometr lže dvakrát víc, než s osmnáctkami. U 18palcových kol tachometr ukazuje cca o 5 km/hod více, než je skutečnost, u 17palcových je to cca o 10 km/hod více. To je docela velký rozdíl. Ten rozdíl oproti realitě je prakticky nezávislý na rychlosti (i když s vyšší rychlostí přece jen trochu roste).
3. Negativní: Auto s těmi koly vypadá dost pitomně. Je to také nic moc ráfky (Enzo W), ale to, že jsou kola o palec menší, se projevuje na estetice více, než jsem čekal. Podle mě jsou 17palcová kola na takhle opulentní auto prostě malá. Zkusím pořídit nějaké fotky a dát je do galerie. -
dislike 24.10.11 23:50
« Re: Re: Re: Spotřeba
ono kdyby to "moje" huceni bylo od pneu, tak by se to se zmenou otacek motoru neztratilo - coz tady bohuzel tak funguje - dam na 2500ot - hukot - podradim na manualu dolu/nahoru - hukot zmizi - pritom jedu porad stejne rychle.. takze kola to nejsou na 100% .. z auta zacinam byt spis nestastnej -
sir 21.10.11 15:49
« Re: Re: Re: Re: Dotaz navigace
Nene waymarks je něco jiného. Zkusim to popsat z hlavy. Najedeš do navigace s tím , že chceš zadat cíl cesty, než vybereš zdali přes zadání adresy nebo pomocí mapy, tak je tam pod tím další možnost (nemyslím ted "Laste destination", z hlavy nevím jak se jmenuje (memory cosi ?) , když tak upravím až vlezu do auta. Na to klikneš a máš tam možnost výběru uložených destinací...buď normálně nebo abecedně atd. ...a když klineš na edit....tak pak tam máš přidat destinaci "Add destination" a to bud zas pomocí adresy...nebo výběru z posledních destinací atd. Můžeš si je pak i přejmenovat atd.