Diskuse

Škoda Fabia (2005)

11.11.2009

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "PavelFl". Škoda Fabia 2.0 MPI seriově s motorem 85 KW úprava v řídící jednotce na 100 kw.Tento vůz jsem…

 

Škoda Fabia (PavelFl)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.11.2009  15:00

    :/

    tesil som sa na recenziu prvej 2 litrovej fabie a kde nic tu nic ;-\
    skoda, vzdy som sa chcel dozvediet, ako s tymto motorom jazdi, navyse je to asi "najexotickejsia" motorizacia :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.11.2009  15:39

    proč?

    proč to sem dáváš?Je to k ničemu bez info.Navíc čipovat atmosféru benzin je dost omezený, těch 15kw a 40Nm ti někdo odhadl, abys mu nasypal 10 000kč?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.11.2009  16:46

    Re: proč?

    Přečip dělala odborná firma méno kamaráda,stálo mě to 3000,- kč a tento motor více nahnat nejde.On sám má certifikaci na diagnostiku a úpravy motoru.
    • 00 Reagovat !

      foto brizak

      brizak 11.11.2009  18:08

      « Re: Re: proč?

      Tak tě kamarád stáhnul o 3 litránky.Ale i to se stává.Zjisti si něco o čipování a dopídíš se k tomu,že čipem 20 kW na atmosféře prostě nedostaneš ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 12.11.2009  12:19

        « Re: Re: Re: proč?

        přesně tak,zajeď si k někomu na měření výkonu ať se probereš. Pokud si získal 5-7kw navíc tak máš velké štěstí >:D bez urážky,ale někteří jsou nepoučitelní.
  • 00 Reagovat !

    foto Mira328i

    Mira328i 11.11.2009  17:31

    Tolik snahy...

    ..a ve finále standartní výkon...Tenhle motor stojí za prd :no:
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 11.11.2009  21:16

      « Re: Tolik snahy...

      Tak já slyšel, že na to jakej to má výkon to zas takovej průser není (v Octavii I). Ale v autě z r. 2005 takováhle motorizace - to je fakt ostuda.
      • 00 Reagovat !

        foto talio2

        talio2 11.11.2009  21:18

        « Re: Re: Tolik snahy...

        v Octavii I to vážně průser není, to je přímo průůůůůůůůůser!! :no:
        • 00 Reagovat !

          foto Mira328i

          Mira328i 12.11.2009  16:53

          « Re: Re: Re: Tolik snahy...

          ale zase lepší než 1,4 16v 55kw...děsná mrcha :no:
    • 00 Reagovat !

      foto talio2

      talio2 11.11.2009  21:18

      « Re: Tolik snahy...

      ano, to opravdu souhlasím..jeden z nejhorších motorů jaké se do Škodovek kdy montovaly a montovat budou..Nějakej němčour kdysy Fabii předělal a dal do ní motor 1,8T..dokonce s tím udělal i homologaci atd.. to už snad 1,4TDI než tuhle 2,0.. :-|
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 11.11.2009  21:32

        « Re: Re: Tolik snahy...

        No jo, to je fakt, proč ve Fóbii nebyl místo tohohle 1.8T? V tom koncernu je to samej idiot.
        • 00 Reagovat !

          foto talio2

          talio2 12.11.2009  15:01

          « Re: Re: Re: Tolik snahy...

          protože by se pak nemohla jmenovat RS Fabia s TDI.. to by pak bylo postavený na hlavu..TDI má v RS 96kW a 1,8T mělo 110kW tudíž by RS musela (jako nejsportovnější) označena 1,8T.. což si ale koncern nemohl dovolit..
          • 00 Reagovat !

            foto

            "-- skrytý --" 12.11.2009  16:28

            « Re: Re: Re: Re: Tolik snahy...

            1.8 T měla v RS Octavii 132 KW
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 12.11.2009  16:02

        « Re: Re: Tolik snahy...

        Těch 1.8 T fabii je asi 5 jednu jsem viděl osobně motor se tam vejde, i když škodovka tvrdila že se nevejde, ale je v ní v podatatě vše s Octavie RS, to už si můžu koupit octavii a ne překopat celý auto, to je nesmysl.
  • 00 Reagovat !

    foto Petr-Kneifl

    Petr Kneifl 11.11.2009  17:52

    chip

    tmu výkonu nevěřím
  • 00 Reagovat !

    foto Tymkoo

    Tymkoo 11.11.2009  18:13

    2.0

    do fábií se dávaly dvoulitry???
    • 00 Reagovat !

      foto Johnny-P

      Johnny_P 11.11.2009  18:19

      « Re: 2.0

      jistě že ano ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto -Teddy-

      _Teddy_ 11.11.2009  18:45

      « Re: 2.0

      ano, "nesmrtelny" motor MPI sa dockal dalsej verzie, ktorou potrestali vodicov. Po 1.4 a 1.6, aj 2.0 bol rovnako mizerny srot. BTW robil sa vo verzii 85kW, aj 88kW...
      • 00 Reagovat !

        foto Tymkoo

        Tymkoo 11.11.2009  21:33

        « Re: Re: 2.0

        tyjo to sem vůbec nevěděl. pač když se řekne dvoulitr tak já si už představuju fakt pořádný výkon. u tohodle teda bohužel.. akorát je to beztak těžké jak kráva a jede to úplně stejně a žere to o dva litry víc
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.11.2009  22:03

    Proč 2l ve fabii

    2 litr byl ve fabii z důvodu nutnosti výroby určitých kusů s tímto motorem pro homologaci na Fabii WRC
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 11.11.2009  22:07

      « Re: Proč 2l ve fabii

      To se mi nějak nezdá. WRC má úplně jinej motor.
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 11.11.2009  22:12

        « Re: Proč 2l ve fabii

        nejde o typ motoru ale o to, že se v sérii musí použít motor stejnýho objemu na stejný palivo proto se i 206 dělala s benzínovým dvoulitrem
        • 00 Reagovat !

          foto Mira328i

          Mira328i 12.11.2009  06:56

          « Re: Re: Proč 2l ve fabii

          Jenže ten motor v peugeotu je moderní,výkonný motor...ten ve fobii je jak z doby kamenný,jediný co má vysoký je spotřeba a hmotnost
          • 00 Reagovat !

            foto

            "-- skrytý --" 12.11.2009  08:09

            « Re: Re: Re: Proč 2l ve fabii

            tak otom neni pochyby
            • 00 Reagovat !

              foto zip2016

              zip2016 12.11.2009  09:55

              « Re: Re: Re: Re: Proč 2l ve fabii

              Taky bych od 2,0 čekal víc. Nicméně moc velký rozdíl to proti 2,0 16v ve Focusu není. Taky to akorát žere a je to těžký, ale s Focusem to celkem mává. Nicméně do škodovky patří každopádně turbo, ať v benzínu tak v naftě.
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 12.11.2009  16:05

      « Re: Proč 2l ve fabii

      Fabia měla ve WRC motor 2.0 20V
    • 00 Reagovat !

      foto Huben

      Huben 13.11.2009  12:41

      « Re: Proč 2l ve fabii

      pokud vim,tak museli udelat serii fabii,ktera bude mit vice jak 4m. Proto ma fabie RS,tak predsunuty naraznik. Protoze kazde WRC nesmelo byt mensi,jak ony 4m. Tak se mi teda nezda tve tvrzeni s tim,ze 2,0 se daval do fabie kvuli wrc...
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 14.11.2009  14:32

        « Re: Re: Proč 2l ve fabii

        to je samozřejmě pravda ale jelikož 2,0 už se používal před rs tak myslim že se to neřešilo a řešila se délka jak řikáš
        • 00 Reagovat !

          foto

          "-- skrytý --" 16.11.2009  08:52

          « Re: Re: Proč 2l ve fabii

          dělka se řešila to je pravada a muselo se prodat 20 000 ks fabii.
  • 00 Reagovat !

    foto chrestyss

    chrestyss 12.11.2009  09:15

    experti

    Koukám,že tady to je samý expert na slovo vzaté.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.11.2009  13:16

    Pro všechny experty

    Mě je to úplně jedno co tady píši ty experti, já jsem se svým autem spokojen a je mi úplně jedno že mi ho pomlouvají,Ať se sám každy podívá do svojí garaže a nepomlouvá to co nikdy neřídil.Jsem spokojený a názor amatérů je mi celkem lhostejný.Nejsem pracháč a tak mám český auto.V Práci máme auta která jsou daleko lepší něž Fábie a než ty sračky co mají ti co pomlovají, akorát taková auta živit, fakt nejde.Můžu jen jmenovat Audi S8 V10, Audi A8 V12,Porsche Carrera GT,Mercedes S 600,ale máme i Octavii 2.0 TDI a Superb 2.0 TDI.Mě moje auto vyhovuje a ti co mi nevěří ten výkon tak můžu přesvědčit v příštím týdnu kopii protokolu s měření na válcové brzdě a pak určitě tihle chytráci sklapnou.
    • 00 Reagovat !

      foto zip2016

      zip2016 12.11.2009  13:32

      « Re: Pro všechny experty

      Dovol abych to uvedl trošku na pravou míru. Nikdo tu nemyslí, že máš špatné auto, každý máme to co si můžeme dovolit a záleží jen na tom, jestli jsme s tím my sami spokojení. Tady se diskutuje spíše o tom, jestli sériových 85 KW není trošku málo na motor o objemu 2,0 z roku 2005. Přeci jen v této době byl většinou výkon takového motoru 110 Kw a víc. Nemyslím si, že by tu někdo něco měl konkrétně proti tvému autu, nebo proti tvojí osobě. A pokud jde o tebou tvrzené navýšení výkonu, tak protokol z brzdy bude každopádně dobrý důkaz tvého tvrzení, myslím, že by si ho sem měl dát co nejdříve aby si se vyhnul dalším hádkám a narážkám. No a samozdřejmě neuškodí další fotky.
      PS: Mám-li být upřímný, tak mě osobně se teda vůbec nelíbí ty bílé zadní lampy, ale pokud se líbí tobě, tak proč ne. ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 12.11.2009  15:43

        « Re: Re: Pro všechny experty

        Díky konečně někdo kdo má normální názor,vážím si tvojí upřímnosti, moji přítelkini se bíle lampy taky moc nelíbí mě zase jo je to věc názoru,je pravda že těch 85kw není moc,proto jsem nechal výkon zvýšit, přemýšlel jsem o jiném motoru nebo přidání turba a zatím je to moc nákladné,Do nových fabii dávaji ještě slabší motory a hlavně se mě ty krabice vůbec nelíbí
        • 00 Reagovat !

          foto

          "-- skrytý --" 12.11.2009  15:58

          « Re: Re: Re: Pro všechny experty

          "Do nových fabii dávaji ještě slabší motory" - nedávajú, jedine vypustili z ponuky tento zastaralý dvojliter, inak sú takmer všetky ostatné motory v novej fabii silnejšie - posilnené.
          • 00 Reagovat !

            foto

            "-- skrytý --" 12.11.2009  16:16

            « Re: Re: Re: Re: Pro všechny experty

            Tak 0 3 kw, máme v práci také fabii 1.4 16 V 74 KW můžu říct že to po Praze podle počítače žere o litr méně než moje Fabia a zase že by to jelo nějak extra i když na 1.4 to jde, můžu říct že ten dvoulitr je na fabii postačujíci, i když ta spotřeba se mi moc nelíbí.Naštěstí mi platí benzín v práci tak to nřeším.Měl jsem předtím Mercedes 124 3.0 a to Bylo jiné svezení i když jsem ho proháněl tak pěkně papal.
            • 00 Reagovat !

              foto

              "-- skrytý --" 13.11.2009  17:09

              « Re: Re: Re: Re: Pro všechny experty

              Ja si myslím že 85kw (alebo 105kw) je na bežnú Fabiu viac než dosť - väčšine aj tak stačí 40 - 47kw z HTP, ide o to, že ten motor má na auto ako je Fabia veľký objem a relatívne "malý" výkon (vzhľadom na objem a rok výroby) k tomu zrejme nežerie zrovna málo a poistka tiež nepoteší... inak si myslím že s Fabiou ten motor musí slušne hýbať - atmosferické dvojlitre majú svoje čaro.
        • 00 Reagovat !

          foto mobilcarl

          mobilcarl 12.11.2009  17:06

          « Re: Re: Re: Pro všechny experty

          mě nepřijde 85kw málo, sám mám octavii I 75kw a nepřijde mi, že bych se loudal, naopak pokud to člověk točí tak to i jede. (pro rejpaly a šejky v čr co maj auta za miliony říkám, že mi je 21 a jsem student a silnější auta jsem řídil) Myslím, že fabia 85kw musí oproti 1,2htp jet velmi slušně.
          • 00 Reagovat !

            foto Prase

            Prase 12.11.2009  23:08

            « Re: Re: Re: Re: Pro všechny experty

            rejpaly a sejky >:D :yes: :yes:
      • 00 Reagovat !

        foto karlitto00

        karlitto00 13.11.2009  13:56

        « Re: Re: Pro všechny experty

        Ehm... Napr. Nissan Almera 2.0 GTI rok 1994 - 108 kW. A to ten motor davali i do predchoziho Sunny nebo Primery (rok 1990) a mel tusim 104 kW.

        Ale ceskej Venca co nevidi dal nez na spicku svyho nosu pochopitelne nevi. :no:
        • 00 Reagovat !

          foto Huben

          Huben 13.11.2009  14:04

          « Re: Pro všechny experty

          dobre motor neni sice nejaka spicka.. ja mam taky 1,8 s 99kw ,ale zas ten motor toho hodne vydrzi a vse na nej stoji par korun.. vse ma sve pro a proti... ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto zip2016

          zip2016 14.11.2009  14:43

          « Re: Re: Re: Pro všechny experty

          Ale tady se bavíme o byčejném sériovém voze a ne GTI. Navíc v mém příspěvku je napsáno prakticky to samé, takže si nepřišel s ničím novým. A nejsem žádnej Venca! >:D
        • 00 Reagovat !

          foto tofoj

          tofoj 14.11.2009  20:16

          « Re: Re: Re: Pro všechny experty

          Můj ty pane, ty seš odborník na Nissany, Primera GT P10 (1990-1996) měla 110kW ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto -Teddy-

      _Teddy_ 12.11.2009  14:44

      « Re: Pro všechny experty

      A ja aj tak dalej docikam, aby si vedel! :-P
    • 00 Reagovat !

      foto esenbe

      esenbe 12.11.2009  20:09

      « Re: Pro všechny experty

      Je uplně jedno co ukážeš na brzdě nebo kdekoliv . 20 kw a 40 nm nedostaneš čipem z atmosféry ani kdyby jsi byl třeba nejlepší chiper pod sluncem . Proč myslíš ,že by se jinak patlali lidi s kompletními závodními svody za šílené peníze ,když dostanou přibližně stejnou hodnotu jako ty 10 minutama u počítače ?
      • 00 Reagovat !

        foto tofoj

        tofoj 12.11.2009  22:49

        « Re: Re: Pro všechny experty

        U atmosféry nezbývá nic jinýho, než dostat do motoru víc paliva, pokud nebudeš měnit sání, vačky, svody, vejfuk atd... To znamená, že na sériových tryskách je nárůst nereálnej. Doporučuju ti změnit popisek, protože to bije do oka, pak budeš mít klid ;-)
        To nic nemění na tom, že se mi auto líbí a bral bych tu samou motorizaci. Pro lehoučkou fábii to musí bejt dostatečně výkonný a když tomu nejdeš po krku, tak to ani tolik nežere :yes:
        • 00 Reagovat !

          foto karlitto00

          karlitto00 13.11.2009  13:53

          « Re: Re: Re: Pro všechny experty

          Lehoucka Fabka? Vtip dne ;-) >:D
          • 00 Reagovat !

            foto tofoj

            tofoj 13.11.2009  15:13

            « Re: Re: Re: Re: Pro všechny experty

            Seš mimo? 1110kg ti příde hodně na auto s 2l motorem?
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 16.11.2009  09:01

        « Re: Re: Pro všechny experty

        Zjišťoval jsem si podrobnosti v servisu Škoda v GoldCar a bylo mi řečeno že původní výkon motoru 2.0 měl 109 KW, nevím z jakého důvodu, ale byl oficialně řídící jednotkou omezen na 85 KW.Nepodařilo se mi zjistit důvod, ale říká se kvůli emisím, ale nemám to potvrzené.Jinak u Octavie s tímto motorem docházelo často k chybě v řídící jednotce a škoda ji měnila za jinou, a házelo to do nouzového režimu.To mi říkal kolega v prácď, protože s ní jezdil.
        • 00 Reagovat !

          foto Mira328i

          Mira328i 16.11.2009  10:24

          « Re: Re: Re: Pro všechny experty

          A nepleteš si to s 20ventilem??
          • 00 Reagovat !

            foto

            "-- skrytý --" 16.11.2009  10:36

            « Re: Re: Re: Re: Pro všechny experty

            Ptal jsem se přímo na tenhle motor, jezdím tam na servisní prohlídky takže vědí co mám za motor, vím že se dělal ještě 1.8 bez turba a to byl 92 KW 20V.
    • 00 Reagovat !

      foto hugolin

      hugolin 13.11.2009  16:29

      « Re: Pro všechny experty

      ahoj, vw koncern ma taky blby zvyk uvadzat vykon motoru slabsi na papieri ako je to v skutocnosti.Priklad:TDI 77 kW ma v skutocnosti 87 kW.Mam na to 2 vysvetlenia-
      1.ziadna automobilka si nemoze dovolit napisat vyssi vykon ako je v skutocnosti a preto mi nieje celkom jasne,ze preco renault uvadzal svoj 79kW motor bez hamby ako 110 konovy(107koni v reale).
      2.vw chce mozno dosiahnut aby si kazdy myslel,ze ich motory proste lepsie chodia.

      preto maju pravdu obidve skupiny:atmosferu nenacipujes viac ako o 5-7 kW a pravdu mas aj ty,ze to ma 100 kW,lebo som si absolutne isty,ze 2,0 nema 85 kW.
  • 00 Reagovat !

    foto matlok

    matlok 13.11.2009  08:24

    není chyby v majiteli ???

    souhlasím s vámi všemi!! Tenhle motor ve fabii je omyl. Vysoká spotřeba, na tu spotřebu špatný výkon. V Octavii to byl na začátku dobrý motor (jiný nebyl :-) ) pak už to bylo taky o ničem. Je otázka, proč si dneska auto s tímto motorem kupuje ????? Jedině z nevědomosti. Pokud má kámoše, který chipuje, pak je divné, že mu neporadil, že ten motor je nesmysl. Ale je to stejné jako když majitel napíše, že TDI do RS je blbost-jasně, když je stočené a špatně udržované. Před měsícem kupoval Fabii RS brácha : 2005, najeto 95tis.km a jede to jako kule! Motor je v nejlepší kondici(servisováno u autor.prodejce). Holt, chce to líp vybírat.
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 13.11.2009  08:42

      « Re: není chyby v majiteli ???

      Viděl jsi nějaké jiné sportovní auto kromě fabie a octavie Rs že by mělo TDI já ne, Focus,Subaru,Honda,Golf mají vždy TI přeplňovaný benzínový motor.Nikdy diesel
      • 00 Reagovat !

        foto matlok

        matlok 13.11.2009  09:48

        « Re: není chyby v majiteli ???

        OK. souhlas. ale já nepsal o tom, že diesel do sportovního auta nepatří! S tím by se dalo souhlasit (ikdyž v dnešní době, kdy do Scirocca dávají 1,4TSI DSG a jede to jako 2,0......). Dneska je všechno jinak. Mimochodem, jaké je Fabia RS sportovní auto ? Všechny značky, které jmenuješ, jsou někde jinde než Fabie RS. RS je pro lidi, který chtějí kombinovat běžné používání auta se sportovním nádechem. Ale rozhodně ne pro lidi, který chtějí sportovní auta o kterých píšeš. A to taky ten důvod, proč tam není ten diesel. RS není klasický závoďák a proto tam je diesel (kvůly spotřebě při normální jízdě) a patří tam.
      • 00 Reagovat !

        foto matlok

        matlok 13.11.2009  09:50

        « Re: není chyby v majiteli ???

        Ještě pro úplnost : z tvojí recenze je vidět, že bys chtěl být hrdý majitel skutečně sportovního auta....třeba Fabie WRC :-) pak by tvoje kritika byla oprávněná. Ale ty si stěžuješ na to, že v autě pro běžnou potřebu (se sportovním nádechem) nejsou sportovní motory :-)
      • 00 Reagovat !

        foto Jack1989

        Jack1989 16.11.2009  13:34

        « Re: Re: není chyby v majiteli ???

        A co takhle nový Golf GTD, když zmiňuješ Golfa? Najdi si někde porovnání GTI a GTD např v nedávnem AutoTipu a budeš asi dost překvapený. A nechápu jak při dnešních uspěšných výhrách nafťáků v Le Mans nebo Seatu v okruhových závodech je tolik lidí co nad nafťáky ohrne nos aniž by se snimi třeba svezli. Ja mám TDI a nemůžu prohlásit že každý benzín stojí za *, protože jsem se prostě v každem nesvezl.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.11.2009  10:30

    sportovní auta


    sportovní auto z 2,0 fabie ,no to mě poser,kdo tohle může myslet vážně,ani RS není zázrak ale aspon to jede
    dej tam neony a křídla a vyraž do světa :no: PROBER SE
    • 00 Reagovat !

      foto Mira328i

      Mira328i 13.11.2009  12:23

      « Re: sportovní auta

      :yes:
      ...stejně sportovní jako dacia logan luxusní... >:-[]
  • 00 Reagovat !

    foto Peeskle

    Peeskle 13.11.2009  17:08

    Chip

    Nedela kamarad nahodou tady?[odkaz]

    Pro predstavivost tady davam co museli udelat kluci u Mugenu aby CTR 8g trochu popohnali: "Dvoulitrový nepřeplňovaný motor i-VTEC má nové vačkové hřídele a písty, upravené sání, zvýšený kompresní poměr a také výfukový systém z nerezové oceli. Řídicí jednotka dostala jiný software. Největší výkon se zvedl oproti běžnému Type-R o 20 procent na 177 kW (240 k), hodnota točivého momentu je o 10 procent vyšší v celém rozsahu otáček." To je o 40koni! a 19-21Nm!!! Tak to muzou tihle profici zabalit, u nas v cesku to udelaji uplne jednoduse chipem za 3 litry!

    :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.11.2009  12:29

    fábka

    Fábka je pěkná a ten motor na to jak je to stará koncepce a technika je v pohodě. Jen škoda, že jich je tak málo na trhu ojetin. Dooufám, že s Vámi najezdí ještě hodně kilometrů:-)
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 16.11.2009  08:51

      « Re: fábka

      Mám najeto 110 tis poctivých, žádný problém jsem s autem neměl, ani s motorem a toho dost proháním, měním filtry, olej,nic extrovního.Udělal jsem akorát rozvody a nic navíc.Dnes jsou auta co mají výkon 160 PS při 1.4 TSI, ale co na tom, když je motor 2 x přeplňovaný.Jak asi dlouho vydrží turbo a kompresor, jsou to další věci které se mohou porouchat.U atmosferického motoru takové věci nejsou.A spotřeba udávaná u těchto motoru je když se drží člověk při zemi,Začne-li točit motor do vyšších otáček, začne papat benzín uplně jinak než podle tabulek, zkušenost s Golfem 1.4 TSI.Jsme v roce 2010 a pokrok jde dopředu.Mě se ale třeba nová fabia vůbec nelíbí a i kdyby měla 200 PS tak jí nechci protože je prostě hnusná je to krabice.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.11.2009  14:28

    Test


    Škoda Fabia 2,0i - V malém těle velký motor
    Test na auto.cz

    Tak se pod kapotou Fabie setkává moderní celohliníkový čtyřventilový tříválec, určený pro masovou motorizaci, s ortodoxním litinovým čtyřválcem, jemuž mnoho nechybí do dvaceti let konstrukčního stáří! Po Octavii 1,4 testujeme další boleslavské kombi s krajní motorizací.

    Vzpomínka na osmdesátá léta
    má podobu osvědčeného čtyřválce klasické konstrukce, pohánějícího již Passat B3 či Golf III. Zatímco mateřský Volkswagen jej – s výjimkou Sharanu - ve svých modelech již několik let nenabízí, škodovka ho ještě v druhé polovině devadesátých let použila rovnou do všech tří výrobních řad. Ve stále vyráběné Octavii I dosloužil teprve před několika měsíci, Superb i Fabia jej dosud nabízejí. Může pobavit i fakt, že zatímco mezi Superby je dvoulitr základem, pro malou Fabii naopak tvoří vrchol zážehových motorizací, v základních řadách (mimo RS) druhý nejdražší po turbodieselu 1,9 TDI PD.

    Vybrali jsme
    nejvyšší ze tří dlouhodobě nabízených vrcholných provedení, prostřední Ambiente bez klimatizace, bočních airbagů a litých kol je levnější o 39 – 40 tisíc, základní Classic, ochuzený o většinu výbavy, pak o dalších 25. Kromě testovaného dvoulitru je v nabídce i šestnáctiventilová čtrnáctistovka ve dvou verzích (55 a 74 kW), přičemž slabší verzi lze jako jediný motor ve Fabii získat se samočinnou převodovkou. Základ nabídky tvoří tříválec HTP 1,2 l (47 kW). Naftu spaluje tříválcová čtrnáctistovka TDI PD, jejíž dvě výkonové verze 51 a 59 kW jsou jedinou novinkou v nabídce, případně známá devatenáctistovka 74 kW, tvořící cenový strop pro základní řady Fabií.

    Vrcholnou motorizaci
    zvenčí již nelze jako dříve jednoznačně rozpoznat dle symbolu „2.0“, marketéři totiž opět zamíchali kostičkami koncernového označovacího puzzle a po faceliftu přidělili dvoulitru označení MPI s červeným „I“, zděděné po silnější padesátikilowattové verzi již nevyráběné škodovácké čtrnáctistovky OHV. Vnímavější jedinci si všimnou dvou tlustších výfuků, další viditelné rozdíly však neexistují; fakt, že majitel dvoulitru se rozhodl dát za fabii čtyřista tisíc nebo i daleko více korun, tedy zvenčí na pohled patrný není.

    Uvnitř
    nacházíme již šestým rokem prakticky totéž a loňský facelift přidal značně konzervativním křivkám interiéru jen zanedbatelné množství šarmu. Zatímco u základních verzí nám černočerný jednoduše formovaný plast připadá jako přiměřená volba, u testované špičkové Elegance za téměř půl milionu korun bychom čekali trochu útulnější prostředí. Zajímavý je snad jen nový volant, k němuž jsme se pochvalně vyjádřili již v § prvním testu faceliftované Fabie 1,4 TDI, pohlednější je i nová grafika přístrojů, zaplatila za to svou někdejší přehledností. Zatímco v době uvedení se nám využití vnitřního prostoru zdálo špičkové, dnes jsou někteří konkurenti již dále a zejména nabídka odkládacích prostor se propadá do průměru. Vpředu si není kam bezpečně odložit mobil či šálek s kávou, bilanci příliš nevylepšují ani mělké schránky ve dveřích a před spolujezdcem.

    Zajímavostí našeho kusu byla rozsáhlá příplatková výbava, která však vymrštila už tak nikoliv nízkou základní cenu dvoulitrového kombi na sumu, kterou zaplatí za nejmenší škodovku spořivý český motorista jen stěží. Přesto nám v péči solidní audiosoustavy a palety příplatkových asistenčních a bezpečnostních systémů bylo dobře. Obzvláštní pochvalu zasloužilo účinné vyhřívání sedaček, tento prvek bychom při nákupu nového vozu zaškrtli mezi prvními.

    Líbily se nám i xenonové světlomety, ovšem spíše pro respekt, který jaksi automaticky budily u ostatních řidičů na ztemnělé dálnici, než kvůli svítivosti, která se od velice účinných základních světlometů s žárovkami H7 zase tolik neliší. Potisící jsme si naopak zanadávali na zmenšené pravé vnější zpětné zrcátko; vidět v něm není prakticky nic a vřele doufáme, že šetřit tímto způsobem už nikdy nikoho nenapadne. Nechyběl ani parkovací asistent, ten ovšem považujeme u Fabie kvůli dostatečně odhadnutelným koncům vozu za zbytečný.

    Ovládání
    se prakticky neliší od ostatních Fabií, i u nejsilnějšího benzíňáku tedy zůstala máslově jdoucí a na dostatečně dlouhé dráze zabírající spojka a zejména exaktní a bezproblémové řazení. Jako u všech Fabií s litinovým motorem, se nám však ani u dvoulitru moc nelíbilo řízení. Subjektivně je méně citlivé, než u lehkých hliníkových jednotek, a také zpětná vazba elektrohydraulického posilovače nepatří právě mezi pozitiva. Zvyknout si ovšem lze a stále zůstává zřetelný náskok na některé, zejména francouzské konkurenty. Ideální stav to ale není a směrová stabilita i přes montáž velkých šestnáctipalcových kol citelně trpí.

    Poněkud nestandardní je i ovládání tempomatu; namísto obvyklých tlačítek či páčky používá čtyřpolohový posuvný ovladač na levé páčce, doplněný velkým tlačítkem tamtéž. Příliš pozornosti stojí i ovládání rádia Symphony malými a nepřehledně rozmístěnými tlačítky.

    Startujeme
    a místo pronikavého barytonu tříválců, nýtování turbodieselů či mechanických ruchů víceventilových agregátů, se ozývá jen sametový šum jednotky s minimem vnitřních mechanických odporů. Odtlumení agregátu jsme označili za výborné a hluk ani vibrace zdaleka nedosahují spodní hranice obtěžování posádky. Ani protúrování nepřináší příval agresivních decibelů, pouze neobtěžující nepřehnané zurčení. Od prvních vteřin přicházíme této, z hlediska prodejních statistik spíše okrajové motorizaci, na chuť.

    Rozjezd
    nás postrčil k druhému vrcholnému zážitku s dvoulitrem. Takto motorizovaná Fabie nevyžaduje pro plynulé rozpohybování vytáčení až někam ke třetině jmenovitých otáček; při troše cviku zůstane ručka otáčkoměru kolem jedničky. A pak nastává opojení dostatkem kroutícího momentu v celém spektru otáček; v každém okamžiku čeká „pod plynem“ uklidňující dostatek síly a pro městskou jízdu je možné přeřazovat kolem dvou tisíc otáček až na pětku a tu nechat zařazenou i při padesátce. Všechny režimy a přechody mezi nimi doprovází uklidňující vědomí, že je na naší straně silný spojenec.

    Jízda
    samotná je velice příjemným zážitkem, protože lze řadit prakticky kdykoliv podle potřeb řidiče a provozu, nikoliv auta. Poučka o objemu, který ničím nenahradíš, platí bezezbytku a na první pohled zbytečně výkonný agregát pro malou Fabii jsme rychle prohlásili za to nejpříjemnější, co je k mání. Stejně dobře s ním lze cestovat všemi způsoby po okreskách i po dálnicích, kde je schopen držet krok s prestižnějšími auty až k hranici 200 km/h, kde leží jeho reálné maximum. Zkoušku jsme provedli na testovacím úseku Praha – Norimberk a zpět a zkonstatovali, že na německé dálnici se dvoulitr cítí jako doma a udržovat s ním trvalou cestovní rychlost 160 – 170 km/h nečiní nejmenší problém ani do mírného stoupání. Od stosedmdesátky nahoru se také dá jet, ovšem pak se už hlučnost stává dosti nepříjemnou a ukazatel průměrné spotřeby začne prozrazovat hodně indiskrétní čísla.

    I přes solidní papírové předpoklady však dvoulitr překvapivě nevyhledává sportovní jízdu. Daleko lépe než při atakování červeného pole mu totiž je kolem poloviny jmenovitých otáček, kde vrcholí kroutící moment. Vytáčení se nebrání, ovšem v horní polovině otáčkového spektra už díky dvouventilové konstrukci žádné překvapení nečeká a v naprosté většině situací jsou výlety k hranici 6000 otáček zcela zbytečné.

    Provozní náklady
    Průměrná spotřeba z celého testu se vyšplhala k téměř 9 litrům na 100 km, což je cca o litr více, než bychom čekali, ovšem na druhou stranu si vůz užil zimních podmínek, dynamického městského provozu a také zmíněné rychlé cesty do Německa. Dálkový výlet klidným tempem půl napůl po dálnicích a okreskách pak stál 7,3 l/100 km, nespěchavé ježdění po městě znamená v každém případě víc než 8,5 litru na každou stovku kilometrů. Spotřeba tedy trochu zchladila naše nadšení z příjemného motoru, příjemné samozřejmě není ani zařazení do vyšší kategorie povinného ručení.

    Závěr
    dvoulitr si do Fabie koupí zřejmě jen málokdo, protože značné výhody výkonné pohonné jednotky bohužel účinně eliminují citelné ekonomické zápory; vedle vyšší spotřeby a pojistky je to i dosti sebevědomá prodejní cena. Základní částka za Fabii hatchback se sice taktak vešla do čtyřsettisícové hranice, ovšem při zvolení verze kombi, či již těch nejzákladnějších „obligátních“ položek příplatkové výbavy (metalíza či rádio), se částka odrazí daleko za ni. Částečnou kompenzací je velice solidní základní výbava, obsahující většinu drahých prvků již v základu. V případě námi zvolené konfigurace by se dalo ušetřit cca 30 tisíc vypuštěním xenonových světlometů a parkovacího senzoru, bez kterých se Fabia docela dobře obejde.

    Testovaný dvoulitr je rozhodně tím nejpříjemnějším, co lze ve Fabii najít. O něco dražší turbodiesel 1,9 TDI jej sice převyšuje dynamikou i hospodárností, ovšem jeho neučesaný projev jej nechává za kultivovaným a tichým zážehovým motorem. Levnější stokoňová čtrnáctistovka se také dynamikou dvoulitru téměř vyrovná a nabízí vstřícnější ekonomiku, ovšem s přibývajícími kilogramy zátěže rozdíl rychle roste a navíc chybí suverenita v nízkých otáčkách, vlastní dvouventilovému agregátu. Každý má možnost volby a pokud se odhodlá připlatit si za dvoulitr, dostane se mu velmi kulantních služeb
    • 00 Reagovat !

      foto Mira328i

      Mira328i 19.11.2009  17:55

      « Re: Test

      Takže co z toho plyne...je to zastaralej, litinovej a 8ventilovej motor, kterých měly asi u VW na skladě dost a potřebovaly se jich zbavit tak to cpaly do každý šůty co měla kola a díky paletě motorů pro fabii to byl i jeden z lepších motorů(HTP ani Trak.Diesel zrovna neoslnily) a motor 1,8 20v turbo se bohužel nedodával.Ale pokud se podíváme ke konkurenci z té doby....tak je to jen horší průměr až pod průměr :-!
      • 00 Reagovat !

        foto tofoj

        tofoj 19.11.2009  18:04

        « Re: Re: Test

        Každej nemá dokonalý auto jako ty >:D
        • 00 Reagovat !

          foto

          "-- skrytý --" 19.11.2009  18:08

          « Re: Re: Re: Test

          >:D :yes:
        • 00 Reagovat !

          foto Mira328i

          Mira328i 19.11.2009  18:15

          « Re: Re: Re: Test

          Tak mi řekněte co je na tomhle motoru jinde než v rovině průměru.
          Koukněte se na ostatní značky-hyundai,peugeot,japonci...všichni mají motory někde jinde;-)
          • 00 Reagovat !

            foto Mira328i

            Mira328i 19.11.2009  18:17

            « Re: Re: Re: Re: Test

            Ten výkon,krouticí moment odpovídají motoru starému 20let a ještě k tomu o objemu 1,8..
          • 00 Reagovat !

            foto Mira328i

            Mira328i 19.11.2009  18:20

            « Re: Re: Re: Re: Test

            Ten výkon,krouticí moment odpovídají motoru starému 20let a ještě k tomu o objemu 1,8..a to ještě o klasickém výkonu
            • 00 Reagovat !

              foto PeT-a-RSKa-

              PeT-a (RSKa) 19.11.2009  18:25

              « Re: Re: Re: Re: Re: Test

              ehm...některé v té době (před dvaceti lety) měli seriově z 1,8 přes 100kw bez problému :-)

              Nic proti 2,0 MPI....
              • 00 Reagovat !

                foto Mira328i

                Mira328i 19.11.2009  18:28

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Test

                Ano to měli,ale bral sem pro porovnání jen obyčejné motory,ne silnější verze toho objemu...to by byly rozdíly daleko větší..
          • 00 Reagovat !

            foto tofoj

            tofoj 20.11.2009  11:47

            « Re: Re: Re: Test

            Ano, všichni už tvuj názor známe... tak snad už bude klid >:D
            • 00 Reagovat !

              foto Rubb

              Rubb 20.11.2009  17:31

              « Něco k motoru

              Tento motor je sice starší konstrukce a nikdy nepatřil na špičku. Hlavně nikdy neměl přes 85kw jak Ti tvrdil kamarád ze servisu a nikdy jej nenačipuješ na tuto hodnotu, jak Ti tvrdí druhý kamarád. Možná by jsi měl změnit kamarády - sorry...
              Nicméně můj názor je ten, že jeho 85kw na fábii v pohodě stačí ikdyž jsou dolovány z objemu dvou litrů. A pokud je s tím majitel smířen v podobě o něco vyšší spotřeby - no problem.
              Jen těch 105kw bych smazal... ;-)
              • 00 Reagovat !

                foto Mira328i

                Mira328i 20.11.2009  17:51

                « Re: Něco k motoru

                Plnej souhlas, jen že podvozek fabie I si zasloužil 1,8 20v turbo
                • 00 Reagovat !

                  foto Rubb

                  Rubb 21.11.2009  18:17

                  « Re: Něco k motoru

                  To je ta jejich koncernová politika, Ibiza a Polo ho mělo, Fabia utřela samozřejmě nos dvoulitrem s o třetinu slabším výkonem ;-\
                  • 00 Reagovat !

                    foto Mira328i

                    Mira328i 21.11.2009  18:23

                    « Re: Re: Něco k motoru

                    Jeden z důvodů proč nemam rád koncern,nejvíc mi z něj sedí značka audi..některý seaty(ty aspoň dostávají aktuální techniku,ne to co se nezdělalo;-))
                    • 00 Reagovat !

                      foto Rubb

                      Rubb 22.11.2009  18:33

                      « Re: Něco k motoru

                      No tak VW si do svých aut také montuje to nejlepší a taky si to nechá zaplatit... Jinak BMW dělá podobný věci. Taky spolupracovalo s PSA na 1.6 THP a nejsilnější verzi si ponechalo jen pro sebe :-( Holt už to tak chodí a nic není zadarmo, ani ta spolupráce...
                      • 00 Reagovat !

                        foto OkreskyLover

                        OkreskyLover 09.08.2011  20:41

                        « Re: Re: Něco k motoru

                        O jaký kvalitě tu ve spojitosti s VW hovoříš, milý kolego?
        • 00 Reagovat !

          foto

          "-- skrytý --" 20.11.2009  09:26

          « Re: Re: Re: Test

          ne! nemá dokonalý nejdokonalejší.jinak nissan je pěkný a japonci nejsou špatný jedním občas jezdím v práci,ale to není uchrochtanej bavorák se spotřebou 8 l. ale jiná kára.
          Mitsubishi Lancer EVO VI 2.0 TURBO 16V
          • 00 Reagovat !

            foto Mira328i

            Mira328i 20.11.2009  17:56

            « Re: Re: Re: Re: Test

            nevim teda co je na řadovým šestiválci uchrochtanýho--asi si ho neslyšel...
            • 00 Reagovat !

              foto tofoj

              tofoj 27.11.2009  17:03

              « Re: Re: Re: Re: Re: Test

              On se nechtěl doktnout tvýho ega >:D
              • 00 Reagovat !

                foto Mira328i

                Mira328i 27.11.2009  17:15

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Test

                Spíš mi dostalo co vyplodil za hovadinu:-).
            • 00 Reagovat !

              foto OkreskyLover

              OkreskyLover 09.08.2011  20:48

              « Re: Re: Re: Re: Re: Test

              Myslí naftu, vole.
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 20.11.2009  10:56

        « názor

        čtu tvoje recenze a jak reaguješ!Do každého jen rýpeš a obhajuješ svůj bavoráček ze zlata.Na světě existuji daleko lepší auta než máš ty.Přestaň se do všech navážet a podívej se co ti stojí v garaži.Nudný seriový auto s velkým motorem a VÝKONEM!!!.Furt ho jen fotíš a obhajuješ jak je nejlepší.Já BMW uznávám měl jsem možnost ho několikrát řídit, protože ho měl můj otec.Šlo o BMW 750 iL s motorem 5379 l.,výkon 240 KW V 12 v plné palbě.Spotřebu jsem fakt neřešil, to nešlo.Ale řešiš tady uplné nesmysly.Dal jsem sem pár fotografii a napsal o svém autě několik maličkostí jako ostatní.Ty jen každého kritizuješ a chceš aby ti opěvoval tvoje autíčko.Nezavidím tvé ženě-nebo přítelkyni,vždyť ty své autíčko miluješ víc než ji.Desítky fotgrafii,ze předu ze zadu, detaily,foť radeji ji, ta za to alespoň stojí.
  • 00 Reagovat !

    foto vartin

    vartin 26.11.2009  15:18

    Tudor

    Jo, to je velká škoda že ho nevyrábjejí, určitě by o Tudora byl velký zájem. Vypadá suprově ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 15.12.2009  21:54

      « Re: Tudor

      Tudor se mi taky líbí ve studii byl motor 2.8 V6 tak to musí i slušně jet
  • 00 Reagovat !

    foto Marekx

    Marekx 30.01.2018  17:54

    8V dvoulitr

    Tak si to tady s odstupem času pročítám a musím se místním znalcům fakt smát. To o tom čipování benzínové atmosféry raději ani nekomentuji. Nicméně srovnávání 8V techniky s 16V je úplně mimo a pak se tihle "znalci" diví, proč má podle nich tento dvoulitr jenom 85kW, nicméně s příjemným jízdním projevem, pokud se umí řadit. Tento motor totiž znám dobře jak z Okty I, tak i Fobie I, což jsou auta samo o sobě spíše k zlosti, protože něco tak nespolehlivého v lepší výbavě, aby člověk pohledal. Nicméně zrovna tenhle 8V dvoulitr patří k tomu lepšímu, je naprosto spolehlivý a bezproblémový, navíc si skvěle rozumí s LPG. Baví tady i ty recenze na dle uživatelů "skvělé" HTPky, ale tenhle velmi odolný dvoulitr je dle fandů škodovky na nic, prostě praktici, kteří ten dvoulitr znají pouze z katagolu >:D
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…