Ford Focus (2010)
3.8.2010Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Palecek". Na jaře jsem se dozvěděl,že v létě musím odevzdat firemní vůz ( Sup II, 1.8 TSI - DSG), tudíž…
Ford Focus III (Palecek)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Mirasr 05.08.2010 12:58
Focus
Ahoj, focus je nádherný autíčko, dnes jsem si udělal zkušební jízdu, místo a kufr a interiér super, po zavření dveří je to divný plechový zvuk, ale to neva, jel jsem s motorem 1,6 115koní, z nových benzínových aut jsem asi nic hlučnějšího neslyšel,ale dalo se na to zvyknout po chvíli, ale po té dálnici nevim nevim, mam ted renault thalia a ta je ve všech ohledech až na díry tišší. Mohl jsem si jet Focusem kam chci a jak dlouho chci, opravdu super jediný mínus má u mě hluk. Jinak jsem tam přišel se zájmem taky o 1,6 nafa 66kw ale je o dost dražší a co já najezdim a jezdim i krátké trasy kolem 2km tak benzin bude míň trpět, tak se mi líbí spíš 1,6 74kw to je akorát. S tim zkušebnim 115koní jsem jezdil po městě a mimo město za 6 litrů pole počítače jinak ještě uvažuju o Seat leon 1.2tsi bez hluku a je živější ale taky dražší-
"-- skrytý --" 05.08.2010 22:55
« Focus
Zdravím, tak pokud jezdiš převážně krátké trasy, je určitě benzín lepsí. Ohledne ceny - já tu svou TDCI verzi dostal prý ve finále vlastně za tzv. fleetovou cenu - placena akčni cena + ten paket Design a metalíza byly zdarma. Za paket + metlu se normálně připlácí dohromady cca 28 K.
No ještě ohledně hluku - ten TDCI mi opravdu přišel už při zkušebce tišší při vyšších rychlostech. Nicméně jsem též zjistil, ze vůz nemá horní plastový kryt motoru, který má v sobě vlisovánu ještě izolaci (na kapotě ale izolace byla), tak jako prý všechny verze této 1.6 TDCI pro CZ, tudíž jsem se vypravil do Němec ( Ford Lobau - pobočka Zittau) vyzkoumat jak to je a porovnat s německymi verzemi. Ejhle, jejich 1.6 TDCI 66 KW a 80 KW je mají všechny jak mi serviceman demonstroval přímo na skladových vozech. Dle jejich názoru kryt hlavně snižuje hlučnost motoru a jako vedlejší efekt je prevencí proti hlodavcům (kunám), prý rády mlsají na kabelech k vstřikovačům. No nic, set krytu jsem u nich rovnou objednal, dohromady 92 Euro, po namontování je vůz subjektivně nyní tišší,jsou určitě méně slyšet vstřikovače. No možná se prostě také jinak poskládalo spektrum hluku od motoru takže je to pro ucho přijatelnější.-
štíreček1 06.08.2010 18:43
« Re: Focus
Pěkný fordík!!! Ten kryt se tam dává hlavně kvůli teplu a divím se, že jsi ho tam neměl. Nedávali ho jen na benzínové motory, ale u nafty je to standart. Zajímalo by mě, jak je zpřevodovaná převodovka u slabší verze 66kw. Mně točí pětka cca 3tis ot při stopadesáti. Při stotřiceti kolem 2600ot.-
"-- skrytý --" 07.08.2010 21:50
« Re: Re: Focus
Ahoj Štírečku,myslím že to zpřevodování je stejné jak uvádíš, nicméne ještě ověřím,zkoušel jsem to také, ale teď si nepamatuji jestli 2600 ot bylo při 130 či při 140.
Jinak ohledně toho krytu- zjistil jsem, že o tom je diskuze na Focus fóru a vypadá to že Fokusy s 1.6 diesely 66 a 80 KW co se motají tady v CZ je z nějakých důvodů většinou nemají a lidi je schánějí a domontovávaj. To kvůli teplu myslíš jako že se motor v zimě dříve ohřeje ? -
"-- skrytý --" 07.08.2010 22:16
« Re: Re: Focus
Jo ještě pro zajímavost - vidím, že sedláš C-maxe, my jeden kousek také měli 4 roky,r.v.2006,model s 80 KW a převodovkou CVVT,barva Tango, koupen tehdy nový v CZ, moc jich tady s tím automatem nejezdilo. Ale proč to píši,jezdila s ním paní a to auto měla prostě ráda a v dobrém vzpomíná, teď od května jezdí s novým Passatem a říká -jo pěkné pohodlné auto,ale nějak nemá k němu vztah, prý nemá charizma.....
-
štíreček1 09.08.2010 18:18
« Re: Re: Re: Focus
Jo ten automat by se mi líbil taky, tak snad příště S tím zbytkem měla paní naprostou pravdu >:D
Kryt se dává kvůli teplu, nevím, proč někde je a někde pouze za příplatek. Já mám zateplený spodní kryt, kapotu a ještě zateplený kryt na hlavě. Myslím, že kvůli hluku to nebude, tyhle motory používají teplotní management, tak se vše točí kolem tepla a stabilní teploty, hliník není litina, rychle se zahřívá, ale taky rychle chládne, tak jde o to udržet relativně úzké teplotní výkyvy kvůli roztažnosti, ale taky kvůli topení. Motory už mají elektrické ohřívání vody, takže topení do minuty topí, pak tepelný výměník olej/voda kvůli malému objemu olejové náplně a taky se hraje na nízké emise, takže čím dřív zahřátý motor, tím menší spotřeba, emise a taky opotřebení. No a tohle vše by nemělo smysl, kdyby teplo unikalo pryč. Zatím co jsem viděl diesly, tak všechny s krytem, ono to bez krytu ani nevypadá pěkně ;-)-
"-- skrytý --" 12.08.2010 22:40
« Re: Re: Re: Re: Focus
Tak dneska jsem se znova podíval na to zpřevodování, tak na 5 rychlost pri tachometrových 130 - je to 2600 ot, při 140 - 2800ot atd.-
štíreček1 13.08.2010 20:30
« Re: Re: Re: Re: Re: Focus
Tak ta pětka je stejně dlouhá. Dřív jsem měl focuse tddi 66kw a ten točil 3000ot při stotřiceti, proto se ptám, jak je to s novými motory. Na dálnici to bylo sice hodně otáček, ale v nízkých otáčkách neměl motor žádný problém, pětka sloužila jako automat :-)
-
-
-
-
-
-