Škoda Favorit (1990)
30.7.2009Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Domes". Favorita jsme koupili před pěti lety kdy naše předchozí auto Škoda Garde jaksi…
Škoda Favorit (Domes)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
"-- skrytý --" 23.09.09 16:09
« Vyhodil bych
V recenzi jsem chtěl zmínit to že favorit není zas tak špatné auto jak někteří říkají.Favorit si neoprávněné kecy ani nezaslouží,vím má taky nějaké ty mouchy jako ostatně každé auto ale chtěl jsem to napsat objektivně bez ohledu na to že vlastním právě tento vůz.A v té době kdyby škodovka nebyla ovlivnována komunisty tak by tehdy vyráděla úplně jiná auta než vyráběla.Dyt vem v potaz jenom ty prototypy které škodovka navrhla.Ale tyto vozy nebyly schváleny pro sériovou výrobu.Např:Škoda 742 MAXI,rv.1978,Škoda 782 Favorit sedan,rv.1986 nebo Škoda 783 Favorit kupé rv.1987 -
Stejsn 23.09.09 13:24
« Re: Re: Fáma
Ano, to je pravda. Ale není pravda, že jsou to světla pro Ladu, proboha! Byl to český výrobek od Autopalu, ale protože za socíku bylo všecko tak příšerně zkostnatělé a světla už byla hotová, výrobce odmítl vyvíjet nová a nešťastný Bertone je musel použít chca nechca. Proto má taky fáčko ten podivně vysoký předek, protože od předních světel se krom přední masky vyvíjí také kompletně linie boků a částečně i záď. No a co se embéček, stovek a 105/120 týká, koncepce "všechno vzadu" měla také svoje opodstatnění v politickém rozhodnutí politbyra KSČ, ovšem nebylo to o žádném zastrašení, ale prostě o politické vůli mít "všechno jinak" - prostě vyvinout úplně nové auto, které bude mít všecko úplně opačně než oktávka, když už na to vláda uvolní prachy. Uvědom si, že se kvůli tomu musela postavit úplně nová továrna a strana nechtěla jen modernizaci stávající koncepce, ale nové vozidlo. Ale jak říkám - literatury je o tom dost, doporučuji zmiňovaný Let okřídleného šípu. -
Jack1989 23.09.09 12:54
« Fáma
Na kždé fámě je vždy něco pravdy. Bertone např navrhoval uplně jiná přední světla, jenomže se muselo asi hodně šetřit na formách a tak se použily světla která byla původně dělaná jen pro Ladu? Proč zrovna jejich světla? Noo asi mohli být na stejné urovni ale běda by aby byli lepší v italském hávu. Na druhou stranu Fávo už komunisti až tak neovlivnily. Spíše prototypy před 120-kou je zastrašily a z auta co mělo uspořádání jak BMW, Žigulik byla v seriovce rázem čtyřdvéřová 911(motor za zadní napravou a pohon zadních kol) -
Stejsn 22.09.09 11:21
« Vyhodil bych
třetí odstavec recenze, nebo aspoň jeho první půlku. Píšeš, že o autě se s despektem vyjadřují jenom ti, co o něm nic nevědí, ale ty zas nevíš nic o historii jeho vývoje, protože kecy o zákazu a žigulících nejsou nic jiného než rozšířená fáma. Doporučuju Ti přečíst si třeba knížku "Let okřídleného šípu". Jinak auto nehodnotím, od jisté doby už body nedávám. Nechť slouží. -
Andy 01.08.09 21:41
« Spolehlivy vuz
S tim stejnym rv. 89 jsem projel Evropu krizem krazem. Nikde mne nenechal stat, jen jednou v Pyrenejich po ěčh intenzivnim desti, kdyz jsem se k nemu vratili, nesel nastartovat. Ale dehydratacni spray pod vicko rozdelovace to vyresil briskne. Oprav prosim aspon tu lYsku.