Diskuse

Škoda Fabia (2003)

15.9.2009

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Biftek". Kupa Fabie bola viac menej spontálna záležitosť. Jedného dňa som dal inzerát na svoju…

 

Škoda 1.2 40kW HTP Classic (Biftek)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.09.2009  16:53

    Fobia

    Vsetko som sa snazil ponat nezavisle od toho, ci to auto je moje a ci ho mam rad!skratka objektivne
    • 00 Reagovat !

      foto Ronault-

      Ronault. 15.09.2009  17:17

      « Re: Fobia

      Ano, tu charakteristiku motoru jsi trefil opravdu přesně. Mrtvost od určitých otáček je pro něj typická. Jestli jsi přecházel od Favoritu, tak jsi musel poznat právě tu výkonovou mezeru, hlavně při předjíždění. Mě jednou doslova vyděsila a předjížděcí manévr jsem musel vzdát i když běžně bych jej s Favoritem dokončil.

      Jinak zkus se ještě více rozepsat, je pravda, že Fabii dobře každý zná a má mnoho odpůrců, ale jen málokteří si uvědomují například velká kvalitní a dobře dimenzovaná přední sedadla nebo dobře odtlumené rázy od podvozku.

      Jinak kousek je to pěkný, ale vzhledem k kratší recenzi a méně fotek zatím nehodnotím.
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 15.09.2009  17:25

        « Re: Re: Fobia

        Souhlasím, že tam ty mrtvé otáčky určitě jsou, ale Favorit na tom není výkonově lépe. Ten tříválec má hlavně o větší ochotu nechat se vytáčet a většina Favoritů už má nejlepší léta za sebou. Přesto bych se raději přiklonil k jiné motorizaci, zejména díky spotřebě, která je opravdu silně závislá na stylu jízdy.

        pozn. jezdil jsem s Favoritem 135LS 40kW s nepřímým vstřikem
        • 00 Reagovat !

          foto Ronault-

          Ronault. 15.09.2009  17:31

          « Re: Re: Re: Fobia

          Ano, karburátorové Favority jsou mrtvé od 2000-2500 otáček, ale třeba vytočením na dvojku a na trojku se dá i relativně bezpečně předjíždět a řekl bych, že motor táhne až 4500 ot., kde začíná vadnout. S Fabii jsem se právě podřadil, že začnu předjíždět, do 80 jsem jel na trojku, pak na čtverku a furt nic, krátké převody a absence síly ve věštších otáčkách mě přinutila to vzdát.

          Ale pravda, že třeba krásně Fabka táhla do stoupání i na pětku tak do devadesáti, kde s Favoritem musím točit na čtverku za kraválu.

          Prý je ale na tom 47 kW verze lépe. A jak jsem zkusil, tak i nová 44 kW Favbia II je lepší než ta stará 40 kW, ale taky si dokáže říct i o 10 l/100.
          • 00 Reagovat !

            foto

            "-- skrytý --" 15.09.2009  20:00

            « Re: Re: Re: Re: Fobia

            Ja by som Favo charakterizoval asi tak, ze motor taha viac linearne ako Fabia, no vyrazne slabsie, Fabia ma zas mensie spektrum vyuzitelnych otacok.
            No v kazdom pripade nemôzeme porovnavat stare ohv s novodobym ohc.
            CO by ma fakt zaujimalo je, ako by to slo, keby sa tam spravil chip tuning, isto by som do toho nesiel, len zo zaujimavosti.. ci predsa by sa ten vrch trochu neposunul...
            • 00 Reagovat !

              foto Ronault-

              Ronault. 15.09.2009  20:11

              « Re: Re: Re: Re: Re: Fobia

              Prý by se to zlepšilo, jsou na to přímo chipy, koukal jsem. Určitě bych o tom přemýšlel, protože ta nelineárnost by mě dost omezovala a otravovala.

              U Favoritu se dá taky ale udělat pár úprav, snížit hlavu, pohrát si s karburátorem, váčka atd...

              Jinak výrazně slabší bych neřekl, záleží na kousku, Favorit umí být lemra i drak, je to kus od kusu.
              • 00 Reagovat !

                foto

                "-- skrytý --" 15.09.2009  21:24

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fobia

                Kluci já se fakt bavím,tato diskuse mě zvedla náladu.Z favoritu se dá udělat dobré dělo,dokonce i stařenka 130 to po ůpravě hravě natře i impreze a lanceru ale kdo dokáže něco udělat z tohoto motoru dostane Nobelovu cenu.Toto je auto na nákupy a ne na cestování a proto proč přemýšlet na cestu do Makra o chipu? Když potřebuješ větší výkon, kup si ho s jiným motorem.Auto je to dobré jen HTP to kazí.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.09.2009  18:23

    za ty prachy..

    tá nakupní cena je víc než super, za takový prachy bych to taky koupil,ale jen na kšeft.
  • 00 Reagovat !

    foto GT2

    GT2 16.09.2009  20:49

    Fabia gut

    Největší plus máš za extra výhodnou cenu, kterou sis domluvil. Hned bych auto za těch podmínek taky koupil, ale na kšeft nebo pro manželku.
    Na recenzi vidím několik slabin -
    1) když obuješ o centimetr širší pneu, auto výrazně zleniví - každému je jasné, že to je nesmysl ... ano, velmi nepatrně to může dynamiku omezit, ale pochybuji že by to někdo reálně poznal na jízdě - nemyslím že by to mohlo při zrychlení 0-100 mít vliv víc než 0,1s. Daleko víc musí být poznat rozdíl v dynamice při různém počtu osob v autě.
    2) spotřeba 6,3 litrů při konstantní tacho 130ce není reálná hodnota - leda mírně z kopce.
    3) vyměníš silentbloky a najednou auto sedí jak ďas a řízení má úžasnou odezvu - to je jako bys popisoval Porsche Cayman - bavíme se stále o Fabii která má sice jisté jízdní vlastnosti, ale rozhodně to není Focus. Odezvu do volantu má běžně totálně mrtvou a nové silentbloky to nemůžou výrazně změnit.

    Jinak auto vypadá pěkně, je vidět že se s ním asi nejezdilo právě v rukavičkách (jako firemní střídalo asi hodně řidičů a někteří se s ním moc nemazlili). To je vidět jednak na odřených předních kolech od parkování a taky podle toho že už ve 100tis. měníš na přední nápravě uložení. To běžné není.
    Jelikož jezdíš asi relativně hodně, je možná o to větší škoda, že sis nedomluvil výhodný odkup auta se silnějším motorem, výkonová rezerva působí trochu jako součást "komfortu", ale je to taky o zvyku.
    Tak ať ti Fabia slouží a brzy ji výhodně prodáš a vyměníš za něco o chlup silnějšího.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.09.2009  19:35

    Re: Fabia gut

    Pekne po poriadku
    medzi 195kami a 185kami nieje centimeter rozdiel! ked si niekde nacital, ze 185 je sirka plasta v mm a opieras sa o to, tak pozor!! Nemôzes hovorit len o sirke ale o trecej ploche!
    Dalsia vec je, ze mas uplne iny moment zotrvacnosti diskov a gum!
    Ked mas 15ky tak je hmota viac vzdialena(vacsi moment zotrvacnosti a tym, viac kinetickej energie) od osy otacania, dalej mal som tam elektrony, ktore su same o sebe tazsie ked porovnavas 14" elektrony a 14" plechace a nie to 15" ele. a 14" plech, takze hold viem o com hovorim!
    Neviem na akom aute jazdis ty, no poviem ti, ze na Fabii 1.2ke to je sakramensky rozdiel!
    • 00 Reagovat !

      foto GT2

      GT2 17.09.2009  23:07

      « Re: Re: Fabia gut

      mezi plášti 195kou a 185kou není rozdíl centimetr na šířku?

      14' elektrony jsou těžší než 14' plecháče?

      slyšel jsi někdy o "profilu" pneumatiky?

      Je to Tvoje diskuse, nepiš do ní blbosti. Hold. Blafům o "úplně jiném" momentu setrvačnosti a významném vlivu na dynamiku nikdo nevěří. Jestli obouváš např. 195/55/15 a nebo 185/65/14, tak ani testovací jezdec ve Škoda Auto nepozná rozdíl. To už spíš poznáš rozdíl když fouká mírný protivítr nebo je bezvětří, případně jestli v kufru máš/nemáš tašku s nákupem.

      Ať ti Fabia dobře slouží, jseš s ní spokojený a všude v pořádku dojedeš. Good Luck!

      PS. k těm silentblokům - proč ti (hloupí) vývojáři ve škodovce (mimochodem, ve vývoji ve Škoda Auto pracuje 20% zaměstnanců) montovali obyčejné silentbloky, když tak primitivní záměnou za jiné mohli zásadním způsobem vylepšit jízdní vlastnosti a cit v řízení? Jsou to ale tupci, co?

      PPS. ve Fabii jsem samozřejmě najezdil mnoho kilometrů, s různými motory ve verzích před i po faceliftu
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 20.09.2009  22:49

        « Re: Re: Re: Fabia gut

        Promiň, ale nemáš pravdu s těma pneu. Širší pneu na autě určitě poznáš. Ještě v dobách kdy jsem měl felicii jsem ze 165/60R13 přešel na 185/55R14 a šířku pneu jsem poznal a to dost razantně:
        Auto bylo dost línější - ano nedělám si * už tak zhnilá felicie na širších gumách ještě více zvadne a ten kdo tvrdí že ne, tak je asi prost veškerých smyslů.
        Auto táhlo do vyjetých kolejí, kdejaké koleje od náklaďáků začaly brát volant a auto do nich sjíždělo
        Spotřeba se zvedla sice mírněji, ale zvedla.
        Na druhou stranu auto lépe brzdilo, a drželo stopu v zatáčkách, což je logické díky větší ploše tudíž díky větší přilnavosti.

        Měl jsem sice razantnější změnu šířky pneu než v tomto případě, jen o číslo, ale i tak si myslím že u tak slabého motoru to musí jít aspoň trochu poznat.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.09.2009  19:37

    Fabia gut

    Este na margo tych silentblokov, isiel si v takej Fabii? a mal si moznost to porovnat s obic. sil. ? ja ano, keby to tak nebolo, neunuval by som sa to sen pisat.
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 17.09.2009  20:56

      « Re: Fabia gut

      Bifteku,myslím že jsi to pojmenoval správně :yes: toto auto s tímto motorem pozná na dynamice i tak nepatrný rozdíl jako pneu 185 a 195 .U normálních aut se to nepozná, jede to pořád stejně.Já střídám na autě lité 195/55/15 a plechy 185/65/14 a jedinný rozdíl je v hlučnosti.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Rozbitá držka a odřená kolena. Tony Hawk’s Pro Skater 1 + 2 přináší sladké vzpomínky

Rozbitá držka a odřená kolena. Tony Hawk’s Pro…

Nostalgie je mocná čarodějka a u videoher to platí dvojnásob. Jen málokterý dospělý pařan neprožil mládí nebo…

Kosmetička si po dvou dětech nechala spravit prsa v Turecku: Upadla jí bradavka!

Kosmetička si po dvou dětech nechala spravit prsa v…

Z těchto snímků se „zvedne nejeden kufr“. Cherrise Massayová (23) ze Salfordu v Manchesteru podstoupila operaci…

 

iSport.cz

Vítězná premiéra Bledé! Francouzku ubila ve 2. kole. Boráros cedil krev

Vítězná premiéra Bledé! Francouzku ubila ve 2. kole.…

Popelka českého MMA potvrdila kouzelné schopnosti i v prvním profesionálním zápase. Tereza Bledá zastavila…

Trpišovský slaví ligovou výhru č. 100! Pořád si připadám jako začátečník

Trpišovský slaví ligovou výhru č. 100! Pořád si…

Do první ligy vstupoval teprve v létě 2015, už teď si ale připisuje výhru číslo 100. Za pouhých 165 zápasů...…

 

Reflex.cz

Po stopách svatého Václava: Kde bezpečně oslavit zítřejší státní svátek?

Po stopách svatého Václava: Kde bezpečně oslavit…

Nadcházející státní svátek, Den české státnosti, připomínaný v souvislosti s přemyslovským knížetem, patronem…